Liceul Teoretic "Callatis" are, oficial, un nou director

Directorii liceelor si scolilor gimnaziale din Mangalia si-au primit, astazi, la Inspectoratul Scolar Judetean Constanta, deciziile oficiale de numire in functii. Printre acestia se numara si prof. Cristina Angheluta, cea care a preluat conducerea Liceului Teoretic „Callatis”.

Tot astazi, in cadrul ISJ Constanta, directorii scolilor generale au primit deciziile de schimbare a denumirii unitatilor lor. Astfel, printr-un ordin al Ministerului Educatiei, scolile generale vor fi redenumite „scoli gimnaziale”, in timp ce titulatura de grup scolar va disparea.




Lumea teatrala in doliu: a murit regizorul Cornel Todea

Regizorul Cornel Todea, directorul Teatrului „Ion Creangă” din Bucureşti, a decedat joi, la vârsta de 76 de ani, fiind internat într-un spital din Capitală, au anunţat angajaţii instituţiei de spectacole. Cornel Todea, directorul Teatrului „Ion Creangă” din Bucureşti – funcţie pe care a ocupat-o din 1991 -, s-a născut pe 18 noiembrie 1935, la Cluj.

Potrivit gandul.info, Cornel Todea a urmat, între anii 1954 – 1959, Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografie „I. L. Caragiale”, Facultatea de Teatru, specializarea Regie, Bucureşti şi era doctor în arte.

Printre spectacolele montate de Cornel Todea la Teatrul „Ion Creangă” se numără: „Cărăbuşii”, după o povestire de Stanislaw Ignacy Witkiewicz (premiera pe 1 octombrie 2011); „Un lup, o capră şi trei iezi”, scenariu de Monica Patriciu, după Ion Creangă (premiera 10 octombrie 2009); „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici” (premiera 6 octombrie 2007); „Harap Alb”, după Ion Creangă (premiera pe 14 mai 2005), „Pinocchio” după Carlo Collodi (premiera pe 14 februarie 2003).

De la prima editie a Galei Tanarului Actor HOP! si pana in prezent, Cornel Todea a fost directorul acestei manifestari.

Dumnezeu sa-l ierte!




"Editia de Sud": Unde au suplimentat şi unde au „tăiat“ consilierii din bugetul local

Reuniţi în şedinţă ordinară, consilierii locali au aprobat rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli a municipiului pentru anul 2012. Pe ce anume vor cheltui mai mult aleşii locali, dar şi unde au considerat că e nevoie de „tăieri“, vă prezentăm în cele ce urmează.

Între suplimentările de buget pentru instituţia Primăriei se numără achiziţionarea de mobilă – 3.000 de lei (în plus faţă de 14.000 de lei iniţial), materiale de curăţenie – 4.000 de lei în plus, faţă de 8.000 iniţial, încălzit şi iluminat – 107.000 lei mai mult faţă de 132.000 de lei. Pentru telefoane şi poştă consilierii au votat un supliment de 71.000 de lei (140.000 de lei iniţial).  

Poliţia Locală s-a ales cu muniţie şi armament de 8.000 de lei faţă de suma iniţial prevăzută de 18.000 de lei, dar şi cu reparaţii curente ale sediului de 550.000 de lei, faţă de ceea ce se prevăzuse iniţial, adică 750.000 de lei. Spaţiile verzi vor scoate din pusculita primăriei, suplimentar, 2.000.000 de lei, suma prevăzută pentru acest domeniu fiind, la întocmirea bugetului pe acest an de 6,7 milioane de lei. La capitolul Social, suplimentări importante s-au făcut pentru reparaţii – 30.000 de lei (132.000 de lei iniţial), pentru încălzit şi iluminat – 295.000 de lei (720.000 de lei iniţial), asistenţă socială în caz de invaliditate – 50.000 de lei (850.000 de lei iniţial).

Serviciile juridice au primit o suplimentare de 143.000 de lei (428.000 de lei iniţial), deszăpezirea – 45.000 de lei (100.000 de lei iniţial), cotizaţia federaţiilor – 18.000 de lei (25.000 de lei iniţial), Asociaţia oraşelor – 22.000 de lei (10.000 de lei iniţial).

La ADPP Mangalia suplimentări importante s-au făcut pentru: Club Nautic Callatis – 60.000 de lei (80.000 de lei iniţial), măsurători topografice – 30.000 de lei (76.000 de lei iniţial), reabilitarea Portului Turistic – 15.000 de lei (565.000 de lei iniţial).

Fonduri drastic micşorate pentru publicitate, reclamă şi materiale „documentare“

 Reducerile de la bugetul local au atins toate domeniile de activitate ce ţin de primărie. Astfel, capitolul Reclamă şi publicitate a primit o grea lovitură: de la 231.000 de lei iniţial, s-a făcut o reducere de 100.000 de lei, în timp ce publicarea de cărţi, publicaţii şi materiale documentare (capitol atât de „drag“ administraţiei care tocmai s-a încheiat), s-au redus de la 144.000 de lei la 43.000 de lei.

Poliţia locală va trebui să retrângă cheltuielile cu carburanţii, de la 63.000 de lei la 56.000 de lei, deplasările în ţară de la 10.000 de lei la 7.000 de lei, pregătirea profesională de la 49.000 de lei la 4.000 de lei.

