Fermierii pot depune la APIA cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină aferente Trimestrului II al anului 2020

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează potenţialii beneficiari, că până la data de 31 iulie 2020 inclusiv, se depun cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei 01 aprilie – 30 iunie 2020 (trim. II al anului 2020).

Cererile se depun la Centrele Judeţene ale Agenției de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al Municipiului Bucureşti, de către administrator / reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

Pentru sectorul vegetal, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
a) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
b) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9;
c) copie a facturilor / bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
d) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
e) adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
f) adeverință în original de la Direcția pentru Agricultură Județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
c) situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
e) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
c) situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
e) situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
f) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
g) dovadă cont trezorerie dacă au intervenit modificari ale coordonatelor bancare față de cererea inițială.

Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin semnatură și vor purta sintagma “conform cu originalul”.

Cererile pot fi transmise de către fermieri prin mijloace electronice (poșta electronică, fax etc) / servicii poștale / încărcate pe serverul extern pus la dispoziție de APIA (accesibil de pe internet la adresa http://213.177.4.194:8084/) / depuse direct la sediul Centrului județean unde este depusă cererea de acord de finanțare.

Documentele postate/transmise vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare.




A patra premieră a stagiunii la Teatrul de Stat Constanța: „Meciul de Comedie”

În ciuda epidemiei de coronavirus, Teatrul de Stat Constanța (TSC) prezintă cea de-a patra premieră a acestei stagiuni și a doua a anului 2020, „MECIUL DE COMEDIE. Spectacol interactiv de improvizație”.
Primele reprezentații cu publicul vor avea loc în Parcul Arheologic, în fața Primăriei, vineri, 10 iulie, de la ora 21:30, sâmbătă, 11 iulie, de la ora 20:30, și duminică, 12 iulie, de la ora 20:30.
Spectacolul de improvizație are ca principală caracteristică lipsa oricărui scenariu și chiar și a regiei. Totul, text, mișcare scenică, lumini, muzică se creează pe loc, în fața spectatorilor. Formatul este unul competițional, actorii fiind împărțiți în două echipe care se înfruntă într-o serie de probe, iar spectatorii au un rol foarte important, ei stabilind și temele de improvizație precum și echipa câștigătoare a fiecărei probe. Actorii-improvizatori care se vor întrece în acest spectacol sunt Florin Aioane, Remus Archip, Andrei Bibire, Andrei Cantaragiu, Lucian Iftime, Vlad Lință, Ecaterina Lupu, Cătălina Mihai, Ștefan Mihai, Mirela Pană, Florina Stănculeț iar muzica ce va acompania „competiția” va fi improvizată de tânărul și talentatul Mădălin Nicolae Mușat, absolvent al Colegiului Național de Arte „Regina Maria”.
Și, cum „sportivii” care improvizează au nevoie de antrenament, ca în orice sport, cel ce s-a ocupat de pregătirea celor două echipe de actori ai Teatrului de Stat Constanța este actorul și regizorul Dragoș Muscalu.
Actor absolvent de UNATC (Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București), Dragoș Muscalu a obținut și titlul de doctor la UNATC, cu teza intitulată „Rigoare si libertate în procesul creator al actorului”, titlu relevant pentru un autor care și-a făcut meserie din improvizație.
Scenografia este semnată de Lăcrămioara Dumitrașcu.
Teatrul de improvizație datează din Roma Antică, din anii 300 înainte de Hristos, când avem prima atestare documentară. Este vorba despre Farsele Atellane, cunoscute și ca Jocurile Oscane, provenind din sudul Italiei, din orașul antic Atella, localizat la 20 de kilometri de Napoli. Erau jucate mai ales la sărbători sau în zilele de târg, în limba oscană, o limbă soră cu latina și cu umbriana. Constau mai ales în jocuri de cuvinte, ghicitori destul de vulgare și un joc scenic mai brutal.
În secolul al XVI-lea avea să se contureze, într-un mod surprinzător, un fenomen teatral unic: Commedia dell’Arte. Urmând linia mimilor și histrionilor romani, dar trăgându-și seva și din farsa medievală, Commedia avea să reașeze ierarhiile în teatrul universal, ducând spectacolul de improvizație la cel mai performant nivel.
Mai târziu, regizorii Stanislavski și Jacques Copeau au utilizat tehnica improvizației în pregătirea actorilor și la repetiții, iar prima carte despre improvizația în teatru a fost scrisă de profesoara americană de teatru Viola Spolin.
************
Accesul publicului la primele reprezentații, din acest weekend, va fi gratuit, în limita locurilor disponibile și cu respectarea unui regulament pentru prevenirea infectării cu coronavirus. Spectatorii trebuie să poarte măști pe toată durata evenimentului și să păstreze distanța de siguranță. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura corporală nu vor avea acces în zona delimitată pentru public.
Vă mulțumim că ne sunteți mereu alături și vă așteptăm cu drag la teatru!
www.teatruldestatconstanta.ro
www.facebook.com/teatruldestatconstanta
https://www.instagram.com/teatruldestatconstanta




Fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, până la data de 27 august 2020 ora 17:00 CET, se pot transmite electronic cereri de propuneri de granturi pentru programe simple şi pentru programe multinaţionale, de promovare a produselor agricole, puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţări terţe în vederea restabilirii situaţiei pieţei, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1144/2014.
Anunțurile privind lansarea cererilor de propuneri şi documentaţia tehnică au fost publicate în cadrul Programului anual de lucru 2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 216 din data de 30.06.2020 și pe site-ul CHAFEA.
Bugetul disponibil este de:
– 5.000.000 euro pentru programele simple;
– 5.000.000 euro pentru programele multinaţionale.
Durata programelor este de un an, iar contribuţia financiară a Uniunii Europene este de 85% din valoarea cheltuielilor eligibile, diferenţa fiind contribuţia proprie a beneficiarilor.
Beneficiarii sunt: organizații profesionale sau interprofesionale stabilite într-un stat membru și grupurile definite la articolul 3 punctul 2 din Regulamentul (UE) nr. 1151/2012 al Parlamentului European și al Consiliului; organizații de producători sau asociații de organizații de producători, recunoscute de un stat membru sau organisme din sectorul agroalimentar care au fost însărcinate de statele membre să îndeplinească misiuni de serviciu public clar definite în acest sector, înființate cu cel puțin doi ani înainte de data lansării cererii de propuneri, toate categoriile trebuie să fie reprezentative, în condiţiile menţionate în cererile de propuneri.
Sectoarele de produse vizate sunt: fructe şi legume, excluzând fructele şi legumele procesate; vin; plante vii şi alte plante, bulbi, rădăcini şi alte asemenea, flori tăiate şi frunziş ornamental; lapte şi produse lactate; cartofi pentru procesare cu excepţia cartofilor proaspeţi, iar în relaţie cu produsele menţionate, pot fi avute în vedere şi sistemele prevăzute la art. 5 din Regulamentul (UE) nr. 1144/2014.
Programele pot fi implementate pe piaţa internă sau în orice ţară terţă.
Mai multe informații se găsesc pe site-ul APIA www.apia.org.ro, la link-ul : http://www.apia.org.ro/ro/cereri-de-propuneri-pentru-programe-simple-si-pentru-programe-multinationale-de-promovare-a-produselor-agricole-puse-in-aplicare-pe-piata-interna-si-in-tari-terte-in-vederea-restabilirii-situatiei-pietei .




Camera Deputaților a decis: pe 27 septembrie ne alegem noile administrații publice!

Alegerile locale vor avea loc pe data de 27 septembrie, a decis, astăzi, Camera Deputaţilor. Legea care stabileşte data votului urmează să ajungă la preşedintele Klaus Iohannis, pentru promulgare.

Decizia a fost luată cu de voturi 253”pentru”, două voturi ”împotrivă” şi 36 abţineri.

Senatul a aprobat acest proiect legislativ marţi, cu mai multe amendamente, printre care cel care permite partidelor politice fără grupuri parlamentare în ambele Camere, precum PMP sau Pro România, să aibă reprezentanţi în secţiile de votare. De asemenea, senatorii au admis un amendament depus de social-democraţii Şerban Nicolae şi Radu Preda, potrivit căruia partidele vor putea folosi banii din subvenţia de la stat pentru cheltuieli de campanie, lucru interzis în prezent de lege.

De asemenea, parlamentarii au respins proiectul de lege care conţinea prevederi similare, propus de Executiv.

Camera Deputaţilor a fost for decizional, legea urmând să ajungă la preşedintele Klaus Iohannis pentru promulgare.

