Edilul Cristian Radu: „Vă promit că, la vară, în staţiuni, nu vor mai exista câini fără stăpân!”

Miercuri, la prânz, la Club Nautic s-a desfăşurat o întâlnire între primarul Mangaliei, Cristian Radu şi agenţii economici din turism. Dezbaterea a avut drept scop identificarea problemelor cu care se confruntă întreprinzătorii, dar şi prezentarea stadiului actual al pregătirilor pentru sezonul estival ce se apropie cu paşi repezi.

Cei mai mulţi dintre agenţii economici s-au plâns edilului de prezenţa tot mai numeroasă a câinilor comunitari, care le alungă turiştii. „Vara trecută, am fost avertizaţi de clienţi că nu vor mai reveni în staţiuni, din cauza câinilor care i-au atacat”, a spus unul dintre hotelieri. Referitor la acest subiect, primarul a precizat faptul că la data de 28 aprilie va avea loc licitaţia prin care se va stabili ce firmă va gestiona patrupedele ce hoinăresc pe străzi. „Voi sta cu biciul pe societatea care va câştiga licitaţia şi voi urmări ca aceasta să respecte cadrul legal. Vă promit, că la vară cel puţin în staţiuni nu vor mai exista câini fără stăpân”, a spus primarul Cristian Radu.

Pe de altă parte, agenţii economici s-au plâns din cauza mizeriei din staţiuni, a clădirilor lăsate în paragină, ce le afectează aspectul propriilor unităţi, dar şi a falezelor distruse. „Hotelul Maramureş aparţine statului, iar de 12 ani este lăsat în paragină. Practic, pătează imaginea unei întregi staţiuni”, a spus un hotelier din Olimp. De asemenea, alţi patroni de hoteluri şi restaurante acuză aspectul jalnic al plajelor, ticsite cu gunoaie şi blocate, vara, de autoturismele ce înaintează până aproape de apa mării. Alţi invitaţi au adus în discuţie degradarea zonei „La Steaguri”, din Neptun, cândva, un loc de atracţie, cu aspect civilizat, cât şi dispariţia sau lipsa de investiţii în terenurile de volei şi fotbal funcţionale în urmă cu 10 ani. Primarul Cristian Radu spune că este la curent cu toate aceste deficienţe, dar că investiţiile mari nu pot fi puse în aplicare din cauza bugetului local strâmtorat, dar şi din cauza lipsei susţinerii financiare de la Centru. „Săptămânal, merg la Bucureşti, unde depun tot felul de solicitări şi adrese la Guvern, Parlament, cabinetul primului-ministru, însă mi se spune, de fiecare dată, că nu există fonduri. Am obţinut o finanţare amplă pentru reabilitarea falezei cuprinsă între staţiunile Jupiter şi Neptun care va avea ca termen de finalizare data de 31 decembrie 2015. Până atunci, administraţia publică locală este preocupată de curăţenia din staţiuni, de atenţionarea proprietarilor de terenuri şi unităţi dezafectate să elibereze spaţiile de gunoaiele dezorganizate şi bălăriile crescute haotic. În cazul în care nu se vor conforma, lucrările de curăţenie şi igienizare vor fi efectuate de Primărie, care va factura pentru acestea, urmând ca proprietarii să le achite. O altă problemă o reprezintă prezenţa în staţiuni a sutelor de tarabe. Multe dintre acestea au funcţionat ilegal, astfel că pentru toate Primăria a încasat, vara trecută, doar 50.000 de lei. Cu aceşti bani nu am putut acoperi nici măcar strângerea gunoaielor sau achitarea curentului pe care micii întreprinzători îl furau, dar pe care noi l-am plătit”, a precizat edilul Cristian Radu.

Taxa de promovare, cheltuită pentru lucrări de infrastructură în staţiuni

Totodată, edilul a spus că după mai bine de 2 ani, s-a reuşit creionarea hărţii tuturor terenurilor şi construcţiilor din staţiuni, astfel că pot fi luate măsurile ce se impun împotriva celor care nu îşi întreţin activele. Cei pasibili de sancţiuni sunt cei care nu acoperă cu plasă clădirile ce stau să se prăbuşească, cei care nu întreţin spaţiile verzi din perimetrele unităţilor, precum şi cei care funcţionează ilegal, sustrăgându-se, astfel, de la plata taxelor şi impozitelor locale. În privinţa taxei de promovare turistică, achitată, anual, de către agenţii economici edilul a declarat că destinaţia sumei totale colectate va fi stabilită împreună cu aceştia, banii urmând să fie dirijaţi, în principiu, către reabilitarea iluminatului şi a trotuarelor din staţiuni, unde nu s-a mai intervenit de peste 10 ani.




Cetăţenii vor, aleşii strâmbă din nas. Închirierea locurilor de parcare, iniţiativă respinsă din start de consilieri!

În ultimii zece ani, numărul autovehiculelor, care rulează pe străzile Mangaliei, a crescut foarte mult, iar lucrurile nu s-au oprit aici, astfel că de la o lună la alta continuă să apară alte zeci de maşini.

Din această cauză, la primele ore ale dimineţii, la prânz, dar şi după ora 17.00, traficul în Mangalia devine sufocant. Situaţia se va acutiza în perioada sezonului estival, când cartierele Mangaliei, dar şi staţiunile vor fi, practic, luate cu asalt de către turişti, care fie se cazează în zonă, fie se deplasează către Vama Veche sau Bulgaria.

Pentru localnici, traficul infernal din cursul verii, dar şi imposibilitatea de a mai găsi un loc de parcare – greu de identificat chiar şi în extrasezon – reprezintă  neajunsuri sâcâitoare care în loc să fie eliminate, au devenit o „modă” estivală.

Cei care au cel mai mult de suferit sunt cetăţenii de la bloc pentru care parcarea autoturismelor reprezintă o adevărată aventură chiar şi în condiţiile în care au amenajate parcări în faţa imobilelor. Şi mai rău o duc cei care nu dispun de parcări în faţa sau spatele blocurilor, aceştia fiind nevoiţi să-şi lase maşinile pe străzile principale. Aşa se face că străzi precum Rozelor, Ion Creangă, Muncitorului, Şoseaua Constanţei etc. se îngustează, vara, din cauza  numărului mare de autovehicule parcate pe ambele margini ale drumului. 

Din cauza avalanşei de sesizări pe marginea traficului aglomerat în special în perioada sezonului, spre sfârşitul anului trecut, conducerea ADPP Mangalia a luat decizia oferirii persoanelor care locuiesc la bloc posibilitatea să-şi închirieze spaţii de parcare. „Am trimis tuturor asociaţiilor de proprietari adrese prin care le-am cerut să identifice persoanele care şi-ar dori să închirieze un loc de parcare contra unei taxe anuale. Reacţia acestui demers a fost cât se poate de pozitivă, în sensul că am primit liste cu sute de persoane interesate de la mai multe asociaţii. Ca urmare a acestui răspuns, am înaintat Consiliului Local propunerea aprobării unei hotărâri care să parafeze măsura benefică localnicilor mai ales în perioada caldă a anului”, a declarat, pentru „Ediţia de Sud”, Cătălin Cornaci, directorul ADPP Mangalia.

