Prefectul solicită Consiliului Local revocarea deciziei de subveţionare a apei reci!

Un proiect ce nu a fost nicio secundă pus în aplicare, deşi a fost aprobat cu voturile a zece aleşi locali, este, acum, desfiinţat de prefectul judeţului, Adrian Nicolaescu. Este vorba despre HCL 54/2016, prin care se aproba subvenţia cu 50% a preţului apei potabile şi canalizării, în limita a 7 mc/lună/familie sau persoană singură, proiect votat de zece din cei nouăsprezece aleşi locali. La şedinţa de Consiliu Local ce va avea loc săptămâna viitoare, aleşii sunt chemaţi, de către primarul Cristian Radu, să anuleze această decizie.

Prefectul a înaintat, în luna martie 2017, o adresă prin care solicită primăriei revocarea acestui proiect. Prefectul motivează această decizie prin aceea că HCL-ul a fost „adoptat cu încălcarea prevederilor legale în vigoare“, mai exact subvenţiile s-ar fi acordat pentru toate categoriile de persoane din Municipiul Mangalia, fără a exista un cadru normativ şi contrar Legii 241/2006, republicată, privind serviciile de alimentare cu apă şi canalizare. Această lege, spune prefectul Nicolaescu, arată că pot fi luate măsuri de protecţie socială pentru plata serviciului de alimentare cu apă şi canalizare şi acordate ajutoate lunare de la bugetul local doar pentru persoanele din locuinţele şi gospodăriile la care este „depăşită rata de suportabilitate“ şi numai în condiţiile legii.

Deşi adresa a fost înregistrată la Primăria Mangalia în martie, iată că ajunge pe masa aleşilor locali abia la finele lunii mai, adică o hârtie oficială a avut nevoie de două luni pentru a „urca“ un etaj al instituţiei publice!

Rămâne de văzut dacă aleşii care au votat, iniţial, proiectul de hotărâre, vor adapta decizia pentru a o face pe placul prefectului şi vor înainta o nouă formă a HCL-ului sau, dimpotrivă, vor decide să renunţe, cu totul, la el.




Terapii noi la Spitalul Judeţean Constanţa pentru pacienţii care suferă de Parkinson

Pacienții constănțeni diagnosticați cu Parkinson au acum șansa la o viață normală. Constanța este unul dintre puținele centre din România unde a fost implementată una dintre cele mai noi metode de tratament în urma căreia simptomatologia bolii se ameliorează considerabil după primele 24 de ore de tratament.  Noua procedură presupune renunțarea la medicația orală și administrarea acesteia, sub formă de gel, printr-un tub(PEG), direct in duoden.

Inițial, pacientul este evaluat clinic iar dacă toate constantele sunt bune, se inițiază intervenția. Pentru a stabili dacă pacientul răspunde favorabil la această metodă de tratament şi pentru stabilirea dozei înainte de a începe tratamentul cu un tub permanent, se recomandă un tub nazoduodenal temporar. Montarea si supravegherea tubului permanent presupune existenta unei echipe formate de  medici neurologi si gastroenterologi. Procedura este minim invazivă iar perioada  de spitalizare nu depășește o săptămână.

De noua metodă de tratament pot beneficia gratuit pacienții diagnosticați cu Parkinson care sunt asigurați, indiferent de vârstă . Terapia inovatoare este utilizată în doar 6 centre din țară, printre care și Constanța.

Coordonatorul programului pe regiunea Dobrogea, pentru județele Constanța și Tulcea este medicul neurolog Docu Axelerad Any iar echipa care se ocupă de pacienții internați în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sfântul Apostol Andrei” Constanța este formată din Conf. Dr. Docu Axelerad Any – medic primar, Neurologie, Conf. Univ Dr. Dumitru Eugen  – medic primar, secția Gastroenterologie și Ș.L Dr. Luana Alexandrescu,  medic primar Gastroenterologie.

Boala Parkinson afecteaza aproximativ 1,4 % din populatia cu vârsta peste 55 ani. În România au fost diagnosticați aproximativ 72 000 de pacienți.

