Amenajat cu întârziere, Parcul “Evergreen“ a fost finalizat

1La Club Nautic din Mangalia a avut loc, astăzi, evenimentul prilejuit de finalizarea proiectului „Înfiinţarea Parcului Evergreen“, realizat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Domeniul major de intervenţie 5.2 – „Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterea calităţi serviciilor turistice“. Lucrările la Parcul „Evergreen“ au fost demarate în luna august a anului trecut şi ar fi trebuit finalizate în patru luni, până la finele lui 2015. Întârzierile foarte mari, puse de către administraţia publică locală în seama constructorului parcului, precum şi „greşelile“ asumate, tot astăzi, de către reprezentanţii primăriei, au împins data finalizării până astăzi. Tot în seama constructorului acestui obiectiv sunt puse şi penalităţile lucrărilor, percepute din 1 ianuarie 2016 şi până azi, care se ridică la circa 1,8 milioane de lei, bani ce vor fi scăzuţi din suma totală a proiectului. „Noul termen agreat de Ministerul Dezvoltării este data de 31 august. Vom termina atât Aleea Teilor, undeva la sfârşitul acestei luni, precum şi cele două situri arheologice, cel de lângă Parcul Evergreen şi cel de lângă farmacia 47“, a spus, în deschiderea întâlnirii, edilul local Cristian Radu.

Potrivit reprezentanţilor primăriei, valoarea totală a proiectului „Înființare Parc Evergreen este de 9.082.475,79 lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 4.457.820,55 lei contribuţia Guvernului României este de 376.376,79 lei, cea a primăriei de 98.657,09 lei, iar valoarea neeligibilă (în care este inclus şi locul de joacă pentru copii) este de 4.149.621,36 lei.

Parcul, amenajat pe fosta staţie de betoane COMCM, are o suprafaţă de 28.148 mp., lucrările cuprinzând: crearea de locuri de joacă pentru copii, platforme pentru fitness, amenajarea de spaţii verzi, modernizarea utilităţilor publice şi amenajarea unui punct de belvedere; instalarea unui sistem de iluminat public şi dotarea cu mobilier urban modern, respectiv bănci, coșuri de gunoi, cișmele, cinci grupuri sanitare, cinci cabine de pază, rollerparc, fântâni arteziene, precum şi deja celebrele pergole din metal, extrem de înalte, pe care vor fi plantaţi trandafiri căţărători.2

Managerul de proiect, Ciprian Popa a relatat şi principalele probleme ale parcului, care potrivit acestuia, vor fi remediate tot de către constructor: „Cea mai gravă problemă a fost aceea a scurgerii pluviale, care, pe hărţile oraşului, figura ca existentă, dar care, de fapt, nu a fost amenajată niciodată. La prima ploaie, parcul a fost inundat. Am reuşit ca, între timp, să diminuăm aceste riscuri, prin crearea unui sistem pluvial, care va prelua apa de ploaie. Tot la început, zona era acoperită cu pământ galben, care este impermeabil. Am turnat un strat de 30 de centimetri de pământ, care va prelua o parte a apei. Însă, la un cod roşu, avem, în continuare, o problemă…“

Una dintre soluţiile de viitor propuse de managerul de proiect este aceea de realizare a unei legături pe sub Strada Portului, care să lege parcul de canalul pluvial aflat în imediata vecinătate. De asemenea, va fi realizată şi o pasarelă care să traverseze calea ferată, astfel încât vizitatorii parcului să nu mai fie expuşi riscului în momentul traversării Străzii Portului. O altă promisiune a edililor locali o constituie asfaltarea şi realizarea trotuarelor pe 17 străzi din vecinătatea parcului, ce ar urma să fie finalizate în vara anului viitor.

 

Aleea Teilor, finalizată la sfârşitul acestei luni

 

3Prezent la întâlnirea de la Club Nautic, consilierul local Ozghiun Menabit a dorit să ştie de ce a fost îngăduită prezenţa cetăţenilor în parc în ultimele luni, deşi construcţia acestuia nu era nici pe departe finalizată: „Oamenii au intrat în parc când încă se lucra. Se muncea inclusiv cu deţinuţi. Să fim mulţumiţi că nu s-a întâmplat o tragedie“, a spus consilierul local. Potrivit primăriei, paza zonei revine, până la recepţia finală, exclusiv constructorului, urmând ca o fimă de specialitate să fie angajată imediat după finalizarea oficială a “Evergreen“-ului, adică săptămâna viitoare.

Alte probleme ridicate în cadrul conferinţei au ţinut de alte două proiecte europene, aflate şi acum în stadiul de şantier: Aleea Teilor şi „Callatis – Istorie la Malul Mării Negre“. „În ambele cazuri, ca de altfel şi în cel al Parcului Evergreen, a fost vorba despre constructori neserioşi. Este un fenomen general la nivelul ţării. Aleea Teilor este aproape gata, va fi finalizată, oficial, la sfârşitul acestei luni. Pot spune că au existat greşeli de proiectare, remediate pe parcurs, precum şi unele greşeli din partea mea şi a colegilor mei, pe care le-am remediat. Trebuie să învăţăm din aceste greşeli, încercăm ca, de acum încolo, să nu mai gafăm“. Totodată, primarul Cristian Radu a spus că, datorită numărului foarte mare de copii care sunt, zi de zi, în Parcul Evergreen, a luat în calcul extinderea locului de joacă.




Câini politisti, scosi la licitatie

Inspectoratul de Poliție Județean Constanța cu sediul în bulevardul Mamaia, nr. 106, organizează, la data de 26.09.2016, ora 11.00, prima etapă privind vânzarea prin licitația publică deschisă cu strigare, în vederea valorificării a șapte câini de serviciu.




Zilele Comunei Tuzla

Jpeg

Jpeg




„Curaj şi Devotament” – 13 Septembrie 2016 – 168 ani de la luptele din Dealu Spirii

Istoricul pompierilor militari constănțeni

 

Ulterior reintegrării Dobrogei în România, în oraşul Constanţa a fost instituită oficial, la 23 noiembrie 1878,  administraţia românească, în locul celei otomane. În baza regulamentului de organizare şi împărţire administrativă, a fost înfiinţat Consiliul Comunal şi cancelaria primăriei. În acest context, în şedinţa consiliului din 14 decembrie s-a luat în dezbatere organizarea celorlalte servicii subordonate primăriei, printre care şi serviciul de incendiu. Şi asta deoarece, alături de cutremure, inundaţii şi secete, focul a pricinuit  mari pagube materiale şi, nu de puţine ori, şi-a luat şi tribut de sânge. De aceea organizarea unor formaţiuni de luptă împotriva focului şi instituirea unor reguli de prevenire a incendiilor erau mai mult decât necesare. Aşa se face că, la instalarea autorităţilor administrative în judeţul Constanţa, la sfârşitul anului 1878, problemele de pază şi stingere a incendiilor în oraş au intrat în competenţa Primăriei Constanţa, care a organizat serviciul de salubritate publică şi stingere a incendiilor din oraş.

