DMHI – 47 de ani de existenţă, istorie şi evoluţie, 20 de ani de îmbunătăţire continuă a calităţii şi a producţiei…

DSC_4889În 1970 se decide înfiinţarea unuia dintre cele mai mari şantiere navale ale vremii: Şantierul 2 Mai Mangalia, cel care avea să devină actualul Daewoo Mangalia Heavy Industries. Lucrările de investiţii au presupus docuri, diguri, devierea DN 39, racordul cu CFR, platforme industriale, hale, depozit de table si profile laminate, materii prime si materiale. Pentru ca navele de mari dimensiuni, 100.000 TDW, care urmau să se construiască în doc să aibă acces la mare, au fost necesare – în paralel cu execuţia docului – proiectarea şi realizarea unei infrastructuri portuare noi, care s-a “câştigat”, integral, dintr-o porţiune de teren recuperat din mare.

Luna martie 1974 marchează începutul construcţiei propriu-zise a Sectorului II al Şantierului Naval Mangalia (viitorul Şantier Naval 2 Mai Mangalia). Pe 24 decembrie 1974 se emite prima autorizaţie de construcţie pentru cea dintâi navă realizată în şantierul naval: vrachierul de 55.000 TDW “Callatis”, costruit în paralel cu investiţia.

Pe 11 martie 1975 a fost turnată prima benă de beton în doc, iar pe 29 aprilie 1975 începe construirea primelor hale industriale. La începutul lunii mai 1976, marele bazin al docului uscat era inundat pentru prima data şi întreaga masă de metal de 15.000 tone a navei “Callatis” intra în plutire.

Construirea docului a durat până în 1977. Docurile erau dispuse în tandem, cu o diferenţă de nivel de 8,30 m, o metodă unică în lume la acea data.

În anul 1976, pe o suprafata de circa 56 de hectare, se conturase, deja, profilul viitorului şantier naval.  Acesta era prevazut cu o mare hală de construcţii corp, cu o linie automatizată de tăiat şi asamblat table şi profile, dotat cu poduri rulante de mare capacitate, fabricile de oxigen şi acetilenă, centrala termică, o staţie de transformare, docul uscat. Digul de construcţie al şantierului naval, cotat ca fiind al doilea după cel din Constanţa şi cele doua tronsoane de diguri ce însumau 2.600 de metri, constituiau, dupa opinia constructorilor, cea mai grea, dar şi cea mai frumoasă lucrare inginerească. Pentru realizarea ei s-au folosit 22.000 stabilopozi, 800.000 tone de piatră de Sitorman şi Ovidiu. Au fost escavaţi şi transportaţi peste 1,3 milioane metri cubi de pământ şi, astfel, oferind Mangaliei al doilea şantier naval, ca mărime, al României.Pr. 5012

Anul 1978 marchează începutul montării primei macarale portal de 480 de tone forţă, adusă din Portugalia /DEMAGUE. Finalizarea instalarii acesteia are loc un an mai târziu, în 1979.

Portofoliul de comenzi al şantierului nou înfiinţat cuprinde atât nave militare, cât şi civile. După livrarea vrachierului “Callatis” au urmat nava “Grigore Antipa” – vas de intervenţie pentru scafandri la mare adancime (120 metri), care a intrat în dotarea Centrului de Scafandri din Constanţa, la finele anului 1979.

Tot în 1978 se înregistrează un nou record pentru Şantierul Naval Mangalia (Sectorul II), prin demararea construcţiei celei mai mari nave militare realizata vreodata în România: crucişătorul “Mărăşeşti”, nava amiral a Marinei Militare în perioada 1985-2001. În prezent, aceasta se află, încă, în serviciul militar, sub clasificarea de fregată.

 

1980 – Prima Navă la export

 

Vrachierul de 55.000 TDW “Danube –Sea”, marchează exportul primei nave construite la Şantierul Naval Mangalia, fiind livrat către Hong Kong în anul 1980. În diferite stadii de producţie se aflau şi vrachierele de 55.000 TDW “Leandros”, (1981), “Buhuşi” (1981), “Balş” (1982), “Băileşti” (1982) şi “Borşa” (1984). Se lansează în producţie şi primele două nave din seria vrachierelor de 65.000 TDW, “Băceşti” şi “Basarabi”, ambele livrate în 1984.

DCIM104MEDIADJI_0013.JPGDin 1980, Şantierul Naval Mangalia (Sectorul II) devine Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, intrând în subordinea Centralei Industriale Navale Galaţi, având ca obiect de activitate “construcţiile şi reparaţiile de nave de mare tonaj, inclusiv nave speciale”. În perioada aprilie-mai 1980 demareaza activitatea de reparaţii nave. Aflat înca în expansiune, Şantierul Naval 2 Mai Mangalia demarează, în perioada 1982-1983, construcţia celui de-al treilea şi cel mai mare doc uscat şi a Halei de Armare. Docul intră în funcţiune în 1985.

În paralel cu demararea lucrărilor de construcţie a celui de-al treilea doc uscat, Şantierul Naval 2 Mai Mangalia continuă realizarea navelor din seria vrachierelor de 65.000 TDW. În 1982 începe construcţia vrachierului de 65.000 TDW “Bechet” (livrat în 1985), în 1983 a vrachierului de 65.000 TDW “Baraolt” (livrat în 1985), în 1984 a vrachierului de 65.000 TDW “Bănişor” (livrat în 1986) şi a vrachierului de 65.000 TDW “Baia Sprie” (livrat în 1989). De asemenea, în perioada 1983 -1990, în tânărul şantier de pe malul sudic al lacului Mangalia s-au realizat o serie de platforme marine destinate extracţiei şi procesării hidrocarburilor.

Perioada următoare, din 1984 şi până la Revoluţia Română din 1989, este marcata pentru Şantierul Naval 2 Mai de demararea unor proiecte de construcţii de nave din ce în ce mai mari. Astfel, între 1984 şi 1985, se execută lucrări de reparaţii şi la celebrul de acum, petrolier “Biruinţa”, “nava amiral” a I.E.F.M. Navrom. În 1986 începe construcţia primului vrachier/mineralier de 65.000 TDW, “Barbosi” (proiect integral românesc – ICEPRONAV), urmat, în 1987, de corpul a înca două mineraliere de acelasi tip, “Barca” şi “Blejoi”. În aceeaşi perioadă începe seria proiectelor vrachier de 25.000 TDW, din care au făcut parte navele “Feteşti”, “Voineasa”, “Beclean” şi “Svitava (Coteşti)”, a doua corpuri de vrachiere de 100.000 TDW, “Carei” şi “Jimbolia” şi a petrolierului de 89.000 TDW “Moreni” (JPC Koruna/Faneromeni).