 

 

 

 




Locuri fruntaşe ale elevilor Şcolii nr. 2 Mangalia la Concursul de Matematică „Euxin Math”

Pe 13 mai 2017 s-a desfășurat etapa județeană a Concursului de Matematică „EUXIN MATH”. Școala Gimnazială ”Sf. Andrei” Mangalia a participat cu 8 elevi, care au obținut 6 premii. Iată rezultatele:

1. Patricia Plotic – Clasa a II-a A, 100 puncte, Premiul I, Prof. Elena Roșu

2.Andreea Checiu – Clasa a II-a A, 91 puncte, Mențiune, Prof. Elena Roșu

3. Robert Simion – Clasa a II-a A, 90 puncte, Mențiune, Prof. Elena Roșu

4. Andreea Diaconiţă – Clasa a II-a B, 100 puncte, Premiul I, Prof. Mihaela Trandafir

5. Maria Eftimie – Clasa a II-a B, 93 puncte, Premiul II, Prof. Mihaela Trandafir

6. Gabriel Catrinescu – Clasa a IV-a B, 100 puncte, Premiul I, Înv. Elena Mușat

Felicitări, tuturor!

 




Campania de curățenie generală inițiată de Polaris s-a derulat și astăzi

polaris5Echipele Polaris M Holding se află în a 18-a zi a campaniei voluntare prin care societatea întreține (cosește, colectează, transportă și depozitează) spațiile verzi din Mangalia si stațiuni. În cadrul acestei campanii, #CurățămMangaliaNoastră, echipele Polaris M. Holding continuă să acționeze în Neptun (Str Plopilor), intersecție stadion Neptun (pentru mărirea vizibilității la ieșirea in Dn), varianta Neptun spre gară, Șos. Constanței (intrarea in oraș, partea dreaptă) și squar 1Decembrie. Din urmă se intervine cu utilaje și operatori autocompactoare pentru colectarea reziduurilor vegetale de la intrarea in oraș și din stațiunea Neptun!




Primăria comunei Pecineaga face angajări

Primăria Comunei Pecineaga organizează concurs de recrutare pentru ocuparea urmatoarelor functii publice de execuţie vacante:

Inspector clasa I, gradul profesional asistent la Compartimentul Achizitii Publice , din cadrul aparatului de specialitate al Primarului comunei Pecineaga;

Politist local clasa a III-a gradul profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului comunei Pecineaga;

 

A. Date de organizare ale concursului:

– data până la care se depun dosarele de concurs: 12.06.2017 ora 15,00.

– data afişării selecţiei dosarelor de concurs – 16.06.2017 ora 15,00

-proba scrisa în data de – 21.06.2017 ora 10,00

– proba interviu în data de – 23.06.2017 ora 14.00,

 

B. Conditii de participare la concurs:

1. Condiţii generale de participare la concurs :

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr.188 /1999, privind Statutul funcţionarilor publici, republicată , cu modificarile si completarile ulterioare.

 

2. Condiţiile specifice de participare la concurs:

a) – pentru functia publica de executie vacanta de inspector clasa I gradul profesional asistent la compartimentul achizitii publice :

– Sa fie absolventi de studii universitare de licenta, respectiv studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in domeniul stiintelor juridice sau stiintelor economice ;

– cunostinte operare PC nivel ECDL baza sau certificat operare PC nivel mediu ;

– vechime in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice : minim 1 an ;

 

b) – pentru functia publica de executie vacanta de politist local clasa a III-a gradul profesional debutant , la compartimentul politie locala :

– studii liceale, respectiv studii medii finalizate cu diploma de bacalaureat ;

– cunostinte operare PC nivel mediu ;

– aviz psihologic „apt cu armă”;

– disponibilitate şi rezistenţă la efort;

-apt din punct de vedere medical fizic şi psihic.

– condiţii minime de vechime: nu se cere vechime .