Cluburile sportive din oraş vor reduce cheltuielile, la rândul lor. Handbalul va avea, de la 30.000 de lei, la 23.000 de lei, boxul – de la 175.000 de lei la 173.000 de lei, în timp ce fotbalul, de la 2,1 milioane de lei, va rămâne cu 1,7 milioane de lei.




Sedinta maraton la Mangalia: Foleanu validat consilier dupa doua ore de polemici

După o şedinţă ce a durat aproape patru ore, aleşii locali au reuşit să voteze o serie de proiecte benefice localităţii. Printre acestea se numără rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli, desemnarea membrilor primului Consiliu de Administraţie al GOLD Mangalia SA, aprobarea preţului pentru parcarea autoturismelor în municipiu, precum şi aprobarea preţului în vederea închirierii a terenurilor aparţinând domeniului privat al localităţii pe cordonul Saturn-Venus.

De asemenea, consilierii au trecut, prin vot, acordarea în folosinţă gratuită a unui teren de 74 mp în Mangalia Protoieriei, construirea unui obor, amenajarea unei pieţe agroalimentare în zona străzii Rozelor, dar şi modificarea limitei cuantumului pensiei necesar primirii ajutoarelor de urgenţă, constând în alimente, pentru pensionarii cu venituri de până la 800 de lei (faţa de 700 de lei în prezent), majorarea ajutoarelor de urgenţă de la 35 de lei la 40 de lei pentru persoanele cu dizabilităţi de gradul I şi II cu vârsta de peste 60 de ani şi care nu realizează venituri.

Locuinţe sociale şi pentru tineri în imobile aparţinând DMHI şi Liceului Ion Bănescu

Aleşii au mai decis, la propunerea primarului Cristian Radu, încheierea de contracte de asistenţă juridică cu avocaţi. „După ce am numărat câte dosare a pierdut primăria în ultimii ani, cu durere vă spun că acestea sunt cu mult mai numeroase decât cele câştigate. Un exemplu elocvent este cel al procesului cu „Callatis Therm“-ul, în care avocatul primăriei nici măcar nu a făcut recurs în momentul în care a pierdut“, a spus, în cadrul şedinţei de consiliu, Cristian Radu. La rândul său, secretarul primăriei, Petrina Boiţă, a adăugat că serviciile avocaţilor vor fi solicitate numai „pentru dosarele în care juriştii primăriei nu pot susţine o atare cauză“.

O veste bună vine pentru solicitanţii de locuinţe, fie ei tineri de sub 35 de ani, fie cei ce constituie cazuri sociale. Primăria va prelua atât un imobil din cadrul Liceului Ion Bănescu (unul dintre cămine), cât şi fundaţiile unor construcţii ce aparţin Daewoo Mangalia Heavy Industries, pe care să le finalizeze şi să le acorde solicitanţilor.

Cristian Radu, apel la „linişte, la înţelegere, la renunţarea ameninţărilor cu datul în judecată

La finalul şedinţei sau, mai bine spus, timp de mai bine de o oră şi jumătate, s-a încercat validarea mandatului consilierului ales Paul Foleanu. Cum Paul Foleanu (care afirmă că a înaintat consiliului de trei ori decizia instanţei) nu a avut asupra sa actul definitiv şi  irevocabil, consilierii şi primarul l-au aşteptat, preţ de jumătate de oră, să aducă documentul. Acesta, însă, deşi legal, nu avea ştampila Tribunalului Constanţa!

„Hotărârea instanţei, definitivă şi irevocabilă, nu a fost comunicată oficial primăriei. Însă, actul prezentat de Paul Foleanu este unul legal, deşi incomplet, care nu mai poate fi atacat de nicio instanţă. Dacă suntem exageraţi până la textul juridic, atunci Paul Foleanu nu va fi validat, dar, dacă suntem mai puţin pretenţioşi, această decizie poată fi luată chiar acum“.

Comisia de validare, formată din Leonard Tănase (preşedinte), Dan Moldovan şi Marian Guţă (membri), a decis, prin votul consilierilor PSD că se doreşte „exagerarea“ pretenţiilor juridice. Asta în ciuda faptului că primarul Radu făcuse un apel la „linişte, la înţelegere, la renunţarea ameninţărilor cu datul în judecată“. După discuţii ce au durat minute în şir, comisia de validare a venit cu verdictul de invalidare. Tot secretarul primăriei a dat citire literei legii 215 care spune că: „Comisia de validare va propune invalidarea alegerii unui consilier numai în cazul în care se constata încalcarea conditiilor de eligibilitate sau daca alegerea consilierului s-a facut prin frauda electorala, constatata în conditiile Legii privind alegerea autoritatilorâ administratiei publice locale. Validarea sau invalidarea mandatelor se face, în ordine alfabetica, cu votul deschis al majoritatii consilierilor prezenti la sedinta. Persoana al carei mandat este supus validarii sau invalidarii nu participa la vot“. Prin urmare, cu votul a 12 consilieri si trei abtineri Paul Foleanu a fost validat în funcţie, depunând, totodată, jurământul.




