Anunț Primăria Tuzla: începe curățenia de primăvară!

Primăria comunei Tuzla

Vă informăm cu privire la faptul că începând cu ziua de sâmbătă, 06.04.2019 în comuna Tuzla are loc curăţenia de primăvară. În vederea sprijinirii acţiunii noastre, avem rugămintea de a nu vă parca autoturismele pe domeniul public, astfel încât pătrunderea utilajului de măturat pe străzile mai jos menţionate să nu fie afectată.
Vă mulţumim anticipat pentru colaborare şi înţelegere.
Străzile:
Farului;
Aviatorilor; 
Costineşti;
Recoltei;
Mecanizării;
Constanţei;
Lalelelor;
Salcâmilor;
Merişor;
Meduzei;
Zorilor;
Pasajului;
Televiziunii;
Teilor;
Morii;
Cerealelor;
Zefirului;
Atelierelor;
Viilor;
Grindului;
Răzoare;
Pieţei;
Castelului.




Zâmbetul unui copil va fi redat datorită dumneavoastră! Un simplu SMS îi poate salva viața!

Rebeca

 

SMS de 2 Euro la 8832 cu textul “Rebecca”

Asociația Salveaza o inimă a început o nouă campania de strângere de fonduri de data aceasta pentru micuța Toma Rebecca, aceasta fiind diagnosticată cu scolioză toraco-lombară severă.
Micuța Toma Rebecca de numai 12 ani a fost diagnosticată, in urma unor consultații cu scolioză gravă; doctorii recomandându-i mai multe ședințe de terapie și utilizarea unui corset tip Milwaukee. După o mai lungă perioadă de tratament, rezultatele nu au fost cele asteptate de către familie.
În urma unor investigații amănunțite la o clinică din Munchen (Poliklinik Klinikumrechts der Isar), doctorul Heiko Koller a diagnosticat-o cu scolioză toraco lombară severă.
Costurile estimative ale operației și recuperării sunt de 46.500 de euro, bani care sunt imposibil de strâns doar de către familie.

Cum o putem ajuta pe Rebecca?

Cine vrea sa ii ofere Rebeccăi o mâna de ajutor, poate trimite SMS de 2 Euro la 8832, cu textul “Rebecca”. Fiecare mesaj trimis inseamna o şansa in plus pentru sanatatea şi viitorul fetiţei. De asemenea, donaţiile pot fi facute şi online, pe https://salveazaoinima.ro/campaigns/rebecca-toma/ , prin transfer bancar, in conturile Asociaţiei “Salveaza o inima”:

RO05BTRL00701205W82870XX (cont in lei)

RO28BTRLEUR CRT00W8287001 (cont in Euro)

RO68BTRLUSDCRT00W8287001 (cont in dolari)
Asociatia “Salveaza o inima”, infiintata pe data de 17 decembrie 2012, a reusit sa salveze, pâna in prezent, peste 250 de copii cu malformatii grave. La campaniile umanitare organizate de Asociatie, s-au alaturat peste 60.000 de persoane si companii românesti si international.

