Ion Mincă, singurul candidat independent din cursa electorală de la Mangalia




Propunerile PRO Romania pentru Consiliul Local și scaunul de primar




Aceștia sunt cei ce vor votul mangalienilor, pentru Consiliul Local și Primărie, din partea PNL!

 




Ion Mincă, candidat independent la Consiliul Local: „STOP! Mangalia trebuie să redevină orașul nostru, al mangalienilor!”

minca

Una dintre problemele identificate de candidatul independent la Primăria Mangalia, Ion Nelu Mincă o constituie lipsa de perspectivă pe care o au tinerii localității. Potrivit lui Nelu Mincă, în ultimii ani societățile care prestează lucrări la Mangalia provin din alte localități, cu precădere din Constanța și București: „Ne pleacă tinerii din Mangalia, se duc la studii și nu se mai întorc în orașul lor natal. Lasă în urmă părinții și aleg calea orașelor mari sau, mai rău, părăsesc țara. Este o lipsă de perspectivă locală nemaiîntâlnită. Ne pleacă oamenii bine pregătiți, meseriașii adevărați. S-au închis toate fabricile locale: Lumotex-ul, Steilmann-ul, Fabrica de pâine. Șantierul a rămas în 1.500 de angajați, când, acum câțiva ani, erau peste 10.000. Ce a făcut administrația locală pentru a ajuta Șantierul?… Știți că, din 2008 și până azi, au părăsit, definitiv, Mangalia, aproape 3.000 de oameni? Fără să mai punem la socoteală și pe copiii lor. Uitați-vă la numărul de alegători de pe listele permanente. Unde au plecat oamenii aceștia, de ce au plecat? Vă spun eu: nu se mai regăsesc în stilul de trai de la Mangalia, nu mai au nicio perspectivă, nu întrevăd niciun viitor pentru copiii lor. Nu s-a mai construit o școală, un after-school, un cinematograf, nu există baze sportive, cluburile mari, de atletism, fotbal și alte sporturi, au dispărut. Ce să facă tinerii la Mangalia? Ce să facă copiii?”, spune, cu amărăciune, Ion Mincă.

Chiar dacă a fost unul dintre cei mai mari contastari ai fostelor administrații locale, iar în Consiliul Local a votat împotriva a tot ceea ce a însemnat înstrăinarea terenurilor publice, Nelu Mincă afirmă că, cel puțin acum câțiva ani de zile, toate lucrările publice erau făcute cu firme locale: „Erau societăți care dădeau de lucru la sute de oameni. În construcții, amenajări publice, chiar și cei ce vindeau produse agricole în Mangalia erau din oraș sau din zonă. Peste o mie de societăți comerciale din Mangalia au dispărut în ultimii zece ani! Sute de locuri de muncă au fost desființate, pentru că toate lucrările se fac cu firme din Constanța, din Eforie, din București… Taxele și impozitele pleacă spre alte localități, iar Mangalia rămâne înglodată în datorii. Eu trăiesc aici, la Mangalia, nepotul meu la fel. Cum îi pot spune că el și copiii lui vor trebui să plătească datorii pentru niște lucrări prost realizate, inutile, pentru care niște consilieri locali și primarul și-au dat girul, au votat cu două mâini? Copiii, nepoții noștri, vor trebui să achite zeci de ani datoriile lăsate de administrațiile ultimilor ani. Știu că mai am un cuvânt greu de spus în Consiliul Local, trebuie ca un om hotărât, care nu a luat un capăt de ață de la niciun primar de până acum, să vină și să le spună: STOP! Mangalia trebuie să redevină orașul nostru, al mangalienilor. Suntem un oraș bogat, sărăcit de interesele unui grup restrâns de politicieni. Voi veni în Consiliu să opresc abuzurile ce au loc, an de an, în detrimentul cetățenilor simpli, cei pe care i-am reprezentat întotdeauna”, conchide Ion Mincă.




BEC Mangalia a aprobat candidaturile la Primăria Mangalia și Consiliul Local ale Alianței PSD-ALDE-PNTCD

Sursa: mangalia.ro

 

 




Noaptea trecuta, razie pe litoral: 199 de societăți verificate si 184 de sancțiuni aplicate, în valoare de 200.000 de lei!

