APC avertizează despre pericolul consumului de sucuri: Băutură răcoritoare de portocale cu esteri glicerici ai răşinilor din lemn!

 

2 linguriţe de suc de portocale într-un pahar cu băutură răcoritoare pe baza de  adaos de suc de portocale!

8 E-uri într-un pahar cu băutură răcoritoare cu adaos de suc de portocale!

1 litru de suc de portocale se obţine din 21 de portocale!

Jumătate din sucurile de portocale sunt obţinute din concentrat de portocale!

Nectarul de portocale conţine 50% suc, 50% apă, zahăr şi acid citric!

6 linguriţe de zahăr într-un pahar de băutură răcoritoare!

Băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr constituie cauza principală pentru apariţia obezităţii, hipertensiunii şi a diabetului zaharat de tip 2!

Băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr constituie cauza a 38 de afecţiuni medicale!

Aspartamul este cauza a 60 de afecţiuni medicale!

România ocupă locul 2 în Europa la obezitate infantilă!

1,5 milioane de români suferă de diabet zaharat!

Studiul privind calitatea băuturilor răcoritoare cu adaos de suc de portocale versus sucul din portocale face parte din Campania Națională de Informare și Educare: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe părinţi să înțeleagă eticheta produselor astfel încât aceștia să facă achiziții în cunoștință de cauză pentru copiii lor. Totodată, Asociația Pro Consumatori (APC) își dorește să promoveze un stil de viață sănătos și să atragă atenţia părinţilor cu privire la existenţa pe piaţă a unor sucuri/băuturi răcoritoare, care au un conţinut ridicat de zahăr, respectiv sunt îndulcite cu  îndulcitori artificiali sau sunt conservate cu conservanţi artificiali.

Asociația Pro Consumatori (APC) a achiziționat 36 de băuturi răcoritoare cu adaos de suc de portocale, respectiv sucuri din portocale, care prin forma şi concepţia grafică a ambalajului urmăresc atragerea atenţiei părinţiilor şi influenţarea acestora în privinţa alegerii şi consumului.

Studiul a fost realizat de către o echipă de experți a APC România alcătuită din prof. univ. dr. Ion Schileru, conf. univ. dr. Costel Stanciu, nutriţionist Dumitru Bălan şi inginer tehnolog în industria alimentară Virgil Virgilsen.

La realizarea acestui studiu s-a avut în vedere următorul obiectiv: analiza ingredientelor folosite la fabricarea acestui tip de produs pentru prezentarea unor puncte de vedere.

Băuturile răcoritoare cu adaos de suc de portocale conţin următoarele ingrediente: apă, dioxid de carbon, zahăr, sirop de glucoză-fructoză, suc de portocale în proporţii variabile şi insignifiante, acid citric, amidon modificat, gumă de celuloză, gumă de guar, gumă caruba, gumă arabica, esteri glicerici ai răşinilor din lemn, beta-caroteni, beta-apo-8-carotenal, antocianine, acid ascorbic, citraţi de sodiu, benzoat de sodiu, sorbat de potasiu, lactat de calciu, sucraloză, acesulfam K, carboximetilceluloză de sodiu, ciclamat de sodiu, zaharinat de sodiu, aspartam, caramel sulfit de amoniu, carbonat de calciu, vitamina C, vitamina E, vitamina B6, extract de portocale, aromă de portocale şi arome artificiale.

“Din păcate, în limbajul de zi cu zi al consumatorului român, suc este orice lichid îmbuteliat

într-o sticlă de plastic, pe eticheta căreia apare imaginea unui fruct. Băutura răcoritoare este un amestec format din apă, conţinut insignifiant de suc, coloranţi, conservanţi, antioxidanţi, arome şi alte chimicale adăugate  care fac rău celor care o consumă. Statul român prin instituţiile sale, respectiv Ministerul Sănătăţii, Ministerul Agriculturii, ANPC sau ANSVSA, nu a întreprins nicio măsură de ordin legislativ pentru a elimina această confuzie cu privire la sucuri care există în percepţia colectivă a consumatorilor români. ANPC-ul trebuie de îndată prin ordin al preşedintelui să interzică folosirea imaginii fructului/fructelor pe eticheta băuturilor răcoritoare care conţin apă/arome/urme de suc şi chimicale, deoarece induc în eroare consumatorul cu privire la natura reală a acelui produs! Ba mai mult, Camera Deputaţilor a respins în aprilie 2019 proiectul de lege care se referea la taxarea băuturilor răcoritoare cu adaos de zahăr, respectiv cele care aveau mai mult de 5 grame de zahăr per 100 ml. Lipsa de responsabilitate a deputaţilor români cu privire la acest proiect de lege nu face altceva decât să crească obezitatea în rândul copiilor, în prezent unul din patru copii fiind obez! Totodată, consumatorii trebuie să considere suc doar acea băutură care se obţine prin stoarcerea/presarea fructului/fructelor care dau denumirea băuturii respective.” Conf. univ. dr. Costel Stanciu, preşedintele APC




