Dezbaterea pe tema garajelor și locurilor de parcare, amânată din cauza numărului foarte mare de participanți!

garaje2

Dezbaterea publică pe tema Regulamentului de organizare, funcționare și rezervare a parcărilor publice de pe raza Municipiului Mangalia a fost amânată, la o dată ce va fi anunțată de către organizatori.

La întâlnirea ce fusese convocată astăzi, la sediul Primăriei, a participat un număr neașteptat de mare de cetățeni ai urbei, fapt care a și creat o situație conflictuală între aceștia și reprezentanții instituției publice. Cum mangalioții nemulțumiți de regulamentul pus în dezbatere publică nu au mai avut loc în sala arhiplină, umplând și scările și holul Primăriei, organizatorii au decis amânarea întâlnirii și organizarea acesteia la Casa de Cultură.




Stațiunile din sudul litoralului vor fi promovate la Târgul de Turism al României

Municipiul Mangalia şi staţiunile din sudul litoralului vor fi reprezentate și în acest an la Târgul de Turism al României, organizat la Romexpo Bucureşti, în perioada 22-25 februarie. Ajuns la cea de-a 39-a ediție, cel mai mare eveniment dedicat industriei turismului își va deschide porțile în noile spații expoziționale pe care Romexpo le-a inaugurat în toamna anului 2017 – Pavilioanele B1 și B2. În Pavilionul B1, Primăria Mangalia și cei mai importanţi agenţi economici din staţiunile Saturn, Venus, Jupiter, Cap-Aurora, Neptun şi Olimp vor promova ofertele turistice, la standul propriu 46-49. Pe durata evenimentului, reprezentanții Primăriei Mangalia vor prezenta publicului interesat, prin diverse materiale informative, (vederi, reviste, broşuri personalizate) potenţialul turistic al celor şase staţiuni din zona de sud a litoralului Mării Negre. Totodată, hotelierii îşi vor prezenta, la rândul lor, ofertele turistice pentru sezonul estival 2018. Pentru dezvoltarea stațiunilor turistice din sudul litoralului, administrația publică din Mangalia a conceput un program de reabilitare astfel încât, până în anul 2020, toate stațiunile Mangaliei să fie modernizate cu fonduri UE. Primul proiect care urmează a fi implementat prin finanțare europeană vizează modernizarea infrastructurii din stațiunea Saturn, precum și reabilitarea falezei Mangalia-Saturn.




Fostul preşedinte al CNAS, Irinel Popescu a fost pus sub control judiciar pentru luare de mită

 

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secţia de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupţie au pus în mișcare acțiunea penală și au dispus luarea măsurii controlului judiciar pe cauțiune, pentru o perioadă de 60 de zile, respectiv de la data de 14 februarie 2018, față de inculpatul Irinel Popescu, la data faptelor președinte al Casei Naționale a Asigurărilor de Sănătate (C.N.A.S.), sub aspectul săvârşirii infracțiunii de luare de mită.

Inculpatul Irinel Popescu a depus la o unitate bancară cauțiunea în valoare de 150.000 de euro, consemnată pe numele său la dispoziția Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În perioada 2007-2009, inculpatul Irinel Popescu, în calitate de președinte al C.N.A.S., a solicitat reprezentanților a două firme de software să încheie contracte de asistență juridică și de prestări servicii cu două firme, în valoare totală de 170.000 euro.

Foloasele menționate mai sus au fost solicitate de inculpat pentru încheierea a două acte adiționale la un contract încheiat între C.N.A.S. și una dintre firmele de software (mediatizat prin comunicatul nr. 690/VIII/3 din 23 mai 2016).Procurorii anticorupție au dispus această măsură preventivă, în contextul în care, în timpul cercetărilor,  inculpatul Popescu Irinel a avut un comportament prin care a urmărit,pe de o parte,periclitarea bunei desfășurări a investigațiilor penale și, pe de altă parte, diminuarea masei bunurilor asupra cărora organul de urmărire penală putea institui sechestru asigurator.

Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul Irinel Popescutrebuie să respecte următoarele obligații:

  1. a) să se prezinte la organul judiciar ori de câte ori este chemat,
  2. b) să informeze de îndată organul judiciar cu privire la schimbarea locuinței,
  3. c) să se prezinte la organul de poliție desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori este chemat,
  4. d) să nu părăsească teritoriul României, decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului,
  5. e) să comunice periodic, conform programului de supraveghere, informaţii relevante despre mijloacele sale de existenţă,
  6. f) să nu comunice direct sau indirect, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanța de dispunere a controlului judiciar,
  7. g) să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme.

 

Inculpatului i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.

Inculpatului Irinel Popescu i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 




În 2017, mai multe secţii ale Spitalului Judeţean Constanţa au fost reabilitate şi dotate cu aparatură performantă

55.561 pacienți au fost externați în anul 2017 de Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța (216/medic).  Cei mai multi pacienti internati în cadrul SCJU au reprezentat urgențe medicale, restul fiind internati în urma unei programări.