„Bătaia” pe locurile de parcare, neinteresantă pentru cei cu putere de decizie!

Contrar  aşteptărilor, aleşii locali nu au fost foarte încântaţi de ideea închirierii locurilor de parcare, astfel că, în prezent, nu există o hotărâre de Consiliu prin care să se pună în aplicare această iniţiativă dorită atât de ADPP, cât şi de cetăţeni. Lipsa de interes şi refuzul de a da undă verde unei măsuri în beneficiul localnicilor nu pot fi puse decât pe seama faptului că marea majoritate a consilierilor locuiesc la vile, care le asigură spaţii de parcare pentru luxoasele autoturisme pe care le deţin. Prin urmare, de ce s-ar mai gândi la cei care se chinuie, vara, ore în şir să găsească un loc de parcare, la cei care blochează autoturismele vecinilor, vânând de la geam un loc liber sau la cei care îşi lasă maşinile la câteva străzi distanţă de blocul în care locuiesc?! Şi cum turiştii o dată instalaţi prin cartiere, nici că îşi mai mută autoturismele parcate pe spaţiile localnicilor până la terminarea sejurului, discuţiile în contradictoriu se ţin lanţ, acestea culminând cu adevărate scandaluri şi ameninţări mai cu seamă când mangalioţii îşi găsesc maşinile zgâriate! 

Directorul ADPP este de părere că singura variantă salvatoare o reprezintă supunerea posibilităţii de închiriere a locurilor de parcare dezbaterii publice. „În acest fel, poate, se vor convinge şi consilierii că măsura este oportună şi dorită de către cetăţeni. După dezbaterea publică, se va creiona proiectul de hotărâre cu care vom ajunge, din nou, în faţa consilierilor în vederea supunerii la vot”, a mai spus Cătălin Cornaci.

Să sperăm că cei aleşi să reprezinte interesele şi doleanţele cetăţenilor vor reveni la sentimente mai bune şi vor decide să aprobe această iniţiativă, chiar dacă din această decizie, pentru ei, personal, nu se naşte niciun avantaj!




Anunţ Primăria Mangalia

DISTRIBUIREA  AJUTORULUI DE URGENŢĂ PENTRU PENSIONARI, PERSOANELE FĂRĂ VENIT CU VÂRSTA PESTE 60 DE ANI SI PERSOANELE CU HANDICAP, CONFORM HCL 99/2012 SI HCL 83/2012 SE FACE IN PERIOADA  24.03.2014 – 28.03.2014.

Program 09 – 16

Distribuţia se face la:

1.CANTINA SOCIALĂ (INCINTA GRUPULUI ŞCOLAR ION BĂNESCU   DIN STR.NEGRU VODĂ)-(pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

2.SALA DE SPORT DE LA ŞCOALA NR.1 MANGALIA SITUATĂ ÎN STR.  MATEI BASARAB-(pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

3.BLOC C10 SITUAT ÎN NEPTUN , STR. ALEEA STEAGURILOR. (pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

4.BLOC C18 B – ROZELOR (FOSTUL METTEXIN)– (pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

Pachetele se vor ridica personal, pe baza B.I./C.I.( original)si  cupon de pensie .



Primăria promite, în continuare, ameliorarea situaţiei de la „Barăci“. Realitatea de pe teren, mai cruntă ca niciodată!

Cetăţenii romi din Mangalia numără, la ora actuală, peste 2.000 de persoane, cifră inexactă întru totul, pentru că o bună parte dintre aceştia nu îşi declină adevărata etnie căreia le aparţin. Programe pentru reintregrarea romilor în societate au existat, la nivel local, de zeci de ani, rezultatele însă se lasă aşteptate în cele mai multe dintre cazuri. Cel mai mare focar de infracţionalitate, dar şi cel mai crunt lovit de sărăcie, zona „Barăcilor“ au fost, numere întregi, „vedetele“ ziarului nostru…

Pentru a le menţine vii în conştiinţa administraţiei publice locale, reamintim, pe scurt, ce probleme au de parcurs, zi de zi, locuitorii „Barăcilor“, cei mai mulţi dintre ei cetăţeni etnici romi.
În urmă cu mulţi ani, a fost iniţiată o serie de proiecte menite să scoată la lumină această categorie socială. „Investim astăzi pentru a ne fi mai uşor mâine“, iniţiat la începutul anilor 2000, avea drept grup ţintă circa 350 de familii din Mangalia. Pentru acestea s-a înfiinţat o şcoală de alfabetizare pentru romii cu vârste între 8-18 ani (care a funcţionat la Şcoala nr. 1 din localitate), au fost monitorizate cazurile sociale, a fost amenajată o Baie Comunală cu acces gratuit pentru copii, iar micuţii trimişi la şcoală au primit, gratuit, din partea „Salvaţi Copiii“ o masă caldă.
În centrul cartierului locuit preponderent de romi a fost ridicată o clădire ce ar fi urmat să devină grădiniţă socială, cu orar prelungit, unde copiii romi urmau să înveţe, să doarmă şi să mănânce, astfel încât să se integreze în clasa I în şcolile din oraş. La ora actuală, clădirea se află în plin proces de degradare, fără nicio utilitate, mai puţin pe timpul verii trecute, când imobilul a devenit… WC public! Suntem asiguraţi însă, de către primărie, că, pentru clădirea cu pricina, „o să se întocmească documentaţia tehnică necesară definitivării lucrărilor de construcţie“. Sperăm, înainte ca aceasta să cadă la pământ de… bătrâneţe.
În timp, singurul proiect reluat de actuala administraţie în zonă este cel al mesei calde pentru cei 15-20 de copii săraci de la Grădiniţa nr. 1. O picătură de apă într-un ocean. Totodată, reprezentanţii primăriei ne spun că, începând cu anul 2013, Serviciul Public de Asistenţă Socială împreună cu Asociaţia „Viitorul Rromilor“ a încheiat un parteneriat cu scopul de a asigura incluziunea socio-economica a cetăţenilor români aparţinând minorităţilor rome din municipiul Mangalia, prin implementarea unei politici integrante în domeniul educaţiei, ocuparea forţei de muncă, sănătăţii, coabitării, culturii şi infrastructurii sociale şi de a promova relaţii de cooperare pentru susţinerea unui parteneriat“. Cuvinte multe, frumoase, ale căror rezultate le vom publica imediat ce ne vor parveni la redacţie.

