Comunicat de presa
La data de 22 Ianuarie, Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A. (DMHI) aniverseaza 17 ani de la constituire , in urma acordului fondatorilor Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. (Republica Coreea) si Santierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia.
In decursul istoriei sale, DMHI a determinat prin dinamica dezvoltarii sale, prin disponibilitate si transparenta tehnologica permanenta fata de celelalte santiere navale locale, o evolutie pozitiva a industriei navale romanesti, in Europa si in lume. In cei 17 ani de activitate neintrerupta, santierul Daewoo Mangalia a livrat un numar de 163 nave noi, din care 108 corpuri partial armate, insumand 237,220 tone otel- corp, generand venituri de aproximativ 485 milioane USD. Pentru acest tip de nave clientii din Uniunea Europeana au avut o pondere substantiala (101) fata de cei din afara Uniunii (7). In aceeasi perioada s-au livrat 55 nave comerciale complete, petroliere 69,000 tdw, port containere 4,800-8,600 TEU, vrachiere 82,000 -180,000 tdw, insumand un tonaj brut compensat de 1.34 milioane CGT, generand venituri de peste 3 miliarde USD.
Cele mai mari nave livrate, cu capacitatea de 180,000 tdw- pentru clasa vrachiere si 8600 TEU pentru clasa port containere, reprezinta recorduri pentru bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane.
Pe langa produsele noi mai sus mentionate, societatea noastra a livrat un numar de 354 proiecte de reparatii si conversii nave, activitate reluata la finele anului 2011, dupa o pauza de aproape 4 ani in care afacerile s-au concentrat exclusiv pentru sectorul de constructii nave noi. Astfel, de la infiintare pana in prezent, au intrat in santier un numar de 279 de nave provenind de la clientii Uniunii Europene, generand venituri totale de peste 190 milioane USD si 75 nave de la clienti din afara Uniunii insumand venituri de peste 70 milioane USD .
Certificarea societatii privind Sistemul de Management Integrat (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001) pentru calitate, protectia mediului si sanatate ocupationala, reprezinta o garantie a produselor noastre fata de cele mai exigente cerinte ale clientilor nostri.
De la infiintare pana in present societatea si-a redefinit strategia sa pe termen mediu si lung, depasind astfel o cifra de afaceri cumulate de 4 miliarde de dolari cu pondere pe export de 99, 78 %, confirmand inca odata ca, politica sa de business a fost corect orientata.
Investitiile legate de innoirea si imbunatatirea performantelor tehnice ale facilitatilor de care dispune societatea noastra (peste 360 milioane USD), reprezinta o cerinta primordiala in mentinerea pozitiei de lider European in constructia de nave comerciale si in extinderea si diversificarea obiectului de activitate, prin orientarea graduala catre piata navelor specializate logisticii offshore, pentru a raspunde cerintelor tot mai variate ale clientilor .
La acest moment aniversar, DMHI cinsteste totodata memoria acelor fondatori care au trecut in nefiinta, dar care, prin contributia lor determinanta pentru traiectoria santierului naval, vor ramane vesnic in amintirea colectiva:
– Stefan Musat – Director General Santierul Naval “2 Mai “SA Mangalia
– Nicusor Traistaru – Vicepresedinte al DMHI (1997 – 1999)
– Yeol Ho Lee – Director Management Unit DMHI (1997 – 2000)
– Doru Gologan – Director Fondul Proprietatii de Stat
– Andrei Cojocaru – IPCM Bucuresti, proiectant general al santierului naval.
Administratia societatii apreciaza si multumeste in acelasi timp celor peste 6,000 angajati proprii si ai societatilor subcontractoare de pe platforma industriala pentru eforturile si sacrificiile asumate alaturi de conducerea executiva si sindicatul societatii, asigurandu-i de buna sa credinta in actiunile viitoare care sa stabilizeze si sa asigure continuitatea contributiilor DMHI pentru intreaga comunitate din care face parte cu mandrie.
Conducerea executiva a DMHI