Iata cum trebuie sa va legitimati corect, la solicitarea politistilor




Sofer beat si fara carnet de conducere, la plimbare prin Mangalia

catuse

Astazi, în jurul orei 03.00, polițiști din cadrul Poliției municipiul Mangalia și ai Biroului Vama Veche au identificat un bărbat, de 30 de ani, care a condus un autoturism pe strada M.I. Dobrogeanu din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,83 mg/l alcool pur în aerul expirat. Bărbatul a fost condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. În urma verificărilor, polițiștii au constatat faptul că acesta nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. Totodată, s-a stabilit că autoturismul figurează pe numele unui alt bărbat, de 39 de ani, care i l-a încredințat cu bună știință și care se afla pe locul din dreapta.
La data de 30 martie a.c., în jurul orei 08.00, polițiști din cadrul Poliției stațiunii Costinești au identificat un bărbat, de 21 de ani, care a condus un autoturism pe strada Principală din stațiunea Costinești, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs.




Textul celei de a patra Ordonante Militare

 

ORDONANȚA MILITARĂ
nr. 4 din 29.03.2020

privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 15 din 29.03.2020,

În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 și 3 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

Ordonanță militară

Art.1 – (1) Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în exteriorul locuinței/gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00-13.00 dacă aceasta se face pentru rezolvarea problemelor de natură medicală, precum tratamentele oncologice planificate, dializă etc. folosind mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susținătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în situațiile prevăzute la alin. (1) se prezintă o declarație pe propria răspundere completată în prealabil, care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.
(3) Circulația persoanelor prevăzute la alin.(1), în afara locuinței/gospodăriei, este permisă și în intervalul orar 20.00 – 21.00, dacă aceasta se face pentru a asigura nevoile animalelor de companie/domestice doar în proximitatea locuinței/gospodăriei. Declarația pentru acest interval orar nu este necesară atunci când deplasarea se face în acest scop.
(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.2 – (1) Operatorii economici care comercializează alimente și produse de strictă necesitate și care își desfășoară activitatea în condițiile dispuse prin ordonanțe militare în perioada stării de urgență își vor organiza programul de lucru pentru a facilita și a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalul orar 11.00-13.00, limitând, în acest interval, accesul persoanelor din alte categorii de vârstă.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 30 martie 2020.

Art.3 – (1) Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.
(2) Persoanele care nu respectă condițiile izolării la domiciliu și sunt identificate în afara spațiului de izolare, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.
(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4 – (1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:
a) carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;
b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spațiu locativ disponibil;
c) carantinarea la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării.
(2) Opțiunea pentru una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) se materializează prin completarea, de către conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, a unei declarații pe propria răspundere prin care își asumă una dintre cele 3 variante de carantinare/izolare.
(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și piloților de aeronave și personalului navigant.
(4) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.5 – (1) Se instituie, pentru o perioadă stabilită de angajator, măsuri de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului și distribuției energiei electrice și gazelor naturale, a activităților de întreținere și mentenanță a echipamentelor și instalațiilor specifice, precum și a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv, extracție, producție și procesare a resurselor și materiilor prime și/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului Energetic Național în concordanță cu prevederile Planurilor proprii de continuitate a activităților de bază în cazul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.
(2) Refuzul izolării preventive de către personalul prevăzut la alin.(1) atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020, ora 12.00.