Fiecare  medic din ambulatoriul de specialitate a consultat 3993 pacienti, in vreme ce un medic din cadrul UPU a avut in 2017, 3906 pacienti. In total, în anul 2017, la UPU au fost înregisrați 133.000 pacienți. Durata medie de spitalizare, pe spital a fost in 2017 de 6,03 zile iar cele mai aglomerate sectii au fost:

 

– Pediatria – 7262 pacienti externati

– Obstetrica – Ginecologie 1 şi 2  – total 7407 paciente externate (4127 OG 1 , 2920 OG 2)

– Cardiologia – 3959 pacienti externati

– Neurologie – 3414 pacienti externati

– Neonatologie – 3084 pacienti externati

 

De altfel in anul 2017, medicii din cadrul departamentului Hematologie-oncologie pediatrica, au externat 244 pacienti. Un alt semnal de alarma este tras de specialistii in Diabet si Boli metabolice care, au avut ca pacienti, 120 de copii.

Din punct de vedere administrativ, 2017 a fost anul în care s-a schimbat conducerea SCJU (Manager, Director Medical, Director Ingrijiri, Dir. Financiar contabil,  Sef Serv. Achiziții).

Tot in 2017, in luna decembrie,  SCJU a trecut printr-o etapa extrem de importanta si anume reacreditarea. O saptamana intreaga întreg personalul a fost verificat de către o echipa de evaluatori  de la Agenția Națională de Management al Calității în Sănătate. Acreditarea unităților spitalicești este valabilă 5 ani și, de rezultatul obținut, depind fondurile de la bugetul de stat.

 

Îmbunătățirea serviciilor sanitare 2017

 

– Reparații capitale pentru Laboratorul Angiograf

– Proiectarea și reamenajarea secției de Radioterapie

– Amenajarea Secției Sterilizare

– Modernizarea  dotărilor UPU (înlocuire covor antibacterian PVC și montare protecții pereți);

– Proiectarea instalațiilor electrice la Policlinica 2 ;

– Achiziționarea unui ecograf stationar Doppler pentru investigații de tip neurologic

– Alte dotări (50 paturi pt salile post operatorii, 400 noptiere, 470 dulapuri pentru rufe curate și 170 paturi metalice pentru saloane, 50 calculatoare pentru 30 de secții ale Spitalului);

– Aparate performante de anestezie, prin intermediul proiectulului Băncii Mondiale pentru achiziția echipamentelor de anestezie

– Tărgi ultraperformante pentru transportul pacienţilor (pt UPU)

–  Incubator neonatal achizionat de Fundatia pentru Smurd, cu spijinul OMV Petrom

 

Semnarea celor 2 contracte, la sfârșitul anului 2017, respectiv începutul lui 2018:

 

– pentru echipamente de radioterapie, ctr. semnat în luna noiembrie 2017

– pentru echipament de imagistică prin rezonanță magnetică și un sistem de arhivare a imaginilor medicale – PACS, ctr. semnat în luna ianuarie 2018.




Statistică alarmantă şi dureroasă: Anual, zeci de copii din judeţul Constanţa sunt diagnosticaţi cu cancer!

În evidența Compartimentului de  Hemato – Oncologie Pediatrică din cadrul SCJU sunt luați în evidență 230 pacienți, cu vârste de până la 18 ani.  Afecțiunile predominante sunt leucemiile, tumorile cerebrale și limfoamele.

Compartimentul de Hemato-Oncologie  funcționează din anul 2007, iar în 2014 a fost inființat Centrul de zi pentru copii și adolescenți. Atunci, au fost luate în evidență 24 cazuri noi. În 2015, au fost depistate alte 10 cazuri, în 2016, 30 cazuri, iar anul trecut încă 21 copii au fost diagnosticați cu boli oncologice.

Anul acesta, deși abia a început, sunt, deja, 2 cazuri noi de cancer la copii.

În țară, 500 de copii sunt diagnosticați anual, cu boli oncologice, iar la nivel mondial, statisticile indică 5.500 cazuri noi/an!

 

 




Ultima oră: Guvernul a aprobat construcția corvetelor pentru Armată: urmează să precizeze și pe ce șantier vor fi realizate acestea!

Purtătorul de cuvânt al Guvernului României, Vasile Barbu, a anunțat, astăzi, într-o conferință de presă, că proiectul de hotărâre privind circumstanţele şi procedurile specific aferente programului de înzestrare esenţial ”Corvetă multifuncţională” a fost aprobat în urmă cu câteva minute.

Potrivit lui Barbu, prin acest act normativ, Guvernul a stabilit condițiile și procedurile în vederea atribuirii unui acord cadru și a contractului aferent pentru furnizarea a patru corvete construite și dotate LA UN ȘANTIER NAVAL DIN ROMÂNIA, fără a preciza, însă, dacă este vorba despre șantierul de la Mangalia. Cu toate acestea, ținând cont că șantierul naval de la Mangalia are atât dotări de ultimă generație, cât și cea mai mare capacitate de producție, este de așteptat ca DMHI să fie primul pe lista guvernanților în privința acordării contractului pentru cele patru corvete.

Același purtător de cuvânt a precizat că, mai multe amănunte referitoare la decizia Guvernului României, vor fi oferite în perioada imediat următoare, printr-un comunicat de presă.

Vom reveni.




În urma demolării a 273 de garaje, Primăria Mangalia vrea să creeze 1.700 locuri de de parcare

garaje2

garaje2Vineri, 16 februarie, la ora 12.00, la sediul Primăriei Mangalia, va avea loc o dezbatere publică pe tema proiectului de hotărâre care se referă la Regulamentul de organizare, funcționare și rezervare a parcărilor publice din localitate.  Cei interesați sunt așteptați cu propuneri, sugestii sau completări pe marginea documentului.

