Pe repede înainte și în șoaptă, suntem anunțați de dezbaterea „publică” a bugetului local!

Postat pe site-ul oficial al Primăriei Mangalia, în cursul zilei de astăzi – deși a fost înregistrat de către ordonatorul de credite în urmă cu aproape zece zile – anunțul privind dezbaterea publică pe marginea bugetului de venituri și cheltuieli al Mangaliei are o mare hibă: nu este absolut deloc prezentat, sub formă de draft, notă, schiță rudimentară, orice altă formă care ar constiui o bază a dezbaterii solicitate de Cristian Radu, primarul orașului.

Edilul se mulțumește să anunțe că miercuri, 24 martie, la orele 12.00, va avea loc dezbaterea, că așteaptă propuneri, sugestii și opinii la telefon, fax și pe e-mail și că, dacă, totuși, ținem morțiș să venim și fizic la Primărie (de ce nu la Casa de Cultură, unde ar încăpea un număr incomparabil mai mare de mangalioți plători de taxe și impozite, nu știm), trebuie să ne anunțăm intenția de participare. Și, dacă la Casa de Cultură nu se poate (o fi de vină mucegaiul din sala de spectacole), ni se spune că noi, „doritorii”, putem căpăta, prin amabilitatea primăriei, un link de accesare al videoconferinței în cadrul căreia va fi dezbătut bugetul.

Ne dorim, totuși, să nu fie același link cu cel al ședințelor de Consiliu Local. Care e blocat de mai bine de un an pentru muritorii de rând, fiind accesibil doar aleșilor locali.




Aproximativ 5.400 de elevi constănțeni susțin simularea examenului național de bacalaureat 2021

 

Luni, 22 martie 2021, aproximativ 5400 de elevi constănțeni de clasa a XII-a și a XIII-a susțin pe parcursul săptămânii viitoare probele de simulare din cadrul examenului de bacalaureat național 2021.

La nivelul județului au fost stabilite 61 de centre de simulare din care 31 de unități de învățământ liceal sunt în municipiul Constanța.

Simularea se desfășoară în baza prevederilor legislative care reglementează derularea examenului de bacalaureat național 2021, precum și a normelor dispuse prin Ordinul ministrului educației și al sănătății nr. 3.235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare.

Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Reamintim că, în acord cu prevederile legale în vigoare, în sălile de clasă trebuie asigurate următoarele măsuri de prevenire și protecție:

•la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura;
•vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);
•se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide;
•în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;
•intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare către sălile de clasă și spre alte încăperi sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;
•existența, în regim permanent, de săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar;
•în sălile de clasă activitățile/simulările se vor desfășura prin stabilirea locurilor în ordine alfabetică, pe clase, fără a amesteca colectivele de elevi.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Toate sălile de simulare au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru. Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela la instrumente de desen. Mijloacele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de simulare.

Este interzisă introducerea în sălile de simulare a unor obiecte, precum: ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc. De asemenea, elevii vor fi informați că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări: manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

Rezultatele obținute de elevi la simulările naționale sunt comunicate acestora și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățilea performanțelor școlare.

La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Calendarul probelor de simulare este:
• 22 martie 2021- Proba E)a)- Limba și literatura română;
• 23 martie 2021- Proba E)c)- Proba obligatorie a profilului;
• 24 martie 2021- Proba E)d)- Proba la alegere a profilului;
• 25 martie 2021- Proba E)b)- Limba și literatura maternă.

Ne dorim ca aceste simulări să fie tratate cu seriozitate de către elevii noștri deorece reprezintă o etapă de exersare a cunoștințelor asimilate până în prezent, o etapă care le poate oferi o imagine clară a nivelului de pregătire, precum și a modalității în care se derulează un examen național a declarat prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.




