Pugilistele Mangaliei, medaliate cu bronz la Campionatul Național de Box

box

 

În perioada 16-21 septembrie, a.c., în localitatea Eforie Nord, a avut loc Campionatul Național de Box feminin-junioare, reunind sute de sportive din toată țara. Clubul de Box ”Alutus Litoral Mangalia” a participat cu sportivele Ana-Maria Zbenghea (categoria 62 Kg) și Ioana Bianca Răcaru (categoria 66 kg), care au urcat pe cea de-a treia treaptă a podiumului de concurs. Antrenorii Gheorghe Sbenghea și Vasile Cojocaru mulțumesc, pe această cale, tuturor celor care s-au implicat și i-au sprijinit pe parcursul antrenamentelor și competiției. Următoarea întrecere de anvergură este Campionatul Național de Box Masculin pentru juniori, din luna octombrie, unde clubul va participa cu o tânără speranță a boxului masculin, sportivul Francesco Debitonto, categoria 45 de kg. O altă competiție pugilistică importantă este Campionatul Național de Seniori, programat să se desfășoare la jumătatea lunii octombrie, în Târgu Mureș, cu participarea sportivului Vasile Cojocaru – medaliat cu bronz, anul trecut, la Cupa României.




Bursele elevilor din Mangalia, „o să” fie acordate… Când? La un moment dat!

consiliu

În continuare, în ciuda declarațiilor oficiale, aruncate în spațiul public în ultimele luni, marea majoritate a elevilor din Mangalia nu și-au primit bursele. De exemplu, la Liceul Callatis, acestea nu au fost acordate deloc, în timp ce, în restul orașului, s-au primit aceste recompense doar pe semestrul I al anului 2018!

Și, din cauza legilor în vigoare, în Mangalia au primit sumele aferente pe semestrul respectiv numai elevii claselor a VII-a și a VIII-a din ciclul gimnazial, precum și liceenii claselor a XII-a și a XII-a, întrucât, potrivit legii, bursele de merit se acordă începând cu semestrul al II-lea, pentru elevii aflaţi în clasele de început ale învăţământului gimnazial, liceal sau profesional, respectiv începând cu semestrul I, pentru elevii aflaţi în celelalte clase ale învăţământului gimnazial, liceal sau profesional.

Prin urmare, de banii din primul semestru au beneficiat cam jumătate din elevii mangalioți în drept să fie recompensați, cu excepția unităților școlare unde încă se trenează acordarea lor.

Ce se întâmplă cu banii pentru al II-lea semestru și când vor fi alocați elevilor din Mangalia? Un răspuns, e drept, ambiguu, a venit la ședința de aseară, când viceprimarul urbei, interpelat de consilierul local Leonard Tănase, a afirmat că „o să” urmeze la plată și semestrul al II-lea, fără să precizeze dacă acest lucru se va întâmpla în viitorul apropiat sau peste un an, ca în cazul semestrului I. „Văd că bani pentru amenzi judiciare are primăria, dar pentru elevi, nu. Da-ți banii copiilor, de un an de zile ne spuneți „o să”…”, a spus Leonard Tănase.

Un alt răspuns, concret, pentru elevii merituoși, precum și pentru cei cu posibilități materiale reduse… „o să” primim, probabil, la un moment dat.

De menționat este și faptul că, din luna septembrie a acestui an, autoritatile administratiei publice locale pot stabili un cuantum mai mare al burselor, in functie de posibilitatile financiare existente la nivel local.