 

22 Ianuarie 1997 –

Data naşterii Daewoo Mangalia Heavy Industries

 

Dacă anul 1970 reprezintă certificatul de naştere al SN 2 Mai Mangalia, la data de 22 ianuarie 1997, ia naştere Daewoo- Mangalia  Heavy Industries SA (“DMHI”), companie născută prin asocierea dintre Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea şi Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. Şantierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia deţine, în această structură, 49% din acţiunile companiei, în timp ce Daewoo Shipbuilding &Marine SONY DSCEngineering (DSME), are 51% din acţiuni.

În scurt timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries devine cel mai important şantier naval pentru construcţia, conversia şi reparaţia de nave din zona Mării Negre.

În anii ce urmează, noua societate înfiinţată beneficiază, din partea acţionarului majoritar DSME de un vast program de investiţii, asigurându-se în acest fel capacităţi optime de producţie şi implementare a tehnologiei avansate de construcţii nave de la DSME-Coreea de Sud. Acest lucru a constituit o bază solidă pentru calitate şi productivitate a ceea ce avea sa devină şantierul naval lider european al construcţiilor de nave maritime comerciale de mare tonaj. Ca expresie a preocupării continue şi intensive pe care DMHI a acordat-o modernizării proceselor şi capacităţilor de producţie, perfecţionării abilităţilor tehnologice, ridicării calităţii, stă şi investiţia de după 1989 a şantierelor navale româneşti.

La finele lui 2007, conducerea şantierului decide oprirea activităţii de reparaţii nave, în favoarea proiectelor noi, de mari dimensiuni, care asigurau o cifră de afaceri superioară celei realizate de serviciile de reparaţii. În acel an, pe o suprafata de 6.5 hectare, se demareaza construcţia unei noi zone de asamblare blocsecţii mari (NGA). În noiembrie 2007 începe amenajarea Halei de Construcţii Blocsectii Plane (PBS), pe o suprafaţă de 5,5 ha. Tot în aceeaşi perioadă, se lucrează, în paralel, la amenajarea Platformei de Pre-Armare. Cu o investiţie semnificativa, actualul Şantier Naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA pare să nu mai reamintească, cu nimic, de ce era odată Şantierul Naval 2 Mai, mărindu-şi suprafaţa ocupată de la 79 ha la 98 ha, iar capacitatea de productie cu mai bine de 60 %

 

DMHI are o suprafaţă de 980.000 mp, 1.590m de cheiuri, hale acoperite în suprafaţă de 95.960 mp, pe o arie de stocare de 6.500 mp (acoperită), poate debita 15.000 tone de tabla navala /lună.

În perioada 2006-2009 începe amenajarea şi punerea în funcţiune a celor mai moderne hale de sablare şi vopsitorie, cu o investiţie de peste 10 mililioane de dolari, care respectă ultimele cerinţe în domeniul protecţiei mediului. Anul 2010 consemnează, darea în funcţiune a celei mai mari macarale portal din Europa, de 1.000 tone forţă, ce deserveşte, de atunci, docul uscat nr. 3 al DMHI.

 

2014 – DMHI pe primul loc în rândul şantierelor navale europene

 

pr. 4095Investiţiile făcute de-a lungul timpului au condus la sporirea capacităţii de producţie a DMHI cu aproximativ 61%, ajungându-se, în prezent, la o capacitate de producţie echivalent a 12 nave/an vrachiere de 180.000 TDW şi/sau portcontainere de 11.000 TEU.

In raportul din ianuarie 2015, publicat de prestigioasa companie specializată în monitorizarea pieţei construcţiilor navale, Clarkson, Şantierul DMHI se plasa, la sfârşitul anului 2014, pe locul 39 în lume, dintr-un total de 440 şantiere navale, din punct de vedere al portofoliului de comenzi contractate.

De remarcat este si faptul că, pozitia deţinută de DMHI în clasamentul întocmit de Clarkson, plasează şantierul Daewoo-Mangalia pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte construcţia de nave maritime comerciale de mare tonaj. Niciun alt şantier european, specializat în acelaşi tip de nave ca şi DMHI nu se află printre celelalte 38 de şantiere enumerate în clasament.

De asemenea, tot la sfârşitul anului 2014, publicaţia “Maritime Reporter” plasează două dintre navele construite de Daewoo-Mangalia în topul “Great Ships of 2014” : RO-Ro 6.500 CEU “Hoegh Jacksonville” şi Portcontainerul de 8600 TEU “CSAV Tyndall”, acesta fiind cele mai mari nave din categoria lor, care s-au construit vreodata în zona Mării Negre şi a Mării Mediterane.

De-a lungul existenţei sale de 20 de ani, DMHI  a livrat 155 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave destinate logisticii platformelor de foraj marin, 3 docuri plutitoare, o macara plutitoare şi o instalaţie plutitoare specializată în dragare.

 

De a lungul celor 20 de ani DMHI devine unul dintre cei mai importanţi factori economici

Pe parcursul acestor 20 de ani de existenţă, Daewoo Mangalia Heavy Industres reprezintă, pentru Municipiul Mangalia, dar şi pentru economia pr. 4401naţională, unul dintre cei mai importanţi factori economici, generator de locuri de muncă, inregistrand, pe parcursul ultimilor 3 ani, un numar mediu pe an aproximativ 8000 de salariati (proprii si colaboratori) pe platforma industriala a societatii, dar şi un mare contribuitor la bugetul local şi cel naţional.

Potrivit cifrelor înregistrate numai în ultimii 3 ani de activitate ai companiei, respectiv 2014 – 2016, Daewoo Mangalia a adus, la bugetul local, din taxele şi impozitele percepute pentru terenuri, clădirile şi autovehiculele instituţiei, nu mai puţin de 2,9 milioane de dolari.

În acelaşi timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries a virat către bugetul de stat 4,1 milioane de dolari, reprezentand impozite pentru construcţiile speciale.

