Până la sfârșitul anului viitor, Mangalia va avea 10 autobuze electrice, autobază, stație de încărcare și acces pietonal în stațiuni

Autobuze-electrice-sursa-ro.drivemag

Marți, la Club Nautic ”Callatis”, a fost lansat proiectul ”Sprijinirea mobilității urbane durabile, la nivelul municipiului Mangalia”.
Contractul de finanțare nr. 5044/24.12.2019 a fost încheiat cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației și se referă la ”dezvoltarea mobilității urbane, combaterea dependenței de utilizare a autoturismelor, schimbarea accentului de la o mobilitate bazată, în principal, pe utilizarea acestora, la o mobilitate bazată pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare, utilizarea transportului public de înaltă calitate și eficiență, reducerea utilizării autoturismelor, în paralel cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante”.
Valoarea totală a acestui proiect se ridică la 45.744.000, 00 lei, din care: valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR (85%) este de 35.902.341,84 lei; valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național (13%) – 5.490.946,40 lei; valoarea cofinanțării eligibile a beneficiarului 92%) – 844.760,98 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 51 de luni, respectiv între 01.09.2017 – 30.11.2021.
Managerul proiectului, administratorul public Dan Georgescu a declarat că acest proiect cuprinde trei componente și anume, achiziția a 10 autobuze electrice, amenajarea unei autobaze, respectiv a unei stații de încărcare, precum și reabilitarea infrastructurii rutiere în Cartierul Coloniști.
Transportul în comun va fi administrat de Societatea de Termoficare GOLDTERM, aflată în subordinea Consiliului Local Mangalia.
”Autobaza va fi amplasată în zona industrială, pe strada Metalurgiei și tot acolo va exista o stație de încărcare. De asemenea, se va amenaja o alveolă pe Bulevardul 1 Decembrie 1918. În același timp, vor fi reabilitate mai multe străzi din cartierul Coloniști, printre care Horia, Cloșca și Crișan, Petre Ispirescu. Nu în ultimul rând, proiectul cuprinde reabilitarea integrală a infrastructurii în stațiunea Cap Aurora. Aici, mai multe hoteluri, Onix, Opal și-au schimbat proprietarii, astfel că vor fi modernizate cu precizarea că Ministerul Culturii impune ca în stațiune să fie păstrată arhitectura. Ne dorim, de altfel ca în stațiuni accesul să se facă pietonal, iar transportul să se realizeze pe rute ocolitoare”.
Întrebat dacă a fost anulată licitația privind achiziția celor 10 autobuze electrice, administratorul public Dan Georgescu a declarat: ”Licitația nu s-a anulat, am retras noi documentația pentru unele clarificări. În schimb, am demarat licitația pentru consultanță și amenajarea autobazei, iar ulterior, vom demara licitația pentru achiziția celor 10 autobuze electrice. În etapa a treia a proiectului, vom demara licitația pentru reabilitarea și reconfigurarea tramei stradale”.




Primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu: „Intr-un sezon atipic, distantarea sociala, igiena personala si purtatul unei mastii in spatiile publice inchise reprezinta instrumentele prin care contribuim la diminuarea pericolului”

