Şedinţa AGA, prin care se decidea salvarea Şantierului Naval Mangalia, amânată pentru luni, 2 aprilie
Astăzi, 30 martie, era programată şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor (AGA), în care urma să se decidă neexercitarea de către statul român a dreptului de preemţiune în privinţa pachetului majoritar de acţiuni de 51% scos la vânzare de către coreenii de la DSME.
Din păcate, întâlnirea s-a amânat pentru luni, 2 aprilie, din lipsă de cvorum, întrucât membrii AGA au primit târziu mandatele prin care erau împuterniciţi.
Să sperăm că până luni se vor încheia toate formalităţile, astfel ca decizia privind reanimarea Şantierului Naval Mangalia să nu mai întârzie, iar emoţiile şi agonia pe care toţi le traversăm de luni bune să se sfârşească o dată pentru totdeauna!
Olimpiade școlare, 17-18 martie 2018
Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa organizează sâmbătă, 17 martie 2018, următoarele competiții școlare:
Olimpiada de informatică, începând cu ora 9.00, în următoarele centre de concurs:
Liceul Teoretic „Ovidius” Constanța și Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” Constanța. Participă 110 elevi, iar proba de concurs pentru gimnaziu constă în rezolvarea a două probleme de natură algoritmică, cu ajutorul calculatorului. Punctajul total va fi 200 de puncte. Durata de desfășurare a probei este de trei ore. Pentru liceu, proba constă în rezolvarea a trei probleme de natură algoritmică, cu ajutorul calculatorului. Punctajul final va fi 300 de puncte și include punctajul din oficiu. Durata de desfășurare a probei este de patru ore. Eventualele contestații se depun la Liceul Teoretic „Ovidius” Constanța duminică, 18 martie 2018, între orele 9.00 – 11.00.
Olimpiada de limba și literatura română, etapa județeană, la care participă 609 elevi. Competiția se desfășoară la Liceul Teoretic „Traian” (cls. V-VI, IX-XII) și la Școala Gimnazială Nr. 39 „N. Tonitza” (cls. VII-VIII), iar accesul elevilor este permis în intervalul 9.00 – 9,45. Proba scrisă se desfăşoară în intervalul orar 10.00 – 13.00, urmând ca rezultatele să fie afișate în aceeași zi la centrele de concurs și pe forumul Inspectoratului Școlar Județean Constanța.
Olimpiada de chimie, etapa județeană, la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”, începând cu ora 14.30. Accesul celor 44 de elevi în centrul de concurs se va face în intervalul orar 13.15-13.45.
Olimpiada de neogreacă, etapa județeană, la Liceul Teoretic „Traian”, în intervalul 15.00-18.00, la care s-au înscris cinci elevi.
Duminică, 18 martie a.c., începând cu ora 10.00, la Liceul Teoretic „G. Călinescu”, 11 elevi de nivel gimnazial și liceal vor participa la etapa județeană a Olimpiadei de limba latină.
RAJA activează Comandamentul pentru Situații de Urgență
În urma atenționărilor meteorologice de Cod Galben de vreme rea – ploi și intensificări ale vântului, ce pot ajunge la 65 km/h, pentru a interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, la nivelul S.C. RAJA S.A. se activeaza Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, în data de 18 martie 2018, în intervalul orar 08,00 – 23,00. Pentru remedierea rapidă a eventualelor avarii, la nivelul Comandamentului au fost constituite zeci echipe de intervenţie la nivelul localităților operate, dotate cu utilajele necesare, ce vor asigura permanenţa în toată această perioadă.
Asigurăm toţi abonaţii societăţii că echipele noastre de intervenție vor depune toate eforturile pentru asigurarea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, și care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce sunt rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei.
Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.
