Pentru remedierea unei avarii RAJA, trafic blocat pe strada B.P Haşdeu din municipiul Constanţa!

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 20 martie 2019, la conducta de alimentare cu apă, de pe strada B.P Haşdeu, din municipiul Constanța, echipele de intervenţie ale RAJA S.A au fost nevoite să blocheze traficul auto pe această stradă, tronsonul cuprins de bdul. Alexandru Lăpuşneanu şi strada Ciocârliei, în intervalul orar 08,30 – 22,00.

Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de această lucrare, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.

 




Pe 2 aprilie, locuitorii Mangaliei pot dezbate, public, viitorul buget al urbei!




Tânără din Albești, dispărută de acasă!

Untitled-1

Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la dispariţia ADINEI-IONELA CORLĂȚEANU, în vârstă de 18 ani, din localitatea Albești, județul Constanța.

La data de 13 martie a.c., în jurul orei 15:30, aceasta a plecat voluntar de la adresa de domiciliu, fără a reveni până în prezent.

SEMNALMENTE   

Înălţime 1,70 m, constituție atletică, păr vopsit negru, ochi căprui, față rotundă, ten deschis.

Nu se cunosc articolele vestimentare pe care persoana le purta la data dispariției.

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu această persoană sunt rugaţi să contacteze Postul de Poliție Albești sau Dispeceratul IPJ Constanța, tel.0241.611364 int.20005.




Hoț din autoturisme, prins la Mangalia

Urmare a cercetărilor în cazul săvârșirii unei infracțiuni de furt calificat, polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale al Poliției municipiului Mangalia au identificat un tânăr, în vârstă de 18 ani, din Medgidia, bănuit de comiterea faptei.

Astfel, la data de 1 martie a.c., tânărul în cauză ar fi sustras un rucsac cu suma de 250 de lei, carduri și documente personale, dintr-un autoturism, care se afla parcat pe o stradă din Mangalia.

În urma cercetărilor efectuate, polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut în sarcina acestuia o altă infracțiune de furt calificat, faptă comisă la data de 6 martie a.c., când persoana în cauză împreună cu un alt tânăr, în vârstă de 19 ani, din Mangalia, au sustras un telefon mobil, dintr-un autoturism, parcat pe o stradă din municipiu.

Prejudiciul total, creat în dauna personelor vătămate, este de 1.500 de lei, acesta fiind recuperat parțial.

La data de 17 martie a.c., polițiștii constănțeni i-au reținut pe cei doi tineri, pentru o perioadă de 24 de ore, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia cu propunere de arestare preventivă.

Polițiștii continuă cercetările pentru stabilirea întregii activități infracționale.




Callatis Fight Club, pe podium la Campionatul European de jiu jitsu brazilian!

IMG-20190316-WA0026

Sâmbată, 16 martie, a avut loc la București prima ediție a Campionatului European de jiu jitsu brazilian organizat de WBJJA. Cu această ocazie, Callatis Fight Club a participat cu doi sportive, reușind să obțina două medalii de argint și una de bronz.

Rezultatele obținute au fost următoarele: argint – Ovidiu Pilat, categoria +100kg și Alexandru Anghelache, categoria 88kg, bronz – Ovidiu Pilat, categoria open.

“O reușită deosebită este și cea a echipei internaționale Icon Romania, echipă din care clubul nostru face parte. Aceasta a dominat competiția, obținând locul I pe echipe, la o diferență de puncte aproape dublă față de urmatoarea echipă clasata”, a declarat George Trandafirescu, președintele Callatis Fight Club.




Amenzi de aproape 500.000 de lei, aplicate pentru nefolosirea centurii de siguranță!

IMG-20190318-WA0000

În perioada 11-17 martie a.c., în conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei din cadrul Biroului Rutier Constanţa, Biroului Rutier Mangalia, Biroului Rutier Medgidia şi cei ai Formațiunii Rutiere Cernavodă au desfășurat acțiunea preventivă „SEATBELT”, ale cărei obiective sunt verificarea și impunerea folosirii centurii de siguranţă și dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autovehiculelor, pe drumurile publice.
Astfel, polițiștii au constat 12 infracțiuni la regimul rutier și au aplicat 1631 de sancțiuni contravenționale, dintre care 866 pentru nefolosirea centurii de siguranță, 161 pentru folosirea telefoanelor mobile fără dispozitive sau accesorii de tip ,,mâini libere” și 12 pentru nepurtarea căștilor de protecție.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate de către polițiștii rutieri este de peste 469.000 de lei.