Primaria comunei Limanu face apel catre toti agentii economici care isi desfasoara activitatea sezoniera in localitatile 2 Mai si Vama Veche sa fie responsabili si sa respecte toate regulile impuse de autoritati pentru a limita raspandirea virusului SARS COV 2 in comunitate. De asemenea, autoritatile locale atrag atentia atat turistilor, cat si localnicilor sa nu relaxeze masurile de protectie personala.
” Traim o amenintare reala, iar respectarea unor reguli reprezinta unica solutie in a ne proteja pe noi, dar si pe ceilalti. Sezonul estival abia a debutat, dar numarul turistilor este in crestere, de la o saptamana la alta. Este evident ca si riscurile cresc exponential. Trebuie sa intelegem ca suntem cu totii expusi, iar masurile de protectie sunt necesare pentru a mentine aceste localitati in siguranta, atat pentru cei care locuiesc aici cat si pentru turisti. Este normal ca activitatile economice sa reporneasca, dar consider ca este obligatoriu ca agentii economici sa fie vigilenti si sa respecte toate recomandarile impuse. La randul lor, turistii trebuie sa inteleaga ca acest sezon este atipic, iar distantarea sociala, igiena personala si purtatul unei masti in spatiile publice inchise reprezinta instrumentele prin care fiecare dintre noi poate sa contribuie la diminuarea pericolului”, sustine Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.
In ceea ce priveste confirmarea unui caz de imbolnavire in localitatea Vama Veche, precizam ca au fost luate imediat toate masurile necesare pentru a limita riscurile.
„Ne-am mobilizat de urgenta si impreuna cu Directia Judeteana de Sanatate Publica a Judetului Constanta si Politia Municipala Mangalia am urmat procedurile impuse de legislatie. Localul si-a suspendat activitatea urmand sa aplice un plan de masuri pentru remedierea problemelor aparute iar persoanele asupra carora exista suspiciuni au fost luate in evidenta si au fost izolate. A fost un caz izolat, insa, trage un semnal de alarma asupra unui pericol care nu dispare odata cu vara sau cu sosirea concediului. Fac apel catre toti agentii economici care se confrunta cu situatii similare sa ne anunte imediat, sa sisteze temporar activitatea si sa contacteze DSP. Este esential sa actionam in echipa si sa mentinem un climat de siguranta in 2 Mai si Vama Veche. Daca nu vom fi responsabili, aceste doua localitati vor ajunge din sate de vacanta in zone cu risc crescut de imbolnavire. Vama Veche si 2 Mai trebuie sa ramana destinatii sigure! Dar, acest lucru depinde de fiecare dintre noi”, a mai spus Daniel Gheorghe Georgescu.
Totodata, pentru a limita raspandirea virusului in comunitate, Primaria comunei Limanu va organiza o serie de intalniri cu agentii economici din zona si reprezentantii DSP Constanta, temele de dezbatere fiind legate de masurile de protectie atat pentru angajatii sezonieri cat si pentru turisti, dar si procedurile specifice in cazul in care exista suspiciuni de imbolnavire in zona. Prima intalnire va fi organizata maine, in localitatea 2 Mai.




Prima probă scrisă din cadrul examenului de Bacalaureat

 

Astăzi, 22 iunie, s-a desfășurat prima probă scrisă a examenului de Bacalaureat, cea de Limba și literatura română. Au fost prezenți 5231 de candidați, iar 105 nu s-au prezentat la examen. Trei candidați au fost eliminați din examen pentru tentativă de farudă: doi de la Liceul cu Program Sportiv N.Rotaru Constanța deoarece aveau asupra lor telefon, respectiv cască și un elev de la Colegiul Național Mircea cel Bătrân Constanța care avea la el notițe. Aceștia nu mai au dreptul de a participa la următoarele 2 sesiuni de bacalaureat. Nici un candidat nu a fost înregistrat cu temperatură peste 37.3 ̊C.
Subiectele și baremele de corectare pentru proba de Limba și literatura română vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.
Următoarele probe vor avea loc astfel:
 marți, 23 iunie – Limba și literatura maternă
 miercuri, 24 iunie – proba obligatorie a profilului
 joi, 25 iunie – proba la alegere a profilului și a specializării
Primele rezultate vor fi afișate marți, 30 iunie, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației și Cercetării va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.
Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, în zilele de 30 iunie, în intervalul orar 16:00 – 19:00 și pe data de 01 iulie, în intervalul orar 8:00 – 12:00. În acest caz, al depunerii contestațiilor, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora
Rezultatele finale vor fi anunțate duminică, 05 iulie.
Pentru această primă probă cadrele didactice din comisiile de examen s-au mobilizat astfel încât să asigure candidaților toate condițiile specifice prevăzute de legislația actuală. Cazurile de fraudă de astăzi sperăm să reprezinte un semnal de alarmă pentru toți candidații care urmează să se prezinte la următoarele probe. Acest examen reprezintă în primul rând o probă de corectitudine și responsabilizare din partea tuturor celor implicați a declarat Anca-Iuliana Dragomir, președintele Comisiei Județene de Bacalaureat Constanța.




RAJA prelungește Comandamentul pentru Situații de Urgență

 

Având în vedere prelungirea atenționărilor meteorologice de instabilitate atmosferică temporar accentuată, cu frecvente descărcări electrice, averse torențiale, grindină și vijelii, cantitățile de apă putând depăși 25…30 l/mp și pe arii restrânse 40…60 l/mp., Comandamentul pentru Situații de Urgență al RAJA SA rămâne activ până joi – 25 iunie 2020, ora 20.00.
Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea instalațiilor operate, în cadrul Comandamentului sunt în continuare pregătite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare, care asigură permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.
Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.
Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.