Mai mult, tot către bugetul de stat, pe parcursul anilor 2014 – 2016, DMHI a contribuit, pentru:

o   impozitele salariilor angajaţilor săi, nu mai puţin de 13,3 milioane de dolari,

o   contribuţii la asigurările de sănătate (CASS) – 4,9 milioane de dolari,

o   contribuţiile lunare la asigurările sociale (CAS), fondul de somaj si handicap – aproximativ 17 milioane de dolari,

Sume extrem de importante sunt virate, anual, şi pentru fondul de mediu. Astfel, în ultimii trei ani, suma totală achitată către Fondul de Mediu se ridică la aproximativ 285.000 de dolari.

 

Portofoliul de lucrări al companiei

pr. 5010Portofoliul de lucrări contractate la aceasta data este reprezentat de nouă nave de tip petrolier din care:

Cinci nave petroliere, cu clasa de gheaţă “1B”, pentru navigarea în zonele arctice, utilizate pentru transportarea ţiţeiului nerafinat (Crude oil Tanker), cu o capacitate de transport de 112,000 TDW (situându-se în categoria navelor de tip “Aframax”), construite sub supravegherea societăţilor de clasificare DNV-GL şi ABS.

Aceste clase de gheaţă prezintă un design special, ce presupune întăriri ale corpului navei în zonele de contact cu gheaţă (centura de gheaţă). Dimensiuni: L x B x D = 249.9m x 44m x 21.2m

Două nave petroliere, utilizate pentru transportarea ţiţeiului nerafinat (Crude oil Tanker), cu o capacitate de transport de 112,000 Tone DW (situându-se în categoria navelor de tip “Aframax”), construite sub supravegherea societăţii de clasificare DNV-GL. Dimensiuni: L x B x D = 249.9m x 44m x 21.2m

Două nave petroliere pentru navigarea în zonele arctice, utilizate pentru transportarea ţiţeiului nerafinat (Crude oil Tanker), cu o capacitate de transport de 156,000 Tone DW (situându-se în categoria navelor de tip “Suezmax”), construite sub supravegherea societăţii de clasificare DNV-GL pentru o navă şi LR – pentru cea de-a doua.

Dimensiuni: L x B x D = 274m x 48m x 23.7m

Aceste proiecte sunt contractate cu parteneri de renume din Grecia: Tsakos Energy Navigation Limited, Minerva Marine şi Maran Gas Maritime.

 

Prezentul volum de contracte acopera partial unele etape tehnologice si total pentru anul 2017 o serie de procese, in special cele specifice operatiunilor de armare, vopsitorie si punerea in functiune, testari sisteme derulate dupa lansarea din docul uscat al proiectelor existente.

In paralel eforturile sustinute de identificare de noi zone de implicare in afaceri continua ferm, iar incercarea de a asigura fronturi de lucru suplimentare reprezinta un deziderat fundamental pentru conducerea executiva.

 

La acest moment aniversar, Daewoo Mangalia Heavy Industries SA ureaza angajatilor, colaboratorilor, actionarilor si tuturor celor care doresc binele acestei societati, ca alaturi de conducerea executiva sa putem sa ne indeplinim misiunea economica, sociala fata de DCIM104MEDIADJI_0034.JPGcomunitatea noastra, cel putin in acelasi mod ca si in trecut, iar eforturile si viziunea  fondatorilor nostri, dintre care cu profund respect amintim de cei trecuti in nefiinta: domnul Stefan Musat – Director General SN 2 Mai SA, domnul Nicusor Traistaru- Vicepresedinte DMHI, domnul Dan Grigore – director FPS, domnul Yeol Ho Lee – director unit DMHI, domnul Andrei Cojocaru – proiectant general al Santierului Naval 2 Mai SA (IPCM Bucuresti), sa devina o realitate cotidiana continua a Mangaliei.

 

“Dumnezeu să binecuvânteze această societate şi pe angajaţii săi!”




Veniți la teatru pentru a alina suferința lui Paul!

Clubul Rotary Mangalia invită toți iubitorii artei la teatru. Este vorba despre o inițiativă umanitară prin care se dorește strângerea de fonduri în vederea susținerii unui caz special care îl are în centrul atenției pe jurnalistul Paul Guzu.

Aflat pe un pat de spital, Paul urmează să fie supus, săptămâna viitoare, unei intervenții chirurgicale complicate, nemiloase, dar salvatoare în același timp. Paul se află internat la Spitalul Militar din București, iar după operație va avea nevoie de bani pentru tratament și recuperare.

În luna decembrie a anului trecut, Paul a fost diagnosticat cu tumoră la coapsa stângă cu evoluție imprevizibilă și necunoscută.

Această dramă i-a determinat pe membrii Clubului Rotary Mangalia să se implice, astfel să-i ofere lui Paul sprijinul de care are mare nevoie.

Tocmai de aceea, iubitorii de teatru, dar și cei care doresc să-l ajute pe Paul sunt invitați la Casa de Cultură Mangalia pentru a viziona celebra piesă ”Conu’ Leonida față cu reacțiunea” de I.L Caragiale.

Piesa este prezentată de Teatrul de Artă București și va fi jucată la data de 11 februarie, la ora 19.00. Prețul unui bilet este de 30 de lei.

Cea mai mare parte a încasărilor vor merge către Paul.

Persoanele care nu reușesc să ajungă la teatru, dar care doresc să-i întindă lui Paul o mână de ajutor, pot face donații în contul: BCR Mangalia – RO21 RNCB 0811 0165 6517 0003 – Guzu Augustin – CNP 1540819133681.

Orice sumă este binevenită.

Vă mulțumim!

 

Conu Leonida




S-o ajutăm pe Emilia, greu încercată de suferinţă!

Emilia SavaÎn luna decembrie a anului trecut, vestea că suferă de o boală nemiloasă, aflată, din păcate, în stadiu destul de înaintat, a căzut ca un trăsnet atât pe ea, cât şi pe familie, colegi şi prieteni. Este vorba despre Emilia Sava, consilier juridic la ADPP Mangalia, o persoană caldă, calmă, bună la suflet şi mereu săritoare şi atentă la nevoile celor din jur. Acum, din păcate, ea este cea care are nevoie de ajutorul nostru, al tuturor.

În prezent, Emilia se află la o clinică din Istanbul, pentru investigaţii medicale amănunţite, însă  este nevoie bani pentru începerea tratamentului de specialitate.