Ce valoare au bursele elevilor in 2019, potrivit legii
Burse sociale
  • bursa sociala pentru elevii orfani sau bolnavi – 300 lei/luna
  • bursa sociala pentru elevii din mediul rural, care sunt scolarizati intr-o alta localitate – 100 lei/luna
  • bursa sociala pentru elevii al caror venit net lunar pe membru de familie nu este mai mare de 50% din salariul minim net pe economie – 300 lei/luna;
  • bursa de ajutor social ocazional – 300 lei
Burse de performanta
  • 1000 lei/luna pentru elevii care au obtinut locurile I, II sau III la etapele nationale ale olimpiadelor si concursurilor scolare si pentru cei care s-au calificat in loturile de pregatire organizate pentru competitiile internationale
  • 500 lei/luna pentru elevii care au obtinut locurile I, II sau III la etapele nationale ale competitiilor/concursurilor cultural – artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-stiintific, de nivel national, organizate de Ministerul Educatiei
Burse de merit
  • bursa de merit pentru media 10 – 600 lei/luna
  • bursa de merit pentru medii cuprinse intre 9,99 si 9,50 – 300 lei/luna
  • bursa de merit pentru medii cuprinse intre 9,49 si 9,00 – 200 lei/luna
  • bursa de merit pentru medii cuprinse intre 8,99 si 8,50 – 70 lei/luna



Mangalioții, buni de plată: proiectul privind achitarea amenzilor judiciare din bugetul local, a trecut la vot!

Un proiect extrem de controversat a fost dezbătut, astăzi, în ședința ordinară a Consiliului Local Mangalia.

Proiectul, așa cum a fost redactat de către consilierul local Linica Stan, ce și-a asumat, singură, inițierea lui (deși, pe ordinea de zi trimisă aleșilor locali acum câteva zile, inițiatorul era primarul), sună astfel: “Proiect de hotărâre privind achitarea amenzilor judiciare din bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului Mangalia. În acest sens se propune aprobarea achitării amenzilor judiciare aplicate de către instanțele de judecată primarului, membrilor Consiliului Local, funcționarilor publici și personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului”. Tot potrivit proiectului, abia ulterior aprobării acestui proiect, Direcția Economică ar urma să stabilească totalul amenzilor (mai firesc era să fie și prezentată, în cadrul proiectului, și suma totală pe care mangalioții o vor avea de achitat în numele tuturor acestor amploaiați instituției publice care nu au știut să își facă treaba pentru care sunt plătiți… tot din banii noștri!), pentru ca aceste sume să revină, de drept, celor nedreptățiți.

În preambulul proiectului înfierat deja de zeci de cetățeni pe rețelele de socializare, se arată că inițiativa este una perfect legală, întrucât articolul 109 din OUG 57/2019 privind Codul Adminstrativ stipulează, clar, că primarul reprezintă Mangalia în calitate de reprezentant legal al orașului și nu n nume personal. Motivarea nu arată de ce ar trebui ca și angajații primăriei, chiar și cei contractuali, ce nu au catadicsit să își facă datoria, să fie absolviți de această vină, cetățenii urmând să plătească, tot din propriile buzunare, gravele abateri de la fișa postului. În același document se mai arată că și cheltuielile de judecată (și, practica de la Mangalia ne-a demonstrat faptul că, deși primăria a angajat avocați pe sume extrem de grase, de ordinul milioanelor de euro, multe procese au fost pierdute dfinitiv) se fac tot din… bugetul local!

Viceprimarul Mangaliei, Dragoș Angelescu, a luat cuvântul în locul inițiatorului proiectului, motivând decizia înaintată spre aprobare astfel: “Considerăm că nu este normal să fie tras la răspundere primarul, viceprimarul sau un consilier pentru niște lacune administrative. Aici discutăm despre situații total atipice, care vor fi discutate în cadrul unor comisii, poate și în comisiile de disciplină ale primăriei și stabilit, clar, dacă poate fi tras la răspundere un funcționar public. Acela va fi tras la răspundere. În cazul în care nu se poate dovedi că culpa este a unui funcționar public, nu mi se pare normal ca aceste amenzi să fie imputabile conducătorilor instituției, doar că așa a stabilit o instanță”.