Art.6 – (1) Autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.7 – (1) Ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.8 – (1) În perioada stării de urgență prețurile la energie electrică și termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate și carburanți nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanțe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcție de cerere și ofertă.
(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9 – (1) În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate.
(2) Difuzarea categoriilor de mesaje prevăzute la alin. (1) va fi solicitată radiodifuzorilor sau instituțiilor mass-media de către Grupul de comunicare strategică din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și se vor identifica în momentul difuzării cu mențiunea „Mesaj de utilitate publică.”
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10 – (1) Pe perioada stării de urgență se autorizează Centrul de Cercetări Științifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Științifică pentru Apărare CBRN și Ecologie, Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare și Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino” pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor și dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii, precum și pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor.
(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11 – (1) Transportul maritim și pe căile navigabile interioare, accesul navelor în porturile românești, precum și inspectarea și operarea navelor se desfășoară fără restricții, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a infectării cu COVID-19, impuse de Ministerul Sănătății.
(2) Se interzice accesul piloților la bordul navelor maritime și fluvio-maritime, sosite din zonele de risc roșu sau galbene, dacă nu dispun de echipamentul de protecție stabilit de Ministerul Sănătății.
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.12 – (1) După alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
„(3) Interdicția privind circulația persoanelor într-un grup mai mare de 3 persoane se aplică exclusiv circulației pietonale.”

Art.13 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1;
b) Poliția Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și poliția locală, pentru măsura prevăzută la art.2;
c) Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Jandarmeria Română, poliția locală, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.3 și 4;
d) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.5;
e) Ministerul Sănătății și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsurile prevăzute la art.11.
(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-5 și art.11 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.14 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Ministrul Afacerilor Interne

Ion Marcel Vela




Echipele Polaris au dezinfectat ghenele aferente blocurilor C 9 şi C 10 din staţiunea Neptun

ghenă c9 2

În cursul zilei de astăzi, echipele Polaris au dezinfectat ghenele de gunoi şi platformele subterane din staţiuni, cât şi din mai mai multe cartiere din oraş.
O atenţie deosebită a fost acordată ghenelor situate în imediata apropiere a blocurilor C 9 şi C 10 din staţiunea Neptun.
După cum se ştie, angajata unui supermarket din oraş, infectată cu COVID-19 locuieşte în blocul C 9 din Neptun, astfel că lucrătorii de la Polaris s-au deplasat în zonă pentru a dezinfecta cu clor ghenele utilizate de locatari. De asemenea, au fost igienizate ghenele de lângă blocul C 10, învecinat cu C 9.
Directorul Polaris Mangalia, Florin Jianu a declarat că măsurile de dezinfecţie vor fi luate şi zilele următoare.




Echipele Polaris au dezinfectat ghenele de gunoi

Ghene 3

În cursul acestei zile, echipele Polaris Mangalia au mers în mai multe zone ale Mangaliei pentru a continua măsurile de dezinfecţie.
Astfel, au fost dezinfectate ghenele de gunoi, paralel, igienizându-se carosabilul în mai multe cartiere.




Repatriatii din Italia nu vor mai fi adusi la Constanta, ci dusi in judetele de domiciliu!

 

Ca urmare a colaborării între Prefectul Județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU, ministrul Afacerilor Interne, Marcel VELA și CNCCI, cu susținerea premierului Ludovic ORBAN, începând de astăzi, 27 martie, cetățenii români aduși prin misiunea umanitară pe Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța vor fi transportați către județele de domiciliu. Astfel, în urma sosirii pe Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța a celor două avioane din Italia, cu aproximativ 380 de pasageri, aceștia din urmă nu vor mai fi carantinați pe raza județului Constanța. Prefectul Județului Constanța s-a asigurat că toate procedurile de maximă securitate sanitară sunt implementate.

Pentru românii sosiți cu primul transport, aflați în carantină pe raza județului Constanța, perioada legală de carantinare expiră săptămâna viitoare și vor fi sprijiniți să ajungă, în siguranță, acasă.

Prefectul Județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU afirmă că „obiectivul umanitar a fost îndeplinit, județul Constanța s-a asigurat că românii repatriați sunt consultați, că li se prelevează probe și că stau în condiții bune de carantinare. După acest proces, ei vor putea ajunge în siguranță acasă”.




Iresponsabilitate la Mangalia: deși soția i-a fost diagnosticată cu COVID 19, un bărbat a venit la spital cu fiul său!

La data de 27 martie a.c., polițiști din cadrul Poliţiei municipiului Mangalia au fost sesizați de către Spitalul Municipal Mangalia cu privire la faptul că un bărbat s-ar fi prezentat, în data de 25 martie a.c., la Spitalul municipal Mangalia, împreună cu fiul său, de 13 ani și ar fi declarat, în mod fals, că nu a intrat in contact cu alte persoane suspecte / diagnosticate cu acest virus, deși sotia sa fusese anterior diagnosticată pozitiv cu virusul COVID 19 și se află internată la Spitalul de Boli Infecțioase Constanța, de pe data de 24 martie a.c..