 

Sub autoritatea Instituției Prefectului, polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, jandarmi, polițiști locali, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitar-Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și cei de la Protecția Consumatorului au continuat activitățile de verificare a respectării normelor legale impuse pe perioada stării de alertă, în zonele aglomerate, precum piețe, terase sau cluburi în aer liber, dar și în mijloacele de transport în comun.

Peste 360 de polițiști, jandarmi, pompieri și reprezentanți ai organelor abilitate de control din județul Constanța au acționat, noaptea trecută, pentru verificarea respectării măsurilor de protecție sanitară, în vederea prevenirii și limitării infectarii cu virusul Covid-19, în principalele zone aglomerate din județul Constanța.

Cu ocazia controalelor au fost verificate 199 de societăți comerciale și au fost aplicate 184 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 200.000 de lei, dintre care 17 pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală, 2 la O.G. 21/1992 privind protecția consumatorilor, 27 pentru activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite, 26 pentru fapte de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice și 85 la O.U.G. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

De asemenea, polițiștii au identificat 6 societăți comerciale care nu au respectat măsurile de diminuare a impactului riscurilor, potrivit Legii 55/2020, fiind aplicate 8 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 61.000 de lei.

Exemple:

În stațiunea Mamaia, polițiștii au identificat 3 societăți comerciale care nu au luat măsurile necesare în vederea respectării normelor de protecție sanitară și nu au asigurat ca normele de distanțare fizică să fie aplicate în mod eficient, pentru a se evita, pe cât posibil, interacțiunea fizică cu și între clienți.
Cei 3 agenți economici au fost sancționați cu amendă în valoare totală de 15.000 de lei. Ulterior, pentru că nu s-au conformat legislației în vigoare și a recomandărilor polițiștilor, 2 dintre aceștia au fost sancționați cu amendă în valoare totală de 20.000 de lei.

În stațiunea Costinești, polițiștii au identificat 2 societăți comerciale care nu au luat măsurile necesare în vederea respectării normelor de protecție sanitară și nu au asigurat ca normele de distanțare fizică să fie aplicate în mod eficient, pentru a se evita, pe cât posibil, interacțiunea fizică cu și între clienți, agenții economici fiind sancționați cu amendă totală în valoare de 16.000 de lei.

Totodată, în stațiunea Vama Veche, a fost identificată o societate comercială care nu a luat măsurile necesare în vederea respectării normelor de protecție sanitară și nu a asigurat ca normele de distanțare fizică să fie aplicate în mod eficient, pentru a se evita, pe cât posibil, interacțiunea fizică cu și între clienți, agentul economic fiind sancționat cu amendă în valoare de 10.000 de lei.

În același timp, inspectorii de prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgenţă Dobrogea al județului Constanța au efectuat controale la 16 obiective (unități de turism, cluburi si discoteci).
În aceste locaţii, pentru asigurarea normelor de apărare împotriva incendiilor, dar mai ales pentru preîntâmpinarea apariţiei acestora, au fost desfăşurate activităţi preventive pe timpul cărora au fost depistate 79 de deficienţe, fiind aplicate 79 de sancțiuni (63 de avertismente şi 16 amenzi), în valoare totală de 21.000 de lei. De asemenea, au fost aplicate 2 avertismente pentru nepurtarea măștii de protecție.

Scopul acestor activități este responsabilizarea cetățenilor privind respectarea măsurilor de protecție sanitară și a normele de protecție împotriva răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile de distanțare fizică pentru a se proteja pe ei înșiși, dar și pe toți cei din jurul lor!

 




Doi frați au murit la Balta Inului din Mangalia (video)

Angajații ISU Constanța au fost solicitați să intervină la Balta Inului din Mangalia, pentru a recupera două persoane, doi bărbați, de 48, respectiv 50 de ani, căzuți în apă. Au sosit la fața locului două autospeciale cu modul de descarcerare și un echipaj de prim ajutor. Cele două persoane au fost extrase din apă și resuscitate, însă, din păcate, viața acestora nu a mai putut fi salvată.

Bărbatul de 48 de ani s-ar fi aflat la pescuit pe luciul de apă din extravilanul municipiului Mangalia, iar la un moment, dat s-ar fi electrocutat, iar apoi s-ar fi înecat.