(businessmagazin.ro)




Șapte persoane, luate de valuri la Mangalia. Un bărbat a decedat (video)

Deși salvamarii au arborat steagul roșu încă de la primele ore ale dimineții, au existat, ca de obicei, și imprudenți care au intrat în valurile mării.

La Mangalia, șapte persoane, patru adulți și trei copii, au fost luați de curenți și purtați în larg. Deși au fost, în cele din urmă, recuperați și scoși la mal, pentru unul dintre ei nu s-a mai putut face nimic, fiind declarat decesul. Salvatorii au participat la acțiune cu două ambulanțe SMURD, două ambulanțe SAJ B și una SAJ C.

 




Tuzla: accident rutier, provocat de un tânăr fără permis!

Ieri, 7 iulie a.c., în jurul orei 20.20, un bărbat de 23 de ani a condus un autoturism pe DN 39, în localitatea Tuzla, dinspre municipiul Mangalia către municipiul Constanța și, ajungând la intersecție cu strada Castelului, a pierdut controlul asupra direcției de mers și a pătruns pe sensul opus, unde a intrat în coliziune cu un autoturism, condus de un bărbat de 26 de ani.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală ușoară a pasagerei dreapta față din cel de-al doilea autoturism.

Cu ocazia verificărilor s-a stabilit faptul că șoferul în vârstă de 23 de ani nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




Tânăr de 28 de ani, reținut pentru practicarea „alba-neagra” la Costinești

Urmare a cercetărilor într-un dosar penal privind săvârșirea infracțiunii, în formă continuată, de organizare de jocuri clandestine ale căror rezultate pot fi influențate prin dexteritatea mânuitorului, a mijloacelor de joc, în scopul obținerii unor venituri, polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au reținut un bărbat, de 28 de ani, bănuit de comiterea faptelor, pe raza stațiunii Costinești.

Persoana în cauză a fost prezentată Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, care a dispus măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile.




Comunicat privind intervențiile RAJA în urma averselor torențiale

apa-este-viata-1

 

 

În cursul zilei de ieri – 07 iulie 2020, în județul Constanța, în special în zona de litoral, s-au înregistrat averse torențiale și vijelii, ce au condus la acumularea unor cantități însemnate de apă pe unele străzi, depășind în anumite zone debitele de preluare ale rețelei pluviale și de canalizare. Prin urmare, echipele de intervenție RAJA au răspuns prompt la toate sesizările primite, în vederea repunerii în funcțiune a sistemelor operate. Dotați cu wome, vidanje și motopompe de mare putere, angajații societății noastre au acționat, atât pe timpul zilei cât și pe timpul nopții, în toate zonele afectate din zona litoralului și din județ.

O situație mai deosebită a survenit în localitatea Cap Aurora din sudul litoralului, pentru care Administrația Națională de Meteorologie a emis în data de 07 iulie 2020, o avertizare de cod roșu. Aici, precipitațiile abundente au înregistrat și 40 – 50 l/mp, într-o perioadă foarte scurtă de timp. Astfel, cantitatea de apă acumulată în zona falezei din stațiune, a fost atât de mare, încât căminul pentru colectarea apelor pluviale a devenit suprasolicitat, iar nivelul apei a crecut deasupra aşa-numitului nivel de reflux. Totodată, șuvoaiele puternice au spălat străzile din localitate de diverse materiale, nisip, pietriș, pământ, resturi vegetale și lemnoase, preluate de la nivelul tramei stradale, obturând astfel rețeaua de colectare a apelor meteorice. Ca urmare a blocării colectorului pluvial, aceste deșeuri au fost împrăștiate de apa deversată către zona de plajă, în cota cea mai joasă a stațiunii.

Menționăm că nu este vorba despre rețeaua de canalizate menajă ci despre sistemul de colectare a apelor pluviale, apa refulată fiind apă de ploaie combinată cu deșeurile rezultate în urma spălării tramei stradale.

Încă din cursul acestei dimineți, două echipe de intervenție din cadrul RAJA S.A. s-au depladat la fața locului, pentru golirea și deblocarea colectorului pluvial de aluviunile aduse de șuvoaiele de apă.

Totodată, dorim să scoatem în evidență faptul că, sistemul stradal de colectare și evacuare a apelor meteorice, dar și cel de canalizare, este proiectat conform reglementărilor tehnice în vigoare, pentru preluarea cantităților de apă calculate conform unor date standardizate, pentru ploi de intensitate, durată și frecvență medii. În niciun alt stat, la proiectarea sistemului nu sunt luate în calcul precipitațiile ce pot ajunge la un nivel de vârf.