 




Razie in judet: 100 de polițiști constănțeni au aplicat sancțiuni în valoare de peste 40.000 lei

Aproximativ 100 de polițiști constănțeni au organizat, noaptea trecută, o acțiune pe linia pazei, bunurilor și a valorilor, rutieră, economic și muncă fără forme legale, context în care au constatat 6 infracțiuni și au aplicat sancțiuni în valoare de peste 40.000 lei.

În noaptea de 16-17 martie a.c., în intervalul orar 22.00-06.00, polițiștii din cadrul Serviciului Ordine Publică Constanța, Serviciului Rutier Constanța, Serviciului pentru Acțiuni Speciale Constanța, Biroului Rutier Medgidia, Formațiunii Rutiere Cernavodă, Biroului de Investigare a Criminalității Economice Mangalia și Secțiilor de Poliție Rurală au desfășurat o activitate pe linia respectării legislației în vigoare privind paza, bunurile și valorile, pe linie rutieră, economică și muncă fără forme legale. Astfel, au fost legitimate 702 persoane, au fost controlate 564 de autovehicule și au fost verificate 34 de societăți comerciale.
În urma controalelor, polițiștii constănțeni au constatat 6 infracțiuni, dintre care 2 pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice, 3 pentru conducere de către o persoană care nu posedă permis de conducere și o infracțiune de refuz de recoltare a probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
În cadrul acțiunii au fost aplicate 48 de sancțiuni contravenționale, 37 dintre acestea fiind la OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, 7 la Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor și 4 la Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, valoarea totală a sancțiunilor fiind de 40.738 lei.
De asemenea, polițiștii rutieri au reținut 5 permise de conducere și au retras 5 certificate de înmatriculare și 7 seturi de plăcuțe cu numere de înmatriculare.

Exemple:
Polițiștii constănțeni au depistat un bărbat, în vârstă de 44 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe DC 83, dinspre satul Vadu către comuna Corbu din județul Constanța, aflându-se sub influența băuturilor alcoolice, rezultatul în urma testării cu aparatul etilotest fiind de 0,75 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. În urma verificărilor s-a stabilit faptul că bărbatul în cauză avea dreptul de a conduce suspendat. Acesta a fost reținut pe bază de ordonanță pentru 24 de ore, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
Polițiștii rutieri au depistat un bărbat, în vârstă de 42 de ani, care conducea un autoturism pe strada 1 Mai din localitatea Ostrov în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice rezultatul în urma testării cu aparatul etilotest fiind de 0,45 mg/l alcool pur în aerul expirat. În urma verificărilor s-a stabilit faptul că acesta nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.
Polițiștii din cadrul Biroului de Investigare a Criminalității Economice Mangalia au verificat o societate comercială din localitatea Pecineaga, ocazie cu care au confiscat mai multe sticle cu băuturi alcoolice. La aceeași societate, polițiștii au descoperit faptul că administratorul nu a luat măsuri pentru asigurarea unității cu personal specializat și nici nu a întocmit planul de pază pentru obiectivul respectiv, motiv pentru care a fost sancționat contravențional.

 




Peste 9700 de elevi de clasa a XI-a și a XII-a s-au înscris la simularea examenului național de bacalaureat 2019  

În perioada 18 – 21 martie 2019, se desfășoară simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național 2018 – 2019.

Probele se derulează în 59 de unități de învățământ din județul Constanța (27 sunt în municipiu), cu participarea unui număr de 9753 de candidați, după cum urmează:

  • 4968 de elevi – clasa a XI-a (din care 4.881elevi – învățământ de zi);
  • 4785 de elevi – clasa a XII-a (din care 4.690 elevi – învățământ de zi).

 

Calendarul desfășurării probelor este:

  • 18 martie 2019 – Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
  • 19 martie 2019 – Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
  • 20 martie 2019 – Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
  • 21 martie 2019 – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă (numai pentru elevii de clasa a XII-a)

 

Probele încep la ora 9.00 și timpul destinat elaborării lucrării scrise este de 3 ore.

 

În funcție de profil și specializare, elevii vor susține:

  • Proba Ea) – 2 tipuri de subiecte – umanist/ real;
  • Proba Ec) – matematică/ istorie;
  • Proba Ed) – la alegere: fizică, chimie, biologie vegetală și animală, anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

 

Conform prevederilor legale în vigoare, rezultatele obținute la simularea națională nu se contestă. Acestea sunt analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

 

Notele obținute la simulare nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele pot fi trecute în catalog.