Primăria vrea să ridice un cartier de locuinţe din … containere, model Radu Mazăre

Pe lângă slaba alfabetizare, o altă problemă a comunităţii rome din Mangalia şi, implicit, a celei de la „Barăci“ o constituie lipsa spaţiilor locative. În ciuda faptului că au venit „să vândă scoici pe plajă şi au rămas în oraş“, romii în cauză sunt, în prezent, cetăţeni ai urbei cu acte în regulă, iar administraţia nu are nicio pârghie legală să îi alunge din urbe. Aşa se face că, în insalubrele barăci din cartierul M.I. Dobrogeanu, cu o baie „la comun“ şi 5-6 grupuri sanitare, trăiesc câteva sute de oameni, dintre care, peste jumătate sunt copii.
Deşi, recent, reprezentanţii primăriei au tunat şi fulgerat în privinţa unor locuinţe ridicate în zonă, din materiale uşoare, de o fundaţie canadiană, în urmă cu şapte ani, despre care au afirmat că nu sunt suficient de bune pentru cei cărora le-au fost repartizate, în răspunsul primit de publicaţia noastră de la conducerea administraţiei locale lucrurile se cam… contrazic: „Municipalitatea are în plan construcţia unor noi locuinţe, decente. Planul a venit ca urmare a rugăminţilor celor care locuiesc în această zonă (M.I. Dobrogeanu n.r.) în ceea ce priveşte reparaţiile barăcilor, aflate în stare avansată de degradare. Astfel, Primăria intenţionează să construiască un cartier de locuinţe modulare, de tipul celor făcute de Primăria Constanţa, dar numai pentru cei care intră în categoria cazurilor sociale şi respectă anumite condiţii: au un loc de muncă, sunt la zi cu utilităţile etc.“ Locuinţele modulare „a la Mazăre“ sunt containere suprapuse, pe două etaje, deci, cu nimic mai bune decât imobilele construite, din materiale uşoare, acum şapte ani.
Până la construirea noului cartier de tip Henry Coandă la Mangalia, romii „Barăcilor“ acumulează, zi de zi, datorii istorice la utilităţi. Dacă astă vară aceştia rămăseseră fără curent, fapt care a declanşat o mică revoluţie în zonă, potolită doar de promisiunea primăriei că că, în cazul în care vor achita măcar o parte din datorii, nu vor rămâne nici fără apă, nici fără energie electrică, la sfârşitul lunii decembrie 2013 debitele la locuinţele din zona M.I. Dobrogeanu („Barăci“) erau în valoare de 226.361,44 lei. Potrivit primăriei, nicio familie nu a fost evacuată pentru datoriile înregistrate.
Am lăsat la urmă cel mai grav fenoment al zonei: infracţionalitatea. Slab sau aproape deloc ţinută în frâu de reprezentanţii autorităţilor îndrituite să stopeze acest fenomen. La „barăci“ s-a furat, de-a lungul timpului, cam tot ce se poate fura: grătarul cu micii sfârâind pe el, lucrurile din autoturismele parcate, întreg conţinutul boxelor de la subsolul blocurilor aflate în centrul cartierului. Se joacă barbut chiar la intrarea în cartierul de blocuri, iar la căderea serii, copiii ce locuiesc în blocuri nu pot veni de la şcoală decât însoţiţi de un adult, de preferinţă bărbat. Situaţia este identică de peste zece ani, iar singura soluţie găsită de primărie este promisiunea demolării barăcilor. Cel mai probabil o mică parte dintre romi va fi transferată în locuinţele sociale contruite la 50 de metri distanţă de fostul edil, Tusac, care a lăsat plăcerea tăierii panglicii actualei administraţii. Pentru restul „o să“ se găsească, peste ani, soluţii…

Cartierul „Baraci“, pe vreme bună…

… şi pe vreme rea




O nouă campanie de reciclare a deşeurilor de tip EEE, la Mangalia

Asociaţia Română pentru Reciclare RoReC, în parteneriat cu Primăria Mangalia şi  cu sprijinul societăţii de salubrizare Polaris, organizează, în perioada 22-23 martie, o campanie de reciclare a deşeurilor electrice şi electrocasnice vechi sau defecte. Sub deviza “Locul deşeurilor nu este în preajma ta”!, organizatorii vor amenaja un centru de colectare, pe platoul din faţa Casei de Cultură, între orele 09.00 – 18.00, unde cetăţenii oraşului pot veni să depoziteze obiectele electrice nefuncţionale. Pentru preluarea gratuită de la domiciliu a aparatelor de mari dimensiuni sau de la instituţii şi societăţi comerciale, doritorii pot suna la nr. de telefon: 0751.302.127 sau 0800.444.800. Fiecare deponent va primi cupoane valorice pentru aparatele electrice mari întregi (combine, vitrine şi lăzi frigorifice, frigidere, congelatoare, maşini de spălat rufe şi vase etc.) şi vor avea ocazia să participe la o tombolă cu premii pentru orice alt aparat electric predat. Valoarea cupoanelor este de 40 de lei pentru combine, vitrine şi lăzi frigorifice, frigidere, congelatoare întregi şi complete. De asemenea, deponenţii de maşini de spălat rufe şi vase, uscătoare de haine, aparate de aer condiţionat complete, vor primi câte 20 lei în cupoane valorice. Tragerea la sorţi a taloanelor completate şi depuse în cadrul acţiunii de colectare va avea loc, luni, 24 martie, ora 11.00, la sediul Poliţiei Locale din localitate, situat pe str. Delfinului nr.1, în prezenţa autorităţilor locale. Tombola cu premii va oferi deponenţilor posibilitatea de a intra în posesia unui aspirator cu acumulatori, a unui cuptor cu microunde, a unei cafetiere sau mixer.




Mangalia dă în gropi: în aşteptarea plombelor din asfalt, maşinile pot fi reparate pe banii primăriei!

Zilnic, în drumul spre serviciu sau în simplele plimbări primăvăratice pe carosabilul litoralului sudic, un risc extrem de mare pentru „sănătatea“ automobilelor aflate în trafic îl constituie… zecile de gropi ce au înflorit, ca ghioceii, la tot pasul. Şi, dacă locuitorii Mangaliei sunt, de felul lor, oameni paşnici, ce nu reacţionează, de cele mai multe ori, în faţa situaţiilor extreme, aceştia trebuie să ştie că, potrivit legii, au posibilitatea să acţioneze în judecată pe responsabilii cu drumurile, pentru a-şi recupera banii cheltuiţi cu repararea maşinilor avariate.

În cazul DN39, şoseaua ce leagă Mangalia de Constanţa, responsabil cu starea drumului este CNADNR, iar DJ 391 (ce uneşte Mangalia cu Albeştiul) este în subordinea Consiliului Judeţean. Restul străzilor din urbe sunt sub directa administrare a primăriei. Pe care, la fel ca CNADNR-ul, o puteţi chema în instanţă în cazul în care consideraţi că este de vină pentru stricăciunile cauzate maşinii dumneavoastră. Dacă beneficiaţi de o poliţă CASCO, avaria pricinuită autoturismului va fi acoperită de firma de asigurare care se va îndrepta, ulterior, împotriva celui considerat responsabil de pagubă. Cei fără asigurare, pot merge, pe cont propriu, în instanţă, anexând, la dosar, probele admise de lege: martori, fotografii cu autoturismul avariat, dar şi cu gropile din asfalt, alături de dovada scrisă, oferită de un service auto, unde a avut loc constatarea pagubelor.

