Au venit americanii! Soldaţii SUA ne repară Pavilionul „C“ al Spitalului

usa2O echipă de soldaţi americani lucrează, de câteva zile, la reabilitarea Pavilionului „C“ al Spitalului Municipal Mangalia. Militarii, ce fac parte din Garda Naţională Aeriană din Oregon, au ales unitatea spitalicească din Mangalia în urma recomandărilor făcute chiar de conducerea centrală a unităţii lor.

Americanii muncesc de zor la repararea Pavilionului „C“ al Spitalului Municipal Mangalia, ce găzduieşte secţii precum O.R.L., Oncologia, Oftalmologia, Psihiatria, Psihologia, Famacia, Policlinica TBC, Dermato-venericele etc. În stilul tipic american, lucrările se efectuează la foc continuu, astfel că, în mai puţin de o lună, întreg pavilionul, aflat într-o avansată stare de degradare, va fi redat spre folosinţă cadrelor medicale şi pacienţilor din Mangalia.

Potrivit declaraţiilor managerului Spitalului Mangalia, dr. Liviu Mocanu, spitalul a fost selecţionat în cadrul unei campanii mai extinse a militarilor americani: ”Lucrările au fost demarate în urmă cu câteva zile, în cadrul unei ample acţiuni umanitare a soldaţilor Statelor Unite. Acestea vor cuprinde repararea terasei şi a mai multor camere situate sub aceasta, grav afectate de infiltraţii, dar şi construcţia unei rampe de acces, destinată persoanelor cu dizabilităţi. Din câte ştiu, soldaţii americani s-au deplasat în mai multe locuri din ţară pentru a identifica zonele în care şi-ar putea oferi ajutorul şi, din fericire, printre acestea, se numără şi spitalul nostru”.

Echipele soldaţilor americani sunt formate din profesionişti: zugravi, electricieni, instalatori etc., iar materialele utilizate la reabilitare sunt de cea mai bună calitate. Lucrările la Pavilionul „C“ al spitalului vor continua până la finele acestei luni. Este posibil, totodată, ca soldaţii americani să revină, ulterior, la Mangalia, pentru a derula şi alte proiecte considerate umanitare.

usa1




În câteva zile, Spitalul Municipal Mangalia va inaugura primul tomograf achiziţionat recent

IMG_1504Cea mai mare realizare a Spitalului Municipal Mangalia este pe cale să devină realitate. Astfel, în cursul acestei săptămâni va fi pus în funcţiune primul şi singurul computer-tomograf din zonă, în felul acesta, pacienţii scăpând de drumurile istovitoare la unităţile sanitare din Constanţa, unde există liste foarte lungi de aşteptare.

Potrivit managerului Spitalului Municipal Mangalia, dr. Liviu Mocanu, tomograful a fost achiziţionat de o firmă privată care a închiriat un spaţiu pentru a efectua investigaţiile ce ţin de imagistică. „Beneficiile dotării spitalului cu acest aparat sunt multiple. Astfel, pe de o parte se poate face o analiză radiologică de înaltă performanţă, care reprezintă o necesitate uzuală în activitatea medicală de specialitate. De asemenea, se poate pune un diagnostic de fineţe şi se realizează monitorizarea corespunzătoare a pacienţilor. Zilnic, 15 – 20 de persoane din Mangalia pleacă la Constanţa să facă o tomografie, astfel că, în curând, acestea vor scăpa de calvarul deplasării. Computerul-tomograf a fost instalat în spaţiul în care funcţionase farmacia spitalului. Aceasta a fost mutată în incinta Pavilionului C şi este dotată cu toate medicamentele şi materialele sanitare de care avem nevoie. Lunar, achiziţionăm medicamente în valoare de 70.000 de lei, iar alte 80.000 de lei plătimp pentru materialele sanitare. Din fericire, spre deosebire de alte unităţi sanitare din judeţ şi chiar din ţară reuşim să ne descurcăm cu banii, astfel ca activitatea să se desfăşoare fără întreruperi sau criză de anumite medicamente. În cadrul Farmaciei, îşi desfăşoară activitatea un farmacist cu studii superioare şi 4 asistente medicale, iar la tomograf, vor lucra trei asistente, care chiar zilele acestea merg la cursuri de specializare”, ne-a declarat directorul spitalului din Mangalia, Liviu Mocanu.