O pensiune a ars complet lângă Herghelia Mangalia!

IMG-20200622-WA0001

În cursul nopții trecute, o vilă cu un etaj, de circa 500 de metri pătrați, aflată în zona Hergheliei Mangalia a ars complet. Potrivit reprezentanților ISU Dobrogea, la sosirea pompierilor incendiul cuprinsese întreg imobilul. Vila era nouă, nelocuită și urma să funcționeze ca pensiune. Pentru stingerea incendiului au intervenit 5 autospeciale din cadrul a mai multor subunități de intervenție și un echipaj SMURD, cu un total de 21 de pompieri.

Cauza probabilă a incendiului urmează să fie stabilită zilele următoare.




Peste 6000 de absolvenți ai claselor de liceu vor susține Examenului Național de Bacalaureat 2020 în județul Constanța

Examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2020, începe luni, 22 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română, marți, 23 iunie, se va desfășura proba la Limba și literatura maternă, miercuri, 24 iunie, va avea loc proba obligatorie a profilului. Ultima probă scrisă din această sesiune, proba la alegere a profilului și a specializării, este programată joi, 25 iunie.
Pentru susținerea probelor scrise s-au înscris 6092 de candidați, dintre care 4632 de candidați din promoția curentă, respectiv 1469 de candidați din promoțiile anterioare.
Afișarea primelor rezultate, în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro, este prevăzută pentru data de 30 iunie (până în ora 12:00). Reamintim faptul că, în conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, afișarea rezultatelor se va face cu anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.
Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 16:00 – 20:00, respectiv 1 iulie, în intervalul orar 8:00 – 12:00. Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 5 iulie.
Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Reamintim că, în acord cu prevederile legale în vigoare, în sălile de clasă trebuie asigurate următoarele măsuri de prevenire și protecție:
• la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;
• vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);
• se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide;
• în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;
• intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare către sălile de clasă și spre alte încăperi sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;
• existența, în regim permanent, de săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar;
• în sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de celălalt;
• pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea, fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.
Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.
Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru. Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, mijloacele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.
Pentru elevii care solicită și primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naționale de Organizare a Examenului de Bacalaureat în vederea susținerii probelor cu subiectul de rezervă, se organizează proba scrisă/probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în calendarul de desfășurare a Bacalaureatului.
Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum: ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc. De asemenea, elevii vor fi informați că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări: manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).
În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul. Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept consecință, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului.
Reamintim faptul că pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:
• recunoașterea/echivalarea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
• susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
• obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise.
Elevii aflați în izolare/confirmați pozitiv cu noul coronavirus vor susține examenul de Bacalaureat în etapa specială, începând cu data de 6 iulie. La această etapă vor participa doar absolvenții care au avut temperatura peste maximul admis, au fost in izolare, carantină, au afecțiuni cronice care pot crește receptivitatea sau severitatea afecțiunii în contextul pandemiei, sunt spitalizați/internați, în prima etapă a examenelor naționale, pentru diverse afecțiuni.
Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul va fi disponibil în perioada 22 – 25 iunie, între orele 8:00 – 16:00.
„Examenul de bacalaureat este o etapă importantă în fundamentarea unui parcurs educațional de succes pentru fiecare absolvent al claselor terminale de liceu. Colegii mei, din comisiile de examen, au depus eforturi susținute în vederea unei organizări corecte, în condiții specifice, mai ales în această perioadă de alertă”, a declarat Sorin Mihai, inspector școlar general.




Situația intervenției RAJA ca urmare a ploilor abundente

apa-este-viata-1

Ploile abundente ce au căzut în județul Constanța, astăzi – 21 iunie 2020, au condus la acumularea unor cantități însemnate de apă pe unele străzi din municipiul și din județul Constanța. Până la această oră, la dispeceratul societăţii s-au înregistrat 27 de sesizări primite din municipiul Constanța și din orașele Techirgiol, Eforie Nord, Ovidiu, Cernavodă și Medgidia. Cele mai multe sesizări au fost primite din orașul Constanța, din cartierele Inel II, Coiciu, Palas, Compozitori, Abator, dar și din zona Centrală și din Stațiunea Mamaia.

