Avarie RAJA la conducta magistrală de pe bulevardul Aurel Vlaicu!

Astăzi – 24 aprilie 2020, una dintre conductele magistrale care asigură necesarul de apă pentru Stația de tratare și pompare Palas, cu diametrul de 800 mm, de pe bd. Aurel Vlaicu, din Municipiul Constanța, a suferit o avarie majoră în zona Cișmea 1. Echipele specializate RAJA S.A. au procedat imediat la reducerea presiunii pe această instalație, pentru a interveni în condiții de siguranță, în scopul remedierii acesteia. În prezent, se depun eforturi pentru repunerea în funcțiune a sistemului. Alimentarea Stației de pompare Palas se face folosind un alt circuit. Consumatorii din zonă nu sunt afectați de lipsa apei. În dinamica acțiunilor de intervenție, în situația scăderii presiunii apei sau a întreruperii furnizării serviciului de alimentare cu apă către abonați vom reveni cu detalii.




AMF „Tomis” Constanţa, alături de familia medicului răpus de coronavirus

Noi, membrii şi conducerea Asociaţiei Medicilor de Familie „Tomis” Constanţa suntem alături de colega noastră, dr. Carmen Neagoe, medic de familie în localitatea Cumpăna, în greaua încercare în care se află în aceste zile, o dată cu dispariţia prematură a soţului său, dr. Valeriu Neagoe.
Pe această cale, dorim să-i transmitem dr. Carmen Neagoe sincere condoleanţe pentru pierderea suferită şi să o asigurăm de tot sprijinul nostru!
Dumnezeu să-l odihnească în pace pe colegul nostru, dr. Valeriu Neagoe, care a plecat prea devreme dintre noi!
Drum lin către stele!




Învăţământul preuniversitar se mută, oficial, în online. Ministrul Educaţiei a semnat, astăzi, ordinul privind măsurile specifice pentru desfășurarea procesului de învățare de acasă

Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line. Portalul Digital existent pe educred.ro centralizează platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ, iar toate informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR). Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice și al unităților de învățământ la resurse pentru învățarea on-line.

Ministerul Educației și Cercetării poate decide, în cazuri justificate, și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată on-line. Tot în cadrul acestei instrucțiuni se specifică și responsabilitățile inspectoratelor școlare, ale unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.

Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ. Toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării.

În cadrul instrucțiunii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, unitățile de învățământ vor verifica și monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activitățile suport pentru învățarea on-line. Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu.

Documentul elaborat de Ministerul Educației și Cercetării prevede și o serie de activități pe care cadrele didactice trebuie să le desfășoare în cazul suspendării cursurilor în unitățile de învățământ.

Instrucțiunea pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line mai prevede și faptul că la reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ, activitatea suport pentru învățarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.

Unitățile de învățământ vor realiza planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.




Declaraţia lui Klaus Iohannis, referitoare la relaxarea restricţiilor: „Masca facială va fi obligatorie după 15 mai”! (text integral)

ioh masca

 

Klaus Iohannis: Bună ziua! Dragi români, așa vom arăta după 15 mai în spațiile publice închise și atunci când folosim transportul public în comun. Ca să ne auzim mai bine, voi da jos masca. Am avut astăzi o nouă întâlnire cu premierul Orban și cu un grup de miniștri și consilieri, pentru a începe să detaliem ce am anunțat ieri, așa-numitul plan de relaxare. Este vorba, evident, de relaxarea măsurilor pe care le-am luat pentru protecția populației și, în acest sens, vom avea în scurt timp un plan destul de detaliat, pe care îl vom prezenta public, dar am considerat că unele din chestiunile care ne privesc pe toți, vă privesc pe toți, trebuie anunțate din timp, ca să ne pregătim. Una din aceste măsuri este cea cu masca de protecţie. Astfel, am decis astăzi ca după data de 15 mai, toată lumea va fi obligată să poarte măşti de protecţie în spaţiile publice închise şi atunci când folosim transportul public în comun. Această măsură nu este limitată în timp şi vom putea să renunţăm la purtarea măştii poate la anul, atunci când această pandemie va fi sub control şi nu mai există riscul infectării. O a doua măsură, pe care am decis-o este una care cu siguranţă va bucura pe foarte mulţi români. După data de 15 mai, deci după ce se epuizează actuala stare de urgență, vom renunța la restrângerile care privesc persoane, deci nu vom prelungi restricțiile pe deplasării individuale sau, invers spus, vom putea să ne deplasăm în spații publice fără să trebuiască să declarăm în prealabil unde mergem și de ce mergem. Este vorba despre libertatea de mișcare individuală.