 

În anul școlar 2017 – 2018 s-au înscris pentru susținerea simulării examenului național de bacalaureat 9663 de candidați – 4897 de elevi clasa a XI-a și 4588 de elevi clasa a XII-a.

 

 

 

 




Începe reabilitarea Bisericii Sf. Gheorghe. Valoarea investiției – 11,3 milioane de lei!

_DSC2345

Primăria Municipiului Mangalia organizează, joi 14 martie, orele 13:00, la sediul Clubului Nautic Callatis, evenimentul prilejuit de lansarea proiectului „REABILITAREA FAȚADELOR, A PICTURII MURALE EXTERIOARE ȘI INTERIOARE, CONSOLIDAREA STRUCTURII DE REZISTENȚĂ, SISTEMATIZAREA CURȚII, REFACEREA ÎMPREJMUIRII, REABILITAREA TUTUROR INSTALAȚIILOR ȘI CONSTRUIRE LUMÂNĂRAR PENTRU BISERICA SF. MARE MUCENIC GHEORGHE”, cod SMIS 119775.

                Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Mangalia, ca principal beneficiar, în parteneriat cu Parohia Mangalia 1, implementează proiectul în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 5 – ”Îmbunătățirea mediului urban și conservarea, protecția și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural”. Prioritatea de investiții 5.1 SUERD – ”Impulsionarea dezvoltării locale prin conservarea, protejarea și valorificarea patrimoniului cultural și a identității culturale.

                Contractul de finanțare nr. 3710/04.02.2019 a fost încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management și cu Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est, în calitate de Organism Intermediar.

                Obiectivul general al proiectului este reprezentat de conservarea, protejarea, promovarea și dezvoltarea patrimoniului cultural local din municipiul Mangalia, județul Constanța, prin reabilitarea, restaurarea și conservarea clădirii și a elementelor valoroase dar și promovarea Bisericii Sf. Mare Mucenic Gheorghe, monument istoric, contribuind astfel la efortul comun național și european de conservare și promovare a identității europene și naționale a fiecarui stat membru, sub deviza „Unitate în diversitate”.

Principalul obiectiv specific vizează reabilitarea fațadelor, a picturii murale exterioare și interioare, consolidarea structurii de rezistență, sistematizarea curții, refacerea împrejmuirii, reabilitarea tuturor instalațiilor, construirea unui nou lumânărar pentru Biserica Sf. Mare Mucenic Gheorghe, amplasată pe strada Mihai Viteazu, nr. 7, municipiul Mangalia, județul Constanța, precum și dotarea corespunzătoare a clădirii.

 

Valoarea totală a proiectului este de 11.339.241,85 lei, din care:

  • valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR (85%): 8.094.813,66 lei;
  • valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național (13%): 1.238.030,31 lei;
  • valoarea cofinanțării eligibile a beneficiarului (2%): 190.466,22 lei;
  • Valoarea neeligibilă, inclusiv TVA: 1.815.931,66 lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 53 de luni de la data depunerii, respectiv 01.06.2017 – 31.10.2021.

Prezentarea va fi susținută de către Cristian Radu, primarul Municipiului Mangalia, alături de Dan Ciprian Popa, șef Serviciu Management Proiecte din cadrul Primăriei Mangalia.

 




Avarie RAJA în localitatea Tuzla!

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 125 mm, de la intersecţia străzilor Constanţei cu Farului, din localitatea Tuzla, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 13 martie 2019, în intervalul orar 11,45 – 15,00.
Sunt afectaţi de lipsa apei consumatorii de pe străzile Constanţei, Farului şi Cerealelor.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților afectați pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp




Bunuri susceptibile a fi contrafăcute în valoare de peste 7.000 lei, descoperite de poliţiştii de frontieră de la P.T.F. Vama Veche

1303 03

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă – Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche au descoperit, ascunse în bagajele a doi cetăţeni români, aproximativ 800 articole vestimentare, inscripţionate cu numele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

În data de 13.03.2019, la Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, judeţul Constanţa, s-au prezentat pentru a intra în ţară, într-un autovehicul înmatriculat în România, cetățenii români R.I. și P.D., în vârstă de 26, respectiv 28 de ani.