Persoanele care au nevoie să facă o tomografie, trebuie să aducă bilet de trimitere de la medicul de familie sau medicul specialist şi să fie asigurate. Cei care nu sunt asiguraţi, vor plăti puţin peste 100 de lei pentru această investigaţie complexă.

Tomograful este situat în incinta Pavilionului B, pe holul principal, urmând să fie amenajată şi o recepţie folositoare pentru fluidizarea fluxului de pacienţi. Aceştia vor putea fi direcţionaţi şi anunţaţi când urmează să facă investigaţiile medicale respective.

De departe, aceasta este una dintre cele mai mari reuşite ale conducerii unităţii medicale, proiectul fiind luat în vizor de ceva timp, şi, iată, că în curând, va deveni o certitudine.

IMG_1510




3.200 de ţigarete netimbrate descoperite în P.T.F. Vama Veche

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au identificat în P.T.F. Vama Veche o persoană de sex feminin care intenţiona să introducă în ţară 3.200 de ţigarete netimbrate fără documente justificative.

În data de 02.05.2015, în jurul orei 06.40, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru controlul de frontieră cetăţeanul român Giumazie R., în vârstă de 60 de ani, domiciliată în municipiul Medgidia, pasageră într-un autocar care efectuează curse regulate între Turcia şi România.

În bagajele personale ale femeii au fost descoperite, ascunse şi nedeclarate, 3.200 de ţigarete (160 de pachete) netimbrate marca Ashima.

Persoana a declarat că a achiziţionat ţigaretele din Turcia cu scopul de a le comercializa în România.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării cantitatea de ţigarete, evaluată la 1.600 de lei şi au întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 270, alin. 3 din Legea 86/2006 privind Codul Vamal.

 

 




Serviciul Taxe și impozite, din cadrul Primăriei, moșia funcționarilor publici?!

Cel mai important compartiment al Primăriei Mangalia este, fără doar și poate, cel de Taxe și impozite. Un serviciu complex, necesar, dar care nu există decât datorită banilor dați de către persoanele fizice și juridice. Având în vedere importanța acestuia, dată de manevrarea unor sume consistente, este imperios necesar să funcționeze șnur, fără sincope, fără erori și fără indiferență.

Din păcate, însă activitatea acestui departament este nu doar învăluită în mister, ci și haotică din cauza lipsei organizării corespunzătoare, cât și din cauza schimbării frecevente și neobișnuite a programelor de calculator. Astfel, pe de o parte, chiar în plin proces de încasare a dărilor către stat, respectiv la începutul anului și chiar și în prezent, din patru ghișee, de multe ori funcționează doar două. Urmarea: cozi interminabile, extenuante, în special pentru vârstnici și suferinzi. Situația se agravează, când încasările se blochează aproape la fiecare sfert de ceas, din cauza erorilor de calculator. Chiar și zilele trecute, funcționarele au rugat câteva persoane să revină cu chitanțele de anul trecut, întrucât figurează cu restanțe. Oamenii au protestat, însă au promis să vină cu hârtiile doveditoare ale plăților trecute. Despre acest aspect am mai atras atenția de câteva ori, însă nu a avut efectul dorit. Mai nou, softul se va schimba, pentru a treia oară, în ultimii trei ani, neexistând însă garanții că nu va mai crea probleme angajaților, respectiv contribuabililor.