Vlad Plăcintă – Președinte-Asociația Salvează o inima, România
Tel. 0752.753.540

E-mail: office@salveazaoinima.ro




Aproape 20 de străzi din Mangalia vor fi reabilitate cu bani europeni

Comunicat de presă

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, a semnat, miercuri, 3 aprilie, la sediul Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră pentru granița Româno-Bulgară, cu sediul în Călărași, contractul cu finanţare europeană, în valoare de 7 milioane de euro, destinat reabilitării unui număr de 17 străzi din localitate. Proiectul face parte dintr-un program transfrontalier româno-bulgar, care prevede reabilitarea tramei stradale din centrul municipiului. Acesta se referă la asfaltarea a 17 străzi din zona centrală a oraşului și alte cartiere, pentru o mai bună desfăşurare a traficului rutier şi pietonal. În acest sens, se vor reface trotuarele, spaţiile verzi şi alte suprafeţe adiacente de pe străzile supuse reabilitării. Imediat după etapa de licitație, se va interveni cu lucrări la trama stradală, pe următoarele străzi: Dr. Motaș, Frumoasei, I.C. Brătianu, Ion Creangă, Libertății, Mărășești, M. Eminescu, Mihai Viteazu, Mircea cel Bătrân, Muncitorului, Negru-Vodă, Oituz, Portului, Țepeș Vodă, Vânători, Vasile Alecsandri, Vasile Pârvan. ”Realizarea acestui proiect este foarte important pentru comunitatea din Mangalia, care dorește să locuiască într-un oraș curat, îngrijit, cu străzi și trotuare moderne. De aceea, facem eforturi să atragem fonduri UE pentru a dezvolta infrastructura rutieră și turistică și să continuăm procesul de asfaltare, în toate cartierele orașului. Sperăm ca în toamna acestui an, să intrăm cu lucrările în teren, după ce parcurgem procedurile legale de licitație”, a declarat edilul Mangaliei, Cristian Radu. Un alt proiect important, în parteneriat cu Primăria Balcik, semnat la sfârșitul anului trecut, vizează amenajarea piațetei din zona centrală a orașului. Aici, va fi creată o zonă de promenadă, se va interveni cu lucrări la terasamente, suprafeţe carosabile, trotuare, pavaje pietonale, spaţii verzi, utilităţi şi alte dotări de mobilier urban. Precizăm că, în prezent, municipiul Mangalia are în implementare alte cinci proiecte finanțate cu fonduri UE, respectiv: cel de modernizare a staţiunilor Saturn și Neptun-Olimp, de reabilitare a falezei Mangalia – Saturn, un altul de restaurare a Bisericii „Sf. Gheorghe” (monument istoric), dar și cel de modernizare a Pieței Republicii din localitate.




Se întrerupe curentul electric, în Lotizarea A

apa-este-viata-1

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere a instalaţiilor şi reţelelor electrice, precum şi a posturilor de transformare, S.C. E-Distribuție Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanța anunţă întreruperea totală a furnizării energiei electrice, în municipiul Mangalia, joi, 4 aprilie, în intervalul orar 10:30-13:30. În timpul lucrărilor, vor fi afectatate, următoarele străzi: Crișanei, Moldovei, Transilvaniei, Apostol Andrei, Demetrios Callatianul, Dobrogei, Bucovinei, Oituz (parțial), Munteniei (parțial) și Maramureșului (parțial).




Angajat la stat: salarii de la 2.000 la 13.000 de lei, la Primăria Mangalia!

taxe si impozite

Considerat, până de curând, un soi defavorizat al salariatului români, angajatul la stat pare să se descurce din ce în ce mai bine când vine vorba despre indemnizația lunară. Vorbim în cele ce urmează despre angajații Primăriei Mangalia, ale căror venituri au sporit considerabil în ultima vreme, ajungând să concureze, cu brio, salariile din companiile mari, cu profituri substanțiale.

Potrivit site-ului oficial al instituției publice, cel mai mare salariu brut din primărie este cel al primarului Cristian Radu, care primește, lunar, 13.520 de lei, iar cel mai mic al unui muncitor necalificat – 2.084 lei. Viceprimarul urbei câștigă, pe lună, 11.440 lei, în timp ce secretarul primăriei, directorii și directorii executivi, alături de arhitectul șef se pot lăuda cu venituri lunare de 9.200 de lei.

Directorii adjuncți și cei executivi adjuncți primesc până la 8.481 lei, șefii de servicii – 7.763 lei, șefii de birou – 7.188 lei, în timp ce consilierii, consilierii juridici, inspectorii, polițiștii locali cu grade superioare ajung să câștige un salariu de bază cuprins între 4.313 lei și 5.370 lei, în funcție de vechime. Venituri ceva mai mici găsim în cazul debutanților din primărie. De exemplu, un referent debutant obține între 2.864 lei și 3.043 lei.

În privința personalului contractual, găsim salarii de 9.200 de lei – administratorul public al orașului, 5.894 lei – șefii de servicii și 4.744 lei șefii de birouri. Consilierii primesc sume de până la 3.759 lei, în timp ce casierii debutanți au venituri cuprinse între 2.084 lei și 2.532 lei, în funcție de vechime. Salariile scad în ceea ce îi privește pe șoferi: maximum 2.864 lei, muncitorii calificați – 3.043 lei sau cei necalificați – maximum 2.595 lei.