În urma controlului efectuat asupra autovehiculului, poliţiştii de frontieră au descoperit, în bagaje, 797 articole vestimentare, ce purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

Persoanele în cauză au declarat că bunurile au fost achiziționate din Turcia pentru uz personal și nu dețin documente legale pentru acestea.

Produsele, în valoare de aproximativ 7.300 lei dacă ar fi fost comercializate ca bunuri de marcă, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor, iar în cauză poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată.




Avarie RAJA pe bulevardul Alexandru Lăpuşneanu din Constanța

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 200 mm, de pe bulevardul Alexandru Lăpuşneanu, din municipiul Constanța, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 13 martie 2019, în intervalul orar 10,30- 15,00.

Sunt afectaţi de lipsa apei consumatorii din perimetrul delimitat de străzile: Al. Lăpuşneanu – Suceava – Adamclisi – Soveja – Al. Lăpuşneanu precum şi punctele termice 122 şi 123.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților afectați pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 

 




Proiectul de modernizare a Sanatoriului Mangalia, în evaluare la CNI

sanatoriu

Reprezentanții Sanatoriului Balnear și de Recuperare Mangalia (SBRM) au depus, recent, la Compania Națională de Investiții (CNI), întreaga documentație din cadrul proiectului de reabilitare și modernizare a Pavilionului A și a bazei de tratament aferente. „Lucrăm la acest proiect de peste un an, iar acum am finalizat toată documentația și am depus-o la CNI. Urmează evaluarea dosarului și solicitarea de clarificări, dacă va fi nevoie. Ulterior, CNI va demara procedura de achiziție de lucrări, prin licitație, cu fonduri de la MDRAP. Sperăm ca anul acesta să începem lucrările”, au subliniat reprezentanții SBRM. Pe durata desfășurării lucrărilor, capacitatea de cazare în Hotelul Callatis, care deservește Pavilionul A, din cadrul SBRM, va fi redusă la 65% din capacitate, pentru a se permite implementarea proiectului. „Acest proiect este necesar întrucât, în prezent, condițiile de cazare și tratament sunt sub standardele actuale impuse de lege. Cu toate acestea, numărul de pacienți crește, de la an la an și de aceea am decis să investim în modernizarea bazei de tratament și a condițiilor de cazare”, au mai spus reprezentanții instituției. Potrivit documentației tehnice, se va realiza un corp nou de clădire, amplasat deasupra actualei cantine din incinta Pavilionului A. Totodată hotelul Callatis (2 stele) va fi recompartimentat, prin extinderea spațiilor de cazare, înlocuirea instalațiilor sanitare, electrice și de climatizare. Proiectul este estimat la aproximativ 15 milioanele de euro, cu o durată a lucrărilor de 24 de luni, de la data semnării ordinului de începere.




Incendiu la chiliile Mănăstirii “Sfinţii Ierarhi Nicolae şi Bretanion” din 23 August!

oto1

Pompierii de la ISU Dobrogea intervin, de câteva zeci de minute, la un incendiu în curtea Mănăstirii “Sfinţii Ierarhi Nicolae şi Bretanion” din 23 August. Potrivit reprezentanților ISU, incendiul a cuprins acoperișul chiliilor aflate în imediata apropiere a bisericii. „La locul intervenției sunt peste 30 de pompieri cu 5 autospeciale de stingere cu apă şi spumă şi o autospecială de lucru la înălţime din cadrul a 5  subunităţi. La faţa locului se mai deplasează încă o autoscară mecanică. Arde acoperişul generalizat, propagat şi la etajele inferioare”, spun reprezentanții ISU Dobrogea.

UPDATE: potrivit martorilor, focul ar fi fost stins la această oră.




Nava Gărzii de Coastă a încetat, pentru astăzi, căutările celor trei marinari

Căutările celor trei pescari din 2 Mai au fost înterupte în această seară. Acestea vor continua în cazul în care Garda de Coastă va fi solicitată, de către Centrul Maritim de Coordonare Constanţa (MRCC) să reia căutările și în zilele următoare.




Bunuri susceptibile a fi contrafăcute în valoare de peste 10.000 lei, descoperite de poliţiştii de frontieră de la P.T.F. Vama Veche

1103 5

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă – Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche au descoperit, ascunse într-un autovehicul condus de un cetăţean român, articole vestimentare și parfumuri inscripţionate cu numele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

În data de 10.03.2019, la Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, judeţul Constanţa, s-a prezentat pentru a intra în ţară, la volanul unui autovehicul înmatriculat în România, cetățeanul roman P.D., în vârstă de 28 de ani, însoțit de B.G., de sex feminin, în vârstă de 25 de ani.