Un punct de vedere avizat împotriva proiectului inițiat de Linica Stan l-a avut consilierul Paul Foleanu, care a arătat mai multe puncte slabe ale acestuia, fapt care va duce, indubitabil, la atacarea lui de către Instituția Prefectului: “Un act administrativ nu poate produce efecte retroactive. Dacă citim punctul 2 al acestui proiect, vedem că se urmărește ca amenzile plătite în trecut, de Ion Mincă, de Tusac, de Cristian Radu, de Sorin Andrei, să fie rambursate din bugetul local, adică, dăm acestui act administrativ efecte retroactive, ceea ce este total ilegal. O altă neregulă este aceea că, aici, nu este vorba despre amenzi mici, de 300 sau 500 de lei. Pentru acestea faci cerere de reexaminare și, astfel, arăți instanței că te-ai conformat. Aici este vorba, însă, despre amenzi judiciare penalizatoare. Acestea ți se aplică pentru că nu ți-ai executat obligația de primar, de viceprimar sau de funcționar. Cele mai multe cazuri, in situatia de fata, sunt cele privind liberul acces la informația publică. De exemplu, cineva a cerut contractele cu Grimberg, fiind trimis în judecată, în baza unei plângeri a domnului primar. Nici măcar instanței nu i-au fost acordate aceste documente, iar instanța a sancționat primarul, viceprimarul sau funcționarul căruia i-a fost adresata cererea și nu i s-a răspuns. Cum putem plăti banii unei persoane care nu și-a exercitat, de multe ori, abuziv, atribuțiile de serviciu și cum putem împiedica situația ca acea persoană să nu repete abuzul, știind că, oricum, amenda i-o vor plăti cetățenii”?

Pe de altă parte, tot în cadrul ședinței, cei opt consilieri ai “opoziției” au înaintat spre aprobare, un proiect de hotărâre privind “obligația primarului de a prezenta Consiliului Local Mangalia un raport, însușit sub semnătură, din cuprinsul căruia să reiasă toate măsurile dispuse în vederea stabilirii prejudiciului și identificării persoanelor care se fac vinovate de producerea lui, din perspective constatărilor Curții de Conturi a României / Camera de Conturi Constanța, rămasă definitivă prin Decizia nr. 1053 din 20 septembrie 2018, pronunțată de Curtea de Apel Constanța”.

În același proiect de hotărâre, se mai solicită, tot primarului Cristian Radu, obligația de a prezenta un raport în care să se arate măsurile dispuse pentru punerea în executare a unui titlu executoriu, pentru suma de 253.297 euro, sumă obținută, definitiv, de către un localnic, la Judecătoria Constanța.

Un alt raport solicitat edilului urbei de consilierii PSD, ALDE, PMP face referire la întârzierea achitării datoriei pe care o are Mangalia la firma de tristă amintire Callatis Therm (care a reușit performanța de a scoate în stradă, în 2011, la protest, mangalioții înțepeniți de frig în case). Gerul din locuințe din acea iarnă ne costă, spun aleșii de opoziție, numai puțin de 1,06 milioane de lei, la care se adaugă penalități de… 7,2 milioane de lei, înregistrate în perioada 15 aprilie 2014-29 decembrie 2017 și de 0,5% pe zi de întârziere (!), calculate în perioada 30 decembrie 2017-7 mai 2018.

Proiectul inițiat de Linica Stan a trecut de votul consilierilor majoritari (PNL-UNPR).

 




Astăzi, în Portul Turistic, are loc Ziua Distinșilor Vizitatori în cadrul exercițiului forțelor pentru operații speciale NEST19

În perioada 16 – 26 septembrie 2019 se desfășoară Exerciţiul Forţelor pentru Operaţii Speciale  NEPTUNE STRIKE 19 (NEST19), care asigură condițiile organizatorice pentru executarea instruirii realiste pe un scenariu asociat războiului hibrid, de către structurile tactice de operații speciale participante, în format multinațional.

Exerciţiul se va desfăşura în facilitățile de instrucție ale Armatei României cât şi în zona aerodromului Tuzla.