Evident pentru protecția generală a populației și pentru protecția individuală multe restrângeri vor rămâne în continuare în vigoare. În acest fel, vor rămâne cu siguranță o vreme – vorbesc după 15 mai – în vigoare interdicțiile pentru adunări publice, pentru manifestări de tot felul. Vor rămâne și alte interdicții în vigoare, dar aceasta nu va rămâne în vigoare și mi s-a părut important să vă dau această veste, ca să avem cu toții această perspectivă după 15 mai. Până în 15 mai, până când se epuizează actuala stare de urgență, toate restricțiile rămân în vigoare. Repet, până în 15 mai, stați acasă. Toate restricțiile rămân în vigoare. După 15 mai, vom putea să ne mișcăm mai liber, însă viața nu va reveni, din păcate, la normalitatea pe care am cunoscut-o înaintea acestei pandemii. Vom avea un plan de relaxare în pași, vom stabili exact care activitate când poate să înceapă.

/Klaus Iohannis:/ O activitate extrem de importantă este activitatea școlară și chiar în această după-amiază voi avea o întâlnire cu cu conducerea Ministerului Educației, pentru a începe să elaborăm un plan concret pentru revenirea elevilor la școală. Cum va arăta acest plan va fi prezentat public în momentul în care este elaborat cu toate detaliile aferente.
O activitate extrem de importantă este activitatea școlară și chiar în această după-amiază voi avea o întâlnire cu conducerea Ministerului Educației, pentru a începe să elaborăm un plan concret pentru revenirea elevilor la școală. Cum va arăta acest plan, va fi prezentat public în momentul în care este elaborat, cu toate detaliile aferente. În paralel, se lucrează la o analiză și la un plan care va prevedea exact cum se va reveni în activitatea economică, în special în zonele care au fost puternic restricționate, de exemplu zona comercială. Să nu ne imaginăm că totul revine la normal în 15 mai. Unele restricții vor dispărea, multe altele, din păcate, vor rămâne în picioare și, pas cu pas, după un calendar care ține evident și de evoluția cazurilor de COVID-19. Vom încerca să intrăm în ceea ce se numește într-o nouă normalitate, fiindcă, din păcate, specialiștii, experții, medicii ne spun că virusul nu va dispărea, deci va trebui să găsim o modalitate de trai cu acest virus, cu această epidemie. Asta înseamnă, în traducere liberă, că, pe măsură ce interdicțiile impuse de autorități vor fi luate înapoi, răspunderea fiecăruia dintre noi va deveni mai mare. Răspunderea fiecăruia va deveni mai mare pentru toți, în mod special însă pentru categoriile vulnerabile. Cei mai în vârstă, cei cu alte afecțiuni vor trebui să aibă mult, mult mai multă grijă de ei și noi va trebui să avem mai multă grijă cum interacționăm cu persoanele care sunt mai expuse riscului de infectare. Pe parcurs, cum vom avea noi date, vom comunica public acest lucru. Vă mulțumesc.

(Transcrierea RADOR)




DRPCIV: Se menține suspendarea activității de examinare pentru obținerea permisului de conducere!

sofer

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor informează că se menține suspendarea activității de examinare pentru obținerea permisului de conducere, proba teoretică și proba practică, la nivel național, pentru 30 de zile începând cu data de 16.04.2020, cu posibilitate de prelungire în funcție de evoluția situației actuale.

Detalii privind modalitățile de reprogramare în vederea examinării vor fi comunicate la încetarea stării de urgență prin intermediul serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, site-ul www.drpciv.ro, site-urile Instituției Prefectului și cu sprijinul mass-mediei centrale și locale.




Dosare penale pentru şoferi prinşi beţi sau fără carnet de conducere

Ieri, 21 aprilie a.c., în jurul orei 20.50, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au identificat un bărbat, de 26 de ani, care a condus un autoturism neînmatriculat pe strada Recoltei din comuna Tuzla, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

tot ieri, în jurul orei 23.55, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au identificat un bărbat, de 44 de ani, care a condus un autoturism pe strada Unirii din satul Albești, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. In urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,62 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

În ambele cauze au fost întocmite dosare de cercetare penală.




Grupul de comunicare strategica: „Eventualele măsuri de relaxare a restricțiilor nu sunt avute în vedere pentru perioada imediat următoare”!

coronavirus-graphic-web-feature

 

Având în vedere vehicularea în spațiul public a unor propuneri referitoare la eventuale măsuri de relaxare a restricțiilor instituite pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (COVID-19), Grupul de Comunicare Strategică este abilitat să facă următoarele precizări:

1. Măsurile instituite până în acest moment de autorități își dovedesc eficiența în combaterea răspândirii noului coronavirus (COVID-19) și se impune respectarea strictă a acestora și în perioada imediat următoare.
2. Eventualele măsuri de relaxare a restricțiilor nu sunt avute în vedere pentru perioada imediat următoare din rațiuni de securitate sanitară.
3. Dezbaterile referitoare la ridicarea graduală a restricțiilor trebuie să țină cont de evoluția epidemiologică în fapt, precum și de necesitatea prevenirii riscurilor referitoare la un alt val de infectare.
4. Autoritățile fac permanent estimări asupra evoluției răspândirii virusului, care se bazează în primul rând pe comportamentul social și pe rata de conformare a cetățenilor față de măsurile deja adoptate.
5. În acest moment, dezbaterile publice referitoare la unele propuneri privind măsurile de relaxare a restricțiilor privesc inițiative individuale, care nu au făcut obiectul analizelor sau deciziilor la nivelul forurilor autorizate. Astfel de propuneri vor fi discutate cu toți factorii implicați în gestionarea situației răspândirii noului coronavirus (COVID-19), ținând cont de toate riscurile și de identificarea măsurilor care pot fi implementate pentru a garanta sănătatea cetățenilor.
6. În analiza referitoare la eventualele măsuri de relaxare a restricțiilor se va ține cont de recomandările Comisiei Europene, precum și de coordonarea cu celelalte state ale Uniunii Europene.
7. În privința deciziilor referitoare la relaxarea măsurilor de restricție, se va ține cont de nevoia aplicării acestora tuturor categoriilor de cetățeni. Astfel, va fi avută în vedere implementarea acelor soluții prin care să beneficieze de aceste măsuri toate categoriile de persoane, în condiții de siguranță sanitară, fără a impune restricții suplimentare anumitor categorii de persoane.




Taner Reșit: „Preoții celor 3 parohii din comună și voluntarii acestora, vor aduce lumină credincioșilor în noaptea de Înviere”

Primarul comunei Tuzla, Taner Reșit, a transmis un mesaj concetățenilor lui, referitor la noaptea de Înviere: „Stimați cetățeni, având în vedere Ordonanța Militară 9, intrăm într-o perioadă importantă de gestionare a crizei de pandemie cu Covid-19.
Pe această cale, fac apel la toți cetățenii comunei Tuzla în vederea respectării prevederilor Ordonanțelor Militare și vă asigur că dând dovadă de înțelepciune vom trece peste această perioadă dificilă.
În acest sens, preoții celor 3 parohii din comună și voluntarii acestora, în noaptea de Înviere între orele 00:00 – 03:00 vor aduce în casele dumneavoastră lumina sfântă și bucuria Învierii Domnului.
Dacă vor fi cetățeni care până la ora 03:00 nu au primit lumina sfântă, sunt rugați să apeleze la numărul de telefon: 0752199260.
De asemenea, vă înștiințăm că agenții economici de pe raza comunei vor funcționa mâine, 18.04.2020 până în ora 22:00.
Sper ca Sfintele Sărbători de Paște să vă găsească sănătoși și optimiști, cu gândul la noi începuturi și zilele frumoase ce vor urma!
Stați în casă! Fiți responsabili, aveți grijă de voi și de cei dragi!”




Angajații Spitalului Mangalia  – testați pentru depistarea COVID-19

Comunicat

Ca urmare a înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor medicale din spitalele de la nivelul țării, autoritățile au luat decizia ca testarea în rândul personalului din spitale să crească exponențial. Cadrele medicale din județul Constanța au început să fie testate, prin intermediul testelor rapide, însă se folosește și metoda diagnosticării de tip PCR, acolo unde rezultatele nu sunt edificatoare pentru un diagnostic precis. Recent, Spitalul Municipal Mangalia a primit, prin bună-voința DSP Constanța, testele necesare pentru verificarea personalului medical. Până acum, au beneficiat de testare peste 300 de persoane – cadre medicale și personal auxiliar din toate secțiile spitalului. După perioada Sărbătorilor Pascale, vor fi testați și ceilalți angajați ai unității sanitare. În total, vor fi puse la dispoziția spitalului aproximativ 450 de teste. Printre cadrele medicale testate au fost și cele din Secția Pediatrie – contacți direcți ai unui pacient cu simptome COVID-19, ulterior depistat pozitiv. ”În spitalul nostru, am avut o situație de prezentare în Urgența din Pediatrie a unui copil cu simptome COVID. Tatăl său, care l-a însoțit, a ascuns adevărul despre faptul că atât dumnealui, cât și soția și copilul au fost plecați în Spania, în prima decadă a lunii martie. Ei s-au prezentat la spital în termenul de 14 zile în care ar fi trebuit sa se afle în autoizolare.  Acest gest iresponsabil ar fi putut conduce la alte zeci de îmbolnăviri printre cadrele medicale, dar și în comunitate. Ca o măsură de protecție, personalul medical a fost trimis în izolare la domiciliu, timp de 14 zile. Din fericire, toți cei care au intrat în contact cu persoanele infectate au avut rezultatul negativ la testare”, au precizat reprezentanții spitalului. Ei au mai subliniat că testările vor continua în perioada următoare, în rândul cadrelor medicale. ”Datoria noastră este să primim cazurile care se prezintă la spital și să îngrijim bolnavii. Fac apel însă, la toți pacienții care au nevoie de sprijinul nostru să dea dovadă de spirit civic și maturitate deplină în fața acestei situații dificile. Numai uniți, vom putea depăși această criză epidemiologică”, a declarat managerul unității sanitare din Mangalia. Pe această cale, reprezentanții Spitalului Mangalia mulțumesc tuturor celor care vin în sprijinul unității sanitare și a personalului medical din Mangalia pentru a face ca actul medical să se desfășoare în condiții optime.




