No Stress Triathlon Olimp 2015

Comunicat Primăria Mangalia

Primarul Municipiului Mangalia, Radu Cristian, va participa la competiția sportivă No Stress Triathlon 2015, care se va desfășura în perioada 4-7 iunie, la Olimp. Prima etapa din Circuitul Național de Triathlon va avea loc în data de 6 iunie pe Plaja Paparazzi, începând cu orele 10:00. Probele concursului conțin două tipuri de distanțe, respectiv sprint(înot 500m, ciclism 21km și alergare 5km) și olimpic(înot 1500m, ciclism 42km și alergare 10 km). Cei care nu pot face toate cele trei probe, se pot întrece în ștafete de tip corporate, family, masculin, feminin sau mixt. După finalizarea concursului de Triathlon No Stress pentru adulți, urmează, în aceeași zi de la ora 16.00, Junior Aquathlon 2015. Evenimentul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 9 și 15 ani care își doresc să guste din provocarea celor două probe de aquathlon: înot și alergat. Distanțele stabilite pentru cele două probe sunt: grupa de vârstă 9-12 ani: 100 m înot, 1 km alergare iar grupa 13-15 ani: 100 m înot, 1 km alergare. Proba de înot se va desfășura în apa mării iar cea de alergare pe malul mării, pe faleza din Olimp. Înscrierea pentru copii este gratuită. Seria de concursuri continuă și duminică, 7 iunie, cu No Stress Triathlon Olimp Off Road, ediția a IV-a. Cei care prefera Off Road-ul, vor înota în apa mării 500 m, vor pedala pe lângă lacuri, 20 km pe faleza din Olimp și vor alerga pe nisip, pe malul mării, 5km. Pentru cei care nu pot face toate cele trei probe, se pot întrece în ștafete de tip corporate, family, masculin, feminin sau mixt. Totul se va încheia cu o festivitate de premiere și o petrecere oferită de organizatori.




„Ionăşeni – Satul meu natal”

Cartea prezintă satul și oamenii din satul Ionășeni, dar, mai ales, evenimentul „Fiii satului”, manifestare culturală ce s-a desfășurat, pentru prima dată în această localitate, în ziua de 11 mai 2014. Numeroasele materiale incluse în volum, în care și-au exprimat gândurile locuitori ai satului, dar și invitați la întâlnirea „Fiii satului”, reflectă realitățile: sociale, economice, politice și culturale ale Ionășeniului, în veacul trecut.

În volum sunt incluse numeroase mărturii ale ionășenenilor, astfel că, din descrierile realizate de fiii satului, se poate reconstitui o mare parte din istoria Ionășeniului, în veacul al XX-lea, ba chiar, în mică parte, și istoria satului din secolul al XIX-lea. Discursurile rostite la Căminul cultural, în ziua de 11 mai 2014, precum și materialele trimise pentru a fi publicate în această carte, cuprind multe informații despre școala și învățătorii din sat, despre cele trei biserici și preoții care au slujit în Ionășeni, despre muncile câmpului și activitățile din gospodării, specifice fiecărui anotimp.

Cartea, apărută la Editura Ex Ponto din Constanța, în format B5, cu un număr de 248 de pagini, este structurată astfel: Prefață, Cuvânt înainte, nouă capitole, Concluzii, 20 de pagini cu fotografii de la prima ediție a întâlnirii „Fiii satului” Ionășeni și Anexe.

Etnologul Mihai Camilar, fiul renumitului scriitor Eusebiu Camilar, a scris Prefața acestei cărți, în care a vorbit despre frumusețea satului Ionășeni, iar, în primul capitol, preotul Neculai Șalaru a realizat un scurt istoric al localității. Capitolul al II-lea cuprinde pregătirea evenimentului „Fiii satului”. Aici sunt descrise, în cele mai mici detalii, toate activitățile desfășurate pentru organizarea întâlnirii și zecile de persoane care au participat la numeroasele activități.

Derularea activităților este pe larg descrisă în capitolul al III-lea, unde au fost inserate discursurile rostite de invitații de onoare la eveniment, la Căminul cultural, cât și concursurile organizate cu acest prilej. Despre istoricul Bisericii „Sf. Dumitru”, din livada satului, se pot afla informații din capitolul al IV-lea. Următorul capitol cuprinde reflectarea evenimentului în mass-media. Invitații la eveniment și-au exprimat gândurile în capitolul al VI-lea, iar în capitolul al VII-lea au fost prezentate unele amintiri și întâmplări din viața familiilor preoților satului Ionășeni.

Un capitol aparte este capitolul al VIII-lea, unde o parte dintre fiii satului, precum și alți participanți la întâlnire, și-au descris impresiile referitoare la această zi de neuitat pentru toți participanții la eveniment. Capitolul al IX-lea cuprinde Cuvântul de încheiere al Consiliului Sătenilor, prezentat la sfârșitul întâlnirii „Fiii satului”, după care urmează concluziile asupra acestui volum. La final, au fost adăugate 40 de fotografii realizate pe parcursul derulării activităților din ziua de 11 mai 2014 și mai multe anexe, unde se pot vedea o parte dintre documentele întocmite pentru buna organizare și desfășurare a evenimentului menționat.