Potrivit art. 4, alin. 6 al Codului Rutier, în cazul producerii unui eveniment ca urmare a stării necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum și a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravențional, civil, penal, în condițiile legii.




Iată gradul de îndatorare al primăriei până în 2027!

(sursa: mangalia.ro)




Primăria Mangalia îşi concesionează cei 4.000 de maidanezi: dacă în 14 zile nu îşi găsesc stăpân, aceştia vor fi eutanasiaţi!

„Anul acesta problema câinilor fără stăpân va fi rezolvată“: aşa cum ne-a obişnuit, şi în 2014 primăria Mangalia promite că maidanezii nu vor mai decora străzile unui litoral în aşteptarea turiştilor, nu îi vor mai muşca pe localnici, dar nici nu vor mai oferi un spectacol trist al unor animale bolnave, flămânde şi lovite.

Cum instituţia publică s-a dat bătută în faţa „avalanşei“ de câini, al căror număr s-a dublat în ultimii ani, ajungând la circa 4.000, iar plângerile contribuabililor şi ale turiştilor curg, consilierii locali au decis acordarea serviciului ecarisaj unei firme private. Proiectul de hotărâre a fost aprobat în luna ianuarie a acestui an şi, potrivit reprezentanţilor primăriei, „în prezent se lucrează la caietul de sarcini şi vor fi parcurse toate procedurile legale“ pentru soluţionarea uneia dintre cele mai acute probleme din sudul litoralului: câinii fără stăpân.

„Licitaţia publică deschisă a serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân“ va avea loc imediat ce cererea de oferă va fi publicată pe S.E.A.P. Proiectul prevede concesionarea prin licitaţie publică deschisă a acestui serviciu, firma câştigătoare urmând să achite primăriei o redevenţă de 10% din profitul net, dar nu mai puţin de 3.000 de lei pentru activitatea desfăşurată pe raza urbei. Durata contractului este de doi ani.

Agenţii economici care doresc să se înscrie în cursa pentru câştigarea acestei licitaţii trebuie să ştie că, printre viitoarele atribuţii pe care le au, se numără:  capturarea şi transportarea în adăpost a câinilor fără stăpân, după un program prestabilit sau în baza reclamaţiilor scrise ale persoanelor fizice sau juridice; cazarea, hrănirea, îngrijirea, deparazitarea, vaccinarea, microciparea/crotalierea câinilor ce rămân în adăpost, a celor revendicaţi sau adoptaţi; înregistrarea lor într-o evidenţă unică; reîntoarcerea animalelor fără stăpân în zona în care au fost prinse, dar şi eutanasierea exemplarelor bolnave (primele sacrificate) sau sănătoase (după 14 zile lucrătoare în care rămân în adăpost).

În 2013, un singur câine a fost adoptat de la Biobază!

Primăria a „numărat“, anul trecut, pe raza oraşului, 4.000 de maidanezi. În cifre, situaţia pe 2013 arată aşa: au fost capturaţi 973 de câini – aceştia fiind transportaţi în adăpost. Au fost revendicaţi 40, eutanasiaţi 6, trataţi, marcaţi şi eliberaţi – 967. Situaţia cea mai tristă este cea a adopţiilor: anul trecut, un singur cetăţean a adoptat, din Biobază, un maidanez!

Administraţia publică locală vrea să ne convingă că, prin atribuirea ecarisajului unei firme private, calitatea serviciilor de gestionare a câinilor fără stăpân va creşte, întrucât, printre criteriile în baza cărora va fi ales câştigătorul se numără şi indicatorii de performanţă, dotările tehnice etc. „Va exista o siguranţă mai mare pe domeniul public/privat a cetăţenilor ce nu vor mai fi agresaţi de maidanezi“, spun cei de la primărie, adăugând că: „prin utilizarea soluţiilor moderne pentru prinderea câinilor aceştia nu vor fi chinuiţi“.

Vizate de laţul hingherilor vor fi maidenezii care îşi fac veacul în preajma şcolilor, grădiniţelor, locurilor de joacă, parcurilor, pieţelor publice sau în zonele periferice ale oraşului. Capturarea (cu crose cu laţ sau plase) se va face numai de personalul angajat al operatorului, organizat în echipe de câte două persoane, plus şoferul mijlocului de transport, acesta din urmă urmând să fie instruit special „să acorde ajutor animalelor bolnave“. Autovehiculele speciale de transport „trebuie să ofere animalelor siguranţă, securitate, protecţie împotriva temperiilor naturii“, iar cuştile să fie alese în funcţie de talia căţelului (mai lungi decât corpul acestora).

Potrivit caietului de sarcini al licitaţiei, sub nicio formă câinii prinşi nu vor fi loviţi, răniţi, mutilaţi, împuşcaţi cu arma sau sarbacana dacă sunt deja prinşi în laţ. Căţeii mici, de sub 12 săptămâni, vor fi, obligatoriu, hrăniţi de trei ori pe zi, cei mai mici de un an – de două ori pe zi, iar câinii adulţi o dată pe zi. Hrana trebuie să fie numai proaspătă, cea uscată urmând să fie administrată individual şi supravegheat.

La intrarea în adăpost fiecare câine va primi un număr unic de identificare, iar după înregistrare aceştia vor fi examinaţi medical şi repartizaţi în funcţie de starea de sănătate, sex, vârstă şi grad de agresivitate. În adăpost, câinii vor putea fi adoptaţi fie de persoane fizice, fie de comunităţi: în ambele cazuri se va asuma, în scris, răspunderea pentru ocrotirea animalului, cu interdicţia de a-l lăsa liber pe domeniul public. Înainte de eliberare, câinii sunt sterilizaţi, vaccinaţi antirabic şi trataţi.

Primăria zice că un maidanez aflat în Biobază o „costă“ 300 de lei!

 Fiecare căţel adus în adăpost scoate, la ora actuală, din bugetul local 286 lei. În aceştia bani sunt incluse: prinderea – 42 de lei, crotalierea – 2,6 lei, vaccinările – 44,7 lei, hrana – 6,10 lei, servicii medicale – 78 lei, neutralizarea – 21 lei. În cadrul licitaţiei, printre criteriile de departajare ale ofertanţilor se numără nivelul tarifului propus pentru gestionarea câinilor, nivelul propunerii investiţiilor viitoare, finanţate din venituri proprii sau alte venituri ale ofertantului, alături de nivelul propus al redevenţei.

