Prinși la volan cu numerele de înmatriculare retrase!

La data de 4 februarie a.c., în jurul orei 23.40, polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au identificat un bărbat, de 51 de ani, care a condus un autoturism pe strada Mihai Viteazu din municipiul Mangalia, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce autovehicule pentru perioada în curs.

În urma verificărilor, s-a stabilit faptul că plăcuțele cu numerele de înmatriculare ale autovehiculului figurează ca retrase.

Totodată, bărbatul a refuzat atât testarea cu aparatul etilotest, cât și prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

La data de 4 februarie a.c., în jurul orei 18.20, polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au identificat un bărbat, de 47 de ani, care a condus un autoturism pe strada General Vartejan din municipiul Mangalia, având plăcuțele cu numere de înmatriculare expirate.

În ambele cauzele au fost întocmite dosare de cercetare penală.




Centrul de vaccinare din Pavilionul Expozițional Constanța devine funcțional

Cel mai mare centru de vaccinare din județul Constanța devine funcțional începând cu data de 8 februarie. Centrul de pe Bulevardul Mamaia 331A va prelua, astfel, fluxurile de la Spitalul Militar Modular de Intervenție și Tratament (SMMIT) Constanța.

Persoanele care au deja programări la unitatea modulară de pe Stadionul „Portul”, vor fi notificate prin SMS despre schimbarea adresei de vaccinare. Important de menționat este faptul că beneficiarii nu își vor pierde programările.

Mutarea fluxurilor a venit ca urmare a unei analize minuțioase realizate de autorități, prin care a fost determinat că Pavilionul Expozițional permite o utilizare eficientă a resursei umane și, în același timp, se va gestiona mai bine numărul mare de persoane care vor să se imunizeze, ținând cont de preconizata creștere a capacității de vaccinare.

În primă fază, vor fi asigurate 8 fluxuri de vaccinare, însemnând o capacitate de imunizare de 576 de persoane pe zi. Până la sfârșitul săptămânii viitoare, vor fi operaționalizate alte 6 noi fluxuri. De altfel, Pavilionul Expozițional poate ajunge până la o capacitate de 40 de fluxuri.

Centrul de pe Bulevardul Mamaia 331A a fost amenajat de Primăria Municipiului Constanța, în grija căreia va intra și asigurarea resursei umane necesare, dar și gestionarea logistică pentru o funcționare fluidă a procesului de vaccinare.

Ultima situație actualizată arată că un număr total de 32.340 de doze au fost administrate în județul Constanța – 31.960 cu vaccinul dezvoltat de Pfizer BioNTech și 380 cu vaccinul dezvoltat de Moderna. De altfel, numărul total al persoanelor vaccinate în județul Constanța este de 26.709.




2020: 692 de infracțiuni constatate de Garda de Coastă Constanța

În data de 04.02.2021, începând cu ora 10.00, la sediul Gărzii de Coastă, a avut loc şedinţa de evaluare a activităţii instituţiei, în sistem videoconferinţă, în prezenţa domnului chestor principal de poliţie Bogdan IVĂNESCU, adjunct al inspectorului general al Poliţiei de Frontieră Române, și a şefilor de structuri din cadrul Gărzii de Coastă. 

Directorul Gărzii de Coastă, comisar şef de poliţie Laurențiu-Cristian CICU, a prezentat principalele realizări ale poliţiştilor de frontieră constănţeni şi tulceni în anul 2020.

Anul 2020 a reprezentat pentru personalul Gărzii de Coastă o perioadă în care s-au continuat eforturile pentru îndeplinirea atribuţiilor la toate nivelurile şi pentru realizarea standardelor de calitate în domeniile ce revin Poliţiei de Frontieră Române – controlul şi supravegherea frontierei de stat şi cooperarea poliţienească.

Valori de trafic

    În anul 2020, au tranzitat punctele de trecere a frontierei din subordinea Gărzii de Coastă, un număr de 1.351.090 persoane şi  525.263 mijloace de transport,  astfel, comparativ cu perioada similară a anului 2019, se constată o scădere de aproximativ  69,50 %  al numărului de călători şi o scădere de aproximativ  56.30 % al numărului mijloacelor de transport, această scădere fiind determinată de reducerea traficului în contextul pandemiei corona virus – COVID 19. Totodată scăderea valorilor de trafic este determinată şi de închiderea temporară, pe perioada stării de urgenţă, a PTF Negru Vodă, PTF Lipniţa şi PTF Dobromir.

Fapte ilegale constatate la frontieră

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au desfăşurat acţiuni de constatare şi cercetare a faptelor prevăzute de legea penală pentru a realiza cunoaşterea, documentarea şi probarea fenomenului infracţional în zona de competenţă.

Astfel, în anul 2020 au fost constatate 692 infracţiuni, au fost aplicate 1.305 contravenţii cu o valoare de 1.123.860 lei, iar valoarea bunurilor confiscate a fost de 16.199.627 lei. 

Combaterea migraţiei ilegale şi a traficului de migranţi

Structurile specializate ale Gărzii de Coastă au acţionat pe această linie de muncă în cooperare cu alte structuri ale statului cu atribuţii în domeniu, pentru identificarea fluxurilor migraţioniste pe teritoriile statelor membre, depistarea străinilor cu şedere ilegală şi a celor care au făcut obiectul traficului de migranţi.

    Măsuri de întărire a dispozitivului de supraveghere a frontierei de stat au fost dispuse atât la graniţa cu Bulgaria, cât şi la Marea Neagră, Garda de Coastă dispunând de dotările și capacitățile navale necesare pentru a asigura patrularea și intervenția pe mare.

    În perioada analizată au fost înregistrate un număr de 64 de cazuri de trecere/tentativă de trecere ilegală a frontierei, în care au fost implicate 146 de persoane. Din cele 64 de evenimente înregistrate, 31 au fost cazuri de trecere / tentativă de trecere ilegală a frontierei în scop de migrație, în care au fost implicate 84 persoane.

În baza acordurilor bilaterale încheiate între România şi  Bulgaria, toate persoanele traficate, în aceste cazuri, au fost predate autorităţilor bulgare nefiind înregistrate solicitări de azil.   

În ultimul an, numărul facilitatorilor descoperiți în zona de competență a Gărzii de Coastă a rămas constant comparativ cu anul trecut. 

În acest an la nivelul Gărzii de Coastă nu au fost cu cazuri de migraţiune ilegală pe Marea Neagră.

Combaterea traficului ilegal cu bunuri

    În perioada analizată au fost înregistrate 46 cazuri de trafic cu ţigarete şi tutun în care au fost implicate 66 de persoane. Poliţiştii de frontieră au depistat 10.416.032  ţigarete  diferite mărci, şi 5.396 kg tutun vrac în valoare de 6.494.599 lei.

