16 aprilie 2024

Consilierii, chemaţi să voteze bugetul. Iată cum se doreşte împărţirea banului public anul acesta!

Consilierii locali sunt chemaţi astăzi, de la orele 17.00, în prima şedinţă ordinară a acestui an.  Printre capitolele incluse pe ordinea de zi se numără aprobarea Planului Local de Acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole, aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Municipiului Mangalia pentru 2014, alături de acordarea de gratuităţi la transportul local de personae, prin curse regulate pentru studenţii cu domiciliul în Mangalia şi care frecventează cursurile facultăţilor de stat din Constanţa.

Vor mai fi supuse aprobării Programul local privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe din localitate, Regulamentul activităţii agenţilor economici din Mangalia, precum şi bugetele de venituri şi cheltuieli ale Golderm SA şi Consiliului Local pentru anul în curs.

În privinţa acestui din urmă punct de pe ordinea de zi, în raportul explicativ înaintat aleşilor de către Direcţia Generală Economică a primăriei se arată că veniturile planificate pe 2014 sunt estimate la 84.423.120 de lei, din care venituri proprii – 53.130.820 lei, sume defalcate din TVA – 20.565.000 lei, subvenţii – 332.300 lei, sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări – 10.395.000 lei.

Pentru capitolul „Autorităţi Executive – Primărie“ au fost alocaţi 5.447.420 lei (din care 3.000.000 lei sunt cheltuieli cu personalul, 2.087.420 lei cheltuieli materiale, 123.000 lei rambursări credite şi 237.000 lei cheltuieli de capital). În cadrul acestui capitol vor exista cheltuieli pentru: furnituri birou – 25.000 lei, deplasări în ţară şi străinătate – 50.000 de lei, consultanţă şi expertiză – 280.000 lei, materiale şi servicii cu caracter funcţional – 250.000 lei, protocol – 50.000 de lei, reclamă şi publicitate – 100.000 lei, cărţi şi publicaţii – 88.000 lei etc.

Pentru „Evidenţa Populaţiei“ s-au repartizat 278.000 lei, în timp ce, „Poliţia Locală“ va scoate din buzunarul public 1.404.500 lei (carburanţi – 100.000 lei, iluminat şi incălzit – 23.000 lei, uniforme şi echipamente – 50.000 lei, deplasări – 20.000 lei, cărţi şi publicaţii – 25.000 lei, protecţie civilă (reparaţii şi alte bunuri şi servicii) – 60.00 lei.

„Învăţământul“ ar primi 25% din bugetul local, „Sănătatea“ – 2,15%, iar „Cultura şi religia“ – 18,19%

 

Capitolului „Învăţământ“ i-au fost repartizaţi 21.846.900 lei (25,87% din bugetul local). Astfel, Grădiniţei nr. 1 i-au fost alocaţi 80.000 lei, Grădiniţei nr. 2 – 60.000 lei, Grădiniţei nr. 3 – 159.000 lei, Grădiniţei nr. 4 – 49.000 lei, Grădiniţei nr. 5 – 79.700 lei, iar Grădiniţei nr. 7 – 70.500 lei; Şcoala nr. 1 va primi 249.000 lei, Şcoala nr. 2 „Sfântul Apostol Andrei“ – 162.800 lei, Şcoala nr. 3 – 189.000 lei, Şcoala nr. 4 – 61.900 lei, iar Şcoala nr. 5 „Gala Galaction“ – 236.200 lei. În ceea ce priveşte liceele, acestea vor avea repartizate sume de la bugetul local după cum urmează: Liceul Teoretic „Callatis“ – 396.700 lei, Colegiul Economic – 275.700 lei, Liceul Tehnologic „Ion Bănescu“ – 516.300 lei.

Capitolul „Sănătăţii“ a primit 1.822.300 lei (2,15%): 300.000 de lei pentru Spital, 180.000 de lei alocaţi Serviciului Social – salarii asistenţi medicali, iar 1.200.000 lei constituind leasingul pentru aparatura medicală. În total, capitolul „Sănătate“ va beneficia de 2,15% din bugetul local. Pentru „Cultură, recreere şi religie“ consilierilor li se propune să aprobe o alocare financiară de 18,19%  din buget (15.364.000 lei), repartizaţi astfel: Centrul Cultural – 700.000 lei, Serviciul Social – 29.000 lei, Sport – 1.800.000 lei, Culte religioase – 800.000 lei, cheltuieli materiale primărie – 235.000 lei, rambursări credite (arierate) – 2.129.500 lei, cheltuieli de capital – 9.670.500 de lei.

Dobânzile împrumuturilor şi arieratelor – 2,51% din bugetul local

 

Serviciul de Asistenţă Socială va beneficia de 7.047.400 lei – 8,34%  (1.011.000 lei asistenţii personali, 1.300.000 lei ajutoarele pentru pensionari, 223.7000 lei creşa, 637.000 lei Cantina Socială, 306.600 Căminul de Bătrâni, 777.600 lei locuinţe sociale, cheltuieli pentru sediul instituţiei – 424.000 lei, ajutoare pentru lemne – 156.000 lei, asistenţa socială – 548.500 lei, cheltuieli de capital – 215.000 lei, rambursări credite – 643.000 lei (arierate), cheltuieli de personal – 805.000 lei.

„Salubrizarea“ ar urma să scoată din bugetul local 3.200.000 lei (3,79%), subvenţiile la căldură – 4.000.000 lei (4,73%), iar „Transporturile“- 5.050.551 lei (4.705.551 ADPP-ul şi 345.000 lei subvenţii la transport). În privinţa dobânzilor pe care primăria trebuie să le plătească pentru diferitele împrumuri făcute acestea se cifrează la 2.121.000 lei (2,51%): 1.200.000 lei BCR, arierate – 921.000 lei.