Documentele  existente la 1880 indică faptul că stingerea incendiilor era în atribuţia organelor de poliţie ajutaţi de hamalii din Portul Constanţa şi sacagii. După acest an, se creează serviciul „Pompieriei Comunale”, serviciu constituit dintr-un comandant şi 14 oameni de serviciu, 26 de cai, patru pompe mobile şi 13 sacale, în caz de nevoie apelându-se şi la ajutorul a 80 de sacagii.

În 1925, ca urmare a slabei organizări şi instruiri a pompierilor, Primăria Constanţa întreprinde demersurile necesare în vederea militarizării acestui serviciu, acțiune concretizată în 1926, când pompierii din Constanţa  au fost militarizaţi, în fruntea serviciului fiind numit slt. Nicolae Picioruş. 1926 este considerat ca fiind anul în care s-a înfiinţat prima subunitate de pompieri militari în Dobrogea. Aceasta subunitate, a funcţionat sub egida primăriei până în 1949, când trece în cadrul trupelor Ministerului Afacerilor Interne (MAI) sub denumirea de Compania Pompieri Constanţa aparţinând, din punct de vedere organizatoric, de Grupul Regional de Pompieri Ploieşti. În urma raionării administrative a ţării, din 1952, compania îşi schimbă titulatura în Compania PCI Constanţa Oraş, aparţinând de Grupul Regional PCI Constanţa, cu sediul în oraşul Constanţa şi care îşi exercita atribuţiunile de pază contra incendiilor pe teritoriul regiunii şi oraşului Constanţa.

Din anul 1960, ca urmare a schimbării denumirii regiunilor administrative, Compania P.C.I. Constanţa Oraş face parte din Grupul Regional PCI Dobrogea, cu sediul în oraşul Constanţa, str. Mircea nr. 104. Activitatea de bază a acestei companii este asigurarea intervenţiei pentru localizarea şi lichidarea incendiilor declarate în oraşul Constanţa cât şi în cuprinsul raioanelor: Negru Vodă, Hârşova, Istria, o parte din raionul Medgidia precum şi pe teritoriul Constanţa litoral.

Următoarea secţie de pompieri înfiinţată a fost Compania PCI Constanţa Port, în 1930,  aceasta fiind organizată în scopul asigurării intervenţiei pentru localizarea şi lichidarea incendiilor declarate pe teritoriul portului. Din 1942 compania își desfășoară activitatea în zona porții de acces nr. 2, iar din 1976 Compania de Pompieri Port se mută într-un sediu nou, construit în zona porţii nr. 5, unde funcţionează şi astăzi.

La data de 22 septembrie 1940, prin transferul fostei Secţii de pompieri Bazargic în oraşul Medgidia, se înfiinţează Secţia de Pompieri Medgidia, funcţionând sub egida primăriei oraşului. Activitatea de bază era asigurarea intervenţiei pentru stingerea (localizarea şi lichidarea) incendiilor declarate în oraşul Medgidia, cât şi în raioanele Adamclisi, Negru Vodă o parte şi Hârşova partea de est.

La nivelul ţării, organizarea trupelor de pompieri a trecut prin mai multe etape. La 1934 unitatea din județul nostru era subordonată Grupului 2 Pompieri Craiova, iar din 12 februarie 1937 se înființează Grupul de Pompieri Constanţa. În urma reformei administrative din 13 august 1938, acesta devine Grupul (ţinutul) Marea, iar la 12 august 1943, prin Ordinul Marelui Stat Major a revenit la titulatura iniţială. Urmează o lungă perioadă de organizări şi reorganizări administrativ teritoriale care au avut urmări şi asupra Corpului Pompierilor Militari şi implicit asupra  Grupului Regional Pază Contra Incendiilor Dobrogea, grup care la 01 octombrie 1968 se desfiinţează şi apare Grupul de Pompieri al judeţului Constanţa.

La 01 iulie 1975 se înfiinţează Compania de Pompieri Mangalia, iar la 01 iunie 1980, prin Ordinul Ministrului de Interne, se înfiinţează Compania de Pompieri Midia-Năvodari. Această companie avea misiunea principală de a asigura intervenţia la incendii pe Platforma Petrochimică Midia-Năvodari. Câţiva ani mai târziu, în 1986, prin ordinul Comandantului Pompierilor s-a înfiinţat Pichetul de Pompieri Cernavodă, cu misiunea de a asigura intervenţia la incendii la Centrala Nuclearo-Electrică Cernavodă.

Organizarea companiilor de pompieri de până la 1989 lăsa aglomerările urbane neacoperite din punct de vedere operativ. Astfel, după 1990, eforturile pompierilor militari au fost direcţionate pentru înfiinţarea de noi subunităţi în localităţi, în vederea împărţirii judicioase a raioanelor de intervenţie şi asigurarea timpilor de intervenţie operativi pe teritoriul judeţului. Primul pas a fost făcut la data de 01 septembrie 1992, când s-a înfiinţat Compania de Pompieri Palas Constanţa. Avându-se în vedere întinderea judeţului, puterea economică, diversitatea activităţilor desfăşurate de agenţii economici şi nu în ultimul rând numărul mare de locuitori, la 15 august 1995, Grupul de Pompieri al judeţului Constanţa se transformă în Brigada de Pompieri „Dobrogea” a judeţului Constanţa, fiind structurată în:

  • Batalionul de Pompieri 1 Constanţa – Oraş format din Detaşamentul 1 Constanţa – Oraş, Compania 1 Constanţa – Palas şi Compania 2 Midia – Năvodari;
  • Batalionul de Pompieri 2 Constanţa – Port format din Detaşamentul 2 Constanţa – Port, Compania 3 Mangalia şi Compania 4 Tuzla;
  • Batalionul de Pompieri 3 Cernavodă format din Detaşamentul 3 Cernavodă, Compania 5 Medgidia şi Compania 6 Hârşova.

Odată cu reorganizarea Grupului de Pompieri s-au înfiinţat şi două noi subunităţi, actualele Staţii de Pompieri Tuzla şi Hârşova. Ultima unitate constănţeană a fost înfiinţată pe data de 9 septembrie 2000 în localitatea Chirnogeni  – Pichetul de Pompieri „13 Septembrie 2000”.

În decembrie 2004, prin fuzionarea Comandamentului Protecției Civile cu Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari și a structurilor județene corespondente, a luat ființă Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), cu structuri similare în teritoriu și o complexă structură organizatorică de sprijin la nivelul administrației publice centrale și locale. Componentă a Sistemului Național de  Management al Situațiilor de Urgență, IGSU este elementul integrator și coordonator la nivel național al tuturor instituțiilor cu atribuții în managementul situațiilor de urgență. Pornind de la ceea ce s-a realizat pe multiple planuri, pompierii sunt preocupați să-și desfășoare activitatea la parametri optimi, care să permită profesionalizarea la toate nivelurile, pentru a fi permanent în slujba comunității, un element de bază al societății, generator de încredere și siguranță.