Combaterea traficului cu bunuri contrafăcute şi nedeclarate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au acţionat, alături de lucrătorii vamali, în zona de competenţă pentru combaterea infracţiunilor privind dreptul de proprietate intelectuală şi a folosirii actelor nereale faţă de autoritatea vamală, activităţile desfăşurându-se cu precădere în porturile Constanța Sud Agigea şi Constanţa, astfel în anul 2020 au fost înregistrate 59 cazuri în care au fost implicate 65 persoane, cetăţeni români şi străini. 

În perioada de referință au fost ridicate în vederea confiscării un număr de aproximativ 585.422 de articole diverse, constând în: articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, jucării pentru copii, uz casnic, produse cosmetice şi de parfumerie, ceasuri, unităţi optice de stocare, valoarea acestora, dacă ar fi fost originale, fiind de aproximativ 6.831.571 lei.

Poliţiştii de frontieră constănţeni au constatat faptul că cea mai mare parte din aceste mărfuri a fost depistată în porturile maritime din judeţul Constanţa, importurile fiind realizate de administratorii unor societăţi comerciale din România, care aduc din China bunuri de larg consum în sistem containerizat. Aceste bunuri sunt expediate pe cale maritimă prin folosirea unor firme de transport care îşi desfăşoară activitatea în mod legal în România. Majoritatea societăţilor comerciale implicate în acest fenomen infracţional au sediul în municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov şi au puncte de lucru în cadrul platformelor comerciale din apropierea capitalei.

Ceea ce trebuie evidenţiat în perioada analizată sunt activităţile desfăşurate pe linia monitorizării transporturilor containerizate care au condus la identificarea a două societăţi comerciale care au efectuat importuri de deşeuri din Marea Britanie şi Australia sub paravanul derulării unor operaţiuni comerciale cu articole de casă second-hand, fiind identificate 37 de containere. După finalizarea activităţilor de control, marfa a fost reintrodusă în containere şi returnată societăţii comerciale expeditoare.

Combaterea traficului internaţional cu auto furate

Pentru combaterea fenomenului infracţional pe această linie au fost executate acţiuni în punctele de trecere și în zona de frontieră, fiind efectuate verificări și schimb de date suplimentare prin intermediul centrelor de contact cu biroul SIRENE şi INTERPOL, având ca rezultat depistarea autovehiculelor furate, precum şi a faptelor de fals, uz de fals a documentelor autoturismelor.

Poliţiştii de frontieră au constatat în zona de competenţă, independent sau în cooperare cu poliţişti din cadrul I.P.J. Constanţa – Compartimentul Furturi Auto, un număr de 24 infracţiuni, în care s-au întocmit 24 dosare penale, fiind depistate 24 autovehicule furate în valoare aproximativă de 2.641.985 lei.

Combaterea braconajului piscicol

În anul 2020, prin folosirea în comun a informaţiilor, în cooperare cu Agenţia Naţională de Pescuit şi Acvacultură şi Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au organizat şi desfăşurat peste 469 de acţiuni de monitorizare şi control a activităţilor de pescuit din zona de competenţă maritimă, fluvială pe Dunăre, respectiv Delta Dunării.

În urma acţiunilor desfăşurate pe raza judeţelor Constanţa şi Tulcea, au fost constatate un număr de 174 infracţiuni şi au fost aplicate 104 contravenţii. Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării 7.637 kilograme de peşte din care sturion 68 kg, icre 80,60 kg din care icre negre 8 kg, 21 de ambarcaţiuni şi 21 de motoare de barcă și plase în lungime totală de aproximativ 23.198 metri (avă, textil, monofilament).

Daunele aduse ecosistemului acvatic prin practicarea pescuitului ilegal şi folosirea de unelte inadecvate sunt amplificate şi de abandonarea în mare a plaselor de pescuit fapt ce se dovedeşte a fi extrem de periculos prin prejudiciul adus. În acest sens, au fost redate mediului 1.589 bucăţi din specia calcan, 13 bucăţi rechini și vulpe de mare, precum și un număr de 37 delfini.

Poliţiştii de frontieră au întocmit lucrări penale persoanelor implicate, fiind cercetate sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de braconaj piscicol, fapte prevăzute şi sancţionate de art. 64 din O.U.G. 23/2008 modificată şi aprobată prin Legea 317/2009.

Salvarea vieţii omeneşti pe mare şi fluviu

Acţiunile de căutăre şi salvare a vieţilor omeneşti pe Marea Neagră şi pe fluviul Dunărea (misiuni de tip „search and rescue„) au continuat să fie o prioritate pentru Garda de Coastă, astfel în perioada menţionată s-au executat 18 acţiuni S.A.R, dintre care 13 au fost desfășurate la Dunăre și 5 la Marea Neagră, fiind salvate 17 persoane.

     În toate situaţiile s-a răspuns prompt, asigurându-se atât intervenţia cu mijloacele proprii, cât şi în coordonarea acţiunilor alături de alte instituţii.

Cooperarea internaţională

Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România şi măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorităţi pentru a preveni efectele nocive asupra cetăţenilor şi economiei au diminuat mult din activităţile internaţionale ale instituţiei. Cu toate acestea colaborarea cu cele două state vecine, Bulgaria şi Ucraina, a continuat prin intermediul mesajelor, telegramelor, convorbirilor telefonice, dar şi a întâlnirilor în cazurile deosebite cu respectarea măsurilor de distanţare şi combatere a răspândirii  COVID-19.

Garda de Coastă a avut o contribuţie activă şi constantă la toate activităţile organizate de către Agenţia FRONTEX, în urma cărora poliţiştii de frontieră au fost apreciaţi, ca de fiecare dată, pentru profesionalismul şi implicarea de care au dat dovadă. 

Ca urmare a angajamentelor asumate de ţara noastră de a contribui la efortul european de gestionare a fluxului de migranţi din Grecia, Poliţia de Frontieră Română prin Garda de Coastă a detaşat în zona operaţională a misiunii FRONTEX din Grecia 3 nave cu câte un echipaj format din 26 de poliţişti de frontieră.

Operaţiunile s-a desfăşurat în zona operaţională Lesvos din Republica Elenă, iar echipajele au executat prin rotaţie misiuni de patrulare, supraveghere, căutare şi salvare în Marea Egee, alături de navele şi echipajele din celelalte state membre U.E. participante.

Pe durata operaţiunii, poliţiştii de frontieră români au executat 201 de misiuni, timp în care navele Gărzii de Coastă a efectuat peste 2.405 ore de patrulare.

De asemenea, Poliţia de Frontieră Română a detaşat în cadrul Centrului Internaţional de Coordonare – I.C.C. din Pireu, câte un ofiţer de legătură, care a menţinut permanent legătura pe toată perioada desfăşurării activităţilor, între nava maritimă detaşată de P.F.R. pe teritoriul statului membru şi Centrul de Comandă şi Control al SCOMAR.