Precizări ale Sindicatului Liber Navalistul cu privire la protestul de joi
Comunicat
CONSILIUL DIRECTOR AL SINDICATULUI LIBER NAVALISTUL INFORMEAZA PARTICIPANTII LA
PROTESTUL DIN DATA DE 22.03.2018 DE LA SEDIUL MINISTERULUI ECONOMIEI, CU PRIVIRE LA
URMATOARELE:
– PROTESTUL SE DESFASOARA INTRE ORELE 12.30-14.30 LA BUCURESTI
– PLECAREA AUTOBUZELOR CATRE BUCURESTI, JOI 22.03.2018, VA AVEA LOC IN INTERVALUL 07.00
– 07.30 DE LA POARTA DE ACCES NR. 2
– RECOMANDAM TUTUROR PARTICIPANTILOR SA POARTE ECHIPAMENTUL DE LUCRU
(BLUZA DE SALOTEPA/GEACA)
– IN FIECARE AUTOBUZ VOR FI PREZENTI DOI LIDERI DE SINDICAT CARE VOR FACE
PREZENTA SI LA DUS SI LA INTOARCERE; LIDERII DE SINDICAT VOR COORDONA
GRUPUL DE PARTICIPANTI
– VA RECOMANDAM CA LA INTOARCEREA SPRE MANGALIA SA FOLOSITI ACELASI
AUTOBUZ CA CEL DE LA VENIRE;
– FACEM APEL LA TOTI PARTICIPANTII SA SE ABTINA DE LA: CONSUM DE BAUTURI
ALCOOLICE DE ORICE FEL, ACTE DE VIOLENTA FIZICA SAU VERBALA. PROTESTUL SE
VA DESFASURA IN CONDITII PASNICE, PERSOANELE CARE VOR INCALCA DISPOZITIILE
LEGALE VOR FI SANCTIONATE CONTRAVENTIONAL DE REPREZENTANTII
JANDARMERIEI;
– PARTICIPANTII VOR PRIMI DIN PARTEA SINDICATULUI STEAGURI, FLUIERE, PANCARTE,
CARE VOR FI RETURNATE LIDERILOR DE SINDICAT LA FINALUL PROTESTULUI;
– RECOMANDAM PARTICIPANTILOR SA AIBA PACHET CU MANCARE SI APA;
– IN CURSUL ZILEI DE LUNI, 19.03.2018, VOM SOLICITA AUTORIZAREA PROTESTULUI LA
PRIMARIA MUNICIPIULUI BUCURESTI SI MINISTERUL DE INTERNE (JANDARMERIE);
– PENTRU SALARIATII DMHI SI DMHRM CARE VOR PARTICIPA LA PROTEST IN DATA DE
22.03.2018 EXISTA DOUA OPTIUNI: CERERE DE CONCEDIU DE ODIHNA SAU CONCEDIU
FARA PLATA (INVOIRE)
VA REAMINTIM CA SCOPUL PROTESTULUI ESTE DE A ATRAGE ATENTIA MINISTERULUI
ECONOMIEI SI GUVERNULUI ASUPRA FAPTULUI CA INTARZIEREA LUARII UNEI DECIZII
CU PRIVIRE LA VIITORUL SANTIERULUI INGREUNEAZA SITUATIA ACESTUIA SI A
SALARIATILOR CU FIECARE ZI CARE TRECE.
Negocierile între Damen şi Ministerul Economiei, pe tema preluării şantierului, au ajuns la turaţie maximă!
Săptămâna aceasta, olandezii de la Damen au continuat negocierile cu Ministerul Economiei pe tema preluării pachetului majoritar de acţiuni de 51% al Şantierului Naval Mangalia.
Surse apropiate negocierilor au declarat pentru „Ediţia de Sud” că acestea au constat atât în discuţii directe la minister, cât şi în comunicări scrise reciproce. Următoarea rundă de negocieri este programată pentru săptămâna viitoare, miercuri sau joi.
După cum am anunţat, joi, 22 martie, în paralel cu aceste negocieri reluate la jumătatea lunii ianuarie 2018, după cele începute şi sistate abrupt în decembrie 2017, Sindicatul Liber „Navalistul” va organiza un protest în faţa Ministerului Economiei.
Aceleaşi surse ne-au declarat că, cel mai probabil, negocierile se vor încheia săptămâna viitoare, când se speră să se ajungă, în sfârşit, la un rezultat favorabil pentru şantier, care de luni bune se zbate între viaţă şi moarte.
9.485 de elevi din județul Constanța participă la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național 2017- 2018
În perioada 19- 22 martie 2018, se desfășoară simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național 2017- 2018.