Avarie RAJA la staţia Călăraşi din Constanţa

Pentru remedierea unei avarii la instalatia interna de alimentare cu tensiune de la statia de pompare si tratare Calarasi din municipiul Constanţa, SC RAJA SA a fost  nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile ieri, 08 septembrie 2016, in intervalul orar 20,00 – 21,30.

Au fost afectati consumatorii din cartierele Faleza Nord, Tomis I, Tomis II, Tomis III si zonele Centrala si Peninsulara din municipiul Constanta.

Ne cerem scuze fata de abonatii afectati de aceasta avarie.




LAUREAŢII GALEI TÂNĂRULUI ACTOR HOP 2016

Ediţia a XIX-a a Galei Tânărului Actor HOP, desfăşurată la Vox Maris Grand Resort din Costineşti, s-a încheiat în seara zilei de 8 septembrie.

Juriul final a fost format din DORINA CHIRIAC – actriţă, ANDREI ŞI ANDREEA GROSU – regizori, OFELIA POPII – actriţă şi VICTOR REBENGIUC – actor.

PREMIILE GALEI TÂNĂRULUI ACTOR HOP

 

Premiul „ŞTEFAN IORDACHE” – Marele Premiu al Galei Tânărului Actor HOP a fost acordat actorului ALEXANDRU VOICU pentru „Marele mecanism”, adaptare după „Hamlet” de William Shakespeare.

Premiul se acordă în memoria marelui artist Ştefan Iordache, cel care a fost membru al juriului la mai multe ediţii ale Galei HOP, un mare apropiat al acestui eveniment şi al susţinerii tinerilor la început de carieră. Dacă iniţial, începând cu ediţia 2009, acesta a fost acordat pentru cel mai bun actor la secţiunea individual, începând din anul 2013, organizatorii Galei au decis ca Premiul „Ştefan Iordache” să devină MARELE PREMIU AL GALEI.

Premiul a fost înmânat de ION CARAMITRU, preşedintele UNITER şi directorul general al Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

Premiul pentru cea mai bună actriţă, secţiunea individual

a fost acordat actriţei ALINA LAURA ROTARU pentru „De vorbă cu tine”, colaj după „A douăsprezecea noapte” de William Shakespeare.

Premiul a fost înmânat de regizorul FELIX ALEXA.

 

Premiul pentru cel mai bun actor, secţiunea individual

a fost acordat actorului ANDREI RADU pentru „În căutarea muzicii”, după texte din „A douăsprezecea noapte” de William Shakespeare.

 

Premiul a fost înmânat de actriţa MARIANA MIHUŢ.

Premiul „CORNEL TODEA” – Premiul pentru cea mai bună trupă de actori

„± Lorenzo” de Daniel Chirilă, cu Loredana Cosovanu, Daniel Chirilă şi Tiberiu Enache

Premiul este susţinut începând cu ediţia a XVI-a de familia Todea.

Premiul a fost înmânat de actriţa şi coregrafa ANDREA GAVRILIU.

Premiul „SICĂ ALEXANDRESCU” – Premiul special al juriului

a fost acordat actriţei RALUCA RADU pentru „Apemantus – De la Nebun la Nebun”, colaj şi adaptare după „Timon din Atena”, „Regele Lear” şi „Hamlet” de William Shakespeare.

 

Premiul a fost înmânat de actriţa DORINA CHIRIAC.

PREMIUL PUBLICULUI

Cea mai bună actriţă: CRISTINA JUNCU, pentru ‚‚Al tău, H’’, după texte din „Hamlet” de William Shakespeare.

Cel mai bun actor: ANDREI RADU pentru „În căutarea muzicii”, după texte din „A douăsprezecea noapte” de William Shakespeare.

Cea mai bună trupă de actori: „http://error500”, regia: Vlad Trifaș, cu Bogdan Florea, Lucian Ionescu, Cosmin Teodor Pană, Lavinia Pele şi Andrei Radu.

Premiile au fost înmânate de actriţa, scriitoarea, regizoarea LIA BUGNAR

 

PREMII GĂZDUITE ÎN CADRUL GALEI TÂNĂRULUI ACTOR

 

Premiul „1/10 pentru FILM la TIFF”

a fost acordat actorului ALEXANDRU VOICU pentru „Marele mecanism”, adaptare după „Hamlet” de William Shakespeare.

 

Premiul a fost înmânat de actorul NICHOLAS CAŢIANIS – câştigătorul Premiul „1/10 pentru FILM la TIFF” în anul 2015.

Începând cu ediţia 17, regizorul şi producătorul de film TUDOR GIURGIU acordă unuia dintre concurenţii Galei HOP şansa de a face parte din programul „10 pentru FILM la TIFF”)

 

PREMIUL pentru prestanţă şi rostire scenică – oferit de actriţa Dorina Lazăr

a fost acordat actorului ŞTEFAN PAVEL pentru „Tocilă Melancolicul”, colaj din „Cum vă place” de William Shakespeare.

 

Premiul a fost înmânat de criticul de teatru ILEANA LUCACIU.

 

PREMIUL VOX MARIS*: ALEXANDRU VOICU pentru „Marele mecanism”, adaptare după „Hamlet” de William Shakespeare.

Premiul a fost oferit de patronul Vox Maris, domnul Nicuşor Năstase.

Premiul Vox Maris, constând într-un sejur de o săptămână pentru două persoane în cadrul resortului, se acordă din anul 2014 câştigătorului Marelui Premiu.

 

 

 

Cu prilejul celei de-a doua ediţii a Festivalului EuRoCultura, actorul şi omul politic MIRCEA DIACONU invită la Bruxelles pe câştigătorii Galei HOP.

 

Mesajul domnului Mircea Diaconu: „EuRoCultura este primul festival românesc de amploare care se desfăşoară la Bozar, cel mai important centru cultural din Bruxelles, promovând cultura noastră într-un cadru internaţional.

Acest festival s-a născut dintr-o convingere personală că fiecare om sau naţiune se pricepe cel mai bine la ceva. Iar eu cred că toată lumea ar trebui să afle cât de bine se pricepe România la cultură.

De aceea mi-am dorit şi îmi doresc că acest festival să fie ca o flacără pe care o aprinzi şi care va creşte an de an până când toată lumea va înţelege cine suntem şi ce putem.

În acest context, m-aş bucura să îi avem alături pe câţiva dintre liderii următoarei generaţii de cultură şi trăire românească”.