Trebuie menționat faptul că, spre deosebire de marea masă a angajaților „la privat”, salariații plătiți din fonduri publice beneficiază de o serie de sporuri, care le rotunjesc substanțial veniturile. Astfel, bugetarii care fac parte din proiecte finanțate din fonduri UE, nerambursabile, beneficiază de majorări cu până la 50% ale salariului de bază, indiferent de numărul de proiecte. În cazul primarului și viceprimarului care ar face parte din aceste proiecte, sporurile sunt de numai 25%.

Sporul de muncă pe timpul nopții, în cuantum de 25% din salariul de bază, este aplicat angajaților care lucrează între orele 22.00 și 6.00 dimineața. Voucherele de vacanță, în valoare de 1.450 lei și indemnizația de hrană (a 12-a parte a salariului minim brut), alături de un spor de 10% pentru cei ce fac parte din comisiile de concurs, sunt alte beneficii ale vieții de angajat la primărie.

Ca un fapt divers, consilierii locali primesc, pentru fiecare ședință la care participă, o indemnizație de 450 de lei.

Mai trebuie menționat faptul că 427 de persoane figurează în organigrama funcțiilor UAT, dintre care 228 sunt angajate la primărie, 42 la Poliția Locală, 9 la Evidența Persoanelor, 97 la Asistență Socială, 5 la Implementare Proiecte, 6 la Sustenabilitate Proiecte și 40 la Direcția Cultură-Sport.




Pentru remedierea a două avarii RAJA, a fost oprită apa în localitatea Hârşova!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea a doua avarii survenite pe conductele de alimentare cu apă, având fiecare diametrul de 250 mm, de la intersecția străzilor Cășăriei cu Frumoasei, respectiv a străzilor Tablei cu Cășăriei din orașul Hârșova, RAJA SA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă astăzi – 02 aprilie 2019, în intervalul orar 11,30 – 17,00.
Sunt afectați de lipsa apei toți consumatorii din orașul Hârșova.

Update
Ca urmare a problemelor întâmpinate la remedierea avariilor survenite astăzi – 02 aprilie 2019, la conductele de alimentare cu apă, având fiecare diametrul de 250 mm, de la intersecția străzilor Cășăriei cu Frumoasei, respectiv a străzilor Tablei cu Cășăriei din orașul Hârșova, RAJA SA Constanța este nevoită să prelungească perioada de întrerupere a furnizării apei potabile până la ora 19,00.
Sunt afectați în continuare de lipsa apei toți consumatorii din localitate.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Târgul naţional, cu participare internaţională, în domeniul agriculturii – EXPOAGROUTIL, va avea loc la Constanța!

Expoagroutil 2019

Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, în parteneriat cu Direcţia pentru Agricultură a Judeţului Constanţa, organizează, în perioada 04 – 07 aprilie 2019, în spaţiul exterior al centrului VIVO! Constanţa, cea de-a XXVII-a ediţie a Târgului EXPOAGROUTIL, târg naţional, cu participare internaţională, în domeniul agriculturii şi industriei alimentare.

Evenimentul beneficiază de o prezenţă masivă a producătorilor si distribuitorilor de utilaje şi inputuri agricole, dar şi de material săditor, produse tradiţionale şi viti-vinicole.  Acest lucru demonstrează faptul că manifestarea a devenit, pe an ce trece, una din cele mai mari din ţară,  iar Dobrogea este un punct deosebit de important, pe harta ţării, în acest domeniu.

Pâna in prezent, sunt înscrişi peste 85 de participanţi, pe o suprafată de expunere de 16.000 mp, în creştere cu 20% faţă de anul trecut şi cu 35% mai mult decât în anii anteriori, acest lucru demonstrând, încă o dată, importanţa evenimentului.

In acest an, ne vom bucura de prezenţa a 20 de expozanţi care expun pentru prima dată la Constanţa şi se remarcă revenirea, printre expozanţi, la această manifestare, a peste 10 firme, care nu au mai participat, în ultimii ani. De asemenea, regăsim, printre expozanţi, firme din Italia, Grecia, Bulgaria, restul fiind participanţi traditionali din România.