 

BIBLIOGRAFIE

1. Pentru concursul de recrutare în funcţia publică de execuţie vacanta de Inspector clasa I gradul profesional asistent la compartimentul Achizitii Publice:

 

Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice

Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale

Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii

Legea nr. 101/2016 din 19 mai 2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

Hotarare nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice .

 

 

 

 

BIBLIOGRAFIE

2. Pentru concursul de recrutare în funcţia publică de execuţie vacanta de Politist local clasa a III-a gradul profesional debutant

 

Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr. 155 / 2010 privind Politia locala , modificata si completata ;

Hotararea Guvernului nr. 1332 / 2010 privind aprobarea Regulamentului Cadru de organizare si functionare a Politiei Locale ;

Legea nr. 333/ 2003 privind paza obiectivelor , bunurilor, valorilor si protectia persoanelor ;

Legea nr. 60 / 1991 privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice, republicata ( Monitorul Oficial nr. 186 din 14 martie 2014) ;

Legea nr. 61/ 1991 modificata si completata pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala , a ordinii si linistii publice ( republicata , Monitorul Oficial nr. 96 din 7 februarie 2014) .

Legea nr. 4/ 2008 privind prevenirea si combaterea violentei cu ocazia competitiilor si a jocurilor sportive.

O.G. nr. 2/ 2001 privind Regimul juridic al contraventiilor .

 

DOCUMENTELE NECESARE

Pentru inscrierea la concursul de ocupare a funcţei publice vacante de inspector clasa I grad profesional asistent la Compartimentul Achizitii Publice, conform art. 49 din HG. nr. 611/2008:

 

În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:

formularul de înscriere; copia actului de identitate (pentru doamnele casatorite sint necesare si copii dupa certificatul de nastere si de casatorie ); copie dupa diploma de licenta sau diploma de absolvire a studiilor superioare de lunga durata si ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări in domeniul postului scos la concurs; copie dupa certificatul ECDL nivel baza, sau certificat operare PC nivel mediu; copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice; cazierul judiciar; adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate,care va conţine obligatoriu următoarele elemente: numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice; declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

DOCUMENTELE NECESARE

 

pentru inscrierea la concursul de ocupare a funcţei publice vacante de politist local clasa a III-a debutant, conform art. 49 din HG . nr. 611/2008:

În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu: formularul de înscriere ; copia actului de identitate ( pentru doamnele casatorite sint necesare si copii dupa certificatul de nastere si de casatorie ); copie dupa diploma de bacalaureat; copie dupa certificatul de operare PC nivel mediu; aviz psihologic “apt cu arma“; cazierul judiciar;

adeverinţă medicală din care sa reiasa ca este “apt din punct de vedere medical si psihic “ , eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către nităţile sanitare abilitate, care va conţine obligatoriu următoarele elemente: numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice; declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

 




Anunț de interes public RATC Constanța

 

Datorită lucrărilor de asfaltare care se vor executa în data de 27 mai 2017 intre orele 800 – 1800 pe str. Pandurului (cartier Km 5) pe tronsonul cuprins intre str. Mesterul Manole și str. Liliacului , R.A.T.C. Constanta anunța ca linia 5 – 40 va circula în acest interval pe traseul ocolitor astfel :

pe sensul către Cap linie Sere – Șoseaua Mangaliei, str. Hatman Arbore, str. Comarnic, str. Democrației

pe sensul spre Gară același traseu ocolitor.

Pe traseul ocolitor autobuzele vor opri în toate stațiile R.A.T.C. Constanta, iar pe str. Comarnic imediat după intersecția cu str. Hatman Arbore pe ambele sensuri.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

 

 




Dorel Toma (PNL) şi Mihail Bănceanu (PSD), noii aleşi din Consiliul Local Mangalia!