În prezent, cele 16 echipe de intervenţie de la nivelul municipiului Constanța, dotate cu echipamentele necesare, wome, vidanje si motopompe de mare putere,  acționează în zonele sensibile ale orașului pentru degajarea tramei stradale, în special pentru curățarea grătarelor de preluare a apelor pluviale, blocate cu diverse aluviuni, resturi vegetale și alte materiale aduse de apă.  

Solicităm tuturor abonaților care se confruntă cu probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă și canalizare, să sesizeze aceste aspecte la dispeceratul societății, la numarul de telefon 0241.924, urmând ca echipele noastre să acționeze în cel mai scurt timp pentru remedierea tuturor situațiilor înregistrate.   

Pe măsură ce vom avea mai multe informații din teren, referitoare la situațiile apărute în urma ploilor torențiale, vom reveni cu amănunte!




RAJA este pregătită să intervină în județul Constanța

apa-este-viata-1

Ca urmare a condițiilor meteo nefavorabile, cu precipitații abundente, la nivelul RAJA S.A. este activat, în această perioadă, Comandamentul pentru Situații de Urgență. Prin urmare, sunt constituite 16 echipe de intervenţie la nivelul municipiului Constanța și 18 echipe pentru restul județului, dotate cu wome, vidanje si motopompe de mare putere, pentru a acționa cu promptitudine în rezolvarea diferitelor situații ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.

Pe măsură ce vom avea mai multe informații referitoare la această situație, vom reveni cu amănunte!




Cod portocaliu de precipitatii in sudul litoralului!

ploaie

A fost transmisa o avertizare prin RO-ALERT privins Codul Portocaliu in intervalul 09:35-10:30- averse torentiale>35 l/mp, descarcari electrice, grindina, vant in localitatile: Constanta, Navodari, Eforie, Techirghiol, Tuzla, 23 August, Agigea, Corbu, Costinesti.




A început Festivalul Lavandei, la Pecineaga!

lavanda

O nouă ediție a evenimentului Lavanda Fest din Pecineaga a început, astăzi și va ține până duminică, 28 iunie.  „Lavanda Fest – Săptămâna Mov” (dress code alb-mov!) este organizată de familia Bălănică, din Pecineaga, pe o suprafață de 2 hectare de teren, lucrate, cot la cot, de toți membrii familiei.

Încă de la primele ore ale dimineții evenimentul s-a bucurat de prezența a zeci de iubitori ai lavandei, prezentată sub diferite forme, de la florile culese de pe câmp și până la dulciuri și casete de cadouri. „Producem ulei esențial, apă de lavandă, sare de baie, săpun, ornamente, dar și brioșe sau suc. Avem pernuțe încărcate cu lavandă, care ajută pe cei cu insomii să adoarmă mai repede”, a declarat, pentru „Ediția de Sud”, Petre Bălănică, capul familiei. Acestea spune că investiția în cultura de lavandă este una relativ profitabilă: „Merită, nu stai la poartă să aștepți pensia, să nu știi dacă îți ajung banii. Cu produsele familiei ieșim în târguri, în oboare și reușim să obținem, pentru produsele noastre, un preț care ne ajută să ne ducem traiul”.

Prezent la evenimentul din câmpurile mov de la Pecineaga, edilul comunei, Niculae Stan, i-a propus organizatorului ca, la edițiile viitoare să vină cu noi îmbunătățiri: „I-am propus domnului Bălănică să strângă o parte din lavandă și să o așeze sub formă de capițe și să-i invite pe cei ce vin aici, pe câmpul de lavandă, să se odihnească pe acestea. Cu siguranță, la edițiile viitoare vor fi expuse și mai multe lucruri fabricate din lavandă”, ne-a asigurat Niculae Stan.

Evenimentul se va derula pe tot parcursul săptămânii viitoare.

Pentru directionare locatie 0764901779, fam. Bălănică

 




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

apa-este-viata-1

 

Ca urmare a avertizărilor meteorologice de Cod portocaliu, cu averse torențiale, cantitățile de apă putând depăși 40 l/mp și pe arii restrânse, 50…80 l/mp., vijelii, descărcări electrice și grindină, RAJA S.A. a activat din nou Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, începând de astăzi – 19 iunie 2020, ora 10.00, până luni – 22 iunie 2020, ora 16.00.

Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului au fost constituite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare, care vor asigura permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.

Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.




Angajat al Primăriei Mangalia, depistat pozitiv cu noul coronavirus!

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, a anunțat, în urmă cu puțin timp, ca un angajat al instituției a fost depistat pozitiv cu Covid 19: „Din păcate, un angajat al Primăriei Mangalia a fost depistat pozitiv la infecția cu COVID-19. Colegul nostru s-a autoizolat imediat după ce a resimțit primele simptome, iar ulterior a făcut testul care i-a confirmat prezența virusului in organism. El nu a avut contact cu publicul, dar am cerut colegilor lui de birou să se autoizoleze la domiciliu. De asemenea, am dispus să se dezinfecteze urgent întreaga clădire în care se află biroul său, precum și scara blocului în care locuiește. Precizez că, încă de la apariția pandemiei de coronavirus în țara noastră, toți angajatii Primăriei Mangalia respecta normele de igiena și distanțare socială”.

Angajatul primăriei își desfășoară activitatea în Clubul Nautic, din Portul Turistic Mangalia.

 




La Mangalia, se înființează un Centru Multifuncțional pentru copiii cu dizabilități

foto lucrari centru

Comunicat de presă

În această perioadă, la Mangalia, se lucrează intens pentru reabilitarea unei clădiri în care va funcționa un centru destinat copiilor cu dizabilități, din zona de sud a județului Constanța. În acest sens, încă din anul 2017, Primăria Mangalia a transmis spre administrare Consiliului Județean Constanța, două clădiri situate pe strada M.I. Dobrogeanu, nr. 65H și nr. 65D, unde vor fi construite două căsuțe de tip familial, respectiv un Centru Multifuncțional pentru copiii cu dizabilități. Acesta din urmă va avea o capacitate de 50 de locuri și va deservi copiii cu nevoi speciale, în scopul oferirii serviciilor specializate, pe o perioadă determinată, precum: servicii de consiliere psiho-sociojuridică, orientare profesională, informare, educație civică și de sănătate, precum și derularea de activități care să permită dezvoltarea abilităților și deprinderilor pentru un mod de viață cât mai adecvat din punct de vedere socio-profesional. Cele două case de tip familial vor avea o capacitate de 16 locuri, beneficiari fiind micuții aflați în centrele de plasament din cadrul Complexului de Servicii Comunitare ”Cristina”, aflate în subordinea DGASPC Constanța. Prin acest demers, se urmărește dezinstituționalizarea copiilor din centrele de mare capacitate, în scopul îngrijirii lor, în familie. ”Sperăm ca modernizarea clădirii să se producă până la sfârșitul acestui an, iar noile servicii să fie funcționale pentru copiii cu dizabilități și din comunitatea noastră, care, ani de-a rândul, au făcut naveta la Constanța pentru a beneficia de terapiile necesare. Știu că este foarte grea situația acestor părinți și copii, i-am sprijinit mulți ani cu deplasarea la centrele din Constanța, însă, odată finalizat acest proiect, sperăm ca măcar o parte dintre problemele dumnealor să se rezolve”, a declarat primarul Mangaliei, Radu Cristian. La îndeplinirea acestui obiectiv au colaborat mai multe instituții: Primăria Mangalia, Direcția Generală de Asistență Socială pentru Protecția Copilului Constanța și Consiliul Județean Constanța, care, printr-un efort comun, vor pune la dispoziția copiilor speciali tot ce este necesar pentru recuperarea lor. Conform planificărilor din cadrul instituțiilor specializate, până la sfârșitul anului 2020 trebuie închise centrele de plasament „Cristina”, „Orizont”, „Ovidiu” din municipiul Constanța și „Delfinul” din Agigea.




Peste 5800 de absolvenți constănțeni ai clasei a VIII-a au participat la ultima probă scrisă din cadrul Evaluării Naționale

Astăzi, 17 iunie, s-a desfășurat ultima probă scrisă a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a din județul Constanța.
La proba scrisă de Matematică au fost prezenți 5817 de candidați, iar 155 nu s-au prezentat la examen. Nu s-au înregistrat incidente.
Subiectul și baremul de corectare pentru proba de Matematică vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.
Primele rezultate vor fi afișate luni, 22 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 23 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). În acest caz, al depunerii contestațiilor, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate sâmbătă, 27 iunie.
La finalul acestor probe ne declarăm mulțumiți de modul în care examenul de evaluare națională s-a derulat la nivelul județului nostru. Procesul de organizare s-a dovedit a fi un efort care a oferit imaginea unei adevărate echipe: elevi – cadre didactice – părinți. Îi felicit pe această cale pe toți colegii și îmi exprim încrederea că elevii vor obține rezultatele pe care le așteaptă pentru a se situa pe linia parcursului educațional proiectat a declarat prof. Sorin Mihai, inspectorul școlar general.