 




Avarie RAJA în zona Schitu, Costineşti

Pentru remedierea unei avarii la conducta de 400 mm, ce pleacă de la statia de repompare apă potabilă Hidrofor, conductă ce alimentează abonații din Costinești,  SC RAJA SA este nevoită să întrerupă funcționarea stației astăzi, 08 septembrie 2016, în intervalul orar

08,30 – 14,00. Imediat, s-au făcut manevrele pentru alimentarea consumatorilor afectați prin conducta de siguranță, cu diametrul de 300 mm, ce pleacă de la stația de pompare și tratare Puțul 3. Având în vedere diametrul mai mic al conductei de siguranță, abonații din zona înaltă a localității Costinești – zona Schitu, vor avea apă cu presiuni scăzute în acest interval.

Ne cerem scuze față de consumatorii afectați de această avarie și îi asigurăm că echipele noastre de intervenție vor face tot posibilul pentru remedierea situației și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Programul complet al Campionatului Mondial de Bob și Skeleton Starturi Mamaia 2016

Campionatul Mondial de Bob și Skeleton Starturi face parte din calendarul de evenimente Mamaia Style lansat de către Asociația Litoral – Delta Dunării și este organizat de către Federația Română de Bob și Sanie (FRBS) în parteneriat cu Primăria Municipiului Constanța, Consiliul Județean Constanța, Asociația Litoral – Delta Dunării (ALDD), Ministerul Tineretului și Sportului (MTS) și Clubul Sportiv al Sporturilor de Iarnă Mamaia (CSSI).

Natiunile participante la competitie vor oferi publicului o scurtă paradă, cu plecare la ora 17:30 de la Melody Grand Ballroom, în compania Fanfarei Forțelor Navale și a Cercetașilor Marini, spre Piațeta Casino, moment care va continua cu festivitatea de deschidere oficiala a evenimentului, la ora 18:00.

La ceremonia de deschidere vor lua cuvântul și vor transmite mesaje de bun venit națiunilor reprezentanți ai Primăriei Municipiului Constanța, Consiliului Județean Constanța și Direcției Județeană de Tineret și Sport,  Președintele Federației Române de Bob și Sanie, dl. Sorin Gheorghe Buta, Președintele Asociației Litoral – Delta Dunării, dna. Corina Martin, Președintele Asociației Clubului Sportiv al Sporturilor de Iarnă Mamaia, dl. Paul Neagu, reprezentantul Comitetului Olimpic și Sportiv Român, dl. Alexandru Epuran și Președintele Juriului de concurs, dl. Gatis Gutis, care va și declara oficial deschiderea campionatului, moment ce va fi marcat și prin intonarea imnului României.

Națiunile participante vor fi prezentate publicului în cadrul unei ceremonii organizate pe scenă din Piațeta Casino, Mamaia: Austria, Brazilia, Croația, Cehia, Germania, Olanda, Rusia, Slovacia, Elveția, Suedia și Statele Unite ale Americii si Romania.

Pentru seara de deschidere vor fi prezentate și momente artistice susținute de CSM FARUL Constanța, prin componenții secției de aerobic și de ansamblurile de dansuri populare „Dobrogeanca”, din cadrul Centrului Cultural „Elena Roizen”, Ovidiu, Luana Tudorache-muzică populară și ansamblul de dansuri grecești „Astras”.

Printre oficialii federațiilor naționale  de specialitate au confirmat prezența Cehia – Presedinte Martin Bohman, Slovacia – Președinte Milan Jagnesak și d-na secretar general Zdenka Jagnesakova, Rusia –  Președinte Aleksander Zubkov și dl. secretar general Sergey Parkhomenko.

Din cadrul Federației Internaționale de Bob și Skeleton vor participă Ivo Ferriani – Președinte, Jos Mattli – membru juriu, Martin Kerbler –  director sport și Raik Bauerfeind -secretar.

Tragerea la sorți, care va determina ordinea de start a concurenților este programată în cadrul celei de a doua ședințe tehnice a Campionatului Mondial de starturi în data de 09.09.2016 la ora 14:00, sala de conferințe a Hotelului Majestic.

Ordinea de start în cele două discipline sportive bob și skeleton, respectiv în cele cinci probe sportive: bob 2 persoane masculin, bob 2 persoane feminin, bob 4 persoane, skeleton masculin și skeleton feminin va fi determinată prin tragerea la sorți atât numeric, cât și nominal și trebuie validată de președintele de juriu.

Concursul pentru câștigarea titlului de campion mondial la bob/skeleton starturi se desfăsoară prin însumarea tîmpilor obținuți în cele trei manșe.

 

 Miercuri, 07.09.2016

10:00-11:00-antrenament liber starturi bob 2 pers. M+F

11:00-11:30 – antrenament liber starturi skeleton

11:30-12:30 – antrenament liber starturi bob 4 pers M+F

 

 Joi, 08.09.2016

10:00-11:00 – antrenament liber starturi skeleton

1:00-12:00 – antrenament liber starturi bob 2 pers. M+F

14:30-16:30 – antrenament liber starturi bob 4 pers.

 

 Vineri, 09.09.2016

18:00-skeleton masculin și feminin (3 manșe) – între manșele competiției vor avea loc demonstrații de taekwondo susținute de Clubul C.S Tae Keon Hârșova

20:00-bob 2 persoane masculin (3 manșe)

 

Competițiile vor fi urmate de festivitatea de premiere, iar apoi de o conferintă de presă cu participarea TOP 3 sportivi/echipaje clasați/clasate la skeleton masculin și feminin și bob 2 persoane masculin

 

 Sambătă, 10.09.2016

20:00 bob 2 persoane feminin (3 manșe)

20:00 bob 4 persoane (3 manșe)

 

Competițiile vor fi urmate de festivitatea de premiere, iar apoi de o conferintă de presă cu participarea TOP 3 echipaje clasate bob 4 persoane, bob 2 persoane feminin si masculin.

 

Ultima zi din cadrul evenimentului, și anume 11 septembrie 2016 este destinată amatorilor fiind denumită „Push for everybody”, cu scopul popularizării, atragerii de sustinători și dezvoltatori pentru acest sport.

 

Campionatul Mondial de Bob si Skeleton Starturi Mamaia Style 2016 se va incheia cu o cină festivă în data de 10.09.2016, pe care o vom oferi sportivilor, antrenorilor, arbitrilor și oficialilor națiunilor prezente, reprezentanții ai autoritătilor centrale și locale și organizatorii competiției.

 

Sub egida Federației Internaționale de Bob și Skeleton (I.B.S.F.), competiția sportivă este o premieră pentru România și face parte din activitatea sportivă de excelentă finantată de Ministerului Tineretului și Sportului.

 

 




Şoc: Ziua Mangaliei a avut deja loc! În locul spectacolelor şi artificiilor, am avut parte de o procesiune cu moaşte

Ziua Mangaliei, stabilită, în urmă cu cinci ani, să se desfăşoare pe 8 septembrie, se pare că nu va mai fi prilej de bucurie pentru cetăţenii urbei. Asta deşi, în şedinţa de Consiliu Local din luna iulie, au fost bugetaţi 30.000 de lei, ce ar fi urmat să fie cheltuiţi pe concerte – „servicii artistice şi artificii”.