În urma controlului efectuat asupra autovehiculului, poliţiştii de frontieră au descoperit, ascunse în portbagaj și printre bagaje, 169 articole vestimentare și 30 flacoane parfum, ce purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

Persoanele în cauză au declarat că bunurile au fost achiziționate din Turcia pentru uz personal și nu dețin documente legale pentru acestea.

Produsele, în valoare de aproximativ 10.440 lei dacă ar fi fost comercializate ca bunuri de marcă, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor, iar în cauză poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată.




550 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 254.575 de lei, aplicate de polițiștii rutieri

În perioada 6-10 martie a.c., polițiștii din cadrul Serviciului Rutier, Serviciului de Ordine Publică și Secției Regionale Poliție Transporturi Constanța au desfășurat o acțiune pe raza județului Constanța, pentru verificarea legalității autovehiculelor transport persoane.

Peste 160 de polițiști din Constanța au acționat în sistem integrat, în anumite intervale orare din perioada 6-10 martie a.c., cu precădere în zona aerogărilor, autogărilor și gărilor din județul Constanța. Astfel, au fost oprite pentru control autovehiculele de transport persoane, ocazie cu care au fost constatate 4 infracțiuni la regimul circulației rutiere.

Totodată, polițiștii constănțeni au aplicat 550 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 254.575 de lei, la OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Pe perioada acțiunii, polițiștii constănțeni au reținut 59 de permise de conducere și au retras 23 de certificate de înmatriculare.




Problema deșeurilor marine, ținută sub control prin amenzi și educație. Municipalitățile din zona litorală, absente de la workshop

marliter_3

Peste 30 de reprezentanți ai instituțiilor abilitate să ia măsuri în ceea ce privește reducerea deșeurilor de pe plajele românești au fost prezenți la workshop-ul ”Implicarea stakeholderilor în prevenirea și reducerea deșeurilor marine”, ce a avut loc la Hotel IBIS Constanța, pe 5 martie. Scopul workshop-ului a fost de a interconecta datele privind deșeurile marine, existente la nivelul instituțiilor publice și de a stabili un cadru de măsuri privind reducerea deșeurilor. Workshop-ul face parte din cadrul proiectului ”Îmbunătățirea accesului public la datele de monitorizare privind deșeurile marine în vederea reducerii poluării marine”- MARLITER.

Printre participanții la workshop s-au numărat reprezentanți ai Administrației Naționale de Pescuit și Acvacultură, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerul Cercetării și Inovării, APMCT, Universitatea Maritimă Constanța, Universitatea Ovidius Constanța, Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare Marină ”Grigore Antipa”, GeoEcoMar, INCDD Tulcea. Toți participanții au fost împărțiti pe două grupuri de lucru, focusate pe 2 subiecte de interes:

Care sunt instituțiile care colectează date privind situația deșeurilor marine și ce date au colectat?

Măsuri de management deșeuri aplicate până la ora actuală.

Concluziile emise în urma acestor grupuri de lucru sunt:

O mică parte dintre instituții colectează acest tip de date, fără a avea neapărat continuitate sau un istoric clar definit;

Interconectivitatea datelor este redusă, instituțiile nu fac schimb de date privind situația deșeurilor;

Există foarte puține instituții care fac publice aceste tipuri de date, care nu pot fi consultate public de către persoanele direct interesate;

Problema amendării persoanelor fizice sau juridice care poluează plajele rămâne a fi discutată ulterior, momentan existând prea puține date legate de cadrul legal în care poate fi făcut acest lucru.

”Este nevoie de o armonizare a metodelor de colectare date, multe instituții fie nu au început să colecteze aceste date, fie au date sporadice și punctuale. Cele mai importante măsuri de reducere a deșeurilor găsite în cadrul workshop-ului țin de educație și sancționare. Cu toate că a fost o diversitate a prezenței în rândul autorităților, ținem să spunem că de la întâlnire au lipsit reprezentanții municipalităților din zona litorală, acestea fiind o sursă importantă în ceea ce privește deșeurile”, a declarat Mihaela Cândea Mirea, director executiv ONG Mare Nostrum.

Pornind de la direcția educație, identificată în prima zi de workshop, pe 6 martie- în a doua zi de workshop, a fost rândul cadrelor didactice de a vedea cum poate fi redusă cantitatea de deșeuri marine.