Ordonanta Militara 9: se reia exportul de cereale

„ORDONANŢA MILITARĂ nr. 9 din 16.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispoziţiile art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 şi art. 3 alin. (3) din Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 14 aprilie 2020,

Ţinând seama de evaluarea realizată de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, aprobată prin Hotărârea nr. 20 din 16.04.2020,

Pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor pct. 3 şi 4 din anexa nr. 2 la Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020,

În temeiul art. 20 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea Ordonanţă militară

Art. 1 – (1) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Turcia şi Iran şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 18 aprilie 2020.

(2) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Italia şi din această ţară către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 19 aprilie 2020.

(3) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Franţa şi Germania şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 21 aprilie 2020.

(4) Măsurile prevăzute la alin. (1) şi (3) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă şi corespondenţă, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgenţă, servicii tehnice, precum şi aterizărilor tehnice necomerciale.

Art. 2. – (1) Se exceptează de la măsurile de izolare la domiciliu sau de carantinare lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Bulgaria, nu prezintă simptome asociate COVID-19.

(2) Prin lucrător transfrontalier se înţelege persoana care face dovada că locuieşte şi lucrează într-o rază de 30 km de o parte sau de alta a frontierei de stat româno-bulgare, calculată de la cel mai apropiat punct de trecere a frontierei deschis traficului de persoane, şi care se reîntoarce la locuinţă cel puţin o dată pe săptămână.

(3) Punctele de trecere a frontierei de stat româno-bulgare prin care se permite intrarea în România în condiţiile alin. (1) sunt următoarele: Giurgiu-Ruse şi Calafat Vidin.

(4) Prin punctele de trecere a frontierei de stat româno-bulgare prevăzute la alin. (3) se permite şi intrarea/ ieşirea lucrătorilor transfrontalieri cu maşini şi utilaje agricole.

(5) În cazul nerespectării condiţiilor prevăzute la alin. (2), persoanele în cauză intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(6) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. – (1) La efectuarea schimbului de echipaj, la bordul navelor de navigaţie interioară care arborează pavilion român şi la bordul navelor maritime indiferent de pavilionul pe care îl arborează, aflate în porturile româneşti, personalul navigant trebuie să prezinte autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din transportul internaţional” stabilit de către Comisia Europeană în anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Libere (Green Lanes) în cadrul Liniilor directoare referitoare la măsurile de management al frontierelor pentru protecţia sănătăţii şi asigurarea disponibilităţii bunurilor şi serviciilor esenţiale – C(2020) 1897 din 23.03.2020.

(2) Personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigaţie interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, şi care nu prezintă simptome asociate COVID-19, nu se supune măsurilor de carantinare în spaţii special amenajate sau la bordul navei ori măsurilor de izolare la domiciliu, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului prevăzut la alin.(1) şi a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locaţia unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri.

(3) La efectuarea schimbului de echipaj la bordul navelor maritime, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, aflate în porturile româneşti, personalul navigant trebuie să fie în prealabil testat pentru COVID-19, indiferent de zona din care acesta provine, de personalul direcţiei de sănătate publică ce îşi desfăşoară activitatea în portul respectiv.

(4) Personalul navigant maritim, prevăzut la alin. (3), care nu prezintă simptome asociate COVID-19, va fi transportat dinspre/spre punctele de trecere a frontierei, indiferent de mijlocul de transport utilizat, pe ruta cea mai scurtă şi fără întreruperi. Personalul navigant maritim şi cel care îi asigură transportul trebuie să folosească echipamente individuale de protecţie împotriva COVID-19.

(5) În vederea efectuării schimbului de echipaj, agentul navei maritime sau angajatorul personalului navigant maritim, după caz, are obligaţia să asigure personalului navigant, următoarele:
a) testarea pentru COVID-19;
b) echipamentul individual de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul/transportului prevăzut la alin.(4);
c) certificatul prevăzut la alin.(1).

(6) Personalul navigant român, maritim şi fluvial, care se repatriază şi care la intrarea în ţară nu prezintă simptome asociate COVID-19, se supune măsurilor de izolare la domiciliu, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului prevăzut la alin. (1) şi a unei declaraţii pe propria răspundere, al cărui model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, privind utilizarea continuă a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19 pentru deplasarea de la navă la locaţia unde poate fi contactat în următoarele 14 zile.

(7) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare/în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 4. – Prevederile alineatului (2) al articolului 7 şi ale articolului 9 din Ordonanţa militară nr. 3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 24 martie 2020, îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 5. – Alineatul (1) al articolului 3 din Ordonanţa militară nr. 8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 10 aprilie 2020 se modifică şi va avea următorul cuprins: „(1) Pe perioada stării de urgenţă pieţele agroalimentare rămân deschise, cu obligaţia administratorilor de a organiza activităţile în baza actelor normative incidente, prin adoptarea de măsuri de protecţie împotriva răspândirii COVID-19, care să se refere cel puţin la purtarea de mănuşi şi măşti, precum şi la păstrarea distanţei sociale, atât la intrarea în piaţă, cât şi în interiorul acesteia.”