Trataţi, deparazitaţi şi supravegheaţi 14 zile lucrătoare, în cazul în care nu vor fi nici revendicaţi, adoptaţi, adoptaţi la distanţă sau menţinuţi în adăpost, câinii vor fi eutanasiaţi. Este interzisă eutanasierea animalelor fără stăpân, care nu suferă de boli incurabile, înainte de expirarea termenului de 14 zile. Eutanasierea animalelor urmează să se facă doar de medicul veterinar, în urma unei decizii luate de un reprezentant al primarului. ONG-urile vor avea dreptul să îşi desemneze reprezentanţi care să asiste la eutanasiere. Cadavrele animalelor sacrificate or fi transportate la o unitate de neutralizare sau distruse la propria instalaţie de incinerare.

Agentul economic ce va demara hingheriada la Mangalia urmează să finalizeze amenajarea adăpostului (extrem de subdimensionat la ora actual), să angajeze forţă de muncă locală (angajament ce ar aduce „puncte“ ofertanţilor) şi, cel mai important, concesionarul câştigător va asigura „raportul optim între preţ (mic) al tarifelor şi calitate (ridicată) a serviciilor“.

Primăria spune că termenul pentru încheierea procedurii de concesionare este de… 5 luni! Anunţul licitaţiei pentru trecerea la privat a serviciului ecarisaj a fost înregistrat, potrivit primăriei, pe S.E.A.P., pe 11 martie a.c.




Fanomania, firma tocmită să se ocupe de Port şi evenimente, face spume şi le vinde prin alimentare!

La data de 21 iunie 2013 lua fiinţă SC Fanomania Holding SRL Bucureşti, căreia autorităţile publice din Mangalia i-au încredinţat, în exclusivitate, misiunea de a organiza manifestări cultural-artistice în sudul litoralului. Mai mult decât atât, în cadrul unei şedinţe, consilierii locali, cu bunăvoinţa ce-i caracterizează, în funcţie de starea sufletească, au aprobat în data de 4 iulie 2013 darea în administrare a Portului Turistic pentru o perioadă de trei ani (cu toate că, iniţial, se dorea ca durata de administrare să fie de 10 ani) aceleiaşi societăţi bucureştene. Evenimentele promise, vara trecută, nu au înregistrat succesul aşteptat, din cauza promovării palide şi, pe alocuri, inexistente care au făcut ca numărul spectatorilor să fie incredibil de mic. Culmea este că ceea care s-a promovat a fost chiar societatea, nu şi manifestările în sine, practic, cele care contau cu adevărat pentru a atrage publicul spectator. Aşa se face că s-au distribuit tot felul de articole promoţionale marca Fanomania, începând de la prezervative, până la bomboane.

În această perioadă, societatea şi-a diversificat produsele dulci, astfel că în mai multe alimentare din Mangalia poate fi cumpărată spumă de zahăr pe băţ, ce are forma steluţei vesele ce ne zâmbeşte inclusiv de pe afişele şi pliantele realizate de societatea în cauză. Preparatul dulce la gust, este piperat ca preţ, o steluţă din spumă de zahăr costând 8 lei!

Sperăm că această strategie nu va avea drept obiectiv doar îndulcirea gustului amar pe care ni-l lasă, în prezent, Mangalia şi staţiunile, nepregătite să întâmpine apropiatul sezon estival 2014, ci derularea unei serii ample de evenimente menite să readucă la viaţă zona noastră turistică.




Deşi noul sezon estival bate la uşă, staţiunile, lăsate de izbelişte, nu se grăbesc să-i deschidă!

În fiecare an, sezonul estival debutează, oficial, la data de 1 mai, ceea ce înseamnă că până atunci nu mai sunt nici 2 luni. Cu toate că ni s-au făcut diverse promisiuni, ba ne lăudăm şi pe la târgurile de turism că vom putea oferi vacanţe de vis, sudul litoralului rămâne, din păcate, la fel de cenuşiu şi prăfuit ca şi anii trecuţi.

Într-o perioadă în care ofertele agenţiilor turistice te îmbie cu tot felul de promoţii ori sejururi avantajoase din punct de vedere al tarifelor şi confortului pentru destinaţii cum ar fi Grecia, Turcia şi mai ales Bulgaria, staţiunile sudice rămân în urmă la capitolul atracţii. Declarate de interes naţional şi cu o paletă de tarife mărite uşor sau chiar deloc, staţiunile sudice nu reuşesc să facă un pas în faţă comparativ cu alte zone turistice, din cauza lipsei de interes a investitorilor dar şi a autorităţilor publice locale, respectiv centrale.

În fiecare an, puţinii investitori care se mai încumetă să demareze afaceri în sud, se axează tot pe hoteluri şi terase, ultimele încropite la repezeală din placaj şi amplasate pe spaţii verzi chiar dacă prevederile legale le interzic acest lucru. Afaceriştii nu îşi îndreaptă însă atenţia către parcuri de distracţie ori crearea unor alte posibilităţi de destindere, motiv pentru care puţinii vizitatori care ne mai trec pragul nu au la dispoziţie decât băile de soare, plimbările şi eventualele spectacole ieftine, cu distribuţii pestriţe şi glume răsuflate. Regretabil este faptul că nici plimbările nu sunt în măsură să ofere turiştilor un dram de relaxare şi tihnă. Aşa cum se ştie, deplasările prin staţiuni le sunt stricate de câinii comunitari care îi atacă ori care decorează aleile de acces cu excremente. Pe de altă parte, în aproape toate staţiunile, cu excepţia centrului din Neptun, trotuarele sunt distruse, măcinate sau ocupate de autoturismele parcate cât mai aproape de zona de cazare. Din tablou nu lipsesc cerşetorii, care îi agasează pe turişti cu insistenţa cu care le cer „bani pentru pâine”.

Povestea celor 7 cu ”D” de la dezastru!

Aspectul dezolant al zonelor turistice, odinioară, un exemplu de frumuseţe, linişte şi aflux de vizitatori români, dar mai ales străini, este menţinut şi de zecile de clădiri abandonate, dezafectate, lăsate în paragină de ani buni. Unii dintre posibilii investitori sunt nemulţumiţi de prezenţa acestora şi nu o dată au declarat că nu ar cheltui niciun leu pentru o unitate nouă, modernă care să se învecineze cu o clădire ce stă să cadă, pentru că le-ar afecta afacerea.  