O dovadă în plus a faptului că lucrurile au devenit tot mai sensibile la Taxe și impozite o reprezintă plecarea mai multor funcționari, cu vechime și experiență în domeniu, la Primăriile învecinate, 23 August, Limanu, Albești, unde activitatea nu se blochează ca la Mangalia, unde nu există riscul să răspunzi pentru erorile softului și unde este mai multă liniște.

 

Instituție publică transparentă sau zonă crepusculară?

Și mai revoltătoare este binecunoscuta enigmă din jurul Serviciului de taxe și impozite. În urmă cu câteva săptămâni, am adresat câteva întrebări referitoare la procentul de încasare a taxelor și impozitelor atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cel al agenților economici, până la data de 31 martie ac, numai că, din nou, nu am primit nicio lămurire. De ce? Pentru că, invariabil, întrebările ajung la directorul adjunct al Direcției Economice, Simona Ciocănel. Nu parvin șefei Serviciului de Taxe și impozite, nici directoarei Direcției, ci adjunctului Simona Ciocănel. Care are fobie la întrebări și, mai ales, la a oferi răspunsuri referitoare la chestii banale și sâcâietoare cum ar fi banii publici… Partea tragi-comică este aceea că întrebările nu i-au fost adresate domniei sale, ci Biroului Mass-media, numai că, probabil, potrivit circuitului intern, toate drumurile duc la doamna director adjunct. De profesie jurist, doamna respectivă ocupă o funcție mai potrivită unui specialist în cifre și calcule, numai că Directia Economică a fost redenumită tocmai pentru a i se da un ”aer” universal.

Ceața în care este învăluit Serviciul de Taxe și impozite este rezervată nu doar reprezentanților mass-media – care nu trebuie să aibă curiozități ”penibile” cum ar fi traseul și modul cum sunt folosiți banii publici – ci și întreprinzătorilor. Așa se face că la întâlnirea recentă dintre edil și agenții economici din turism, Ciprian Constantinescu, unul dintre investitorii mari ai zonei de sud a litoralului, cu activități în Jupiter, s-a plâns din cauza faptului că nu este prezentată situația clară și exactă a încasării taxei de promovare. ”Am cerut noi, cei din turism, o situație a sumei care se strânge, iar dacă aceasta se dovedește insuficientă, să putem contribui, în completare, astfel ca sudul litoralului să fie ca o floare!”.

 

Funcționarii, șefii cetățenilor sau angajații acestora?!

Și atunci, dacă cetățenii stau cu orele la cozi să plătească și se trezesc, apoi, că au debite din anii trecuți, deși știu sigur că sunt bun-platnici, dacă programele de calculator nu funcționează, dacă presa și investitorii nu au acces la informațiile publice, cu ce își justifică unii funcționari prezența la muncă?! Să înțelegem că Serviciul Taxe și impozite are doar rolul de a primi, periodic, bani, fără alte oligații, pe sistemul ”Plătește, taci și nu întreba?” Așa arată o administrație de ”calitate” și ”transparentă”? Dacă da, poate ar fi cazul ca cetățenii

să-și schimbe la rândul lor atitudinea, să nu se mai grăbească să plătească, cel puțin până nu află care este destinația și totalul sumelor pe care le achită cu bună-credință an de an.

Poate ar fi normal ca unii funcționari să nu se mai creadă dumnezei, să coboare cu picioarele pe pământ și să nu mai considere un loc de muncă la stat, plătit din banii curioșilor, moșia lor proprie! Poate ar trebui ca înainte de a fi sictiriți și deranjați, să se gândească pe ce se bazează comportamentul lor: pe experiență în ocuparea funcției deținute, pe profesionalism, pe o activitate coerentă, pe amabilitate sau pe tupeu ori aere date de pomovări continue și nemeritate?! Și nu în ultimul rând, poate ar trebui să se gândească că dacă plătitorii de taxe și impozite le asigură, lor, salariile, nu înseamnă că funcționarii sunt angajații acestora, în niciun caz, șefii lor?!