Art. 6. – Prevederile alineatului (2) al articolului 3, articolelor 7 şi 8, literei d) a alineatului (1) al articolului 21, precum şi anexa nr. 2 la Ordonanţa militară nr. 8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 10 aprilie 2020, îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 7. – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe militare:
a) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin Autoritatea Aeronautică Civilă Română, pentru măsurile prevăzute la art.1;
b) Poliţia de Frontieră Română şi direcţiile de sănătate publică, pentru măsura prevăzută la art.2;
c) Autoritatea Navală Română şi direcţiile de sănătate publică, pentru măsurile prevăzută la art.3;

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art. 1 – 3 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Personalul instituţiilor prevăzute la alin. (1) este împuternicit să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni, în conformitate cu prevederile art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. – (1) Prezenta ordonanţă militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puţin două zile de la data publicării, despre conţinutul prezentei ordonanţe militare.

Ministrul Afacerilor Interne”.




Angajaţi ai Teatrului de Stat Constanţa au donat materiale de protecţie pentru cadrele medicale ale Spitalului Judeţean

donatii spital

 

Angajaţi din toate departamentele Teatrului de Stat Constanţa, instituție în subordinea Consiliului Județean Constanța, au donat câte 10 la sută din salariile lor, iar din suma rezultată au achiziţionat materiale de protecţie împotriva contaminării cu virusul Sars-Cov2, pentru cadrele medicale ale Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei”: 600 de măști de protecție KN95 (FFP2), 360 de halate chirurgicale sterile, 40 litri de igienizant de mâini (70% alcool).
Gestul este unul de admiraţie, solidaritate şi respect faţă de cei care sunt acum în prima linie a acestui război şi dovedesc eroism, chiar dacă nu beneficiază de toate instrumentele de luptă şi de protecţie împotriva pandemiei. Este, în același timp, şi un simbol al responsabilității pe care oamenii de teatru înțeleg să o dovedească față de comunitatea în care trăiesc.
Noi, angajaţi ai Teatrului de Stat Constanţa, dorim să fim un exemplu, un model pentru toţi cetăţenii care ar putea să dea o mână de ajutor acum, când este nevoie.
Ne manifestăm speranţa ca, în această situaţie de o gravitate extremă, toți cei care au posibilitatea de a ajuta, direct sau indirect, să dea dovadă de responsabilitate şi spirit civic, și, împreună, venind în sprijinul autorităților locale și centrale, vom crea în spitale toate condiţiile pentru ca, protejându-se ei înşişi cât mai bine posibil, medicii, asistenţii, infirmierii să poată ajuta populaţia oraşului şi judeţului Constanţa.
Materialele achiziţionate au fost predate astăzi, 15 aprilie, la ora 14.00, în curtea Spitalului Județean Constanța.




Programul casieriilor RAJA în perioada sărbătorilor Pascale

apa-este-viata-1

 

RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că, și în perioada sărbătorilor de Paște, toate activitățile se desfășoară în regim de foc continuu.
În continuare, sute de angajați ai societății au ca misiune principală producția, distribuția, calitatea apei și epurarea acesteia, îndeplinind sarcinile specifice în condiții de izolare la locul de muncă, pentru a preveni disfuncționalități majore ce ar putea perturba asigurarea serviciilor esențiale.
Apelurile către numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924 vor fi preluate fără întrerupere. Echipele de intervenție RAJA sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistemul de alimentare cu apă, astfel încât utilizatorii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.
Abonaţilor interesaţi să îşi achite facturile pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi canalizare le aducem la cunoștință că, în perioada 17 – 20 aprilie 2020, toate casieriile RAJA vor fi închise.
Începând de marți – 21 aprilie 2020, casieriile își vor relua programul normal de lucru.
În perioada în care casieriile RAJA sunt închise, facturile pot fi achitate online (prin intermediul contului de client RAJA), transfer bancar, direct debit, Pay-Point, Payzone și în incinta magazinelor „La doi Pași”.




Primăria Pecineaga: recomandări privind colectarea deșeurilor menajere

Persoanele aflate in izolare la domiciliu confirmate poziv sau suspecte de infectare cu coronavirus trebuie să respecte următoarele recomandări privind colectarea deșeurilor:
– Se vor folosi doi saci, unul în interiorul celuilalt ;
– Nu se face colectarea separată a deșeurilor . Toate deșeurile generate în locuință se pun împreună.
– Închideți/ înnodați pe rând fiecare sac, folosind dacă e posibil mănuși de unică folosință ;
– Nu zdrobiți și nu comprimați sacii ;
– Blocați accesul animalelor de companie în spațiile în care se află sacii cu deșeuri .
În locuințele în care nu există subiecți testați pozitiv, izolați sau în carantină se recomandă pastrarea procedurilor existente de colectare a deșeurilor municipale.

PRIMARUL COMUNEI PECINEAGA
Niculae STAN




De maine, constantenii vor fi obligati sa isi acopere nasul si gura, in spatiile publice!