Potrivit Regulamentului, posesorii de autoturisme își vor putea rezerva, contra-cost, un loc de parcare de reşedinţă, în zona în care locuiesc, iar parcările din faţa instituţiilor publice vor putea fi folosite doar de către angajaţii acestora. Referitor la acest subiect, primarul Cristian Radu a făcut următoarele precizări: „În acest moment, căutăm soluțiile cele mai bune pentru crearea de noi locuri de parcare, în special pentru cele de reședință. Am discutat această problemă cu mulți cetățeni ai orașului nostru, iar ideea care s-a desprins cel mai frecvent a fost aceea de a se demola garajele pentru ca toți sau cât mai multi deținători de mașini să poată beneficia de un loc de parcare. Desigur că, în fiecare zonă unde există garaje, mai întâi ne vom consulta cu locatarii blocurilor, iar apoi vom realiza un plan de sistematizare, în funcție de propunerile venite din partea majorității celor prezenți. Ca exemplu, vă pot spune că, în urma inventarierii celor peste 1700 de garaje din Mangalia, am constatat ca unele sunt de trei ori mai mari decât ar fi trebuit să fie, respectiv au până la 40-50 mp, altele sunt deținute de cetățeni din afara Mangaliei, iar cele mai multe, cum bine știm cu toții, sunt folosite pe post de magazii-depozite, etc. De asemenea, zonele cu garaje sunt adevărate focare de infecție, un pericol pentru sănătatea populației. În urma proiecțiilor de sistematizare, realizate până acum de specialiștii municipalității, în zona cuprinsă între străzile Portului – 1 Decembrie – Ștefan cel Mare – Oituz, pot fi obținute aproximativ 1700 locuri de parcare, care ar deservi cele 1.800 de apartamente din blocurile situate pe străzile din zona respectivă (vezi foto). Atenție: aceste locuri de parcare pot fi amenajate exclusiv în spatele blocurilor sau în zonele în care există în prezent garaje. Nu sunt luate în considerare locurile de parcare de la marginea străzilor. Dar, pentru a reuși acest lucru, ar trebui demolate 273 de garaje, iar zonele respective să fie amenajate corespunzător, cu parcări de reședință, plătite anual, iluminat public, dar și locuri de joacă, spații verzi și zone de recreere. Este un proiect important, care ar “aerisi” mult cartierele Mangaliei, dar orice decizie vom lua, va fi în concordanță cu propunerile dumneavoastră, locuitorii municipiului Mangalia”.

 

 




Primarul Cristian Radu solicită ministrului Economiei rezolvarea rapidă a crizei din şantier, pentru a se evita „pierderea acestui punct strategic de dezvoltare industrială”

scris ministru ecSituaţia critică pe care o parcurge DMHI de câteva luni buni, a atras atenţia primarului municipiului Mangalia, Cristian Radu care a transmis ministrului Economiei, Dănuţ Andruşcă, preşedintelui Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea, dar şi prim-ministrului, Viorica Dăncilă scrisori prin care cere rezolvarea urgentă a crizei. „În calitate de primar al UAT (Unitate Administrativ Teritorială) Mangalia, doresc să vă informez asupra faptului că prelungirea situaţiei de incertitudine sau închiderea acestui şantier de lungă tradiţie va avea un impac social şi economic major pentru Mangalia, pentru judeţul Constanţa, dar şi pentru economia ţării, prin pierderea unui punct strategic de dezvoltare industrială şi a mii de locuri de muncă”, scrie Cristian Radu.

Edilul ne-a declarat faptul că de la instalarea perioadei critice, a făcut mai multe demersuri, numai că desele schimbări din Ministerul Economiei le-au făcut inutile. Având în vedere faptul că la minister există o nouă conducere, edilul a reluat dialogul pe tema problemei şantierului, sperând ca lucrurile să se îndrepte pe drumul cel bun, întrucât o tergiversare ar avea efecte devastatoare asupra întregului judeţ.




Scenariu de ultimă oră şi aproape sigur ca realizare: Statul român doreşte să deţină 51% dintre acţiunile şantierului, iar partenerii olandezi de la Damen, 49%!

 

Reprezentanţii Ministerului Economiei ne-a declarat că în ultima perioadă au tot existat negocieri cu olandezii de la Damen, discuţii care se poartă intens şi zilele acestea pe tema preluării pachetului majoritar de acţiuni de 51% deţinut de DSME.

Surse din cadrul ministerului ne-au dezvăluit faptul că discuţiile sunt însă canalizate către intenţia statului român de a avea de acum înainte rol de acţionar majoritar, nu minoritar cum a fost în ultimii 20 de ani.

Astfel, se fac demersuri astfel ca parteneriatul cu olandezii de la Damen, care deţin Şantierul Naval Galaţi, să se parafeze în scurt timp, numai că aceştia vor intra în posesia a 49% dintre acţiuni. Acest lucru înseamnă că Şantierul Naval Mangalia va avea preşedinte român, iar vicepreşedinte, olandez.

Decizia trebuie luată până la data de 7 martie, deoarece după data de 8 martie DSME va avea libertatea să vândă cui doreşte, caz în care statul român nu va mai avea şansa de a deveni majoritar.




Șantierul Naval Mangalia, o istorie de 40 de ani, pe care, prin pasivitatea lor, autoritățile o vor aruncată la gunoi!