Probele se derulează în 61 de unități de învățământ din județul Constanța, cu participarea unui număr de 9663 de candidați, după cum urmează:
- 4897 de elevi- clasa a XI-a;
- 4588 de elevi- clasa a XII-a.
Calendarul desfășurării probelor este:
- 19 martie 2018- Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
- 20 martie 2018- Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
- 21 martie 2018- Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
- 22 martie 2018- Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă (numai pentru elevii de clasa a XII-a)
Probele încep la ora 9.00 și timpul destinat elaborării lucrării scrise este de 3 ore.
Conform prevederilor legale în vigoare, rezultatele obținute la simularea națională nu se contestă. Acestea sunt analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
Notele obținute la simulare nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele pot fi trecute în catalog.
Lucrare RAJA pe strada Tulcei din Constanța!
Pentru executarea unor lucrări de montare a două vane în instalațiile de furnizare a apei la blocurile S3 și S5 de pe strada Tulcei din Constanța, SC RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 16 martie 2018, în intervalul orar 09,15 – 12,00. Sunt afectati consumatorii de pe strada Ștefăniță Vodă, între bd. Aurel Vlaicu și str. Soveja, parțial str. Tulcei precum și cei alimentati prin punctul termic numărul 47.
Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectați, pe care îi asigurăm că echipele RAJA fac tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei, în cel mai scurt timp.
Sancțiuni de 65.00 de lei într-o singură zi, pentru șoferii fără centură de siguranță!
În conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii din cadrul Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei ai Biroului Rutier Constanța, Mangalia și Medgidia și polițiștii Formațiunii Rutiere Cernavodă, au continuat acțiunea preventivă „SEATBELT”, având ca obiectiv verificarea folosirii centurii de siguranţă și a dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autoturismelor.
Astfel, la data de 15 martie a.c., polițiștii rutieri au depistat și constatat 259 de abateri, aplicând sancțiuni contravenționale în valoare totală de 65.980 de lei, dintre care 203 au fost aplicate pentru nefolosirea centurii de siguranță.
Sindicaliștii de la Șantierul Naval Mangalia au decis: pe 22 martie, vor protesta în fața Ministerului Economiei!
Președintele Sindicatului Liber ”Navalistul”, Laurențiu Gobeajă a declarat pentru ”Ediția de Sud” că a stabilit data protestului anunțat săptămâna trecută. Astfel, salariații DMHI vor participa la mitingul organizat de sindicat în fața Ministerului Economiei, joi, 22 martie, în intervalul orar 12.30 – 14.30.
O dată cu luarea deciziei, organizatorii au strâns semnături ale angajaților pentru a se convinge că demersul este agreat de aceștia. Până în prezent, s-au strâns peste 300 de semnături, listele rămânând deschise.
Liderul sindicatului spune că a epuizat toate demersurile pe care le avea la dispoziție, s-a deplasat de două ori la Ministerul Economiei, a trimis adrese și scrisori la mai multe instituții publice, însă nu a obținut niciun rezultat. ”Vreau să atragem atenția asupra situației extrem de dificile a șantierului și a incertitudinii în care se află salariații de luni bune. După cum se știe, în luna decembrie a anului trecut, reprezentanții SN 2 Mai în AGA (Adunarea Generală a Acționarilor) au votat împotriva exercitării dreptului de preemțiune, blocând acordul cu Damen, care la rândul lui, se înțelesese cu DSME în vederea preluării pachetului majoritar de acțiuni de 51%. Astfel, ceremonia stabilită de Damen pentru data de 21 decembrie a fost anulată, olandezii părăsind șantierul și chiar țara până după sărbători. De la jumătatea lunii ianuarie a acestui an, Damen a reluat negocierile cu ministerul, însă, din păcate, nici până acum nu a rezultat ceva palpabil, salvator pentru șantier. M-am deplasat de 2 ori la Ministerul Economiei și de fiecare dată am primit asigurări că această criză se va încheia curând. Iată, că acest lucru nu s-a întâmplat, salariații pleacă în număr destul de mare, iar problemele noastre se agravează pe zi ce trece. Pentru organizarea acestui protest au semnat atât membrii de sindicat, cât și cei care nu fac parte din această structură. Astfel, la miting vor participa câteva sute de angajați, iar transportul va fi asigurat de sindicat.”