 

Ca urmare a unei recomandări venite din partea reprezentanților DSP Constanța, pentru prevenirea răspândirii COVID-19 în județul Constanța, membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, au luat decizia ca, începând cu data de 15 aprilie 2020, purtarea măștilor de protecție să devină obligatorie în spațiile publice.

Măsura a fost adoptată în ultima ședință a CJSU Constanța, desfășurată în această seară, 14 aprilie a.c.

Obligativitatea va rămâne în vigoare pe toată perioada stării de urgență, iar cetățenii trebuie să știe că își pot acoperi gura și nasul atât cu măști simple sau chirurgicale, dar și cu eșarfe, fulare sau alte articole vestimentare.

Totodată, reprezentanții DSP Constanța fac apel către populație și vin cu următoarele recomandări:
• ieșiți din locuințe doar pentru situații prevăzute în setul de reguli din această perioadă și doar cu declarația pe propria răspundere completată;
• mențineți distanța de siguranță față de ceilalți oameni;
• evitați strângerile de mână;
• efectuați frecvent igiena mâinilor folosind apă și săpun;
• evitați atingerea ochilor, nasului și a gurii;
• aveți grijă de igiena respiratorie, tușiți sau strănutați în batista de unică folosință sau în pliul cotului;
• aerisiți frecvent încăperile în care stați;
• mâncați fructe și legume crude și cât mai puține alimente procesate, pentru a ajuta corpul în această perioadă.
Instituția Prefectului – Județul Constanța




Sanatoriul Balnear Mangalia oferă cazare persoanelor care vor să se autoizoleze, în afara locuinței

sanatoriu

Pe durata stării de urgență, Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia pune la dispoziția locuitorilor orașului, întorși din țările aflate în afara zonei roșii, (risc scăzut de infectare), locuri de cazare pentru cei care doresc să se autoizoleze, în afara locuinței. Această măsură este luată în baza unui protocol încheiat între unitatea sanitară și Primăria Municipiului Mangalia. Costurile de cazare sunt suportate în întregime de la bugetul local, ca urmare a unui proiect de hotărâre, inițiat de primarul Radu Cristian. Potrivit reprezentanților Sanatoriului Balnear, pot beneficia de cazare, la cerere, persoanele care sosesc din țările aflate în afara zonei roșii şi care nu au posibilitatea autoizolării la domiciliu, din cauza spațiului locativ insuficient sau care au acasă alte persoane cu afecțiuni cronice. Până în acest moment, au fost cazate 15 persoane. Unele dintre acestea au terminat, deja, perioada celor 14 zile de autoizolare, iar astfel s-au putut întoarce acasă, fără niciun risc pentru membrii familiei. Reprezentanții sanatoriului au mai spus că această măsură este benefică pentru întreaga comunitate, întrucât persoanele aflate in autoizolare pot fi supravegheate și verificate, în același loc, de către autoritățile sanitare și cele ale Ministerului de Interne.

 




Anunț primăria Pecineaga: piețele agroalimentare din România rămân deschise pe toată perioada stării de urgență

Direcția pentru Agricultură Județului Constanța aduce la cunoștință agricultorilor că piețele agroalimentare din România rămân deschise pe toată perioada stării de urgență, strict pentru agricultorii care prezință certificate de producător agricol , cu obligația respectării măsurilor de prevenire a răspândirii COVID – 19 , cu următoarele precizări :
– Accesul în piețele agroalimentare este permis producătorilor agricoli în baza Atestatelor de producător și a Carnetelor de comercializare;
– Accesul în piețele agroalimentare este permis și celorlalte categorii de producători agricoli care își desfășoară activitatea economică în sectorul agricol în conformitate cu prevederile OUG nr. 44/2008 cu modificările și completările ulterioare și a Legii nr. 31/1990, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

PRIMARUL COMUNEI PECINEAGA
Niculae STAN




Lipsă apă în localitatea Făclia!

În cursul acestei seri, în imediata apropiere a căii ferate din zona localității Făclia, comuna Anghel Saligny, a izbucnit un incendiu de vegetație care a condus la avarierea conductei principale ce asigură alimentarea cu apă a localității de la Uzina de apă Ștefan cel Mare. Conducta se afla pozată la suprafață pentru a asigura presiunea apei consumatorilor din zonă. Ca urmare a acestei situații, se impune înlocuirea instalației de distribuție a apei pe o porțiune de aproximativ 20 de metri.

Apreciem că remedierea avariei se va finaliza mâine – 12 aprilie 2020, în jurul orei 10.00. Până atunci, locuitorii din satul Făclia nu vor avea apă potabilă la robinete.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




330 de cetățeni români aflați în Regatul Spaniei au revenit in tara

Comunicat

În continuarea demersurilor întreprinse pentru facilitarea revenirii în țară a cetățenilor români aflați în străinătate cu titlu temporar și care au fost afectați de măsurile adoptate de alte state în contextul gestionării pandemiei de COVID-19, Ministerul Afacerilor Externe informează că în cursul zilei de astăzi a fost facilitată revenirea în țară a 330 de cetățeni români care se aflau pe teritoriul Regatului Spaniei, ca urmare a demersurilor comune ale Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și ale Ministerului Afacerilor Interne. Repatrierea a fost asigurată cu două curse aeriene, dinspre Barcelona și dinspre Madrid, operate de o companie privată.

