Directorul Şcolii nr. 3 vrea să expună cei 3.000 de cactuşi pe care-i îngrijeşte în propria seră

Directorul Şcolii Generale nr. 3 Mangalia, prof. dr. Mihai Ionescu, a profitat de vizita primarului Cristian Radu, în cadrul acţiunii de distribuire a rechizitelor, pentru a-i adresa câteva rugăminţi. „Mă pasionează plantele decorative şi în special cactuşii. Am nu mai puţin de 3.000 de cactuşi pentru care mi-am amenajat o mică seră acasă. Mi-aş dori foarte mult să organizez pentru Mangalia o expoziţie permanentă, să se poată bucura toţi locuitorii de frumuseţea lor. De aceea, m-aş bucura să mă ajutaţi să găsesc un spaţiu adecvat pentru expunerea lor. De asemenea, vă rog să mă susţineţi, financiar, să-mi public lucrările de specialitate în domeniul arheologiei pe care le-am scris în cadrul Muzeului Callatis”, a declarat directorul Şcolii nr. 3.

Edilul municipiului, Cristian Radu, l-a asigurat de tot sprijinul său, cerându-i prof. dr. Mihai Ionescu să trimită adrese scrise către Primărie.

Mai trebuie spus faptul că directorul Şcolii nr. 3 Mangalia este un adevărat colecţionar, printre alte hobby-uri, aflându-se îngrijirea unui acvariu imens cu peşti din Amazon, respectiv căutarea şi lustruirea siglelor metalice pentu maşini. De altfel, în urmă cu trei ani, cadrul didactic a organizat o expoziţie de cactuşi, cu vânzare, ce s-a bucurat de un real succes.




Ziarul Primariei lansat in cutiile postale

Aşa cum salutam, în urmă cu doi-trei ani apariţia ziarului „Buletin Informativ“, redactat de administraţia Tusac, ne bucurăm să vă semnalăm apariţia, în cutiile poştale, a „Buletinului Informativ“, tipărit de actuala administraţie Cristian Radu.

Vestea bună este că „foaia“ informativă a Primăriei cuprinde ştiri pozitive despre Mangalia. Şi, chiar dacă „veştile bune nu sunt veşti“, „Buletinul“ ne informează că vom avea căldură la circa 300 de lei gigacaloria, că numărul beneficiarilor de ajutoare sociale este în continuă creştere, că sezonul estival a fost plin de concerte şi evenimente, dar şi că numărul căţeilor necastraţi este în continuă scădere.

Trecând, cu indulgenţă, peste micile greşeli inerente începutului (faptul că line-up-ul Liberty Parade menţionat în „buletin“ a fost cel de anul trecut, invitatul special al ediţiei fiind „DJ-ul Dj-ilor“ Roger Sanchez şi nu Sharam, că Gala Tânărului Actor HOP! 2012 a fost dedicată memoriei regizorului Cornel Todea, fondatorul şi directorul manifestării şi nu regretatului Ştefan Iordache, dupa cum stiu cei ce au urmarit seara de seara evenimentul, că, deocamdată, elevii din Mangalia NU au primit ghiozdanele anunţate ca fiind deja oferite de Primărie sau că „Jandarmii şi poliţiştii se vor ocupa de siguranţa cetăţeanului“, fiindcă, până acum, probabil, au mâncat covrigi ori că fotografia şcolarilor mangalioţi de pe prima pagină este de fapt a unei clase din… Timişoara!), urăm viaţă bună noului „Buletin Informativ“ şi să se menţină pe „piaţă” în ciuda crizei financiare!

Am fi urat acelaşi lucru şi colectivului de redacţie, numai că acesta nu este menţionat în paginile publicaţiei…




Chiriasii la stat din Mangalia, obligati sa isi cumpere locuintele cu aproape 700 de euro metrul patrat

Consilierii locali au votat modificarea HCL nr. 86 din 2011, privind aprobarea Regulamentului de acordare a locuinţelor în regim de închiriere şi a locuinţelor sociale construite în Municipiul Mangalia, precum şi criteriile de repartizare.

Modificările vizează criteriile de ierarhizare prin punctaj, urmând ca familiilor care, în urma anchetei sociale, dovedesc că cererea pentru o locuinţă este urgentă, să li se atribuie 60 de puncte suplimentar. Tot 60 de puncte suplimentare vor primi şi cei care trăiesc în condiţii precare. Cum foarte multe dintre dosare au o vechime de peste şapte ani, iar una dintre condiţiile de la dosare era ca solicitantul să nu depăşească 36 de ani, în cea mai recentă şedinţă a Consiliului Local Mangalia criteriul de vârstă a fost eliminat, unica cerinţă fiind aceea ca semnatarul cererii să fie major.

O surpriză o constituie, însă, chiar Hotărârea de Consiliu nr. 86/2011, semnată de preşedintele de atunci al şedinţei, actualul viceprimar Bogdan Maganu şi de fostul secretar al primăriei, Daniel Vlădescu. Vă prezentăm, în continuare, Regulamentul cadru de acordare a locuinţelor în regim de închiriere şi sociale, pecum şi criteriile după care acestea sunt repartizate, conform votului a majorităţii de zece consilieri ce fncţiona către finalul administraţiei trecute.

Astfel, solicitantul nu trebuie să deţină în proprietate vreo locuinţă sau teren intravilan decât în cazul în care au maxim ¼ din acestea. Extrem de interesantă este următoarea frază introdusă în HCL-ul cu pricina, formularea putând da naştere la oricâte interpretări: „Beneficiarii locuinţelor în regim de închiriere vor putea încheia un contract pe DURATA A MAXIM 2 ANI, DUPĂ EXPIRAREA ACESTEI PERIOADE FIIND OBLIGAŢI LA CUMPĂRAREA LOCUINŢEI. În caz contrar, sunt obligaţi să părăsească locuinţa necondiţionat, FĂRĂ O ALTĂ FORMALITATE ŞI FĂRĂ INTERVENŢIA INSTANŢEI JUDECĂTOREŞTI“.

(art. 24 Constituţia României: „Dreptul la apărare este garantat“).

 

Un metru pătrat de locuinţă – între 475 şi 550 euro, fără TVA

 Cam cât credeau cei 10 consilieri ai administraţiei trecute, care au aprobat acest proiect de hotărâre, că ar costa locuinţele primăriei? Un preţ exorbitant, ce ar fi depăşit cu mult posibilităţile celor care ar fi primit o atare repartiţie (cu siguranţă familia s-ar fi îndreptat, dacă ar fi avut bani, către achiziţionarea unei locuinţe în centru şi nu, de exemplu, a uneia în buricul „Barăcilor“ sau a fostului imobil aparţinând GOLD-ului, aflat în zona „Moară“).