Laurențiu Gobeajă a declarat că ulterior, va fi organizat un protest și la Mangalia, unde speră să participe nu doar angajații, ci și comunitatea locală.
Primăria plombează gropile din Mangalia
Primăria Municipiului Mangalia a demarat, recent, ample lucrări de igienizare a străzilor și spațiilor verzi din oraș și stațiunile din sudul litoralului. Astfel, se intervine asupra spațiilor verzi aflate pe arterele principale și pe cele din perimetrul blocurilor, precum și în parcuri și la intersecțiile din oraș. De altfel, reamenajarea peisagistică a spaţiilor verzi de la nivelul oraşului va fi derulată pe tot parcursul lunii, în toate cartierele Mangaliei. Lucrările de igienizare au cuprins toaletarea gardului viu de pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, Șoseaua Constanței și strada Ion Creangă, degajarea solului de crengi și frunze uscate, precum și alte operațiuni specifice. Intervențiile au mai vizat toaletarea arborilor, dar și amenajarea spațiilor verzi din sensurile giratorii, prin plantare de flori și plante perene. În perioada imediat următoare, intervențiile pe domeniul public vor continua cu lucrări de întreținere și curățenie a spațiilor verzi, constând în curățarea și greblarea spațiilor verzi din jurul blocurilor, precum și măturat mecanizat pe aleile secundare. De asemenea, se va cosi gazonul, se vor toaleta arborii și se va acționa pentru mobilizarea manuală a solului. Tot în această perioadă, au început acțiunile de plombare a gropilor de pe principalele artere rutiere ale orașului. „Într-o primă etapă, vom efectua plombări doar acolo unde sunt gropi cauzate de sezonul rece. În perioada imediat următoare, vom demara lucrări de asfaltare totală pe mai multe străzi din oraș”, a precizat primarul Mangaliei, Radu Cristian.
Prinși de polițiști conducând fără permis
La data de 14 martie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia au depistat un tânăr, în vârstă de 19 ani, care a condus un autoturism pe strada Matei Basarab, din municipiu, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
La data de 13 martie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia au depistat un bărbat, în vârstă de 39 de ani, care a condus un autoturism, pe raza localității Albești, din Mangalia, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
În cauze, polițiștii constănțeni au întocmit dosare penale.
Sancțiuni în valoare de 139.268 de lei, pentru șoferii prinși fără centura de siguranță
În perioada 13-14 martie a.c., în conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii din cadrul Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei ai Biroului Rutier Constanța, Mangalia și Medgidia și polițiștii Formațiunii Rutiere Cernavodă, au continuat acțiunea preventivă „SEATBELT”, având ca obiectiv verificarea folosirii centurii de siguranţă și a dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autoturismelor.
Astfel, polițiștii rutieri au depistat și constatat 720 de abateri, aplicând un număr de 462 de sancțiuni contravenționale, pentru nefolosirea centurii de siguranță, în valoare totală de 139.268 de lei.
Sportivele din Mangalia, locul al II-lea la Cupa României la Box
Sportivele Clubului„Callatis“, Mihaela Chiriţescu (categoria 50 de kg) şi Ionela Cotuna (66 kg) au obţinut, recent, la Cupa României, locul secund. Evenimentul a avut loc în perioada 5 – 10 Martie la Bucureşti şi a fost organizat de Federaţia Româna de Box.
Clubul din Mangalia a participat cu trei sportive : Mihaela Chiriţescu, Ionela Cotuna şi Teodora Neagu, antrenate de maestrul al sportului NICU CHIOVEANU.