SCJU CONSTANȚA SUPLIMENTEAZĂ PATURILE DE TERAPIE INTENSIVĂ PENTRU PACIENȚII GRAVI, INFECTAȚI CU CORONAVIRUS

2

 

Conducerea SCJU Constanța suplimenteaza paturile de terapie intensivă pentru pacientii aflați în stare gravă din cauza noului coronavirus. 9 paturi speciale de terapie intensivă vor fi disponibile zilele care urmează, pe lângă cele 14 deja existente.
In afară de cele 9 paturi ATI, vor mai fi alocate încă 12 paturi terapie intermediară (dotate cu oxigen).
Astfel, Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța va dispune de 23 paturi ATI și 42 paturi terapie intermediară (30 existente).
De la începutul pandemiei și până în prezent, în cadrul secției Terapie Intensivă a SCJU Constanța au fost tratați 1305 pacienți diagnosticați cu COVID-19.
Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța vă asigură că, în permanență, se depun eforturi și se iau toate măsurile pentru asigurarea unui act medical continuu și de calitate.
În același timp, pentru siguranța Dumneavoastră și a celor din jur, vă sfătuim să aveți în continuare răbdare, să respectați cu strictețe recomandările autorităților și să vă adresați medicului de la primele semne de boală.

 




Mangalia a ajuns la o incidență de 3,27!

INCIDENTA 04.03  – 17.03.2021

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD)
MUNICIPIUL CONSTANŢA 311589 1580 5.07
MUNICIPIUL MANGALIA 40317 132 3.27
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44352 51 1.15
ORAŞ CERNAVODĂ 18739 52 2.77
ORAŞ EFORIE 11094 18 1.62
ORAŞ HÂRŞOVA 10991 8 0.73
ORAŞ MURFATLAR 11106 30 2.7
ORAŞ NĂVODARI 43556 137 3.15
ORAŞ NEGRU VODĂ 5832 12 2.06
ORAŞ OVIDIU 16288 61 3.75
ORAŞ TECHIRGHIOL 8602 33 3.84
23 AUGUST 5766 9 1.56
ADAMCLISI 2319 1 0.43
AGIGEA 9095 29 3.19
ALBEŞTI 3870 6 1.55
ALIMAN 2780 0 0
AMZACEA 2909 1 0.34
BĂNEASA 5737 1 0.17
BĂRĂGANU 2172 4 1.84
CASTELU 5657 4 0.71
CERCHEZU 1372 1 0.73
CHIRNOGENI 3216 2 0.62
CIOBANU 3587 2 0.56
CIOCÂRLIA 3150 4 1.27
COBADIN 9468 6 0.63
COGEALAC 5542 10 1.8
COMANA 2056 0 0
CORBU 6567 17 2.59
COSTINEŞTI 3469 7 2.02
CRUCEA 3045 4 1.31
CUMPĂNA 15909 43 2.7
CUZA VODĂ 4679 2 0.43
DELENI 2400 2 0.83
DOBROMIR 3734 3 0.8
DUMBRĂVENI 520 0 0
FÂNTÂNELE 1647 1 0.61
GÂRLICIU 1630 2 1.23
GHINDĂREŞTI 2681 4 1.49
GRĂDINA 1079 1 0.93
HORIA 1124 1 0.89
INDEPENDENŢA 2936 0 0
ION CORVIN 2028 7 3.45
ISTRIA 2523 3 1.19
LIMANU 6901 11 1.59
LIPNIŢA 2994 2 0.67
LUMINA 11883 58 4.88
MERENI 2422 1 0.41
MIHAI VITEAZU 3769 0 0
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10141 39 3.85
MIRCEA VODĂ 5434 1 0.18
NICOLAE BĂLCESCU 5587 12 2.15
OLTINA 2485 1 0.4
OSTROV 4769 2 0.42
PANTELIMON 1910 2 1.05
PECINEAGA 3481 1 0.29
PEŞTERA 3583 4 1.12
POARTA ALBĂ 5974 8 1.34
RASOVA 3742 8 2.14
SĂCELE 2470 3 1.21
SALIGNY 2342 4 1.71
SARAIU 1285 5 3.89
SEIMENI 2181 3 1.38
SILIŞTEA 1523 2 1.31
TÂRGUŞOR 1596 9 5.64
TOPALU 1708 0 0
TOPRAISAR 6398 7 1.09
TORTOMAN 1901 3 1.58
TUZLA 7304 11 1.51
VALU LUI TRAIAN 17310 90 5.2
VULTURU 716 5 6.98

 




Cursurile de la Centrul „Ion Creangă” din Tuzla, un succes pentru organizatori. Edilul Taner Reșit: „Investind în cultura celor mici, investim în viitorul comunei!”