Bilanț al ISU Dobrogea: 17.178 evenimente la care au acţionat echipajele de intervenţie ale instituției!

Dezvoltarea unui sistem eficient de management al situaţiilor de urgenţă şi garantarea siguranţei cetăţenilor se înscriu în obiectivele Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, alături de alte obiective pe care unitatea noastră şi le-a însuşit, şi pentru care şi-a direcţionat toate resursele cu scopul îndeplinirii cu succes a acestora. 

Dinamica activității societății civile și a riscurilor asociate acesteia a impus corelarea atentă a resursei umane în raport cu atribuțiile și misiunile specifice unității noastre. Astfel, structurile operative au menținut o mobilitate continuă cu scopul de a asigura îndeplinirea misiunii de bază.

Modificările organizatorice pe parcursul anului 2020, şi care au urmărit eficientizarea structurală, au cuprins, printre altele:

  • menținerea punctului de lucru de la Cogealac pentru a acoperi zona de Nord-Est a județului Constanța;
  • înființarea, pe perioada estivală, a 11 puncte temporare de stingere, 8 puncte de prin ajutor și 5 puncte de salvare acvatică pentru a răspunde nevoilor specifice sezonului.

În activitatea de avizare pentru legalitate, s-a înregistrat o creştere însemnată, de la 386 acte administrative avizate în anul 2019, la 634 acte administrative avizate în anul 2020.

Au fost avizate sau emise puncte de vedere pentru:

  • 26 înştiinţări privind popririle instituite în privinţa veniturilor obţinute de cadrele unităţii;
  • 21 petiţii ale cetăţenilor / rapoarte ale cadrelor; 
  • 110 contracte încheiate cu diverşi furnizori;
  • 281 de procese verbale de inventariere;
  • 8 cercetări administrative;
  • 6 protocoale şi planuri de cooperare.

Din cele 6790 sanctiuni aplicate de către Inspecţia de Prevenire, în valoare totală de 2.839.900 lei, a fost înaintat spre înregistrare, în evidențele fiscale, 1074 procese verbale de constatare a contravențiilor, cuantumul acestora fiind de 541700 lei.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa a organizat acţiunea LITORAL 2020 în care au fost operaţionalizate:

  • 11 (zece) puncte temporare de stingere (PTS);
  • 8 (opt) puncte de prim ajutor (PPA) pe plajele din staţiuni;
  • 5 (cinci) puncte de salvare din mediul acvatic (PSA).

În cadrul acţiunii LITORAL 2020 au fost detaşate 22 mijloace de intervenţie, cu 108 subofiţeri/serie de la 19 inspectorate județene din ţară. Din totalul de 3676 de intervenţii pe timpul sezonului estival:

  • 640 (1341 în 2019) au fost înregistrate la corturile de prim ajutor, unde au fost asistate un număr de 521 adulţi şi 119 copii, (1052 persoane- adulţi şi 289 copii în 2019);
  • 1164 (2178 în 2019) de intervenţii a ambulanţelor care au deservit punctele de prim ajutor;
  • 258 (228 în 2019) intervenţii ale echipajelor de stingere;
  • 97 (83 în 2019) intervenţii la victime cu accident prin submersie, dintre acestea, 74 au fost salvate şi 23 au decedat (2019, 57 salvate şi 26 decedate).

Anul 2020 va rămâne mult timp în conştiinţa noastră ca un an cu totul atipic, urmare situaţiei generate de apariţia noului coronavirus. Activarea Centrului Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei începând cu data de 13.03.2020 şi funcţionarea acestuia de la acea dată şi până în prezent, cu scopul de a asigura coordonarea situaţiilor de urgenţă în strânsă legătură cu dinamica virusului pe teritoriul județului, constituie un alt element definitoriu pentru managementul integrat.

Dorim să aducem în atenţie şi faptul că, pe întreg parcursul anului 2020, unitatea noastră s-a bucurat constant de sprijinul structurilor de ordine publică: Inspectoratul de Poliţie Judeţean Constanţa, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Constanţa, Gruparea de Jandarmi Mobilă „Tomis”, Garda de Coastă Constanţa, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa, Unitatea de Primiri Urgenţe şi Direcţia de Sănătate Publică. 

În anul 2020, în zona de competenţă a unităţii noastre au fost înregistrate 17.178 evenimente la care au acţionat echipajele de intervenţie, fie că au fost echipaje de stingere sau de prim ajutor calificat, ceea ce a însemnat o medie de 47,06 actiuni/zi. Cu alte cuvinte, la fiecare aproximativ 30 minute, semnalele acustice ale unei autospeciale s-au făcut auzite pe drumurile din judeţul Constanţa.

În perioada analizată, pe timpul intervenţiilor, echipajele autospecialelor de stingere cu apă şi spumă au reuşit să salveze 139 persoane (122 adulţi şi 17 copii), numărul acestora fiind în scădere faţă de anul 2019, când au fost salvate 290 persoane (229 adulţi şi 61 copii). În anul 2020, în judeţul Constanţa au avut loc 465 incendii, în medie 1,27 pe zi (1,30 în anul 2019). Timpul mediu de răspuns realizat de către echipajele de pompieri, la întervenții, în anul 2020, a fost de aproximativ 13min46sec./ intervenţie, în creştere faţă de 13min18sec/intervenţie în anul 2019. În anul 2020, în judeţul Constanţa au avut loc 403 incendii la vegetaţie uscată şi altele, în scădere faţă de  anul 2019 când s-au înregistrat 594 incendii la vegetaţie uscată şi altele. Timpul mediu de răspuns la incendii realizat de către echipajele de pompieri în anul 2020 a fost de aproximativ 12min38sec/ intervenţie, în scădere faţă de anul 2019, cu 13min24sec/ intervenţie. 

Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Interveție a coordonat 48 operaţiuni/intervenţii de căutare/recuperare a unor persoane din mediul acvatic. Din totalul celor 48 intervenţii în anul 2020, la 13 intervenţii au acţionat exclusiv echipajele de scafandri, iar la diferența de 35 intervenții au acționat în cooperare cu subunitățile de intervenție. În timpul misiunilor au fost căutate/găsite şi recuperate din mediul acvatic 14 persoane din totalul celor de 20 de persoane posibil înecate. 

În anul 2020, cu preponderenţă în lunile iunie, iulie şi octombrie, când   s-au manifestat ploi torenţiale pe raza județului Constanța, personalul operativ al unităţii noastre a acţionat la 26 inundaţii. Au fost afectate case, anexe gospodăreşti, fântâni, străzi, producându-se pagube în valoare de 6.000,00 lei. Nu au fost înregistrate victime la inundaţii. În anul 2020, echipa pirotehnică a executat 25 de misiuni de asanare a terenurilor de muniţie rămasă neexplodată. În anul 2020 s-au înregistrat 14.933 solicitări SMURD, ceea ce înseamnă o medie de 3,71 solicitări/echipaj.