Pe de altă parte, serviciile oferite de anumite hoteluri, terase şi restaurante lasă mult de dorit în sudul litoralului, confortul lipsind, iar personalul fiind atras mai mult de căpătuială decât de amabilitate. Nu lipseşte nici aspectul general de bazar, cu nesfârşitele tarabe înşirate pe trotuare, unde alimentele se vând în condiţii improprii. Astfel, unele spaţii improvizate, unde se vând  shaorma, porumb fiert, covrigi, gogoşi, mititei etc., nu dispun de sursă de apă sau toaletă, clienţii riscând să plece din vacanţă cu amintiri de neuitat printre care cele mai frecvente sunt toxiinfecţiile alimentare… Despre gropile din carosabil, gunoaiele dezorganizate, gurile de canalizare lipsite de capace, spaţiile verzi neîngrijite nici nu mai are rost să amintim, deoarece sunt la ele acasă şi nu par că şi-ar dori să-și ia tălpăşiţa prea curând!

Nu în ultimul rând, vara trecută, s-a demonstrat faptul că puţinele tentative de creare a posibilităţilor de destindere, prin organizarea unor evenimente la nivel local, nu aduse de radiouri cunoscute din Capitală, au eşuat lamentabil, din cauza lipsei de promovare. Ceea ce putea fi un show artistic şi culinar în măsură să reunească mii de spectatori și anume Festivalul Berii s-a dovedit, din păcate, un fiasco, numărul celor prezenţi, fiind de cel mult o sută! Promovarea precară a umbrit distribuţia selectă din care au făcut parte multe trupe de renume cu mii de fani, de altfel. Condiţia ca acestea să fie aplaudate la scenă deschisă era ca localnicii şi vizitatorii să afle în timp util de existenţa concertului şi a comercializării unor mărci cunoscute de bere germană. Să sperăm că din această nereuşită, responsabilii cu turismului şi evenimentele au învăţat ceva şi se vor preocupa din timp să lanseze şi să ducă la bun sfârşit o manifestare amplă.  

Toate aspectele creionează tabloul perimat al staţiunilor sudice, lansate sub titulatura „Povestea lui 7”, în care culorile curcubeului, în funcţie de zona de agrement, promit, nu se ştie pe ce suport, să învioreze vacanţele turiştilor. Până la explozia de culoare, realitatea ne arată că numitorul comun al staţiunilor îl reprezintă litera „D” de la dezastru. Tendința anuală a rămas de fiecare dată, când se apropie sezonul estival, să se lanseze promisiuni, să se anunţe măsuri dure, cât şi demarări de proiecte ambiţioase care, din păcate, în final, fie nu se concretizează, fie se dovedesc ineficiente în relansarea turismului din sudul litoralului.

Cu toate acestea, așteptăm cu real interes și sperăm ca sezonul 2014 să fie unul profitabil, iar stațiunile să fie asaltate de valuri de turiști care la plecare să-și noteze în jurnal vacanța de vis petrecută în sudul litoralului. 




Întreruperi de curent electric în staţiunile Neptun şi Olimp

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere a instalaţiilor şi reţelelor electrice, precum şi a posturilor de transformare, SC Enel Distribuţie Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanţa, anunţă întreruperea furnizării energiei electrice la Neptun şi Olimp, în zilele de marţi şi vineri, după următorul program:

          – marţi, 18 martie, între orele 08.00 – 16.00, în staţiunea Neptun, cu staţia CFR Gară, Complex Sere şi Vile, Popasul Căprioarelor;

          – vineri, 21 martie, între orele 08.00 – 16.00, în staţiunea Olimp – Canton CFR.




Comunicatul DNA referitor la dosarul Raim

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de arest preventiv, a inculpatului
IUZEIR RAIM, administrator al unei societăți comerciale, în sarcina căruia s-au reținut infracţiunile concurente de înşelăciune şi şantaj şi trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaţilor:
SULIMAN IUSEIN SINAN, în sarcina căruia s-a reținut infracţiunea de complicitate la şantaj;
DUMITRU VASILE, în sarcina căruia s-a reținut infracţiunea de complicitate la şantaj;

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În luna martie a anului 2012, în urma cumpărării unui imobil situat în Portul Turistic Mangalia, inculpatul Iuzeir Raim a promis că va achita proprietarului, persoană vătămată, suma de 33.000 euro reprezentând contravaloarea unui autoturism marca Mercedes. Această sumă de bani reprezenta o parte a prestaţiei promise de inculpat în schimbul imobilului dobândit de la partea vătămată.
Inculpatul însă nu a achitat acesteia din urmă decât suma de 13.000 euro, iar ulterior, la începutul lunii noiembrie 2013, ajutat de Suliman Iusein Sinan și de Dumitru Vasile, a exercitat ameninţări cu acte de violenţă asupra persoanei vătămate. Scopul acestora era de a determina persona vătămată să renunţe la încercarea de a recupera de la inculpatul Iuzeir Raim, pe căi legale, restanța de 20.000 euro.