Convocator-1Convocator-2Convocator-3Convocator-4

 

 




Ziua Eroilor, în Piaţa Republicii (galerie foto)

5

7

6

18

13

4

19

12

8

10

11

16

15

17

14

9

1

0

2

3

20

 

 




Înălţarea Domnului şi Ziua Eroilor, sărbătorite, cu fast, de Primăria Pecineaga

nicu stanAstăzi, la orele 12.00, autorităţile publice locale ale comunei Pecineaga au marcat Înălţarea Domnului şi Ziua Eroilor printr-o serie de manifestări cu caracter religios, cultural şi artistic. După oficierea unei slujbe religioase, a avut loc ceremonia de depunere a coroanelor de flori în semn de preţuire faţă de eroii care şi-au dat viaţa pe câmpul de luptă.

Din partea autorităţilor publice locale au fost depuse trei coroane, respectiv din partea Primăriei, a Consiliului Local şi Şcolii Gimnaziale Pecineaga. Primarul comunei,

Niculae Stan ne-a declarat că localitatea mai are în viaţă doar doi veterani de război. Este vorba despre Vasile Dobrin şi Costache Donişanu, în vârstă de 91, respectiv 93 de ani. „De asemenea, comuna noastră mai are printre noi opt soţii ale veteranilor de război. Este vorba despre Maria David, Alexandrina Iordache, Cristina Motoc, Eugenia Zârna, Tasia Fordea, Florica Prodan, Elena Pintilie, Bidae Mustafa. Celor 10 concetăţeni pe care îi respectăm profund, le vom oferi în dar pachete cu alimente. Mai exact, aceştia vor primi câte un cozonac, 2 kg de orez, 2 kg de făină, 2 litri de ulei”, a declarat edilul comunei Pecineaga, Niculae Stan.

Tot în cadrul manifestării, copiii din comună au susţinut un program artistic ce a cuprins cântece, dansuri şi poezii.




Lucrare Enel la staţia de tratare şi pompare Cota 20 Ovidiu

Pentru executarea unor lucrari de reparatii la liniile de alimentare cu tensiune, Enel Electrica Dobrogea intrerupe furnizarea energiei electrice la statia de pompare si tratare Cota 20 Ovidiu, astazi – 25 mai 2017, in intervalul 09,00- 17,00. Fara energie, pompele de la nivelul statiei nu pot functiona, iar alimentarea abonatilor deserviti se va face prin cadere libera din rezervorul de la nivelul statiei. In aceasta situatie, consumatorii din localitatile Mihail Kogalniceanu, Culmea, Nazarcea si Oituz vor avea apa cu presiuni scazute in intervalul mentionat.

Asiguram toti abonatii afectati de lucrarile Enel, ca echipele noastre vor reporni statia imediat, ce se va relua furnizarea de energie.




Avarie RAJA la Eforie Sud

Pentru remedierea unei avarii survenite astazi, 25 mai 2017, la conducta principala de alimentare cu apa cu diametrul de 300 mm, de pe strada Progesului din Eforie Sud, SC RAJA SA Constanta este nevoita sa intrerupa furnizarea de apa in intervalul orar 09,00 – 17,00. Sunt afectati abonatii din zona de Sud a localitatii Eforie Sud. Initial, echipele de interventie au incercat remedirea avariei cu conducta sub presiune, dar in urma ecopertarii zonei, s-a constatat necesitatea inlocuirii unui tronson pe o lungime de aproximativ 6 metri.

Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectati de aceste lucrari de reparatii, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei intr-un timp cat mai scurt si reluarea furnizarii de apa in conditii optime.




Înălţarea Domnului – tradiţii şi obiceiuri

inaltarea_domnului_24145400Între Praznicele Ímpărăteşti cu dată variabilă, legată de Paşti, este şi sărbătoarea Înălţării la cer a Domnului, pe care Biserica o va serba. Sărbătoarea se mai numeşte în popor şi Ispas, de la cuvântul de origine slavonă Supasu, care înseamnă Mântuitorul. Este sărbătoarea în care Biserica face amintire în fiecare an de ultimul eveniment din viaţa pământeană a Mântuitorului. Prin înălţarea Sa la cer, se încheie activitatea Sa de răscumpărare a neamului omenesc din robia morţii şi a păcatului.