Sute de dansatori latino, la Festivalul „Crazy Salsa Fest“ din Neptun

Staţiunea Neptun este gazda celei de a VI-a ediții a  Festivalului Internațional „Crazy Salsa Fest“, ce are loc anul acesta în  perioada 30 aprilie – 3 mai. Câteva sute de dansatori ai celor mai renumite şcoli de salsa din toate colţurile lumii sunt prezenţi în sudul litoralului, unde participă la workshop-urile organizate la Hotel „2D“ din Neptun.

Pentru a marca demararea festivalului latino, ieri, pe scena plutitoare din Portul Turistic Mangalia a fost organizat un spectacol de dans şi muzică în aer liber. La eveniment au fost prezenți artiști din țară și străinătate, precum și trupe de copii de la mai multe școli de dans din România, care au încântat publicul cu momente coregrafice spectaculoase.

Organizatorul “Crazy Salsa Fest“, prof. Ciprian Broască, spune că, la ediţia din anul acesta, dansatorii care au dat curs invitaţiei sale provin din toate colţurile lumii: „Sunt alături de noi artişti din Italia, Grecia, Spania, Venezuela, Bulgaria, SUA, dar şi de la 40 de şcoli din România. La Neptun, la festival, sunt invitaţi şi turiştii, dar şi localnicii care doresc să fie iniţiaţi în dansurile latino. Aceştia pot participa, de asemenea, la spectacolele oferite de dansatori la căderea serii“.

Pe parcursul celor trei zile, festivalul va cuprinde mai multe evenimente de profil, printre care show-uri, workshop-uri, party-uri şi competiţii, cursuri de dans susţinute de instructori renumiţi din ţară şi din străinătate, alături de ore de etichetă a dansului. Cunoscuți MC cum ar fi Wilmark, Briggite Christine Preda sau Justinian Radu vor fi gazdele acestor spectacole pline de culoare și talent. Pe lângă dansatori de la cele mai renumite și premiate școli de dans din țară, la festivalul de salsa din acest an vor veni și artiști internaționali precum: Amneris–USA, Bersy Cortez–Malaga, Spania, Domenico Cinisi–Italia, Ivana&Roberto–Italia, Tedy&Mitko–Bulgaria, Denitsa Skuleva–Bulgaria, Lunaticas–Grecia. Președintele C.S. Noua Generație, Ciprian Broască a declarat, în calitate de organizator, că scopul Crazy Salsa Fest este de a atrage un număr cât mai mare de turiști care să se bucure de surprizele pregătite la malul mării.

salsa




Târg de Antichităţi în Portul Turistic

foto1În minivacanţa de 1 Mai, în Portul Turistic Mangalia se derulează unul dintre cele mai originale târguri din an. Este vorba despre Târgul de Antichităţi, ce a atras colecţionari din toate colţurile ţării şi care îi îndeamnă, pe localnici şi turişti, deopotrivă, să cumpere, la preţuri mici, obiectele din care emană parfumul unor epoci trecute.

Obiecte vechi de artă şi decorative, ceasuri, porţelanuri, sticlărie, cărţi, bijuterii, obiecte tehnice, numismatică. Toate stau alături de ceasuri „cu cuc“ şi pendule din secolul trecut, tablouri vechi, gramofoane şi patefoane, maşini de scris de la începutul secolului XX, discuri de vinil, insigne şi veselă din argint, lângă care „tronează“ vechiul fier de călcat al bunicii.

Unul dintre participanţii „tradiţionali“ ai târgului spune că includerea acestuia în evenimentele de 1 Mai de la malul mării este binevenită, mai ales că, la Bucureşti, de unde vine el, astfel de manifestări nu sunt prea bine primite.

La rândul său, Mirela Dogaru, organizatorul Târgului de Antichităţi, spune că, de la ediţie la ediţie, târgul se bucură de participarea mai multor exponanţi. Târgul este deschis localnicilor şi turiştilor până luni.