În activitate sunt angrenați peste 100 de militari și aproximativ 20 de mijloace tehnice, ce vor fi implicați în exerciții. Alături de militarii români din structurile de forțe navale pentru operații speciale se vor antrena și vor desfășura acțiuni de conducere-coordonare a efectivelor proprii și aproximativ 50 de militari străini din țări aliate sau partenere (Grecia, Bulgaria, Serbia).

Miercuri, 25 septembrie 2019, începând cu ora 10.00, în Portul militar Mangalia, va fi organizată Ziua Distinșilor Vizitatori în cadrul exercițiului forțelor pentru operații speciale NEST19.

(www.radioconstanta.ro)




CJ Constanţa şi Sanatoriul Balnear Mangalia, gazdele unei delegaţii a Comisiei de Sănătate din  Shanghai

Președintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia Țuțuianu, a primit astăzi vizita oficială a unei delegații compusă din înalți oficiali ai Municipalității Shanghai. Delegația chineză a fost condusă de domnul Chengdong YI, Director General Adjunct al Comisiei Municipale de Sănătate din Shanghai.

„Îmi doresc ca odată cu această vizită să începem să construim împreună o relație cât mai eficientă pe termen lung. Expertiza și experiența dumnealor ca specialiști în domeniul medical poate reprezenta un foarte mare avantaj pentru județul nostru. Consider că această întâlnire este o bună ocazie să ne consolidăm buna colaborare și să fie un prim pas spre implementarea unor proiecte cu impact major asupra domeniului medical. Realizările sistemului medical chinez sunt extrem de importante și recunoscute la nivel internațional, iar acest lucru ar putea veni în sprijinul și folosul comunității din județul Constanța. Mai mult, sunt mereu într-o continuă căutare de soluții și tehnologii inovatoare pentru o diagnosticare cât mai rapidă, dar și pentru o tratare cât mai eficientă a afecțiunilor cu care se confruntă cetățenii acestui județ” – a declarat președintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia Țuțuianu.

În cadrul vizitei, s-au purtat discuții legate de sistemul integrat de sănătate, de finanțarea serviciilor de sănătate și medicina muncii. O altă temă de discuții extrem de importantă, a fost ce privind rolul guvernului în gestionarea economică a spitalelor publice.

Delegația chineză a efectuat în cursul zilei de astăzi o vizită la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Constanţa. Aici, oficialii au purtat discuții cu reprezentanții instituției medicale și au facut un tur la secția de Pediatrie şi la cea de Ortopedie. Mâine aceștia vor vizita Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol, precum și Sanatoriul Balnear Mangalia.

 




A fost prins hoțul care a furat, ieri, 13.500 de lei dintr-o vilă din Costinești!

În urma sesizării privind săvârșirea unei infracțiuni de furt calificat, poliţiştii din cadrul Poliției stațiunii Costinești au identificat un tânăr de 22 de ani, din municipiul Suceava, bănuit de comiterea faptei.
Astfel, la data de 23 septembrie a.c., tânărul în cauză ar fi sustras din locuința unui bărbat de 44 de ani, din localitatea Costinești, suma de 13. 500 de lei.
Persoana în cauză a fost reținută pe bază de ordonanță pentru 24 de ore, fiind introdusă în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Constanța, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia cu propunere corespunzătoare.




Avarie RAJA pe strada Independenței din Cernavodă!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 110 mm, de pe strada Independenței, din orașul Cernavodă, RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 24 septembrie 2019, în intervalul orar 11.30 – 15.30.

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile Independenței, Gheorghe Doja, Fundătura Biruinței cu aleile adiacente, precum și Spitalul Orășenesc Cernavodă.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Începe colectarea câinilor fără stăpân, la Tuzla!

Primăria comunei Tuzla

Edilul comunei Tuzla, Taner Reșit anunță că joi, 26 septembrie, va începe o campanie de colectare a câinilor fără stăpân. Prin urmare, în cazul deţinerii de patrupede sunteţi rugaţi să nu îi lăsaţi nesupravegheaţi pe domeniul public.