Bărbatul de 50 de ani, aflat în zonă, ar fi încercat să îl salveze, însă din nefericire și acesta s-a înecat.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală. Lucrătorii ISU spun că ar fi vorba despre doi frați, proprietarii bălții.

 




Mădălin Corodescu, propunerea USR pentru Consiliul Local Mangalia

Mă numesc Mădălin Corodescu, am 41 de ani, sunt căsătorit și am doi băieți de 5 ani.

M-am născut și am crescut în Mangalia, în zona Coloniști, pe strada Matei Basarab.

De profesie sunt navigator, având funcția de ofițer mecanic 1,  absolvent al Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”.

Spiritul de luptă împotriva abuzurilor și nedreptăților m-a determinat să particip activ în stradă la protestele care au avut loc de-a lungul ultimilor ani, împotriva exploatării gazelor de șist prin fracturare hidraulică, defrișărilor ilegale și fără discernământ, corupției, etc.

Deși pregătirea mea profesională are un pronunțat caracter tehnic și funcția managerială pe care o ocup la vapor mă pune în postura de a asigura servicii și utilități necesare echipajului, care sunt apropiate de nevoile cetățenilor unui oraș, evident la o scară mult mai mică, mă preocupă foarte mult și mediul și calitatea aerului pe care îl respirăm.

În acest sens am inițiat și am participat alături de colegi la plantarea de copaci în zona parcului Evergreen și am militat și voi milita in continuare pentru stoparea defrișărilor din Pădurea Comorova în primă fază, prin trecerea acesteia înapoi în administrarea Ocolului Silvic și ulterior, declararea pădurii ca arie protejată.

Considerând că vocea mea va putea fi mai puternică, sau mai ușor auzită din interiorul unui partid politic, altul decât cele vechi, împotriva cărora am protestat adeseori, am aderat la USR în martie 2018, când împreună cu alți 8 colegi am fondat filiala USR Mangalia.

De ce candidez la Consiliul Local Mangalia:

Doresc să demonstrez cetățenilor Mangaliei, cât și mie însumi, faptul că se poate face politică în interesul cetățeanului și nevoilor acestuia.Politica trebuie concentrată în jurul nevoilor cetățeanului prin implicarea cât de mult posibil a acestuia, în procesul de luare a deciziilor.

Consider că integritatea și competența în administrarea serviciilor publice nu trebuie să fie doar un deziderat. Am participat intens la acțiunile de strângere de semnături pentru inițiativa „Fără Penali in funcții publice” și cred ca trebuie sa învățăm din lecțiile trecutului și să integrăm modele și procese eficiente, prin care marcăm toleranță zero asupra problemelor de integritate.

Împreună cu colegii USR PLUS care candidează pentru consiliul local Mangalia și pentru consiliul județean Constanța, vom reuși să aducem schimbările pe care ni le dorim cu toții atât la nivel local cât și la nivel județean.




„Ploaie” de dosare penale, pentru șoferi beți sau fără carnet, în sudul litoralului

politie

La data de 13 august a.c., în jurul orei 08.00, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 27 de ani, care a condus un autoturism pe DN 39, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs.

La data de 13 august a.c., în jurul orei 11.30, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 57 de ani, care a condus un autoturism pe strada Griviței din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 1,01 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

La data de 13 august a.c., în jurul orei 16.15, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 30 de ani, care a condus un autoturism pe strada Oituz din municipiul Mangalia, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

La data de 13 august a.c., în jurul orei 20.35, polițiști din cadrul Serviciului Rutier Constanța au identificat un bărbat, de 37 de ani, care a condus un autoturism pe strada Nicolae Bălcescu din orașul Techirghiol, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

La data de 14 august a.c., în jurul orei 01.10, polițiști din cadrul Poliției stațiunii Eforie au identificat un bărbat, de 50 de ani, care a condus un autoturism pe bulevardul Republicii din stațiunea Eforie Nord, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,47 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital, unde a refuzat prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.




Peste 7.000 de lei, amenzi pentru produse contrafăcute, la Costinești

În cursul zilei de ieri, polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, împreună cu reprezentanți ai A.N.P.C. Constanța, au desfășurat o acțiune pe linia prevenirii și combaterii faptelor antisociale din domeniul proprietății intelectuale și contrafacerii, în stațiunea Costinești.