În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de zădărnicirea combaterii bolilor și fals în declarații.

Cu privire la aceste aspecte au fost informati si reprezentanții D.S.P. Constanta.




Echipele Polaris au continuat măsurile de dezinfecţie a carosabilului şi trotuarelor

Şi astăzi, echipele Polaris Mangalia au continuat să dezinfecteze carosabilul din întreg municipiul Mangalia.
Directorul Polaris Mangalia, Florin Jianu a declarat pentru “Ediţia de Sud” că dezinfectarea carosabilului a început dimineaţă, la ora 6.00. Paralel, au fost dezinfectate trotuarele. În cursul zilei de mâine, vor fi dezinfectate platformele subterane pentru depozitarea deşeurilor menajere.




CL Mangalia a alocat Spitalului municipal fonduri suplimentare pentru echipamente și aparatură medicală

Comunicat

 

Consilierii locali din Mangalia au aprobat, vineri, într-o ședință extraordinară, un proiect privind alocarea unor fonduri suplimentare de aproape 2 milioane de lei, Spitalului municipal, pentru aparatură și echipamente necesare în această perioadă de criză epidemiologică. Reprezentanții unității medicale au declarat că fondurile vor fi destinate exclusiv pentru achiziționarea de dezinfectanți speciali, măști, mănuși, aparate de ventilație mecanică, monitoare funcții vitale și alte echipamente medicale de protecție, necesare atât pentru medici, cât și pentru pacienți, pe durata stării de urgență. În aceeași ședință a CL, au mai fost alocate fonduri pentru materiale sanitare și soluții dezinfectante la școli și alte instituții publice din municipiul Mangalia, dar și pentru măsurile de protecție socială, destinate vârstnicilor orașului. „Pe toată durata stării de urgență, prioritatea noastră este să avem grijă de persoanele în vârstă, atfel încât să evite pe cât posibil să iasă din casă. Le facem cumpărăturile, le ducem mese calde celor care au nevoie, le cumpărăm medicamentele și tot ce mai au nevoie pentru a fi protejați”, a declarat primarul Cristian Radu. El a mai spus că toate resursele financiare ale municipalității vor fi direcționate pentru dotarea spitalului și măsurile de protecție socială, igienizarea orașului și dotarea cu echipamente de protecție sanitară. „Nimic altceva nu este important în această perioadă. Unele proceduri de achiziție și-au urmat cursul legal, dar am amânat sau anulat orice evenimente sau alte cheltuieli nejustificate. Bugetul public este folosit în primul rând pentru măsurile de protejare a populației, iar apoi pentru funcționarea administrației publice și lucrările de infrastructură și gospodărire a domeniului public”, a subliniat Cristian Radu.




RAJA este alături de comunitate în lupta cu COVID-19

apa-este-viata-1

RAJA asigură comunităților în care își desfășoară activitatea servicii esențiale, de aceea, în condițiile evoluției epidemiei provocate de virusul SARS-CoV-2, ne-am mobilizat pentru a face față tuturor provocărilor întâmpinate pe parcursul acestei perioade fără precedent.
În ciuda distanțării sociale și a tuturor măsurilor impuse pentru protejarea sănătății angajaților, dar și a abonaților noștri, la nivelul RAJA toate activitățile se desfășoară în regim de foc continuu. Pentru a asigura o apă potabilă sigură și de calitate tuturor consumatorilor, dar și un serviciu eficient de canalizare/epurare a apelor uzate menajere, echipele noastre sunt în permanență prezente pe teren, în vederea realizării intervențiilor curente asupra sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare la nivelul localităților deservite.
Totodată, suntem conștienți că, pentru a depăși această perioadă critică, este nevoie de o mobilizare colectivă, de aceea suntem solidari cu sistemul sanitar, ajutând la punerea în funcțiune a Spitalului Militar mobil care va fi ridicat pe stadionul „Portul” din Constanța. Spitalul Modular de Izolare şi Tratament va funcţiona ca o secţie extinsă de boli infecţioase a Spitalului Militar de Urgenţă Constanţa. Prin urmare, RAJA s-a implicat activ și și-a asumat, din surse proprii, realizarea în regim de urgență, a întregii infrastructuri care va asigura necesarul de apă potabilă și colectarea apelor uzate.
În acest sens, mai multe echipe, formate din zeci de angajați ai societății, lucrează 24 de ore din 24 pentru racordarea și branșarea la sistemul de distribuție a apei potabile și de canalizare a noului spital, prevăzut cu o capacitate de peste 600 de paturi.
Reamintim tuturor utilizatorilor că apa are un rol deosebit de important în prevenirea răspândirii Coronavirusului. Este nevoie de doar 30 de secunde pentru spălarea mâinilor cu apă și săpun ca să ținem la distanță virușii.