RAJA a prelungit Comandamentul pentru Situații de Urgență

apa-este-viata-1

 

Având în vedere atenționările meteorologice de instabilitate atmosferică temporar accentuată, cu frecvente descărcări electrice, averse torențiale, grindină și vijelii, cantitățile de apă putând depăși 20…25 l/mp și pe arii restrânse 40…50 l/mp., Comandamentul pentru Situații de Urgență al RAJA SA rămâne activ până joi – 18 iunie 2020, ora 20.00.

Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului sunt în continuare pregătite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare, care asigură permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.

Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.

 




Trafic reluat prin unele puncte de frontieră

 

Începând de azi, 17.06.2020, în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, s-a reluat traficul internațional de persoane și mărfuri prin mai multe puncte de trecere a frontierei deschise la granița cu Bulgaria, R. Moldova, Ucraina și Serbia, după cum urmează:

  • T.F. Negru Vodă rutier şi feroviar (județul Constanța)
  • T.F. Turnu Măgurele rutier (bac) şi portuar (județul Teleorman)
  • T.F. Porţile de Fier II rutier (judeţul Mehedinţi)
  • T.F. Jimbolia feroviar (județul Timiș).
  • T.F. Sighetu Marmației rutier (județul Maramureș)

Măsura va contribui la fluidizarea traficului prin punctele de trecere, în contextul măsurilor de relaxare pentru efectuarea călătoriilor internaționale si a creșterii valorilor de trafic la frontieră.

 

Reamintim faptul că, la granița cu Ungaria, încă de la mijlocului lunii mai, traficul a fost reluat gradual, în prezent fiind operaționale 11 puncte de trecere a frontierei (10 în regim internaţional pentru persoane, autoturisme şi camioane şi 1 pentru lucrătorii transfrontalieri), sens în care recomandăm participanţilor la trafic tranzitarea tuturor acestora, astfel încât să evităm apariţia suprasolicitărilor în unele dintre acestea.

În continuare rămâne suspendată temporar, total sau parțial, activitatea prin următoarele puncte de trecere a frontierei de stat, astfel:

 

La frontiera româno-ungară:

  • T.F. Carei – feroviar, județul Satu Mare.
  • T.F. Săcuieni, judeţul Satu Mare (cu excepția lucrătorilor transfrontalieri)

 

La frontiera româno-bulgară:

  • T.F. Lipniţa, județul Constanța
  • T.F. Dobromir, județul Constanța
  • T.F. Bechet (cu excepția traficului de marfa)

 

La frontiera româno-ucraineană:

  • T.F. Isaccea, județul Tulcea

 

La frontiera româno-moldoveană:

  • T.F. Rădăuţi Prut, judeţul Botoşani
  • T.F. Oancea, judeţul Galaţi

 

La frontiera româno-sârbă:

  • T.F. Drobeta Turnu Severin, judeţul Mehedinţi (cu excepția traficului de marfă)
  • T.F. Orşova, judeţul Mehedinţi
  • T.F. Moldova Noua, judeţul Caraş-Severin
  • T.F. Naidăș, judeţul Caraş-Severin
  • T.F. Vălcani, judeţul Timiş
  • T.F. Stamora Moraviţa, judeţul Timiş – feroviar (cu excepția traficului de marfă)
  • T.F. Lunga, judeţul Timiş
  • T.F. Foeni, judeţul Timiş

 

Mai multe informaţii privind situaţia punctelor de frontieră se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/.

 

În continuare, se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini din state Non-UE, respectiv care nu aparţin spațiului Economic European şi Confederației Elvețiene, precum şi apatrizilor. Sunt exceptați de la aceste prevederi următorii cetățeni străini:

  • membri de familie ai cetățenilor români;
  • membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
  • persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului U.E.;
  • persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetători în domeniul medical, cadre medicale pentru îngrijire geriatrică, precum şi transportatorii şi alte categorii de personal implicat în transportul de bunuri care asigură astfel de transporturi necesare;
  • personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
  • persoane în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
  • pasageri care călătoresc din motive imperative;
  • persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.