În urma activităților, polițiștii de investigare a criminalității economice au întocmit 4 dosare de cercetare penală, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punere în circulație, fără drept, a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare, fiind ridicate bunuri susceptibile a fi contrafăcute, în valoare de 7.350 de lei.

Totodată, polițiștii au aplicat 4 sancțiuni contravenționale, în valoare de 27.000 de lei, dintre care una la O.U.G. 28/1999 și 3 la Legea 12/1990.

De asemenea, reprezentanții A.N.P.C. Constanța au aplicat 10 sancțiuni contravenționale, în valoare de 60.240 de lei, dintre care 7 la O.G. 21/1992.




Nicio contestatie a concursului pentru conducerea Sanatoriului Balnear: Bogdan Maganu ramane managerul institutiei!

sanatoriu

Comunicat de presa SBRM

La Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia (SBRM) a avut loc, miercuri, 12 august, concursul de ocupare a postului de manager al unității medicale de la malul mării, dupa expirarea mandatului șefului instituției. La concursul organizat de Consiliul de Administrație al sanatoriului, a participat actualul conducător al unității sanitare, Bogdan Maganu (fostul viceprimar al municipiului Mangalia) dar şi fostul director financiar contabil al SBRM, actual șef serviciu administrativ al Sanatoriului Balnear si de Recuperare Techirghiol, Arsene Claudiu Liviu.
La sesiunea de prezentare a proiectului de management, managerul in funcție a susținut proiectul de concurs cu tema “Performanța clinică și financiară a spitalului”. Acesta a prezentat proiectul de modernizare a SBRM, care a obținut deja avizul CNI și se află în avizare la Ministerul Lucrărilor Pubice, Dezvoltării și Administrației.
Conform Comisiei de concurs numită prin Decizia nr. 3289/30.06.2020, Bogdan Maganu este, in continuare, manager al Sanatoriului Balnear din Mangalia.
Din comisia de concurs au făcut parte Cristina Schipor, directorul Direcției de Sănătate Publică din Constanța, dr. Ramona Iliuță, directorul adjunct al DSP, în calitate de președinte al Consiliului de Administrație, Liviu Mocanu, fost președinte al Casei Județene de Sănătate Publică și Alina Dan, manager al Spitalului Municipal Mangalia.
Întrucât rezultatele concursului nu au fost contestate, consiliul de administrație a validat un nou mandat pentru actualul manager al sanatoriului, Bogdan Maganu.




A fost inaugurata reteaua de gaz de la Limanu

IMG-20200814-WA0006

Comunicat

Prima centrala pe gaze din satul Limanu a fost pornită astăzi! S-a marcat astfel finalizarea lucrărilor la rețeaua de alimentare cu gaz natural din zonă, dar și momentul din care consumatorii casnici pot fi racordați la sistem!
“Este cea mai importantă investiție din comuna Limanu din ultimii zeci de ani! Mulți nu au acordat nicio șansă proiectului, dar, iată că, din august 2020, rețeaua de gaz nu numai că există, dar este și funcțională! În prima etapă- în Limanu, dar urmează 2 Mai și Vama Veche. Această lucrare a fost o provocare pentru toată echipa mea, dar a fost o promisiune pe care mi-am asumat-o în fața comunității. Au fost eforturi majore, dar acum este o realitate, o mare realizare pentru comuna noastră. Am căutat și am găsit fonduri pentru finanțarea lucrărilor, am respectat toate procedurile legale, am monitorizat permanent șantierul și construcțiile și iată că acum discutăm despre un obiectiv funcțional. Este cel mai important proiect al mandatului meu și sunt mândru de această realizare a echipei noastre!”, afirmă Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.
Tronsonul inaugurat astazi are o lungime de 23,50 km, iar valoarea lucrărilor executate a fost de 2,6 milioane lei. Potrivit estimărilor, în aproximativ o lună, va fi operabil și tronsonul din 2 Mai, cu o lungime de 13,6 km.
“ Mulțumesc celor care ne-au susținut și care au înțeles cât este de importantă această investiție pentru comunitatea noastră. Consider că este un succes al administrației locale și județene, iar viața comunității se va îmbunătăți semnificativ. Fiecare potențial beneficiar va avea o solutie tehnică personalizată în funcție de caracteristicile proprietății. Noi ne dorim să facilităm branșamentele și să accelerăm procesul de racordare a gospodăriilor la această rețea. Prin urmare, pe site-ul primariei vom publica toate informațiile necesare pentru elaborarea dosarelor, precum și date de contact ale celor care se ocupă de centralizarea documentelor necesare pentru încheierea unui contract cu furnizorii de gaze”, mai spune Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.
Primele branșamente la rețeaua de gaz au fost deja realizate. Gradinița, școala și biserica din localitatea Limanu – au fost conectate la sistemul national de alimentare cu gaz, lucrările fiind susținute de către Primaria Comunei Limanu.