Iată, mesajul tulburător al fetei Emiliei, Cristina, lansat pe o reţea de socializare:

“Atunci când cineva drag se confruntă cu o problemă de sănătate, ne gândim la toate soluţiile posibile să ajutăm… Aşadar, astăzi vă rugăm să veniţi în ajutorul nostru.
Mama mea a fost diagnosticată cu cancer pulmonar şi multiple metastaze.
Viaţa se cumpără cu bani! Atât de trist!
Nu are sens să dezbatem lacunele din sistemul medical, pentru că ştim că ar fi inutil. Cei care au ajuns în spitale au învăţat o regulă sinistră: „Viaţa se cumpără cu bani!”. Nu îi ai, aştepţi să mori sau suferi în chinuri! Trist, dur, inuman, dar adevarat! După multe alte cheltuieli cu investigaţii şi tratamente, următoarea procedură de radioterapie costă 7000 euro, o sumă pe care eu nu mi-o mai permit. Orice sumă ne poate ajuta!!!”

Aşadar, cei care o cunosc, dar şi cei care sunt impresionaţi de drama Emiliei îi pot întinde o mână de ajutor. Să nu rămânem indiferenţi, ci să contribuim la lupta Emiliei pentru viaţă!

Donaţiile se pot face în contul RO66INGB0000999901441531 Emilia Sava.

Ne gândim că există oameni buni şi la noi în ţară, vă mulţumim din suflet dacă aţi putea dona din puţinul vostru pentru a ne ajuta! Tot ce ne dorim este ca mama sa fie sănătoasă!!!!

 




Consilierii locali, duşmanii agenţilor economici! În 2017, taxa de autorizare este 400 de lei!

Anul 2017 a venit cu multe surprize neplăcute pentru persoanele fizice, dar mai ales pentru persoanele juridice din municipiul Mangalia. Dacă până anul acesta întreprinzătorii care doreau să-şi prelungească autorizaţiile de funcţionare nu mai trebuiau să achite vreo taxă, din 2017 lucrurile se schimbă radical.

Aşa se face că agenţii economici trebuie să plătească la depunerea documentaţiei necesare suma de 400 de lei. De asemenea, tot întreprinzătorii au de achitat până la data de 1 martie contravaloarea Taxei speciale de promovare în valoare de 200 de lei!

Cu atâta bănet plătit de către cei care încearcă să mişte ceva din punct de vedere economic şi care folosesc forţă de muncă din zonă, nu ne mai mirăm de ce bugetul local al Mangaliei este unul dintre cele mai mari din ţară. Ne mirăm însă că aceste sume uriaşe, care se încasează de la cetăţeni şi agenţi economici, nu se regăsesc, nici pe departe, în dezvoltarea oraşului şi staţiunilor, în reanimarea turismului şi nici în revigorarea economiei locale, care se află, de ani buni, în moarte clinică.

Cu aceste iniţiative catastrofale se explică de ce foarte multe firme din Mangalia pun lacătul pe uşă! Astfel, se înăbuşă orice intenţie de creare a unor locuri de muncă şi de susţinere a economiei, agenţilor economici punându-li-se punga pe cap!

Proiectul privind stabilirea taxelor şi impozitelor pentru anul 2017 a fost aprobat de către consilierii PNL, 9 la număr, dar şi de către cei doi de la UNPR!

 




Cadrele didactice din Eforie Nord şi Eforie Sud, dotate cu tablete

 

Prevenirea absenteismului şi creşterea gradului de pregătire a elevilor în unităţile de învăţământ de pe raza oraşului Eforie este un obiectiv la care participa acum şi

Primăria Eforie.

Începând de astăzi, a început implementarea proiectului  ,,Dotarea cadrelor didactice cu tablete în vederea aplicării catalogului electronic la Liceul Teoretic Carmen Sylva Eforie Sud şi Şcoala Gimnazială nr.1 Eforie Nord”. Au fost distribuite 81 de tablete, 30 la Eforie Nord şi 51 la Eforie Sud.
Acest proiect realizat în colaborare cu o importantă firmă de telefonie mobilă are ca principal scop implicarea părinţilor în educaţia şcolară prin realizarea unui contact direct şi permanent între aceştia şi cadrele didactice. Prin intermediul catalogului electronic, practic, părintele poate vedea în permanenţă, on-line, notele şi absenţele elevului. Important este faptul că părintele vede doar situaţia şcolară a copilului său, păstrând-se astfel confidenţialitatea datelor celorlalţi elevi. ,,Este un început. Primăria Eforie sprijină educaţia copiilor! Tocmai de aceea vom fi deschişi la orice proiect menit să contribuie la o mai bună desfăşurare a procesului educational, în oraşul nostru”, a precizat domnul Robert Nicolae Şerban, primarul oraşului Eforie.




Garnizoana Mangalia vă invită să sărbătorim, împreună, Ziua Unirii Principatelor Române

Afis 24 Ian 2017




Cum să ajutăm păsările sălbatice aflate în situații critice

Agenția Națională pentru Protecția Mediului Constanța a făcut o serie de recomandări conform legii, privind protejarea unor specii de păsări care sunt într-o situație critică în această perioadă, datorită vremii nefavorabile. În acest sens, specialiștii informează persoanele fizice sau juridice care dețin accidental exemplare de faună sălbatică sau cadavre ale acestora, faptul că au obligația, conform legii, să declare acest lucru la Comisariatul Județean al Gărzii Naționale de Mediu. În acest sens, trebuie completată și semnată o declarație privind capturarea/uciderea accidentală a unei specii de păsări sau a unei specii de păsări strict protejate, conform anexelor 4A și 4B ale OUG 57/2007, cu modificarile și completările anterioare. De asemenea, în cazul în care se observă păsări captive accidental, se vor lua măsuri pentru eliberarea acestora. Totodată, A. N. P. M.Constanța informează că, referitor la modalitatea de hrană pentru păsările de talie mică și medie, persoanele interesate pot consulta un ghid la următoarea adresă de web: http://sor.ro/ro/noutati/Hraniti-pasarile-iarna-Le-puteti-ajuta-sa-supravietuiasca.html .




Programul casieriilor RAJA în perioada sărbătoririi Unirii Principatelor Române

 

S.C. RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că luni și marți, 23 și 24 ianuarie 2017, dispeceratul, echipele de intervenţie, dar şi reprezentanţii societăţii care asigură buna desfăşurare a proceselor de alimentare cu apă şi preluare a apelor uzate vor lucra în program normal. Apelurile către telefoanele dispeceratului 0241/924 vor fi preluate non-stop. Echipele de intervenţie vor acţiona cu promptitudine, pentru ca toate avariile sau disfuncţionalităţile apărute în sistemul de alimentare cu apă să fie remediate în timp util, iar abonaţii societăţii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.