De asemenea, în urma demersurilor comune ale MAE si ale Ambasadei Spaniei la București, cele două curse aeriene, pe ruta București – Madrid și respectiv București – Barcelona, au permis repatrierea în siguranța și a 41 cetățeni spanioli.

MAE reînnoiește cu fermitate apelurile făcute anterior privind evitarea oricăror călătorii externe care nu sunt absolut esențiale. Astfel de călătorii pot antrena riscuri majore, periclitând siguranța cetățenilor și posibilitatea acestora de revenire în țară. De asemenea, MAE face apel la cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate de a respecta cu strictețe recomandările autorităților din aceste state și subliniază că deplasările către România trebuie complet evitate în această perioadă. Toate aceste deplasări sunt tot mai mult afectate de restricțiile impuse de statele de tranzit, care determină ca posibilitățile de asistență din partea autorităților române să se reducă în mod considerabil, din ce în ce mai mult, și pot constitui un factor suplimentar de propagare a infecției cu COVID-19, punând astfel în pericol siguranța cetățenilor români în cauză și a celor de acasă.




APC vă sfătuieşte: “De Florii se consumă pește! La ce trebuie să fiţi atenți!”

Peștele este considerat unul din cele mai valoroase produse alimentare datorită potențialului său nutritiv şi calităţilor gustative deosebite. De asemenea, este ușor digerabil (coeficientul de digestibilitate este de circa 97%). Compoziţia chimică a peştelui prezintă variaţii în funcţie de specie, vârstă, anotimp, ciclu de reproducere etc. Partea comestibilă (randamentul) variază larg, de la circa 35% (calcanii și alte specii cu corpul foarte turtit), până la peste 90% (sturionii, la care sunt comestibile și cartilagiile, și pielea, aceștia neavând oase și solzi).
La ce trebuie să fim atenţi atunci când cumpărăm peşte?
Deși foarte cunoscute, niciodată nu este inutil să se repete principalele reguli care ne dau satisfacție sau măcar ne feresc de pericole atunci când consumăm pește.
La peştele proaspăt, verificarea prospeţimii se face cu ajutorul organelor de simţ, astfel:
– la controlul vizual pielea/sau solzii/ sunt fără defecte (uscăciune, culoare schimbată), iar ochii sunt limpezi și nesecați.
– la pipăit, țesutul este ferm și elastic.
– branhiile sunt de culoare roșu viu și miros plăcut.
– solzii trebuie să se țină ferm în piele,
– peștele proaspăt miroase bine, plăcut.
La pestele congelat, calitatea se verifică organoleptic, astfel :
– corpul peştelui trebuie să fie întreg, netraumatizat.
– ochii trebuie să fie plini, nesecați.
– mirosul peştelui trebuie să fie plăcut, fără iz de rânced.
– stratul gros de gheață este semn al excesului de glasare.
La pestele sărat ori afumat, verificarea calităţii constă în a analiza:
– dacă există pete ori zone de culoare suspectă.
– dacă mirosul este specific, fără iz străin și de alterat.
– dacă gustul este specific speciei de peşte.
– dacă există pe eticheta menţiunea afumat natural/fum natural.
– conţinutul de sare per 100 grame produs.
Recomandări pentru consumatorii de somon
Somonul este considerat unul dintre cele mai valoroase specii de peşte datorită potențialului său nutritiv şi al calităţilor gustative deosebite. De asemenea, este ușor digerabil (coeficientul de digestibilitate este de circa 97%). Somonul este o mâncare populară și, grație caracterului său de „pește gras“, este considerat foarte sănătos pentru toate vârstele, dar mai ales pentru consumatorii de vârstă înaintată, pe care îi feresc de neajunsurile vârstei lor: memorie în declin, degradarea sistemului nervos, afecțiuni ale sistemului circulator-vascular, ale sistemului osos etc. Are o textură medie și aromă moderată (somonul de Atlantic) până la deplină (alți somoni). Fiind un pește gras, consumatorul înțelept înțelege să nu abuzeze (o porție de 150 g/săptămână este considerată foarte avantajoasă pentru sănătate, fără să prezinte riscuri). Declinul continuu al somonului de Atlantic, observat de secole și accentuat în ultimele decenii (generat, între altele, de defrișarea pădurilor și de construirea de baraje pe râuri și alte obstacole care au suprimat migrația și au dus la extincția somonului pe arii tot mai largi), a determinat dezvoltarea industriei somonului de acvacultură, în cuști flotante. Somonul este crescut în primele 12-20 luni în rezervoare mari de apă dulce, apoi este scos în apa mării/oceanului pentru încă circa doi ani, unde peștele se maturizează în cuști mari în largul coastelor Canadei, SUA sau unor părți ale Europei. Cuștile sunt compuse din două plase, una interioară care ține închis somonul, alta exterioară care ține prădătorii somonului din cuști la distanță. Norvegia este încă cel mai mare producător de somon de acvacultură. Între acțiunile de menținere a cererii sporite de somon, fac parte și cele menite să asigure varietăți biologice potrivite acestui scop. Somonul AquAdvantage este un somon de Atlantic modificat genetic, dezvoltat de AquaBounty Technologies. S-a folosit o genă de reglare a hormonului de creștere dintr-un somon Chinook de Pacific, cu un promotor dintr-un mucegai de ocean, rezultatul asigurând creșterea peștelui pe tot parcursul anului, nu numai în primăvară și vară, fără a afecta mărimea finală sau alte caracteristici. Peștele crește la dimensiunea comercială în 16-18 luni, în loc de trei ani. Somonul transgenic reprezintă o alternativă la somonul sălbatic și reprezintă o sursă de hrană durabilă (Coll, 2008; Meissa, Gascuel, 2015 apud en.Wikipedia). Compararea secvenței de proteine a unui Chinook și a somonului de Atlantic arată că 95% dintre aminoacizi sunt identici, iar 98% din aminoacizii sunt asemănători (Bodnar, 2010 apud en.Wiki). Noul pește a fost reîncadrat (un protocol de reproducere de două generații) la somonul Atlantic de tip sălbatic.
La prepararea pentru consum se respectă următoarele reguli:
– peștele congelat se decongelează la temperatura camerei, eventual acoperit ușor.
– peștele sărat se desărează în apă rece, schimbată treptat până se reduce conținutul de sare la nivel normal.
– eviscerarea se face prin tăierea burții de la anus spre capăt și scoaterea conținutului abdominal, cu grijă, să nu se spargă fierea; se scot și branhiile și, la crap, osul amar.
– peștii mici se eviscerează prin spațiul branhiilor, prin apăsarea laterală a burții și tragerea conținutului.
– curățarea solzilor se face cu diferite scule și prin variate metode; foarte practică este curățarea cu dinții furculiței, sub apă.
– spălarea se face scurt, viguros, în apă rece.
– sărarea peștelui proaspăt e bine să se facă înainte de tratarea termică cu circa 15 minute.
– prepararea prin tratament termic cea mai sănătoasă este cea prin fierbere – ciorbă, rasol, și prin coacere ori la grătar; prăjirea în ulei este mai puțin sănătoasă.
Beneficiile consumului de pește. Populațiile mari consumatoare de pește au puțini bolnavi de inimă. Cei ce consumă pește gras au un potențial mental superior, stabil și la vârte înaintate, iar bătrânii care consumă pește sunt mai feriți de bolile degenerative specifice (Alzheimer, Parkinson etc.). Consumul de pește este protector și împotriva artritei reumatoide, iodul ajută major glanda tiroidă, zincul și seleniul mențin o funcționare optimă a organismului, prevenind deteriorarea ADN-ului și efectele nefaste ale radicalilor.
În anumite situaţii peştele poate fi toxic pentru organismul nostru!