Cei zece consilieri au considerat că un metru pătrat de locuinţă ce ar trebui achitat de chiriaşi ar fi cuprins între 475 euro (fără TVA) şi 550 euro (fără TVA), în funcţie de „vechimea“ contractului, adică de la 6 luni la 2 ani. Trăgând „linie“, o locuinţă ar costa, după cei doi ani de chirie, în jur de 30.000 de euro, adică ceva mai mult decât o locuinţă similară în centrul urbei.




Consilierii au evitat astazi majorarea pretului gigacaloriei la 670 lei. Acest lucru se va intampla la o proxima sedinta!

Consilierii locali din Mangalia, reuniţi în şedinţă de îndată astăzi, 21 septembrie, au votat o serie de proiecte propuse pe ordinea de zi: rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2012, încheierea unui contract de prestări servicii cu o firmă specializată în vederea efecturării unui audit al activităţii autorităţilor publice ale urbei, completarea hotarârii de consiliu ce stipulează condiţiile de acordare a mesei la cantina socială, aprobarea Regulamentului de acordare a locuinţelor în regim de închiriere şi sociale, aprobarea ajutoarelor pentru încălzire pentru familiile ce se încălzesc cu combustibil solid. S-au votat, de asemenea, gratuităţi pentru o serie de categorii sociale pe liniile de transport în comun, dar şi înfiinţarea SC GOLDTHERM SA.

În cadrul rectificării bugerate, consilierii au aprobat transferarea celor aproape 300 de milioane de lei necheltuiţi pentru iluminatul public în Dobrogea I către o investiţie în acelaşi scop în Dobrogea II.

Consilierii locali au decis, la sugestia primarului Cristian Radu, să facă o economie la buget, prin acceptarea ca materialele şedinţelor şi convocatoarele să le fie transmise pe mail. Singurii care nu s-au arătat încântaţi au fost Ion Mincă şi Ion petcu, care s-au oferit să aduc topuri de hârtie pentru a le fi tipărite documentele.

Vestea bună pentru cei ce, din cauza vârstei ce depăşeşte 35 de ani, nu mai puteau solicita o locuinţă socială sau de închiriat de la primărie: aleşii au decis ca unicul criteriu de vârstă să fie cel minim, de 18 ani.

De ajutorul de încălzire cu combustibil solid vor beneficia familiile care au până la 750 de lei venituri nete – 2 tone de combustibil, cele cu venituri cuprinse între 750 de lei şi 1.000 de lei – 1,5 tone şi cele cu venituri cuprinse între 1.000 şi 1.6000 de lei – 1 tonă/sezon.

SC GOLD SA porneşte fără nicio datorie

 Înfiinţarea SC GOLDTHERM SA, care va furniza căldură şi apă caldă mangalioţilor, a fost prilej de dispută între consilierii locali. Dan Georgescu, consilierul primarului, a explicat necesitatea înfiinţării acestei societăţi, o „ramură“ a GOLD RA: „Este vorba despre o societate care va fi 100% a Consiliului Local. Am luat această decizie pentru că, astfel, vom putea accesa fonduri europene eligibile. Reorganizarea GOLD RA ar fi însemnat şi preluarea datoriilor de 13,5 miliarde de lei vechi, cărora li se adaugă penalităţi cumulate în timp de 78 de miliarde de lei. Divizarea parţială a „RA“-ului în „SA“ a însemnat că noua societate porneşte fără nicio datorie ce s-ar fi reflectat în preţul gigacaloriei“.

În cele din urmă, aceştia au aprobat înfiinţarea unei comisii formate din cinci mebri, condusă de Dan Georgescu, care să negocieze preţul bunurilor SC Callatis Therm. Totodată, comisia va negocia cu avocaţii Callatis Therm şi modul în care vor fi eşalonate datoriile pe care primăria le are către această societate şi care ar ajunge la circa 90 de miliarde de lei vechi.

Consilierii vor aproba majorarea gigacaloriei la producţie, potrivit deciziei judecătoreşti. Altfel, riscă dosar penal!

 Tot în ceea ce priveşte Callatis Therm-ul au avut loc dezbateri aprinse în ceea ce priveşte obligativitatea pe care consilierii o au de a aproba preţul de producţie al gigacaloriei la 670 de lei.

Potrivit unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile, consilierii trebuiau să aprobe încă din luna ianuarie noul preţ, însă, cum nu a existat (din partea fostului primar, a primarilor interimari sau consilierilor) niciun proiect prin care să aibă loc această majorare, Callatis Therm-ul s-a îndreptat către aceştia, reuşind să câştige toate cele patru procese, aflate în prezent în recurs. Este vorba despre un proces împotriva lui Tusac, unul împotriva lui Ion Mincă şi Constantin Filimon, unul împotriva foştilor consilieri locali şi unul împotriva actualilor aleşi. Fiecare zi de întârziere de punere în aplicare a deciziei instanţei îi va costa pe împricinaţi câte 20% din salariul minim pe economie.

Consilierii au ales să amâne, până la o proximă şedinţă, decizia de majorare a preţului gigacaloriei, între timp urmând să se deruleze negocieri cu Callatis Therm-ul pe marginea eşalonării datoriilor.




Mucegai, lipsa pazei, caini comunitari ce ataca elevii si frigul care bate la usa, probleme discutate la o intalnire a primariei cu directorii de scoli

Directorii şi adjuncţii instituţiilor de învăţământ din Mangalia au participat astăzi, 21 septembrie, la o întâlnire organizată de primărie, la care au participat edilul Cristian Radu, reprezentanţi ai Poliţiei Naţionale, Jandarmeriei, Poliţiei Locale. Cadrele didactice au putut, cu această ocazie, să expună conducerii primăriei problemele cu care se confruntă fiecare dintre unităţile pe care le conduc.

Mucegaiul, lucrările de proastă calitate efectuate înainte de începerea anului şcolar, lipsa pătuţurilor şi a mobilierului adecvat, lipsa apei calde şi, în perioada sezonului trecut, chiar a căldurii, acestea sunt numai câteva dintre problemele ridicate de conducerea grădiniţelor. La rândul lor, directorii şcolilor generale şi liceelor s-au plâns de lipsa pazei şi după programul de opt ore al unităţilor lor, de costurile exorbitante solicitate, prin contract de firmele de pază (de exemplu, la Liceul „Ion Bănescu“, lunar sunt achitaţi firmei, pentru cei trei agenţi de pază, 115 milioane de lei vechi), dar şi de lipsa terenurilor de sport.