Lansarea cărții a avut loc în ziua de 17 mai 2015, în satul Ionășeni, la cea de-a doua ediție a întâlnirii „Fiii satului”. Au fost prezenți: prefectul județului Botoșani – Costică Macaleți, vicepreședintele Consiliului Județean –Vasile Cristian Achiței, primarul comunei Trușești – Mihai Puruhniuc și consilieri locali ai comunei Trușești, Consiliul Sătenilor Ionășeni, preoți, profesori, învățători și numeroși cetățeni ai satului. Cu acest prilej, coordonatorul volumului, cercet.șt.dr. Sorin Marcel COLESNIUC, a primit titlul de „Cetățean de Onoare” al comunei Trușești, pentru merite deosebite și contribuția adusă la viața socială și culturală a satului Ionășeni, comuna Trușești, județul Botoșani.

„Ionășeni este satul în care s-au nascut, au trăit și au trecut în lumea celor drepți bunicii mei, Elisaveta și Gheorghe Gavril și străbunica mea, Ileana. Ionășeni este satul în care s-a născut și a trăit și mama mea, Rodica, timp de peste două decenii. În acest sat am locuit și eu, împreună cu bunicii, până la vîrsta la care a trebuit să merg la școală, după care am revenit an de an, în fiecare vacanță de vară, atâta timp cât bunicii mei au fost în viață. Prin lecturarea acestui volum, se pot afla o mulțime de detalii referitoare la viețile și activitățile ionășenenilor. Pentru cine este străin de aceste locuri, dar mai ales pentru cei din mediul urban, informațiile pot fi chiar interesante. Lucrarea fiind, în mare parte, una memorialistică, în unele situații, pentru un mai mare farmec stilistic, am păstrat regionalismele și am lăsat unele expresii și fraze exact așa cum au fost formulate de autori. Ionășeni – satul meu natal. Întâlnirea Fiii satului 11 mai 2014, este a șasea carte pe care o public în mai puțin de doi ani de la apariția primului meu volum. Această a șasea carte am publicat-o împreună cu Consiliul Sătenilor din Ionășeni, al cărui președinte este dl Dumitru Cernescu, cel fără de care apariția acestui volum nu ar fi fost posibilă”, a menționat coordonatorul volumului, cercet. șt. dr. Sorin Marcel COLESNIUC.




SC RAJA SA a demarat campania de verificare şi înlocuire a contorilor la abonații casnici

În ultima perioadă, SC RAJA SA Constanţa a efectuat o amplă acțiune de verificare a abonaților, indiferent de statutul juridic al acestora (gospodării individuale sau agenți economici). În unele cazuri, în urma verificărilor efectuate la gospodăriile individuale, s-au găsit contoare blocate sau montate fără a fi respectate cerințele tehnice, toate aceste aparate de măsură înregistrând eronat consumul de apă.

Având în vedere toate aceste aspecte, la nivelul SC RAJA SA s-a luat decizia demarării unei ample campanii de înlocuire a contorilor, realizată din fonduri proprii. Astfel, începând de astăzi, 03 iunie 2015, echipele Corpului de Control împreună cu inspectorii constatatori din cadrul SC RAJA SA Constanța au demarat acțiunea de verificare și înlocuire a contorilor de la nivelul gospodăriilor individuale – abonați persoane fizice. Toți contorii ce vor fi montați sunt de clasă de precizie C și au buletin de verificare metrologică cu valabilitate pentru o perioadă de șapte ani. Pe lângă verificarea și înlocuirea apometrelor, echipele mixte efectuează și o sigilare a a aparatelor de măsură, cu sigilii înseriate, al căror număr unic va fi trecut în baza de date a consumatorilor. Acțiunea a fost demarată pe municipiul Constanța, în zona Faleză Nord, pe străzile Zorelelor, Răchitași și Tabla Buții.

Pentru derularea acestei campanii în bune condiții, facem un apel către toți abonații să ne asigure accesul la căminul de branșament și să ne pună la dispoziție toate informațiile legate de rețeaua interioară a imobilelor aflate în proprietate.




A III-a ediţie a Concursului ”Spelling Bee” are loc la Liceul Teoretic „Callatis”

Sâmbătă, 6 iunie, 2015, începând cu ora 9.30, la Liceul Teoretic Callatis Mangalia, se va desfășura etapa finală a concursului de limba engleză ”Spelling Bee”. Această activitate, alături de concursul ”Funny Numbers”, desfășurat cu câteva săptămâni înainte, face parte din proiectul CAEJ ”Challenging Grammar”, coordonat de prof. Simona Gherfi şi prof. pentru înv. primar Maria Neculăeș.

Concursul ”Spelling Bee” a devenit deja o tradiție pentru pasionații de limba engleză din clasele primare, anul acesta desfășurându-se cea de a III-a ediţe a manifestării. Participanții, în numar de 140, sunt elevi din clasele II-IV de la toate școlile din Mangalia, precum și de la Școala Gimnazială ”A. V. Rădulescu” din Murfatlar. Eforturile tuturor câștigătorilor vor fi răsplătite cu diplome și premii în cărți, oferite cu generozitate de sponsorii activității.




Sportivii “Callatis Fight Club” Mangalia, participanţi la un seminar de Jiu Jitsu Brazilian

foto jiu jÎn perioada 30-31 mai, sportivii ACS  Callatis Fight Club au participat la un seminar de Jiu Jitsu Brazilian susţinut de profesorul Sergio Vita (centura neagră 3 trese).

Potrivit antrenorului George Trandafirescu, “în cadrul acestui seminar, pe lângă multitudinea de tehnici predate, au fost făcute şi evaluări legate de procedeele cunoscute de participanţi. În urma evaluării, 3 sportivi ai clubului nostru au reuşit trecerea la o centură superioară”.