Programul de voluntariat „Salvator din Pasiune”, demarat în anul 2016, a continuat şi în anul 2020, prin recrutarea şi pregătirea a 11 voluntari în vederea desfăşurării activităţilor de voluntariat în cadrul unităţii noastre.  În anul 2020, personalul voluntar a participat la 490 intervenţii în cadrul subunităţilor de intervenţie, la punctele de prim ajutor amplasate pe litoral pe perioada sezonului estival şi la activităţi de informare preventivă. În prezent, în cadrul unităţii noastre îşi desfăşoară activitatea un număr de 150 de voluntari.Unitatea noastră a încheiat 65 contracte de voluntariat cu voluntari studenți, în calitate de organizație gazdă și repartizați la unitățile beneficiare: spitale, UPU-SMURD şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean.

Anul 2020 a reprezentat o mare încercare pentru întreaga unitate, în contextul în care 3 cadre militare ale unităţii, printre care și domnul general de brigadă post mortem Popa Daniel Gheorghe, au pierdut lupta cu virusul COVID-19.

În anul 2020 unitatea noastră şi-a îndeplinit cu rezultate bune şi foarte bune misiunile încredinţate. Acest lucru a fost posibil, în special, datorită unui efort comun.  Deşi numărul de misiuni a fost mare şi ne-am confruntat cu lipsa personalului în structuri vitale, totuşi la acest moment de bilanţ ne declarăm mulţumiţi de realizările anului 2020. 

Modul responsabil în care ne-am achitat de îndatoriri a contribuit la recunoaşterea instituţiei noastre ca partener de încredere în cadrul structurilor judeţene şi ca factor principal de securitate pentru cetăţeni; s-a înţeles că prezenţa unei subunităţi de pompieri, în comunitate, constituie un factor de bunăstare pentru cetăţeni.

Mulţumim, în primul rând, pompierilor, pentru eforturile depuse, mulțumim familiilor acestora pentru susținerea necondiționată și nu în ultimul rând, mulțumim cetățenilor care cred în noi !




Luni, școala începe, fizic, în scenariul verde! Mangalia – scenariul galben!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de astăzi, 3 februarie 2021, Hotărârea numărul 5 privind propunerea reluării activităților ce impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19.
Prin această hotărârea sunt propuse scenariile privind activitatea instituțiilor de învățământ și este stabilit modul în care autoritățile acționează în cazul în care incidența scade sau crește și duce ca o localitate să intre într-un alt scenariu.
De asemenea, este adoptată propunerea de elaborare a unui act normativ prin care să fie instituită măsura complementară a suspendării activității pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.




Plata online este activă pe site-ul www.polaris.ro!

Polaris M Holding va pune la dispozitie o modalitate sigura de plata a
facturii pentru serviciile de salubrizare.

Va anuntam ca sistemul “𝗽𝗹𝗮𝘁𝗮 𝗼𝗻𝗹𝗶𝗻𝗲“ este functional pe site-ul
www.polaris.ro. Acesta este pozitionat in antetul paginii web (dreapta,
sus).

Pentru a achita factura online, va rugam sa urmati pasii de mai jos:




Primăria Tuzla: „Solicitați Certificatul de Urbanism de Informare în cazul vânzării sau cumpărării de terenuri!”




L-ați văzut?

Polițiștii din cadrul Secției 9 Rurală Topraisar au fost sesizați, în această seară, cu privire la dispariția lui GEORGESCU NELU, de 58 ani, din localitatea Topraisar.

În cursul zilei de astăzi, bărbatul ar fi plecat în mod voluntar de la domiciliu, fără a reveni până în prezent.

Acesta are 1,75 m înălțime, aproximativ 100 de kilograme, ochi albaștri, păr șaten, tuns scurt, iar pe partea stânga a capului prezintă o cicatrice de aproximativ 15 cm.

La data plecării, se presupune că bărbatul ar fi purtat geacă de culoare neagră, pantaloni sport de culoare albastră și papuci de culoare neagră.

Cetățenii care pot furniza informații despre această persoană sunt rugați să contacteze Poliția municipiului Mangalia sau Dispeceratul I.P.J. Constanța, tel. 0241/611364.




Toate drumurile din județul Constanța sunt redeschise circulației rutiere!

Drumarii constănțeni au lucrat în ultimele 41 de ore pentru redeschiderea circulației pe drumurile județene blocate din cauza ninsorii, a viscolului, a copacilor căzuţi pe carosabil și a autoturismelor eșuate și/sau răsturnate pe partea carosabilă.

Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța anunţă că începând de astăzi, 28 ianuarie 2021, ora 18.00, circulaţia rutieră a fost redeschisă în tot județul. În continuare se circulă în condiții de iarnă, pe toate drumurile județene. 

“A fost un efort considerabil depus de colegii noștri de la RAJDP, cărora vreau să le mulțumesc. Vă mulțumesc și dumneavoastră, celor care ați înțeles îndemnul meu referitor la ceea ce trebuie să implice călătoriile pe asemenea condiții atmosferice. 

Cu speranța că aceste îndemnuri vor ajunge în atenția a cât mai mulți dintre dumneavoastră, insist să nu vă lăsați tentați de frumusețea peisajului. Pornirea la drum, cu autoturismul, în județul Constanța, pe o asemenea vreme, ascunde numeroase capcane chiar și pentru cei care dețin autoturisme puternice și echipate corespunzător, oricât de experimentați ar fi. Mulțumim echipajelor și personalului Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Constanța și a celor ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța, ISU Dobrogea, Serviciului de Ambulanța Județean Constanța, Primarilor UAT-urilor din județul Constanța, structurilor MAI și MAPN și tuturor celor care au contribuit și s-au implicat în acțiunile de intervenție și salvare a personelor aflate la nevoie” – Mihai Lupu, Președinte Consiliul Județean Constanța.  

Vă reamintim, că ieri, 27.01.2021, după instalarea codului portocaliu de ninsori importante cantitativ și viscol, la 15.00, autoritățile au luat măsura închiderii circulației pe toate sectoare de drum din județul Constanța pentru toate categoriile de autovehicule. Măsura a fost luată din cauza viscolului și a ninsorilor consistente care a condus la o vizibilitate extrem de redusă și la o cantitate mare de zăpadă pe drumurile din județul Constanța.

În continuare, recomandăm conducătorilor auto ca pe drumurile acoperite cu zăpadă, să circule prudent, să adapteze viteza la condițiile din trafic, să aibă autovehiculele echipate corespunzător pentru condiții de iarnă și să se informeze în prealabil cu privire la condițiile de trafic din zonele tranzitate.

