Modernizarea spațiilor comerciale, un alt proiect bifat pe agenda „O SĂ” a Primăriei

Primăria vrea să modernizeze spaţiile comerciale situate la parterul blocurilor, iar, în acest sens, am fost informaţi că se lucrează la întocmirea unui Regulament. Potrivit compartimentului Mass-Media, planul de măsuri vizează „cromatica şi plastica faţadelor, în vederea tratării unitare a unui front stradal. Deoarece Mangalia este un oraş turistic, municipalitatea doreşte să schimbe actualul decor urban. În acest sens, toţi agenţii economici, care deţin spaţii comerciale la parterul blocurior vor fi notificaţi referitor la tratarea faţadelor clădirilor în mod unitar. Conform proiectului iniţiat de administraţia publică locală, în toate zonele oraşului, dar mai ales în cele centrale, unde se află spaţii comerciale, va exista un concept urbanistic unitar, cu aceleaşi elemente de înfrumuseţare a faţadelor”. În baza acestui plan măreţ, promovat în repetate rânduri de autorităţi, fără să fie şi demarat, agenţii economici vor fi obligaţi să amenajeze elementele de finisaj din imediata vecinătate a spaţiului comercial pe care îl deţin. De asemenea, vor trebui să refacă balustradele şi treptele de acces, precum şi firmele luminoase de la intrarea în spaţiul respectiv. Reprezentanţii Primăriei Mangalia mai spun că în aceeaşi notă comună vor fi realizate copertinele care vor fi retractabile, confecţionate din pânză impermeabilă, în tonuri unitare. „Proiectul referitor la cromatica faţadelor va fi implementat, imediat ce va fi adoptat de Consiliul Local Mangalia”, mai precizează compartimentul Mass-Media.    

Acesta nu este singurul proiect pentru care am tocit tastatura computerului, alte câteva zeci de inițiative rămânând, din păcate, la stadiul de ”O SĂ”. Este vorba despre înlăturarea maidanezilor de pe străzile Mangaliei și din stațiuni; montarea unor camere video în cartierul MI Dobrogeanu pentru stoparea fenomenului infracțional şi monitorizarea celor certați cu legea; detașarea unei patrule a Poliţiei Locale în Cartierul Coloniști în vederea stopării furturilor din gospodării, iar exemplele ar putea continua.

Proiectul privind modernizarea spațiilor comerciale a mai fost anunțat de câteva ori de însuși arhitectul-șef al Primăriei Mangalia, Răzvan Calotă, care ne-a expus pe teren, dar și la o ședință găzduită de Casa de Cultură „gândirea urbanistică unitară” rezervată nu doar micilor întreprinzători, ci și importanților agenți economici, proprietari de terase, hoteluri sau

beach-baruri în stațiuni. Astfel, prin fața ochilor ne-au trecut alei de acces, terase și mobilier stradal sofisticate, confecționate din lemn sau material textil. Deși părea să deschidă o poartă către întinerirea turismului din sudul litoralului, rămas, în defavoarea urbei, cu sechele comuniste, proiectul nu s-a mai pus în practică în vara lui 2013. Pe de o parte agenții economici s-au plâns de  lipsă de timp și bani, iar pe de altă parte Primăria s-a dovedit îngăduitoare vizavi de motivațiile acestora. La fel de maleabilă a fost Primăria și după ce, inițial, a anunțat, imperativ, că în sezonul estival 2013 nu vor exista chioșcuri și tarabe, ci doar construcții estetice grupate în bazare pentru a forma un comerț civilizat, organizat. Timpul a demonstrat că flexibilitatea Primăriei a condus la o înșiruire pestriță de construcții încropite din pal și tablă ce au luat cu asalt inclusiv trotuarele.  

Avem, totuşi, speranța că proiecte precum campania de adopție a câinilor comunitari, reabilitarea locurilor de joacă, fluidizarea traficului, plantarea de copaci în locul celor puși la pământ cu lejeritate, construirea unui centru pentru copiii cu nevoi speciale etc. vor deveni realitate.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*