În plus, la unison, directorii unităţilor de învăţământ din Mangalia, au reclamat desele agresiuni ale câinilor comunitari asupra copiilor. „Chiar recent am scos un copil din gura unui câine. Avem şi în curtea liceului câini comunitari, îi mai dăm afară, dar problema rămâne aceea a animalelor agresive aflate în faţa porţii“, a spus prof. Cristina Angheluţă, directorul Liceului Teoretic „Callatis“.

Apropierea sezonului rece i-a determinat pe cei prezenţi să chestioneze reprezentanţii primăriei cu privire la furnizarea agentului termic, solicitând, totodată, majorarea cotei de combustibil repartizate fiecărei şcoli.

Cristian Radu a anunţat că, la începutul săptămânii viitoare, elevii claselor I-IV vor primi, din partea primăriei, ghiozdane şi rechizite şcolare.




Cine se ocupa de campaniile de vaccinari obligatorii de la Mangalia?

Anul şcolar 2012-2013 readuce pe tapet lipsa medicilor şcolari în unităţile de învăţământ din Mangalia şi, o dată cu aceasta, şi semnalul de alarmă tras de inspectorii de sănătate publică vizavi de vaccinările obligatorii ce ar trebui făcute în şcoli. Cum Ministerul Sănătăţii a modificat ordinul prin care transferă vaccinările obligatorii ale elevilor de la cabinetele medicilor de familie la şcoli, întrebarea este: cine ne va vaccina copiii, din moment ce nu există niciun medic şcolar la Mangalia?

La nivelul grădiniţelor, şcolilor şi liceelor din localitate lucrează câteva asistente medicale şcolare, acestea fiind angajate ale Serviciului Social al primăriei. Însă, printre zecile şi sutele de miliarde de lei risipite din banul public pentru diferite manifestări sau lucrări de infrastructură ce s-au distrus în câteva luni, nu s-a reuşit, nici până acum, găsirea unor fonduri modeste, care să asigure un post de medic şcolar! La această oră, medicul respectiv ar fi trebuit să se ocupe de programul vaccinărilor obligatorii, care demarează în câteva zile, prin imunizarea elevilor de clasa a X-a („restanţierii“ anului trecut ce ar trebui vaccinaţi diftero-tetanic).

„Medicul şcolar poate fi angajat şi printr-un contract de colaborare. Noi am atras atenţia primăriei, încă de anul trecut, că e absolut necesar să angajeze un medic şcolar“, afirmă dr. Mariana Petre, şeful DSP Mangalia. „Vorbim despre triajul copiilor, despre supravegherea intrării în colectivitate, despre campaniile de vaccinări… Anul trecut a fost un adevărat haos, copiii au fost trimişi la medicii de familie şi, foarte mulţi, circa 20-30% nu s-au prezentat la vaccinare. În prezent, suntem „descoperiţi“ în ceea ce priveşte campania de vaccinări obligatorii, iar copiii şi părinţii sunt debusolaţi“.

Calendarul vaccinărilor şcolare obligatorii

Potrivit Ordinului MS/CNAS/767/376 din august 2012, calendarul vaccinărilor care urmează a se face în anul şcolar 2012-2013 este următorul: octombrie 2012 – vaccinarea diftero-tetanică (dT), clasa a-X-a (restanţieri din anul şcolar 2010-2011); noiembrie 2012 – campania de vaccinare antipoliomielitică (VPI), clasa a-II-a (8 ani) şi clasa a-III-a (9 ani); ianuarie 2013 – vaccinare antirujeolică-antirubeolică-antiurliană (RRO), clasa a-I-a; aprilie-mai 2013 – vaccinarea diftero-tetanică (dT), clasa a IX-a (restanţieri anul şcolar 2011-2012) şi clasa a-VIII-a.




Astazi, sedinta de indata la primarie. Se infiinteaza SC Goldterm Mangalia SA

Primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu, a convocat pentru vineri, 21 septembrie, ora 15.00, o şedinţă de indata a Consiliului Local. Pe ordinea de zi se află mai multe proiecte de Hotărâre care se referă, printre altele, la rectificarea bugetului pe anul în curs, încheierea unui contract cu o firmă de audit, creşterea numărului de beneficiari ai serviciilor oferite de cantina socială, Regulamentul de acordare şi criteriile de repartizare a locuinţelor sociale şi cele în regim de închiriere.

De asemenea, consilierii locali vor discuta despre acordarea de ajutoare pentru încălzire familiilor care folosesc combustibil solid, respectiv material lemnos. Pe ordinea de zi se află şi un proiect privind înfiinţarea SC Goldterm Mangalia SA, ca urmare a reorganizării prin divizare parţială a RA GOLD şi stabilirea sediului social al societăţii.

În ceea ce priveşte măsurile de protecţie socială promovate de municipalitate, consilierii locali vor mai dezbate un proiect de hotărâre privind aprobarea întocmirii documentaţiei tehnico-economice, în vederea construirii de locuinţe sociale şi pentru tineri.

                                    Biroul de presă




3,5 milioane de euro ar urma sa fie primite de primarie pentru modernizarea retelei de apa si canalizare

Intr-un comunicat de presa al primariei se arata ca Mangalia se află printre puţinele localităţi din ţară care au obţinut, recent, sprijin guvernamental în vederea modernizării reţelei de apă şi canalizare.

Astfel, primăria va primi din surse externe aproximativ 3,5 milioane de euro, cu care se vor executa lucrări de modernizare a întregii reţele de apă şi canalizare, din oraş şi staţiuni. Proiectul ar putea fi demarat în cursul anului viitor.




Medicii din Policlinica isi pot cumpara cabinetele

Medicii din Mangalia, care îşi desfăşoară activitatea în cabinete aparţinând primăriei, au posibilitatea să îşi achiziţioneze imobilele în scurt timp. La cererea primăriei, medicii au întomit un tabel prin care îşi exprimă intenţia de a-şi cumpăra aceste spaţii, lucru pe care, de altfel, îl solicită de ani de zile.

Dr. Viorel Oleniuc, reprezentantul medicilor din Policlinica Mangalia, a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, că vânzarea ar fi trebuit să aibă loc în urmă cu patru ani, în timpul administraţiei Tusac, dar că acest lucru nu s-a întâmplat: „Medicii au contracte de concesiune pe 10-15 ani, cabinetele trebuiau demult vândute. Am înaintat către primărie un tabel cu numele tuturor medicilor din Policlinică, toţi exprimându-şi dorinţa de a deveni proprietari ai spaţiilor în care activează. Urmează ca o firmă de specialitate să evalueze spaţiile şi să stabilească preţul pe metrul pătrat, iar, ulterior, să fie aprobat de către Consiliul Local un proiect de hotărâre prin care ni se vor vinde aceste cabinete“.