Singurul serviciu care-şi va modifica programul de lucru pentru perioada urmatoare este cel al casierilor RAJA. Astfel, abonaţilor interesaţi să-şi achite facturile la apă potabilă şi canalizare le facem cunoscut faptul că în zilele de 23 și 24 ianuarie 2017 toate casieriile RAJA vor fi închise.

Începând de miercuri, 25 ianuarie 2017, casieriile își vor relua programul normal de lucru.

 

 




A crescut numărul pacienţilor care s-au prezentat la Ortopedie-Traumatologie

66 de persoane s-au prezentat în ultimele 24 de ore la UPU Traumatologie. 8 dintre acestea au rămas internate. În secţia Ortopedie-Traumatologie sunt în momentul de faţă internaţi 47 de pacienţi. 12 dintre aceştia au fost internaţi de ieri după amiază până astăzi. Totodată, pentru rezolvarea cât mai multor cazuri, managerul SCJU, dr. Cătălin Grasa, împreună cu medicul şef al secţiei Ortopedie Traumatologie, dr. Alexandru Şerban, au luat decizia ca luni, 23 ianuarie, să fie programate intervenţii chirurgicale, chiar dacă ziua de 23 ianuarie  a fost declarată zi liberă.




Exclusivitate! Raportul Curţii de Conturi la ADPP reflectă un dezastru pe bani publici!

foto1Înregistrat, oficial, cu câteva zile înainte de sărbătorile de iarnă, Raportul Camerei de Control Constanţa, realizat în perioada 15 noiembrie-15 decembrie 2016, a fost înaintat, în cursul zilei de luni, consilierilor locali. Raportul, ce are numai puţin de 160 de pagini, a fost efectuat strict în baza verificărilor, de către auditori, a unor aspecte legate de gestionarea elementelor patrimoniale ale Serviciului Public Administrarea Domeniului Public şi Privat Mangalia, mai precis a iluminatului public.

Potrivit Doinei-Lidia Roşculeţ, Retei Brânzeanu şi lui Ioan Bobe, auditori ai Curţii de Conturi Constanţa, au fost înregistrate, în timpul controlului, circa 15 abateri de la litera legii, toate strict pe serviciul de iluminat public.

Prima dintre aceste abateri face referire la înfiinţarea, reglementarea, funcţionarea, stabilirea şi modalitatea de gestiune a serviciului „asigurarea iluminatului public în Mangalia“ de către ADPP. Potrivit inspectorilor, ADPP nu a avut niciodată personalul necesar care să asigure serviciul de iluminat public şi care să desfăşoare „activităţi edilitar-gospodăreşti specifice acestui domeniu“. Concluzia auditorilor este aceea că ADPP Mangalia nu a realizat, personal, acest serviciu, ci a apelat la firme specializate, arvunite în baza unor contracte. Deşi printr-un Regulament de Organizare şi Funcţionare era clar stabilit modul de gestionare al iluminatului public în oraş, ADPP a încheiat mai multe contracte de prestări servicii. Astfel, în 2013, se încheia contractul nr. 3003, în valoare de 19.840 lei, având ca obiect de activitate „studiul de oportunitate concesiune iluminat public“ în Municipiul Mangalia, urmat, la doar doi ani, de un alt contract, cu o altă firmă, SC Gsolar Lighting Technology SRL, cu o valoare de 99.990 lei, care ar fi trebuit să „actualizeze studiul de oportunitate al concesiunii iluminatului public“! Adică, ADPP Mangalia a efectuat, spun experţii, cheltuieli inoportune şi inutile, pentru acelaşi obiect, dar care, în nicunul dintre cele două cazuri, nu s-a concretizat în vreo direcţie de acţiune pentru eficientizarea serviciului de iluminat public, prejudiciind bugetul instituţiei publice. Valoarea prejudiciului, spun auditorii, este de 119.740 lei, din care s-au achitat 19.840 lei.

Angajaţii Curţii de Conturi Constanţa spun că, o altă abatere, o constituie lipsa de reacţie a ordonatorului de credite, vizavi de luarea unor măsuri asiguratorii pentru ca fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli a ADPP să se realizeze cu respectarea legii privind finanţele publice locale şi ale Strategiei fiscal-bugetare. Concret, spun auditorii, ordonatorul de credite a aprobat planificarea bugetului şi

l-a supus rectificării fără a asigura „o fundamentare în concordanţă cu sursele de încasare, care să specifice elementele ce priveau oportunitatea, necesitatea sau alte cheltuieli cu privire la intervenţia asupra iluminatului public“.

ENEL a vrut să cedeze iluminatul, ADPP a spus… „pas!“

Experţii spun şi că, din lipsa unei evidenţe, la nivelul ADPP, a organizării reţelei iluminatului public, s-ar fi creat un prejudiciu de 159.055 lei. Mai mult, ar exista şi neconcordanţe între valoarea de inventar, înregistrată la 31 august 2013 şi valoarea de inventar înregistrată pe 27 aprilie 2012, aferentă reţelelor exterioare transmise de către Primărie în administrarea ADPP în momentul preluării obiectivului „Mangalia-Turism balnear şi de agrement“.

O altă concluzie sumbră o constituie lipsa reacţiei ADPP vizavi de prelucrarea insfrastructurii iluminatului public de la Enel Distribuţie Dobrogea SA. Potrivit raportului, ENEL ar fi comunicat Primăriei că este de acord cu predarea în comodat a instalaţiilor de iluminat public, dar, nici până astăzi, instituţia publică nu a emis vreo dispoziţie pentru numirea unei persoane sau comisii de inventariere care să realizeze preluarea gestiunii de la firma furnizoare de curent electric.