31 august 2020 – termenul limită până la care rentierii agricoli pot transmite documentele privind acordarea rentei viagere

 

 

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) reamintește că termenul limită până la care rentierii agricoli ori împuternicitul/mandatarul/curatorul, pot transmite documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă este data de 31 august 2020.

Pentru obţinerea vizei aferente anului 2019, documentele care se vor transmite prin mijloace electronice (telecomunicații), la Centrele județene/locale APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, se regăsesc enumerate mai jos:

1) carnetul de rentier agricol;

2) actul de identitate al solicitantului;

3) decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II / decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;

4) procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal;

5) contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*), cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil.*) Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011;

6) extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. (extrasul se depune opţional);

7) declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005.

Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art. 6 alin. 1 şi alin. 2, din Legea 247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2018 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15.10.2020, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:

– carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);

– copie a certificatului de deces;

– copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula ”definitivă”);

– copie B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;

– împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original);

– extras de cont pe numele moștenitorului.

Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora.

 




Bogdan Maganu, câștigător al concursului de manager al Sanatoriului Balnear Mangalia

Bogdan Maganu a câștigat concursul pentru ocuparea fotoliului de manager al Sanatoriului Balnear Mangalia. Acesta a obținut nota 9,16, în timp ce contracandidatul său, Claudiu Arsene, a fost respins cu 8,07.

Astăzi, la orele 16.00, este data limita pana la care poate fi depusă o eventuală contestație din partea contracandidatului lui Bogdan Maganu, iar rezultatele finale vor fi cunoscute pe 15 august.




Parfumurile fake, la mare…. cautare!

La data de 12 august a.c., polițiști din cadrul Poliției stațiunii Neptun au identificat, pe strada Gala Galaction din stațiunea Jupiter, un bărbat, de 46 de ani, care oferea spre vânzare mai multe parfumuri susceptibile a aduce atingere unor mărci înregistrate.
În cauză, a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punere în circulație a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice ori similare, conform Legii 84/1998.




Două cazuri de infectare COVID-19, la Curtea de Conturi Constanta!

Recent, DSP Constanța a confirmat două cazuri de infectare COVID-19 la Curtea de Conturi. Un caz a fost confirmat pe data de 11 august, iar cel de-al doilea ieri, 12 august. Fiind vorba de două cazuri, nu a fost declarat focar COVID-19 la Curtea de Conturi Constanta.

Ancheta epidemiologică este în curs, condusă de DSP Constanța.




Trei angajati ai Autorității Navale Române, confirmate pozitiv cu virusul SARS-CoV-2

 

În data de 12 august a.c., trei persoane care lucrează în cadrul Autorității Navale Române au fost confirmate pozitiv cu virusul SARS-CoV-2, după ce, în zilele precedente, alți doi angajați ai instituției au fost pozitivați. În acest sens, se poate considera că avem de-a face cu un focar COVID-19 în ANR.

DSP Constanța a pornit o anchetă epidemiologică extinsă, pentru a se identifica toți angajații care au fost în contact direct cu cele cinci persoane confirmate pozitiv. Cei care vor fi considerați contacți direcți vor intra în carantină la domiciliu pentru următoarele 14 zile și vor fi testați, în eventualitatea în care vor prezenta simptome specifice infectării cu noul coronavirus.

În acest moment, ancheta epidemiologică este în curs de desfășurare.