O dată deveniţi proprietari, medicii de familie şi de specialitate din Policlinică, dar şi din celelalte spaţii aflate actualmente în subordinea primăriei vor putea să îşi numească un administrator propriu, vor putea să îşi înfiinţeze o asociaţie, să contracteze credite etc.




Guvernul lichideaza datoria de 2,5 milioane de lei a primariei Mangalia catre Callatis Therm

Ordinul Nr.1173 din 04.09.2012 pentru aplicarea la nivelul municipiului Mangalia, judeţul Constanţa, a prevederilor art. 3 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006 privind unele măsuri pentru funcţionarea sistemelor centralizate de alimentare cu energie termică a populaţiei

ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice

ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 647 din 11 septembrie 2012

 

Având în vedere prevederile art. 3 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006 privind unele măsuri pentru funcţionarea sistemelor centralizate de alimentare cu energie termică a populaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul delegat pentru administraţie şi viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emit următorul ordin:

Articolul 1. Până la lichidarea obligaţiei de plată în sumă de 2.543 mii lei, datorată Societăţii Comerciale „Callatis Therm“ – S.A. de către municipiul Mangalia, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Constanţa alocă bugetului local al municipiului Mangalia, judeţul Constanţa, cote defalcate din impozitul pe venit, numai pentru plata obligaţiei către furnizorul de energie termică.

Articolul 2. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul delegat pentru administraţie, Radu Stroe

Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Florin Georgescu

(sursa: legestart.ro)




Taxa de parcare la Mangalia – 2 lei/ora

Consilierii locali din Mangalia au fost chemaţi să voteze, în cadrul ultimei şedinţe ordinare, Proiectul privind aprobarea preţului pentru parcarea de autoturisme precum şi aprobarea preţului în vederea închirierii terenului aparţinând domeniului privat al Municipiului Mangalia situat pe Cordonul Saturn-Venus.

Potrivit proiectului, primarul urbei, Cristian Radu, este împuternicit să întocmească documentaţia pentru susţinerea licitaţiei în urma căreia vor fi închiriate terenurile de pe cordon, dar şi să emită o dispoziţie privind procedura de taxare a autoturismelor ce parchează in zona. Această taxa este de 2 lei/ora.

În ceea ce priveşte licitaţia, preţul de pornire pentru metrul pătrat de închiriat a fost deja stabilit o dată cu aprobarea, de vechiul Consiliu Local, a HCL 17/2011, ce a avut la bază „Raportul de evaluare pentru terenurile situate în intravilanul şi extravilanul municipiului, în vederea încheierii contractelor de asociere şi închiriere, întocmită de expert evaluator ing. Ciprian Nicolae Gheorghe”. Potrivit raportului (foto), un metru pătrat de teren pentru asociere sau închiriere în staţiuni, în funcţie de zona (plajă, zonă limitrofă plajei etc) este cuprins între 0,02 euro şi 0,27 euro.




Câte persoane mai trebuie să aibă de suferit, din cauza maidanezilor agresivi ca să se fie luată soluţia salvatoare?!

O femeie s-a ales cu o rană adâncă la un picior, după ce a fost atacată, în curtea Spitalului Municipal Mangalia, de mai multe patrupede flămânde şi agresive Pe o alee dintre blocuri, aflată pe strada Rozelor, o haită de dulăi maidanezi au atacat o pisică pe care, după ce au omorât-o, sub privirile îngrozite ale mai multor locatari, s-au dus să o hăpăie după garajele din apropiere. Pe malul mării, o „turmă” de câini comunitari a intrat în apă să sfâşie lebedele ce pluteau aproape de mal.

Toate aceste imagini traumatizante s-au petrecut în ultimele două zile, autori fiind câinii cu podoabe din plastic la urechi.

În mijlocul unor asemenea haite de câini s-ar fi putut afla un copil care ar fi sfârşit în dinţii animalelor fioroase ce au acaparat Mangalia. În general, în România, se iau măsuri numai după ce se produce o adevărată tragedie, numai că scuzele, comentariile, argumentele, măsurile se dovedesc tardive şi inutile. Pe de altă parte, o bună bucată de timp, din spitalele din ţară a lipsit vaccinul antirabic, astfel că, la nivel naţional, zeci de oameni muşcaţi au stat cu sufletul la gură şi s-au rugat ca animalele, care i-au agresat, să nu fie turbate. După cum se ştie, după sute de ani de cercetare, nici până în prezent nu s-a găsit leac pentru turbare, astfel că este obligatoriu ca persoana muşcată de un maidanez să fie vaccinată în cel mult 72 de ore de la producerea vătămării.  

Că s-a demarat, la nivel local, o amplă campanie de sterilizare a câinilor ce hoinăresc pe străzile Mangaliei şi ale staţiunilor, este de bun augur, dar nu suficient. Dovadă atacurile venite din partea patrupedelor cu cercei care nu îi fac mai liniştiţi.

Uciderea lor în masă, nu este nici ea o măsură, însă extinderea adăpostului existent ori construirea unuia nou, pot reprezenta măsuri potrivite, în felul acesta, cetăţenii nemaifiind în pericol când merg pe stradă. În plus, asemene iniţiative ar fi, inclusiv, pe placul iubitorilor animalelor fără stăpân care, în loc să-i hrănească pe străzi sau prin scările blocurilor, îi pot îngriji şi vizita la adăpost.




Primarul Cristian Radu promite cetăţenilor branşaţi că nu vor plăti mai mult de 300 lei/gigacaloria

Primarul Cristian Radu s-a întâlnit, recent, cu preşedinţii asociaţiilor de proprietari din Mangalia. Aşa cum era de aşteptat, discuţiile au fost concentrate pe tema agentului termic, cu referire, inclusiv, la preţul pe care îl va plăti populaţia pentru o gigacalorie.

Preşedintele Asociaţiei de proprietari nr. 119, Nicolae Duminică a declarat că primarul Cristian Radu i-a asigurat că tariful unei gigacalorii nu va depăşi suma de 300 lei şi că de subvenţie vor beneficia toate familiile branşate la sistemul centralizat de încălzire. „În acelaşi timp, ni s-a spus că reprezentanţii Primăriei vor executa lucrări de hidroizolaţii acolo unde este necesar şi că se vor face demersuri pentru obţinerea certificatului energetic”, a precizat reprezentantul locatarilor de pe strada Rozelor.

Edilul municipiului Mangalia i-a mai anunţat pe preşedinţii asociaţiilor că a început achiziţionarea de combustibil, direct de la rafinăria din Năvodari, fără să mai apeleze la furnizori şi că va începe furnizarea căldurii în locuinţe chiar din luna octombrie dacă temperaturile vor fi foarte scăzute.