Biroul de Presă

al

Consiliului Județean Constanța




Situația drumurilor județene deschise la ora 15:30

  • DJ222 – tronsonul Mihail Kogălniceanu-Medgidia
  • DJ222F – tronsonul DN22A -Gârliciu
  • DJ223 – tronsonul Cernavodă-Seimeni-Dunărea
  • DJ224 – se lucrează la lărgirea tronsonului Medgidia-Tortoman-Siliștea-Băltăgești
  • DJ225 – tronsonul Mircea Vodă-Gherghina
  • DJ228 – tronsonul Nazarcea-Ovidiu
  • DJ307 – tronsonul Deleni-Șipote
  • DJ308 – tronsonul Mereni-Lanurile
  • DJ381 – tronsonul Medgidia-Valea Dacilor-Nod A2-Ciocârlia de Sus
  • DJ391 – tronsonul Cotu Văi-Negru Vodă-Cerchezu-Viroaga-DJ392
  • DJ391 – tronsonul Topraisar-Mereni-Osmancea
  • DJ391A – tronsonul Băneasa-Dobromir-Șipote



Au fost redeschise mai multe drumuri județene!

Situația drumurilor județene deschise de la ora 13:00:

  • DJ222 – tronson Mihail Kogălniceanu-Târgușor-Cheia-Grădina-Râmnic-hotar județul Tulcea
  • DJ223 – tronson Cernavodă-Ion Corvin și pe un fir cu refugii tronson DN2a-Tichilesti- Topalu
  • DJ223 – pe un fircu refugii pe tronsonul DN2A-Horia-Cloșca
  • DJ224 – tornson Siliștea-Baltăgești
  • DJ225 – tronson Tîrgușor-Mireasa și pe un fir cu refugii tronsonul Saraiu-Runcu
  • DJ226 – tronsonul de la DN22-Mihai Miteazu
  • DJ226B – pe un fir cu refugii tronsonul DN2A-Pantelimon
  • DJ226A – tronsonul Nuntași-Cogealac
  • DJ381 – tronsonul Potârnichea-DN38
  • DJ391 – tornsonul Topraisar – Mereni și pe un fir cu refugii pe tronsonul Topraisar- Biruința
  • DJ391A – tronsonul Oltina-Băneasa
  • DJ392 – tronsonul Amzacea-General Scărișoreanu
  • DJ394 – tronsonul Pechineaga -DN39
  • DJ395 – tronsonul Plopeni-DN38



2020: pandemia a redus cu 14% infracțiunile in județ!

COMUNICAT DE PRESĂ

privind activitatea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Constanța în anul 2020

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Constanța, la fel ca Poliţia Română în ansamblul său, şi-a continuat eforturile de îndeplinire a standardelor de performanţă. O atenţie deosebită s-a acordat realizării unui climat de cooperare şi încredere, atât în interiorul instituţiei noastre, cât şi în relaţiile cu cetăţenii şi cu celelalte forţe, în vederea menţinerea ordinii şi liniştii publice a comunităţii din judeţul nostru. 

Gestionarea resurselor umane reprezintă o prioritate și s-a avut în atenţie, permanent, încadrarea funcţiilor din statul de organizare, în prezent instituția noastră având un procent de ocupare a funcţiilor prevăzute de 80,4%, din care: ofiţeri 73,3%, agenţi 82,8% şi personal contractual 76 %. 

În anul 2020, ca urmare a unor contracte de achiziții, inspectoratului i-au fost alocate: 156 de autospeciale, 813 pistoale Beretta, 110 căști cu vizor, 205 maiouri antiglonț/ anti-înjunghiere și veste antiglonț și 13 complete blocaj trecere auto. În contextul pandemiei de COVID-9, s-a acordat atenție sporită achiziției de materiale pentru protecția personalului. 

La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, în anul 2020 au fost recepţionate şi dispecerizate aproximativ 61.000 de apeluri prin S.N.U.A.U. 112. 

În ceea ce priveşte situaţia operativă, în anul 2020, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța se constată o scădere cu 13,93 % a infracțiunilor sesizate față de anul 2019. 

Totodată, analiza situaţiei operative în anul 2020 reliefează o scădere de peste 16,5% a infracţiunilor comise contra patrimoniului, față de anul 2019. Infracţiunile de furt prezintă un trend descendent semnificativ, faţă de anul trecut, fiind sesizate cu 21,37% mai puține fapte. De asemenea, un trend descendent semnificativ înregistrează și infracțiunile de tâlhărie, fiind înregistrate cu 35,29% mai puține fapte față de anul precedent. 

În acest sens, polițiștii au urmărit în cursul anului 2020 să înlăture condiţiile care generează sau favorizează comiterea acestui gen de infracţiuni, iar activitățile de prevenire au avut scopul de a realiza o educaţie adecvată, o pregătire antiinfracţională cât mai bună a populaţiei pentru a obţine o implicare cât mai mare a cetăţenilor şi a factorilor cu responsabilităţi în acest domeniu. 

În ceea ce privește siguranța rutieră, din analiza datelor statistice, se constată că, în anul 2020, numărul accidentelor rutiere a scăzut cu 42,71% față de anul 2019. Principalele cauze generatoare de accidente rutiere în anul 2020 au fost traversarea neregulamentară, preocupări de natură a distrage atenția și viteza neadaptată la condițiile de drum. 

În urma activităților desfășurate pe această linie, au fost constatate 1.538 de infracțiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice, au fost aplicate 34.665 de  sancţiuni contravenţionale, au fost reţinute în vederea suspendării dreptului de a conduce 4.297 de permise de conducere şi 1.424 certificate de înmatriculare. 

La nivelul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au fost sesizate 1.332 de infracțiuni de infracțiuni economico-financiare, cu 127 mai multe față de anul precedent. 

Referitor la activitatea de urmărire naţională şi internaţională, au fost puse în executare 500 de mandate și sentințe penale. 

În anul 2020, polițiștii criminalişti au efectuat aproximativ 6.700 de cercetări la fața locului și deplasări pentru alte evenimente și au ridicat aproximativ 34.000 de urme de diferite categorii, care au condus la identificarea sau probarea vinovăţiei a 147 de persoane. 

În contextul cooperării inter-instituţionale, trebuie subliniată buna colaborare cu Instituţia Prefectului – Judeţul Constanța. Principalul domeniu aflat în atenţia poliţiştilor, conform competenţelor, este cel al menţinerii ordinii şi siguranţei publice, în care s-a colaborat cu mai multe instituţii, cu atribuţii în domeniu, precum Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Constanța, Gruparea de Jandarmi Mobilă Tomis Constanța, Garda de Coastă. În anul 2020, în contextul pandemiei, cooperarea între structurile implicate a fost una eficientă. 