Unul dintre cele mai îndelungate şi costisitoare dosare aflate pe rol este cel dintre ADPP Mangalia şi SZD Electro SRL, procesul fiind amplu prezentat, de-a lungul timpului, de publicaţia noastră. Iată, că neregulile acestui contract au atras şi atenţia auditorilor, care au alocat un spaţiu amplu în cadrul raportului. Astfel, potrivit experţilor, nu a fost semnat, nici până azi, vreun document din care să rezulte recepţia finală a lucrărilor de investiţii – modernizare şi reabilitare iluminat public în Municipiul Mangalia – efectuate de SZD Electro. În concluzie, Primăria nu este, până în prezent, proprietarul lucrărilor, deşi acestea au fost efectuate şi plătite. La ora actuală, există pe rol mai multe litigii între Primărie şi SZD Electro, drept pentru care instituţia publică nu a mai efectuat plăţi către firmă, în valoare de 3,51 milioane de lei. Suma ar figura, spun auditorii, în contul instituţiei publice, la capitolul „Decontări în curs de clarificare“, pe motiv că dosarele sunt, încă, pe rolul diferitelor instanţe de judecată.

Valoarea abaterii a fost cifrată de auditori la 9,1 milioane de lei, reprezentând valoarea totală a cheltuielilor angajate fără protejarea interesului patrimonial al SPADPP Mangalia. O altă abatere a fost identificată tot în ceea ce priveşte firma SZD Electro, şi face referire la verificarea modului de constituire şi utilizare a garanţiei de bună execuţie a lucrărilor efectuate de firma SZD. Auditorii au dovezi potrivit cărora SZD a înştiinţat ADPP despre deschiderea acestui cont, dar garanţia nu a fost reţinută de la executant, prejudiciul fiind estimat la 383.196 lei.foto2

„Foiletonul“ SZD Electro face subiectul unei alte abateri constatate de Curtea de Conturi, care afirmă că au fost depistate deficienţe în atribuirea şi execuţia unui acord-cadru de lucrări, încheiat în 2010 între ADPP şi firma cu pricina, având o durată de 36 de luni şi o garanţie de 7 ani. Tocmai această garanţie, spun auditorii, nu justifică cheltuielile suplimentare, de 51.786 de lei, făcute de ADPP pentru lucrări de reparaţii pe aceleaşi străzi pe care SZD trebuia să asigure, timp de şapte ani, bunul mers al iluminatului public!

Iluminatul de sărbători, asigurat în baza unor contracte păguboase pentru Mangalia!

Au mai fost constatate nereguli şi cu privire la modul de atribuire şi derulare a contractelor de lucrări încheiate de ADPP cu o altă firmă, SC Elvimex Montaj SRL, în perioada 2014-2015. Aceste contracte vizau „reparaţii instalaţii electrice – lucrări de instalaţii electrice“, „reparaţii instalaţii electrice de joasă tensiune“ şi „reparaţii iluminat public“. Auditorii spun că o parte a lucrărilor executate nu au avut autorizaţii de contrucţie, iar lucrările nu ar reflecta o îmbunătăţire a reţelei iluminatului public din Mangalia. Mai mult, nu ar exista nici documente justificative care să ateste calităţile de materiale înlocuite cu cele noi achiziţionate, fapt ce ar fi dus la o risipă de materiale şi efectuarea unor manopere supradimensionate, faţă de lucrări similare făcute de firma cu pricina. Valoarea estimată a prejudiciului se ridică la 1.531.426 lei.

Tot la capitolul abateri se contabilizează şi seria de contracte prin atribuire directă, care au depăşit, în perioada 2012-2015, limita de 40% din totalul achiziţiilor finalizate în cursul unui an.

În fine, un capitol deosebit de interesant îl constituie, în raport, iluminatul public de sărbători. Cum, potrivit analizei auditorilor, acesta ar fi fost, în ultimii ani, un serviciu cu „cântec“, este mai lesne de înţeles reticenţa autorităţilor, în această iarnă, cu privire la montarea ornamentelor de Crăciun.

Astfel, în perioada 2012-2013, deşi în depozitul ADPP existau suficiente instalaţii şi ornamente de sărbători, ADPP ar fi încheiat un contract de închirere pentru „iluminat festiv“, cu SC LUXTEN Lighting Company, în valoare de 15.594 lei. Tot iluminatul de sărbători, de data aceasta pentru iarna lui 2015-2016, a atras atenţia experţilor constănţeni. Este vorba despre un contract cu SC Flash Lighting Service SA, cu o durată de trei luni şi o valoare de 235.741 lei, fără TVA, încheiat pe 10 noiembrie 2015. Un contract păgubos, spun auditorii, prin risipa făcută, estimată a fi de trei ori mai mare decât în perioada 2012-2013. Valoarea prejudiciului: 221.381 lei.

Ca tabloul să fie complet, se pare că Moş Crăciun a părăsit Mangalia, luând cu el şi o parte a ornamentelor din depozitul ADPP-ului, în valoare de 67.344 lei. Instalaţii pe care nici nu le-a mai adus înapoi…

Mai trebuie spus faptul că, în prezent, mai multe cartiere și zone intens circulate din Mangalia sunt cufundate în întuneric, ceea ce ne demonstrează modul dezastruos în care se asigură iluminatul public, iluminat pentru care s-au tocat de la bugetul local sume astronomice, ce nici nu se justifică, și nici nu se reflectă în calitatea serviciilor oferite cetățenilor.




Studiu realizat de APC: ”Farmacia inimii, CATENA, umblă cu cioara vopsită!”

Asociația PRO CONSUMATORI (APC), organizație de utilitate publică, a realizat în perioada 5-15 ianuarie 2017, în cadrul Campaniei „Fii un pacient activ!”, o cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.În urma acestei cercetări, APC a constatat o practică “interesantă” a lanțului de farmacii CATENA. Aceasta  introduce pe bonul fiscal un număr de 10 sacoșe mici sau mari cu o anumită valoare, fara sa fi fost solicitate de consumator sau justificate  de numărul produselor cumpărate. Sacosele sunt evidențiate pe bon ca reducere, creând impresia unei economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.
Cu toate acestea, pe bonul fiscal, sacoșa apare având prețul de 0,30 lei pentru o sacoșă mica și 0,5 lei pentru o sacoșă mare la care se aplica reducerea rezultată de 3 lei pentru 10 sacoșe mici și de 5 lei pentru 10 sacoșe mari. Împreună cu reducerea de 2,70 lei, acordată pe baza cardului de fidelitate pentru siropul cumpărat, rezultă o reducere în total de 5.79 lei, respectiv 7.70 lei. Sumele sunt prezentate cu litere mari drept ECONOMIE, creând astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale. În realitate, reducerea reală a fost de doar 2.70 lei și nu de 5.70 lei, respectiv 7.70 lei.
Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practică comercială înșelătoare care conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o.
„Crearea falsei impresii  consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, sacoșele fiind oferite cu titlu gratuit, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente”, a precizat Domnul Conf. Univ. Dr. Costel Stanciu, Președintele APC.
Ca o curiozitate, din cele 4 farmacii de unde a fost achiziționat siropul de tuse, farmacia Catena a avut cel mai mare preț de vânzare, chiar și după aplicarea reducerii.