161712916_450208562718425_4824037186797545511_n

Activitățile derulate la Centrul pentru Tineret Ion Creangă din Tuzla sunt în plină desfășurare. Săptămânal, aici, copiii comunei participă la ateliere de creație, cursuri de șah, de limba engleză și multe alte ore desfășurate, gratuit, de profesori calificați.

Cursurile au început de numai câteva zile, dar, pe rețelele de socializare părinții s-au arătat încântați de inițiativă: „Știu că este greu, ca orice nou început si, pentru a nu renunța la tot ce realizati am si eu un mesaj pentru toti cei implicati in acest proiect. Venim dupa un an cu totul diferit, care ne-a învățat sa apreciem altfel lucrurile, iar reluarea acestor cursuri a venit ca o gură de oxigen pentru fetița mea. Și acum, mai mult ca in anii anteriori, pot spune prin prisma celor povestite de fata mea ca si feedback ca este extrem de incantata, iar fericirea mea ca si parinte este sa o vad bucuroasă, sănătoasă și evoluând frumos! Mulțumesc frumos tuturor celor implicati in acest proiect si in speranța ca totul va fi bine, sa nu se renunțe la aceste cursuri!”, arată, într-o postare publică, mămica uneia dintre micile cursante, Seniz Peneuașu.

Activitatea Centrului este susținută, necondiționat, ca de fiecare dată, de administrația locală a comunei Tuzla. Primarul localității, Taner Reșit, este de părere că numai sprijinind noua generație în formare, din punct de vedere educativ, cultural și social, comuna pe care o păstorește va continua să se dezvolte în anii ce vin: „Investind, astăzi, în copiii noștri, investim, de fapt, în proiectele pe care aceștia le vor dezvolta, în viitor, pentru localitatea în care s-au născut și în care trăiesc. Fără un învățământ de calitate, în condițiile similare celor oferite de alte state ale Uniunii Europene, fără o tradiție culturală, educativă și, de ce nu, sportivă, nu putem forma viitorii locuitori ai comunei, cei care vor trebui să continue dezvoltarea acesteia. Activitatea Centrului Cultural Ion Creangă a fost, este și va fi o prioritate a administrației locale, mai ales că rezultatele obținute aici au depășit, de mult, granițele țării”, spune Taner Reșit.

Reamintim că, săptămânal, la Centrul Cultural Ion Creangă au loc următoarele cursuri:

Luni – limba engleză
Marți – meșteșuguri, tradiții, istorie
Miercuri – cursuri de șah
Joi – Clubul de carte, educație non formală
În fiecare zi cursurile încep la ora 13.30 și se termină la ora 14.30.



Peste 40.000 de companii din industria ospitalității au nevoie de sprijin urgent pentru a putea supraviețui și pentru a putea derula un plan de recuperare

 

Astăzi, în sala Remus Opreanu, prefectul județului Constanța a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanți ai sectorului HoReCa. A fost prima întâlnire pe subiect în acest an, urmând ca instituțiile din Constanța să stabilească o legătură de lucru cu reprezentanții domeniului, pentru o mai bună comunicare.

Printre subiectele discutate au fost restricțiile suplimentare apărute odată cu trecerea peste pragul de trei infectări la mia de locuitori sau modalitatea în care sunt efectuate controalele de către instituții cu atribuții în acest sens.

La finalul întâlnirii, reprezentanții HoReCa i-au înmânat prefectului un manifest, pe care reprezentantul Guvernului în teritoriu îl va trimite la București, la ministerul Economiei, dar și la instituțiile centrale, care au atribuții în raport cu aspectele semnalate.