Creşterea gradului de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni, prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranţa stradală, siguranţa rutieră, precum şi destructurarea grupărilor infracţionale, asigurarea resurselor umane, a mijloacelor materiale şi financiare necesare dezvoltării şi menţinerii capacităţii operaţionale a Poliţiei Române, reprezintă principalele obiective stabilite de către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Constanța pentru anul 2021. 

https://ct.politiaromana.ro/                         




La primele ore ale dimineții, Polaris Mangalia a continuat împrăștierea de material antiderapant (video)




Centrul Național de Învățământ Turistic S.A. organizează cursuri de formare pentru meseriile de bucătar, ospătar și cameristă!

Comunicat

Avem deosebita plăcere să vă informăm despre oportunitatea participării angajaților din domeniul HoReCa si Turism la cursuri GRATUITE de formare profesională, organizate de Centrul Național de Învățământ Turistic S.A., în cadrul proiectului “Calificare, Competențe, Competitivitate în Regiunea Sud-Est” (contract POCU/464/3/12/128144).

Proiectul se derulează în perioada 05.02.2020 – 04.10.2021 și este cofinanțat din FSE prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Obiectivul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea nivelului de competențe profesionale pentru angajații care activează în domenii precum turism și ecoturism, procesarea alimentelor și băuturilor, în județe din Regiunea Sud-Est (în principal Constanța).

Centrul Național de Învățământ Turistic S.A., în calitate de Partener 1, va organiza cursuri de formare profesională pentru următoarele calificări:

  • BUCĂTAR (720 ore – 240 ore teorie și 480 ore practică – (grupa 2) – începând cu luna februarie 2021 – au loc înscrieri
  • OSPĂTAR (CHELNER) VÂNZĂTOR ÎN UNITĂȚI DE ALIMENTAȚIE – (720 ore – 240 ore teorie și 480 ore practică) – (grupa 2) – începând cu luna februarie 2021 – au loc înscrieri
  • CAMERISTĂ – (360 ore – 120 ore teorie și 240 ore practică) – începand cu luna martie 2021 – au loc inscrieri

Cursanții absolvenți vor primi diplome certificate de către Autoritatea Națională pentru Calificări, cu recunoaștere națională și internațională.

Condițiile de participare sunt:

  • calitatea de angajat cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial) la întreprinderi din regiunea de dezvoltare Sud-Est;
  • întreprinderea (angajatorul) își desfășoară activitatea principală sau secundară într-unul din sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC, respectiv: Turism și ecoturism; Procesarea alimentelor și băuturilor;
  • să aibă un nivel de educație care să-i permită accesul la programul de formare;

Locurile sunt limitate! Pentru persoanele care au dosarul complet și îndeplinesc condițiile de eligibilitate se va aplica regula “primul venit, primul servit”.

Pentru mai multe informații, nu ezitati să ne contactați!

Cristiana Paraschiv

Expert comunicare si grup-tinta P1

Tel.: 0215.492.892

E-mail: cristiana.paraschiv@cnit.ro




A fost activat Centrul Judetean de Conducere si Coordonare a Interventiei Constanta!

Începând cu ora 10.00 la nivelul judeţului Constanta a fost activat Centrul Judetean de Conducere si Coordonare a Interventiei Constanta, la sediul ISU Constanța:

  • a fost operationalizata Grupa operativa la ISU Constanta;
    -a fost transmis mesaj ro-alert privind inchiderea drumurilor
  • au fost transmise informarile si avertizarile meteo catre UAT-uri si institutiile publice din judet;
  • a fost dispusa instituirea permanentei la primarii;
  • au fost dispuse masuri de asigurare a spatiilor de cazare pentru persoanele aflate in dificultate;
  • mentinerea in stare de operationalitate a tuturor mijloacelor de interventie apartinand institutiilor cu competenta si atributii de interventie in astfel de situatii de urgenta;
  • administratorii drumurilor nationale si judetene, ne-au asigurat ca au in bazele de deszapezire toate utilajele prevazutein planuri, atat cele proprii cat si cele prevazute prin contract si stocurile de material antiderapand si solutii chimice;
  • încă de ieri au fost identificate femeile gravide aflate la termen si s-a luat legatura cu medicii care le au in evidenta și au fost aduse la spital persoanele
    dializate;
    -97 de utilaje de deszăpezire acționează pe toate tronsoanele afectate de viscol;
    -în continuare sunt blocate din cauza zăpezii 198 de vehicule(439 persoane) ;
    -au fost operationalizate 2 puncte de lucru, la Baneasa si Topraisar, cu sprijinul RAJDP, constând în 2 senilate , incadrate cu 2 paramedici din cadrul ISU CT.
    -total forte MAI angrenate -426(205 ISU, 55 IJJ, 82 IPJ, GARDA COASTA 84)
    -pana la aceasta ora, în judeţul Constanta sunt afectate din punct de vedere al alimentării cu energie electrică 20 localităţi ;
  • nu au fost ridicate probleme in ceea ce priveste alimentarea cu gaze si apa;

-in continuare toate drumurile judetene si nationale(exceptie DN 39 , DN 39 A, A 2) sunt inchise;
-in toate porturile manevrele sunt suspendate;
-fara probleme hidrologice
RECOMANDARI:
☑ Evitați pornirea la drum pe timp de viscol şi ninsoare puternică.
☑ Dacă deplasarea este absolut necesară, să vă informați, în prealabil, dacă pe traseul stabilit nu sunt drumuri blocate.
☑ Înainte de plecare, asigurați-vă că sistemul de încălzire funcţionează eficient, rezervorul de combustibil este plin, iar autovehiculul este echipat corespunzător pentru circulaţia în condiţii de iarnă (anvelope specifice sezonului rece, lanţuri antiderapante, lopată, săculeţ cu nisip).
☑ Urmăriți la posturile radio/tv buletinele meteorologice şi recomandările autorităţilor.
Asigură-ţi următoarele materiale:
• Sare pentru topirea gheţii de pe trotuar şi căile pe care circulaţi în gospodăria dumneavoastră
• Nisip pentru a îmbunătăţi tracţiunea
• Unelte de îndepărtare a zăpezii
• Dacă locuiești la casă asigură-te că ai suficient combustibil de încălzire
• Izolează casa din punct de vedere termic

Pregătește-ți autoturismul astfel:
• Acumulatorul şi sistemul de aprindere trebuie să fie în stare foarte bună, iar bornele bateriei curăţate
• Asigură-te că nivelul antigelului este suficient pentru a evita îngheţarea
• Asigură-te că sistemul de încălzire şi dezgheţare funcţionează eficient
• Verifică sistemul de acţionare al ştergătoarelor de parbriz; asigură un nivel corespunzător de lichid de curăţare
• Asigură-te că termostatul funcţionează corespunzător
• Verifică funcţionarea farurilor şi luminilor de avarie
• Verifică dacă există fisuri în sistemul de eşapament, repară-le sau înlocuiește-l dacă este necesar. Inhalarea monoxidului de carbon este letală
• Verifică nivelul şi densitatea uleiului. Uleiuri grele coagulează mai mult la temperaturi joase şi nu sunt la fel de lubrifiante
• Folosește anvelope pentru zăpadă şi dotează-te cu lanţuri antiderapante
• Pregătește-te să utilizezi combustibil adecvat sezonului şi verifică filtrul de aer
În timpul evenimentului
GER
• Ascultă la radio, televiziune, buletinele meteorologice şi informaţiile autorităţilor locale responsabile cu gestionarea situaţiilor de urgenţă
• Mănâncă regulat şi bea lichide, dar evită excesul de cofeină şi alcool
• Evită să te extenuezi când curăţi zăpada depusă. Efortul fizic în condiţii de frig extrem poate cauza un atac de inimă. Înainte de a ieşi afară pentru a face efort fizic, este necesară o încălzire a organismului.
Fii atent la semnele de îngheţ.
Acestea includ pierderea simţurilor şi culoarea albă a vârfurilor degetelor de la mâini, de la picioare, urechilor şi nasului.
Dacă observi astfel de simptome, solicită imediat ajutor medical.