Evenimentul Înălţării este amintit în Sfintele Evanghelii şi descris pe larg în cartea Faptele Apostolilor, unde se spune că, după Învierea sa din morţi, Mântuitorul s-a arătat Sfinţilor Săi ucenici şi Apostoli, timp de 40 de zile, prin multe semne doveditoare. Vorbind cu el despre împărăţia lui Dumnezeu, i-a încredinţat că le va trimite Duhul Sfânt, care le va da putere pentru a fi martori şi mărturisitori al Lui în Ierusalim, Iudeea, Samaria şi până la marginile pământului. Şi zicând acesta, s-a înălţat la cer, iar un nor l-a luat din faţa ochilor lor. Este exact ceea ce Iconografia ortodoxă înfăţişează referitor la praznicul Înălţării.

Evenimentul Înălţării la cer a Mântuitorului este adevăr de credinţă, mărturisit şi în Crez. El are importanţă deosebită în viaţa credincioşilor, şi deci a Bisericii. Mai întâi, pentru că el încheie şirul actelor sau momentelor importante din viaţa Mântuitorului, apoi, prin Înălţare, firea omenească este înălţată în persoana Mântuitorului la Dumnezeu şi constituie premisa pogorârii Duhului Sfânt pentru a continua lucrarea în Iisus în Biserică.

Sărbătoarea cade întotdeauna la 40 de zile după Înviere, de aceea se serbează mereu în joia saptamănii a şasea după Paşti. Deşi sărbătoarea are o bază biblică şi s-a prăznuit de timpuriu, mărturii scrise despre existenţa ei avem doar din secolele III – IV. Aşa, de exemplu, Constituţiile Apostolice o menţionează ca pe una dintre cele mai vechi sărbători. După unele mărturii istorice, ea se prăznuieşte la început odată cu Cincizecimea, sau Rusaliile, deci la 50 de zile de la Înviere. Începând cu secolul al IV-lea, o serie de Sfinţi Părinţi fac referire la această sărbătoare, lăsând predici sau cuvântări ţinute cu această ocazie, aşa cum fac Sf. Ioan Gură de Aur, Fericitul Augustin, Sf. Atanasie al Alexandriei şi Sf. Grigorie de Nissa, ca şi Socrate. Dacă pelerina Egeria vorbeşte de serbarea ei odată cu Rusaliile, Fericitul Augustin (sec. V) ne arată că în vremea lui ea era generalizată şi serbata la 40 de zile după Înviere, în toată lumea creştină.

Sărbătoarea a căpătat o importanţă deosebită după ce Sf. Împărăteasă Elena, mama Sf. Constantin cel Mare, a construit o biserică măreaţă pe muntele Măslinilor, de unde se înălţase Domnul şi unde sărbătoarea se prăznuia cu mare fast, asa cum se face şi astăzi.

Există obiceiul ca în această zi, creştinii să se salute cu ,,Hristos s-a înălţat!” Tot în această zi, în bisericile noastre se face pomenirea generală a eroilor morţi pe câmpurile de luptă, pentru ca sufletele lor să se bucure de ajutorul Mântuitorului înălţat la cer. În unele părţi de ţară, în ajunul Înălţării, seara, se pun frunze de pelin la ferestre şi la uşi, ca şi în paturi.

Această sărbătoare mai este cunoscută şi sub numele de Ispas. Înălţarea Domnului marchează ziua în care creştinii se salută unul pe celălalt cu „Hristos S-a Înălţat!” şi „Adevărat S-a Înălţat!„.

În această zi, Mântuitorul Iisus Hristos s-a ridicat la ceruri de pe Muntele Măslinilor. La această minune au mai luat parte şi Apostolii şi cei doi îngeri. Aceştia din urmă le-au vorbit apostolilor despre cea de-a două venire a lui Hristos, şi le-au cerut să nu fie copleşiţi de durerea despărţirii de Mântuitor.