MANIFESTUL RESTO CONSTANTA

 

#RECONSTRUIMHORECA

Asociatia Patronală RESTO este Organizatie patronala reprezentativa a industriei ospitalității din Constanta, infiintata legal prin Hotararea judecatoreasca nr. 2764/11.03.2021, ce are misiunea de a susține și de a promova interesele și valorile comune ale membrilor săi, care astăzi reunesc peste 70 de restaurante, hoteluri, cafenele, baruri, cluburi, saloane de evenimente si operatori cu activitate conexa industriei turismului, la nivel local si judetean.

Industria Turismului și a Ospitalității se confruntă cu o criză profundă

Înainte de criza COVID-19, in industria HORECA din România activau:
• 40.000 de societăți comerciale cu capital 100% românesc având o cifră de afaceri de 5 miliarde euro
Și
• Aproximativ 400.000 de angajati reprezentând 10% din numarul total al angajaților care activează in sectorul privat (190.000 de angajați direct implicați si aproximativ 210.000 angajați ai furnizorilor de produse, materii prime și servicii).

Totodată industria noastră locala contribuia semnificativ la evoluția unor companii ce dezvoltă afaceri locale în domenii conexe, precum agricultură, furnizori locali de ingrediente, producători și distribuitori materie primă în bucătărie, importatori și distribuitori de produse alimentare, prestatori de servicii dedicate industriei, precum și sisteme de gestiune, curățenie, transport, logistică, ambalaje.

Urmare a crizei datorată pandemiei globale și a măsurilor restrictive prelungite instaurate de autorități, industria noastră este în prezent cea mai afectată, înregistrând un declin brusc care a dus la scăderea cifrei de afaceri cu aproximativ 70% față de anul 2019 și a determinat suspendarea activității în cazul a peste 50% dintre operatori.

 

La nivel european, conform evaluării Comisiei Europene, turismul este unul dintre cele mai importante ecosisteme, afectat de pandemia COVID-19 și necesită o investiție în valoare de 161 miliarde EUR pentru a reveni la nivelul dinaintea crizei.
Fără această regenerare sectorială, riscurile socio-economice sunt severe.

Europa a înregistrat o scădere cu 70% a sosirilor de turiști în 2020, 11,5 milioane de locuri de muncă din industrie fiind deja afectate.

HORECA poate funcționa!

Lăsați industria să reia activitatea, reluarea vieții economice este esențială!

Industria HORECA trebuie decuplată de la incidența de 3/1000, în baza următoarelor argumente , din urmatoarele argumente :

1. Nu există studii concrete care să demonstreze vreo legătură între funcționarea restaurantelor și creșterea cazurilor de îmbolnăvire, avem iată o un exemplu elocvent, actual. Din 25 ianuarie, de când restaurantele pot funcționa la interior, nu s-a înregistrat nicio creștere a cazurilor. Din contră și, din păcate, conform celei mai recente analize INSP, în ultimele 2 săptămâni s-au înregistrat creșteri considerabile ale cazurilor de infectare în rândul copiilor, în urma începerii școlilor din 8 februarie. Se observă că ratele de incidență săptămânală au crescut majoritar în grupa de vârsta 0-19 de ani, cu peste la 60%, versus celelalte grupe de vârstă, unde nu s-au înregistrat creșteri. Întreg studiul este disponibil în anexa acestui memoriu.

2. Reglementările sunt respectate la nivel național de către toți operatorii

3. Nu există niciun argument științific pentru care restaurantele să nu poată funcționa la 30% din capacitate, cu restricții și măsuri de protecție adecvate.

4. Se apropie sezonul teraselor și oamenii au nevoie să iasă. Oamenii nu mai vor să fie blocați și ținuți departe de activități atât de firești și atât de necesare omului, precum mersul la spectacole, la teatru, ieșitul la restaurant.