Daewoo Mangalia Heavy Industries, de-a lungul existenţei sale de peste 19 ani, a livrat numai puţin de 152 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave destinate logisticii platformelor de foraj marin, 3 docuri plutitoare, o macara plutitoare şi o instalaţie plutitoare specializată în dragare.

Istoria Daewoo Mangalia a început în urmă cu 42 de ani, în 131974, când lua fiinţă Şantierul 2 Mai Mangalia. Timp de patru ani au fost construite, aici, docurile 1 şi 2. În 1976 demara, în forţă, construcţia a zeci de nave de diverse dimensiuni, de la cargouri pentru mărfuri cu capacitate cuprinsă între 65.000 TDW şi 100.000 TDW, petroliere de 89.000 TDW, dar şi instalaţii pentru platformele petroliere marine şi chiar corpul Fregatei Mărăşeşti.

În 1985 a devenit funcţional cel de al treilea şi cel mai mare doc al Şantierului 2 Mai Mangalia, care a fost folosit pentru reparaţii nave.

La 22 ianuarie 1997 ia fiinţă Daewoo Mangalia Heavy Industries, companie născută prin asocierea dintre Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea şi Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. Şantierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia deţine, în această structură, 49% din acţiunile companiei, în timp ce Daewoo Shipbuilding &Marine Engineering (DSME), are 51% din acţiuni.

9În scurt timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries devine cel mai important şantier naval pentru construcţia, conversia şi reparaţia de nave din zona Mării Negre. După 14 ani, în 2004, prin noua strategie economică a şantierului, DMHI începe producţia de nave comerciale de foarte mari dimensiuni, de tip Panamax. La finele lui 2007, conducerea şantierului decide oprirea activităţii de reparaţii nave, în favoarea proiectelor noi, de mari dimensiuni, care asigurau cifra de afaceri superioară celei realizate de serviciile de reparaţii.

Între anii 2008-2009 Daewoo Mangalia Heavy Industries îşi extinde capacităţile de producţie, prin investiţii în infrastructura pentru noi unităţi de fabricaţie pentru construcţii corp, armare şi vopsitorie, conversia Docului uscat nr. 3, din facilitate pentru servicii de reparaţii nave, în capacitate fundamentală pentru construcţii de nave noi, dotând-o cu o macara gigant de 1.000 de tone forţă. Tot în 2009 are loc lansarea la apă a celor mai mari nave construite în zona

Mării Negre şi Mediteranei: primul proiect – un port-container cu capacitatea de  5.905 TEU pentru Hamburg Sud (Germania) şi, cel de al doilea, un vrachier din clasa CAPESIZE de de 180.000 tdw, pentru Grupul Tzakos (Grecia).16 copy

Anul 2011 aduce şi un record în ceea ce priveşte numărul de nave livrate: unsprezece la număr, dintre care cinci port-containere, trei vrachiere, două nave specializate pentru logistica offshore şi o barjă submersibilă, specializată în foraje submarine.

În 2015 DMHI livrează două portcontainere de 9.100 TEU, cele mai mari nave de acest gen construite vreodată în zona Mării Negre şi Mediteranei.

12

În 2016, compania avea 2.399 de angajaţi proprii, alături de cei peste 4.700 de angajaţi ai societăţilor colaboratoare, numărul total al celor direct angrenaţi în viaţa şantierului depăşind 7.000 de salariaţi.

 




Iată, rezultatele la Evaluarea competenţelor lingvistice în limba română!

Total A)
Mediu
Avansat
Experimentat
Eliminat
Neprezentati
4637
549
974
3070
1
43


Astăzi, 14 februarie 2018, trei elevi de la Colegiul Național „Kemal Ataturk” din Medgidia susțin proba de  Evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă.




Pentru sesiunea iunie-iulie 2018 a examenului de bacalaureat, s-au înscris 5.316 absolvenţi ai clasei a XII-a

În anul școlar 2017- 2018, la nivelul județului Constanța, s-au înscris la examenul național de bacalaureat, sesiunea iunie – iulie 2018, 5.316 de absolvenți (4570 sunt din serie curentă și 746 din serii anterioare).

 

Evaluarea competențelor se realizează în 51 de centre de examen (26 în municipiu și 25 în județ).

Noutatea acestui an o constituie o prevedere procedurală care presupune asocierea de subcomisii la centre de examen care au profiluri acreditate, astfel încât candidații să poată beneficia de certificate de competențe.

În acest sens, deoarece la nivelul județului Constanța există numeroase profiluri acreditate, s-au constituit patru  subcomisii pentru candidați de la Colegiul Tehnic Aurel Vlaicu Galați- calificarea tehnician chimist de laborator (asociați Colegiului Tehnic Vasile Pârvan Constanța), Liceul Tehnologic Grigore C. Moisil Buzău- specializarea tehnician operator telematică și tehnician în hotelărie (asociați Liceului Tehnologic C.A.Rosetti Constanța), Liceul Tehnologic Meserii Și Servicii Buzău- specializarea tehnician operator telematică și tehnician în hotelărie (asociați Liceului Tehnologic C.A.Rosetti Constanța) și Colegiul Tehnic Henri Coandă Tulcea- calificarea tehnician operator tehnică de calcul și tehnician de telecomunicații (asociați Liceului Tehnologic de Electrotehnică și Telecomunicații Constanța). Subcomisiile funcționează în unitățile de învățământ de unde provin candidații, dar notele acestora sunt operate în aplicația Ministerului Educației Naționale de către centrele de examen din Constanța.