Potrivit reprezentanţilor primăriei, Ziua Mangaliei ar fi avut loc, deja, pe… 3 septembrie şi ar fi constat într-o procesiune organizată de Protoierie, cu ocazia „primirii unei racle cu moaştele Sf Dionisie Areopagitul,  adusă din din Mitropolia de Mitilini, Grecia, de către o delegaţie elenă”, aşa cum apare pe site-ul oficial al Arhiepiscopiei Tomisului.

Prin urmare, locuitorii Mangaliei au avut prilejul să se bucure, anticipat, de ziua lor, de spectacolul oferit de „ierarh, preoţi şi credincioşi, alături de care au mărşăluit şi soldaţi cu făclii aprinse, iar fanfara militară a intonat cântece patriotice”…




PSD Mangalia cere primarului Radu să nu mai intervină în deciziile Consiliului Local

COMUNICAT

Avand in vedere apropierea debutului anului scolar 2016-2017 si pentru ca actul de invatamant sa se desfasoare in conditii de normalitate, grupul de consilieri locali ai Organizatiei PSD Mangalia a supus votului colegilor prezenti in sedinta din data de 6 Septembrie 2016  suplimentarea ordinii de zi cu un proiect de hotarare pentru desemnarea reprezentantilor Consiliului Local in consiliile de administratie ale institutiilor de invatamant din municipiu.

Pentru a boicota aceasta hotarare extrem de importanta pentru functionarea institutiilor de invatamant, consilierii PNL au recurs la modalitati mai putin onorabile de blocare a proiectului prin refuzul de a-l introduce pe ordinea de zi, iar mai apoi, prin parasirea salii de sedinte.

Organizatia PSD Mangalia condamna public acest comportament ostil si avertizeaza reprezentantii PNL din cadrul Consiliului Local ca ambitiile politice au implicatii directe asupra educatiei copiilor din Mangalia.

Solicitam pe aceasta cale domnului Primar, care indeplineste in acelasi timp si functia de Presedinte al Organizatiei PNL Mangalia, sa renunte in a interveni in deciziile Consiliului Local si sa respecte separarea atributiilor administratiei locale.

Consideram ca incercarea de a bloca un proiect atat de important da dovada de inconstienta si imaturitate, iar luptele politice trebuie sa inceteze pentru a restabili echilibrul si normalitatea in Municipiul Mangalia.

 




„Jurnalist – Pompier pentru o zi”

La 13 februarie 2016 sărbătorim cea de-a 168- a aniversare a Zilei Pompierilor din România, fapt pentru care ISUJ Constanţa va organiza şi desfăşura o serie de activităţi menite să reîmprospăteze în conştiinţa populaţiei, valorile fundamentale ale patriotismului, principalele preocupări ale unităţii noastre, în scopul apărării vieţii şi proprietăţii şi respectul faţă de tradiţiile armei „pompier”.

Activitatea se va desfăşura în data de 10.09.2016, începând cu ora 09:00, la Detaşamentul de Pompieri Constanţa Palas situat în str. Matei Millo, nr. 66. Se recomandă participanţilor să fie îmbrăcaţi într-o ţinută comodă (sport).




S-a reluat scandalul în Consiliul Local: PNL-ul s-a supărat din cauza CA-urilor la şcoli, opoziţia spune că motivul e, de fapt, repartiţia locuinţelor de la C9!

Consilierii locali din Mangalia s-au reunit, astăzi, în cadrul celei de a treia şedinţe din noul mandat. Cum era de aşteptat, întâlnirea, demarată într-un cadru destul de relaxat, a sfârşit într-o notă de scandal, consilierii liberali, opt la număr, părăsind sala chiar înaintea votării a două proiecte suplimentare de pe ordinea de zi: nominalizarea reprezentanţilor CL în cadrul consiliilor de adminstraţie a unităţilor de învăţământ din municipiu, precum şi schimbarea destinaţiei apartamentelor din Căminul C9 Neptun în locuinţe de serviciu pentru medicii şi cadrele didactice ce fac naveta la Mangalia.

Anterior părăsirii sălii de şedinţe de către liberali, au fost votate, în unanimitate, modificarea organigramei şi statului de funcţii a Spitalului Municipal Mangalia şi participarea, ca beneficiar a oraşului în vederea depunerii unei cereri de finanţare la Ministerul Fondurilor Europene, a proiectului Managementul Incluziunii şi Combaterea Sărăciei. La acest din urmă punct s-au stârnit o serie de discuţii pe marginea existenţei unui al doilea proiect, similar, dar care, din motive rămase neelucidate, nu a ajuns pe masa consilierilor locali. Potrivit consilierului local Paul Foleanu, în ciuda tuturor demersurilor iniţatorului acestui proiect, documentele nu au ajuns în în comisiile de specialitate, în mâinile consilierilor, singurii care pot lua decizia dacă îl aprobă sau nu, Mangalia pierzând, astfel, circa 5 milioane de euro.

Mărul discordiei dintre consilierii locali, adânc divizaţi în acest nou mandat în două tabere distincte (pe de o parte PNL-ul, ce are nouă consilieri, iar pe de altă parte zece aleşi PSD, ALDE, PMP), l-a constituit proiectul privind desemnarea aleşilor în CA-urile grădiniţelor, şcolilor şi lieelor din Mangalia. Aleşii PNL s-au arătat nemulţumiţi că unele dintre unităţile de învăţământ aveau, deja, completate aceste consilii de administraţie pe proiectul de hotărâre, cu câte trei dintre consilierii PSD, ALDE şi PMP. După discuţii furtunoase, peneliştii au ales să părăsească sala de şedinţe, renunţând să îşi mai nominalizeze candidaţi la aceste structuri.

Ulterior, mai mulţi consilieri PSD-ALDE-PMP, dorind să instaureze relativul calm de până atunci în sânul şedinţei, au spus că renunţă la propriile nominalizări, oferind locul nemulţumiţilor, în speranţa că aceştia se vor reîntoarce în sală. Acest lucru nu s-a întâmplat, fapt care a stârnit, din nou, polemici, consilierii rămaşi afirmând că plecarea membrilor PNL a avut un scop ascuns: acela de a nu vota următorul punct de pe ordinea de zi, privind schimbarea destinaţiei locuinţelor din Căminul C9 Neptun, pe care aleşii PMP le doresc transformate în locunţe de serviciu pentru medicii şi cadrele didactice ce fac naveta la Mangalia.

Astfel că, până la o proximă şedinţă, cei unsprezece consilieri au decis să completeze ei înşişi consiliile de administraţie ale instituţiilor de învăţământ, ţinând cont că anul şcolar demarează în câteva zile, urmând ca, într-o şedinţă viitoare, să apeleze şi la colegii PNL pentru completarea acestor structuri.

 




Tsunami în turism! APC solicită constituirea unui fond de garantare a vacanțelor!