Propunem o soluție care să dea posibilitatea funcționării fără restricții a restaurantelor și spațiile de evenimente private și culturale, în următoarele situații:

1. Prezentarea unui certificat de vaccinare

2. Testare PCR sau test rapid cu 48 de h înainte de a participa la un eveniment sau o masă a la carte

3. Testare rapidă la intrarea în incinte.
Cu un sprijin adecvat, turismul și ospitalitatea pot fi unul dintre cele mai eficiente motoare pentru a asigura o dezvoltare durabilă în 2021, pentru Constanta si Judetul Constanta și nu numai. Sectorul susține ocuparea forței de muncă în toate domeniile, contribuie la incluziune socială si bunăstare și generează venituri necesare pentru a păstra identitatea comunității și patrimoniul cultural.

Susținem o revenire cu precauție, iar siguranța comunității este primordială, pentru a ne putea bucura cât mai curând de un trend ascendent în industria turismului. Pentru aceasta, avem toată deschiderea de a colabora și de a susține programul de măsuri de siguranță, pentru care ne bazăm pe sprijinul autorităților locale si central, pentru a fi implementat și respectat cu rigurozitate și conform cu legislația în vigoare.

Solicitam Prefecturii Constanta sa transmita Guvernului Romaniei solicitarile si revendicarile noastre si sa medieze constituirea de Grupuri de lucru in care reprezentantii RESTO sa lucreze impreuna cu reprezentanti ai DSP, DSV, ANSVSA, ANPC, ANAF, ITM, ABADL, ai Primariei Constanta si Politiei Locale Constanta, precum si ai Prefecturii Constanta, in vederea organizarii de Intalniri pentru Informare si Preventie, ( pentru clarificarea si solutionarea problemelor cu care se confrunta comunitatea operatorilor HORECA din judetul Constanta) , dar si in vederea pregatirii Sezonului estival 2021 ( in contextul in care tari concurente precum Grecia si Turcia si-au anuntat deja politicile si strategiile nationale pentru a atrage cat mai multi turisti in acest an).

Misiunea noastră rămâne cea de a apăra interesele industriei locale de ospitalitate și de a fi un sprijin pentru antreprenorii din domeniu, care în această perioadă de confuzie generală, au nevoie de ghidaj si sustinere și de o comunitate puternică. In acelasi timp, asiguram si oferim dialog si colaborare reprezentantilor autoritatilor locale, ca partener de dialog asociativ, pentru a parcurge cu costuri si pierderi cat mai reduse aceasta perioada de mare provocare pe care o traversam.

Președinte Presedinte de Onoare PrimVicepresedinte
Egevit Aslan Corina Martin Nicolae Lascu

Primvicepresedinte Vicepresedinte Vicepresedinte
Roberto Tortora Mihai Sutu Evren Omer

Vicepresedinte Vicepresedinte Vicepresedinte
Alexandru Pintilie Marius Balaban Stelian Alexe

 

Asociatia Patronala a Restaurantelor, Cafenelelor, Barurilor, Beach Barurilor, Cluburilor, Saloanelor de Evenimente si Activitatilor conexe Industriei Ospitalitatii




ENEL stinge lumina la Mangalia și Costinești!

ENEL anunță întreruperea curentului electric mâine, 17 martie, în Costinești, între orele 8.00-16.00, în Cartier Golful Francez, zona Manastire, Strazile Zambilelor, Crinului, Trandafirilor – intrerupere totala.

Joi, 18 martie, va fi întrerupt curentul electric la Mangalia, între orele 8.00-9.30, pe B-dul Callatis si strada Matei Basarab, bloc MG 23, scarile: A, B; bloc MG 25; bloc MG 27, scarile: A, B, C; banca BRD; bloc MG 17, bloc MG 18, scara B, bloc MG 19, bloc MG21, Spalatorie Auto, Centrala Termica Nr. 18 – întrerupere totalã.




La Tuzla au început cursuri de calificare – VOPSITOR INDUSTRIAL

Pe 15 martie 2021 au început înscrierile si cursurile de calificare – VOPSITOR INDUSTRIAL, care se va finaliza la inceputul lunii iunie. Cursurile sunt organizate în cadrul proiectului SPIMM – Sprijin IMM pentru Regiunea Sud – Est, primit de la CCINA Constanța. Printr-un protocol de colaborare, Primaria Tuzla este partener în acest proiect.