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

Administrația Națională de Meteorologie a emis o nouă avertizare meteo – Cod portocaliu de instabilitate atmosferică accentuată, cu vijelii (ce vor atinge în anumite intervale viteze de 80…90 km/h), averse torențiale, frecvente descărcări electrice și grindină, cantitățile de apă putând depăși 35…40 l/mp și pe arii restrânse 50…70 l/mp.
Ca urmare a acestei avertizări, RAJA S.A. activează Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, în perioada 07 iulie 2020, ora 12.00 – 08 iulie 2020, ora 16.00.
Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului au fost constituite mail multe echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare (wome, vidanje și pompe de mare putere), care vor asigura permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.
Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.
Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.




Dezinsecție aeriană, în oraș și stațiuni

 

Primăria Municipiului Mangalia informează locuitorii orașului că, miercuri, 8 iulie, între orele 05:00 – 11:00, demarează campania de dezinsecţie aeriană pentru combaterea tuturor dăunătorilor. Un avion utilitar va împrăștia insecticid în toate zonele și spațiile verzi din municipiu și stațiunile aferente. Pe această cale, reprezentanții Primăriei înștiințează crescătorii de albine şi crescătorii de viermi de mătase să îşi protejeze stupii, respectiv crescătoriile, de substanţele toxice. Reamintim că, acțiunile de dezinsecție la sol au început în urmă cu două săptămâni și vor continua pe toată perioada verii, când angajații societății de salubrizare vor interveni cu măsuri specifice de combatere a insectelor și rozătoarelor de pe raza orașului și stațiunilor.




Accident grav intre Amzacea si Pecineaga. Un barbat a murit! (Video)

Un accident grav  a avut loc in urma cu cateva minute. Un autoturism s-a răsturnat într-un canal între localitățile Amzacea și Pecineaga. La fara locului au intervenit pompierii Secției Mangalia cu o autospeciala de stingere cu modul de descarcerare, o ambulanță Smurd, elicopterul Smurd și o ambulanta SAJ.

Au fost găsite doua victime neincarcerate. S-a acționat pentru acordarea primului ajutor medical. Din păcate, pentru un bărbat de circa 33 de ani medicii au fost nevoiți sa declare decesul. Un alt bărbat a fost preluat de elicopter și transportat la spital cu multiple traumatisme.




Edilul Taner Reșit, nemulțumit de decizia Apelor Române de a concesiona plaja de la Tuzla!

plaja tuzla
Primarul comunei Tuzla, Taner Reșit, și-a arătat, într-o postare publică, indignarea față de decizia DADL de a concesiona plaja comunei, recunoscută, la nivel național, drept una dintre cele mai frumoase și neatinse de mâna omului. Edilul a arătat că „locuitorii comunei, care doresc să se bucure de plaja Tuzla, sunt nemulțumiți din cauza imposibilității de a-și petrece timpul liber pe malul mării din cauza șezlongurilor amplasate după bunul plac al operatorilor economici care au închiriat sectoare de plajă.
Astfel, alături de dumneavoastră, îmi exprim nemulțumirea față de această imposibilitate generată de firmele care au concesionat sau subînchiriat plaja Tuzla (nisipul plajei) și care nu permit amplasarea prosoapelor și a cearceafurilor direct pe nisip.
Vă aduc la cunoștință că Administrația Națională „Apele Române – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral” este direct răspunzătoare pentru administrarea și darea în folosință a plajelor (nisipul plajei).
În concluzie, Primarul și Consiliul Local al Comunei Tuzla, vă informează că administrația publică locală nu se face vinovată de aceste neplăceri și imposibilități generate de amplasarea șezlongurilor pe toate sectoarele de plajă existente”.



Se întrerupe curentul la Dulcești și Costinești!

Enel

E-Distribuţie Dobrogea a redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a minimiza disconfortul clienților. Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Regretăm neplăcerile resimțite de clienți în cazurile în care aceste lucrări, efectuate pentru a preveni eventuale probleme în alimentare, perturbă temporar activitățile acestora. Colaborăm cu autoritățile locale, dar și cu alte utilități, pentru a minimiza impactul.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții.