Îndemnul APIA către fermieri pentru depunerea online a Cererilor Unice de plată

 

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că se află în prezent în plin proces de primire a Cererilor unice de plată aferente Campaniei 2020. Demarată la data de 2 martie 2020, conform calendarului stabilit de legislația comunitară în vigoare, primirea cererilor s-a mutat, începând din data de 6 aprilie 2020 în mediul online, pentru a respecta prevederile privind distanțarea socială și a preveni răspândirea pe teritoriul României a epidemiei de Coronavirus.
Astfel, în perioada 2 martie – 10 aprilie 2020 s-au depus un număr total de 187.722 cereri de plată, pentru o suprafață de 881.706 hectare. Facem precizarea că 49.795 de cereri au fost depuse prin mijloace electronice, în perioada 06 aprilie – 09 aprilie, pentru o suprafață de 350.478 hectare.
De asemenea, pentru a veni în sprijinul fermierilor și pentru a asigura completitudinea cererilor de plată depuse, APIA a solicitat sprijinul tuturor primăriilor, în sensul eliberării în format electronic a documentelor care atestă utilizarea terenului și trimiterii acestora online către APIA, pe baza listelor cu beneficiari transmise în prealabil de agenție.
Totodată, Agenția Națională pentru Zootehnie (ANZ) s-a alăturat acestui demers și transmite electronic către APIA toate documentele necesare fermierilor la depunerea cererii pentru solicitarea la plată a schemelor si măsurilor din sectorul zootehnic.
În acest context, reiterăm întregul nostru sprijin pentru toți fermierii și îi îndemnăm să fie aproape de angajații APIA, să contacteze responsabilii de dosar de la centrele locale și județene, care îi vor sprijini pe deplin să finalizeze procesul de depunere electronică, astfel încât toți fermierii să reușească să-și depună cererea de plată în termenul legal prevăzut de legislație, respectiv 15 iunie 2020.
Nu lăsăm pe nimeni în urmă!