Iată sportivii care au obţinut centuri superoare:

George Trandafirescu – centura purpurie;

Adrian Chiriţă – centura albastră;

Răzvan Buruiană – centura albastră.

George Trandafirescu doreşte să adreseze mulţumiri membrilor Clubului “Callatis Fight” Mangalia pentru susţinere şi efortul colectiv din toată această perioadă.

 




Avarie la o conductă RAJA în Constanţa

În cursul nopţii trecute, în jurul orei 04,00, conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 300 mm, de pe strada Frunzelor din municipiul Constanţa a suferit o avarie. Pentru a putea interveni, echipele au sistat pomparea pe tronsonul afectat începând cu ora 04,30 dimineaţa. Astfel, au rămas fără apă abonaţii din perimetrul delimitat de străzile

Baba Novac – Dezrobirii – Dreptăţii – IL Caragiale – Poporului. Intervenţia va fi finalizată în cursul acestei dimineţi – 03 iunie 2015, în jurul orei 10,30.
Ne cerem scuze constănţenilor afectaţi de această avarie şi le dăm asigurări că echipele de intervenţie fac tot posibilul pentru remedierea situaţiei şi reluarea furnizării apei potabile.




Au început preselecţiile pentru Gala „HOP!”

UNITER organizează preselecţia pentru „GALA TÂNĂRULUI ACTOR – HOP!”, ediţia a XVIII-a, în zilele de 15 şi 16 iulie 2015 (cu posibilitatea de prelungire în 17 iulie, în funcţie de numărul concurenţilor înscrişi).

Anul acesta vor fi două teme, la alegere, atât pentru secţiunea Individual, cât şi pentru secţiunea Grup.

Insistăm asupra conceptului de exerciţiu (şi nu spectacol) în ceea ce priveşte grupul, pentru că dorim să vedem performanţe actoriceşti şi de relaţie, nu neapărat un spectacol împlinit, cu un concept regizoral mai mult sau mai puţin original.

Temele:

  1. Dada* – Ce-i cu dadaismele astea?…

Un exerciţiu complet liber pentru realizarea căruia se acceptă orice formulă estetică având ca suport un poem, o proză dadaistă sau o operă de artă dadaistă. Este obligatoriu ca scriitorul/artistul pe care-l alegeţi să aparţină mişcării dadaiste apărute acum o sută de ani: 1916-2016.

  1. Vacanţa la mare
  1. Exerciţiu cu text având la bază o lucrare literară (roman/text dramatic/poem în proză/film) a unui autor clasic sau contemporan care are acest subiect. Nu se acceptă texte personale ale concurenţilor. Componenţa maximă a unui grup – 6 persoane.
  2. Exerciţiu non-verbal (improvizaţie, teatru-fizic, teatru de obiecte, teatru circ, etc.) cu această temă.

Durata maximă: 15 minute la Individual şi 25 minute la Grup.

Se pot înscrie actori care au absolvit facultatea începând cu promoţia 2011.

Candidaţii trebuie să trimită la adresa doina@uniter.ro un curriculum vitae, o fotografie (portret, rezoluţie 300 dpi) şi titlul exerciţiului prezentat. De asemenea, dacă sunt anumite cerinţe tehnice pe care le putem asigura, vă rugăm să le menţionaţi.

Data limită de înscriere este 1 iulie 2015.

*În 2016 se aniversează 100 de ani de la apariţia manifestului Dada – curent cultural şi artistic nonconformist şi anarhic îndreptat împotriva rutinei în viaţă, gândire şi artă, dezvoltat plenar între 1916 şi 1923 şi înfiinţat în Zürich la 6 februarie 1916 de poetul de origine română Tristan Tzara, căruia i s-au alăturat, la început, scriitorii Hugo Ball şi Richard Hülsenbeck şi artistul plastic Hans Arp, apoi pictori ca: Marcel Iancu (România), Francis Picabia (Spania), Marcel Duchamp (S.U.A.), Max Ernst (Olanda), Kurt Schwitters (Germania).

(sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Dadaism )




Peste trei tone de rapană confiscate de poliţiştii de frontieră

foto rapaneÎn ultimele 48 de ore, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au desfăşurat activităţi specifice în zona de competenţă care au vizat supravegherea şi controlul frontierei de stat, prevenirea şi combaterea eficientă a migraţiei ilegale şi infracţionalităţii transfrontaliere în zonele de competenţă, precum şi asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică.

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au acţionat pe linia prevenirii şi combaterii braconajului piscicol în zona de competenţă, identificând 10 cetăţeni români care transportau, cu cinci ambarcaţiuni cu motor, cantitatea de 3.119,28 kilograme melci de mare din specia rapană fără documente justificative.

În urma acţiunii desfăşurate în zona Periboina au fost ridicate în vederea confiscării bunuri evaluate la aproximativ 75.000 de euro.

În data de 30.05.2015, în jurul orei 19.00, în baza unui plan de acţiune pe linia prevenirii şi combaterii braconajului piscicol, poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanţa au desfăşurat o amplă acţiune în zona Periboina, judeţul Constanţa, unde au oprit pentru control cinci ambarcaţiuni cu motor, în care se aflau 10 persoane de sex masculin.