Ne bucuram să avem expuse, în premieră, la această editie, dupa multi ani de absenţă, tractoare fabricate în România, alături de cele din import !

Prin implicarea Asociaţiei Producătorilor Privaţi Agricoli de Cereale şi Plante Oleaginoase din judeţul Constanţa şi a LAPAR, a Direcţiei pentru Agricultură a Judeţului Constanţa, dar şi a AGRO-TV-ului, fermierii interesaţi vor participa la întălnirile cu specialiştii, pentru a afla noutăţile din domeniu, promovate în cadrul târgului.

Ca în fiecare an, la această ediţie a târgului EXPOAGROUTIL, participanţii vor avea oportunitatea de a beneficia de oferte promoţionale, de a lansa comenzi şi de a perfecta contracte.

Deschiderea oficială va avea loc joi,  04.04.2019 la ora 11.00.

Manifestarea expoziţională EXPOAGROUTIL – ediţia a XXVII-a va putea fi vizitată zilnic, între orele 10.00 – 19.00 (4-6 aprilie) şi între orele 10.00 – 14.00 (în data de 7aprilie).




Peste 600 de participanți la Ora Pământului, pe 30 martie!

55619249_556640641529399_2178128372800946176_n

În acest an, evenimentul Ora Pământului a reușit să mobilizeze peste 600 de participanți, sub sloganul ”Cine n-are verde, pierde!”. Au fost aprinse peste 3.000 de lumânări în Parcul Arheologic Constanța alături de constănțenii cărora le pasă de mediu și de partenerii  evenimentului: Cercetașii Marini, Tomis Bike Constanța și Asociația Copii cu Viitor.

Parcul Arheologic din Constanța a devenit în acest an aproape neîncăpător pentru cele peste 600 de persoane care au participat la eveniment. Sub sloganul ”Cine n-are verde, pierde”, elevi din Constanța, cadre didactice și constănțeni cărora le pasă de mediu au aprins peste 3.000 de lumânări ale căror suporturi au fost realizate de voluntarii ONG Mare Nostrum: ”Voluntarii noștri au lucrat aproape 3 luni la aceste suporturi, în fiecare zi. Suntem foarte bucuroși că am reușit să mobilizăm atât de mulți voluntari și să îi implicăm în această activitate”, spune Andreea Ștefania Ionașcu, coordonator Departament Educație pentru Dezvoltare Durabilă Mare Nostrum.

Activitatea desfăşurată de ONG Mare Nostrum pentru a marca Ora Pământului a constat în amplasarea unor lumânări pe marginea aleilor pentru a marca drumul. Lumânările au fost aşezate astfel încât să reprezinte diverse simboluri stilizate ce sunt în directă legătura cu natura şi cu protecţia mediului: ”Acesta este un eveniment cu tradiție pentru ONG Mare Nostrum, eveniment prin care tragem un semnal de alarmă privind consumul irațional de energie. Este un eveniment mondial, ce se desfășoară simultan în toate țările. În acest an, am venit și cu un alt mesaj, pentru a dubla însemnătatea acțiunii. Mesajul este tot un semnal de alarmă, de data aceasta privind reducerea suprafeței de spațiu verde din Constanța. Existența spațiilor verzi ne-ar tenta să ne petrecem timpul liber în natură și în acest mod am reduce cantitatea de energie consumată de fiecare dintre noi, ducând totodată și o viată mai sănătoasă.”, spune Mihaela Cândea Mirea, director executiv ONG Mare Nostrum.

În zona de online, rulează deja o campanie #20yearschallenge, în care arătăm cum era Constanța acum 20 de ani, comparativ cu perioada actuală și cât de mult a fost diminuat spațiul verde. De altfel, Constanța este în top 3 cele mai poluate orașe, potrivit unui studiu național.

Cicliștii constănțeni (Tomis Bike) s-au alăturat inițiativei ONG Mare Nostrum, precum și Cercetașii Marini, ce ne-au sprijit și cu realizarea a peste 1000 de suporturi. Asociația ”Copii cu Viitor” s-a alăturat inițiativei noastre, de asemenea.