Avarie RAJA pe Calea Dobrogei din localitatea Poarta Albă!

apa-este-viata-1

Pentru remedirea unei avarii la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 400 mm, de pe Calea Dobrogei, din localitatea Poarta Alba,  RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 24 septembrie 2019, în intervalul orar 10.00 – 16.00.

Sunt afectați de lipsa apei toți consumatorii din localitățile Poarta Albă Sat, Poarta Albă Oraș și Nazarcea.

Ne cerem scuze față de abonații afectați de lipsa apei potabile, pe care îi asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor si reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Criză financiară la primărie? Nici vorbă: avalanșă de angajări, cu sau fără vechime în studii!

Primăria Municipiului Mangalia organizează concurs prin recrutare în conformitate cu prevederile H.G. nr. 611/2008 şi H.G. nr. 761/2017, în data de 21.10.2019 , ora 10:00 – proba scrisă şi în data de 24.10.2019, ora 10:00 – interviul, la sediul instituţiei din Şos. Constanţei nr. 13, pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:

1) consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Contabilitate;

2) consilier, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul Monitorizare, Analiză Statistică, Indicatori Asistenţă Socială şi Incluziune Socială;

3) consilier, clasa I, grad profesional asistent – Serviciul Venituri Persoane Fizice;

4) consilier, clasa I grad profesional asistent – Serviciul Resurse Umane şi S.S.M.;

5) consilier, clasa I, grad profesional debutant – Serviciul Monitorizare Servicii de Utilităţi Publice;

6) consilier, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Servicii Sociale şi Ajutoare Persoane Vârstnice;

7) consilier, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă, Abuz, Neglijare, Trafic, Migraţie şi Repatrieri, Prevenire Marginalizare Socială;

8) consilier, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Urbanism şi Autorizaţii de Construire;

9) referent, clasa III, grad profesional superior – Serviciul Buget, Execuţie, Patrimoniu;

10) referent, clasa III, grad profesional debutant – Compartimentul Patrimoniu şi Cadastru.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Condiţii specifice de participare la concurs:

1) consilier clasa I grad profesional superior – Serviciul Contabilitate:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

2) consilier clasa I grad profesional superior – Compartimentul Monitorizare, Analiză Statistică, Indicatori Asistenţă Socială şi Incluziune Socială:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

3) consilier clasa I grad profesional asistent – Serviciul Venituri Persoane Fizice:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 1 an.

4) consilier clasa I grad profesional asistent – Serviciul Resurse Umane şi S.S.M.:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 1 an.

5) consilier clasa I grad profesional debutant – Serviciul Monitorizare Servicii de Utilităţi Publice:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este cazul.

6) consilier clasa I grad profesional debutant – Compartimentul Servicii Sociale şi Ajutoare Persoane Vârstnice:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este cazul.

7) consilier clasa I grad profesional debutant – Compartimentul de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă,  Abuz, Neglijare, Trafic, Migraţie şi Repatrieri, Prevenire Marginalizare Socială:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este cazul.

8) consilier clasa I grad profesional debutant – Compartimentul Urbanism şi Autorizaţii de Construire:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor sociale sau inginereşti;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este cazul.

9) referent clasa III grad profesional superior – Serviciul Buget, Execuţie, Patrimoniu:

– studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;

– vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

10) referent clasa III grad profesional debutant – Compartimentul Patrimoniu şi Cadastru:

– studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este cazul.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune în perioada 20.09.2019 – 09.10.2019, la sediul Primăriei Municipiului Mangalia din Şos. Constanţei nr. 13, Serviciul Resurse Umane şi S.S.M., telefon: 0241/751060, int. 214, fax: 0241/755606, e-mail: resurseumane@primaria.mangalia.ro, şi trebuie să conţină următoarele documente:

a) formularul de înscriere;

b) curriculum vitae, modelul comun european;

c) copia actului de identitate;

d)copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate.