Se fac programări pentru vaccinare și la Mangalia!

Etapa a III-a de vaccinare din Strategia națională privind vaccinarea împotriva COVID-19 a demarat, ieri, în forță, în toată țara. Cu oarecare sincope, Platforma de programare a început să funcționeze ceva mai bine în cursul după amiezii.

Dacă Mangalia nu figura, ieri, de dimineață, în lista în care locuitorii zonei se puteau înscrie pentru vaccinare, astăzi municipiul a intrat pe această listă. Potrivit Platformei, vaccinările urmează să se facă la Centrul Școala de Aplicație a Forțelor Navale, aflată pe Bulevardul 1 Decembrie 1918 (la ieșirea din Mangalia, spre 2 Mai).

 




La Tuzla, se poate! Centrul pentru Tineret „Ion Creangă” organizează cursuri gratuite pentru cei mici!

Un exemplu pentru așezămintele culturale din întreg județul, Centrul pentru Tineret Ion Creangă din Tuzla a demarat cursuri gratuite pentru cei mici. Potrivit coordonatorului Centrului, Maria Iris Pascal, programul cursurilor este următorul:
Luni- limba engleză
Marți – meșteșuguri, tradiții, istorie
Miercuri – cursuri de șah
Joi – Clubul de carte, educație non formală
În fiecare zi cursurile încep la ora 13.30 și se termină la ora 14.30.
Construit din fonduri europene în urmă cu câțiva ani, Centrul pentru Tineret Ion Creangă din Tuzla, continuă să dea clasă unor instituții similare, din comune, dar și din orașe, prin activitatea bogată, gratuită și dedicată în special celor mici. O mână de oameni inimoși, conduși de Maria Iris Pascal, organizează, indiferent de anotimp, cursuri, spectacole, alte activități cultural educative, toate derulate cu sprijinul profesorilor de specialitate. 



ETAPA A III-A de vaccinare: peste 350.000 de persoane pe lista de așteptare

Astăzi, 15 martie a.c., a debutat Etapa a III-a de vaccinare din Strategia națională privind vaccinarea împotriva COVID-19. Potrivit datelor statistice furnizate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), de la lansarea etapei pentru populația generală, până la ora 18.00, 47.000 persoane s-au programat la vaccinare, iar 353.332 persoane s-au înscris pe listele de așteptare pentru a fi notificate atunci când vor fi locuri disponibile. În cursul zilei de astăzi, ritmul de înscriere pe listele de așteptare a crescut de la 322 rezervări/minut în intervalul 09.00-10.00, la 1.243 rezervări/minut între orele 11.00-13.00, ajungând la un maximum de 3.657 rezervări/minut între orele 13:00-15:00. Platforma nu a înregistrat întreruperi în funcționare pe parcursul zilei. Reamintim că programarea se poate realiza atât online în platformă, cât și telefonic în Call Center, la numărul 021.414.44.25. Fiecare persoană se poate înscrie pe o singură listă de așteptare, iar după ce este notificată că este un loc disponibil trebuie să acceseze platforma și să se programeze în termen de 24 de ore. Dacă nu se programează în intervalul respectiv, se mai primesc încă două notificări ulterioare. În lipsa unei confirmări în acest interval de timp, persoana rămâne pe lista de așteptare, însă pierde poziția ocupată inițial. * * * Platforma de programare a fost actualizată în cursul nopții, iar în această dimineață listele de așteptare au fost activate progresiv, potrivit unei programări pe județe. De asemenea, pe toată durata desfășurării operațiunilor tehnice de implementare a listelor de așteptare platforma a fost deschisă publicului. Menționăm că datele statistice ne-au fost furnizate de STS.