În ceea ce priveşte, Certificatul Energetic, s-a anunţat, deja, că începând cu 1 ianuarie 2011, conform Legii 372/2005, pentru orice tranzacţie de vânzare-cumpărare, închiriere sau recepţionare a unei clădiri noi, fie ea cu destinaţie rezidenţială, imobil cu birouri sau depozit, este nevoie de obţinerea acestuia. Un certificat de performanta energetica atestă cât de eficientă este o clădire din punct de vedere al consumului de resurse. Prin acest certificat, clădirea în care locuiţi este pozitionată într-o anumită clasă de performanţă energetică.

Clasele de performanta energetică reprezintă un indicator prin care se stabileşte capacitatea unei clădiri de a economisi energie. Practic, clădirea dumneavoastră primeşte o ”notă” de la A la G (de la cel mai mic până la cel mai mare consum de energie). Fiecare clasă are în spate un punctaj de la 1 la 100, acesta fiind stabilit cu ajutorul mai multor parametri.

Principalul rol al Certificatul de Performanţă Energetică este de a indica dacă acea clădire are nevoie sau nu de îmbunătăţiri pentru a deveni mai eficientă în ceea ce priveşte consumul de energie. Cu alte cuvinte, acest certificat vă va spune dacă trebuie să investiţi sau cât trebuie să investiţi în reabilitare termică.

Reabilitarea termică trebuie executată numai dupa ce aţi întocmit un certificat de performanţă energetică. Acest certificat va cuprinde informaţii despre starea clădirii dumneavoastră şi vă va oferi informaţii despre măsurile pe care ar trebui să le luaţi pentru a oferi condiţiile optime de funcţionare.




Noi regulamente votate de consilierii locali. Atelajele trase de animale trebuie să aibă numere reflectorizante, taximetrişii să ofere bonuri fiscale, iar mopedele să nu polueze

Consilierii locali au aprobat, în cea mai recentă şedinţă ordinară, regulamentele privind circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală pe raza municipiului, a taxiurilor şi a mopedelor, maşinilor şi utilajelor autopropulsate sau tractate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, tractoare ce nu se supun înmatriculării de pe raza oraşului.

 

Regulamentul pentru căruţaşii din Mangalia este unul simplu: proprietarii atelajelor au o serie de obligaţii menite atât să fluidizeze circulaţia, cât şi să stopeze abandonarea vehiculelor cu pricina şi a cailor pe carosabil, fenomen ce a dus la zeci de accidente, unele dintre acestea soldate cu victime omeneşti.

Astfel, este interzisă circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală în zona turistică a oraşului (staţiuni – şos. Constanţei, str. Ştefan cel Mare, zona de est a şos. Constanţei – str. Portului – str. Oituz). Vor fi exceptate de la această interdicţie, în perioada 1 mai – 30 septembrie, vehiculele ce efectuează transport de agrement. Sancţiunea pentru încălcarea acestei prevederi este cuprinsă între 500 de lei şi 1.000 de lei, iar atelajul va fi confiscat.

Vehiculele tractate de animale vor fi, obligatoriu, înmatriculate, iar patrupedele vor avea „montat“ în partea dorsală, saci colectori, în caz contrar proprietarii urmând să fie amendaţi cu sume de la 50 la 300 de lei. Sume ceva mai mari vor achita căruţaşii care circulă băuţi pe drumurile publice (500-1.000 de lei şi confiscarea atelajului), dar şi cei ce vor fi prinşi dormind în timpul mersului.

 

Taximetriştii trebuie să se comporte „civilizaţi“

 Transporturile de persoane sau bunuri în regim de taxi se execută, prin regulamentul aprobat de aleşii locali, ca servicii de interes public pentru populaţie, de regulă, în interiorul Municipiului Mangalia, numai pe baza autorizaţiei pentru transport în regim de taxi, valabilă, emisă de primărie. Autorizaţia pentru transport de persoane sau bunuri în regim de taxi se emite, la cererea operatorului de transport sau a taximetristului independent, de către Primăria Municipiului Mangalia, pentru solicitanţii care îşi desfăşoară activitatea, având sediul sau o filială, după caz, pe teritoriul administrativ al municipiului.

Autorizaţia pentru transport de persoane sau bunuri în regim de taxi eliberată operatorului de transport sau taximetristului independent este unică. Pe baza acesteia, primăria va elibera câte o autorizaţie taxi permanentă sau sezonieră, după caz, pentru fiecare licenţă de execuţie pe vehicul deţinută, care conţine şi numărul de ordine atribuit. În cazul în care solicitările vor fi mai mari decît numărul aprobat prin hotărîre a Consiliului Local se va proceda la departajarea solicitanţilor pe baza unor criterii de selecţie stabilite de o comisie constituită prin dispoziţia primarului.

Taximetriştilor le este interzisă orice fel de publicitate aplicată pe partea exterioară a maşinii, aceasta putându-se face doar cu avizul primăriei. Interzis este şi transportul persoanelor în regim de taxi pe trasee fixe, prestabilite de taximetrist, dar şi acceptarea în maşină a unui număr mai mare de patru persoane.

Ce obligaţii au taximetriştii? Destul de multe, chiar dacă de unele clienţii nu au auzit: să aibă un comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul, să elibereze bonuri client la finalul cursei, să asigure protecţia clientului cât timp acesta se găseşte în taxi, să nu transporte clienţi pe bancheta din faţă decât în cazul când pe bancheta din spate nu mai este loc, să aibă o ţinută corespunzătoare şi un comnportament civilizat faţă de călători şi participanţii la trafic, să nu circule cu autovehicule care au un aspect interior şi exterior neadecvat etc.