Pentru remedierea unei avarii RAJA, trafic restricționat pe strada Făgetului și bulevardul Tomis din Constanța!

apa-este-viata-1

 

Pentru remedierea unor avarii survenite astăzi – 23 septembrie 2019, pe rețeaua de alimentare cu apă din municipiul Constanța, echipele de intervenţie ale RAJA S.A. au fost nevoite să restricționeze traficul auto astfel:
• blocarea străzii Făgetului, tronsonul cuprins între parcarea blocului ST4 și strada Primăverii, în intervalul orar 09.00 – 14.00.
• blocarea unei benzi de circulație pe bd. Tomis, pe o porțiune de 50 m, pe sensul de mers către Dacia, în intervalul orar 09.00 – 13.00;
În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zonele au fost împrejmuite și semnalizate corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonații din zonele menționate nu sunt afectați de aceste avarii, întrucât echipele de intervenție încearcă să efectueze reparațiile cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zonele respective pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariilor într-un timp cât mai scurt.




ENEL stinge lumina la Pecineaga și Arsa!

Enel

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi reţele electrice, precum şi posturi de transformare, SC E- Distribuţie Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanţa, anunţă întreruperea furnizării energiei electrice în timpul lucrărilor, după următorul program:

  • Comuna Pecineaga, miercuri, 25 septembrie, între orele 8.30-16.30, pe trăzile: Nicolae Iorga, Nicolae Titulescu, Vanatori, Mihai Eminescu, Nicolae Balcescu, Ioan Slavici, Ion Minulescu, aleea Trandafirului, Narcisei, Zambilei, Liliacului şi Sperantei – întrerupere totală.
  • Satul Arsa, joi și vineri, între orele 8.30-16.30.



Începe marea „parcariadă” la Mangalia! Nu, nu concret, ci doar pe hârtie, sub forma a opt studii de fezabilitate.

garaje1

 




În urma unei analize, APC avertizează: ”Mezelurile vândute de LIDL ca find “curate” sunt pline cu aditivi periculoşi!

Salam italian din gama „Rețetă curată” cu 8 aditivi alimentari!

Crenvurşti polonezi din gama „Rețetă curată” cu 6 aditivi alimentari!

Salam cu înveliş de roşii din gama „Rețetă curată” cu 6 aditivi alimentari!

Asociația Pro Consumatori (fostă Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România – APC România, înfiinţată în anul 1990), organizaţie certificată de Guvernul României în anul 2005 ca fiind de utilitate publică, reprezentanţa în România a Organizației Europene a Consumatorilor, a lansat în luna august anul curent o campanie de informare și educare a consumatorilor la nivel naţional sub sloganul „Informează-te și cumpără inteligent!”. Pe parcursul derulării acestei campanii, experții APC vor achiziționa produse alimentare şi nealimentare care nu respectă legislația în vigoare referitoare la etichetarea produselor, în vederea expertizării acestora. Prima acţiune din această campanie a constat în monitorizarea produselor alimentare comercializate în reţeaua de magazine LIDL. Timp de o lună experţii APC au analizat modul în care menţiunile de pe etichetele produselor alimentare respectă legislaţia din domeniul protecţiei consumatorilor. Astfel, în cele trei magazine Lidl din oraşele Constanţa, Buzău şi Bucureşti, experţii APC au identificat menţiunea „Reţetă curată” pe etichetele produselor din carne comercializate sub brandurile „Pikok” şi „Cămara noastră” ale reţelei de magazine Lidl.