Eusebiu din Cezareea, în lucrarea „Despre sărbătoarea Paştilor” din anul 332 menţionează pentru prima oară sărbătoarea Înălţării Domnului. Din scrierile acestuia, putem deduce faptul că Înălţarea Domnului se ţinea în aceeaşi zi cu Rusaliile, la 50 de zile după Înviere. Abia la sfârşitul secolului al IV-lea, începutul secolului al V-lea, sărbătoarea Înălţării Domnului s-a sărbătorit în altă zi decât Pogorârea Sfântului Duh (Rusaliile), şi anume, la 40 de zile după Înviere. Această dată a rămas până în ziua de astăzi neschimbată.

În urma hotărârilor Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe din anii 1999 şi 2001, Înălţarea Domnului a fost consfinţită că Zi a Eroilor şi că sărbătoare naţională bisericească. În această zi, bisericile româneşti din ţară şi din străinătate sărbătoresc pe toţi eroii români care au căzut pe câmpul de lupta pentru credinţă, dreptate, întregirea neamului sau apărarea ţării.

Potrivit credinţei ortodoxe, la 40 de zile de la Învierea lui Iisus Hristos, românii sărbătoresc ÎNĂLŢAREA DOMNULUI. Se înroşesc ouă, se pregătesc bucate, întocmai ca la masa de Paşti, iar salutul este „Hristos s-a înălţat! – Adevarat s-a înălţat!”.

În unele zone ale tarii, se leaga frunze de nuc peste brau, pentru ca Mantuitorul le-ar fi purtat in momentul Inaltarii. In alte zone, fetele si feciorii se duc in padure sa culeaga frunze de alun cu care fac vraji de dragoste sau pentru a le folosi ca plante tamaduitoare. Se zice ca Cerurile sunt deschise de la Pasti pana la Inaltare, iar cei care mor in aceasta perioada nu mai trec prin Judecata de Apoi si ajung direct in Rai.

Tot în această zi se fac pomeni si se impart pentru morti, in special branza, ceapa verde, paine calda si rachiu. Casele si mormintele se impodobesc, in unele zone, cu frunze de paltin, iar la ferestre se pun frunze de leustean.

 Femeile nu imprumuta sare si nu dau foc din casa, pentru ca altfel toata casa va vui, iar vacile nu vor mai da lapte pentru smantana.




Acţiune de dezinsecţie în oraş şi staţiuni

avion-stropire-300x200Primăria municipiului Mangalia informează că firma de salubrizare „Polaris” va demara, joi 25 mai, în intervalul orar 07:30 -11:30, acţiunea de combatere aviochimică a dăunătorilor şi insectelor de pe raza localităţii. Se vor trata toate zonele şi spaţiile verzi din municipiul Mangalia şi staţiunile aferente. Un avion edilitar va împrăştia insecticid de tipul „K-Othrine PROFI EC 250″, substanţă avizată de Inspectoratul de Sănătate Publică Bucureşti. Cu această ocazie, reprezentanţii Primăriei înştiinţează apicultorii şi sericicultorii din localitate, să îşi protejeze familiile de albine şi crescătoriile de viermi de mătase de substanţa toxică.




Avarie RAJA la Cernavodă

Pentru remedierea unei avarii la conducta de alimentare cu apa, cu diametrul de 150 mm, de pe strada 9 Mai din orasul Cernavoda, SC RAJA SA este nevoita sa opreasca furnizarea apei potabile astazi, 24 mai 2017, in intervalul 11,00 – 16,00. Sunt afectati de oprirea apei potabile consumatorii din Cernavoda, cei de pe strazile 9 Mai, Panait Cerna si Medgidiei.
Ne cerem scuze fata de abonatii afectati de  aceste lucrari si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea reparatiilor si reluarea furnizarii apei potabile la parametrii optimi in cel mai scurt timp.