În urma controlului, în cele cinci ambrcaţiuni a fost depistată cantitatea de 3.119,28 kilograme melci marini din specia rapană, precum şi două unelte de pescuit comercial (beam-traul), pentru care persoanele în cauză, cu vârste cuprinse între 20 şi 40 de ani, domiciliate pe raza judeţului Constanţa, nu au putut prezenta documente justificative. De asemenea, bărbaţii nu deţineau documente legale nici pentru activitatea de pescuit comercial desfăţurată în zonă.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării cantitatea de rapană pe care au predat-o spre valorificare unei societăţi comerciale de profil, precum şi cele cinci ambarcaţiuni din fibră de sticlă, motoarele acestora şi uneltele de pescuit comercial, bunuri cu o valoare totală de aproximativ 75.000 de euro.

Persoanele în cauză sunt cercetate sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de pescuit fără licenţă, deţinere şi transport fără documente legale a peştelui, icrelui sau produselor din peşte, folosirea de către persoane neautorizate a uneltelor de pescuit comercial şi conducere a unor ambarcaţiuni fără brevet.




În cel mult două săptămâni, 71 de camere video vor veghea la liniştea Mangaliei

IMG_0449În cadrul celor mai recente acţiuni de verificare în trafic, Poliţia Locală Mangalia a aplicat 45 de amenzi în valoare totală de 8.970 de lei. De asemenea, 18 conducători auto au scăpat doar cu avertismente. Au fost date spre identificare 100 de autoturisme. În ceea ce priveşte ordinea publică, poliţiştii au dat un avertisment şi 4 amenzi în cuantum de 1.100 de lei.

Şeful Poliţiei Locale Mangalia, Mihai Angelescu a declarat pentru „Ediţia de Sud” că dispeceratul nou creat a devenit funcţional de puţin timp. „O mare realizare este aceea că am reuşit să ne racordăm la baza de date a Ministerului Administraţiei şi Internelor. În acest fel, nu vom mai apela la Poliţia Naţională pentru a identifica autoturismele sau conducătorii auto, ci îi vom găsi instant. Zilele acestea urmează să intrăm în posesia parolelor de accesare a bazei de date care vor fi procesate de către agenţii pe care i-am repartizat să lucreze în cadrul dispeceratului”, a spus Mihai Angelescu.

Iniţiativa monitorizării municipiului Mangalia este pe cale să devină realitate. Astfel, în următoarele zile vor ajunge în custodia Poliţiei Locale 71 de camere video de ultimă generaţie. Amplasarea acestora va dura 2 săptămâni, zonele unde vor fi montate fiind în general cele intens circulate. Mai precis, camerele video vor supraveghea cartierele Colonişti, MI Dobrogeanu, perimetrul instituţiilor de învăţământ, trecerile de pietoni, spitalul etc.

Pe de altă parte, în vederea derulării unui sezon estival liniştit, lipsit de evenimente neplăcute în special pentru cei care ne vizitează, conducerea Poliţiei Locale a creionat o adevărată strategie. „Avem agenţi repartizaţi în toate staţiunile care vor monitoriza non-sop circulaţia rutieră, vor veghea la menţinerea ordinii şi liniştii publice şi vor verifica activităţile comerciale. Controalele vor avea loc, punctual, în fiecare zi, cei vizaţi fiind cei care funcţionează fără autorizaţie. Avem o listă cu cei care nu au intrat încă în legalitate, dar se pregătesc ori chiar desfăşoară activităţi comerciale, aşa că aceştia vor fi în vizorul nostru”, a mai spus pentru „Ediţia de Sud” şeful Poliţiei Locale Mangalia, Mihai Angelescu.




Avarie RAJA la Lumina şi Năvodari

În cursul nopţii trecute, în jurul orei 23,00, magistrala de alimentare cu apă a localităţii Lumina şi a zonei de sud-est din oraşul Năvodari a suferit o avarie pe strada Câmpului din Lumina. Pentru a putea interveni, echipele au sistat pomparea pe tronsonul afectat începând cu ora 24,00. Astfel, au rămas fără apă abonaţii din localitatea Lumina şi zona de sud-est a oraşului Năvodari. Din estimările lucrătorilor, intervenţia va fi finalizată în cursul acestei dimineţi – 02 iunie 2015, în jurul orei 08,30, urmând ca abonaţii afectaţi să aibă din nou apa la robinete cu presiune normală în jurul orei 10,00.

Ne cerem scuze consumatorilor afectaţi de această avarie şi le dăm asigurări că echipele de intervenţie au făcut tot posibilul pentru remedierea situaţiei şi reluarea furnizării apei potabile.




No Stress Triathlon, ediţia a III-a

DSC_3899




„Suntem români, citim românește”

Comunicat de presă

Organizaţiile de Tineret şi de Femei ale Partidului Naţional Liberal Mangalia iniţiază începând cu 1 iunie, o acţiune de strângere de cărţi care urmează sa fie dăruite copiilor români din diaspora şi Republica Moldova, pentru a-i ajuta să păstreze contactul cu limba şi cultura română. Toţi cei care doresc să doneze cărţi sunt asteptaţi luni, începând cu orele 10:00, în faţa sediului PNL din Piaţa Republicii.

„Acţiunea noastră se numeşte <<Suntem români, citim româneşte>> şi se derulează la nivel naţional pană la inceputul lunii august ”, a declarat Eliza Cucu, unul dintre liderii tineretului PNL Mangalia.