 

 




Mandat european de arestare, pus în executare de poliţiştii constănțeni

Poliţiştii de investigaţii criminale din Constanța au depistat un bărbat care era urmărit internaţional pentru infracțiuni contra proprietății, fapte comise în Italia. Schimbul de date şi informaţii a fost asigurat de Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională.

La data de 13 februarie a.c., poliţiştii de investigații criminale din cadrul I.P.J. Constanța au depistat un bărbat, de 38 de ani, din municipiul Mangalia, pe numele căruia exista un mandat european de arestare, emis de autorităţile italiene.

Cel în cauză a fost dat în urmărire internaţională pentru comiterea de infracțiuni contra proprietății, pe teritoriul Italiei.

Pentru depistarea acestuia, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Bărbatul a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța, care a emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, fiind introdus în C.R.A.P. al I.P.J. Constanța.




Asaltat de autorități în momentele sale de glorie, Șantierul Daewoo Mangalia, lăsat, acum, singur să orbecăie prin întuneric!

 

Exact cu un an în urmă, mai precis, la data de 13 februarie 2017, conducerea Șantierului Daewoo Mangalia primea în vizită pe ministrul Economiei de atunci, Alexandru Petrescu care a venit însoțit de o delegație formată din președintele Consiliului Județean Constanța,

Horia Țuțuianu, senatorul PSD, Nicolae Moga, primarul localității Limanu, Dan Gheorghe Georgescu. Atunci, încă plutea optimismul în aer, ministrul întărind tuturor convingerea că șantierul va fi ajutat să-și revină. Iată, ce declara Alexandru Petrescu la conferința de presă: ”DMHI trebuie să privească pe toată lumea, pe acţionari, pe noi ca şi minister, dar şi pe Consiliul Judeţean Constanţa. Până acum, din păcate, statul şi-a manifestat doar prin complezenţă procentul pe care îl deţine din şantier, respectiv 49% Abordarea guvernamentală va fi similară actului managerial. După această primă întâlnire, în cadrul căreia am solicitat o situaţie a şantierului, va exista o discuţie la Ministerul Economiei. De asemenea, voi purta un dialog cu acţionarii majoritari din Coreea de Sud. Consider esenţială păstrarea tuturor locurilor de muncă. Este vorba despre o unitate de producţie extrem de importantă pentru zona de sud a judeţului. Am sugerat conducerii şantierului DMHI o serie de direcţii noi pe care să le abordeze până când piaţa construcţiilor de nave îşi va reveni la nivel mondial, având în vedere că aceasta trece de câţiva ani printr-o criză. Astfel, i-am sfătuit să-şi diversifice portofoliul, să intre şi pe piaţa reparaţiilor, să livreze anumite componente pentru nave, să încheie parteneriate cu alte şantiere din Europa. Cu siguranţă, la nivel mondial, piaţa îşi va reveni, va trece peste această criză, de aceea este important ca DMHI să-şi prezerve numărul angajaţilor, cu atât mai mult, cu cât au pregătirea necesară, sunt instruiţi şi calificaţi la cele mai înalte standarde. Tocmai de aceea este nevoie de profesionişti”, a declarat ministrul Economiei.

Autoritățile, imune la disperarea miilor de angajați!

În ciuda acestor asigurări pozitive, două săptămâni mai târziu, Alexandru Petrescu a fost mutat de la Ministerul Economiei, la IMM-uri, astfel că planurile sale s-au spulberat. În locul său, la minister, a fost numit Mihai Tudose, care, după puțin timp, a ajuns prim-ministru. Apoi, la același minister al Economiei a ajuns tot pentru puțin timp Gheorghe Șimon, pentru ca recent să fie numit un nou ministru în persoana lui Dănuț Andrușcă.

Desele schimbări de miniștri au îngreunat mult dialogul ministerului cu reprezentanții șantierului, astfel că lucrurile s-au acutizat, iar optimismul a fost înlocuit cu deznădejdea.

Revenind la autoritățile locale, județene, naționale, trebuie reamintit faptul că au fost permanent martore la realizările șantierului, la ceremoniile de botez ale navelor, la diversele inaugurări. Printre invitații de onoare s-au aflat, de-a lungul timpului, fostul președinte al României, Traian Băsescu, premierul Viorel Ponta, pleiada de miniștri de la Economie, primari, consilieri locali, județeni, parlamentari, printre care senatorul Nicolae Moga, dar și președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, cât și primarii din Mangalia și Limanu, Cristian Radu, respectiv Dan Gheorghe Georgescu.

De când s-a instalat însă atmosfera de panică, de incertitudine și chiar de disperare în rândul angajaților, famiiilor lor, dar și a cetățenilor în general, reprezentanții autorităților nu au mai scos niciun cuvânt, nu a făcut niciun demers, nu s-a deplasat la Ministerul Economiei ori la Guvern pentru a fi găsită o soluție salvatoare.

Nepăsarea lor a aruncat, acum, Mangalia în haos, generat de teama și zvonurile tot mai credibile privind închiderea definitivă a șantierului. Se pare că nimănui nu-i pasă de miile de familii din Mangalia și împrejurimi care au rate către bănci, copii de întreținut, o viață normală de trăit în fond, fiind mai comod să devină vizibili înainte de alegeri când se lansează noi promisiuni fără acoperire.