Debut editorial. Silvana Cojocăraşu lansează la Salonul Internaţional de Carte „Bookfest”, volumul de versuri „Cantabis”

SilvanaCojocarasu1111Joi, 25 mai 2017, ora 16.00, la standul Editurii Tracus Arte, în cadrul Salonului Internaţional de Carte „Bookfest 2017”, va avea loc lansarea primului volum de versuri intitulat „Cantabis” semnat Silvana Cojocăraşu. Prezentarea cărţii va fi făcută de:

–  Ioan Cristescu, directorul Muzeului Naţional al Literaturii Române

–  Dan Mircea Cipariu, vicepreşedinte USR

–  Aura Corbeanu, vicepreşedinte UNITER, profesor la Universitatea Târgu-Mureş

–  Florica Cruceru, critic de artă, fost director al Muzeului de Artă Constanţa

–  Alexandra Emilian, profesor la Universitatea Bucureşti

Cartea poate fi, deja, comandată şi pe site-ul editurii: www.tracusarte.ro.

Pe ultima copertă a cărţii, vicepreşedintele Uniunii Scriitorilor din România, Dan Mircea Cipariu a consemnat: „Când semnele lumii noastre  par a fi tot mai mult fragmentarism, biografism fără miză spirituală şi o anumită voluptate de a vedea că răul are feţe mai seducătoare şi mai post-postmoderne, Silvana Cojocăraşu pariază pe căutarea de sine şi pe un drum de cunoaştere la capătul căruia ar putea fi chiar o orchestră întrupată din sonuri şi muzici ale unui abis subiectiv. Cântarea abisului devine un joc secund şi superior prin care se poate seta o formulă de purificare de lumea clipei imediate. Cantabis îşi revendică, astfel, prin încăpăţânarea poetică de a crede că lumea poate fi îmbunătăţită prin Cuvânt, o nevoie de retorică şi de efectul de catarsis. Cu aceste două ingrediente, poezia Silvanei Cojocăraşu îşi ridică un stindard de lectură şi de receptare!”.

Autoarea noastră din Mangalia este o persoană foarte cunoscută atât pe plan local, cât şi pe plan naţional.cantabis-silvana-cojocăraşu

Absolventă a Universităţii „Ovidius” Constanţa, Facultatea de Litere (Franceză – Italiană), absolventă a Universităţii Luxemburg, Departamentul de Litere şi Ştiinţe Umane (Limbi Romanice). De asemenea, a urmat două Mastere în Imagine şi Relaţii Internaţionale la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative Bucureşti. A absolvit cursurile ciclului internaţional „Politiques culturelles et valorisation du patrimoine”, la Şcoala Naţională de Admnistraţie din Paris. Este laureată a Academiei Internaţionale de Artă Modernă din Roma la Concursul Internaţional de Poezie „Medusa Aurea 2007”. A primit Diplomă de Excelenţă din partea Uniunii Teatrale din România (UNITER).

Silvana Cojocăraşu este şi traducător-interpret (atestat) în Limbile Engleză, Franceză, Italiană şi Spaniolă. Nu în ultimul rând, este membră în Asociaţia Română a Bursierilor Guvernului Francez, vicepreşedinte filieră Artă, Cultură şi Comunicare.

Din punct de vedere editorial, creaţiile sale literare se regăsesc în antologiile „Petale de suflet”, „Ceasuri de mătase” şi „Cuvântul în timp”.

 




2.000 de jucării fără documente legale, confiscate de polițiștii de frontieră de la Vama Veche

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în P.T.F. Vama Veche un bărbat din București, care a încercat să introducă ilegal în ţară 2.000 jucării, fără documente legale.

În data de 23.05.2017, în jurul orei 21.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, județul Constanța, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră, pe sensul de intrare în țară, cetăţeanul român C.G., în vârstă de 40 de ani, domiciliat în municipiul Bucureşti, care călătorea cu un autoturismul marca Audi, înmatriculat în România.

Procedând la efectuarea unui control amănunțit asupra mijlocului de transport, polițiștii de frontieră au descoperit în bagajele personale ale bărbatului, aflate în autoturism, 2.000 jucării (spinnere), pentru care persoana în cauză nu deținea documente de provenienţă.

Bărbatul a declarat că a cumpărat bunurile dintr-un bazar din Istanbul – Turcia, contra sumei de 1.000 de euro cu scopul de a le comercializa.