Concret, starea de fapt detaliată în rechizitoriu este următoarea:
La data de 18.03.2013, o persoană (parte vătămată în cauză) a sesizat organele de poliție cu o plângere îndreptată împotriva inculpatului Iuzeir Raim, arătând că începând cu anul 2008, ar fi primit de la acesta din urmă, cu titlu de împrumut, diverse sume de bani pentru care a fost nevoit să achite dobânzi cămătăreşti.
Persoana respectivă și soția sa au declarat că în anul 2011, inculpatul le-ar fi acordat un nou împrumut, în cuantum de 30.000 euro, cu o dobândă de 10% pe lună.
Pentru a garanta îndeplinirea obligaţiei de restituire a împrumutului, inculpatul i-ar fi cerut persoanei respective să constituie o ipotecă asupra unei pensiuni pe care aceasta din urmă o deținea pe malul Portului Turistic Mangalia, solicitare acceptată. Ipoteca ar fi fost constituită în favoarea concubinei inculpatului Iuzeir Raim.
La un timp după acordarea acestui împrumut şi după constituirea garanţiei reale imobiliare arătate, persoana împrumutată s-ar fi aflat în imposibilitatea de a achita împrumutul lui Iuzeir Raim, motiv pentru care cei doi au stabilit ca aceasta să îi vândă inculpatului pensiunea asupra căreia constituise ipoteca.
În acest sens, concubina inculpatului ar fi dat o declaraţie pe proprie răspundere prin care a solicitat radierea ipotecii instituite asupra pensiunii situate în Portul Turistic Mangalia, iar ulterior persoana împrumutată ar fi vândut fiului inculpatului imobilul respectiv.
Valoarea imobilului tranzacţionat ar fi depăşit cu mult valoarea împrumutului, motiv pentru care inculpatul Iuzeir Raim ar fi fost de acord să îi dea fostului proprietar mai multe compensații, în contul diferenței.
Astfel, în schimbul pensiunii, inculpatul ar fi renunţat la datoria pe care persoana împrumutată o avea faţă de el, ar fi transmis dreptul de proprietate asupra unui teren, situat într-o localitate din județul Constanţa şi ar fi achitat echivalentul în lei a 19.000 euro în contul soției persoanei împrumutate.
Totodată, inculpatul Iuzeir Raim a promis că va da şi un autoturism marca Mercedes Benz Clasa S, evaluat de comun acord cu partea civilă la suma de 33.000 euro. În acest sens, inculpatul i-ar fi dat părţii vătămate, în original, cartea de identitate a autoturismului
Cu toate acestea, inculpatul a refuzat să încheie un contract de vânzare-cumpărare pentru autoturismul marca Mercedes Benz clasa S.
Partea vătămată şi soţia acestuia au arătat că inculpatul a refuzat ulterior să le mai transmită autoturismul în litigiu, afirmând că dăduse acest bun unei alte persoane. Prin urmare, cei doi au fost îndrumați către acea persoană pentru a prelua suma de 33.000 euro, la cât fusese evaluat autoturismul respectiv. Din cei 33.000 euro, partea vătămată a primit 13.000 euro, urmând ca diferenţa de 20.000 euro să o primească într-un interval de 6 luni.
În luna septembrie a anului 2012, când partea vătămată i-a cerut inculpatului Iuzeir Raim restul de bani, convenit prin înțelegerea inițială, acesta din urmă ar fi ameninţat-o cu acte de violență şi i-ar fi spus că nu îi va mai da nicio sumă de bani. În primăvara anului 2013, inculpatul a transmis părţii vătămate, prin intermediul mai multor persoane, să îi restituie cartea de identitate a autoturismului arătat.
În luna septembrie a anului 2012, inculpatul Iuzeir Raim a aflat că partea vătămată sesizase organele de poliţie, motiv pentru care a început să exercite presiuni asupra sa pentru a-şi retrage această plângere.
Această situaţie a continuat până la finalul lunii octombrie – începutul lunii noiembrie 2013, iar pentru a o determina să îşi retragă plângerea, inculpatul Iuzeir Raim a proferat în continuare ameninţări cu săvârşirea de acte de violenţă la adresa părţii vătămate.
În continuare, în acelaşi scop, inculpatul Iuzeir Raim i-ar fi dat părţii vătămate un microbuz marca Mercedes, evaluat la 3.500 euro, dar care valora în realitate 2.400 euro, precum şi un autoturism marca Volkswagen Golf, evaluat la 1.500 euro, dar care valora în realitate 400 euro. Totodată, inculpatul Iuzeir Raim i-a promis părţii vătămate că îi va achita suma datorată, lucru care însă nu s-a întâmplat.
Inculpaţii Suliman Iusein Sinan şi Dumitru Vasile l-ar fi sprijinit pe inculpatul Iuzeir Raim şi ar fi încercat, la rândul lor, să o convingă pe persoana parte vătămată să renunţe la plângerea formulată împotriva lui Iuzeir Raim.
Prezenţa celor doi coinculpaţi a fost una intimidantă, deoarece partea vătămată cunoştea despre aceştia că sunt persoane violente, cunoscute cu antecedente penale, precum şi prieteni cu inculpatul Iuzeir Raim.
De asemenea, partea vătămată a precizat că acţiunile conjugate ale celor trei inculpaţi i-au provocat o intensă stare de temere, atât pentru sine cât şi pentru soţia sa, în condiţiile în care acesta lucrează în afara ţării, iar soţia sa rămâne singură în municipiul Mangalia.

În cauză s-a dispus luarea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra unui teren aparţinând inculpatului Iuzeir Raim, până la concurenţa sumei de 20.000 euro.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Constanța.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE




Retrospectiva evenimentelor rutiere de săptămâna trecută

Din analiza efectuată asupra dinamicii accidentelor de circulaţie şi a consecinţelor acestora în perioada 10 martie – 16 martie a.c. a rezultat faptul că la nivelul judeţului Constanţa s-au înregistrat 21 accidente de circulaţie soldate cu o persoană rănită grav şi 25 persoane rănite uşor.

1. Cauzele de producere ale acestor accidente au fost:

 

  1. TRAVERSARE NEREGULAMENTARĂ PIETONI – 10 accidente;
  2. NEACORDARE PRIORITATE PIETONI – 3 accidente;
  3. NEACORDARE PRIORITATE AUTO- 3 accidente;
  4. NEADAPTARE VITEZA LA CONDITIILE DE DRUM – 1 accidente;
  5. CONDUCERE SUB INFLUENŢA BĂUTURILOR ALCOOLICE – 1 accident;
  6. NEASIGURARE LA SCHIMBAREA DIRECŢIEI DE MERS – 1 accident;
  7. NERESPECTARE DISTANŢĂ ÎNTRE AUTOVEHICULE- 1 accident;
  8. NERESPECTARE COLOARE SEMAFOR – 1 accident.

 

          2. Zilele de producere a accidentelor rutiere

1.LUNI- 2 accidente;

2.MARŢI –0;

3.MIERCURI – 1 accident;

4. JOI – 3 accidente;

5. VINERI –6 accidente;

6. SÂMBĂTĂ – 4 accidente;

7. DUMINICĂ – 5 accidente.

 

 

3. Orele de producere a accidentelor rutiere


                                             1. 07.00- 08.00 – 2 accidente;

                                             2. 09.00- 10.00 – 1 accident;

                                             3. 10.00 -11.00 –  1 accident;

                                             4. 11.00- 12.00 – 1 accident;

                                          5. 12.00- 13.00 – 1 accident;

                                          6. 14.00 – 15.00 – 3 accidente;

                                          7. 15.00 – 16.00 – 3 accidente;

                                          8. 16.00 – 17.00 – 1 accident;

                                          9. 18.00 – 19.00 – 1 accident;

                                          10.19.00 – 20.00 – 1 accident;

                                             11. 20.00- 21.00 – 2 accidente;

                                             12. 21.00- 22.00 – 2 accidente;

                                             13. 22.00- 23.00 – 1 accident;

                                             14. 01.00 – 02.00 – 1 accident.

                                         

                    4. Locul de producere al accidentelor rutiere

 

1. Municipiul Constanţa – 19 accidente, din care

   – 10 accidente au fost înregistrate pe bulevarde;

   – 9 accidente au fost înregistrate pe străzi.

 

2. DN-uri – 1 accident

 

 

3.DJ- uri – 1 accident

 

 

3. Alte localităţi – 1 accident.

 

          Pentru reducerea numărului de accidente rutiere soldate cu victime omeneşti poliţiştii rutieri vor organiza zilnic acţiuni, exclusiv pe principalele cauze generatoare de evenimente rutiere relevate prin analiza de risc, în intervalele de timp în care au fost înregistrate un număr foarte mare de accidente dar şi acţiuni preventiv – educative în rîndul participanţilor la trafic.




Cursuri gratuite pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă

În perioada martie – aprilie 2014, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Constanţa organizează cursuri de formare profesională în meseriile:

–         Cameristă – 50 de şomeri – durata cursului 10 săptămâni;

–         Cofetar – patiser – 25 de şomeri – 20 de săptămâni;

–         Administrator pensiune turistică – 25 de şomeri – 20 de săptămâni;

–         Electrician constructor – 25 de şomeri – 20 de săptămâni;

–         Lucrător instalator în construcţii – 25 de şomeri – 10 săptămâni;

–         Infirmieră – 50 de şomeri – 20 de săptămâni.