La rândul său, Nicoleta Griguţă, reprezentanta femeilor liberale a declarat că: „Alături de colegele mele participăm la acestă campanie sub sloganul “Dăruieşte pur si simplu”. Invităm atât membrii cât şi simpatizanţii partidului să doneze cărţi pentru copiii români din afara graniţelor ţării. Alături de tinerii liberali, vom continua acest demers pe durata intregii actiuni”.

 

tnl




Organigrama primăriei, sămânţă de scandal în Consiliul Local: proiectul a fost respins, a doua oară, de aleşi

Scandal fără sfârşit în sânul Consiliului Local, care, pentru a doua oară, a respins proiectul iniţiat de edilul urbei, Cristian Radu, cu privire la modificarea organigramei şi statului de funcţii ale Primăriei Mangalia. În cazul în care ar fi fost adoptat, instituţii precum A.D.P.P. Mangalia, Serviciul Social sau Centrul Cultural „Callatis“ şi-a fi pierdut personalitatea juridică şi ar fi trecut în subordinea directă a primăriei.

Un lucru deloc rău, aşa cum a ţinut să sublinieze Cristian Radu, care a spus, în cadrul şedinţei, că, în ciuda zvonurilor de reduceri salariale apărute în ultima vreme printre angajaţii vizaţi de reorganizare, nu este nici pe departe vorba despre aşa ceva: „Din cele peste 300 de persoane câte are primăria, numai şaisprezece ar fi afectate de această schimbare. Aceste 16 persoane ar urma să primească două-trei sute de lei mai puţin la salariu. Dar, după trei luni, acestora le-ar creşte leafa cu cinci-şase sute de lei. În ceea ce priveşte strict activitatea acestor instituţii, ştiţi, de exemplu, că, în acest moment, din 44 de angajaţi ai ADPP numai şapte sunt pe teren, restul fiind în birouri? Sau că, pentru un dosar în instanţă, primăria a angajat un avocat să o reprezinte, iar în aceeaşi speţă, la rândul său, ADPP-ul a angajat un alt avocat?“

În plus, a mai spus Cristian Radu, în mod nejustificat, la fiecare dintre aceste instituţii, ce au personalitate juridică, există competimente similare: economic, contabilitate, juridic, iar licitaţiile sunt făcute de fiecare dintre acestea instituţii, în paralel cu primăria.

Instituţiile direct răspunzătoare de Muzeul „Callatis“ au repins aducerea sa la primărie!

„În cazul acestei comasări, pe lângă faptul că, în nici un caz nu poate creşte salariul angajaţilor despre care vorbiţi. Aceştia trebuie să ajungă la o anumită vechime, ce se câştigă în ani de zile, nu în luni. Nici unul dintre aceştia nu este de acord să treacă în subordinea primăriei“, a spus, în replica celor declarate de Cristian Radu, consilierul Paul Foleanu.

Acesta a dat citire şi unor adrese primite de la mai multe instituţii de cultură, printre care Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor şi Comisia Naţională de Arheologie, în care se arată că muzeul din Mangalia este mult prea important pentru patrimoniul arheologic românesc pentru a-şi pierde personalitatea juridică, considerându-se că, încorporarea sa în Centrul Cultural Callatis este suficientă pentru o reorganizare a instituţiei.

În favoarea respingerii acestui proiect au mai fost aduse argumente precum pierderea TVA-ului în cazul în care ADPP-ul va trece la primărie, faptul că mii de contracte vor trebuie refăcute şi beneficiarii puşi pe drumuri pentru a le semna, dar şi că angajaţii instituţiilor vizate nu sunt deloc încântaţi cu această comasare.

Un punct de vedere a fost exprimat şi de secretarul primăriei, Petrina Boiţă, care crede că respingerea proiectului organigramei ar putea fi cauzată şi de unele interese personale: „Au fost furnizate unele contracte, pe anumite servicii, în care sunt implicate persoane publice din Consiliul Local. Acestea au activităţi comerciale de asistenţă, de consultanţă etc, cu respectivele instituţii. Dacă acesta este motivul pentru care această organigramă este împiedicată, eu, ca secretar al primăriei sunt obligat să vă aduc la cunoştinţă acest aspect“.

Pentru a doua oară, consecutiv, proiectul privind modificarea organigramei primăriei a căzut la vot, singurii care au fost „pentru“ fiind membrii PNL din cadrul Consiliului Local Mangalia.




Amnistie fiscală de 2,4 milioane de lei! Vor beneficia de aceasta 9.500 de mangalioţi

2,4 milioane de lei: cu atât au reuşit consilierii locali, printr-un simplu vot, să reducă debitele înregistrate la primărie de cetăţenii oraşului. Printr-o decizie a Consiliului Local luată joi, vor fi scutiţi de la plata majorărilor de întârziere şi penalităţilor aferente obligaţiilor bugetare (taxe şi impozite locale) toţi cetăţenii urbei, persoane fizice.

Este vorba despre o “amnistie” fiscală la nivel local, ce va fi aplicabilă în perioada 1 iunie – 15 octombrie a acestui an. Numai puţin de 9.500 de locuitori ai oraşului, persone fizice, vor putea să doarmă, liniştiţi, în cazul în care au penalităţi sau majorări la taxele şi impozitele locale. Acestea le vor fi “tăiate” printr-o simplă cerere depusă la primărie, până cel târziu pe data de 15 octombrie 2015.

Cum în proiectul de hotărâre pus pe masa aleşilor locali nu figurau şi chiriaşii cu contracte la ANL, ADPP sau Serviciul Social, la propunerea consilierului Paul Foleanu au fost incluşi în lista beneficiarilor scutirii de la plata penalităţilor şi aceştia.