Intrarea în insolvenţă, în ultimele 10 zile, a două agenţii de turism a dus la păgubirea a mii de consumatori şi la imposibilitatea ca aceştia să-şi recupereze integral sumele de bani plătite celor două agenţii de turism. Actuala formă de protecţie a consumatorilor de servicii turistice prin intermediul poliţelor de asigurare încheiate de către agenţiile de turism ca şi obligaţie legală, nu asigură o protecţie financiară completă a consumatorilor în situaţia intrării în insolvenţă/ faliment a agenţiilor de turism. Totodată, actualul sistem contravenţional , care prevede sancţiuni cuprinse între 400 şi 1000 lei nu oferă suficientă putere de coerciţie

ANPC-ului şi ANT-ului pentru a asigura gradul de ordine necesar unei bune desfăşurări a activităţilor din domeniul turismului. Având în vedere criza creată de cele două agenţii de turism care poate genera oricând un tsunami în turismul românesc, APC solicită Guvernului României adoptarea, de îndată, a unei ordonanţe de urgenţă care să prevadă constituirea unui fond de garantare a pachetelor de servicii turistice achitate, în avans, de consumatori. La o cifră de afaceri anuală de 1 miliard de euro a agenţiilor de turism din România, achitarea de către fiecare agenţie de turism a unei taxe anuale de 0,1% din cifra de afaceri ar duce la realizarea unui fond de garantare necesar despăgubirii consumatorilor ajunsi în astfel de situaţii. Acest fond ar trebui gestionat de ANT care, în situaţia intrării în insolvenţă/faliment a unei agenţii de turism, să aibă posibilitatea legală să despăgubească consumatorii păgubiţi în maxim 10 zile calendaristice.a precizat domnul Conf. Univ. Dr. Costel Stanciu, presedinte APC
In momentul de fata, agenţiile de turism sunt obligate să încheie poliţe de asigurare pentru acoperirea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau falimentului. Fără aceste poliţe încheiate, agenţiile de turism nu pot comercializa pachete de servicii turistice, fiind sancţionate cu suspendarea licenţei de turism. Problema în această situație vine din faptul că suma asigurată este doar de 50000 USD pentru agențiile tour-operatoare și 10000 USD pentru agențiile detailiste, sumă insuficientă pentru acoperirea tuturor pagubelor provocate consumatorilor în cazul unui faliment, așa cum s-a dovedit în practică. Din acest motiv, se poate considera că Directiva 90/314/CEE privind pachetele de servicii turistice nu a fost transpusă în mod conform în legislația română, având în vedere faptul că art. 7 din Directivă stabilește că agenția de turism, în contract, ”trebuie să aducă garanții suficiente pentru a asigura, în caz de insolvență, rambursarea sumelor achitate de consumator”. Or, obligarea agențiilor de turism să încheie doar polițe de asigurare și limitarea acestora la 50000 USD, respectiv 10000 USD, reprezintă o limitare a drepturilor stabilite prin Directivă, deci o transpunere neconformă.

Agenţiile de turism au obligaţia să înscrie în contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiate cu turiştii faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei. De asemenea, în acelaşi contract trebuie arătate şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor.
În cazul în care agenţia de turism se află în imposibilitatea de a efectua repatrierea turistului, dar numai ca urmare a falimentului sau insolvabilităţii, turistul trebuie să anunţe imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail.

Ce ar trebui să știți înainte de a achiziționa un pachet de servicii turistice?

  • regulile privind pachetele de servicii turistice se aplică numai atunci când este vorba de mai multe servicii oferite împreună de un comerciant: cazare, transport, masă, agrement, atât timp cât durata acestora neîntreruptă depășește 24 de ore sau cuprind o înnoptare;
  • obțineți mai multe oferte, de la mai multe agenții de turism, care să se potrivească nevoilor dumneavoastră, pentru a putea face o comparație. Agențiile de turism au obligația să ofere anumite informații esențiale în această fază, pe lângă preț: destinația, mijloacele de transport, cazarea și clasificarea unității de cazare, serviciile de masa oferite, itinerariul etc.;
  • în Uniunea Europeană nu există un sistem comun de clasificare a hotelurilor, așa că ar putea exista diferențe între ceea ce se înțelege printr-un anumit număr de stele în România și un alt stat. Informați-vă ce este inclus exact în serviciile oferite de hotelul respectiv. Pentru hotelurile de 3 stele puteți utiliza comparatorul realizat de ECC Romania.
  • obțineți cât mai multe informații despre agenția de turism pe care doriți să o utilizați de pe internet, forumuri sau verificați activitatea financiară a acesteia pe site-ul Ministerului Finanțelor;
  • toate agențiile au obligația de a încheia în scris un contract de comecializare a pachetelor de servicii turistice, cu un conținut strict reglementat, și de a furniza un anumit număr de informații utile consumatorilor înainte de a pleca în călătorie;
  • asigurați-vă că aveți o asigurare medicală valabilă pentru toată durata călătoriei. Asigurarea poate îmbrăca fie forma Cardului European de Asigurări Sociale de Sănătate, fie forma unei asigurări medicale încheiate cu o firmă privată.
  • obțineți informații despre statul în care veți pleca în vacanță, astfel încât să nu aveți surprize: regimul pașapoartelor, regulile de circulație, cele mai importante reguli de comportament etc.

 

 

Ce ar trebui să știți în cazul în care apar probleme după plecarea în călătorie?

  • trebuie să știți că prețurile nu mai pot fi modificate în cursul celor 20 de zile care preced data plecării, iar în cazul în care acestea sunt majorate cu mai mult de 10 % puteți renunța la contract;
  • în cazul în care locul de cazare nu este așa cum vi s-a promis, faceți fotografii, apoi luați legătura cu managementul respectivului hotel pentru a depune o plângere și anunțați imediat agenția de turism care v-a vândut pachetul de servicii turistice și care este obligată să găsească o soluție;
  • păstrați toate documentele: fotografii, bonuri, chitanțe, contract, pliante cu oferte etc. pentru a vă putea proba solicitările în cazul apariției unor probleme.
  • pentru probleme legate de transportul aerian, vedeți informațiile din cadrul temei Drepturile pasagerilor aerieni.

Ce ar trebui sa stiti in cazul in care agentia de turism intra in faliment/insolventa?

  • agențiile de turism sunt obligate să încheie polițe de asigurare pentru cazul în care ar intra în faliment și să ofere informații consumatorilor despre această asigurare în cadrul contractului. Asigurați-vă că informațiile sunt în contract, astfel încât să puteți lua legătura cu societatea de asigurări, dacă apar probleme;
  • societatea de asigurari are obligatia de a plati despagubirea pe baza documentelor justificative mentionate la pct. 10.6, in Ordinul 235/2001 privind asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism, in conditiile prezentei polite de asigurare; despagubirea se face in moneda contractului de comercializare a serviciilor turistice. In cazul in care plata de catre turist a serviciilor contractate cu agentia de turism a fost facuta in lei, despagubirea se actualizeaza in functie de rata inflatiei.
  • turistul are obligatia de a notifica asiguratorul, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la pct. 10.2 din ordin
  • in cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
  • despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare repatrierii acestuia. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist. In cazul in care dupa plata despagubirii asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la asigurat a sumelor reprezentand debitul.