Deputații USR Stelian Ion, Emanuel Ungureanu și senatorul USR Adrian Wiener solicită modificarea urgentă a Ordinului ministrului sănătății

Comunicat de presă

Către Ministrul Sănătății
DOMNULE MINISTRU,
Subsemnații Adrian Wiener, senator în Parlamentul României, Emanuel Ungureanu și Stelian Ion, deputați în Parlamentul Românei, vă solicităm modificarea urgentă a Ordinului ministrului sănătății nr. 414/2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă de sănătate publică internaţională determinată de infecţia cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei pentru urmăroarele motive:
În ultima perioadă sediile DSP din țară au fost luate cu asalt de către persoanele ieșite din carantină și din izolare la domiciliu care au nevoie de avizul epidemiologic eliberat de această instituție.
Situația este îngrijorătoare. Pe măsură ce trec zilele, sute, mii de oameni vor ieși din carantină și vor îngroșa rândurile pentru obținerea acestui document, crescând riscul de transmitere a virusului. Textul acestui ordin a fost îmbunătățit prin modificările aduse prin Ordinul nr. 497/2020, însă persistă câteva inadvertențe și neclarități.
Există o necorelare între art. 5 alin. (1) și art. 5 alin. (3) în sensul în care la alin. (1) se vorbește despre concediile și indemnizațiile acordate pentru persoanele aflate în carantină (carantină instituționalizată și izolare la domiciliu) care se acordă pe baza documentului emis de direcțiile de sănătate publică, în vreme ce alin. (3) se referă la persoanele aflate în izolare care trebuie să completeze o declarație pe proprie raspundere pentru obținerea concediului.
Apreciem că trebuie ca din text să rezulte clar că pentru persoanele aflate în izolare de domiciliu care până la sfârșitul perioadei de 14 zile nu au avut simptome concediul și indemnizația pentru această perioadă se acordă doar în baza declarației pe proprie răspundere.

De asemenea, trebuie clarificat ce se intâmplă în cazul celor aflați în izolare care au simptome.
De aceea, vă propunem modificarea art. 1 alin (4), art. 5 alin. (1) și (3) din ordinul susmenționat astfel:
Art. 1 (4)Categoriile de persoane nominalizate la alin. (3) se vor izola la domiciliu timp de 14 zile, timp în care îşi monitorizează starea de sănătate. În situaţia în care prezintă simptome de boală vor anunţa medicul de familie sau sistemul «112». Dacă apelează sistemul ”112”, li se efectuează un test pentru COVID-19. În cazul în care rezultatul este pozitiv, vor fi transportate şi izolate în spital, în cazul unor forme severe, sau izolate la domiciliu si monitorizate de medicul de familie inclusiv prin mijloace de comunicare la distanță, acolo unde este posibil, până în momentul în care testul pentru COVID-19 iese negativ, în cazul unor forme ușoare. Dacă la sfârşitul celor 14 zile de izolare la domiciliu nu prezintă simptome de boală, aceştia pot ieşi din izolare fără a avea nevoie de documente justificative (aviz epidemiologic). Persoanele menţionate la alin. (3) lit. b) pot ieşi din izolarea la domiciliu dacă suspiciunea de infecţie cu COVID-19 la persoana simptomatică, cu care a avut contact direct, este infirmată.
Art. 5 (1)Asiguraţii cărora li se aplică măsura de carantinare instituţionalizată în spaţiile special amenajate şi persoanele cărora li se interzice continuarea activităţii prin instituirea măsurii de izolare la domiciliu beneficiază de concediu şi indemnizaţie de carantină pentru perioada stabilită prin documentul eliberat de direcţiile de sănătate publică, respectiv prin declarația pe proprie răspundere completată potrivit anexei nr. 2, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Persoana izolată, care iese din perioada de izolare fără să prezinte simptome de boală și care are nevoie de concediu conform alin. (1), completează o declaraţie pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
De asemenea, considerăm că este necesară o mai bună comunicare a acestor reguli pentru că am observat că ele nu sunt cunoscute suficient de către cei care ar trebui să le aplice. De exemplu, deși în Ordinul nr. 414/2020 se menționează că perioada de izolare este de 14 zile, DSP-urile calculează acest termen de 14 zile de la data contactului pe care persoana izolată l-a avut cu persoana depistată cu codid-19, ceea ce contravine textului Ordinului 414/2020. Dacă intenția ministrului sănătății a fost în sensul în care perioada de izolare să nu fie unică, de 14 zile, iar termenul de 14 zile să se calculeze de la data ultimului contact, acest lucru trebuie reglementat ca atare.