Proiectul bugetului local, în dezbatere publică: milioane de lei pentru investițiile pe hârtie ale Mangaliei!

buget

În cursul zilei de mâine va fi pus în dezbatere publică proiectul bugetului local al Municipiului Mangalia pe anul în curs. Cel mai probabil, acest proiect va fi supus și votului aleșilor locali ai urbei. Veniturile estimate ale Mangaliei sunt, potrivit reprezentanților primăriei, de 192,6 milioane de lei, din care venituri proprii 82,8 milioane de lei. Anul trecut, bugetul inițial a fost estimat la 88,3 milioane de lei, ulterior acesta a fost rectificat la 227,8 milioane de lei, iar încasările, la 31 decembrie, au fost de 73,1 milioane de lei.

Menționăm că marea majoritate a cheltuielilor pe care le vom enumera mai jos urmează, conform experienței din anii trecuți, să sufere majorări, prin rectificări bugetare.

La capitolul Autorități executive, se estimează că, anul acesta, cheltuielile cu angajații vor scoate din bugetul local 5 milioane de lei, achiziționarea de mobilier – 55.000 de lei, carburanții – 50.000 de lei, Poșta, TV și Internetul – 450.000 de lei, deplasările interne – 30.000 de lei, deplasările externe – 5.000 de lei, consultanța și expertiza – 800.000 de lei, reclama și publicitatea – 175.000 de lei, cheltuielile cu protocolul – 30.000 de lei, echipamente IT și calculatoare – 35.000 de lei, iluminatul arhitectural al clădirii primăriei – 52.000 de lei.

Evidența populației are un buget de 293.000 ei, din care cheltuielile cu salariile angajaților ajung la 250.000 de lei. Poliția Locală are stabilite 1,1 milioane de lei (din care 850.000 de lei reprezintă salariile personalului).

Pe diferite capitole, printre cheltuielile Primăriei Mangalia se numără: taberele școlare – 107.000 lei, pachetele cadou – 241.000 lei, asociațiile și fundațiile – 37.000 lei, susținerea cultelor – 150.000 lei, Reabilitarea fațadelor, picturilor murale interioare și exterioare, consolidarea structurii de rezistență și amenajarea unui lumânărar la Biserica Sf. Gheorghe – 344.575 lei, reprezentând contribuția proprie a primăriei (la care se adaugă 9,3 milioane de lei, fonduri nerambursabile).

Serviciul Salvamar este estimat, anul acesta, la 1,8 milioane de lei, serviciile juridice contractate de primărie – 3,5 milioane de lei, susținerea info-chioșcurilor din Saturn, Jupiter și Olimp – 435.000 lei, susținerea Proiectului Parcului Evergreen – 1 milion de lei și a Aleii Teilor – 400.000 de lei.

Direcția Cultură și Sport are le dispoziție 1,75 milioane de lei, din care, o parte covârșitoare, 1,1 milioane de lei, o reprezintă salariile angajaților. Căminului de Bătrâni ar urma să i se aloce 1,3 milioane de lei, Creșei – 770.000 lei, Cantinei Sociale – 328.000 lei, iar Locuințelor Sociale – 2,5 milioane de lei (aici fiind incluși 630.000 de lei pentru demolarea a cinci barăci din zona M.I. Dobrogeanu). Asistența socială are alocate 3,4 milioane de lei, din care cheltuielile cu personalul ajung la 650.000 de lei, ajutoarele de urgență – 20.000 de lei, ajutoare pentru bătrâni – 200.000 de lei și tichete pentru medicamente – 200.000 lei.

Biroul Administrația Domeniului Public și Privat va cheltui, pentru începutul acestui an, printre altele, pentru consultanță și expertiză – 50.000 de lei, demolarea unor construcții considerate ilegale – 50.000 de lei și pentru WC-uri publice ecologice – 150.000 de lei.

Biroul Piețe și Baze Sportive ar urma să repare Piața Mercur cu 50.000 de lei, Piața Sud cu 40.000 de lei și Piața Saturn (Clubul Pensionarilor) cu 2.000 de lei.

 

Fără burse pentru elevi în propunerea de buget pe 2019!