 

 




Concurs la ISJ Constanţa pentru ocuparea a două funcții vacante de inspector școlar general adjunct

Ministerul Educaţiei Naționale și Cercetării Științifice organizează concurs pentru ocuparea a două funcții vacante de inspector școlar general adjunct din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța.

La concurs s-au înscris prof. dr. Andreea Mihaela Artagea,  Inspector Școlar General Adjunct,  prof. dr. Iris Sarchizian, Inspector Școlar General Adjunct și Isabela Marcu, profesor de ştiinţe economice la Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu”.

Probele de concurs se vor desfășura în perioada, 19 septembrie – 5 octombrie 2016, la sediul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice.

Precizăm că după finalizarea concursului de inspector școlar general adjunct din 9 iunie 2016 au rămas vacante două funcţii de inspector şcolar general adjunct din Inspectoratul Școlar Județean Constanța și ocuparea acestora s-a realizat prin detaşare în interesul învăţământului până la organizarea concursului.




COMEMORAREA A 100 DE ANI DE LA DRAMATICELE LUPTE DIN BULGARIA TUTRAKAN, 14 SEPTEMBRIE 2016

de Emil-Corneliu Ninu

DN, Turtucaia, 2016. Eu si dl Vlad, de la ANCMRRCa și în alți ani, câțiva membri și simpatizanți ai unor organizații nonguvernamentale mangaliene, ce au, ca obiectiv major, printre prevederile statutare, cultivarea sentimentului patriotic, a onorării și recunoștinței față de eroii neamului, cum sunt Subfiliala Mangalia a Associației Naționale CULTUL EROILOR „Regina Maria”, „Asociația CULTUL EROILOR Mangalia” și „Alianța Demnității Noastre”, au depus, împreună cu membrii Filialei Mangalia „Viceamiral Gr. Marteș” a „Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere”, o coroană de flori la „Monumentul Eroilor” din „Cimitirul de Onoare Internațional de la Tutrakan” (Turtucaia) din Bulgaria.

De trei ori, în ultimii cinci ani, drumul Mangalia-Turtucaia a fost parcurs, în periplul nostru, cu o mână de sufletiști, fie cu autocarul angajat de către Filiala Constanța, fie cu autoturismele unor membri ai subfilialei noastre. Membri și simpatizanți ai asociației, din rândul cărora trebuie remarcate și câteva membre ale Ansamblului Folcoric „Litoral”, cu brâul lor tricolor.

De fiecare dată, ne-am reîntors cu noi și noi impresii, la înălțimea evenimentului!

De fiecare dată!

Așa a fost și acum!

Dar să lăsăm imaginile să vorbească de la sine, așa cum au fost ele adunate și selectate de către dl Dan Nicolau (căruia îi mulțumim, pe această cale) sau, cu telefonul, chiar de către autorul acestor rânduri. Se pot vedea, laolaltă, bulgari, români, musulmani, dar reprezentanți ai unor state potrivnice, în acel început sălbatic de secol al XX-lea, precum, Germania, Rusia, Turcia.

Programul a fost cel așteptat: slujba de pomenire a Eroilor, oficiată de către episcopul bulgar, intonarea imnurilor unor state ale căror steaguri se vedeau pe înaltele catarge, ținerea unor alocuțiuni de către personalități bulgare (vicepreședinte, primar, generali), festivitatea depunerii a peste o sută de coroane și, ca în urmă cu cinci ani, simularea unor lupte cu actori îmbrăcați în uniformele armatelor  ce se înfruntau dramatic pe terenul tomnatic, manevrând puști, mitraliere și tunuri, al căror fum se înălța în nori groși, deasupra lizierei împrejmuitoare.

Sentimentul onoarei celor înfrățiți cu glia,  al slavei și recunoștinței față de jertfa lor a dominat gândurile  participanților, fețele acestora împrumutând ceva din sacralitatea momentului unic trăit.

Speranța că asemenea clipe nu se vor mai repeta, că oamenii sunt datori să viețuiască pașnic împreună, că viața este bunul cel mai de preț ce li s-a dat și că nimeni nu are dreptul să dispună de el, după bunul plac, așa cum au făcut-o și tot încearcă s-o facă unii conducători, înfierbântați de orgolii patriotarde, jucători, la rulota istoriei, ai destinelor unor popoare!

GLORIE ETERNĂ TUTUROR EROILOR!




American Councils for International Education anunță deschiderea aplicațiilor pentru bursa FLEX 2017-2018

Ambasada Statelor Unite în România, alături de Consiliile Americane pentru Educație Internațională și de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice invită liceeni cu cetățenie română să participe în programul FLEX 2017-2018.

Programul de schimb de experiență FLEX este finanțat de către Departamentul de Stat al Guvernului Statelor Unite ale Americii și își propune să ofere liceenilor din România ocazia de a trăi în cadrul unei familii americane și de a studia într-un liceu american pe parcursul anului academic 2017-2018. Participarea în Programul FLEX, aflat acum la al 2-lea an de existență în România este GRATUITĂ. În primul an de implementare, FLEX România a oferit bursa către 24 de liceeni români din varii județe ale țării, care se află în acest moment în Statele Unite ale Americii, în state precum Washington, Texas, Colorado, California sau Maine. Programul se adresează și liceenilor cu dizabilități, în generația recentă 3 dintre bursieri fiind tineri cu dizabilități diverse.

Ce este programul FLEX?

Programul FLEX a fost creat de Congresul Statelor Unite în 1992 iar acum se află în cel de-al 24 lea an de existență. Programul presupune un an întreg de schimb de experiență pentru tinerii liceeni, în Statele Unite ale Americii. Obiectivul programului este să promoveze înțelegerea reciprocă între cetățenii Statelor Unite și țările din regiune, pentru ca liceenii să învețe mai multe despre SUA și să le prezinte americanilor țările lor de origine. În 2017-2018, la nivel global, aproximativ 900 de liceeni vor învăța în SUA în cadrul programului FLEX. Fiecare bursier va locui timp de un an de zile ca membru al unei familii americane și va studia într-un liceu american., având toate costurile acoperite prin program.

 

Cine finanțează programul?

Acest program de burse este finanțat în totalitate de către Guvernul Statelor Unite și administrat de Biroul Educațional și Cultural (ECA) din cadrul Departamentului de Stat, cu finanțare de la Congresul SUA. ECA încurajează înțelegerea dintre cetățenii Statelor Unite și cetățenii celorlalte state. Programul FLEX este sprijinit la nivel local de către cetățeni și licee din Statele Unite ale Americii ce găzduiesc, educă și sprijină liceeni fără a primi vreo compensație financiară.