 

În continuarea măsurilor dispuse de către oficialii ministerelor afacerilor interne din România şi Ungaria pentru fluidizarea traficului la granița comună, autorităţile maghiare au comunicat faptul că începând cu data de 17.06.2020, ora 00:00 (ora Ungariei), cetăţenii români pot tranzita teritoriul Ungariei fără restricţii. Această măsura se aplică deopotrivă cetățenilor proprii.

 

Reamintim faptul că, începând cu data de 15.06.2020, ora 00.00, sunt exceptate de la măsura de carantinare/izolare la locuinţă persoanele care sosesc din ţările stabilite pe baza analizei efectuate de Institutul Naţional de Sănătate Publică, aprobate prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă: Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Confederația Elvețiană, Germania, Grecia, Islanda, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Malta, Norvegia, Slovacia, Slovenia și Ungaria (https://www.cnscbt.ro/index.php/liste-zone-afectate-covid-19/1798-lista-zonelor-afectate-valabila-de-la-15-06-2020). Totodată, persoanele care vin în România din ţările care fac obiectul excepţiei de la carantinare/izolare, dar care, înaintea plecării din ţara respectivă, nu au stat cel puţin 14 zile pe teritoriul acesteia intră în carantină/izolare la locuinţa/ locaţia declarată, împreună cu colocatarii, inclusiv familia/aparţinătorii, după caz.

 

Revenim cu precizarea că, la intrarea în ţară, pe lângă controlul specific, persoanele sunt preluate de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publică pentru completarea declaraţiei pe proprie răspundere și efectuarea triajului epidemiologic.

Modelul de declaraţie se regăseşte şi poate fi descărcat de pe site-ul poliţiei de frontieră, de la următorul link:  https://www.politiadefrontiera.ro/ro/main/i-model-declaratie-de-completat-la-intrarea-in-tara-pentru-participantii-la-trafic-20303.html.

 




Amenzi în valoare de 70.000 de lei pentru ridicarea unor construcţii ilegale pe plajă

utilaj pe plajă

Inspectorii Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea – Litoral au sancționat contravențional 7 operatori de plajă din Năvodari, Constanța și Vama Veche cu amenzi în valoare toatală de 70.000 de lei pentru construcții ilegale pe domeniul public al statului și nerespectarea măsurilor stabilite în urma controalelor.
Inspectorii Sistemului de Gospodărire a Apelor Constanța din cadrul A.B.A. Dobrogea-Litoral au notificat 47 de operatori de plajă în vederea dezafectării construcțiilor ilegale amplasate pe plajele litoralului românesc, fiind vorba despre 35 operatori de plajă de pe aria Unității Administrativ Teritoriale (U.A.T.) Năvodari, 11 operatori de plajă din zona U.A.T. Constanța și 1 operator de plajă aflat în zona U.A.T. Limanu. Mulți dintre operatorii de plajă care au fost notificați au atacat în instanță documentul prin care erau înștiințați să demoleze construcțiile ilegale.
Notificarea acestora s-a făcut în urma controalelor desfășurate în perioada 25.05 – 03.06.2020 care au avut ca scop identificarea construcțiilor ilegale amplasate pe sectoarele de plajă, iar mulți dintre aceștia nu se aflau la prima notificare. În urma măsurilor dispuse operatorilor de plajă s-au efectuat acțiuni de verificare pentru a stabili modul în care aceștia au respectat măsurile date de inspectori cu termene de remediere pe plajele din Năvodari, Constanța și Vama Veche și s-a constatat că 7 operatori nu au dezafectat construcțiile ilegale.
Pentru neaducerea la îndeplinire a măsurilor în termenul stabilit, precum și pentru realizarea de construcții ilegale pe domeniul public al statului reprezentat de plajă, 7 operatori de plajă – PILISTERA MARKET SRL, SAFRA MALI SRL, FIN.CO.GERO SPA, MEGALOS TURISM REZIDENTIAL SRL, TEMICO LINE SRL, DRAGOȘ COM SRL, CADOS BUCUREȘTI SRL au fost sancționați contravențional cu amenzi în valoarea totală de 70.000 lei, conform O.U.G. nr. 202/2002.
“Chiar dacă turiștii au început să vină pe plajele litoralului românesc, inspectorii din cadrul Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea – Litoral vor continua controalele pentru a verifica respectarea clauzelor contractuale de către operatorii de plajă care au încheiate contracte de închiriere cu A.B.A.D.L. Acolo unde se va constata că acestea nu sunt respectate se va ajunge la desființarea construcțiilor și poate chiar la rezilierea contractelor de închiriere” a declarat directorul A.B.A.D.L. Bogdan Bola.
În conformitate cu O.U.G. 107/2002, cu modificările și completările ulterioare, Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral, administrând domeniul public al plajelor litoralului românesc, personalului însărcinat cu activitatea de inspecție în județul Constanța îi revine activitatea de îndrumare și control pe întreg sectorul de plajă cuprins între Năvodari și Vama Veche, căruia i se acordă atenție deosebită în special în sezonul estival. În desfășurarea acestei activități menționăm câteva atribuții specifice:
controlează starea de curățenie a plajelor;
verifică existența dotărilor de plajă conform O.U.G.19/2006 cu modificările și completările ulterioare;
semnalează aspecte privind calitatea apelor Mării Negre;
semnalează fenomenele de depunere de scoică sau alge pe plaje sau în zonele de îmbăiere;
verifică modul de întreținere al plajelor de către agenții economici ce dețin contracte de închiriere a plajelor;
verifică situația legalității construcțiilor de pe plajă;
verifică modul de desfășurare a activității de agrement de pe plaje și luciul de apă al Mării Negre;
semnalează organelor abilitate să intervină în cazurile de comerț ambulant de pe plaje;
colaborează la întocmirea rapoartelor și informărilor privind activitățile aferente asigurării potențialului turistic și de agrement al litoralului românesc.