Amenzi de 5.000 de lei, spirt si manusi confiscate de politisti, la Mangalia!

La data de 25 martie a.c., polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice al I.P.J. Constanța au desfășurat activități pe linia prevenirii şi combaterii ilegalităţilor economice specifice stării de urgență actuale.

În acest context, polițiștii au aplicat două sancțiuni contravenționale la Legea nr. 12/1990 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite. Astfel, două societăți comerciale de pe raza municipiului Mangalia au fost sancționate cu amendă în valoare de 3.000 lei și confiscarea a 18 sticle de acool sanitar, respectiv amendă în valoare de 2.000 lei și confiscarea a 800 de mănuși de unică folosință.




COMUNICAT DE PRESĂ – PRELUNGIREA DOVEZILOR ÎNLOCUITOARE CU DREPT DE CIRCULAȚIE ALE PERMISULUI DE CONDUCERE

La nivelul parchetelor, în cauzele în care anterior instituirii stării de urgență prin ordonanță a procurorului a fost disjunsă prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, emise în temeiul art. 111 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele interesate nu este necesar să depună cereri de prelungire.

Din oficiu, procurorii vor emite ordonanțe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanță.

Ordonanțele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unitățile de poliție competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situație excepțională.

Precizăm că măsura a fost stabilită prin coordonare interinstituțională între Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul de Interne și Inspectoratul General al Poliției Române.




S-a modificat programul cu publicul la registratura Spitalului Judeţean Constanţa  

Spitalul de Urgență

În contextul epidemiei de COVID-19, conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța continuă planul de măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Astfel, dacă până acum au fost suspendate programările efectuate la ghișeul din cadrul Policlinicii, în continuare, vor fi limitate și celelalte activități cu publicul, pentru a se limita la maxim contactul între persoane.

Prin urmare, Registratura din cadrul SCJU Constanța va avea program cu publicul, de luni până vineri,  între orele 10.00-12.00, doar pentru persoanele care nu au posibilitatea să transmită solicitările online. Totodată, conducerea SCJU suspendă programul de audiențe. Măsurile se aplică începând cu data de 26.03.2020. Toate documentele care până acum se depuneau la Registratură, pot fi trimise online, la adresa registratura@spitalulconstanta.ro.

 




Permisele de conducere, valabile pe intreg teritoriul Romaniei, pana la incetarea starii de urgenta

In contextul social actual privind prioritatea prevenirii si limitarii raspandirii coronovirusului – Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor aduce la cunostinta cetatenilor – solicitanti ai serviciilor de permise/examinari si inmatriculari, urmatoarele informatii de interes general:
In conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Presedintelui Romaniei nr.195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, se mentine valabilitatea documentelor eliberate de autoritatile publice care expira pe perioada starii de urgenta. În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizatiile de circulatie provizorie precum si dovezile înlocuitoare ale certificatelor de inmatriculare si permiselor de conducere care vor expira pe perioada starii de urgenta vor fi considerate valabile pe intreg teritoriul Romaniei, pana la incetarea starii de urgenta.
Cererile de preschimbare pot fi depuse intr-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență — conform dispozitiilor art. 12 alin.(l) din Ordonanta Militara nr.3 din 24.03.2020.
Aceleasi reglementari se vor aplica si documentelor necesare operatiunilor de inmatriculare/ examinare/ preschimbare permis de conducere (ex.certificat de autenticitate, documentul emis de unitatea medicala autorizata – fisa medicala, dosar scolarizare etc.,) care vor expira pe perioada starii de urgenta.