 

 

Criterii de eligibilitate:

Competiția este deschisă liceenilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

  • au cetățenie română;
  • sunt născuți între 1 Ianuarie 2000 și 15 Iulie 2002;
  • sunt actualmente în clasele a IX-a, a X-a sau a XI-a
  • studiază engleza în liceu;
  • îndeplinesc criteriile pentru a obține viza SUA și nu au stat în SUA mai mult de 3 luni în ultimii 5 ani

Aplică online până pe 18 Octombrie https://ais.americancouncils.org/flex

 

Informații complete despre program sunt disponibile la adresa de email romania@americancouncils.eu și pe site-ul

http://americancouncils.ro/programe/flex/

Afis FLEX 2017-2018




Dovada plății amenzii aplicate de Poliția de Frontieră se poate transmite on-line

Începând cu data de 01.09.2016 Poliția de Frontieră a pus la dispoziția cetățenilor un  formular on-line pentru transmiterea dovezii de achitare a amenzii pentru sancțiunile contravenționale aplicate de către polițiștii de frontieră.

 

Formularul se regăsește pe pagina oficială a instituției – www.politiadefrontiera.ro – la secțiunea Contact, unde fiecare persoană completează: numele, prenumele, adresa de e-mail personală, județul pe raza căruia își are sediul structura Poliției de Frontieră din care face parte polițistul de frontieră care a aplicat sancțiunea și atașează copiile scanate după procesul-verbal de constatare a contravenției și dovada plății amenzii.

 

După completarea câmpurilor obligatorii, expeditorul va primi o confirmare a datelor transmise iar mesajul va fi expediat către structura teritorială a Poliției de Frontieră Române din care face parte agentul constatator care a aplicat sancțiunea.

 

De asemenea, în cazul sancțiunilor aplicate de către polițistii de frontieră din cadrul punctelor de trecere aeroportuare, dovada plății amenzii se transmite prin intermediul aceluiași formular, selectând județul în care aeroportul își are sediul.

 

Prin operaționalizarea acestui formular s-a avut în vedere aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

 




PRIMA ZI DE HOP!

Azi, 5 septembrie, începând cu ora 17.00, se deschide CONCURSUL HOP !

Vă invităm să urmăriţi LIVE candidaţii pe www.galahop.ro, pe contul oficial de Facebook al Galei HOP (https://www.facebook.com/GalaHopGalaTanaruluiActor) şi pe contul oficial de YouTube al UNITER (UNITER ROMANIA).

În concursul de azi îi puteţi urmări, la SECŢIUNEA INDIVIDUAL, pe Tiberiu Enache, Lucian Ionescu, Cristina Juncu, Ştefania Carmen Misăilă, Marian Olteanu, Maria Panainte, Ştefan Pavel, Andrei Radu, Maria Veronica Vârlan, Alexandru Voicu, Alina Petrică, Adela Bengescu, Ciprian Valea, Oana Serena Secară, Alina Rotaru, Ioana Maria Repciuc.

La SECŢIUNEA GRUP puteţi urmări spectacolul http://error500, în regia lui Vlad Trifaş, cu: Bogdan Florea, Lucian Ionescu, Cosmin Teodor Pană, Lavinia Pele, Andrei Radu.

Puteţi să VOTAŢI concurenţii favoriţi la finalul probelor de concurs, începând cu data de 7 septembrie, ora 21.00, până în data de 8 septembrie, ora 20.00, atunci când începe decernarea premiilor.

Vă reamintim că publicul decide câştigătorii pentru Premiul Publicului: CEA MAI BUNĂ ACTRIŢĂ, CEL MAI BUN ACTOR, CEL MAI BUN SPECTACOL.

Regulamentul de vot este următorul:

Vă rugăm să alegeţi câte un SINGUR concurent de la secţiunile individual şi un SINGUR concurent de la secţiunea grup.

Puteţi vizualiza clasamentul doar după ce votaţi.

Sistemul de vot accesează IP-ul modem-ului dumneavoastră, garantând că se poate vota doar o singură dată, chiar dacă dispuneţi de mai multe computere conectate la aceeaşi reţea.

Clasamentul votului se actualizează automat la fiecare trei (3) minute.

 

Dacă vreţi să îi cunoaşteţi mai bine pe concurenţi, accesaţi www.galahop.ro, secţiunea AGENŢIA HOP.




21 septembrie – Ziua europeană fără decedați în accidente rutiere




ANAT şi hotelierii de pe litoral au în vedere creşterea gradului de ocupare şi în lunile mai, iunie şi septembrie

Litoralul a atras în sezonul 2016 cu până la 12% mai mulți turiști, datorită investițiilor realizate în ultimii ani de hotelieri, care au dus la creșterea calității serviciilor turistice, măririi plajelor din Mamaia, Eforie Nord și Constanța, printr-o investiție a Companiei Apele Române Dobrogea-Litoral, dar și conjuncturii internaționale, care a determinat un număr mai mare de români să își petreacă vacanțele în destinații interne.

Iulie și august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul românesc, cererea fiind atât pentru sejururi, în medie, de patru zile, cât și pentru weekend. În sezonul 2016 se constată o creștere a ofertei pentru vacanțe all inclusive, disponibile în cazul a 23 de hoteluri din 300 preferate pe litoral, dar și a cererii din partea turiștilor pentru acest tip de servicii. Stațiunile din sudul litoralului, care și-au îmbunătățit oferta hotelieră cu unități de patru stele și servicii all inclusive, au fost preferatele turiştilor și în acest sezon. Per ansamblu, creșterea valorică estimată pentru întreg sezonul, în comparație cu vara trecută, e de aproximativ 18%.

”În urma întâlnirilor de final de sezon, pe care conducerea ANAT le-a avut zilele acestea cu mai mulți hotelieri de pe litoral constatăm că sezonul 2016 a fost mai bun decât ne-am așteptat. Gradul de ocupare a crescut cu 8-12% față de vara trecută, din informațiile noastre”, declară dr. Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Conducerea ANAT, împreună cu directorii mai multor agenții de turism membre ale asociației, care vând în special vacanțe pe litoralul românesc, și hotelieri din Eforie Nord, Jupiter, Venus, Saturn, Cap Aurora, Neptun, Olimp și Mamaia au analizat la Neptun și Mamaia rezultatele sezonului 2016 și au discutat modalități de colaborare, în favoarea turiștilor, pentru anul următor. Prioritatea pentru sezonul 2017 este creşterea vânzărilor de vacanţe pe litoral, implicit a gradului de ocupare, pentru lunile mai, iunie şi septembrie.

”Litoralul românesc are perspective de creștere constantă datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent,  și hotelieri, care prin investițiile realizate îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor. Avem însă nevoie de susținerea autorităților locale, care să realizeze investiții în înfrumusețarea stațiunilor, și de a autorităților centrale, care să susțină programele propuse de ANAT pentru atragerea turiștilor pe litoral”, precizează președintele ANAT.

ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați  și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.