Persoanele interesate se pot adresa pentru detalii şi înscrieri Compartimentului de Formare Profesională, din cadrul AJOFM Constanţa, strada Lacului, nr. 14, etaj, 2, telefon: 0241/481.550, sau la sediul Agenţiei Locale de Şomaj Mangalia.

Condiţii pentru înscriere: şomeri înregistraţi, indemnizaţi sau neindemnizaţi.

Condiţii de studii minime solicitate pentru: cameristă, electrician, cofetar, administrator pensiune, infirmieră: învăţământ minim obligatoriu la data absolvirii; lucrător instalator în construcţii: studii incomplete.

La Mangalia, în timp ce şomerii sunt tot mai numeroşi, investitorii se lasă aşteptaţi

Organizarea unor astfel de cursuri este mai mult decât binevenită, în condiţiile în care, la Mangalia, dar nu numai, a crescut, alarmant, numărul persoanelor care nu deţin un loc de muncă. Pe de altă parte, aceste specializări sunt utile în cazul celor care doresc să lucreze în perioada sezonului estival ce se apropie în pensiuni, unităţi hoteliere sau unităţi de alimentaţie publică. Motivul este dat de faptul că deţinătorii de hoteluri, terase etc. nu angajează decât personal calificat, astfel că urmarea unor astfel de cursuri este obligatorie, dar şi avantajoasă, fiind gratuite.

Din păcate, la Mangalia găsirea unui loc de muncă numai pe parcursul verii nu rezolvă integral problema şomerilor, deoarece de la un an la altul s-a mărit considerabil numărul persoanelor care îşi caută fără succes un loc de muncă. Persoanelor disponibilizate li s-au alăturat absolvenţii de liceu şi chiar de facultate care, indiderent dacă au sau nu diplomă, nu reuşesc să se angajeze. La fel de pesimistă este şi perspectiva pentru perioada imediat următoare, deoarece nu se întrezăresc soluţii pentru lipsa acută a locurilor de muncă vacante. Nu în ultimul rând, criza de job-uri se menţine şi din cauza autorităţilor publice locale care, deşi au promis, nu au reuşit să aducă în Mangalia şi staţiuni acei investitori prosperi români şi străini cu care se tot lăudau.




Locuitor din Costineşti, prins cu o puşcă deţinută ilegal

La data de 15 martie a.c., poliţiştii Serviciului A.E.S.P., conform planului de acţiune pe linia depistării deţinătorilor ilegali de arme şi muniţii, au executat o acţiune în Costineşti.

Cu această ocazie, a fost depistat C. Constantin, de 51 ani, din Schitu, care deţinea ilegal o puşcă cu aer comprimat. Cel în cauză este cercetată în stare de libertate pentru savărşirea infracţiunii de deţinere fără drept a unei arme neletale din categoria celor supuse autorizării.




Angajaţii de pe „Flaminia“ au înlăturat 97% din corpul deteriorat al navei




Audi A4 cu documente false, descoperit în P.T.F. Vama Veche

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în Punctul de  Trecere a Frontierei Vama Veche un autoturism Audi A4,  înmatriculat în Bulgaria, pentru care conducătorul autoturismului a prezentat la control documente false. În data de 13.03.2014, în jurul orei 14.30, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cetăţeanul român C.N., în vârstă de 26 ani, cu domiciliul pe raza judeţului Constanţa, care conducea un autoturism marca Audi A4, înmatriculat în Bulgaria.

Conducătorul auto a prezentat la controlul specific talonul de inspecţie tehnică periodică, asigurarea tip Carte Verde, asigurarea purtând însemnele autorităţilor din Republica Bulgaria şi împuternicirea privind înstrăinarea autoturismului de către proprietar, documente suspecte a fi false. Conducătorul auto a declarat că a achiziţionat autoturismul fără a şti faptul că documentele sunt false.

Poliţiştii de frontieră au întocmit cetăţeanului român, dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de „uz de fals”,  faptă prevazută şi pedepsită de art. 323 Cod Penal.




Festivalul Internaţional Crazy Salsa Fest, la a V-a ediție

Începând cu anul 2010, când s-au pus bazele acestui festival cu caracter internaţional, an de an evenimentul a crescut valoric, impunându-se în viaţa cultural-artistică a municipiului Mangalia şi a ţării, prin show-urile, workshop-urile susţinute de artişti naţionali şi internaţionali. Participarea la festival se va face pe bază de invitaţii primite din partea organizatorilor, în urma selecţiei ofertelor venite de la şcoli de dans din întreaga lume. De-a lungul timpului, au fost invitaţi artişti şi campioni de salsa, bachata şi alte stiluri de dans din Franţa, Italia, Turcia, Grecia, Bulgaria, Cuba, etc. Alături de artiştii internationali, pe scena festivalului evoluează de fiecare dată artişti şi şcoli de dans din ţară, frumuseţea dansului latino fiind apreciată la adevărata sa valoare. Şi anul acesta, stilurile de dans promovate sunt: salsa, bachata, cha cha, rumba, rueda de cazino, merengue, mambo, dar şi dansul tradiţional românesc. Astfel, prin dans şi reprezentaţii de artă a dansului, festivalul promovează frumuseţea, unicitatea fiecărei naţiuni, în contextul globalizării şi al păstrării identităţii socio-culturale.




DMHI a cedat benevol căminul din Parcul Industrial, pentru locuitorii Mangaliei

Ca urmare a discuţiilor purtate de către conducerea executivă a Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. şi ai Primăriei şi Consiliului Local Mangalia/Administraţiei Parcului Industrial Mangalia, analizând atât destinaţia pe care administraţia locală o are în vedere pentru respectivul spaţiu de locuit, cât şi necesităţile pe termen mediu privind capacităţile de cazare suplimentare ale DMHI, societatea a hotărât sa încheie de comun acord cu Administraţia Parcului Industrial contractul de închiriere, fără nici un fel de pretenţii faţă de lucrările de reabilitare derulate în trecut, aducându-şi astfel contribuţia la dezideratul social al comunităţii locale, faţă de cetăţenii Municipiului Mangalia defavorizaţi şi fără suficiente resurse financiare.




Fostul consilier local Florin Maftei a încetat din viaţă!

Fostul consilier local, Florin Maftei (53 de ani), a încetat din viaţă în cursul nopţii trecute. Fost consilier local şi lider al PNDC (Partidul Naţional Democrat Creştin), Florin Maftei s-a înscris în rândurile PNL Constanţa în noiembrie 2009.

Florin Maftei a fost cunoscut în viaţa sportivă, fiind boxer, dar şi, timp de mulţi ani, arbitru de box.

Dumnezeu să îl odihnească în pace!