Vă prezentăm, în continuare, staţiile de taxi autorizate în Mangalia şi staţiuni:

-staţia Şantier Daewoo                                                                  10 locuri

-staţia Negru Vodă:                                                                      12 locuri

-staţia Piaţa Sud:                                                                             6 locuri

-staţia Oituz, Geamie:                                                                     8 locuri

-staţia Oituz, intersecţie cu Portului:                                      8 locuri

-staţia Mihai Viteazu:                                                                    10 locuri

-staţia Sens Giratoriu:                                                                   10 locuri

-staţia Gara CFR Mangalia:                                                          20 locuri

-staţia parcare Hotel Tosca:                                                         6 locuri

Total ORAŞ   90 locuri

 

-staţia intrare Hotel Hora (Saturn):                                                 6 locuri

-staţia Complex Esplanada (Venus):                                               4 locuri

-staţia Hotel Vultur – în spate (Venus)                                            4 locuri

-staţia Complex Cătunul (Cap Aurora):                                          4 locuri

-staţia complex Mettexin (Jupiter):                                                 6 locuri

-staţia Hotel Scoica intrare camping (Jupiter)                            6 locuri

-staţia Prichindel (Neptun):                                                                 6 locuri

-staţia Alee Steaguri (Neptun):                                                            8 locuri

-staţia Hotel Neptun (Neptun):                                                         6 locuri

-staţia Gara CFR Neptun:                                                                    20 locuri

-staţia Bowling (Neptun)                                                                       4 locuri

-staţia Hotel Arad (Olimp)                                                                 4 locuri

-staţia Hotel Panoramic (Olimp):                                                    4 locuri

-staţia Hotel Amfiteatru (Olimp):                                                   4 locuri

-staţia Hotel Belvedere (Olimp):                                                     4 locuri

Total Staţiuni                                                                               90 locuri

TOTAL General                                                                      180 locuri

 Nerespectarea Regulamentului privind transportul în regim de taxi pe teritoriul administrativ al Municipiului Mangalia aduce sancţiuni cuprinse între 1.000 şi 1.500 de lei şi, în cazul anumitor încălcări, la suspendarea şi chiar retragerea autorizaţiei de taxi.

 

Mopedele şi utilajele agricole trebuie să nu polueze

 În ceea ce priveşte Regulamentul privind circulaţia mopedelor, maşinilor şi utilajelor autopropulsate sau tractate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, tractoare ce nu se supun înmatriculării de pe raza oraşului trebuie menţionat faptul că tariful de înmatriculare al acestora este de 35 de lei, iar preţul talonului este de 5 lei.

Printre alte obligaţii a proprietarilor de astfel de maşini se numără înregistrarea acestora, dar şi aplicarea la vedere a numărului de înregistrare. Totodată, le este interzisă acestor autovehicule poluarea excesivă a mediului. Sancţiunile prevăzute în regulament merg de la 200 de lei şi până la 1.000 de lei.




Câteva sute de câini au fost sterilizaţi la Mangalia

Comunicat de presa

 Primăria municipiului Mangalia în colaborare cu Organizaţiile Non-Guvernamentale Vier Pfoten şi Save the dogs au desfăşurat pe parcursul lunii august mai multe campanii de sterilizare a animalelor cu şi fără stăpân, în special câini abandonaţi pe străzile oraşului.

În cadrul acestor campanii, specialiştii Vier Pfoten şi-au desfăşurat activitatea la Biobaza Mangalia, unde au sterilizat peste 300 de animale fără stăpân. Medicii de la Vier Pfoten se află la cea de-a doua acţiune desfăşurată anul acesta în Mangalia.

Între 8 august şi 1 septembrie, aceştia au deparazitat şi sterilizat un număr de 313 animale, dintre care 287 de câini şi 26 de pisici. Au fost tratate animale atât din oraş, dar şi din staţiunile Neptun, Saturn, Venus şi Olimp. Pe lângă animalele fără stăpân, au fost sterilizate şi câteva zeci de animale aduse de localnici la clinica situată la Biobaza Mangalia.

În aceeaşi perioadă, au avut loc două campanii de sterilizare, organizate în colaborare cu asociaţia Save the dogs. Pe durata acţiunii, au fost deparazitate, vaccinate şi sterilizate aproximativ 130 de animale cu stăpân (câini şi pisici), de pe raza municipiului Mangalia. Campania Save the dogs va continua în zilele de 20 şi 21 septembrie.




Prima editie a Taberei de Arheologie Callatiana

Muzeul de Arheologie Callatis Mangalia şi Facultatea de Istorie a Universității din București, cu susţinerea primarului Mangaliei, Cristian Radu, și a Statului Major al Forțelor Navale, organizează, în perioada 3 – 9 septembrie 2012, la Mangalia, prima ediție a Taberei de arheologie CALLATIANA.

“Împreună cu dl primar, Cristian Radu, am hotărât să organizăm o tabără de arheologie la Mangalia. Despre acest proiect am discutat atunci când dl primar a venit la Muzeul Callatis, la vernisajul expoziției BUCOVINA TRADIȚIONALĂ. La vernisaj a fost prezent și dl comandor Vasile Chirilă, comandantul Garnizoanei Mangalia. În urma discuțiilor, în proiect s-a implicat și Statul Major al Forțelor Navale, care a asigurat cazarea studenților Facultății de Istorie a Universității din București. Lucrările arheologice sunt coordonate de mine și de conf. univ. dr. Cristian Ionel Olariu, sub îndrumarea responsabilului științific al Șantierului arheologic Callatis, dr. Mihai Ionescu. Pentru rezolvarea problemelor legate de organizarea taberei am primit tot sprijinul d-lui consilier Ovidiu Mihalache.

Evaluarea terenului a început astăzi, iar logistica necesară cercetărilor este asigurată de Muzeul Callatis, care a pus la dispoziție și spațiul necesar depozitării materialului arheologic descoperit. Rezultatele cercetărilor arheologice vor fi prezentate la sesiuni științifice, simpozioane, congrese etc și vor fi publicate în reviste științifice de specialitate. În acest sens, a fost semnat un Protocol de colaborare între Muzeul Callatis și Facultatea de istorie a Universității din București, unde sunt menționate toate detaliile colaborării noastre. Durata protocolului este de patru ani.

Printre activitățile taberei din acest an am inclus și vizitarea muzeului, unde studenții vor putea vedea, printre exponate, singurul papirus descoperit în România, readus în țară, anul trecut, de la Moscova. De asemenea, am trecut în program vizitarea siturilor arheologice callatiene: zidul de nord al cetății Callatis și colțul de nord-vest, necropola romano-bizantină cu mormintele de tip hypogeu și cartierul de epocă romano-bizantină, restaurat și conservat în subsolul unui complex hotelier din Mangalia. În această săptămână lucrăm patru specialiști în arheologie și opt studenți, dar intenționăm ca de anul viitor să mărim numărul colectivului de cercetare. La sfârșitul săptămânii vom reveni cu detalii despre rezultatele cercetărilor”, a precizat cercetător științific dr. Sorin Marcel COLESNIUC, directorul Muzeului de Arheologie Callatis Mangalia.




A doua editie a Trofeului „Callatis“ la tenis de masa

Centrul Sportiv al Liceului Teoretic „Callatis“ a găzduit sâmbătă, 1 septembrie, a doua ediţie a Trofeului Callatis la tenis de masă, turneu de categoria A în circuitul naţional Amatur.

Circa 200 de sportivi (120 la categoria amatori şi 60 la turneu open) au participat la competiţiile ce s-au derulat pe întreg parcursul zilei. Cei mai buni jucatori ai fiecarei categorii au fost rasplatiti cu trofee, medalii, diplome şi premii speciale.