Edilul Cristian Radu a fost de părere că, o mare parte a asistaţilor social, chiriaşi la primărie, nu merită să le fie reduse datoriile: “De când se nasc şi până mor ei sunt ajutaţi de stat, din banii noştri. În cadrul unei parteneriat al primăriei, zilele trecute, o societate din DMHI a vrut să angajeze un număr mare dintre cei care locuiesc în casele primăriei. Din cei aproape 700 de adulţi ştiţi câţi s-au angajat? Unul singur! Iar firma s-a îndreptat către Bârlad, pentru a găsi forţă de muncă pe care să o aducă la Mangalia”.

La rândul său, Claudiu Stamate, directorul S.P.A.S., a povestit celor prezenţi că, în momentul în care li s-a spus că locurile de muncă sunt în şantier, chiriaşii “Barăcilor” au declarat că mai bine merg la puşcărie decât să lucreze în DMHI.

În plus, mai spun reprezentanţii primăriei, locuitorii celei mai rău famate zone a urbei, “Barăcile”, deşi îşi mai achită, din când în când, o parte din restanţe, nu pot justifica niciun leu, întrucât aceştia nu au fost niciodată angajaţi cu carte de muncă: “Acum trei zile o femeie a fost atacată pe stradă şi tâlhărită, în plină zi, în momentul în care a ieşit dintr-o casă de amanet. Pentru a mai locui în casele primăriei, fiecare dintre aceşti cetăţeni trebuie să facă dovada că au un loc de muncă permanent şi legal”, a conchis Cristian Radu.

 

Neglijenţa angajaţilor de la Taxe şi Impozite, “salvată” de votul consilierilor

Pe lista celor care vor fi scutiţi de la plata penalităţilor se numără şi chiriaşii ANL, cei de la blocurile D01, D02 şi D03 (ce aparţin de ADPP) şi imobilele de pe strada M.I. Dobrogeanu, aparţinând Serviciului Social. În urmă cu câteva luni, aceştia au primit, acasă, notificări că au de plătit penalităţi extrem de mari, înregistrate din 2012, dar pentru care primăria nu a catadicsit, niciodată, din neglijenţă sau necunoaştere, să trimită vreo înştiinţare.

Potrivit proiectului adoptat ieri, scutirile se vor aplica conform Codului Fiscal, iar amnistia se va aplica penalităţilor şi majorărilor aferente obligaţiilor achitate până la 30 septembrie a.c. Prin urmare, se vor bucura de generozitatea consilierilor locali numai aceia care şi-au achitat, până la finele lunii septembrie, taxele, impozitele, chiriile şi redevenţele către primărie.

Pentru a beneficia de scutirea penalităţilor, cetăţenii vor trebui să depună o cerere adresată Direcţiei Generale de Management Fiscal şi Control, Serviciul Impozite şi Taxe, urmând ca instituţia să aprobe sau nu, solicitarea.




În scurt timp, Mangalia ar putea avea biobază cu capital privat

IMG_1637Potrivit unor estimări făcute de primărie, la Mangalia trăiau, anul trecut, peste 4.000 de câini fără stăpân. Situaţia devenise dramatică atât în ceea ce priveşte numărul mare de locuitori agresaţi de maidanezi, dar şi cel al turiştilor care, muşcaţi de animalele fără stăpân, ajungeau să îşi petreacă vacanţele prin spitale. Pentru remedierea situaţiei Consiliul Local a aprobat, anul trecut, încheierea unui contract de prindere, adăpostire temporară şi, în cele din urmă, eutanasiere a câinilor, cu o firmă privată, Canin Kingdom, din Eforie. Contractul va expira anul viitor, în luna mai.

Între timp, cei ce doresc o soartă mai bună pentru animalele fără stăpân, ce nu implică uciderea acestora, militează pentru înfiinţarea unui adăpost privat, după modelul celui de la Cernavodă. În ultimii ani administraţia publică locală a avut mai multe consultări cu organizaţii şi asociaţii dedicate animalelor fără stăpân, care ar fi dorit înfiinţarea unor biobaze private. Însă, niciuna dintre aceste intenţii nu a fost dusă la îndeplinire.

Recent, Organizaţia “Save Our Strays“ Austria, a decis înfiinţarea unei biobaze cu capital 100% privat, pe o suprafaţă de un hectar. Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor asociaţiei austriece, aici ar urma să fie adăpostite câteva sute de câini fără stăpân. “Este vorba despre primul adăpost privat din Mangalia. După ce vom primi toate autorizaţiile ne vom apuca de construirea acestuia. Biobaza va avea circa 10.000 de metri pătraţi, situaţi la ieşirea din Mangalia, spre Albeşti, unde vom putea adăposti aproape o mie de câini fără stăpân, dar şi alte animale, precum pisici sau cai abandonaţi”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud“, Ion Dobre, reprezentantul “Save Our Strays“.

Ion Dobre mai spune că îşi doreşte şi sprijinul autorităţilor publice locale, în acest sens urmând să fie încheiat un contract cu primăria, pentru reducerea cheltuielilor din bani publici.IMG_1625

Ideea unei biobaze private este bine primită de conducerea Serviciului Social Public de Asistență Socială Mangalia, care promite că va fi alături de orice demers menit să rezolve problema câinilor fără stăpân: “Orice implicare a unor organizaţii sau fundaţii destinate protecţiei animalelor fără stăpân este binevenită. În cazul în care discuţiile cu acestea se vor concretiza, nu pot spune decât că vom fi alături de dumnealor“, spune directorul S.P.A.S. Mangalia, Claudiu Stamate.