Cui servim Mangalia pe tavă? (IV) – Ozghiun Menabit (PER)

IMG-20200811-WA0000

Ozghiun Menabit (PER) – nascut în 11 octombrie 1972, în Mangalia.
– am satisfăcut stagiul militar la Batalionul Special Intervenție Antiteroristă (actual batalionul „Vlad Țepeș”).
– am lucrat 15 ani în Ministerul de Interne, Poliția de Frontieră și Biroul de Combatere a Infracționalității Transfrontaliere
– cursuri și seminarii ținute la FBI-Quantico, U.S.Secret Service, Bundepolizei Germania, Poliția Federală Belgiană, United Nation.
– între 2006 și 2012 am dezvoltat un grup de firme de importuri și distribuție la nivel național, cu o cifră de afaceri de 6.000.000 de euro pe an. Asociat în mai multe societăți comerciale până în anul 2012.
– din 2012 am revenit acasă, în Mangalia, și am dezvoltat un sistem de catering și am lucrat cu un contract de consultanță pentru dezvoltare în România a unei companii străine.
– între 2016-2019 am fost consilier local al municipiului Mangalia.
– din 2012 activist civic în Mangalia.
– în prezent, investitor în activitate turistică și alimentație publică, la nivel familial; în curs de dezvoltare a unui produs-brand „de Mangalia”; dezvoltarea programului „Grijă pentru Vârstnici” și partener „Grădina pe Roți” în Vama Veche.
Pentru a descrie acțiunile si proiectele realizate este nevoie de mai multe pagini scrise. Locuitorii Mangaliei mă cunosc sau au auzit de activitatea mea. Am realizat întotdeauna ceea ce am promis că voi face.

Profilul candidatului Menabit Ozghiun este mai bine reprezentat de proiectele propuse pentru Mangalia: – Înființarea „Serviciul Străzi” – entitate juridică a municipalității.

– Scutire 100% a taxei de rezervare pentru locul de parcare rezidențială, dacă respectivul loc de parcare nu este iluminat public, nu este supravegheat video sau dacă nu este marcat corespunzător de către Primărie.

– Zugrăvirea periodică a blocurilor în parteneriat public-privat.

– Programul „Mangalia cu Flori”.

– Regulamentul Arborilor: obligația de a planta 4 arbori pentru fiecare copac tăiat.

– Înfiinţarea unui parc forestier cu 5.000 de arbori, Mangalia să aibă un loc loc pentru picnic si pentru evenimente outdoor.

– Mutarea variantei Mangaliei lângă strada Alexandru Iliaș (proiect CNADR), actuala variantă va deveni stradă locală, amenajată cu pistă de biciclete.

– Taxa Specială pe punctele de lucru de pariuri sportive și jocuri de noroc, pentru a sprijini sportul practicat de copii.

– Construcția Palatului Copiilor în Parcul Evergreen. Să dăm un sens betoanelor.

-Creative Cluster” în Agenția pentru Dezvoltare Locală Mangalia (în parcul industrial), unde oricine poate desfãșura activități conform pas
iunilor, în ateliere și spații amenajate și dotate.

– Atragerea investitorilor pentru construcția unui mall cu 2 săli de cinema: unul cu 250 locuri, al doilea cu 50 locuri pentru copii, cu proiecție 4D.

– Sprijin real pentru activități culturale și sportive: Organizarea de spectacole în seri festive pentru turiști, în hoteluri. Înființarea unui Club Sportiv.

– Construcția clădirii de școală pentru „Gala Galaction.

– Pentru fiecare 1.000 de locuitori, înființarea a unui teren de sport amenajat modern.

– Înființarea Agenției pentru Dezvoltare Locală Mangalia pentru a dezvolta 300 de afaceri noi și 1.200 locuri de muncă.

– Construcția a 10 parcări supraetajate în primii 2 ani, pe terenurile unde s-au demolat garajele, pentru a rezolva problema parcărilor. Autofinanțare prin ADL Mangalia.

– Granturi municipale între 20-40.000 de euro pentru demararea afacerilor, cu condiția ca proiectul să asigure minim 4 angajați cu salariul MEDIU. În primii 2 ani, cu impozitele pe salarii și impozitele pe profit Primăria recuperează valoarea grantului.