Peste 500 de angajaţi ai şantierului DAMEN au intrat în şomaj tehnic. Pentru cei rămaşi la muncă, măsuri stricte de prevenire a infectării

Daewoo-Mangalia

 

Începând de marţi, 24 martie ac, puţin peste 500 angajaţi (TESA si muncitori), ai Şantierului Naval DAMEN Mangalia au intrat în şomaj tennic pentru o perioadă scurtă, se speră, în unele cazuri, prin rotație maximum 2 săptămâni, iar în altele, până la data de 16 aprilie.
De asemenea, a fost organizat şi programul de lucru în 2 schimburi, pentru a se evita supraaglomerarea, aceasta fiind una dintre măsurile de prevenire de infectare cu COVID – 19.
În acelaşi timp, s-au stabilit pentru angajaţi o serie de reguli pe care trebuie să le respecte cu stricteţe. Iată, care sunt acestea:
“Având în vedere conjunctura actuală, ca o dovadă a preocupării permanente pentru sănătatea şi siguranţa tuturor angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea pe platforma societăţii, în ultima perioadă au fost implementate o serie de măsuri concrete, în scopul prevenirii răspândirii virusului COVID-19.
Astfel, am decis:
– restricţionarea accesului în incinta societăţii tuturor persoanelor sosite din străinătate, excepţie făcând salariaţii proprii;
– achiziţia de echipamente „non-contact” pentru măsurarea temperaturii corporale a salariaţilor, atât la intrarea în incinta societăţii, cât şi pe durata programului de lucru;
– dezinfectarea tuturor vestiarelor;
– dezinfectarea tuturor căilor de acces şi a drumurilor uzinale din incintă, cu o frecvenţă de două ori pe zi;
– organizarea programului de lucru în două schimburi şi acordarea posibilităţii unor categorii de salariaţi de a lucra de la domiciliu;
– restricţionarea temporară a deplasărilor în interes de serviciu a salariaţilor societăţii;
– transmiterea cu regularitate către toţi angajaţii societăţii a unor mesaje de informare cu privire la modalităţile de prevenire a răspândirii infectării cu coronavirus.
– Totodată, ca o măsura complementară, menită a veni în sprijinul salariaţilor noştri, vă facem cunoscut faptul că, începând cu data de 19.03.2020, a fost amenajat un spaţiu destinat cazării angajatilor DSM suspecţi de contaminare care doresc să se autoizoleze pe o perioadă de 14 zile, pentru a nu pune în pericol sănătatea membrilor familiei.
În acest sens, orice solicitare pentru cazarea în acest spaţiu, se va transmite către departamentul Corporate Affairs ( tel. 0730078078).
– În continuare, vă reamintim câteva dintre regulile de bază care trebuie avute în vedere în perioada următoare la locul de muncă: păstrarea distanţei de 1,5 m la orice întrunire în spaţii comune: birouri, holuri, spaţii de recreere, chiar şi în timpul pauzelor; respectarea organizării şedinţelor cu maximum 10 persoane, păstrând distanţa de siguranţa de 1,5m; respectarea prevederilor Regulamentului Intern cu privire la interzicerea consumului de seminţe, care prezintă risc biologic de răspândire a virusului COVID-19.
– Totodată, raportat la contextul actual, facem următoarele precizări: orice informație, suspiciune, neclaritate, cu privire la posibila prezenţă în şantier a persoanelor suspecte de contaminare sau venite din zone de risc, va fi comunicată, de îndată, conducătorului locului de muncă, sau direct către HSEQ Dept. (tel. 0731 022 418) pentru a fi clarificată şi evitată răspândirea de informații distorsionate, ce pot induce o stare de panică nejustificată; conducătorii locurilor de muncă vor transmite în timp util programarea la cabinetul medical pentru controlul medical periodic, întrucât acesta se organizează în grupuri de maximum 10 persoane, conform unui program bine stabilit; aparatele etilotest funcţionează fără ca persoana supusă controlului să aibă contact direct cu dispozitivul respectiv. Dacă în urma testării, aparatul indică prezenţa alcoolului în aerul expirat, se procedează la o noua testare, cu utilizarea unui alt aparat, cu suflare în muștiuc de contact steril, de unica folosință. Niciunul dintre aparate nu prezintă risc de contaminare. Vă mulţumim pentru înţelegere!”.
Tot în contextul actual al pandemiei de coronavirus, având în vedere închiderea unităţilor şcolare, câteva zeci de părinți au beneficiat de concediu pentru supravegherea copiilor minori sub 12 ani.
Şantierul are, în prezent, peste 2.100 de angajaţi, având în lucru 7 nave ce vor fi construite, la Mangalia, de la zero.
Un alt aspect important, în şantierul din Mangalia se află la reparat şi retehnologizat cel mai mare spărgător de gheaţă, “Perseus” ce aparţine AFDJ Galaţi.
Trebuie precizat faptul că toate aceste informaţii de interes pentru întreaga comunitate locală, Mangalia şi zonele limitrofe, ne-au parvenit pe surse, administraţia mai având de învăţat la capitolele comunicare, dialog, colaborare.