 




500 de studenţi români şi străini au adunat mizeria din Vama Veche

Festivalul “Fish Eye Fest“ ce se derulează la Vama Veche în perioada 1-2 mai, a adus, pe lângă cele mai de succes trupe rock şi folk şi o serie de activităţi inedite. Printre acestea se numără şi cele de protecţie a mediului, unul dintre obiectivele organizatorilor.

În acest sens, peste câteva sute de studenţi români şi străini au participat la cea mai mare activitate de ecologizare a Vamei Vechi. 450 dintre aceştia sunt străini şi fac parte din Organizaţia Studenţească Erasmus Network, cu filiale în mai multe centre din România: Sibiu, Braşov, Iaşi etc.

Împărţiţi in şapte echipe şi „înarmaţi“ cu saci din plastic, tinerii au pornit să adune gunoaiele lăsate pe plajă de petrecăreţii de 1 Mai. În scurt timp, sacii s-au umplut şi au fost predaţi firmei de salubrizare din zonă. Studenţii voluntari speră ca, prin exemplul pe care l-au dat, să îi determine şi pe ceilalţi tineri să fie mai atenţi la mediul înconjurător şi la resturile lăsate pe plajă.

Potrivit organizatorilor, Festivalul “Fish Eye Fest“ este o experienta cultural – alternativă, un punct de plecare în reconstrucţia identităţii locale a zonei costiere sud dobrogene, în jurul comunităţilor locale de pescari şi a patrimoniului cultural şi natural al zonei.

foto




Vama Veche, centrul distracţiei din sudul litoralului!

3Nebunia a cuprins, încă de aseară, Vama Veche. Timp de trei zile şi trei nopţi, câteva zeci de mii de tineri petrec continuu, la terasele deschise non-stop sau direct pe plajă. Cei cu dare de mână, ce descind din maşini scumpe, s-au cazat, deja, în camere de hoteluri, ori la privat. Vamaioţii adevăraţi s-au refugiat fie la „Stuful“ Mitocanilor (unde accesul este, în continuare „interzis proştilor“ şi unde rock-ul domină atmosfera) sau la „Şoni“ (unde au loc concertele cele mai căutate de vamaioţi), fie către nord, în corturi, unde aici îşi duc tradiţia de generaţii – dorm cât e ziua de lungă, cu burta la soare, iar pe seară „fac ochi“, se înarmează cu sticle de bere, fac foc pe plajă, lângă cort şi petrec cât e noaptea de lungă.
Toţi au un numitor comun: distracţia. Pe care o găsesc în mod diferit, de la beţiile crâncene, ale căror „victime“ pot fi numărate pe plajă în revărsatul zorilor, la concertele ce au loc, zilele acestea, la terasele cele mai importante din Vamă.
La Vamă se bea, dar se şi mănâncă. Vamaioţii pot mânca orice, oriunde, la preţuri pentru toate buzunarele – de la banalele gogoşi şi omlete, kebab şi hamburgeri până la specialităţi sofisticate, ce pot fi servite în cîteva localuri, cu preţuri destul de prohibitive pentru puştii vamaioţi.
La fiecare pas – gablonzuri, bandane, lănţişoare, cercei cu „zdrăngănele“, inele cu capete de mort…
Distracţia va mai continua şi în următoarele două zile când sunt pregătite o serie de evenimente deosebite, de la spectacole de teatru, târguri de ceramică şi până la concerte cu trupe rock de senzaţie.
Prima ediţie a “Fish fest Festival“

Alternosfera, ROA, Robin and the Backstabbers, Les Elephants Bizarres, Byron, Golan, We Singing Colours, Toulouse Lautrec, Dj K-LU si Ok Corral vin la prima editie Fish Eye Fest. 