Peste 40 de cadre didactice au participat activ la întâlnire și au asimilat atât informațiile necesare, cât și modalitățile practice de a reduce cantitatea de deșeuri: ”Educația pentru dezvoltare durabilă este un concept pe care mizăm de fiecare dată. Dacă oamenii sunt învățați din școală cum pot fi responsabili, lucrurile se schimbă în bine. Cadrele didactice prezente la eveniment au găsit soluții pentru acest aspect, prin activități și jocuri interactive cu elevii, care să îi determine să pună mai mult preț pe faptul că deșeurile trebuie aruncate la coș. În urma acestui workshop, cadrele didactice au învățat cum pot monitoriza deșeurile sau cum pot organiza mini-acțiuni de monitorizare a plajelor, în ideea de a responsabiliza elevii și de a ține sub control această problemă”, spune Andreea Ștefania Ionașcu, coordonator Departament Educație pentru Dezvoltare Durabilă.

Workshop-ul este organizat în cadrul proiectului ”Îmbunătățirea accesului public la datele de monitorizare privind deșeurile marine în vederea reducerii poluării marine în bazinul Mării Negre”, finanțat prin Programul Operațional Black Sea Basin 2014-2020. Obiectivul general al proiectului este de a promova o integrare transfrontalieră mai puternică a informațiilor, cunoștințelor și expertizei în domeniul monitorizării mediului și a problemelor deșeurilor marine în bazinul Mării Negre.




Reîncep căutările celor trei pescari din 2 Mai!

La solicitarea MRCC Garda de Coastă a reînceput căutările celor trei pescari dispăruți pe mare pe 6 martie. În cursul zilei d ieri, căutările bărbaților fuseseră întrerupte, din cauza vântului puternic.




Elevii Liceului Teoretic ”Callatis” au participat la Proiectul Erasmus + desfăşurat în Cipru

Erasmus

 

În perioada 11 februarie – 1 martie 2019, un grup format din 16 elevi, de la clasa a XI-a B, Liceul Teoretic ”Callatis” Mangalia, însoțiți de directorul instituției, Iuliana Corina Mihalache și profesorii Vianora Avădănei și Gabriela Maria Popa, a efectuat o deplasare în Cipru, la Paphos. Mobilitatea a fost prilejuită de participarea elevilor din fluxul al II-lea la Proiectul Erasmus +, cu titlul ”Analiști și programatori români formați pe piața europeană a muncii”, din cadrul Programului Uniunii Europene pentru educație, formare profesională, tineret și sport 2014-2020, derulat prin Agenția națională pentru programe comunitare în Domeniul Educației și Formării profesionale din cadrul Ministerului Educației Naționale.
În timpul stagiului de pregătire profesională, elevii au avut posibilitatea să lucreze 6 ore pe zi într-o firmă cipriotă, perfecționându-și și îmbogățindu-și cunoștințele din domeniul informaticii, în primul rând, dar au avut ocazia să-și îmbogățească și alte cunoștințe și abilități, cum ar fi: lingvistice (limba engleză și greacă), manageriale, de comunicare și colaborare în echipă, de respectare a normelor în firmele de stagiu, de punctualitate, de orientare.
În timpul liber, elevii au participat la programe culturale, având posibilitatea să cunoască istoria și cultura Ciprului, dar, în același timp, au împărtășit din tradițiile și obiceiurile românești.Un exemplu în acest sens a fost sărbătoarea de 1 Martie, când, delegația română a oferit mărțișoare, explicând semnificația și istoria acestei tradiții.
Elevii Liceului Teoretic ”Callatis” au fost foarte apreciați și lăudați pentru seriozitatea cu care si-au îndeplinit sarcinile de lucru, pentru nivelul de cunoștințe în domeniul informaticii, pentru creativitatea și entuziasmul lor, primind Certificate de recunoaștere a experienței și a competențelor și Certificate Europass Mobility. În același timp, gazdele nostre au adresat mulțumiri părinților și profesorilor pentru comportamentul elevilor pe toată durata derulării stagiului.
În semn de recunoaștere a valorii elevilor români, profesorii formatori ne-au propus colaborări și pentru viitor.
La întoarcerea acasă, elevii și-au arătat aprecierea pentru programul Erasmus+, care le-a oferit șansa de a se forma ca ajutor de analist programator pe piața europeană a muncii , dar și o șansă de dezvoltare personală.