Fii atent la semnele de hipotermie.
Acestea includ: frisoane incontrolabile, pierderea memoriei, dezorientare, incoerenţă, exprimare neclară, somnolenţă şi epuizare aparentă
Dacă observi astfel de simptome, du victima într-un spaţiu călduros, îndepărtează-i hainele umede, încălzește-i mai întâi partea centrală a corpului şi, dacă victima este conştientă, administrează-i băuturi calde non-alcoolice. Solicită ajutor medical cât mai urgent posibil.
• Economisește combustibilul pentru încălzit, dacă este necesar, menţinând temperatura în casă mai redusă decât în mod normal
• Închide temporar alimentarea cu căldură în anumite camere
• Utilizează autoturismul, numai dacă este absolut necesar

Dacă trebuie să conduci, ia următoarele măsuri:
• Circulă doar ziua, niciodată singur, şi anunță cunoştinţele despre programul tău
• Folosește drumuri principale; evită drumurile secundare considerate scurtături

VISCOL
Dacă un viscol te surprinde în maşină, ia următoarele măsuri:
• Trage pe dreapta
• Pornește luminile de avarie şi agață o cârpă pe antena radio ori la geam
• Rămâi în autoturism până ce forţele de salvare vin în ajutor
• Nu ieşi dacă nu vezi în apropiere o clădire în care ai putea să te adăpostești. Atenţie, distanţele sunt distorsionate de zăpada viscolită. O clădire poate părea aproape, dar poate fi prea departe pentru a merge prin nămeţii mari de zăpadă
• Pornește motorul şi sistemul de încălzire aproximativ 10 minute la fiecare oră, pentru a menţine cald în interior. Când motorul funcţionează, deschide uşor o fereastră pentru ventilaţie. Acesta te va proteja împotriva inhalării monoxidului de carbon
• Curăţă periodic zăpada de pe ţeava de eşapament
• Mişcă-te pentru a menţine organismul cald, evitând extenuarea
• Nu adormi. O persoană trebuie să fie trează, în orice moment, pentru a vedea forţele de salvare
• Bea lichide pentru evitarea deshidratării
• Ai grijă să nu consumai bateria autoturismului. Bateria este necesară la menţinerea în funcţiune a luminilor, căldurii şi radioului
• Pornește lumina din interior pe timp de noapte pentru ca echipele de salvare să te observe
• Dacă te afli într-o zonă deschisă, şi ai posibilitatea, scrie mare pe zăpadă „SOS” pentru a atrage atenţia piloţilor care survolează zona în căutarea ta
• Dacă viscolul a încetat şi este absolut necesar, părăsește maşina şi continuă drumul pe jos




Echipele Polaris Mangalia au intervenit după prima ninsoare viscolită a acestui sezon

Astăzi, după ce ninsoarea s-a înteţit, iar vântul a început să sufle cu putere, echipele Polaris Mangalia au intervenit, astfel ca circulaţia pietonilor şi conducătorilor auto să nu aibă de suferit.

Potrivit noului director general al Societăţii Polaris Mangalia, Cristina Dumitru, „s-a intervenit cu două împrăştietoare de material antiderapant şi cu lame, acolo unde se impunea. De asemenea, s-a intervenit pe trotuare, unde au fost mobilizate echipe de lucrători dotaţi cu sare şi lopeţi, folosindu-se şi un ATV cu lamă şi sărăriţă. O situaţie mai dificilă a fost creată de viscol în zona cuprinsă dintre IAS şi Zootehnie. Aici, au fost trimise două buldoexcavatoare, unul rămânând să asigure permanenţa, întrucât zăpada este, permanent, viscolită din câmp, pe drumul ce leagă IAS-ul de Zootehnie.”   




Ro Alert: Cod Portocaliu de vreme rea. Mai multe localități fără curent electric, autoturisme blocate de zăpadă!

A fost emis un mesaj Ro Alert Cod Portocaliu de vreme rea, pentru judetul Constanța. Totodată, a fost anunțată închiderea drumurilor județene și naționale, cu excepția DN39 și A2.

AUTOVEHICULE BLOCATE, SITUAȚIA LA ORA 15:00:

  • DN38 Topraisar – Amzacea – 20 de autovehicule
  • DN38 Comana – Amzacea – 4 autovehicule
  • DJ391 – un autovehicul
  • DJ 392 – 3 autovehicule
  • DN3 – 50 de autovehicule
  • DJ222 – 20 de autovehicule
  • DN3 Deleni – Adamclisi – 10 autovehicule
  • DN3 zona Ion Corvin – 3 autovehicule
  • DC63 zona Țepeș Vodă – un autovehicul
  • DJ226A zona Râmnicu de Jos – un autovehicul
  • DN22 – 15 autovehicule
  • DJ226 Nuntași – Săcele – un autovehicul

LOCALITĂȚI AFECTATE DE LIPSA CURENTULUI ELECTRIC, SITUAȚIA LA ORA 14:00:
23 August, Cernavodă, Ciocârlia, Constanța (cartier Palas), Corbu, Istria, Lipnița, Lumina, Mihail Kogălniceanu, Năvodari, Negru Vodă, Nicolae Bălcescu, Oltina, Ostrov, Patelimon, Săcele, Târgușor, Topraisar, Valu lui Traian.

Din cauza ninsorilor abundente și a viscolului care produc vizibilitate redusă, CNAIR si Poliția Rutieră au decis închiderea circulației rutiere pe următoarele sectoare de drumuri naționale:

DN22C, km 0+000 – km 42+740, Cernavodă-Murfatlar;
DN2A, km 126+000 – km 183+000, Hârșova – Mihail Kogălniceanu;
DN3 DN , km 129+000 – km 271+429, Ostrov – Murfatlar.




Noi măsuri anti-Covid: masca rămâne obligatorie în toate spațiile publice!