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

Ca urmare a atenționărilor meteorologice, emise de Administrația Națională de Meteorologie, de Cod Galben cu precipitații însemnate cantitativ, ce pot depăși 25…30 l/mp și, pe arii restrânse, 40…60 l/mp., RAJA S.A. a activat Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, în perioada 15 martie 2021, ora 14.00 – 18 martie 2021, ora 08.00.
Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea situațiilor specifice care pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului au fost constituite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare (wome, vidanje și pompe de mare putere), care vor asigura permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.
Angajații societății vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate avariile survenite în furnizarea energiei electrice.
Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează deficiențe la nivelul sistemului de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt.




Costinești: doi copii au fost răniți de mai multe țevi metalice! Unul dintre ei a decedat!

IMG-20210314-WA0001

Statia Tuzla intervine cu un echipaj ASAS si unul SMURD B in Costinești, pentru a salva  doi copii de aproximativ 6 ani, pe care au căzut mai multe tevi metalice. Din primele informații, un copil este inconstient, iar al doilea este cu dureri lombare. La fața locului este si un echipaj SAJ cu medic.

UPDATE: Copilul inconștient a fost declarat decedat de către echipajul SAJ. Al doilea a fost transportat la UPU Constanța de către SMURD B Tuzla.




Plata online este activă pe site-ul www.polaris.ro!

Polaris M Holding va pune la dispozitie o modalitate sigura de plata a
facturii pentru serviciile de salubrizare.

Va anuntam ca sistemul “𝗽𝗹𝗮𝘁𝗮 𝗼𝗻𝗹𝗶𝗻𝗲“ este functional pe site-ul
www.polaris.ro. Acesta este pozitionat in antetul paginii web (dreapta,
sus).

Pentru a achita factura online, va rugam sa urmati pasii de mai jos:




Blocurile CP1 și C2, fără curent electric, mâine!

Enel

ENEL anunță înteruperea curentului electric mâine, 11 martie, în Statiunea Saturn, cu strada Henny Ignatie, blocurile CP1 si CP2 – intrerupere totala.




Campanie de sterilizări gratuite pentru câini și pisici, la Limanu!




Accident rutier pe drumul spre Albești!

Astăzi, în jurul orei 16.00, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DJ391, in zona IAS Albești.

Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că impactul s-a produs între două autoturisme, conduse de o femeie, de 35 de ani, respectiv un bărbat, de 68 de ani.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală ușoară a celor doi conducători auto.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




„Ediția de Sud” face apel la autoritățile centrale, pentru a stopa masacrul ecologic de pe drumul ce leagă Mangalia de Limanu! (foto-video)

Continua genocidul ecologic din zona pădurii de pe DJ 391b, în apropierea sensului giratoriu ce leaga Mangalia de Albești și Limanu. În urmă cu câteva luni vă arătam muntii de gunoaie menajere si industriale care s-au strâns într-o arie extrem de pitorească, sub ochii îngăduitori ai celor îndrituiți să oprească și să sancționeze pe cei responsabili cu dezastrul ecologic de acolo.

De atunci, gunoiul s-a adunat în cantități și mai mari, iar autoritățile stau, în continuare, cu brațele încrucișate, pasându-și, de la una la alta, responsabilitatea acelei zone.

Lipsa de preocupare a acestora, ne determină să facem un apel la autoritățile centrale în drept să stopeze acest fenomen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Mangalia: rata de infectare a ajuns la 2,01 la mia de locuitori!

 

Până astăzi, 6 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 824.995 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

754.335 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.064 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Incidența pe județ este 1,86. Iată situația pe localități:

 

 




Miercuri, se întrerupe curentul electric la Vama Veche și Costinești!

ENEL va întrerupe curentul electric miercuri, 10 martie în localitatea Vama Veche, cu strazile: Ion Creanga – partial, Arinului, Nichita Stanescu, Agricultorilor, Mihail Kogalniceanu – partial, spre 2 Mai – întrerupere totalã – 8.30-11.30.

Tot miercuri, se va întrerupe curentul în localitatea Costinesti, Hotel Forum, Hotel Azur, Discoteca Vox Maris, Incinta BTT – întrerupere totalã, între orele 9.00-16.00.