 

60% din forța de muncă a șantierului a fost asigurată doar de municipiul Mangalia!

 

Aleșii ar fi trebuit să acorde atenție navaliștilor, nu doar pentru că au drept de vot, ci pentru că țin economia locală în viață, pentru impozitele mari încasate de la DMHI și nu în ultimul rând pentru că numărul celor care lucrează acolo este covârșitor.

Anul trecut pe vremea aceasta, 60% din forța de muncă a șantierului o reprezenta numai cetățenii din Mangalia, 4.500 la număr. Urmau satele și comunele Ciocârlia, Casicea, Adamclisi, Chirnogeni, Cotu Văii, Negru Vodă, Plopeni, Comana cu un procent de 18% dat de cei 1.328 de angajați, apoi zona 2 Mai, Limanu, Vama Veche – 9%, asigurat de 634 de salariați. Un procent de 8% era reprezentat de zona Pecineaga, Albești, 23 August care avea 583 de angajați, apoi zona Constanța (Eforie, Agigea, Mihail Kogălniceanu, Techirgiol, Ovidiu, Topraisar) cu un procent de 5% dat de 350 de angajați. În total, lucrau în șantier 7.395 de oameni.

În prezent, din păcate sunt aproximativ 1.700, dar se zvonește că ar rămâne, curând, sub 1.000!

Cu toate acestea, însă, guvernează tăcerea în rândul aleșilor, domnii având, probabil, preocupări mai importante, ba mai mult, unii dintre ei aflându-se chiar în febra pre-campaniei electorale…

 

Vom reveni!

 

 

 

 

 




Sindicaliştii de la DMHI merg vineri să-i ceară ministrului Economiei să găsească o soluţie rapidă pentru salvarea şantierului

 

Liderul Sindicatului Liber Navalistul, Laurenţiu Gobeajă se va întâlni, vineri, 16 februarie, la ora 10.00, cu ministrul Economiei, Dănuţ Andruşcă. Vizita la minister ne-a fost confirmată şi de către şeful de cabinet al ministrului, Cristi Niculescu. Domnia sa ne-a mai declarat faptul că ministrul Economiei, Dănuţ Andruşcă s-a întâlnit de mai multe ori în ultima perioadă (inclusiv astăzi, n.r.) cu reprezentanţii Damen, fiind în curs negocieri cu aceştia. „Discuţiile continuă pe tema şantierului de la Mangalia, dar ministerul nu are decât un rol de avocat, de intermediar. Noi vom comunica rezultatul negocierilor, îndată ce acestea vor fi încheiate, iar, ulterior Guvernul va fi cel care va anunţa decizia ce se va lua”.




Peste 2,5 milioane de euro, bani europeni, vor ajunge la Mangalia, pentru dezvoltarea comunităților pescărești

 

Asociația FLAG Mangalia Litoral a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prin Direcția Generală Pescuit – Autoritatea de Management pentru POPAM, pentru implementarea proiectului intitulat “Dezvoltarea comunităților pescărești prin implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală integrată în zona Mangalia Litoral”.

 

Valoarea totală alocată implementării proiectului este de 12.781.649,58 lei, din care 8.833.468,54 lei reprezintă valoarea alocată implementării propiectelor prin POPAM, inclusiv costurile de funcționare și animare.

 

Constituită cu scopul de a implica și dezvolta comunitățile pescărești, Asociația FLAG Mangalia Litoral își propune implementarea unei strategii locale integrate care urmărește dezvoltarea unui sector piscicol competitiv, modern și dinamic, bazat pe activități durabile de pescuit și acvacultură, fără a neglija aspectele legate de protecția mediului, dezvoltarea socială și bunăstarea economică.

 

Inițiativa de dezvoltare locală are ca punct central cea mai veche tradiție a zonei, cea a pescuitului, favorizată de așezarea pe țărmul Mării Negre cu un mare potențial pentru dezvoltarea pescuitului marin, prin atragerea de investiții în activități piscicole și de acvacultură, în vederea dezvoltării durabile a teritoriului. Pescuitul şi acvacultura, alături de prelucrarea peştelui şi comerţul cu peşte şi produse din peşte, sunt activităţi prezente în toate cele 5 comunități membre ale parteneriatului public privat: comuna 23 August, municipiul Mangalia, comuna Limanu, comuna Albești și comuna Pecineaga.

 

Implementarea proiectului „Dezvoltarea comunităților pescărești prin implementarea strategiei de dezvoltare locală integrată în zona Mangalia Litoral” contribuie totodată la dezvoltarea și consolidarea unor servicii de calitate în sectorul pescăresc, crearea de locuri de muncă și îmbunătățirea infrastructurii specifice activității de pescuit (porturi, puncte de centre de primă vânzare, etc). Cu ajutorul acestui proiect se dorește obținerea unui diagnostic corect și realist asupra zonei, identificarea avantajelor și a problemelor, a oportunităților și a riscurilor ce pot apărea, precum și formularea priorităților, obiectivelor și a măsurilor necesare a fi implementate în zonă.