Angajaților de la Șantierul Naval care nu mai au de lucru, li se oferă opțiunea șomajului tehnic pentru o perioadă de maximum 3 luni
”Stimați colegi,
Având în vedere:
· situația economică dificilă a societății și lipsa frontului de lucru pe importante sectoare de activitate, cu excepția sectorului de fabricație corp; · prelungirea situației de tranziție și a duratei procedurilor de schimbare a structurii actțonariatului societății; · având în vedere estimările organizației Marketing, societatea va putea relua o structură mixtă echilibrată de activitate, respectiv corp, armare și vopsitorie începând cu luna iulie 2018; · pe fondul situației generale a companiei și a reticenței clienților din sectorul de Reparații Nave, comenzile pentru acest sector sunt aproape inexistente în primul trimestru al anului 2018;
· în contextul dorinței unor angajați, exprimată, deja, către conducerea societății și a Sindicatului din cadrul DMHI, de a utiliza alternativa concediului fără plată și fără justificare pentru perioade de până la 3 luni, fără a înceta raporturile de muncă cu societatea; · pentru a evita aplicarea unor măsuri de restructurare precum concedierea colectivă sau individuală, prin prezentul e-mail vă informăm urmatoarele:
A. Începând cu 14.03.2018, salariații societății (cu excepția muncitorilor direct și indirect productivi din organizațiile : Hull Team/ Fabrication/ Assembly1 /Assembly2; personalul delegat la Șantierele Navale VARD Tulcea/Brăila și personalul direct productiv implicat în activitatea de fabricație tubulatură) pot beneficia, la cerere, de intreruperea temporară a activității pentru o perioadă de 1-3 luni, în condiții similare șomajului tehnic, respectiv cu plata unei indemnizatii de 75% din salariul de bază.
În acest sens, salariații doritori, care solicită întreruperea temporară a activității, vor întocmi o cerere corespunzătoare [conform anexei_1], în conformitate cu art. 117 din Contractul Colectiv de Muncă, art. 52 (c) din Codul Muncii și Protocolul încheiat între Sindicatul Liber “Navalistul” și DMHI.
În baza cererii întocmite de salariat, HRM Group va analiza și hotări în colaborare cu organizația aparținătoare a angajatului, iar în caz afirmativ va emite decizia nominală de suspendare a contractului individual de muncă, pe durata solicitată.
În perioada întreruperii temporare a activității (șomaj tehnic), salariații vor fi remunerați cu 75% din salariul de încadrare și se vor afla la domiciliu, la dispoziția angajatorului, având obligația de a se prezenta la lucru în termen de 48 de ore de la solicitarea societății, făcută publică prin mijloace care asigură confirmarea primirii.
B. Începând cu aceeași dată, 14.03.2018, salariații societății (cu excepția muncitorilor direct productivi din cadrulorganizatiilor: Hull Team/ Fabrication/ Assembly1 /Assembly2; personalul delegat la santierele navale VARD
Tulcea/Brăila și personalul direct productiv implicat în activitatea de fabricație tubulatură), pot beneficia de concediu fără plată, fără justificare pentru o perioadă de până la 3 luni, în baza cererii adresate organizației de Resurse Umane, ulterior validată de aceasta.
În acest sens, salariații doritori, care solicită concediu fără plată, vor întocmi o cerere corespunzătoare.
În baza cererii întocmite de salariat, HRM Group va analiza și hotări în colaborare cu organizația aparținătoare a angajatului, iar în caz afirmativ, va aproba cererea pe durata solicitată.
Perioada în care organizația de Resurse Umane va primi cererile angajaților pentru fiecare din cele 2 variante, mai sus expuse, va fi de 10 zile calendaristice, începând cu data de 14.03.2018.
Rugăm ca toți liderii de organizații ai societății să informeze și să prezinte imediat explicații asupra celor de mai sus, astfel: maiștri și G/L – personalului muncitor din subordine, G/L și T/L – personalului TESA din subordine.
Multumim tuturor pentru întelegere, și sperând ca acest set de măsuri administrative intern reglementate și în acord cu Sindicatul din societate prin prisma protocolului încheiat, să ajute la depășirea greutăților acestei perioade temporare de tranziție a societății. Pentru orice detalii suplimentare de care aveți nevoie, dumneavoastră sau angajații care optează pentru a beneficia de una din cele două proceduri mai sus descrise , vă rugăm să vă adresați organizației de Resurse Umane.”
Avertisment din partea APC: Produse din carne falsificate, fabricate în Belgia, în farfuria românilor!