Premiera "Editia de Sud": Sabrina Iaschevici a castigat premiul „Stefan Iordache“, Premiul Galei Tanarului Actor HOP! 2012

Cea de a XV-a ediţie a Galei Tânărului Actor „HOP!“ s-a încheiat sâmbătă, 1 septembrie. Organizatorii galei sunt UNITER, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional şi Primăria Mangalia.

Gala este, aşa cum afirmă organizatorul, Uniunea Teatrală din România, unul dintre programele de tradiţie ale instituţiei de cultură, care face parte dintr-un demers de lungă durată al acesteia – sprijinirea şi promovarea tinerilor creatori în domeniul teatrului. Parteneriatul cu primăria Municipiului Mangalia a creat un eveniment de tradiţie în România şi singular în peisajul festivalier autohton, fiind o primă carte de vizită a tinerilor absolvenţi ai institutelor de învăţământ superior teatral, o „bursă” a tinerilor artişti.

Anul acesta, pentru secţiunea individual – proba obligatorie, organizatorii le-au propus concurenţilor o interpretare personală (în limita a 5 minute) a unui text ales din operele următorilor dramaturgi: Carlo Goldoni, Carlo Gozzi, Lope de Vega, Miguel Cervantes, Pedro Calderon de la Barca, Ben Jonson, Christopher Marlowe, William Shakespeare, Jean Racine, Molière, Friedrich Schiller, J. W. Goethe.

Premiile acordate în cadrul galei de anul acesta au fost următoarele:

▪          Marele Premiu al Galei Tânărului Actor HOP, Premiul „ŞTEFAN IORDACHE”, a fost acordat actriţei SABRINA IAŞCHEVICI pentru rolul Winnie din spectacolul „Ce zile frumoase!” de Samuel Beckett

 Premiul se acordă în memoria marelui artist Ştefan Iordache, cel care a fost membru al juriului la mai multe ediţii ale Galei HOP, un mare apropiat al acestui eveniment şi al susţinerii tinerilor la început de carieră. Începând de anul trecut, organizatorii Galei au decis ca Premiul „Ştefan Iordache” să devină MARELE PREMIU AL GALEI. Acesta a fost acordat, începând cu ediţia 2009, pentru cel mai bun actor la secţiunea individual.

 ▪         Premiul pentru cea mai bună actriţă, secţiunea individual, a fost acordat actriţei LOREDANA COSOVANU pentru „Crize”, după Mihai Ignat.

 ▪         Premiul pentru cel mai bun actor, secţiunea individual, a fost acordat actorului ANDREI CHIRAN pentru rolul Alan în „Equus” de Peter Schaffer.

 ▪         Premiul pentru cea mai bună trupă de actori – secţiunea grup, a fost acordat trupei de actori care a prezentat spectacolul ZECE, scris şi regizat de actorii: ÁGI ÁBRAHÁM, KRISZTINA BÍRÓ, NOÉMI DARÓCZI, ÉVA IMRE, CSABA MAROSÁN, BENCE MOLNÁR, RITA SIGMOND, EMESE SIMÓ, ZSOLT VATÁNY.

 ▪         Premiul SICĂ ALEXANDRESCU (începând cu a V-a ediţie), premiul special al juriului,  s-a acordat ex aequo actriţei SIMONA ARSU pentru rolul Groparul din spectacolul „Noaptea Bufonilor”, după texte de William Shakespeare şi actorului ALEXANDRU NAGY pentru rolul Domnul cu baston din „Buzunarul cu pâine” de Matei Vişniec. 

 PREMII ACORDATE ÎN CADRUL GALEI TÂNĂRULUI ACTOR

 ▪          PREMIUL YORICK,  oferit de către revista Yorick, prin Editura Nemira s-a acordat actriţei ANDREEA C. HRISTU care a interpretat în secţiunea Individual „Magazinul cu fleacuri” de Botos Bálint şi Andreea Chindriş.

 ▪          PREMIUL TIMICĂ, oferit de Asociaţia MASTER CLASS s-a acordat  actriţei FULVIA FOLOSEA pentru „Concert de binefacere”, după Eric Bogosian.

 ▪          PREMIUL pentru cea mai buna interpretare a unei tirade de teatru clasic oferit de actriţa DORINA LAZAR nu s-a acordat.

 PREMIUL PUBLICULUI

▪          secţiunea individual

▪          Cea mai bună actriţă: CLAUDIA CHIRAŞ pentru „Sinuciderea Ancăi”, după Adrian Sandu.

▪          Cel mai bun actor: ALIN STANCIU care a interpretat „Omul care ascultă muzică la căşti pe trotuar”, după ,,Paparazzi”de Matei Vişniec.

 ▪          secţiunea grup

▪          trupei de actori care a prezentat spectacolul ZECE, scris şi regizat de actorii: ÁGI ÁBRAHÁM, KRISZTINA BÍRÓ, NOÉMI DARÓCZI, ÉVA IMRE, CSABA MAROSÁN, BENCE MOLNÁR, RITA SIGMOND, EMESE SIMÓ, ZSOLT VATÁNY.

 




Gratuităţi pentru transportul în comun din Mangalia. Beneficiari sunt veteranii, persoanele cu handicap, elevii şi bugetarii

În timp ce una dintre cel cele două firme care a câştigat licitaţia pentru transportul din aria Mangaliei a pierdut, prin votul consilierilor locali, dreptul de a intra pe traseu, microbuzele ramase pe traseu, ce vor duce la destinaţie mangalioţii, vor fi obligate să acorde o serie de facilităţi mai multor categorii sociale.

Astfel, pensionarii cu venituri de sub 800 de lei, studenţii, elevii şi alte persoane defavorizate vor beneficia, de la 1 septembrie, de călătorii gratuite. Fiecare pensionar cu venituri nete de sub 800 de lei va avea dreptul la 16 călătorii gratuite/lună, fiecare veteran de război şi văduvă de război câte 40 de călătorii, persoanele persecutate din motive etnice de către regimurile instaurate în România între 6 septembrie 1940 şi 6 martie 1945 vor beneficia de acelaşi număr de călătorii, la fel şi urmaşii eroilor-martiri ai Revoluţiei, răniti sau luptători pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989.

Tot de 40 de călătorii vor beneficia persoanele cu handicap grav sau accentuat, însoţitorii acestora, însoţitorii copiilor cu handicap accentuat, ai adulţilor cu handicap auditiv şi mintal accentuat, asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, precum şi asistenţii profesionişti ai persoanelor cu handicap grav sau accentuat. Poate, o data cu aceasta initiativa votata de consilierii locali, macar o parte a mijloacelor de transport in comun se vor adapta cu rampe speciale pentru ca beneficiarii gratuitatilor sa si poata urca in autovehicule.