 

Bugetul de început de an dedicat capitolului Învățământ are o lacună extrem de importantă: nu prevede niciunul dintre cele patru tipuri de burse acordate elevilor din Mangalia! Asta în condițiile în care, din cei aproape 900.000 de lei alocați, în 2018, acestui capitol, beneficiarii, elevii claselor V-XII, au primit mai puțin de jumătate din sumele cuvenite.

Defalcat, unitățile de învățământ din municipiu vor primi următoarele sume: Grădinița nr. 7 și Gradinița nr. 1 (unități cumulate) – 320.400 lei, Școala nr. 1 și Grădinița nr. 4 – 582.645 lei, Școala Sfântul Andrei și Grădinița nr. 5 – 1,1 milioane de lei(din care 509.000 lei reprezintă amenajarea terenului de sport al școlii), Școala nr. 3 și Grădinița nr. 3 – 543.700 lei, Școala Gala Galaction – 448.400 lei, Liceul Teoretic Callatis și Grădinița nr. 2 – 571.400 lei, Colegiul Economic – 690.500 lei, Grup Școlar Industrial „Ion Bănescu” – 950.800 lei.

 

Revine moda panseluțelor! Material dendrologic, flori anuale și bienale, de 700.000 de lei

 

Întreținerea yachtului Primăriei, “Heracleea”, nu este deloc ieftină: consilierii vor aproba 20.000 de lei pentru asigurarea ambarcațiunii, 34.000 de lei pentru reviziile anuale și 5.000 de lei pentru promovarea bărcii. Tot la capitolul „mal de mare”, anul acesta primăria promite că vor fi reparate becurile din Portul Turistic, cu 130.000 de lei, precum și plăcile de granit sparte de ani de zile – 85.000 de lei. În plus, plimbăreții prin port vor beneficia și de 30 de coșuri de gunoi, ce vor fi achiziționate cu 27.000 de lei.

Serviciile veterinare și de asistență veterinară de la capitolul Ecarisaj sunt estimate la 1,1 milioane de lei. Tot la acest capitol aflăm că închiriatul unui autovehicul pentru acest serviciu va costa 85.000 de lei, iar hrana cățeilor – 36.000 de lei.

Biroul Spații Verzi va cheltui, în 2019, pentru amenajarea și întreținerea oazelor de verdeață, 2,8 milioane de lei. Vom cumpăra material dendrologic de 400.000 lei, arbori și arbuști de 110.000 lei, flori anuale și bienale de 100.000 lei, toate urmând a fi fertilizate cu 100.000 lei. Întreținerea lacurilor este estimată la 170.000 de lei, în timp de aceea a Parcului Comorova la 50.000 de lei.

Salubrizarea este estimată la 8,2 milioane de lei, subvențiile la căldură pentru cei branșați la sistemul centralizat de încălzire – 5 milioane de lei, iar subvențiile la transport pentru elevi și vârstnici – 600.000 de lei.

 

Avalanșă de studii: de la Morminte Hypogee la cartier rezidențial la Cap Aurora

 

O importanță extrem de deosebită este acordată, și anul acesta, de către autoritățile publice locale, cheltuielilor pentru studii de fezabilitate, proiecte tehnice, D.AL.I. și alte acte necesare unor proiecte de pe raza urbei noastre. Vă prezentăm o parte dintre acestea, cu mențiunea că numărul lor este mult mai mare, dar multitudinea cifrelor ar putea plictisi, la un moment dat, cititorii.

Astfel, 20.000 de lei ar urma să fie cheltuiți pentru documentația planului de înființare a unei secții de ambulatoriu la spital, 15.000 de lei pentru extinderea clădirii unității medicale, 21.000 de lei actualizarea DALI pentru Biserica Siriană, 99.000 de lei actualizarea DALI și documentația necesară reabilitării Casei de Cultură, 106.000 lei pentru documentația necesară reabilitării Cinematografului Pescăruș și alți 36.000 de lei pentru Grădina Farul.

165.000 de lei sunt estimate a costa actele necesare demarării înființării unui club sportiv recreatic, 75.000 de lei documentația proiectului Valorificarea patrimoniului cultural din Mangalia, Mormintele Hypogee, 106.000 lei documentația înființării unui nou cimitir, 335.000 lei măsurătorile topografice, studiile cadastrale, intabularea, studii geometrice pentru imobile din domeniul public și privat.