APIA efectuează plata beneficiarilor Măsurii M215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor

Comunicat de presă

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA), aduce la cunoștința opiniei publice că începând de astăzi, 25 martie 2020, demarează efectuarea plăților aferente Măsurii M215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor, pentru cererile depuse în anul 2019.
Suma totală autorizată la plată este 8,283,571.50 euro, respectiv 38.630.435,70 lei pentru un număr de 48 de beneficiari care au accesat această formă de plată compensatorie în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale în vigoare.
Valoarea în lei este calculată la cursul de schimb de 4,6635 lei/euro stabilit de Banca Centrală Europenă în data de 1 ianuarie 2019.
Acordarea plăţilor compensatorii aferente Măsurii M215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor se realizează în conformitate cu Fişa Măsurii M215 din Programul Național de Dezvoltare Rurală – PNDR 2014 – 2020.




Intrarea în toate clădirile primăriei, interzisă publicului!




Se suspendă activitatea cu publicul la ghișeele Primăriei Mangalia. Documentele pot fi înaintate electronic, iar taxele locale achitate prin cont bancar!

primaria-mangalia

AVÂND ÎN VEDERE STAREA DE URGENȚĂ DECRETATĂ LA NIVELUL ÎNTREGII ȚĂRI PRECUM ȘI PREVEDERILE OUG NR.29/2020 VĂ ANUNȚĂM CĂ ÎNCEPÂND CU DATA DE 25.03.2020 SE VA SUSPENDA ACTIVITATEA CU PUBLICUL LA  GHIȘEELE PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI MANGALIA.

PENTRU DEPUNERE DOCUMENTE AVEȚI LA DISPOZIȚIE ADRESA DE EMAIL taxe@primaria.mangalia.ro IAR RĂSPUNSUL LA SOLICITAREA DUMNEAVOASTRĂ VA FI TRANSMIS PRIN INTERMEDIUL POȘTEI ELECTRONICE.

PENTRU A ACHITA IMPOZITE ȘI TAXE DATORATE BUGETULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI MANGALIA PUTEȚI VIRA PRIN TRANSFER BANCAR SAU MANDAT POȘTAL ÎN URMĂTOARELE CONTURI DESCHISE LA TREZORERIA MANGALIA BENEFICIAR PRIMĂRIA MANGALIA, CUI -4515255

 

IMPOZIT CLĂDIRI PF                    – RO37TREZ2332107020101XXX

IMPOZIT CLĂDIRI PJ                     – RO34TREZ2332107020102XXX

IMPOZIT TEREN PF                        – RO81TREZ2332107020201XXX

IMPOZIT TEREN PJ                         – RO37TREZ2332107020101XXX

IMPOZIT TEREN EXTRAVILAN   – RO78TREZ2332107020203XXX

TAXA TEREN PF/PJ                         – RO81TREZ2332107020201XXX

TAXA SPECIALE                             – RO90TREZ23321360206XXXXX

IMPOZIT MIJ TRANSPORT PF      – RO56TREZ2332116020201XXX

IMPOZIT MIJ TRANSPORT PJ       – RO06TREZ2332116020202XXX

IMPOZIT AUTO PESTE 12 TO        – RO71TREZ2335033XXX000056

AMENZI                                            – RO34TREZ23321350102XXXXX

TAXA JUDICIARA DE TIMBRU   – RO65TREZ23321070203XXXXX

PENTRU A SOLICITA INFORMAȚII CU PRIVIRE LA BUNURILE DEȚINUTE VĂ RUGĂM SĂ APELAȚI NUMĂRUL DE TELEFON 0241751060 INTERIOR 216 SAU SĂ SCRIEȚI PE ADRESA DE EMAIL taxe@primaria.mangalia.ro

 

Primar= 0756201202
Secretariat = 0241751060 interior 216
fax = 0241755606