Operatorii de plaje, scutiţi cu 30% de la plata contravalorii contractelor de închiriere

foto plaja Mangalia

 

Administrația Națională „Apele Române” a înaintat prin Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor către Ministerul Finanțelor Publice o propunere de act normativ cu scopul de a sprijini operatorii de plaje care au încheiat contracte de închiriere cu Administrația Națională „Apele Române”, prin Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.
„Prin actul normativ aprobat astăzi în ședința de guvern, titularii contractelor de închiriere la Marea Neagră sunt scutiți de la plata sumei datorate cu titlu de chirie. Această sumă reprezintă o reducere cu 30% din contravaloarea contractelor de închiriere pentru anul 2020. În mod evident, aceste sume nu vor mai fi incluse la plata datoriilor scadente”, a declarat ERVIN MOLNAR, director general al Administrației Națională „Apele Române” .
Propunerea legislativă răspunde solicitărilor formulate de operatorii economici care au încheiat contracte de închiriere a plajelor cu Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, ținând cont de faptul că activitățile aferente sezonului estival 2020 nu se desfășoară la capacitate optimă, datorită măsurilor de protecție stabilite pentru prevenirea răspândirii COVID-19 pe teritoriul României.
„Propunerea noastră își dorește să fie o compensare a pierderilor financiare pe care operatorii de plaje le au sau le-ar putea avea în acest sezon estival” a mai adăugat ERVIN MOLNAR, director general al Administrației Națională „Apele Române”, după ședința de guvern.




Incendiu la o casa din Pecineaga. O persoana a decedat!

IMG-20200616-WA0004

.In cursul nopții trecute pompierii au fost solicitati sa intervina pentru lichidarea unui incendiu izbucnit la o casa în Pecineaga. Sosiți la fata locului salvatorii au constatat ca incendiul se manifesta generalizat la o casa. Au intervenit pentru localizare si lichidare 3 autospeciale de stingere si un echipaj SMURD B din cadrul Secției Mangalia cu 13 pompieri. Casa incendiata a ars pe o suprafață de 200 mp. Din nefericire, o persoana a fost gasita decedata. Cauza probabila a rămas în curs de stabilire.




Șofer prins beat, la volan, în Tuzla

Ieri, în jurul orei 19.30, polițiști din cadrul Serviciului Rutier Constanța au identificat un bărbat, de 35 de ani, care a condus un autoturism pe strada Belșugului din comuna Tuzla, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,81 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. Acesta a fost implicat într-un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

În urma incidentului, bărbatul s-a ales cu dosar penal.