În reţeaua de magazine Lidl se comercializează sub brandurile Pikok şi Cămara noastră cu mențiunea „Rețetă curată” următoarele produse din carne: salam Victoria, crenvurști polonezi, bacon, salam italian, salam de casă, salam cu înveliș din roșii, salam țărănesc cu șuncă, crenvurști din piept de pui, salam de vară dublu afumat şi salam bănățean. În urma verificării ingredientelor la produsul salam italian, experţii APC au descoperit în compoziția acestuia 8 aditivi alimentari (difosfați, trifosfaţi, acid ascorbic, eritorbat de sodiu, lactat de calciu, tartraţi de sodiu, acetaţi de sodiu şi nitrit de sodiu).
Produsul Crenvurşti polonezi conţine 6 aditivi alimentari, respectiv: difosfaţi, trifosfaţi, acid ascorbic, ascorbat de sodiu, mono şi digliceride ale acizilor graşi şi nitrit de sodiu. Produsul Salam cu înveliş din roşii conţine 6 aditivi alimentari (iodură de potasiu, acetaţi de sodiu, sorbat de potasiu, gumă de xantan, ascorbat de sodiu şi nitrit de sodiu)

Experții APC au constatat că și celelalte produse comercializate sub brandul magazinului Lidl cu mențiunea „rețetă curată” au în compoziția lor un număr însemnat de aditivi alimentari. Pe toate produsele de mai sus menţiunea “Rețetă curată”, apare scrisă cu majuscule pentru a ieşi uşor în evidenţă şi a atrage atenţia consumatorilor în vederea determinării acestora să cumpere produsele respective. Faţă de această menţiune “Rețetă curată”, experţii APC fac următoarele precizări:

  • În dicţionarul explicativ al limbii române cuvântul reţeţă are următoarele două semnificaţii „Formulă pentru prepararea unei mâncări sau băuturi” sau ”Ansamblu de indicații privind modul de preparare a unei mâncări sau a unei băuturi.”
  • În concluzie, menţiunea “REȚETĂ CURATĂ” induce în eroare consumatorul român şi-i creează impresia falsă că aceste produse nu conţin aditivi alimentari. Conform art. 6 din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii, cu modificările și completările ulterioare, ”o practică comercială este considerată ca fiind înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe” dintr-o serie de elemente.

Având în vedere cele constatate, APC a solicitat realizarea unui control de către Comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorilor în reţeaua de magazine LIDL, în vederea verificării celor semnalate de experții APC și dispunerea măsurii de retragere de la comercializare a produselor menționate mai sus. Sesizarea APC referitoare la folosirea de către

LIDL a unei practici comerciale incorecte a fost soluţionată ca fiind întemeiată, aşa cum reiese şi din imaginea alăturată!

 „Acesta este doar începutul! APC va continua să monitorizeze practicile comerciale și să acționeze ori de câte ori va identifica practici comerciale incorecte. Îi invitam pe toți consumatorii și reprezentanții mass-media care sesizează aspecte care pot intra în sfera practicilor comerciale incorecte să se alăture campaniei si să ni le sesizeze, pentru a acționa împreună în vederea eliminării acestora” a precizat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele Asociaţiei Pro Consumatori!

 

 

 




Se întrerupe apa caldă pentru reparații! Afectate, blocurile A01, A03, A04 și A05

Goldterm Mangalia informează locatarii blocurilor racordate la sistemul centralizat de termoficare că, începând cu data de 23 septembrie, a.c., angajații societății de termoficare vor demara lucrări de modernizare la Centrala Termică Nr. 20, care deservește blocurile A01, A03, A04 și A05. Intervențiile vor cuprinde  înlocuirea cazanelor de apă caldă, precum și montarea unor echipamente adiacente. Ulterior, lucrări similare vor avea loc și la alte centrale termice din oraș, precum și la rețeaua de distribuție a agentului termic, pentru reducerea pierderilor de pe traseu. Totodată, reprezentanții societății de termoficare precizează că, până la începerea sezonului rece, aceste lucrări de modernizare în centrală vor fi finalizate, astfel încât clienții arondati CT20 să beneficieze de apă caldă și agent termic pentru încălzirea locuințelor.




Primăria a stabilit locurile pentru afișajul electoral. Iată care sunt acestea!