 

Beneficiarii direcți dar și indirecți ai acestui proiect de dezvoltare a comunităților pescărești sunt unitățile administrativ teritoriale, asociațiile de pescari, persoanele fizice autorizate, dar și întreprinderile individuale/familiale. Principalele probleme care justifică necesitatea implementării unei Strategii de Dezvoltare Locală sunt infrastructura insuficient dezvoltată, mijloace de transport specializat insuficiente și în mare parte învechite, nivelul de trasabilitate scăzut, precum și lipsa activităților pentru crearea de locuri de muncă.




CAMPIONATUL JUDEŢEAN DE KUNG-FU ŞI CAMPIONATUL JUDEŢEAN DE KARATE „KYOKUSHIN”

Duminică 18.02.2018 la Complexul Sportiv „Tomis” din Constanţa, se vor desfăşura simultan „Campionatul Judeţean de Kung-Fu” şi „Campionatul Judeţen de Karate Kyokushin” ediţia 2018, pentru copii, cadeţi, juniori, seniori şi veterani. Campionatele sunt organizate de C.S. „Marea Neagră” Constanţa şi C.S. „Sakura” Constanţa.

La Kung-Fu, probele de concurs sînt: „Tuishou” şi „Light-Fighting Sanda”. La Karate „Kyokushin”, proba de Kumite.

La cele două campionate vor participa sportivi din cluburile membre ale Federaţiei Române de Arte Marţiale de Contact din judeţul Constanţa. La Kung-Fu s-au înscris 70 de sportivi, iar la Karate 60 de sportivi.

 

Program:

 

Duminică 18.02.2018:

-10.00-10.15: Deschiderea oficială.

-10.15-13.00: Meciuri la „Tuishou” la suprafaţa 1. Meciuri la Karate „Kyokushin”, la suprafaţa 2.

-14.00-14.30: Pauza de masă.

-13.30-17.30: Meciuri la şi „Light-Fighting Sanda” la suprafaţa 1.

-17.30-18.00: Festivitatea de premiere.

-18.00: Închiderea campionatelor.

 




Bugetul de venituri și cheltuieli al Mangaliei, în dezbatere publică

Primăria municipiului Mangalia a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Mangalia pentru anul 2018. Cei interesați sunt așteptați cu opinii, propuneri, sugestii pe marginea acestui proiect, la ședința publică de dezbatere, care va avea loc la sediul Primăriei, miercuri, 21 februarie, începând cu ora 12:00. Propunerea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2018 se poate analiza pe pagina de internet a Primăriei Mangalia: www.mangalia.ro.

Informații suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon: 0241751011, 0241751030, 0241751060. Persoana de contact este Fotin Diana, director al Direcției Economice.




În timp ce autorităţile dorm, Şantierul Naval Daewoo Mangalia este la un pas de faliment!

dmhiSoarta Daewoo Mangalia şi a celor mai puţin de 1.700 de angajaţi, câţi mai numără societatea la ora actuală, stă atârnată, de câteva săptămâni, de un fir de aţă. În noiembrie 2017, olandezii de la Damen Shipyards, firmă binecunoscută şi renumită pe piaţa navală a lumii, au bătut palma cu coreenii de la Daewoo pentru preluarea celor 51% din acţiunile pe care aceştia le deţineau la şantierul din Mangalia, iar tranzacţia a fost aprobată de Consiliul Concurenţei. Neoficial, reprezentanţii olandezilor se şi instalaseră într-un birou din şantier, ba, mai mult, făcuseră şi un inventar al tuturor bunurilor pe care urmau să le preia, începând cu utilajele din incinta unităţii şi terminând cu căminele în care sunt cazaţi angajaţii veniţi din alte localităţi.

Şi, cum numai la români se poate întâmpla, la numai o lună de la semnarea preluării acţiunilor de către grupul olandez, Guvernul Tudose se trezeşte că are dori ca Statul Român să îşi exercite dreptul de preemţiune şi să cumpere cele 51 de procente. Fostul premier anunţa la o televiziune de ştiri că România ar trebui să deţină un şantier naval “de stat”, unde să fie construite sau măcar reparate… bărcuţe! “Trebuie să facem nişte fregate pentru armată şi poate le facem noi, că înţeleg că alţii le-ar fi putut face la şantierul acela. (…) Să facem şi mentenanţa la noi şi dacă şantierul acela naval până acum producea, poate mai facem şi noi o bărcuţă acolo, mai mare, mai mică, mai frumoasă. Poate nu ne iese cea mai frumoasă din prima, dar nu este posibil ca într-o ţară cu atâta Dunăre, cu Dunăre maritimă şi cu mare, statul să nu aibă un şantier naval unde să-şi repare o bărcuţă mică, o bărcuţă măcar. Evident că deranjează, dar asta este viaţa”, a afirmat Tudose în luna ianuarie a acestui an.

Extrem de trist este faptul că, rupt total de realitate, Tudose nu s-a uitat un pic în urmă, pentru a vedea că Statul a deţinut un şantier naval, tot în Mangalia – SN1, de care s-a ales praful sub tutela guvernanţilor. Mii de oameni au rămas, atunci, fără joburi, şansa lor la supravieţuire fiind, paradoxal, tocmai Daewoo Mangalia, unde şi-au putut găsi de muncă.