Marți, 7 iulie

  • Dulcesti, cu strazile: Emil Bota, Luca Demetrius, Stefan Luchian și Ion Baiesu – întrerupere totalã (9.00-17.00)
  • Costinești, Cartier Schitu, cu strazile: Scolii, Sperantei, Paltinilor si Credintei – întrerupere totalã. (9.00-17.00)

Miercuri, 8 iulie

  • Dulcești, cu strazile: Emil Bota, Luca Demetrius, Stefan Luchian și Ion Baiesu – întrerupere totalã (9.00-17.00)

 




Vama Veche, raiul consumatorilor de droguri!

BCCO 6 IULIE (1)

În acest sfârșit de săptămână, polițiști din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizare Constanța, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – S.T. Constanța, au desfășurat o acțiune pentru combaterea traficului și consumului ilicit de droguri / substanțe psihoactive, în stațiunea Vama Veche.

În urma activităților, polițiștii de combatere a criminalității organizate au constatat 15 infracțiuni de deținere de droguri de risc și de mare risc, fiind depistate 15 persoane (cetățeni români).

Au fost ridicate, în vederea indisponibilizării, droguri din categoriile cocaină, ecstasy, ketamină, MDMA, precum și un grinder metalic cu urme de materie vegetală.

În cauze, au fost întocmite dosare de cercetare penală conform Legii 143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri.




Șoferi beți, la plimbare în sudul litoralului!

Ieri, 5 iulie a.c., în jurul orei 22.55, polițiști din cadrul Poliției stațiunii Eforie au depistat un bărbat, de 40 de ani, care a condus un autoturism pe bulevardul Tudor Vladimirescu din stațiunea Eforie, fiind sub sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 1,08 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

Tot ieri, în jurul orei 15.30, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au depistat un bărbat, de 33 de ani, care a condus un autoturism pe DN 39, fiind sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,84 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.




133 de cereri pentru deschiderea grădinițelor în județul Constanța în această vară

La nivelul județului Constanța 133 de părinți și-au exprimat dorința de a se deschide grădinițele, în perioada iulie-august 2020. Cele mai multe solicitări (120) au fost în municipiu.
În acest context, în baza unor proceduri specifice, s-a hotărât deschiderea a 6 grădinițe din sistemul de stat, după cum urmează: Grădinița cu Program Prelungit „Florilor” Cumpăna, Grădinița cu Program Prelungit nr.1 Valul Traian, Grădinița cu Program Prelungit „Mugurel” Constanța, Grădinița cu Program Prelungit „Steluțele mării” Constanța, Grădinița cu Program Prelungit „Căsuța de turta dulce” Constanța și Grădinița cu Program Prelungit „Lumea copiilor” Constanța.
Programul este adresat copiilor care au frecventat grădinițe cu orar prelungit în anul școlar 2019-2020. Proiectarea activităților din aceste unități de învățământ este realizată în baza Metodologiei Ministerului Educației și Cercetării, Direcția Generală Învățământ Preuniversitar, nr.2432/DGIP/16.06.2020, a Recomandărilor pentru desfășurarea activităților cu copiii în unitățile de învățământ preșcolar, în perioada vacanței de vară 2020 și a Ordinului comun al ministrului sănătății, ministrului educatiei și cercetării și al ministrului muncii și protecției sociale nr.4518/12.06.2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea redeschiderii creșelor, grădinițelor, afterschoolurilor pentru prevenirea imbolnăvirii cu SARS-Co V-2.
120 de cadre didactice, 18 cadre medicale, 120 de îngrijitori, 6 bucătari și 6 administratori s-au mobilizat pentru a asigura preșcolarilor în această perioadă servicii educaționale, precum și asistență medicală și servicii de masă.
S-au luat toate măsurile necesare astfel încât copiii să beneficieze de activități diverse, atractive, derulate în condiții de siguranță. Programul a implicat un număr mare de resurse umane care și-au exprimat disponibilitatea de a participa în mod susținut și de a oferi preșcolarilor și părinților acestora o soluție viabilă pentru petrecerea timpului în această vară a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.




