Zanfir Iorguș, marele câștigător al procesului intentat de Cristian Radu!
Fostul primar al Mangaliei, Zanfir Iorguș, a fost achitat, în urmă cu câteva ore, în dosarul 1843/118/2015, intentat de actualul edil al urbei, Cristian Radu. Potrivit completului de trei judecători, fapta pentru care Zanfir Iorguș a fost trimis în judecata nu există, deci fostul edil a fost declarat nevinovat.
Dosarul, deschis în 2015, face referire la construcția Oborului din zona Moară, a cărui construcție a început în 2006, și pentru care Radu afirma, la vremea respectivă, că este o construcție inexistentă, deși primăria ar fi plătit sume importante de bani. Pe parcursul procesului, au fost aduse, însă, o serie de dovezi și mărturii ale unor persoane implicate în realizarea Oborului, dovezi care, iată, după aproape cinci ani, s-au dovedit de bună credință și irefutabile în ochii judecătorilor de la Curtea de Apel Constanța.
Vom reveni.
Farmacie constanteana amendata: vindea solutie de curatare drept alcool sanitar!
În perioada 30-31 martie a.c., polițiștii Biroului de Investigare a Fraudelor din cadrul Secției Regionale de Poliție Transporturi Constanța, cu sprijinul inspectorilor D.G.A.F.P. Constanța au efectuat verificări la 6 puncte de lucru ale unei unități farmaceutice din județul Constanța, cu privire la respectarea normelor referitoare la comercializarea produselor de protecție împotriva COVID-19.
Astfel, au fost identificate 581 de sticle (290,5 litri) de soluție de curățare, care era comercializată drept alcool sanitar. De asemenea, polițiștii au descoperit 21 de cutii cu mănuși, în valoare de 2.100 de lei, care erau expuse spre comercializare fără a avea afișat prețul de vânzare, precum și 179 de sticle (89,5 litri) cu lichid dezinfectant pe a căror etichetă nu era specificat termenul de valabilitate.
Polițiștii au aplicat 6 sancțiuni contravenționale, în valoare de 57.000 de lei, la Legea 12/1990 și au ridicat, în vederea confiscării, bunurile, evaluate la 13.186 de lei.
AMF Tomis Constanța aduce la cunostință pacienților modificările legislative apărute în perioada stării de urgenƫă la nivelul medicinii primare
Comunicat
AMF Tomis Constanța aduce la cunostință pacienților modificările legislative apărute în perioada stării de urgenƫă la nivelul medicinii primare
Ȋn ce priveşte acordarea asistenƫei medicale primare şi eliberarea reƫetelor:
– medicii de familie sunt în cabinete şi asigură servicii medicale, în cadrul programului, pe baza programărilor telefonice;
– se suspendă obligativitatea utilizării cardului de sănătate în această perioadă;
– se eliberează prescripțiile medicale pentru pacienții cu boli cronice cu schemă stabilă, fără a fi nevoie de reevaluare la medicii de alte specialităƫi şi fără a fi necesară reînnoirea scrisorii medicale eliberate de aceştia;
– medicii de familie pot emite prescripƫii medicale, în continuare, pentru pacienƫii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale emise pacientului ( scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere) şi pentru medicamente care erau prescrise doar de medicii specialişti din ambulator/spital;
– se pot acorda consultaƫii la distanƫă, prin orice mijloace de comunicare ; toate documentele necesare pacientului ( bilete de trimitere, reƫete ) pot fi transmise prin poşta electronică ( e-mail).
– se prelungeşte cu 90 de zile termenul de valabilitate a biletelor de trimitere ( atât pentru specialităƫile clinice, cât şi pentru cele paraclinice).
Ȋn ce priveşte eliberarea concediilor medicale :
-certificatele medicale emise de spital/alte specialități nu necesită vizarea lor de către medicul de familie pe perioada stării de urgență;
-adeverința de la angajator privind dovada asigurării în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru concedii şi indemnizaƫii (atenƫie:modelul nou, conform legislaƫiei în vigoare ) poate fi transmisă pe adresa de e- mail a cabinetului medical.
-certificatele medicale emise de medicii de familie pot fi transmise pacientului / angajatorului pe e- mail;formularele originale ale concediilor medicale se depun la plătitorii de indemnizaƫii de asigurări sociale de sănătate în termen de 60 de zile de la data eliberării lor.
Dragi pacienƫi , toate aceste modificări legislative au menirea de a veni in sprijinul dumneavoastră. Medicii de familie sunt în cabinete, pacienții stau acasă, împreună luptăm împotriva răspândirii infecției cu noul coronavirus.