Deși pregătit pentru intrarea în noul an școlar, Colegiul Economic Mangalia duce lipsa unei săli de sport

Noul an școlar 2012 – 2013 se apropie cu repeziciune, iar instituțiile de învățământ din Mangalia trebuie să fie pregătite corespunzător astfel să-i întâmpine pe elevi și dascăli așa cum se cuvine. Ca în fiecare vacanță de vară, în toate unitățile școlare se execută lucrări de reparații și modernizări, fiecare director descurcându-se în funcție de fonduri și echipele de muncitori de care dispun.

În această perioadă, la Școala Generală nr. 3 Mangalia pregătirile sunt în toi. Directorul instituției, prof. dr. Mihai Ionescu ne-a declarat că în mai multe săli de clasă va fi înlocuit linoleumul cu parchet. „Aceste lucrări se impuneau, deoarece linoleumul era deteriorat și nu se mai putea circula adecvat. Paralel, se execută lucrări de reparații și igienizare a clădirii. De asemenea, sălile și holurile se zugrăvesc, iar instalația sanitară și cea termică sunt verificate, reviziile având drept scop identificarea unor eventuale avarii. Nu în ultimul rând, se fac reparații exterioare, la tencuială, acolo unde acest lucru se impune. În rest, instituția noastră este pregătită să înceapă noul an școlar”, ne-a spus directorul Școlii Generale nr. 3 Mangalia, prof. dr. Mihai Ionescu.  

Și Colegiul Economic se pregătește să întâmpine noul an școlar în condiții optime. Potrivit directoarei, prof. Simona Ciobănel, se realizează lucrări de igienizare și zugrăveli ale grupurilor sanitare și sălilor de curs. De asemenea, în câteva clase se pun lambriuri și  parchet, în întreaga instituție făcându-se curățenie generală. Dacă la capitolul aspect, unitatea va arăta corespunzător, în ceea ce privește dotările, lucrurile nu stau la fel de bine. Directoarea Colegiului Economic a declarat că este nevoie de scaune noi pentru mai multe clase, cât și de calculatoare pentru laboratoarele de informatică, întrucât cele existente sunt depășite. ”Prioritară este și amenajarea unei săli de sport, elevii făcând orele de educație fizică într-o fostă sală de clasă, unde au fost aduse câteva aparate. În timpul verii, acestia se antrenează în curtea liceului. S-au făcut, de ani de zile, demersuri pentru un asemenea proiect atât de necesar mai ales pentru un liceu mare cum este Colegiul Economic, însă, până în prezent, nu s-a concretizat nimic”, a precizat directoarea prof. Simona Ciobănel. Aceasta ne-a mai spus că eleviii de la specializarea ”Finanțe-contabilitate” ar avea mare nevoie de un laborator numit ”firmă de exercițiu”. Cabinetul simulează activitatea unei firme și ar trebui să dispună de mai multe compartimente destinate ”angajaților”, ”managerului” etc., cât și de dotări printre care imprimantă multifuncțională, laptop etc.

Mai trebuie spus faptul că pentru anul școlar 2012 – 2013, la Colegiul Economic Mangalia s-au format șase clase a IX-a cu diverse specializări.

Igienizări de început de an şcolar la „Callatis“ şi „Ion Bănescu“

 La Liceul „Callatis“ lucrurile stau cu mult mai bine faţă de anii anteriori, când unitatea a primit, pentru igienizare, chiar şi… zero lei! „Anul acesta, bugetul alocat tuturor unităţilor de învăţământ a fost echitabil împărţit“, ne-a declarat conducerea unitatii. „În prezent efectuăm lucrări de reparaţii şi igienizări, înlocuim gresia acolo unde aceasta a fost distrusă, văruim, înlocuim o parte din uşi. Într-un cuvânt este vorba despre obişnuitele igienizări de început de an şcolar“.

Și Grupul Școlar Industrial ”Ion Bănescu” face tot ceea ce este necesar pentru a debuta în noul an educațional în beneficiul bobocilor, dar și al elevilor din clasele mai mari. Directoarea unității, prof. Rodica Pricopie ne-a spus că se execută zugrăveli în întreaga clădire, de la parter, până la etajul al II-lea. ”Cea mai importantă lucrare o reprezintă, însă hidroizolația sălii de sport, unde se va și igieniza și zugrăvi. Căminul este, de asemenea, pregătit, aici  făcându-se, de asemenea, curățenie generală”, ne-a declarat directoarea GSI ”Ion Bănescu”, prof. Rodica Pricopie.




Premiera "Editia de Sud": Miss Diaspora 2012 este Bianca Lazar, din Australia!

O nouă ediţie Miss Diaspora s-a încheiat pe scena plutitoare din Portul Turistic Mangalia. Cele 18 concurente venite la Mangalia din 12 ţări au trecut probe de foc în cursul primei seri a Festivalului Callatis. Juriul care a cântărit care dintre concurente sunt şi cele mai frumoase, dar şi cele mai inteligente a fost compus din Iuliana Stancu – preşedinte, Cristian Mihailescu, Felicia Filip, Iustinian Radu, Florentina Satmari, Leonard Tănase (consilier local), Vasilică Rusu (director al Sanatoriului Balnear Techirghiol), Cristian Bărhălescu (secretar MDRT).

Printre obişnuitele probe ale concursului „Miss Diaspora“, prezentarea rochiilor de seară şi a talentului la dansat pe muzică populară (cu o coregrafie asigurată de Gina Nicolin din Mangalia) s-a mai adăugat, în premieră, concursul “Miss Ministru la minut”. Concurentele au spus, în câteva cuvinte, ce ar face, fiecare dintre ele, dacă ar deţine şefia Ministerului Turismului. Răspunsurile au fost dintre cele aşteptate (punerea în valoare a Deltei Dunării, a litoralului, a mănăstirilor bucovinene, a Castelului Bran etc), dar şi cu totul inedite: înfiinţarea unui Muzeu al Epocii de Aur sau acceparea, drept consilier personal, a lui… Radu Mazăre!

Cele 10 “miss” rămase în concurs după prima departajare au încântat publicul la proba de aptitudini: dansuri arabe, flamenco, cântece, scurte fragmente umoristice.

În final, cele cinci frumuseţi câştigătoare ale ediţiei din acest an a “Miss Diaspora” au fost: Alexandra Talapan (Spania)- Premiul de Popularitate, Diana Elena Ciubotaru (Italia) – Premiul al III-lea, Adelina Andronic (Italia) – Premiul al II-lea, Teodora Irina Petrescu (Germania) – Premiul I şi Bianca Lazăr – Trofeul Miss Diaspora 2012.

Bianca este născută la Melbourne în 1995, provine dintr-o familie cu ambii părinți români. Mama ei este din Bucovina, iar tatăl din Bacău. Este elevă în clasa a XI-a. Este campioană de dans la Australian Dancesport Championships, la categoria dansuri latine și clasice. Visul ei neîmplinit este acela de a ajunge la Blackpool Dance Festival din Londra.

Concursul “Miss Diaspora 2012” a fost organizat de Asociaţia Pro Familia şi Primăria Mangalia, în parteneriat cu Complexul „Paradiso“. Cele 18 tinere românce stabilite peste hotare au fost selecţionate în baza preselecţiilor ce au avut loc în ţările în care locuiesc, în prezent, fiecare dintre ele.




Cascadorii rasului la Mangalia: "Capcana" de pe faleza (video)

(sursa: youtube.com)




Turistii din sudul litoralului, invitati sa asiste la rugaciunile musulmane in cea mai veche geamie din Romania

Geamia cea mai veche din România, ridicată în 1525, a fost numită „Esmahan Sultan“, după numele fiicei lui Selim al II-lea (şi soţia lui Socollu Mehmet Paşa). Prima reprezentare grafică a geamiei este o pictură în acuarelă, ce datează din 1828, realizată de către călătorul francez Hector de Bearn. În lucrare este înfăţişat un minaret mult mai înalt decât cel actual. Specialiştii care au lucrat la refacerea Geamiei „Esmahan Sultan“ spun că singura concluzie a acestei inadvertenţe o reprezintă un posibil cutremur, ce a avut loc între anii 1829-1838 şi care ar fi avut o magnitudine de 7,3-7,5 grade. Se mai spune că, în timpul războiului dintre Rusia şi Turcia, geamia a fost bombardată de ruşi, iar minaretul a fost serios avariat. Următoarea reprezentaţie a gemiei este din anul 1931: o carte poştală ce înfăţişează geamia şi cimitirul, acesta din urmă având un aspect părăsit.

Prima mentiune a reabilitarii gemiei, realizată din fondurile statului român este din 1947, în timpul hogei Gemil Semil Reşit. În 1961 Direcţia Monumentelor Istorice începe în 1961 restaurarea şi consolidarea moscheei, în baza unui proiect al arhitectului Rodica Mănciulescu, în acelaşi an având loc şi prima refacere a mormintelor din curtea locaşului de cult.

Experţii români care au studiat în 2007 gradul de degradare al construcţiei şi cimitirului musulman care o înconjoară au constatat că partea superioară a minaretului era foarte înclinată, riscând să cadă la cel mai mic cutremur, clădirea geamiei era serios deteriorată, la fel şi stâlpii de susţinere din lemn, în timp ce cimitirul musulman era năpădit de buruieni crescute în mod necontrolat în ultimii 40 de ani.

Un milion de euro oferiţi pentru moschee de un afacerist turc

 Reabilitarea Geamiei „Esmahan Sultan“ nu ar fi avut loc dacă s-ar fi aşteptat fonduri de la Ministerul Culturii şi Cultelor, cel ce ar trebui să se îngrijească de soarta locaşului. Moscheea şi cimitirul acesteia sunt înregistrate în lista Monumentelor Istorice din România, fiind considerate, ca importanţă, de clasă „A“. Însă, cum fondurile pentru reabilitarea acestora au fost infime, „salvatorul“ geamiei este un afacerist turc, Capa Tunc. Lucrările, al căror cost s-au ridicat la peste un milion de euro, au fost suportate într-o proporţie de aproape 100% de către fostul bancher şi proprietar al unui mall din Bucureşti. Această sumă face parte din vechiul obicei musulman al “zakah“-ului (deniei), care se plăteşte o dată pe an săracilor sau pentru slăvirea lui Allah, după cum a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, vicepreşedintele UDTTMR Mangalia, Nuredin Tair.

Turiştii, invitaţi să asiste la rugăciune

 Reparaţiile au fost făcute de muncitori turci şi români. Acestea au cuprins atât clădirea – acoperişul, interiorul şi exteriorul clădirii, dar şi minaretul, care ajusese atât de înclinat încât nici hogea nu mai îndrăznea să urcea în el, pentru a chema la rugăciune credincioşii – cât şi curtea geamiei. O dată înlăturate buruienile din curte, au putut fi redescoperite şi mormintele de aici. Cele mai multe datează din anii 1200-1212, deci înainte de ridicarea moscheei, aici fiind înmormântaţi hogi, comandanţi de oşti, în general personalităţi ale Imperiului Otoman care au decedat în zona aceasta. Toate inscripţiile sunt în limba arabă veche şi traducerea lor înseamnă o muncă extrem de dificilă pentru specialiştii aduşi din Turcia. În curte au fost construite o fântână şi o clădire specială unde credincioşii musulmani se pot purifica înainte de slujbă. Tot aici a fost amenajată o potecă, din piatră, care înconjoară toată curtea dând posibilitatea vizitatorilor să admire întreg edificiul.

Clădirea a fost realizată din piatră cioplită de meşterii turci, fiecare cu o grosime de 85 de centimetri. Zidăria a fost realizată din blocuri de piatră, fiind făcută fără a se fi folosit vreun liant, ci scoabe din oţel, turnate în orificii din piatră.

Turiştii, fascinaţi de chemarea la rugăciune a hogei Halil Ismet, pot vizita geamia, mormintele şi chiar şi minaretul, de la înălţimea căruia pot admira întreg oraşul. Hogea de aici le va povesti întreg istoricul locaşului de cult şi, ulterior, îi va pofti şi înăuntru, pentru a asista la rugăciunea credincioşilor musulmani.

Femeile, acceptate la rugaciune numai la sarbatorile mari

Comunitatea turco-tătară numără la Mangalia, în prezent, mai bine de 3.000 de credincioşi musulmani. Dintre aceştia, vârstnicii sunt cei care vin în fiecare zi la rugăciunile rituale. Rugaciunea islamică se practică zilnic, de cinci ori, iar chemarea imamului se face auzită în tot oraşul: “Allahu Akbar!” – “Allah e mare!”. Cele cinci rugăciuni poartă denumirile perioadei din zi în care au loc: FAJR (dimineaţa) – de la mijitul zorilor până cu puţin înainte de răsărit; – ZUHR (prânz) – de la miezul zilei (ora 12.00) până după-amiază; – ‘ASR (după-amiaza) – de după-amiază târziu până cu puţin înainte de începerea apusului;  MAGHRIB (apus) – după apus, până se sfârşeşte ziua; ‘ISHA’ (seara) – noaptea până la miezul nopţii sau mijitul zorilor.

La cele două sărbători din islamism – ‘Idul Fitr si ‘Idul Adha – geamia „Esmahan Sultan“ devine neîncăpătoare. ‘Idul Fitr este celebrată la sfârşitul unei luni de post, când musulmanii îşi exprimă bucuria şi fericirea oferind Profetului o rugăciune în comun, la moschee. ‘Idul Adha, o altă sărbătoare majoră din Islam, este dedicată Profetului Ibrahim (Avraam), care a fost gata să îl sacrifice pe fiul său Ismail (Ishmael) la porunca lui Allah. Femeile musulmane nu au voie să asiste la rugăciunile din geamie, decât la anumite sărbători (de exemplu la sărbătoarea naşterii Profetului Mahomed, sau ziua în care Coranul a început să fie revelat). Nici măcar în zilele de vineri, sărbătorite de musulmani, ele nu au voie să participe la slujbe. Când vin la moschee ele stau întotdeauna către intrare, în spatele bărbaţilor.




Primarul Radu s-a intalnit cu presedintii asociatiilor de proprietari

Primarul Mangaliei, Cristian Radu s-a întâlnit luni cu preşedinţii asociaţiilor de proprietari din Mangalia pentru a discuta despre problemele curente ale orasului. În cadrul discuţiilor, primarul a spus că lucrările de reabilitare a blocurilor, care au fost efectuate până acum, vor fi decontate de municipalitate doar cu acordul asociaţiilor de proprietari. „Lucrările deja finalizate vor fi plătite doar dacă sunt făcute corespunzător. În acest sens, vom cere avizul locatarilor înainte de a face vreo plata. Cetăţenii sunt beneficiarii direcţi şi ei trebuie să decidă pentru că este vorba de bani publici”, a explicat Cristian Radu. Conform declaraţiilor acestuia, până la sfârşitul acestui an se va începe reabilitarea la încă zece blocuri din Mangalia, cu fonduri primite de la Ministerul Dezvoltării. „Este vorba de minim zece blocuri pe care speram să le facem în acest an cu bani de la Guvern. În continuare, vom face demersuri pentru ca oraşul nostru să primească mai multe fonduri guvernamentale sau europene, atât pentru reabilitarea blocurilor dar şi pentru alte proiecte comunitare”, a explicat primarul.

În discuţia cu preşedinţii de asociaţii, s-a mai ridicat problema agentului termic, iar edilul i-a asigurat pe cei prezenţi că la iarna în Mangalia va fi căldură şi apă caldă, la un preţ corect al gigacaloriei. „Se lucrează şi la instalarea conductei de gaz, dar până la finalizarea procedurilor tehnice şi a documentaţiei aferente, centralele termice vor fi alimentate tot cu CLU, însă fără a mai exista intermediari ca până acum”, a precizat Cristian Radu.

Cu aceeaşi ocazie, primarul a făcut apel la cetăţeni să ducă la sterilizat animalele fără stăpân, care sunt ţinute pe lângă blocurile din oraş. „Numai împreună cu dumneavoastră, locuitorii oraşului şi cu ONG-urile de profil vom reuşi să rezolvăm problema câinilor abandonaţi pe străzile Mangaliei. Contez pe sprijinul dumneavoastră. Primaria a început deja câteva proiecte de sterilizare”, a completat Cristian Radu.

În privinţa relaţiei dintre Municipalitate şi asociaţiile de proprietari, s-a stabilit ca în termen de 30 de zile acestea să constituie o federaţie la care să se afilieze, astfel încât să se desemneze o singură persoană din partea asociaţiilor, care să le reprezinte în relaţia cu Primaria.

 




Festivalul „Callatis“ 2012 o avanpremieră pentru ediţia de anul viitor. Spectacolele au loc pe scena-scoică, aflată în reconstrucţie

În perioada 24-26 august va avea loc o nouă ediţie a Festivalului „Callatis“, cea de a XII-a, după o perioadă de trei ani în care manifestarea ce a făcut celebră Mangalia a fost înlocuită de un festival patronat de cântăreaţa Luminiţa Anghel.

E drept, actualul „Callatis“ va ţine nu „şapte zile şi şapte nopţi“, aşa cum se obişnuiseră localnici şi turişti deopotrivă, ci o varianta “short“, de numai trei zile, o variantă de „încălzire“ pentru ediţia de anul viitor. După cum ne-au declarat membrii staff-ului ALDACO FILM, organizatorul şi deţinătorul brand-ului „Callatis“, este vorba despre o anvanpremieră la relansarea festivalului.

Prima seară a evenimentului va fi dedicată „Miss Diaspora“, concurs organizat de Asociaţia Pro Familia, în parteneriat cu Complexul „Paradiso“. Cele 18 tinere românce stabilite peste hotare au fost selecţionate în baza preselecţiilor ce au avut loc în ţările în care locuiesc, în prezent, fiecare dintre ele.

Tinerele „miss“ au vârste cuprinse între 16 şi 23 de ani, au origine română şi nu au mai participat la altă ediţie a concursului. Premiile primite de cele ce vor urca pe podium sunt 1.000 de lei – Premiul de popularitate, 2.000 de lei – Premiul al III-lea, 3.000 de lei – Premiul al II-lea şi 5.000 de lei – Premiul I şi Trofeul „Miss Diaspora“.

Tinerele, ce provin din 12 ţări, vor fi votate pe site-ul www.missdiaspora.ro, pentru prima dată, nu doar în baza fotografiilor, ci şi a unor probe video. Totodată, în cadrul „Miss Diaspora“, anul acesta, vor exista şase probe, printre acestea numărându-se şi proba individuală în cadrul căreia fetele vor promova, aşa cum poate fiecare mai bine, România. În plus, tot ca o noutate, concursul „Miss Diaspora“, va avea o pagină de facebook.

Scena-scoică este in proces de reamenajare

 Cea de a doua seară a Festivalului „Callatis“ va fi dedicată spectacolelor unor binecunoscuţi artişti români, dar şi talentelor locale. În final, în cea de a treia seară, Florentina Satmari, cea care s-a ocupat de serile tradiţionale româneşti încă de la prima ediţie a „Callatis“-ului, va oferi publicului adunat în Portul Turistic un spectacol de cântece şi dansuri populare.

Cel mai probabil spectacolele vor începe la orele 21.00, în fiecare seară. Organizatorii ne-au mai dezvăluit şi faptul că, deşi ciuntită de fosta administraţie, care a înlocuit „scoica“ cu o serie de „cearşafuri“ fluturânde, scena plutitoare are toate şansele să arate ca în vremurile ei bune. Firma care se ocupă cu decorul scenei se străduieşte, zilele acestea, să îi redea aspectul original de „scoică“.




Iata care sunt platile facute de primarie catre Callatis Therm in ultimii doi ani




Foleanu ar urma sa fie validat in urmatoarele sedinte. Consilierii PSD il „iubesc“, dar mai vor sa „analizeze“ situatia

Potrivit declaratiilor secretarului primariei Mangalia, Petrina Boita, Paul Foleanu va trebui sa fie validat in cadrul Consiliului Local Mangalia, intrucat acesta are o decizie definitiva si irevocabila in instanta, prin care consiliul este obligat sa il valideze. „In acest sens vom adopta o hotarare de consiliu intr-o proxima sedinta“, a spus Petrina Boita.

Se pare ca o parte a consilierilor locali – printre acestia aflandu-se si Gheorghe Mazalu si Ion Petcu – nu prea agreaza preluarea mandatului de catre Paul Foleanu. „Ne e drag domnul Foleanu, dar presedintele Comisiei Juridice (Dan Moldovan n.r.) este absent de la sedinta si trebuie sa analizam situatia creata“, a spus Gheorghe Mazalu, iar Ion Petcu a declarat ca vrea un punct de vedere scris al Agentiei Nationale de Integritate.




Contractul cu Callatis Therm a fost reziliat prin vot secret de catre consilierii locali!

Cu o majoritate de treisprezece voturi, unul împotrivă şi o abţinere, cei cincisprezece consilieri locali prezenţi la sedinţa convocată astăzi la primărie au decis rezilierea unilaterală a contractului de delegare de gestiune dintre Consiliul Local şi Callatis Therm SA. Din declaraţiile secretarului consiliului, Petrina Boiţă, aceasta hotărâre de consiliu are la baza: expunerea de motive a primarului Cristian Radu, referatul întocmit de comisia de specialitate a consiliului, dar şi rezultatul referendumului din 10 iunie a.c., adresele asociaţiilor de proprietari şi prevederile Legii nr. 325/2006, alături de cele ale caietului de sarcini al concesiunii Serviciului Energetic Urban al municipiului.

Rezilierea unilaterală a fost făcută prin votul secret al consilierilor.

Edilul local, Cristian Radu, a declarat că asociarea Consiliului Local cu Callatis Therm a fost una „păguboasă pentru populaţie, iar noi nu mai putem relaţiona cu această firmă“. Primarul mai spune că, în timp ce Callatis Therm solicită stingerea unei datorii de 6,5 milioane de lei, un raport al Serviciului Economic al primăriei ar arăta că nu este vorba decât de o datorie de 3,5 milione de lei. În plus, acelaşi serviciu a arătat că societatea Callatis Therm nu şi-a achitat redevenţele pentru 2011.

În cadrul aceleiaşi sedinţe, aleşii au decis elaborarea unui program de reorganizare a Regiei Autonome GOLD RA, ce va implica efectuarea unui inventar al tuturor bunurilor regiei, precum şi efectuarea unei selecţii de oferte în vederea contractării de servicii de consultanţă economică (evaluare) şi asistenţă juridică în vederea elaborării „Programului de reorganizare“ a GOLD-ului.




Dupa o perioada indelungata, consilierii locali sunt chemati la prima sedinta ordinara

Consilierii locali din Mangalia sunt convocati luni, 6 august, de catre primarul Cristian Radu, in prima sedinta ordinara dupa o lunga perioada  in care consiliul a functionat numai in sedinte extraordinare sau de indata.

Potrivit unui comunicat al primariei, pe ordinea de zi a sedintei ce va avea loc la orele 17.00 se numara un proiect de hotărâre privind aprobarea rezilierii contractului de delegare de gestiune nr. 4450/31.01.2003, încheiat între CL Mangalia şi SC Callatis Therm SA si un proiect de hotărâre legat de elaborarea unui Program de Reorganizare a Regiei Autonome de Gospodărire Orăşenească Locativă şi de Drumuri, Gold Mangalia.




BEC, date finale: Prezenta la vot 46,23%

Potrivit BEC, 46,23% din românii înscrişi pe listele electorale s-au prezentat la vot duminică, până la ora 23:00. Numărul voturilor valabile exprimate DA – 87,52%, NU – 11,15%.
Voturi nule înregistrate – 1,32%.



Ora 9.30 – Rezultate parţiale BEC: Prezenţă la referendum 46,13%, au votat "DA" 87,55%

Participarea la referendum a fost de 46,13%, iar dintre alegători, 87,55% au votat pentru demiterea lui Traian Băsescu, a anunţat BEC, după centralizarea datelor din 97,52% din secţiile de votare.

Potrivit datelor prezentate de preşedintele Biroului Electoral Central, Gabriela Bogasiu, până la ora 9.30 au fost centralizate rezultatele din 18.089 de secţii de votatre reprezentând 97,52 la sută din totalul de 18.548 de secţii.

Din cele 17.984.621 de persoane înscrise în listele electorale, au participat la referendum 8.297.135, reprezentând 46,13 la sută.

Numărul voturilor valabil exprimate la întrebarea „DA” privind demiterea preşedintelui Traian Băsescu a fost de 7.264.819, reprezentând 87,55 la sută. Alţi 923.147 de votanţi au spus „NU”, reprezentând 11,12 la sută dintre cei care s-au prezentat dunminică la urne. Potrivit datelor prezentate de preşedintele BEC, 109.169 voturi au fost nule, reprezentând 1,31 la sută din totalul voturilor.

Gabriela Bogasiu a precizat că datele prezentate includ şi situaţia din 281 din cel 306 secţii de votare din străinătate.

Potrivit datelor furnizate de BEC, centralizarea voturilor nu a fost finalizată într-un număr de opt judeţe şi în străinătate.

Următoarea comunicare a BEC va avea loc la ora 14.00.