Poliţiştii de frontieră au ridicat jucăriile în vederea confiscării, evaluate la aproximativ 40.000 de lei şi au sancționat persoana în cauză cu amendă în valoare de 500 lei, conform Legii 12/1990.

 

 




Consiliul Local a alocat 2,6 milioane de lei pentru un proiect de eficientizare a Centralei Termice nr. 9

Aleşii locali din Mangalia au participat, ieri, la o şedinţă de îndată în cadrul căreia au aprobat, în unanimitate, o rectificare de buget pentru susţinerea, cu 30% (2,6 milioane de lei) a unui proiect de modernizare şi eficientizare a Centralei Termice nr. 9.

Proiectul, ce urmează a fi realizat în proporţie de 70% cu bani de la bugetul de stat (6,1 milioane de lei), are o valoare totală de 8,7 milioane de lei şi vizează instalaţia unei staţii de cogenerare de înaltă eficienţă prin montarea unui motor termic cu putere instalată de 1,5 Mwt în CT 9, inclusiv execuţia reţelei la punctele termice nr. 7, 9 şi 10.

Proiectul de cogenerare a fost aprobat de către Consiliul Local anul trecut, în luna septembrie.




Tânăr de 17 ani, prins pe motociclu beat şi fără permis

Ieri, un tânăr de doar 17 ani din Mangalia a fost prins, beat, conducând un motociclu pe Şoseaua Constanţei. Polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia l-au depistat pe N.A.-M., care avea permis de conducere necorespunzător categoriei din care face parte vehiculul. De asemenea, minorul în cauză a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o concentrație de 0,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Mangaliotului i-a fost întocmit dosar penal.




Manifestări artistice dedicate celor mici, cu ocazia Zilei Internaţionale a Copilului

Primăria Mangalia şi Consiliul Local organizează Ziua Internaţională a Copilului, joi, 1 Iunie, începând cu ora 10.30, pe platoul din faţa Casei de Cultură. Evenimentul dedicat tuturor copiilor va cuprinde o serie de manifestări cultural-artistice şi va avea multe surprize pregătite special pentru ei. Ziua Copilăriei va fi sărbătorită prin muzică, dans şi voie bună în cadrul unui spectacol, unde vor susţine momente artistice Corul „Galacteea” şi Trupa „Catis”. Invitatul special al Zilei este Andreea Antonescu, care va oferi copiilor un moment muzical de excepţie. Atmosfera va fi întreţinută de animatori, clovni şi personaje Disney, menite a-i bucura pe copii şi a-i antrena în diverse activităţi artistice. Manifestarea este deschisă publicului larg, astfel că toţi copiii, părinţii şi bunicii din oraş sunt aşteptaţi de 1 Iunie la Casa de Cultură pentru a petrece împreună o zi minunată.

Afis 1 Iunie 2017




Organigramele Primăriei şi Direcţiei de Cultură, atacate de Prefect! Mangalia, în blocaj?

Prefectul judeţului Constanţa a atacat, la Tribunalul Constanţa, secţia Contencios Administrativ şi Fiscal, proiectele de hotărâre privind organigrama Primăriei Mangalia (ce include şi organigramele fostelor ADPP şi Serviciului Social) şi cea a Direcţiei de Cultură. Prefectul a chemat, în instanţă, Consiliul Local şi Municipiul Mangalia, pentru anularea HCL nr. 96 din 4 noiembrie 2016 şi HCL nr. 116, din 21 decembrie 2016, din această acţiune rezultând, astfel, suspendarea celor două hotărâri.

Prin urmare, în acest moment, ADPP şi Serviciul Social au revenit la vechea formulă, deşi, de exemplu, angajaţii ADPP-ului au fost, deja, repartizaţi pe alte funcţii în cadrul primăriei. Cel mai probabil, într-o proximă şedinţă de consiliu, se va pune pe tapet problema blocajului în care se află Mangalia în acest moment, iar aleşii vor încerca rezolvarea acestuia.