 




Preşedintele CJ Constanţa, alături de familia îndoliată a prof. Gheorghe Dumitraşcu trecut în nefiinţă

imagesPreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, deplânge trecerea la cele veşnice a reputatului istoric Gheorghe Dumitraşcu: “Am primit cu profundă durere vestea trecerii în nefiinţă a prof. univ. dr. Gheorghe Dumitraşcu. Constanţa pierde un mare istoric, un dascăl iubit de studenţi, scriitor deopotrivă, un patriot dar şi un important om politic în perioada 1990-2000. Marele profesor Gheorghe Dumitraşcu, cel care a format generaţii de tineri, va rămâne pentru totdeauna în memoria noastră.

În aceste clipe grele, doresc să transmit familiei sincere condoleanţe!

Dumnezeu să-l odihnească în pace!”




Recomandări ale poliţiştilor constănţeni

Având în vedere înrăutăţirea vremii, în special apariția poleiului pe arterele carosabile, polițiștii constănțeni recomandă conducătorilor auto să nu pornească la drum dacă nu şi-au echipat corespunzător autovehiculele pentru circulaţia în condiţii de iarnă (anvelope specifice sezonului, lanţuri antiderapante, lopată, săculeţ cu nisip, rezervă de combustibil, sistem de climatizare-dezaburire funcţional etc.).

 

În timpul călătoriei, cei de la volan trebuie să păstreze în mers o distanţă de siguranţă faţă de vehiculele dinainte şi să nu acţioneze brusc mecanismele de direcţie şi frânare şi să utilizeze cu precădere frâna de motor, mai ales pe sectoarele de drum cu carosabil alunecos.

Rugăm conducătorii auto să respecte indicațiile polițiștilor pe sectoarele de drum pe care circulă.




Apel la donatori: sânge pentru Paul, jurnalistul aflat într-un moment critic al vieții!

Paul GUn grup de cetățeni din Mangalia, reprezentat de Mihaela Condurachi Popa și Victor Pavel au luat inițiativa lansării unei campanii de donare de sânge pentru Paul Guzu, jurnalistul aflat pe un pat de spital în București. În luna decembrie a anului trecut, Paul a fost diagnosticat cu tumoră la coapsa stângă cu evoluție imprevizibilă și necunoscută.

Iată, mesajul lansat de către inițiatorii acestui sprijin umanitar: ”Este nevoie de sânge pentru colegul nostru, Paul Guzu internat la Spitalul Militar București unde este se află pentru o operație foarte complicata de amputare.Vom merge să donam sânge în data de 21.01.2016. Vom asigura transportul donatorilor. Plecarea spre Centrul de Transfuzii Constanta se va face la ora 09.00 din fața Primăriei Mangalia. Donatorii care doresc să ne ajute sunt rugați să confirme participarea la numărul de telefon:
Mihaela Mihaela Condurachi Popa – 0748881570
Victor Pavel -0744696390

Nu putem rămâne indiferenți!! Fii și tu erou, salvează o viață!!!”.

Așadar, cei care doresc să doneze o picătură de sânge, care pentru Paul înseamnă foarte mult, pot contacta persoanele sus-menționate. Menţionăm că Paul Guzu are grupa de sânge A2.

În continuare, cei ce doresc să fie alături de Paul Guzu, îl pot susţine, financiar, în încercarea prin care trece:

Cont BCR Mangalia – RO21 RNCB 0811 0165 6517 0003 – Guzu Augustin – CNP 1540819133681




Echipa medicală SMURD are de astăzi elicopter nou!

elicopterPresedintele Consiliului Judetean Constanta, Marius Horia Tutuianu, a prezentat, astazi, noul elicopter SMURD, destinat transportului pacientilor in stare grava din judet.  “Avem unul dintre cele mai performante mijloace de interventie in situatii de urgente medicale in acest moment. Inca din prima zi a mandatului meu am spus ca doresc sa asigur locuitorilor judetului servicii medicale de calitate. Aceasta noua aeronava va deservi toate urgentele medicale”, a subliniat Marius Horia Tutuianu, presedintele Consiliului Judetean Constanta.

Elicopterul medical Airbus Helicopters tip H 135, SN 1112, nr. MAI 349 inlocuieste vechea aeronava, care a fost achizitionata de catre Consiliul Judetean Constanta in cadrul proiectului transfrontalier Equipment to save Our Lives. Aparatul de zbor a fost inlocuit de catre asigurator si are o valoare de aproximativ 5 milioane de euro.

Dotarile noului aparat de zbor sunt superioare din punct de vedere al dispozitivelor de iluminat, de semnalizare si localizare in caz de urgenta, inclusiv sub apa. Un alt plus al elicopterului medical Airbus Helicopters tip H 135 sunt sistemele pneumatice de salvare pe apa. De asemenea, motoarele aeronavei sunt mai puternice. Si sistemele de evacuare, navigatie, orientare, masurare tridimensionale sunt imbunatatite. Ca dotari suplimentare amintim si statia radio Tetra Motorola cu casti de protectie echipaj si GSM.

 




354 de pacienţi s-au prezentat la UPU, în ultimele 24 de ore

În perioada 16.01.2017-17.01.2017 s-au prezentat la UPU 354 pacienţi (299 adulţi şi 55 copii) . 121 dintre aceştia au rămas internaţi. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate la UPU Interne , 164 dar şi la UPU Traumatologie, 68.
În ultimele 24 de ore, au fost aduşi la UPU  3 pacienţi reprezentând cazuri sociale. Toţi au fost supuşi investigaţiilor de specialitate. Unul a fost dus la adăpostul social, altul a fost internat la secţia TBC Agigea din cadrul SCJU şi cel de-al treilea a fost transferat la Spitalul Municipal Medgidia.