Astăzi, 27 ianuarie a.c., prefectul județului Constanța, Silviu-Iulian COȘA, a convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în vederea votării hotărârii nr. 3 din 2021. Aceasta prevede activarea Centrului Județean de Conducere și Coordonare a Intervenției pe perioada codurilor meteorologice de vreme severă, constatarea încadrării județului Constanța în limita de incidență cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și constatarea încadrării U.A.T. Fântânele în limita de incidență cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile mai mare de 3/1.000 de locuitori.

Astfel, ca urmare a intrării județului Constanța sub atenționarea codului portocaliu de vreme severă, în timpul votării hotărârii a fost propusă și aprobată activarea Centrului Județean de Conducere și Coordonare a Intervenției (CJCCI), care va funcționa cu scopul gestionării acțiunilor împotriva efectelor vremii severe.

CJCCI este alcătuit din reprezentanți ai instituțiilor cu atribuții în domeniul fenomenelor meteorologice de iarnă, printre care Comandamentul Flotei, IPJ Constanța, Garda de Coastă, IJJ Constanța, DRDP Constanța, RAJDP Constanța, Enel Distribuție Dobrogea, ISU „Dobrogea” Constanța și autorități publice județene și locale.

De asemenea, a fost votată favorabil încadrarea județului în limita de incidență cuprinsă între 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. În acest caz, se vor aplica măsurile cuprinse în anexa 3 a hotărârii, după cum urmează:

1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise. Este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minimum 2 metri față de alte persoane.

2. Administratorii/Proprietarii spaţiilor publice deschise au obligația afişării la loc vizibil informaţii privind obligativitatea purtării măştii de protecţie în spaţiile respective.

3. Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spaţiului.

4. Organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

5. Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale este interzisă.

6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă  fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06.00-23.00.

7. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, este permisă  fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06.00-23.00. 

8. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 6 şi 7 este restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.

9. Operatorii economici prevăzuţi la pct. 6 şi 7 vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1493/2788/149/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

10. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului.

NOTĂ: Măsurile cuprinse în anexa 3 a hotărârii sunt valabile inclusiv pentru municipiul Constanța, având în vedere că rata de incidență este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori (2,59).

În aceeași ședință CJSU a fost votată și constatarea încadrării U.A.T. Fântânele în limita de incidență cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile mai mare de 3/1.000 de locuitori. Astfel, vor intra în vigoare măsurile din anexa 4 a hotărârii, având în vedere că rata de incidență depășește pragul de 3/1.000 locuitori (3,02):

1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice închise și deschise. Este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minimum 2 metri față de alte persoane.

2. Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este interzisă.

3. Organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

4. Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale este interzisă.

5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este interzisă.

6. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, se desfăşoară doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi.

7. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 5 şi 6 este restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.

8. Operatorii economici prevăzuţi la pct. 5 şi 6 vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1493/2788/149/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

9. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

9.1. Funcționarea operatorilor din domeniul jocurilor de noroc care comercializează bilete de tip LOTO, pariuri și lozuri, este permisă doar pentru activitatea de vânzare a acestora, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară (H CNSU 60/17.12.2020).

Cele două măsuri sunt valabile de mâine, 28 ianuarie a.c., pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

      Instituția Prefectului – Județul Constanța




Polaris acţioneazǎ cu utilajele de deszăpezire pe strǎzile din Constanţa

            Din cauza avertizarilor meteorologice, de temperaturi scăzute si ninsori, comandamentul de iarnă din cadrul Polaris M Holding a fost activat încă de ieri seară, 26 ianuarie. Incepand cu ora 02:00, utilajele de deszăpezire, 9 sărăriţe şi 22 de autospeciale, au fost scoase pe străzile din municipiul Constanța pentru îndepărtarea zăpezii şi combaterea poleiului.

            Utilajele de deszăpezire au staţionat în cele 9 puncte prevăzute în planul pentru combaterea poleiului, pregătite să intervină când situaţia o va impune. Sărăriţele au început să împraştie material antiderapant pentru a combate poleiul de pe poduri, străzi şi bulevarde, iar cele 22 de autospeciale cu lamă intervin unde s-a depus deja un strat de zapada.

 Aproximativ 150 de angajaţi curăţă manual zăpada din staţiile de autobuz, pasaje si scările de acces către intrările în unităţile sanitare.

Stocurile de material antiderapant si combustibil sunt asigurate din timp pentru sezonul 2020-2021. Sunt pregătite 13 mii de tone de material antiderapant si 40 de mii de tone de combustibil. Cantităţile de material antiderapant si combustibil se pot suplimenta în funcţie de condiţiile meteorologice, astfel încât activitatea sa se desfăşoare în condiţii optime.

La momentul emiterii acestui comunicat, se circulă în condiţii normale de iarnă, fără ca traficul rutier şi pietonal să fie afectat, iar întreaga activitate de deszăpezire este monitorizată permanent pentru  gestionarea operativă a eventualelor urgențe cauzate de condiţiile meteo nefavorabile.

Polaris M Holding şi Primăria Constanța recomandă utilizarea cu precădere a mijloacelor de transport în comun şi evitarea utilizării automobilelor personale în această perioada. De asemenea, în perioadele cu ninsori abundente, deţinătorii de autoturisme sunt rugaţi să nu-şi parcheze autoturismele la marginea drumului, astfel încât să nu îngreuneze accesul utilajelor de deszăpezire, pluguit şi combatere a poleiului.




Eforie: polițist rănit cu cuțitul, în timp ce încerca să calmeze un bărbat violent

În cursul serii trecute, în jurul orei 21.00, polițiștii din cadrul Poliției stațiunii Eforie au fost sesizați cu privire la faptul că, pe o strada din localitatea Eforie Nord, un bărbat s-ar manifesta violent și ar fi recalcitrant.

La fața locului s-a deplasat un echipaj format din 2 polițiști, care a încercat să îl legitimeze pe bărbatul în cauză. Acesta a refuzat, devenind violent și agitat, moment în care polițiștii au procedat la imobilizare. Pentru a-și asigura scăparea, bărbatul a scos o armă albă (cuțit), cu care l-a înjunghiat pe unul dintre polițiști, ulterior fugind.

Cei doi agenți de poliție au plecat în urmărirea acestuia, iar unul a tras două focuri de avertisment în plan vertical.

Imediat, au fost mobilizați zeci de polițiști, care au început căutările pentru depistarea bărbatului.

În scurt timp de la eveniment, acesta a fost depistat pe faleza din localitatea Eforie Nord de către un alt polițist. La vederea patrulei, bărbatul a reacționat din nou violent, încercând să îl lovească pe polițist cu o șurubelniță.

Acesta a fost imobilizat, încătușat și dus la sediul Poliției stațiunii Eforie, pentru audieri.

Precizăm faptul că polițistul rănit a fost transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, la acest moment fiind conștient și stabil.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ultraj, dosarul fiind instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța.