Toate drumurile naționale și județene rămân închise. Mai multe persoane au fost salvate din nămeți

Ca urmare a condițiilor meteorologice, de la instituirea codului roșu, pe raza județului Constanța s-a intervenit pentru salvarea mai multor persoane blocate în zăpadă și pentru asigurarea asistenței medicale de urgență în mai multe cazuri:

În urma evoluţiei situaţiei operative drumurile naționale, județene și cele comunale sunt în continuare închise prin ordin al Prefectului Județului Constanța. Se acționează pe drumurile naționale și drumurile județene pentru deszăpezire și deblocarea mașinilor. În urma blocării drumurilor, primăriile Corbu și Deleni au acționat pentru evacuarea si adăpostirea a 91, respectiv 40 persoane surprinse în trafic.

42 autoturisme sunt rămase pe carosabil, 30 în zona Lumina-Tariverde iar 12 în zona Hârșova persoanele fiind cazate în adăposturi. Au fost 206 persoane salvate din zăpadă și 36 de persoane asistate medical.

La această oră, sunt izolate 13 localități după cum urmează: Topalu, Capidava, Ghindărești, Dunăreni, Viile, T. Vladimirescu, Dunărea, Casian, Cogealac, Tariverde, Rîmnicu de Jos, Rîmnicu de Sus și Gura Dobrogei.   

La ora 05:00, ENEL a anunțat avarii care afectează locuitorii din Fântânele, Tariverde, Canlia, Bugeac, Almalău, Satu Nou, Strunga, Izvoarele și Coslugea. Avariile la rețeau de energie electrică, au afectat și alimentarea cu apă potabilă a localității Vâlcele. Pană la ora 05:00 au fost preluate un număr de 265 de apeluri la numarul unic de apel 112.




Patru autovehicule 4×4 ale clubului Off-Road, în ajutorul celor blocaţi în trafic

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări foarte importante:

Având în vedere codul roşu existent la nivelul județului Constanța, începând cu ora 17.00, toate arterele rutiere dintre localitățile din județul Constanța (drumuri naționale, județene și comunale) au fost închise total traficului rutier.

Polițiștii rutieri însoțesc în mod organizat autovehiculele către locul de destinație al acestora, în funcție de posibilitățile de deplasare date de condițiile meteo.

De asemenea, 4 autovehicule, 4×4, ale clubului Off-Road în Dobrogea se vor deplasa pentru a sprijini autoritățile din județ în vederea recuperării persoanelor blocate în trafic.




Satul Moşneni a rămas fără curent electric

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări foarte importante:

 

Având în vedere codul roşu existent la nivelul județului Constanța recomandăm cetățenilor care, în prezent, sunt blocați în trafic sau au alte urgențe cauzate de condițiile meteo nefavorabile să apeleze imediat telefonic 112.

 

Polițiștii rutieri vor însoți în mod organizat autovehiculele către locul de destinație al acestora, în funcție de posibilitățile de deplasare date de condițiile meteo, după cum urmează: din Constanța în Eforie Nord, Constanța – Murfatlar și Constanța – Ovidiu.

 

v  

 

Din cauza condițiilor meteo dificile, mai multe localități din județ nu au energie electrică și apă, astfel: Ostrov (satele: Bugeag, Gârlița, Galița, Esechioi), Lipnița (Gorun, Carvăn), Oltina (Răzoare), 23 August ( Moșneni).

 

În localitatea Adamclisi autoritățile locale au cazat 8 persoane blocate în trafic.

 

De asemenea, lucrătorii din schimbul 2 și 3 de la combinatul Petromidia au fost adăpostiți în combinat și într-o unitate hotelieră din Năvodari.

 

 

          Vom reveni cu noi date şi informaţii – din oră în oră.

                                     

 

 

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa




Ieşirile din Mangalia, închise pe durata codului roşu

Ca urmare a dispoziţiei Instituţiei Prefectului, în condiţiile instituirii codului roşu de viscol şi ninsoare în judeţul Constanţa, reprezentanţii Poliţiei Naţionale Mangalia împreună cu cei ai Comandamentului de iarnă de la nivel local au luat măsura închiderii celor trei ieşiri din municipiu, până la ora 22.00, cu drept de prelungire dacă este cazul.




Noi măsuri ale Comandamentului de iarnă, la Mangalia

Autorităţile din Mangalia s-au întâlnit în cursul zilei de astăzi într-o şedinţă a Comandamentului de iarnă, în cadrul căreia au stabilit măsurile care se vor aplica în următoarele ore, ca urmare a instituirii codului roşu de viscol şi ninsori. În cadrul întrevederii s-a evaluat situaţia de la nivelul oraşului şi s-a luat hotărârea suplimentării numărului utilajelor ce vor fi puse în funcţiune, imediat ce situaţia o va impune. Firma care asigură deszăpezirea în oraş şi staţiuni va interveni cu cele nouă utilaje din dotare, precum şi cu încă 3 buldoexcavatoare, 2 utilaje tip trucker, un utilaj tip merlot şi o volă, astfel încât activităţile din localitate să nu fie îngreunate din cauza condiţiilor meteorologice extreme. De asemenea, pentru descongestionarea trotuarelor s-au format echipe de muncitori, care vor împrăştia nisip şi sare, sare pură şi clorură de sare. Special pentru această avertizare meteo, firma de deszăpezire s-a aprovizionat cu o tonă de sare pură, pe lângă cele aproximativ 6 tone de nisip cu sare, existente în depozite. Aceste materiale vor fi împrăştiate pe arterele principale şi secundare din oraş. Totodată, instituţiile abilitate de la nivel local sunt gata să preia cazurile speciale şi să evacueze persoanele înzăpezite, dacă va fi cazul. Persoanele care se confruntă cu probleme sau care doresc să semnaleze situaţii grave o pot face la numerele de urgenţă ale Comandamentului de iarnă: 0756.201.223; 0756.201.224. Autorităţile sfătuiesc populaţia să nu părăsească domiciliul şi să nu folosească autovehiculele personale dacă nu este necesar, pentru a face utilă intervenţia utilajelor de deszăpezire, iar în cazuri deosebite să apeleze numărul unic de urgenţă 112.




Chiriașii ANL pierd încet, dar sigur bătălia cu apa ce le-a invadat apartamentele

Ploaia care s-a reinstalat la Mangalia creează și mai mari bătăi de cap locatarilor blocurilor ANL ce s-au deplasat, luni 27 ianuarie, la Primărie pentru a cere sprijin. După întâlnirea din sala de ședințe, marți după-amiază, o echipă a Serviciului de Asistență Socială s-a deplasat la fața locului. Astfel, s-a constatat gradul de degradare a apartamentelor ai căror pereți sunt invadați cu apă, în special în sufragerii. De asemenea, subsolul unuia dintre blocuri este inundat, apa continuînd să crească o dată cu cantitatea mare de precipitații ce cad încă de dimineață. Conducerea Serviciului de Asistență Socială ne-a declarat că o nouă trecere în revistă a locuințelor afectate de infiltrațiile cu apă s-a realizat și miercuri la prânz. Reprezentanții Primăriei ne-au declarat că au putut vizita doar 10 apartamente, pentru că ceilalți locatari erau plecați la serviciu. Într-adevăr, echipa a constatat că apa se infiltrează atât prin acoperiș, cât și prin pereții exteriori. ”Oamenii sunt disperați, trăiesc un adevărat coșmar, nu mai știu cum să iasă din acest impas în condițiile în care plouă fără oprire, iar locuințele sunt, deja, într-o stare avansată de degradare. Cel mai afectat este un apartament cu trei camere, situat în Blocul OD 6, unde apa a făcut ravagii. Ca o măsură provizorie, s-a decis ca aici, pe fațadă, cu ajutorul unei macarale, să fie aplicată o folie impermeabilă care să împiedice intrarea apei prin fațada fisurată”, au declarat pentru ”Ediția de Sud” reprezentanți ai Primăriei.

Fără legătură cu subiectul, dar mulat perfect pe stilul românesc de a-ți bate joc de banul public, o locatară a povestit că în 2008, au fost invitați să vadă noile locuințe în care se vor muta. Dacă atunci, instalațiile sanitare din baie și bucătărie erau nou-nouțe și strălucitoare, la mutarea efectivă în apartament, acestea fuseseră înlocuite cu baterii vechi și chiar mâncate de rugină…

În prezent, se strâng documente și fotografii care vor fi cuprinse într-un dosar ce va fi trimis la ANL București, proprietarul blocurilor cu pricina.

Reamintim faptul că beneficiarii acestor locuințe ANL se confruntă cu problema infiltrațiilor din anul 2011, la câteva luni după ce le-au fost repartizate.

Alte zeci de familii din cartierul MI Dobrogeanu, care stau în locuințe îmbibate cu apă, așteaptă o soluție din partea autorităților

 La nivelul municipiului, problema locuințelor serios afectate de apa infiltrată în perioadele ploioase nu este singulară. Așa se face că familiile care locuiesc în cartierul MI Dobrogeanu ”luptă” cu umezeala încă din 2003, anul când au fost repartizate apartamentele. În urma ploilor, bucăți mari din fațadă au căzut, lăsând să se vadă ghemotoace din hârtie și carton care ”izolau” construcția. Mai mult, centrala unuia dintre blocuri s-a umplut cu apă. De atunci, la fiecare ploaie, tavanele și pereții apartamentelor au devenit peșteri, iar situația s-a agravat în ultimele zile, în urma ploilor abundente ce au căzut. Dacă în primul caz, blocurile afectate aparțin ANL, în cel de-al doilea, instituția care trebuie să execute reparațiile este Serviciul de Asistență Socială. Trebuie precizat faptul că până spre finele anului 2013, locuințele în cauză, dar nu numai, erau administrate de ADPP, numai că în urmă cu puțin timp s-a decis ca acestea să treacă în ograda Serviciului de Asistență Socială, cu toate că unele au regim de tineri căsătoriți. Aflați în aceeași situație, locatarii au făcut sesizări scrise în repetate rânduri, la care Serviciul de Asistență Socială a răspuns că instituția nu are bani pentru reparații. Una dintre locatare Dana F. a declarat pentru ”Ediția de Sud” că atâta timp cât se încasează chirie, cel responsabil cu efectuarea lucrărilor de reparații este proprietarul. ”În zona MI Dobrogeanu sunt mai multe probleme, una dintre acestea fiind locația în sine, însă am acceptat repartiția, pentru că o a doua cheie nu aș fi primit niciodată. Avem probleme cu romii ce stau în barăcile din apropiere. Aceștia intră când au chef în curte, ne pândesc dacă suntem sau nu acasă pentru a mai fura câte ceva, joacă barbut în găști foarte mari până seara târziu. Copiii noștri nu pot veni singuri de la școală, trebuie să-i însoțim permanent, iar secția de poliție s-a închis de mult. O altă mare problemă o avem cu apa care ne-a distrus acoperișul, tavanul, pereții, fațada. Mi-au fost distruse geamurile, mobila, ușile. Am făcut mai multe adrese și eu și vecinii mei, dar nu a venit nimeni să vadă sau să ia vreo măsură. În aceste zile, m-am învoit de la serviciu pentru a strânge apa din casă care se adună tot mai mult și într-un timp foarte scurt. Este foarte greu și nu știu cum o să mai pot sta în aceste condiții”.

Potrivit contractului de închiriere, proprietarul, adică Serviciul de Asistență Socială, are următoarele obligații:

–          să ia măsuri pentru reparații și menținerea în stare de siguranță în exploatare și funcționalitate a clădirii, pe toată durata închirierii locuinței;

–          să întrețină în bune condiții elementele structurii de rezistență a clădirii; elementele de construcție exterioare ale clădirii (acoperiș, fațadă, împrejmuiri etc.), precum și spațiile comune din interiorul clădirii (casa scării, holuri, subsoluri etc.);

–          să întrețină în bune condiții instalațiile comune proprii clădirii (instalații de alimentare cu apă, de canalizare, electrice, de încălzire etc.).

Pe de altă parte, chiriaşii au obligația să:

–          efectueze lucrări de întreținere, reparații sau înlocuire a elementelor de construcție și instalații din folosința exclusivă;

–          să repare sau să înlocuiască elementele de construcție și instalațiile deteriorate din folosința comună ca urmare a folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă sunt în interiorul sau exteriorul clădirii;

–          să asigure curățenia și igienizarea în interiorul locuințelor și la părțile de folosință comună pe toată durata contractului de închiriere.

Prin urmare, rezolvarea stă în „mâinile” administratorului care ar fi trebuit, de multă vreme, să prevadă în buget fonduri cu destinația lucrări de reparații și consolidări. Până când vor  exista banii necesari, chiriașii sunt constrânși să stea în locuințe pline cu apă și mucegai, să-și înlocuiască piesele de mobilier distruse și, nu în ultimul rând, să se roage să nu se trezească cu tavanul în cap.




Consilierii au renunţat la o co-finanţare din bugetul local de 700.000 de euro. Au ales o variantă mai ieftină!

Consilierii locali au renunţat, ieri, prin vot, la un proiect cu finanţare europeană, prin Ministerul Dezvoltării alegând, în schimb, un proiect POS Mediu. Concret, primul proiect, în valoare de aproape 3 milioane de euro, ce vizează „reabilitarea canalizării în mai multe cartiere din zona străzii de variantă a oraşului“, realizat prin Ministerul Dezvoltării, fusese declarat drept eligibil, dar co-finanţarea locală era de numai puţin de 700.000 de euro (20% din valoarea sa). Consilierii au considerat că oraşul nu dispune, la ora actuală, de o sumă atât de importantă, mai ales că primăria este îngropată în datorii, cifrate la peste 12 milioane de euro. Co-finanţarea ar fi urmat să fie achitată în doi ani.

În schimb, aleşii locali au ales o altă variantă: un proiect POS Mediu, cu aceeaşi valoare, pentru care urmează să se efectueze documentaţia necesară aprobării şi a cărui co-finanţare este de numai 2%, adică 70.000 de euro. În urma reabilitării, reţeaua modernizată prin proiect, urmează să fie acordată, în folosinţă gratuită, RAJA SA.




Şcolarii din Mangalia rămân acasă şi mâine!

Şcolarii din Mangalia mai au, şi mâine, o zi liberă! Deşi vremea în oraş este ceva mai blândă faţă de restul judeţului, s-a luat decizia anulării orelor de curs şi joi, 30 ianuarie. Vor fi deschise grădiniţele cu program prelungit, care au anunţat, în prealabil, acest lucru.




Informare ISJU privind starea drumurilor în această dimineaţă




Bugetul local, amânat. Consilierii cer „transparenţă decizională“: pe lângă avizul comisiilor şi o dezbatere publică

Consilierii locali au amânat, în cadrul şedinţei ordinare de astăzi, proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al primăriei. Potrivit declaraţiilor preşedintelui de şedinţă, Paul Foleanu, proiectul nu putea fi votat întrucât nu trecuse prin comisia de specialitate. Mai mult, consilierul local a afirmat că, potrivit legii privind transparenţa decizională, proiectul privind bugetul local trebuie afişat pe site-ul primăriei şi la intrarea în instituţie, astfel încât cetăţenii oraşului să poată formula contestaţii, ce ar urma să fie soluţionate şi, ulterior, incluse în forma ce va fi aprobată de Consiliul Local. Astfel încât, aleşii au decis să se reîntâlnească într-o şedinţă extraordinară, săptămâna viitoare, în care să aprobe bugetul local (data limită fiind 4 februarie), după ce „paşii“ legali ar fi urmaţi.

Au mai fost restrase de pe ordinea de zi, întrucât nu fuseseră analizate în comisiile de specialitate „Regulamentul privind reglamentarea activităţii agenţilor economici din Mangalia“, dar şi puncte de pe ordinea suplimentară de zi: aprobarea organigramei GOLD RA (care şi-ar dori ceva mai mult personal angajat), mandatarea primarului în vederea evaluării performanţelor secretarului primăriei şi tariful lunar pentru terenurile ocupate de garaje. Totodată, pentru un alt punct „suplimentar“, cel ce priveşte bazele sportive din localitate, s-a luat decizia înfiinţării unei comisii care să identifice aceste terenuri şi care să înainteze un raport în baza căruia ADPP-ul să preia aceste baze. În schimb, a fost aprobat, în unanimitate, proiectul privind concesionarea prin licitaţie publică deschisă a Serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân.




Consilierii, chemaţi să voteze bugetul. Iată cum se doreşte împărţirea banului public anul acesta!

Consilierii locali sunt chemaţi astăzi, de la orele 17.00, în prima şedinţă ordinară a acestui an.  Printre capitolele incluse pe ordinea de zi se numără aprobarea Planului Local de Acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole, aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Municipiului Mangalia pentru 2014, alături de acordarea de gratuităţi la transportul local de personae, prin curse regulate pentru studenţii cu domiciliul în Mangalia şi care frecventează cursurile facultăţilor de stat din Constanţa.

Vor mai fi supuse aprobării Programul local privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe din localitate, Regulamentul activităţii agenţilor economici din Mangalia, precum şi bugetele de venituri şi cheltuieli ale Golderm SA şi Consiliului Local pentru anul în curs.

În privinţa acestui din urmă punct de pe ordinea de zi, în raportul explicativ înaintat aleşilor de către Direcţia Generală Economică a primăriei se arată că veniturile planificate pe 2014 sunt estimate la 84.423.120 de lei, din care venituri proprii – 53.130.820 lei, sume defalcate din TVA – 20.565.000 lei, subvenţii – 332.300 lei, sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări – 10.395.000 lei.

Pentru capitolul „Autorităţi Executive – Primărie“ au fost alocaţi 5.447.420 lei (din care 3.000.000 lei sunt cheltuieli cu personalul, 2.087.420 lei cheltuieli materiale, 123.000 lei rambursări credite şi 237.000 lei cheltuieli de capital). În cadrul acestui capitol vor exista cheltuieli pentru: furnituri birou – 25.000 lei, deplasări în ţară şi străinătate – 50.000 de lei, consultanţă şi expertiză – 280.000 lei, materiale şi servicii cu caracter funcţional – 250.000 lei, protocol – 50.000 de lei, reclamă şi publicitate – 100.000 lei, cărţi şi publicaţii – 88.000 lei etc.

Pentru „Evidenţa Populaţiei“ s-au repartizat 278.000 lei, în timp ce, „Poliţia Locală“ va scoate din buzunarul public 1.404.500 lei (carburanţi – 100.000 lei, iluminat şi incălzit – 23.000 lei, uniforme şi echipamente – 50.000 lei, deplasări – 20.000 lei, cărţi şi publicaţii – 25.000 lei, protecţie civilă (reparaţii şi alte bunuri şi servicii) – 60.00 lei.

„Învăţământul“ ar primi 25% din bugetul local, „Sănătatea“ – 2,15%, iar „Cultura şi religia“ – 18,19%

 

Capitolului „Învăţământ“ i-au fost repartizaţi 21.846.900 lei (25,87% din bugetul local). Astfel, Grădiniţei nr. 1 i-au fost alocaţi 80.000 lei, Grădiniţei nr. 2 – 60.000 lei, Grădiniţei nr. 3 – 159.000 lei, Grădiniţei nr. 4 – 49.000 lei, Grădiniţei nr. 5 – 79.700 lei, iar Grădiniţei nr. 7 – 70.500 lei; Şcoala nr. 1 va primi 249.000 lei, Şcoala nr. 2 „Sfântul Apostol Andrei“ – 162.800 lei, Şcoala nr. 3 – 189.000 lei, Şcoala nr. 4 – 61.900 lei, iar Şcoala nr. 5 „Gala Galaction“ – 236.200 lei. În ceea ce priveşte liceele, acestea vor avea repartizate sume de la bugetul local după cum urmează: Liceul Teoretic „Callatis“ – 396.700 lei, Colegiul Economic – 275.700 lei, Liceul Tehnologic „Ion Bănescu“ – 516.300 lei.

Capitolul „Sănătăţii“ a primit 1.822.300 lei (2,15%): 300.000 de lei pentru Spital, 180.000 de lei alocaţi Serviciului Social – salarii asistenţi medicali, iar 1.200.000 lei constituind leasingul pentru aparatura medicală. În total, capitolul „Sănătate“ va beneficia de 2,15% din bugetul local. Pentru „Cultură, recreere şi religie“ consilierilor li se propune să aprobe o alocare financiară de 18,19%  din buget (15.364.000 lei), repartizaţi astfel: Centrul Cultural – 700.000 lei, Serviciul Social – 29.000 lei, Sport – 1.800.000 lei, Culte religioase – 800.000 lei, cheltuieli materiale primărie – 235.000 lei, rambursări credite (arierate) – 2.129.500 lei, cheltuieli de capital – 9.670.500 de lei.

Dobânzile împrumuturilor şi arieratelor – 2,51% din bugetul local

 

Serviciul de Asistenţă Socială va beneficia de 7.047.400 lei – 8,34%  (1.011.000 lei asistenţii personali, 1.300.000 lei ajutoarele pentru pensionari, 223.7000 lei creşa, 637.000 lei Cantina Socială, 306.600 Căminul de Bătrâni, 777.600 lei locuinţe sociale, cheltuieli pentru sediul instituţiei – 424.000 lei, ajutoare pentru lemne – 156.000 lei, asistenţa socială – 548.500 lei, cheltuieli de capital – 215.000 lei, rambursări credite – 643.000 lei (arierate), cheltuieli de personal – 805.000 lei.

„Salubrizarea“ ar urma să scoată din bugetul local 3.200.000 lei (3,79%), subvenţiile la căldură – 4.000.000 lei (4,73%), iar „Transporturile“- 5.050.551 lei (4.705.551 ADPP-ul şi 345.000 lei subvenţii la transport). În privinţa dobânzilor pe care primăria trebuie să le plătească pentru diferitele împrumuri făcute acestea se cifrează la 2.121.000 lei (2,51%): 1.200.000 lei BCR, arierate – 921.000 lei.




Cercetată pentru furt calificat de poliţiştii din Mangalia

Poliţiştii din Mangalia cercetează în stare de libertate o localnică în vârstă de 33 ani, care în noaptea de 26/27.01.2014, a sustras mai multe bunuri din interiorul restaurantului „Pelican“ din staţiunea Saturn. Surprinsă în plină „acţiune“, hoaţa a fost reţinută de poliţişti, iar prejudiciul recuperat.




Încă o zi de „vacanţă“ pentru şcolarii din Mangalia: nici mâine nu se fac cursuri

Inspectoratul Şcolar Constanţa a anunţat că nici mâine, miercuri, 29 ianuarie, şcolarii din judeţ nu vor veni la cursuri.




Plaja Mangalia, sub prima zăpadă (foto)




Un nou spectacol în cadrul proiectului rotarian „Un strop de viaţă“




Chiriașii ANL, revoltați că apa infiltrată prin pereți le-a transformat apartamentele în peșteri

Un grup de chiriași ANL s-a adresat luni, la prânz, reprezentanților Primăriei Mangalia cărora le-a făcut, din nou, cunoscut faptul că au mari probleme din cauza apei ce se infiltrează prin pereții exteriori. Cătălin B., unul dintre locatari, a declarat pentru ”Ediția de Sud” că problema datează din 2011, aceasta făcându-se remarcată la câteva luni după ce locuințele au fost repartizate, mai precis la prima apariție a ploilor de toamnă. ”În vara anului 2011 ne-am mutat în casă nouă, însă la venirea toamnei am observat că de fiecare dată când ploua, pereții exteriori se umpleau de apă. La fel s-a întâmplat și în week-end-ul ce a trecut, când din cauza ploilor abundente, pereții mustesc de apă. În cazul meu, apa îmi afectează sufrageria. Practic, se văd plăcile de BCA care nu au fost izolate, iar apa se infiltrează printre ele. Am făcut numeroase adrese către Primărie încă din 2011, dar nu s-a luat nicio măsură. În situații similare se află marea majoritate a vecinilor mei. La întâlnirea de astăzi, ce a avut loc la Primărie, unde m-am dus împreună cu ceilalți locatari, ni s-a spus că se va analiza din punct de vedere juridic în ce măsură putem fi ajutați. Ni s-a spus că Primăria este administratorul blocurilor, în timp ce ANL București este proprietarul acestora”.

Până la găsirea factorilor de decizie, cetățenii sunt nevoiți să locuiască în adevărate peșteri, în care își face loc mucegaiul pe care sunt nevoiți să-l suporte, asemeni unui musafir nedorit, atât cei care au făcut sesizarea, cât mai ales copiii acestora.

De altfel, este arhicunoscută ”calitatea” blocurilor ANL sau a celor construite din fonduri nerambursabile situate în zonele Oituz și MI Dobrogeanu. La puțin timp după inaugurare, locatarii s-au trezit că le pică tavanul sau fațada, aceasta din urmă făcând vizibil materialul ”rezistent” cu care a fost căptușită, respectiv hârtia… Pe lângă lucrările de mântuială, ceea ce i-a mai intrigat pe beneficiarii locuințelor a fost faptul că perioada de garanție acordată de constructor a fost de numai 2 ani, mai puțin decât cea dată la cumpărarea unui frigider. Nu în ultimul rând, o altă problemă ivită, tot la scurtă vreme de la înmânarea cheilor, a fost inundarea centralelor în urma precipitațiilor ce au căzut.




Informare ISUJ Constanța privind situaţia operativă la ora 12:00

Circulaţia pe drumurile naţionale se desfăşoară şi la această oră cu dificultate. Se menţin închise DN 22 (Ovidiu – Mihai Viteazul – limita de judeţ) şi DN 22A (Hîrşova – Tulcea), iar pe DN 2A, DN 3, DN 38, DN 39 circulaţia este restricţionată pentru autovehiculele de peste 7,5 tone.

De asemenea, DJ 224 este închis între Băltăgești și Crucea (com. Crucea), DJ 223 este închis între Capidava și Topalu (com. Topalu), DJ 225 între Mireasa și Runcu (com. Târgușor și com. Pantelimon), DJ 226 B între Pantelimon şi DN 2A, DJ 226 între Năvodari şi Combinatul Chimic, DJ 222  între Pestera şi Medgidia şi DJ 223 între Cernavodă şi Hîrşova.

La această oră sunt închise şi drumurile comunale DC 61 (Siliștea – Seimeni – Cernavodă), DC 63 (Siliștea – Țepeș Vodă) şi DC 86 (Navodari – Sibioara), iar DC 77 (Cogealac – Fîntînele).

Pe  toate celelalte drumuri comunale, județene şi naţionale care străbat judeţul se circulă în condiții de iarnă.

Totodată, din cauza condițiilor meteo dificile, o serie de trenuri sunt anulate, altele sunt tractate cu locomotive diesel și circulă cu limitare de viteză, înregistrându-se întârzieri.

Din cauza fenomenelor meteorologice, pe numărul unic de urgenţă 112 au fost semnalate mai multe avarii la reţeaua de alimentare cu energie electrică. Astfel, la ora 12:00 situația instalațiilor scoase de sub tensiune și a clienților afectați de condiții meteo deosebite/conform raport ENEL este următoarea: Pecineaga – parţial, Tuzla – parţial, Darabani, Vama Veche – parţial, Gura Dobrogei- parţial, Viroaga- parţial, Dunăreni – parţial.

Totodată, reprezentanţii Primăriei Mihail Kogălniceanu au anunţat că localitatea s-a remediat avaria la reţeaua de energie electrică, însă sunt probleme din punct d evedere al alimentării cu gaze.

Până la această oră, toate solicitările semnalate de cetăţeni prin numărul unic de urgenţă 112, au fost soluţionate şi nu mai sunt autoturisme blocate în zăpadă.




Trotuarele din Mangalia, capcane de gheaţă. Cetăţenii aleg să circule pe străzile acoperite cu zăpadă (update)

De numai câteva ore de ninsoare a fost nevoie pentru ca, la Mangalia, drumurile şi mare majoritate a străzilor să devină impracticabile. Dacă, prin centrul oraşului, „lama“ mai trece, sporadic (şi chiar s-a „îndurat“, pe alocuri, să lase o brumă de nisip în urmă), pe străzile adiacente şi pe trotuare e dezastru. Cetăţenii aleg să circule direct pe străzile acoperite cu zăpadă şi asta din simplul motiv că, pe trotuare, fie nu se pot mişca din cauza nămeţilor, fie pentru că riscă să cadă pe capcanele de gheaţă formate. Sunt zeci de astfel de trotuare, centrale şi de la periferie, care, lipsite de zăpadă (agenţii economici nu au stat degeaba, şi-au făcut treaba cum scrie „la carte“) şi în lipsa oricărei picături de material antiderapant, sunt numai bune de folosit drept patinoare.

Pentru responsabilii Comandamentului de iarnă care, poate tocmai din cauza dezastrului de afară, se feresc să circule pe străzile şi trotuarele urbei, le indicăm, prin fotografii, câteva dintre punctele  sensibile unde ar trebui să intervină. Primul dintre acestea sunt trotuarele din faţa primăriei…




Şcolile vor fi închise şi mâine, la Mangalia

Membrii comandamentului de iarnă de la Guvern au hotărât ca şcolile (şcoli, licee, grădiniţe) din toate judeţele aflate sub avertizare cod portocaliu sau cod galben şi din Bucureşti să fie închise luni şi marţi din cauza ninsorii şi a viscolului.  Judeţele în care şcolile vor fi închise sunt: Argeș, Bacău, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Iași, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Olt, Prahova, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea și Vrancea.

Judeţele aflate sub avertizare cod portocaliu sunt: Vrancea, Galaţi, Buzău, Brăila, Tulcea, Ialomiţa, Călăraşi şi Constanţa.




Transformate în patinoare, trotuarele vor fi degajate abia după ”plecarea” viscolului

În urmă cu puțin timp, s-a încheiat ședința Comandamentului de iarnă. Au participat reprezentanți ai Primăriei, Garnizoanei, Goldterm, Poliției Naționale și Locale, spitalului, Poliției de Frontieră, instituțiilor de învățământ, dar și serviciilor aflate în subordinea Consiliului Local. Coordonatorul Comandamentului, administratorul public Romulus Dumitrana a declarat pentru ”Ediția de Sud” că s-au luat toate măsurile care se impun pentru a fi rezolvate problemele apărute din cauza ninsorii și viscolului. ”În acest moment, se lucrează cu 6 lame folosite pentru deszăpezire, un buldo excavator, trimis în zona IAS-Zootehnie, un alt utilaj intervenind în stațiunile Neptun-Olimp. Dintre acestea, patru utilaje acționează în oraș, însă viscolul ne creează dificultăți. Deocamdată, nu intervenim pe trotuare, pentru că este muncă în zadar, zăpada se depune aproape imediat. Suntem pregătiți cu o cantitate suficientă de material antiderapant, sare și nisip. Toate instituțiile sunt gata să preia cazurile speciale și să evacueze persoanele înzăpezite, dacă situația o impune. Probleme există la centrala nr. 14, unde există șanse mari ca unul dintre coșurile de fum înclinate să cadă. Dacă acest lucru se va întâmpla, ar putea fi afectată fie centrala 14, fie acoperișul CT 12. Am găsit la Agigea o macara, însă din cauza vremii nefavorabile, utilajul nu poate fi adus. În plus, vântul puternic ar face imposibilă intervenția. Zona a fost însă izolată. Singura instituție cu care nu putem colabora, este ENEL, reprezentanții acesteia refuzând să comunice, astfel că după multe încercări, abia am reușit să vorbesc la telefon cu un angajat.”

De altfel, tot din cauza lipsei de comunicare, unitatea de pompieri din Venus este cufundată în întuneric de duminică seară. De la producerea avariei, nicio echipă ENEL nu a putut fi contactată, astfel că pompierii se confruntă de atâtea ore cu lipsa energiei electrice.

Mai trebuie spus faptul că grădinițele cu program prelungit 1, 3 și 7 au primit derogare de la ISJ Constanța pentru a funcționa și astăzi, în urma solicitărilor făcute de părinți. Aceștia mergând la serviciu, nu au cu cine să-și lase copiii, astfel că au cerut ca unitățile să rămână deschise, în ciuda vremii de afară.

Persoanele care se confruntă cu probleme sau care doresc să semnaleze situații deosebite o pot face la numerele de urgență ale Comandamentului de iarnă: 0756 201 223; 0756 201 224. De asemenea, Garnizoana Mangalia, care va pune la dispoziție militari pentru eventuale intervenții, poate fi contactată la numărul de telefon: 0241 75 22 67.