(sursa: Mediafax)




Luminita Andrei si Catalin Mustata va ofera "Voci din inima"




Petrina Boita este noul secretar al primariei

Incepand cu aceasta sapatamana postul de secretar al primariei Mangalia este detinut de avocatul Petrina Boita. Aceasta l-a inlocuit, astfel, pe Daniel Vladescu, cel care a detinut functia cu pricina pe tot parcursul mandatului lui Mihai Claudiu Tusac.

Despre Daniel Vladescu s-au scris foarte multe articole de presa, el fiind unul dintre cei mai controversati angajati ai primariei. 

Anul trecut, Agentia Nationala a Functionarilor Publici a comunicat Corpului de Control al Prefecturii Constanta faptul ca Daniel Vladescu a fost respins la proba privind selectia dosarelor pentru concursul din noiembrie 2011 întrucat nu îndeplinea prevederile art. 54 lit. g din Legea nr. 188-1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare. Prefectul de atunci, Claudiu Palaz, spunea, referitor la aceasta situatie: „Corpul de Control a gasit la Primaria Mangalia acest document care a fost ascuns pentru a acoperi o grava nelegalitate, anume ocuparea functiei de secretar de catre Daniel Vladescu fara ca acesta sa îndeplineasca conditiile specifice functiei publice, asa cum prevede legea”.




Primarul Cristian Radu nu vrea audit, ci aşteaptă controlul Curţii de Conturi din ianuarie 2013

Edilii, aflaţi la primul mandat, obişnuiesc să ceară, imediat, după  preluarea instituţiei, efectuarea unui audit pentru a vedea dacă, nu cumva, le-au fost lăsate „moştenire” datorii uriaşe. De asemenea, proaspeţii primari vor să afle cum au cheltuit contracandidaţii lor banul public, în perioada când aceştia s-au aflat la conducerea localităţilor respective.  

Dorind să fie un primar special şi care să nu fie comparat cu nimeni, Cristian Radu a declarat joi, 19 aprilie, în cadrul unei şedinţe, că nu intenţionează să solicite vreun audit,  pe motiv că nu ar fi relevant. „Auditul este ca şi sondajul. Cine îl comandă, acela este învingător. Personal, aş fi putut apela la un control plătit din banii mei, însă nu mi se pare o grabă. Primăria Mangalia este programată să primească „vizita” Curţii de Conturi, în luna ianuarie a anului viitor, aşa că prefer să aştept până atunci”, a precizat primarul Mangaliei.




Primarul Cristian Radu dă bile negre transportului local și lucrărilor de anvelopare a blocurilor

Primele două săptămâni la Primărie i-au fost suficiente edilului Cristian Radu să-și facă o imagine a instituției pe care o coordonează. De altfel, printre primele sale nemulțumiri se află mersul lucrurilor din Primărie care nu este pe placul său. ”Nu-mi place ce se întâmplă în Primărie. Trebuie așezate lucrurile”. Primarul nu a dorit să dea mai multe detalii, însă bănuim că s-a referit la ineficiența activității unei părți a angajaților, motiv pentru care, în viitorul apropiat, acestora le vor fi trasate noi directive, astfel ca circuitul documentelor și al deciziilor luate să fie operative și funcționale.

Un alt aspect care-l irită pe edil îl constituie transportul local și în stațiuni, care, în opinia sa, nu se desfășoară la parametrii normali. Primarul a mai ținut să precizeze, la întâlnirea cu președinții asociațiilor de proprietari, că anumite categorii socio-profesionale, șomeri, elevi, studenți, cadre didactice și medicale vor putea circula gratuit. De asemenea, a anunțat că va fi continuat programul de acordare a pachetelor cu alimente, acestea urmând să fie livrate la domiciliul beneficiarilor.

Întrebat când vor dispărea șanțurile și praful de pe străzile unde s-au executat lucrări de pavelare ori racordare la rețeaua de gaze, primarul Mangaliei a cerut îngăduință cetățenilor. ”Lucrurile trainice se fac în timp. Se va mai interveni, în mai toate zonele, până la jumătatea lunii septembrie, când se va încheia montarea țevilor de gaz până la punctele termice. Vor fi lucrări care vor deranja, dar prefer să fiu criticat două-trei luni, după care, sunt sigur, că mi se va mulțumi”, a glumit primarul.

Nu în ultimul rând, edilul a desființat anveloparea blocurilor din oraș, mai cu seamă că a constatat că la unele blocuri, deja, pică tencuiala. ”S-a făcut treabă de mântuială, iar un bun exemplu este felul cum arată blocul de vizavi de Primărie. Cel care a executat lucrările, se pare că ”știe” de toate, dar nu face nimic și mă refer la administratorul societății furnizoare de agent termic, implicat și în refacerea fațadelor blocurilor. Lucrăm la un proiect nou, amplu, pe termen lung, care va implica și realizarea de balcoane, acolo unde acestea nu există”.

Pus pe fapte mari, ca să nu fie nevoit să-și caute alt loc de muncă peste patru ani – după cum a afirmat, referindu-se și la membrii echipei sale care au demisionat din funcțiile pe care dețineau – primarul Cristian Radu a mai precizat că la data de 1 octombrie ac va demara pregătirile pentru sezonul estival 2013, până atunci având în plan organizarea mai multor evenimente cultural-artistice, menite să atragă turiști.