Alesii locali au decis ca subvenţionarea de la bugetul local al tarifului abonamentelor speciale lunare (44 de călătorii), pe o linie de transport, pentru elevii din Mangalia şi pentru bugetarii cu venituri de sub 1.200 de lei net/lunar, să fie de 100%.




Dragă Domnule Todea…

Dragă Domnule Todea,

Prietenii, colegii, concurenţii, noi toţi cei prezenţi la Gala Tânărului Actor HOP îţi mulţumim pentru ceea ne-ai oferit de-a lungul timpului, pentru generozitatea-ţi de care ne-am bucurat, pentru dragostea cu care ne-ai înconjurat în fiecare moment al vieţii tale. Suntem aici, la Mangalia, în cea de-a doua zi a celei de-a XV-a ediţii ale Galei HOP şi ne simţim mai singuri, dar ştim că eşti şi vei fi mereu cu noi, când îţi vom duce mai departe visul început din dragoste pentru teatru.

Suflet tânăr, spirit ales, fin observator al caracterului uman, plin de energie, mereu zâmbitor, cu un cuvânt bun pentru fiecare, aşa vei rămâne în sufletele noastre!

Îţi vom simţi lipsa enorm, Maestre!

Dumnezeu să te odihnească în pace!

 Cu tristeţe pentru pierderea suferită suntem alături de familia îndoliată în această grea încercare.

 Trupul neînsufleţit va fi depus sâmbătă, 1 septembrie, între orele 11:00 şi 15:00, la sala Rapsodia de pe Lipscani nr.53, sala temporară a Teatrului „Ion Creangă”. Înmormântarea va avea loc duminică 2 septembrie, la prânz, pe Aleea Artiştilor din Cimitirul Bellu.

 Cornel Todea

Născut la Cluj, la 18 noiembrie 1935

1959 Licenţiat al Facultăţii de Regie a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografie Bucureşti;

1960 – 1987 Regizor artistic de televiziune;

1969 – 1971 Director al Redacţiei Teatru – Film, TVR;

din 1987 Regizor şi Director al Teatrului „Ion Creangă” din Bucureşti;

Cadru didactic la Academia de Teatru şi Film.

TEATRU

•Peste 50 de piese de teatru puse în scenă la Teatrul Naţional Bucureşti, Teatrul Nottara, Teatrul Naţional Iaşi, Teatrul Naţional Cluj, Teatrul din Piatra Neamţ, Teatrul Mic, Teatrul Bulandra, Teatrul Ion Creangă.

TELEVIZIUNE

•Regia la peste 200 de spectacole de teatru, emisiuni muzicale, de divertisment, filme artistice şi documentare de TV la TVR.

•Peste 300 de talk-show-uri: AS Show (la Tele7 ABC), Dintre Sute de Catarge, 7 Arte (la TVR) Scena (TVR Cultural).

PREMII

•1969 Roma, Premiul al doilea pentru regia spectacolului NU SUNT TURNUL EIFFEL, de Ecaterina Oproiu

•1991 Premiul pentru cea mai bună regie cu spectacolul CEA MAI PUTERNICĂ, de August Strindberg

•1993 Premiul APTR „Cea mai bună piesă TV a anului” pentru spectacolul TREI SURORI, de A.P. Cehov

•1996 Premiul anual al APTR pentru talk-show-ul cu poetul Gellu Naum

•1996 Premiul special al fundaţiei Ethnos pentru „contribuţia adusă la câştigarea unei perspective mai profunde asupra valorilor naţionale”

•1996 Premiul pentru regia spectacolului cu piesa într-un act IMPROVIZAŢIE LA ALMA de Eugen Ionescu

•1998 Premiul UNITER pentru Teatru TV – piesa „Totul e un Joc” de Paul Ioachim

•2005 Premiul Ministerului Culturii pentru spectacolul Harap Alb

•2007 Premiul Special UNITER pentru Teatrul pentru Copii

Vicepreşedinte al UNITER (2000-2007) (Uniunea Teatrală din România)

Membru APTR (Asociaţia Profesioniştilor de Televiziune din România)

Membru al UCIN (Uniunea Cineaştilor)

Membru al AZR (Asociaţia Ziariştilor din România)

Membru al Clubului Rotary „Curtea Veche”

DECORAŢII

Ordinul „Serviciul Credincios” în grad de Cavaler pentru activitatea din teatru

SPECTACOLE MONTATE IN TEATRU

•OMUL CU O FLOARE de Luigi Pirandello

•OTHELLO de W. Shakespeare

•PRINŢUL NEGRU de Iris Murdoch

•MONŞTRII SACRI de Jean Cocteau

•ORFEU IN INFERN de Tennessee Williams

•MIZERIE ŞI NOBLEŢE de N. Scarpetta

•CAZUL OPPENHEIMER de F. Kiephardt

•ZYGGER-ZAGGER de Peter Tearson

•CĂDERE LIBERA de Colin Mortimer

•IMPROVIZAŢIE LA ALMA de Eugene Ionesco

•FARSA JUPÂNULUI PATHELIN (autor necunoscut, sec. XV)

•DOMNIŞOARA NASTASIA de G M Zamfirescu

•FEBRE de H. Lovinescu

•O CASA ONORABILĂ de H. Lovinescu

•ALIBI de Ion Baieşu

•TANDREŢE ŞI ABJECŢIE de Mazilu

SPECTACOLE MONTATE LA OPERA DIN BUCUREŞTI

•HANSEL ŞI GRETEL de Engelbert Humperdink

•ELIXIRUL DRAGOSTEI de G. Donizetti

SPECTACOLE MONTATE IN TEATRU PENTRU COPII

•HOCUS POCUS ŞI-O GĂLEATĂ de A. Greidanus

•TREI GRĂSANI de Iuri Olesa

•CÂNTĂREŢII DIN BREMEN de fraţii Grimm

•IVAN TURBINCĂ după Ion Creangă

•PINOCCHIO după Carlo Collodi

•DAVID COPPERFIELD de Charles Dickens

•ALBĂ CA ZĂPADA de fratii Grimm

•FURTUNA de W. Shakespeare

•VOI SCANDAL CU ORICE PREŢ dupa I.L.Caragiale

•PĂLĂRIA CU SURPRIZE spectacol interactiv

FILME de lung metraj, productie a studiourilor Buftea

  • SINGUR PRINTRE PRIETENI
  • DRAGOSTEA MEA CĂLĂTOARE
  • ADIO, DRAGĂ NELA