Bilanţul sezonului estival 2015

La sfârşitul sezonului estival 2015, estimam o creştere de aprox. 18-20% a numărului de turişti pe Litoralul Romanesc , conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, precum si din estimarile primite de la ANAT si de la asociatiile patronale hoteliere. Creşterea se datorează campaniei intense de promovare a Litoralului, demarate inca din toamna anului trecut, numărului mare de evenimente organizate în toate staţiunile, si cu precădere prin campania “Mamaia Style”, imbunatarii standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri si proprietarii de structuri turistice de alimentatie publica si agrement, precum si masurilor adoptate in ultima perioada de catre Guvernul Romaniei, care au avut un efect direct asupra stimularii cresterii circulatiei turisice in Romania (reducerea TVA).

În topul staţiunilor s-au aflat în acest an Mamaia, Eforie şi Venus.

O crestere consistenta s-a înregistrat şi în sudul litoralului, mai ales datorită investiţiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus) şi în agrement ( intre care un nou parc de aventură, deschis in acest an in Neptun).

De asemenea, creşterea totala se datorează promovării susţinute a litoralului, demarate încă din toamna anului trecut, împreună cu agenţiile de turism, hotelierii şi autorităţile locale, prin participarea Asociatiei Litoral – Delta Dunarii la toate târgurile de turism naţionale (Bucuresti, Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi, Bacău, Ploieşti) şi internaţionale (Londra, Varşovia, Tel Aviv, Chişinău, Berlin) si odată cu lansarea programului “Înscrieri Timpurii”, încă din noiembrie 2015. La Targurile de turism de la Londra, Chisinau, Varsovia si Tel Aviv Asociaţia Litoral – Delta Dunării a participat in premieră, inclusiv cu show-uri Mamaia Style.

In 2014-2015 am lansat brosuri ale staţiunii Mamaia în limbile română, engleză, germană, italiană, turcă şi ebraică, spoturi video de 1 minut “Mamaia Official” în aceleaşi limbi străine, am organizat infotripuri in premieră pentru jurnaliştii şi touroperatorii din Turcia si Italia si am continuat parteneriatul cu piata Rep Moldova, am încheiat parteneriate în premieră (cu Federaţia Română de Tenis, Federaţia Română de Bob-Sanie, cu Forţele Navale Române şi Academia Navală „Mircea cel Bătrân”) şi am derulat o întreagă serie de evenimente şi parade “Mamaia Style” pe toată durata sezonului.

In acest an, am atras o dublare a numărului de zboruri charter Tel Aviv – Constanţa faţă de 2014, ceea ce a generat un volum total de 4000 turişti israelieni şi venituri de 4 milioane USD din pachetele de vacanţă, la care se adaugă venituri de cca 1,5 milioane USD din vânzarea de bilete la atracţii, tururi şi excursii locale. Pentru aceasta, Asociaţia Litoral – Delta Dunării a demarat în premieră o campanie de promovare pe cele mai importante 5 posturi de radio din Israel, realizarea unui spot video Mamaia Official în ebraică şi a primelor broşuri oficiale de promovare în ebraică.

Strategia de dezvoltare de trafic aerian către/de la aeroport Constanta a adus două noi rute aeriene – la 2 mai 2015 au fost lansate zborurile Milano – Constanţa (operate de compania aeriană Blue Air), iar pe 30 mai 2015 au început zborurile Londra – Constanţa (operate de WizzAir). Continuăm să fim conectaţi cu Istanbul prin prezenţa Turkish Airlines şi avem în vedere extinderea numărului de zboruri în viitorul apropiat, pentru a atrage pieţe noi de turişti către litoral.

Nu în ultimul rând, creşterea numărului de turişti se datorează unei mai bune comunicări cu hotelierii şi agenţiile de turism şi autorităţile locale, dar şi afectarii pieţelor turistice Bulgaria, Egipt, Tunisia şi Grecia.

În acest moment, Asociaţia Litoral – Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregateste lansarea campaniei de toamnă de promovare a litoralului românesc si Deltei Dunarii, pentru sezonul estival 2016.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*