Pentru remedierea unei avarii RAJA, trafic restricționat pe 2 străzi din Constanța!

apa-este-viata-1

 

Pentru remedierea unor avarii survenite astăzi – 19  septembrie 2019, pe rețeaua de alimenatre cu apă din municipiul Constanța, echipele de intervenţie ale RAJA S.A. au fost nevoite să restricționeze traficul auto astfel:

–       blocarea unei benzi de circulație pe Str. Ștefăniță Vodă, în zona Euromaterna, pe sensul de mers către bd. Aurel Vlaicu, în intervalul orar 09.00 – 13.00;

–       blocarea străzii Theodor Aman, tronsonul cuprins de str. Unirii și bd. Mamaia, în intervalul orar 08.30 – 14.00.

În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zonele au fost împrejmuite și semnalizate corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonații din zonele menționate nu sunt afectați de aceste avarii, întrucât echipele de intervenție încearcă să efectueze reparațiile cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zonele respective pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariilor într-un timp cât mai scurt.

 

 




Avarie RAJA pe strada Podgoriilor din Medgidia!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de pe strada Podgoriilor, din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 19 septembrie 2019, în intervalul orar 09.00 – 13.00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe strada Podgoriilor, precum și cei de la blocurile VS.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Acțiune de ecologizare, la Tuzla. Taner Reșit: „Ne dorim readucerea în peisaj a plajelor curate”

plaja tuzla

Primăria și Consiliul Local al Comunei Tuzla organizează duminică, 22 septembrie, o campanie de ecologizare a plajei localității.

Potrivit primarului Tuzlei, Taner Reșit, acțiunea are drept scop responsabilizarea cetățenilor și contribuția la readucerea apelor și falezelor curate înapoi în peisaj: „Avem, totodată, ocazia să protejăm şi să ne bucurăm de frumoasa plajă cu care natura ne-a înzestrat. De aceea, vă invit, în calitate de voluntari, ţinând cont de sezonul estival ce tocmai s-a sfârşit şi de vremea frumoasă, la această acțiune de ecologizare a plajei sălbatice de pe raza comunei. Persoanele care îşi doresc un mediu şi o comună mai curată sunt aşteptate duminică, la ora 09:00, în parcarea Primăriei Comunei Tuzla. Transportul voluntarilor, precum şi materialele necesare (saci, mănuşi) sunt asigurate de primărie. Vă mulţumim anticipat pentru înţelegere şi colaborare şi vă aşteptăm în număr cât mai mare!”




Consilierii au aprobat prelungirea contractelor chiriașilor. Totodată, administrația susține că banii burselor elevilor au fost alocați acum două săptămâni școlilor!

consiliu

Aleșii prezenți în sala de ședințe a Consiliului Local Mangalia au aprobat, în urmă cu câteva minute, reînnoirea contractelor chiriașilor la primărie – ANL (pentru un an), locuințe sociale (5 ani) și de închiriat (2 ani).

Reînnoirea contractelor a fost aprobată în unanimitate.

Tot viceprimarul urbei a mai afirmat, contrazis fiind de consilierul local Leonard Tănase, că sumele pentru bursele elevilor au fost alocate în conturile școlilor cu circa două săptămâni în urmă. „Nici un elev nu a primit bursele până acum”, a spus Leonard Tănase, dar Dragoș Angelescu și-a menținut afirmațiile, susținând că singura unitate școlară unde au existat ceva probleme este Liceul Callatis. Reamintim că elevii din Mangalia nu și-au primit bursele școlare aferente anului școlar trecut!

În ceea ce privește rectificarea bugetară, printre altele, spun reprezentanții administrației locale, au fost asigurați, în conturile executorilor judecătorești ce se ocupă de două dosare grele – Fill I Com SRL și Callatis Therm- banii necesari în cazul în care procesele vor fi pierdute irevocabil. Fill I Com SRL a notificat primăria Mangalia să actualizeze datoria de 2,7 milioane de lei cu rata inflației, adică 400.000 de lei, rezultând un total de 3,1 milioane de lei, în timp ce Callatis Therm-ului trebuie alocați, în cazul în care primăria va pierde procesul demarat în urmă cu mulți ani, 1,7 milioane de lei.