Mai marii primăriei sunt, însă, deocamdată, sceptici în privinţa concretizării ideii unei biobaze private. Aceştia spun că este nevoie de foarte mulţi bani şi de îndeplinirea unor condiţii stricte de înfiinţare şi menţinere a biobazei în funcţiune: “O astfel de acţiune implică extreme de mulţi bani. Pentru amenajarea unei biobaze trebuie îndeplinite câteva reguli de bază. Este nevoie de mulţi bani, peste 100.000 de euro pentru început. Apoi, terenul ales trebuie să nu fie nici prea aproape de oraş, să nu deranjeze cetăţenii şi nici de cel zona agricolă, pentru a nu fi afectat solul“, afirmă managerul public al Mangaliei, Romulus Dumitrana.

O altă problemă ridicată de autorităţi este aceea a câinilor fără stăpân de pe raza comunelor limitrofe Mangaliei, care fie se deplasează către litoral, în căutarea hranei, fie sunt transportaţi, special şi abandonaţi în oraş.

IMG_1623

 




Recomandări pentru o minivacanţă liniştită

În perioada minivacanţei de Rusalii ne aşteptăm la o afluenţă mare de public către zona litoralului românesc şi chiar către zonele cu verdeață din jurul localităților urbane şi locurile de agrement organizate în aer liber.

Pentru a avea un concediu liniştit, fără evenimente negative, reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa recomandă turiştilor câteva reguli şi măsuri de prevenire:

  • în spaţiile de cazare nu utilizați consumatori electrici improvizaţi sau care prezintă defecțiuni şi nu lăsați sub tensiune aparatura electrică nesupravegheată;
  • nu fumaţi în cameră. În situaţia în care fumatul este permis aruncaţi scrumul şi resturile de ţigări numai în scrumiere;
  • în cazul izbucnirii unui incendiu în spaţiile de cazare, urmaţi instrucţiunile din planul de evacuare afişat în fiecare cameră şi pe holurile de acces corespunzătoare fiecărui etaj;
  • utilizaţi doar scările pentru evacuare. Nu folosiţi lifturile pentru că acestea se pot bloca. În cazul în care coridorul sau scările sunt impracticabile din cauza fumului, rămâneţi în cameră, ţineţi uşa închisă şi etanşaţi rosturile cu prosoape ori cearceafuri umede. Ieşiţi la geam sau pe balcon şi solicitaţi ajutor. Dacă nici acest lucru nu este posibil sunaţi la 112 şi comunicaţi poziţia dumneavoastră în clădire.

În cazul în care vă aflaţi cazaţi în campinguri:

  • nu amplasaţi corturile decât în spaţiile special destinate şi respectaţi regulile de prevenire a incendiilor afişate;
  • atunci când faceţi focul în spaţiile special amenajate, supravegheaţi permanent arderea. La plecare stingeţi focul şi asiguraţi-vă că acesta a fost stins complet;
  • nu aruncaţi resturi de ţigări la întâmplare. Acestea pot aprinde vegataţia uscată sau alte materiale combustibile;
  • nu recurgeţi la improvizaţii ale instalaţiilor electrice pentru alimentarea receptorilor electrici;
  • anuntaţi în cel mai scurt timp incendiile pe care le observaţi la numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112.

Persoanele fizice şi juridice sunt obligate, prin lege, să respecte în orice împrejurare normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi să nu primejduiască, prin deciziile şi faptele lor, viaţa şi mediul.




Şoc: în noua organigramă propusă spre aprobare în şedinţa de mâine, trei servicii de specialitate ale primăriei au toate locurile vacante! (facsimil)

2

16-9

16-10

16-11

16-12

16-13

16-14

16-15

16-16

16-17

16-18

16-19

16-21

16-22

16-23

16-24

16-25

16-26

16-27

16-28

16-29

30

31




Şedinţă extraordinară de consiliu: este repusă în discuţie modificarea organigramei primăriei!

1

 

 

2

3

 

 

 

 

 

 




Ziua comunei Pecineaga va fi sărbătorită cu fast, exclusiv, din sponsorizări

1Duminică, 31 mai, începând cu ora 13.00, se va sărbători Ziua comunei Pecineaga, eveniment devenit tradiţional de Rusalii. Primarul comunei Pecineaga, Lili Pâslaru a declarat pentru „Ediţia de Sud” că evenimentul din acest an va şi mai amplu, cu un program artistic deosebit. „Spectacolul va fi prezentat de către Silviana Marin şi va fi deschis cu primirea invitaţilor şi prezentarea tuturor momentelor artistice care îi vor încânta pe participanţi. Vor evolua Ansamblul Folcloric din Pecineaga, dar şi alţi artişti printre care formaţia „Orizont”, respectiv soliştii de muzică populară Georgiana Rusu, Elena Plătică, Gigi Ciobănică, Nicolae Pavel, Aurel Sava şi alţii. De precizat este faptul că toate recitalurile vor fi live. De asemenea, va pune în scenă momente hazlii pentru copii trupa Magic Entertainment”, ne-a spus edilul-gazdă Lili Pâslaru.