Belgia a închis o mare fabrică de prelucrare a cărnii – Veviba, după ce autorităţile de supraveghere a pieţei din această ţară i-a retras autorizaţia de funcţionare. Ca rezultat al acestei acţiuni, supermarketurile belgiene au scos de la comercializare produsele din carne fabricate de compania în cauză. În urma analizelor de laborator, autorităţile belgiene au identificat în carnea de vită tocată, o pastă obţinută din carcasa de vită, lucru interzis de legislaţia europeană. Un angajat al companiei Veviba a mărturisit la postul public de radio belgian, modul în care s-a realizat reetichetarea produselor din carne de vită în vederea ascunderii faptului că aceasta este improprie consumului uman, iar apoi produsele au fost exportate în ţări din sud-estul Europei.
Consumul de produse din carne alterată provoacă toxinfecţii alimentare, vărsături, diaree şi alte probleme digestive grave. Totodată, în produsele din carne alterată există bacterii periculoase, precum E. coli, Pseudomonas, Klepsiella etc., care pot provoca decesul copiilor, persoanelor în vârstă şi al adulţilor cu afecţiuni medicale cronice. De cele mai multe ori, cei care practică astfel de fraude alimentare, folosesc condimente sau substanţe chimice pentru a face imposibilă depistarea alterabilităţii de către consumatori prin intermediul organelor de simţ, văz, miros şi/sau gust.
„Solicit în mod public ANSVSA-ului să confirme sau să infirme dacă România a importat din Belgia produse din carne, fabricate de compania Veviba, falsificate cu pasta obținută din carcasa de bovină. De asemenea, să comunice dacă are cunoștință despre reetichetarea acestor produse în sensul ascunderii faptului că le-a expirat data durabilității minimale/termenul de valabilitate, acțiune frauduloasă care ar pune în pericol viața și sănătatea consumatorului român” conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.
Acțiunea „SEATBELT”, la Mangalia
La data de 12 martie a.c., în conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii din cadrul Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei ai Biroului Rutier Constanța, Mangalia și Medgidia, au desfășurat acțiunea preventivă „SEATBELT” , având ca obiectiv verificarea folosirii centurii de siguranţă și a dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autoturismelor.
Astfel, polițiștii rutieri au depistat și constatat 333 de abateri pe acestă linie, aplicând 277 de sancțiuni contravenționale pentru neportul centurii de siguranță, în valoare totală de 81.293 de lei.
Sute de parfumuri susceptibile a fi contrafăcute, confiscate în P.T.F. Negru Vodă și P.T.F. Vama Veche
Poliţiştii de frontieră din cadrul P.T.F. Negru Vodă și P.T.F. Vama Veche au depistat un cetăţean moldovean și un cetățean român care au încercat să introducă ilegal în țară peste 800 flacoane parfum, care purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.
* În data de 12.03.2018, în jurul orei 07.00, polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Negru Vodă au efectuat controlul specific, pe sensul de intrare în ţară, asupra persoanelor aflate într-un autoturism, marca Volkswagen, model Sharan, înmatriculat în Bulgaria.
Astfel, lucrătorii noștri au descoperit ascunse în bagajul personal al cetăţeanului moldovean U.L., în vârstă de 32 de ani, 212 flacoane parfum, ce purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.
* În data de 13.03.2018, în jurul orei 03.00, acționând în baza unei informaţii, polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche au efectuat controlul specific, pe sensul de intrare în ţară, asupra persoanelor aflate într-un autoturism, marca Volkswagen, model Touareg, înmatriculat în România.
Astfel, polițiștii de frontieră au descoperit ascunse în diverse spații ale autoturismului și în bagajul personal al cetăţeanului român T.L.I., în vârstă de 27 de ani, domiciliat pe raza municipiului Bucureşti, 634 flacoane parfum, ce purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.
În ambele cazuri, bunurile în valoare totală de aproximativ 190.000 lei au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor de către polițiștii de frontieră, efectuând cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie, fără drept, a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare şi care prejudiciază pe titularul mărcii înregistrate.
Președintele Iohannis a decis: Vinerea Mare, zi de sărbătoare legală nelucrătoare!