Constanta: 59,27% rata de promovare în prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2020

 

Rata de promovare (absolvenți din promoția curentă și din promoțiile anterioare), înregistrată la sesiunea iunie-iulie 2020 a examenului național de Bacalaureat, la nivelul județului Constanța, fără etapa specială, după soluționarea contestațiilor, este de 59,27%. Pentru promoția curentă, rata de promovare este de 69,17%, iar pentru promoțiile anterioare de 23,17%.
Astfel, din totalul celor 5775 de candidați prezenți, au promovat 3423 de candidați: 3135 candidați aparțin promoției 2020, iar 288 provin din promoțiile anterioare.
Dintre cei 6092 de candidați înscriși, s-au prezentat 5775 de candidați (4532 de candidați din promoția curentă, respectiv 1243 de candidați din promoțiile anterioare).
Nota minimă de promovare, pentru fiecare probă, este 5, iar media finală pentru promovarea examenului este cel puțin 6. Procentul de promovare s-a calculat din totalul candidaților prezenți, incluzând în această categorie și candidații eliminați.
Luni, 6.07.2020, debutează etapa specială a examenului de bacalaureat 2020, etapă pentru care s-au înscris 2 absolvenți ai clasei a XII-a (unul din localitatea Cobadin și unul din municipiul Constanța). Luni se va desfășura proba scrisă la Limba și literatura română, marți, 7 iulie, proba obligatorie a profilului, iar miercuri, 8 iulie, va avea loc proba la alegere a profilului și specializării.
Primele rezultate vor fi afișate vineri, 12 iulie, până la ora 12.00.
Examenul de bacalaureat reprezintă o primă imagine a absolventului în direcția identificării parcursului profesional viitor. Acest parcurs trebuie să reprezinte o corelare reală a capacităților și aptitudinilor individuale cu rezultatele obținute, precum și cu proiecția în carieră. Îi felicităm pe candidații care au obținut note foarte bune și le dorim succes celor care intenționează să se prezinte la examen, în sesiunile viitoare a afirmat Anca-Iuliana Dragomir, președintele Comisiei Județene de Bacalaureat Constanța.




Accident la Vama Veche!

Ieri, 3 iulie a.c., în jurul orei 08.10, un bărbat de 23 de ani a condus un autoturism pe DN 39, dinspre Vama Veche către 2 Mai, iar la ieșire din localitatea Vama Veche, în timpul efectuării unei menevre de depășire a unei coloane de trei autoturisme, a intrat în coliziune cu un autoturism care ar fi efectuat un viraj la stânga pentru a intra pe un drum secundar.
În urma accidentului rutier, a rezultat vătămarea corporală ușoară a conducătorului auto.




O fetiță din Mangalia are nevoie urgentă de sânge!

Micuța Denisa Mihaela Bulenco, din Mangalia, are nevoie de ajutorul nostru, al tuturor. Copila se află internată la Spitalul Județean Constanța, având urgentă nevoie de sânge. Toți cei ce pot dona în contul Denisei, o pot face la orice centru de transfuzii, indiferent de localitatea în care se află, menționând numele fetiței, Bulenco Denisa Mihaela. Mama Denisei, Alexandra, face un apel la toate persoanele care pot și doresc să o ajute pe micuță, să doneze sânge, indiferent de grupa sanguină.

Vă multumim din suflet!




Zece elevi de nota 10, la Liceul Teoretic ,,Callatis”

Comunicat

La examenul de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2020, la Liceul Teoretic ,,Callatis”, s-au înscris 128 de absolvenți (123 din seria curentă și 5 din seria anterioară).
Dintre aceștia, 116 absolvenți au promovat examenul de Bacalaureat, rata de promovabilitate, înainte de contestații, fiind de 94,30%.
Rezultatele deosebite obținute de elevi reprezintă un motiv de mândrie pentru corpul profesoral și confirmă performanța, efortul, dăruirea, seriozitatea, responsabilitatea demersului educațional în școala noastră.
10 absolvenți au obținut nota 10 (zece) la probele de examen (4 note la Anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană, 2 note la Logică, argumentare și comunicare, 2 note la Istorie, 1 notă la Matematică , 1 notă la Limba și literatura română), 99 absolvenți au obținute note cuprinse între 9.00-9,99 ( 23 la Limba și literatura română, 22 la Anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană, 15 la Istorie, 11 la Matematică, 7 la Sociologie, 7 la Fizică, 6 la L ogică și argumentare, 3 la Informatică, 3 la Chimie, 2 la Geografie), 28 absolvenți au obținut media generală cuprinsă între 9-9,73.
,,Felicitări tuturor absolvenților, părinților și cadrelor didactice care i-au pregătit pentru frumoasele rezultate! Succes în activitatea academică viitoare și la toate examenele vieții!”, a declarat profesor Iuliana Corina Mihalache, Director Liceul Teoretic ,,Callatis”.