Produsele Daewoo Mangalia incluse în categoria „Nave de Excepţie livrate în anul 2014”, de către renumita publicaţie “Maritime Reporter”

Cunoscuta publicatie internationala “Maritime Reporter” a inclus pe lista celor mai importante nave livrate in 2014, doua dintre proiectele construite de catre Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI); articolul complet poate fi citit accesand link-ul urmator : http://www.marinelink.com/magazines/default.aspx.

De-a lungul timpului, DMHI a construit si livrat mai multe serii de nave comerciale specializate in transportul de marfuri containerizate, in vrac, sau a autovehiculelor rutiere, dobindind astfel pozitia recunoscuta de Lider European in Constructia de Nave Comerciale.

O scurta enumerare a ultimelor proiecte notabile, livrate catre importanti clienti din industria shippingului mondial, include:

– trei portcontainere de 5.905 TEU[1] construite pentru armatorul Hamburg Sud, din Germania;

– cinci vrachiere de 180.000 TDW[2] livrate catre Tsakos si Anangel, doua dintre cele mai mari companii de transport maritim din Grecia;

– patru portcontainere de 8.600 TEU livrate catre Zodiac Maritime Ltd, Marea Britanie, reprezentand cele mai mari nave de acest tip construite in bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane;

– doua nave tip Ro-Ro de 6.500 CEU[3], livrate armatorului Hoegh Autoliners AS din Norvegia, cele mai mari nave de acest tip construite vreodata in Europa.

In 2014, renumita publicatie specializata “Maritime Reporter” a apreciat eforturile impresionante si calitatea producelor santierului naval de la Mangalia, alegand ca produse reprezentative pentru categoria “Great Ships of 2014” portcontainerul numit “CSAV Tyndall”, ultimul din seria de nave tip portcontainer de 8.600 TEU, mai sus mentionata, livrat la 31 martie 2014, si nava destinata transportului de autovehicule “Hoegh Jacksonville” de 6.500 CEU, a carei livrare catre compania norvegiana Hoegh Autoliners AS s-a produs pe 30 aprilie 2014.

“CSAV Tyndall” este un portcontainer de 8.600 TEU care face parte dintr-o serie de patru nave surori livrate intre 2013 si 2014. Dimensiunile principale ale navei sunt: lungimea de 299,9 m, latimea de 48,4 m si pescajul de 14,5 m. Viteza maxima a navei depaseste 25 de noduri, fiind asigurata de un motor produs sub licenta MAN B&W de 64.485 CP. Toate cele patru portcontainere beneficiaza de o serie de tehnologii de ultima ora concepute pentru a reduce emisiile de gaze poluante si consumul de combustibil. In acest sens, mentionam un echipament special numit “Pre-Swirl Stator”, destinat maririi eficientei sistemului de propulsie a navei si  reducerii pierderilor de energie.

Mai mult decat atat, Maritime Reporter, recunoaste Daewoo-Mangalia ca fiind un jucator important pe piata constructiilor de nave specializate Ro-Ro, prin includerea “Hoegh Jacksonville” in lista “Great Ships of 2014”. Inregistrata in Norvegia si supervizata in timpul constructiei de societatea de clasificare Det Norske Veritas, nava masoara 199,9 m in lungime, 32,26 m in latime si are un pescaj de 10 m. Viteza maxima pe care o poate atinge nava in mars depaseste 16 noduri, fiind asigurata de un motor produs sub licenta MAN B&W de 8.330 kW. Proiectul a fost o adevarata provocare pentru constructor, in ceea ce priveste maximizarea capacitatii de transport a navei, instalarea echipamentelor specializate destinate incarcarii si descarcarcarii autovehiculelor implicind un grad ridicat de calificare si proceduri speciale de sudura, finalizate cu profesionalism de catre angajatii DMHI.

Aprecierea “Maritime Reporter” se bazeaza pe faptul ca ambele nave comerciale sunt cele mai mari nave de tipul lor, construite in zona Europei, DMHI devenind astfel unul dintre cele mai importante santiere de constructii noi pentru nave comerciale de mare tonaj din Europa, beneficiind de sprijinul companiei mama Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering din Coreea de Sud, unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume.

In ultima perioada, DMHI a intreprins multiple actiuni pentru diversificarea si completarea portfoliului de comenzi, care in prezent este format din 26 de proiecte, cu livrari inclusiv in anul 2016/2017.

Biroul de presa al Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A.


[1] Twenty foot equivalent units (TEU) – este o unitate standard de masura pentru calcularea/descrierea capacitatii de transport a unei nave bazata pe volumul unui container intermodal de 20 de picioare.

[2] Tone Deadweight (DWT) – reprezinta cantitatea maxima de incarcare a unei nave comerciale.

[3] Car-equivalent units (CEU) – este o unitate standard de masura pentru descrierea capacitatii de incarcare a unei nave de tip RO-RO.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*