Festivalul are loc, în zilele de 1 şi 2 mai la Vama Veche. Potrivit organizatorilor, manifestarea este o experienta cultural – alternativă, un punct de plecare în reconstrucţia identităţii locale a zonei costiere sud dobrogene, în jurul comunităţilor locale de pescari şi a patrimoniului cultural şi natural al zonei. Cu un line-up eclectic, compus din 10 trupe şi artişti cu stiluri diferite, de la EDM şi rock alternativ la pop, “Fish Eye Fest“ va ridica nivelul decibelilor pe plaja din Vama Veche în fiecare zi de la ora 15.30 pana la răsărit.
Doua scene, lânga Stuf (Main Stage – muzică live) şi lânga Amphora (teatru, poezie, folk, pantonimă, dansuri, stand-up, improvizaţie) şi o zona special amenajată pentru relaxare, cu „beanbags”, completeaza harta acestei prime ediţii.
Astăzi, de la orele 16.00, sunteţi invitaţi să descoperiţi „Arta Peştelui“, alături de workshopuri de artă culinara, fotografie, desen, pictură, creative writing şi ceramică rece, demonstraţii de live painting şi multe altele.
2
4
8
7
59 61



Consilierii au aprobat implementarea celui de al treilea soft, din ultimii trei ani, pentru încasarea taxelor şi impozitelor

Consilierii locali au aprobat, în şedinţa de îndată ce a avut loc ieri, la primărie, proiectul de hotărâre privind acceptarea ofertei de donaţie a licenţelor Sistemului Informatic Integrat pentru aplicaţia APLxPERT de către S.C. Sobis Solutions S.R.L.

Firesc, proiectul de donaţie a stârnit controverse aprinse în rândul consilierilor, întrucât, prin acest sistem integrat sunt efectuate atât contabilitatea din primărie, cât, mai ales, sunt încasate taxele şi impozitele cetăţenilor şi ale agenţilor economici din Mangalia. O parte a consilierilor a atras atenţia asupra „ocolirii“ legalităţii prin acceptarea acestui soft care, gratuit iniţial, va scoate bani din buget prin serviciul de mentenanţă. Serviciu care va fi aprobat, probabil, printr-un alt HCL. La solicitarea consilierilor, angajaţii primăriei nu au ştiut să speficice despre ce sumă este vorba.

Acesta este al treilea program de contabilitate şi încasare de taxe şi impozite utilizat de primărie în ultimii trei ani, celelalte două fiind un adevărat coşmar atât pentru contribuabili, cât şi pentru încasatori, prin erorile pe care le-au prezentat, în timp.

Potrivit declaraţiilor consilierului local Paul Foleanu, ar exista, în cazul de faţă, pericolul ca, în cazul unui control de specialitate, aleşii să fie traşi la răspundere pentru acceptarea „donaţiei“: „În situaţia aceasta nu putem vorbi despre o achiziţie publică, în care să existe mai multe oferte. Putem fi, astfel, acuzaţi că am favorizat o firmă în privinţa mentenanţei şi că am ocolit Ordonanţa 39 (n.r. privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii). În primărie avem licenţe de la multe firme, de la Windows la Autocad, dar nu am mai auzit să treacă, prin Consiliul Local, achiziţia unei licenţe“. Tot consilierul local a mai adăugat faptul că, firma donatoare ar putea cere, ulterior, orice preţ consideră de cuviinţă pentru mentenanţa softului.

La rândul său, Linica Stan a spus că, oferirea softului în mod gratuit nu poate fi decât un lucru bun pentru primărie. „Softul e gratis, deci ne scuteşte de cheltuieli suplimentare. Şi nu cred că firma îşi va permite să solicite un preţ mai mare pentru mentenanţă faţă de firmele anterioare“, a spus Linica Stan. Se pare că argumentele domniei sale au cântărit mai mult în ochii majorităţii aleşilor locali, astfel încât, fără votul consilierilor PSD, proiectul de implementare al aplicaţiei APLxPERT de către S.C. Sobis Solutions S.R.L. a trecut la vot.