În present, soarta celor 1.700 de angajaţi stă, undeva, în pixul unor conţopişti de la Bucureşti care evită să facă publică intenţia pe care o au vizavi de şantier. Grupul Damen se pare că ar dori, în continuare, să preia compania de la Mangalia, dar se izbesc de patriotismul prost înţeles al unor guvernanţi lipsiţi de orice pregătire profesională de profil. Fizic, şantierul a devenit, în mai puţin de două luni, o zonă a nimănui, aproape pustie, cu halele golite de oameni şi materiale de construcţii. Ultima navă construită a părăsit Mangalia în urmă cu câteva zile, iar docurile sunt pur şi simplu goale. Mii de navalişti au plecat, de bunăvoie, pe şantierele din Galaţi sau Tulcea, unde li se oferă condiţii de muncă decente, lăsându-şi familiile în urmă.

Le reamintim şi autorităţilor – locale, judeţene şi, mai ales parlamentarilor de Constanţa – că, prin plecarea angajaţilor din DMHI, le pleacă şi o mare parte a voturilor care i-au trimis în fotoliile calde, cu salarii mari, pe care le deţin la ora actuală. În vocea lor şi presiunea pe care ar putea-o pune asupra Guvernului pentru a lua, mai repede, o decizie în privinţa şantierului din Mangalia, stă soarta a mii de familii şi chiar a întreg oraşului de la malul mării, a cărui economie depinde, în proporţie covârşitoare, de soarta Daewoo Mangalia.

În ritmul în care DMHI este, parcă, înadins împins către faliment, nu ne-am mira ca, în câteva săptămâni, Statul Român să nu mai aibă, nici să vrea, forţa de muncă necesară nu pentru a construi fregate pentru Armată, dar nici măcar “bărcuţele” visate de ex-premierul Tudose.

Şi pentru că amână, inexplicabil, luarea unei decizii salvatoare pentru şantier, Statul prin Ministerul Economiei se joacă cu vieţile a mii de cetăţeni din Mangalia şi împrejurimi!

Proaspăt ales în funcţia de preşedinte al Sindicatului Liber „Navalistul”, Laurenţiu Gobeajă a trimis chiar şi în perioada când era lider interimar adrese şi scrisori către Ministerul Economiei. Numai că în interval de câteva luni la conducerea instituţiei s-au perindat trei miniştri Alexandru Petrescu, Gheorghe Şimon şi Dănuţ Andruşca (prezent), astfel că de fiecare dată încercările de a dialoga pe tema şantierului au trebuit reluate. În baza ultimei adrese, sindicatul aştepta răspuns prin care ministrul să-i primească în vederea discutării faţă în faţă a situaţiei şantierului şi a locurilor de muncă ale salariaţilor aflate în pericol.

Dacă răspunsul nu va veni, sindicaliştii vor apela la noi demersuri astfel să se facă auziţi, întrucât amânările nu fac decât să înrăutăţească şi mai mult panica din rândul salariaţilor.

Până atunci, s-au găsit soluţii de avarie, temporare, concretizate în detaşarea a 100 de salariaţi, pentru o perioadă de 60 de zile, la şantierele din Galaţi, Tulcea şi Brăila, întrucât la Mangalia, volumul de muncă este tot mai redus. În ceea ce priveşte portofoliul de lucrări, acestea vizează contracte de colaborare cu şantierele Tulcea şi Galaţi care ne-au oferit o gură de oxigen. Deocamdată, contracte mari, construcţii de nave de la zero nu există, însă Departamentul de Marketing al şantierului lucrează intens pentru găsirea unor potenţiali clienţi.

Pe de altă parte, şedinţele Consiliului de Administraţie nu lămuresc deloc situaţia, şi nici o şedinţă AGA nu se întrezăreşte la orizont. Recent, vicepremierul Paul Stănescu a declarat că doreşte să schimbe legislaţia ambiguă care pe de o parte permite, iar pe de altă parte interzice statului român să-şi exercite dreptul de preemţiune. Numai că există şi o directivă europeană, plus o decizie a Organizaţiei Internaţionale a Şantierelor Navale care ar interzice, indiferent de legislaţia existentă, exercitarea acelui drept de preemţiune care s-a traduce într-un ajutor de stat mascat.

Şi atunci, ne întrebăm de ce se încăpăţânează statul să pună lacăt celui mai mare şantier din România, cu un potenţial imens şi cu realizări remarcabile în întreaga lume?!

Nici cetăţenii ceilalţi ai Mangaliei, care nu lucrează direct în şantier, nu sunt liniştiţi, dimpotrivă, există o tensiune şi o panică generală, întrucât DMHI este singurul agent economic puternic care întreţine municipiul şi împrejurimile. Turismul este timid şi durează cel mult 3 luni pe an, comerţul este la pământ, multe firme mici şi-au închis porţile, astfel că întreaga Mangalie este la un pas de colaps şi riscă să aibă soarta unei zone miniere abandonate, fantomatice.

Vom reveni.

 




Locuitorii din Cumpăna nu au apă la robinete din cauza unei avarii a rețelei de energie electrică

 

Din cauza vantului puternic, la ora 09,40, linia de alimentare cu tensiune a statiei de pompare si tratare Bifurcatie Cumpana a ramas fara energie, motiv pentru care statia nu poate functiona. In aceste conditii, s-a sistat alimentarea cu apa a tuturor abonatilor din localitatea Cumpana. Au fost anuntati reprezentantii furnizorului de energie, care au dat asigurari ca vor remedia avaria.

In continuare la statia de tratare si pompare Palas din municipiul Constanta se inregistreaza fluctuatii de tensiune, motiv pentru care abonatii deserviti au apa cu presiuni scazute.