Preşedintele Klaus Iohannis a semnat astăzi decretul privind promulgarea Legii pentru completarea alin. (1) al art. 139 din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, a informat Administraţia Prezidenţială.
Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat pe 28 februarie proiectul de lege prin care Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui – devine zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează.
Propunerea legislativă a fost iniţiată de un grup de 42 de senatori şi deputaţi din întreg spectrul politic şi a fost adoptată de Senat în calitate de primă Cameră sesizată. Deputaţii au adoptat-o cu 233 de voturi „pentru”, şapte voturi „împotriv㔺i 19 abţineri.
„Vinerea Mare în Europa este zi legală de sărbătoare în 16 ţări dintre cele 28 ale Uniunii Europene. În România, Codul muncii prevede 14 zile de sărbători legale, mai puţine faţă de alte ţări din Uniunea Europeană, de exemplu Belgia, Lituania sau Cipru, care au 16 – 17 zile de sărbătoare legală. (…) Şi în România ar trebui introdusă Vinerea Mare ca zi de sărbătoare legală, fiind unul dintre cele mai semnificative evenimente religioase dintr-un an”, se preciza în expunerea de motive a actului normativ.
Codul muncii stabileşte astfel următoarele zile ca sărbători legale în care nu se lucrează: 1 şi 2 ianuarie; 24 ianuarie (Ziua Unirii Principatelor Române); Vinerea Mare; prima şi a doua zi de Paşte; 1 Mai, 1 Iunie (Ziua Copilului); prima şi a doua zi de Rusalii; 15 august (Adormirea Maicii Domnului); 30 noiembrie (Sfântul Andrei); 1 decembrie (Ziua Naţională a României); 25 şi 26 decembrie (prima şi a doua zi de Crăciun).
(jurnalul.ro)
Elevii Liceul Teoretic ”Callatis” au participat la un stagiu de pregătire în Spania în cadrul Proiectului Erasmus
În perioada 12 februarie – 2 martie 2018, un grup format din 16 elevi, de la Liceul Teoretic ”Callatis” Mangalia, însoțiți de directoarea instituţiei, Corina Mihalache, profesorii Vianora Avădanei și Vasilica Georgeta Magaz, a efectuat o deplasare la Granada, în Spania. Deplasarea a fost prilejuită de participarea elevilor la Proiectul Erasmus+, cu titlul ”Analiști și programatori români formați pe piața europeană a muncii”, din cadrul Programului Uniunii Europene pentru educație, formare profesională, tineret și sport 2014-2020, derulat prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educației Naționale.
Profesoara Vianora Avădanei ne-a declarat că “în timpul stagiului de pregătire profesională, elevii au avut posibilitatea să lucreze 6 ore pe zi în firme spaniole, perfecționându-și și îmbogățindu-și cunoștințele din domeniul informaticii, în primul rând, dar au avut ocazia
să-și îmbogățească și alte cunoștințe și abilități, cum ar fi: lingvistice (limba engleză și limba spaniolă), manageriale, de comunicareși colaborare în echipă, de respectare a normelor în firmele de stagiu, de punctualitate, de orientare. În timpul liber, elevii au participat la programe culturale, având posibilitatea să cunoască istoria și cultura Spaniei, dar, în același timp, au împărtășit din tradițiile și obiceiurile românești, cum ar fi sărbătoarea de
”1 Martie-Mărțișorul”. Delegația română a oferit mărțișoare, explicând semnificația și istoria acestei tradiții. Pentru seriozitatea cu care si-au îndeplinit sarcinile de lucru, pentru nivelul de cunoștințe în domeniul informaticii, dar și pentru creativitatea și entuziasmul lor, elevii români au fost foarte apreciați și lăudați, primind Certificate de recunoaștere a experienței și a competențelor și Certificate EuropassMobility.”
Mai trebuie spus faptul că la întoarcerea acasă, elevii și-au arătat aprecierea pentru Programul Erasmus+, care le-a oferit șansa de a se forma ca ajutor de analist programator pe piața europeană a muncii și recunoștința pentru organizația de primire M.E.P. Europrojects Granada, care, profesionist, a organizat mobilitatea elevilor în Granada.