Tot în cadrul Zilei comunei Pecineaga, primarul comunei va decerna diplome de merit, recunoaştere şi excelenţă cetăţenilor care au contribuit la dezvoltarea şi promovarea imaginii zonei.2

Pregătirile au început deja, terenul aflat la intrarea în comună fiind în prezent cosit şi curăţat. Aici va fi amplasată o scenă, în jurul căreia vor exista standuri cu diverse produse, începând de la mititei şi bere, până la jucării şi dulciuri pentru cei mici. În acelaşi timp, vor fi asigurate mai multe atracţii pentru toate vârstele. Bugetul evenimentului are o valoare de 8.000 de lei, banii fiind asiguraţi, exclusiv, din sponsorizări.

Primarul Lili Pâslaru speră ca ediţia de anul acesta să aibă cel puţin succesul din 2014, când petrecerea s-a încheiat seara târziu, numărul participanţilor fiind foarte ridicat.




Inedite elemente de tehnică de luptă navală, numai la Muzeul Marinei Militare Mangalia

muzeu2Chiar la ieşirea din Mangalia, pe drumul către Limanu, este amplasat Muzeul Marinei Militare. O vedetă torpiloare amplasată la intrarea în spaţiul Muzeului, alături de rachete, torpile, elice şi mitraliere navale te îndeamnă să vizitezi unul dintre cele mai inedite instituţii dedicate, în exclusivitate, tehnicii de luptă pe apă.

Mangalia a fost prima localitate unde a funcţionat, în premieră, un muzeu al Marinei Militare Române. Cmdr. (r) Eugen Bulboacă, îşi aminteşte că prima clădire destinată expoziţiei de tehnică de luptă era situată pe malul Lacului Mangalia: „Comandanţii de atunci ai Garnizoanei Mangalia au reuşit, cu greu, să înfiinţeze acel muzeu. Se întâmpla în 1965. Dar, după numai trei ani, toate obiectele strânse au fost mutate la Constanţa, unde, pe strada Traian, a fost înfiinţat Muzeul Naţional de Marină, ce funcţionează, de atunci, în aceeaşi locaţie“.

Tot la mijlocul anilor `60, viaţa Marinei Militare înflorea, la Mangalia. „A fost organizat, aici, Comandamentul Marinei, cu nenumărate unităţi şi subunităţi. Atunci oraşul a devenit cea mai mare Garnizoană de Marină din ţară, titlu pe care şi l-a menţinut până în 1982, când a fost transferată la Constanţa. Prin acest transfer, multe dintre locaţiile unităţilor desfiinţate au rămas disponibile. Aşa s-a întâmplat şi cu sediul actual al Muzeului Marinei Militare Mangalia. După Revoluţie, a fost o adevărată „bătălie“ pentru acest imobil şi pentru terenul lui, presiuni foarte mari din partea sociatăţii civile de a îl prelua“, povesteşte, pentru „Ediţia de Sud”, cmdr. (r) Eugen Bulboacă.

Clădirea a fost, pe rând, gară maritimă, apoi sediul Comandamentului de Brigadă şi, ulterior, infirmierie. La iniţiativa cmdr. (r) Eugen Bulboacă şi după demersuri ce au durat mai bine de doi ani – timp în care acesta a alergat după autorizaţii, dar şi după achiziţionarea de tehnică de luptă – lua fiinţă, Muzeul Marinei Mangalia.muzeu1

Harta Portului Militar, realizată în onoarea lui Ceauşescu

Proiectul Muzeului a fost schiţat, iniţial, în 2002, după cum spune cmdr. Bulboacă: „Atunci mi-a venit ideea unui muzeu al Marinei la Mangalia. Aveam locaţia, aveam terenul, depozitele erau pline de tehnică de luptă. Proiectul este unul mult mai amplu, cu mult mai multe camere de vizitat decât ne-am putut permite până acum. Muzeul Marinei din Mangalia a fost conceput ca un tot unitar, având forma unui vapor“.

Cu ajutorul Forţelor Navale Române au fost colectate foarte multe piese provenind de la vase care între timp au fost casate şi „tăiate“. Astfel, în exteriorul muzeului au fost amplasate rachete navale (capabile, la vremea lor, să să scufunde o navă de dimensiuni mai mici de lo distanţă de 80 de kilometri), tunuri cu calibre de la 37 de milimetri la 130 de milimetri, mitraliere de 14,5 şi 12,5 milimetri, piloţi automaţi, torpile „secţionate“, al căror interior poate fi uşor de admirat de către vizitatori, mine de contact, aruncătoare de bombe antisubmarine etc.

În interior, muzeul este „gândit“ ca o desfăşurare a unităţilor de luptă, vizitatorii putând să vadă cum arătau hidrolocaţia, radiolocaţia, maşinile de luptă, elementele de navigaţie, de radio, torpilele, bombele, dragele, etc. Tot aici pot fi consultate, pe două panouri, lista comandanţilor Marinei Militare Mangalia şi cea a comandanţilor unităţilor militare din localitate. Pe lângă acestea, turiştii, dar şi localnicii, pot admira o inedită expoziţie de noduri marinăreşti, alături de o planşă enormă, realizată la Şantierul Naval Mangalia, în 1984. „Este o hartă a Portului Militar şi a fost realizată pentru o vizită pe care Ceauşescu a făcut-o la Mangalia“, ne spune cmdr. (r) Eugen Bulboacă.

Inaugurarea oficială a instituţiei a avut loc pe 18 mai 2008, dar muzeul a funcţionat, anterior, mai bine de patru ani.

muzeu3