Câte 150.000 de lei vor fi investiți în actele necesare proiectelor de Dezvoltare turistică în stațiunea cap Aurora și Dezvoltare turistică în stațiunea Jupiter, alți 15.000 de lei pentru stațiunea Saturn și 130.000 de lei pentru Venus. 50.000 de lei ar costa studiile pentru construirea de locuințe pentru medici specialiști, 54.000 de lei pentru cele privind lucrări de terasament pe T.S. Săveanu – 1 Decembrie, 31.000 de lei  – planul tehnic sistematizare zona Casa Tineretului, 25.000 de lei planul tehnic sistematizare circulație rutieră strada Oituz – G-ral Vârtejanu-Portului, 34.000 de lei – planul tehnic privind sistematizarea zonei Șoseaua Constanței (zona intersecție Saturn-Gară).

100.000 de lei vor costa coșurile și băncuțele ce ar urma să fie montate în Mangalia, 166.000 de lei documentația privind înființarea de locuri de agrement, 128.000 de lei pentru un proiect de reabilitare și modernizare canalizare pluvială, 39.000 de lei pentru modernizarea parcurilor, 97.000 de lei PUZ-ul lotizării cartierului rezidențial înființat la Cap Aurora, 49.000 de lei studiu de oportunitate privind transportul public din Mangalia, 215.000 lei documentația privind Creșterea eficienței energetice a sistemului public de iluminat, 41.000 lei pentru studierea înființării unor stații de autobuz.

Nu în ultimul rând, anul acesta ar urma să fie alocați, pentru documentațiile tehnice, sume consistente pentru finalizarea blocurilor abandonate înainte de repartizarea lor, din zona Dobrogea I și M.I. Dobogeanu: 379.000 lei și, respectiv 425.000 lei.




Sunteți invitați la „Atelierele Iepurașului”, la Pecineaga

55786386_2710365932339278_3375244476703309824_n



Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri

mascati

Polițiști ai Secției Regionale de Poliție Transporturi Constanța, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța, au efectuat, la data de 30 martie a.c., 11 percheziții domiciliare, pe raza județului Constanța, la persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată. Doi bărbați au fost arestați preventiv.

 

Din cercetări a rezultat că, în perioada octombrie 2018 – martie 2019, cei doi, de 29, respectiv 36 de ani, ar fi emis ordine de plată bancare refuzate pentru lipsă total disponibil și specimen semnătură diferit și s-ar fi folosit de mai multe societăți comerciale special constituite în scop infracțional, în scopul achiziționării de produse de la opt firme.

 

De asemenea, aceștia ar fi desemnat administratori în drept persoane fără ocupație și care nu ar fi avut legătură cu activitățile societăților în cauză. 

 

În urma perchezițiilor, polițiștii au ridicat 7 laptopuri, 19 telefoane mobile, peste 1.100 de litri de vin, produse făinoase și pește congelat, în valoare de aproximativ 83.000 de lei, bunuri ce au fost restituite reprezentanților societății păgubite, precum și documente și înscrisuri cu valoare probatorie.

 

Prejudiciul cauzat prin activitatea infracțională este de aproximativ 780.000 de lei.

 

În cursul zilei de ieri, cei doi bărbați, din Constanța și Medgidia, au fost arestați preventiv pentru 30 de zile.

 

În activități au fost angrenați polițiști din cadrul Serviciului de Poliție Transporturi Maritime și Serviciului pentru Acțiuni Speciale al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.




Motociclist accidentat pe Strada Rozelor

motor

În jurul orei 11.15, un bărbat, în vârstă de 30 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe Str. Rozelor, cu directia de deplasare dinspre Hotel Diana catre Liceul Callatis, pe fondul neasigurării, în momentul efectuării manevrei de întoarcere, a intrat în coliziune cu o motocicletă, condusă de un bărbat, de 32 de ani, care se deplasa regulamentar din sens opus.

A rezultat vătămarea corporală uşoară a motociclistului.




Dezbaterea bugetului municipiului Mangalia, amânată pentru miercuri!