Avarii RAJA la Medgidia şi Cernavodă

 

Pentru remedierea unei avarii în oraşul Medgidia, la una din conductele de distribuţie apa cu diametrul de 200 mm, de pe strada Vânători, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 17 ianuarie 2017, în intervalul 08,30 – 13,00. Sunt afectaţi consumatorii din zona VS-uri din municipiul Medgidia.
La Cernavodă, pentru remedierea unei avarii pe conducta principala de distributie apa, se opreste apa in intervalul 09,00 – 15,00, in zona CNE – Societatea Nationala Nuclearelectrica. Consumatorii din satele Ştefan cel Mare şi Făclia vor avea apă cu presiuni scazute în acest interval.

Ne cerem scuze faţă de abonaţii afectaţi de  aceste lucrări şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru finalizarea reparaţiilor şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Divizionul 150 Rachete Navale Mangalia, la 25 de ani de la înfiinţare

 

 

Primarul municipiului Mangalia, Radu Cristian, a participat, luni, 16 ianuarie, la ceremonia militară dedicată împlinirii a 25 de ani de la înfiinţarea Divizionului 150 Rachete Navale, desfăşurată în Portul Militar Mangalia. La festivităţi, au mai fost prezenţi, alături de personalul unităţii comandate de comandorul Bogdan Dumitrescu, contraamiralul de flotilă dr. Constantin Ciorobea, locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Navale, contraamiralul de flotilă Daniel Căpăţînă, comandantul Flotei, comandorul Victor Guidea, directorul Statului Major al Forţelor Navale, comandanţi de unităţi şi mari unităţi din Forţele Navale, foşti rachetişti navali din Divizioanele 133 Vedete Purtătoare de Rachete, 150 Rachete Navale şi 508 Rachete de Coastă. După ceremonialul religios oficiat de un sobor de preoţi militari şi civili şi alocuţiuniunile oficialităţilor a avut loc conferirea de embleme, plachete, medalii şi diplome aniversare. În semn de apreciere a activităţii desfăşurate de Divizionul 150 Rachete Navale în cei 25 de ani de activitate, precum şi în semn de apreciere a activităţii desfăşurate de comandorul Bogdan Dumitrescu, comandantul Divizionului 150 Rachete Navale din Mangalia, şeful Statului Major al Forţelor Navale, viceamiralul dr. Alexandru Mîrşu a conferit „Emblema de Onoare a Forţelor Navale”, atât unităţii aniversate cât şi comandantului acesteia. Primarul Radu Cristian, a oferit, la rândul său, comandantului Divizionului, o medalie aniversară. Totodată, edilul i-a felicitat pe cei prezenţi, ocazie cu care le-a transmis că au toată susţinerea administraţiei publice locale în activităţile specifice. Evenimentul s-a încheiat cu defilarea efectivelor unităţii şi vizitarea navelor purtătoare de rachete.

La data de 1 ianuarie 1992, prin ordinul Ministrului Apărării Naţionale nr. M07663/ 18.12.1991, a luat fiinţă Divizionul 150 Vedete Purtătoare de Rachete, având în compunere 3 vedete purtătoare de rachete „Zborul” (188), „Pescăruşul” (189) şi „Lăstunul” (190). Ulterior pe data de 22.12.1992 a intrat în dotarea unităţii şi cazarma plutitoare „Olăneşti” în baza ordinului Comandantului Marinei Militare nr. 13/22.12.1992.

În urma amplului proces de restructurare a Armatei Române, unitatea a suferit mai multe restructurări şi reorganizări succesive, ajungând astăzi ca Divizionul 150 Rachete Navale să fie compus din N.P.R. 188 „Zborul”, N.P.R. 189 „Pescăruşul”, N.P.R. 190 „Lăstunul”, Secţia Rachete Navale (cu 4 Detaşamente mobile de lansare), Compania 585 Apărare C.B.R.N şi Cazarma plutitoare „Olăneşti.

De-a lungul existenţei sale, navele şi instalaţiile mobile de lansare ale Divizionului 150 Rachete Navale au executat misiuni specifice de foc în poligonul Capul Midia, au participat la operaţiuni de căutare şi salvare; protecţia zonei economice exclusive; la operaţiuni de menţinere a păcii şi ajutor umanitar, aducând astfel o contribuţie substanţială menţinerii şi creşterii capacităţii de răspuns a Forţelor Navale în zona de responsabilitate.




RECOMANDĂRI ALE POLIȚIȘTILOR CONSTĂNȚENI

 

Având în vedere avertizarea de înrăutăţire a vremii în zilele următoare, polițiștii constănțeni recomandă conducătorilor auto să nu pornească la drum dacă nu şi-au echipat corespunzător autovehiculele pentru circulaţia în condiţii de iarnă (anvelope specifice sezonului, lanţuri antiderapante, lopată, săculeţ cu nisip, rezervă de combustibil, sistem de climatizare-dezaburire funcţional etc.).

 

În timpul călătoriei, cei de la volan trebuie să păstreze în mers o distanţă de siguranţă faţă de vehiculele dinainte şi să nu acţioneze brusc mecanismele de direcţie şi frânare şi să utilizeze cu precădere frâna de motor, mai ales pe sectoarele de drum cu carosabil alunecos.

 

De asemenea, date fiind condiţiile meteorologice nefavorabile prognozate (ninsori, ploi, vânt şi viscol) trebuie luată în calcul şi posibilitatea întreruperii circulaţiei pe unele segmente de drumuri. În acest nedorit caz, este bine ca din autovehicule să nu lipsească hainele groase, pături, alimente, apa potabilă şi cel puţin un telefon mobil cu încărcător la priza auto.

 

Dacă traficul rutier se va întrerupe din cauza zăpezii, rugăm conducătorii auto să scoată autovehiculele în afara părţii carosabile, pentru a permite utilajelor de deszăpezire să intervină.




RAJA activează Comandamentul pentru Situații de Urgență

 

În urma atenționărilor meteorologice de Cod galben de vânt, ninsori moderate cantitativ si temporar viscol, pentru a interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, la nivelul S.C. RAJA S.A. se activează Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă în perioada 16 ianuarie 2017, ora 20:00 – 18 ianuarie 2017, ora 22:00. Pentru intervenția rapidă, la nivelul comandamentului vor fi constituite echipe de intervenţie, dotate cu toate utilajele necesare, ce vor asigura permanenţa în toată această perioadă atât în municipiul Constanța, cât și în județ.

Asigurăm toţi abonaţii societăţii că echipele noastre de intervenție vor depune toate eforturile pentru asigurarea serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, și care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce sunt rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.