– Centrul Municipal pentru Fonduri Structurale (europene și de stat, nerambursabile): întocmește GRATUIT documentațiile și studiile de fezabilitate pentru cererile de finanțare ale solicitanților locuitori ai Mangaliei.

– Schemă de minimis pentru scutire 50% la impozite pe clădiri și pe terenuri, pentru hotelierii care angajează permanent 8-12 salariați. Proiectul generează 1.600 locuri de muncă permanente.

– Planul Local pentru Siguranță Publică: sistemul de telegestiune în iluminatul public va permite montarea camerelor de supraveghere pe străzi, în parcări, în parcuri, la ghenele de gunoi.

– Reorganizarea Poliției Locale cu atribuții în folosul cetățenilor, și nu împotriva lor.

– Construirea mai multor locuri frumoase în municipiu și stațiuni, cu care locuitorii Mangaliei să se mândrească.

– Implementarea programului „Grijă pentru Vârstnici” la nivel de municipiu.

– Organizarea unui Târg-Eveniment duminical cu activități pentru copii, cu spectacole și concursuri, în parteneriat cu asociațiile și fundațiile din Mangalia.

– Amenajarea şi dotarea Pieței Volante de lângă Portul Turistic în conformitate cu legislația în vigoare.

– Amenajarea Centrului Vechi (Piața Republicii) cu terase și activități comerciale, conform Conceptului Municipal. Mutarea sediilor de partide din centrul orașului.

– Implementarea în Primăria Mangalia a unui sistem integrat cu aplicație municipală pentru cereri online, informații solicitate, cereri pentru autorizații și sesizări. Inclusiv audiențele cu primarul vor putea fi și online.




Oamenii legii au aplicat 5 sancțiuni, în valoare de 15.300 de lei, la Vama Veche și 2 Mai!

La data de 11 august a.c., în intervalul orar 21.00-24.00, polițiști din cadrul Biroului de Poliție Vama Veche – 2 Mai, cu sprijinul jandarmilor din cadrul G.J.M. Tomis Constanța, au desfășurat o acțiune pe linia verificării respectării măsurilor prevăzute de Legea nr. 55/2020 și a celorlalte acte normative referitoare la măsurile de protecție individuală și distanțarea socială, precum și pe linia prevenirii comiterii de fapte antisociale.
În urma activităților, polițiștii au aplicat 15 sancțiuni contravenționale, în valoare de 15.300 de lei, dintre care 4 la Legea 55/2020.

Totodată, polițiștii le-au adus la cunoștință cetățenilor și operatorilor economici prevederile legale în ceea ce privește distanțarea fizică și purtarea măștii de siguranță.




33.706 de locuitori ai Mangaliei sunt chemați la vot pe 27 septembrie!

bec-peste-150-000-de-alegatori-au-votat-pana-la-ora-23-00-in-sectiile-din-strainatate-18496418

Pe site-ul public mangalia.ro au fost publicate, în urmă cu câteva momente, cele mai importante informații de la Biroul Electoral de Circumscripție nr. 2 Mangalia. Potrivit deciziei semnate de președintele BEC Mangalia, Nicoleta Târsână-Leopea, listele cu susținătorii trebuie să conțină minimum 250 de semnături, iar listele la Consiliul Local, de la fiecare formațiune politică, trebuie să cuprindă 24 de candidați.

Actele adoptate de BEC Mangalia vor fi aduse la cunoștința cetățenilor pe site-ul mangalia.ro, precum și prin publicarea lor și afișarea la intrarea în primărie. Totodată, editiadesud.ro își va informa cititorii, în mod constant, cu privire la Alegerile locale și județene din 27 septembrie 2020.

În timpul alegerilor, la intrarea la BEC, toți cetățenii vor purta mască și vor utiliza materialele dezinfectante. Limita de acces în instituție va fi de maximum două persoane, în momentul depunerii candidaturilor, de la fiecare formațiune în parte. Pentru cereri, contestații, plângeri etc, accesul este restricționat la o singură persoană.

Anul acesta, pe listele Registrului Electoral se numără 33.706 locuitori ai Mangaliei (din care 60 sunt pe liste complementare). În 2016 au fost înscriși 35.302 alegători, în 2012 – 36.688, iar în 2008 – 36.383 alegători ai Municipiului Mangalia.