O avarie majoră în zona Tomis III din municipiul Constanța a sistat apa potabilă în mai multe cartiere

RAJA, apa potabilă, Constanța, Năvodari, Mangalia, robinet

Astăzi – 05 noiembrie 2025, a survenit o avarie majoră la nivelul conductei magistrale de distribuție a apei potabile, cu diametrul de 600 mm, situată la intersecția străzii Soveja cu bulevardul Tomis din municipiul Constanța.

Având în vedere caracterul urgent al intervenției, numărul mare de consumatori afectați și complexitatea lucrărilor, s-a luat decizia executării intervenției pe timpul nopții, pentru a reduce disconfortul utilizatorilor. Totodată, sunt necesare lucrări pregătitoare menite să limiteze durata întreruperii furnizării apei.

Pentru realizarea acestor reparații, suntem nevoiți să sistăm furnizarea apei potabile din această noapte, ora 22.30 până joi – 06 noiembrie 2025, ora 07.00.

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din următoarele zone:

  • Cartierul Anadalchioi, cu punctele termice: 53, 54, 55, 56 și 77;
  • Bulevardul Alexandru Lăpușneanu – tronsonul delimitat de strada Nicolae Iorga și bulevardul Tomis, cu străzile adiacente și punctele termice 100, 115 și 124;
  • Perimetrul delimitat de: bulevardul Alexandru Lăpușneanu – strada Soveja – bulevardul Tomis – bulevardul Alexandru Lăpușneanu, inclusiv străzile adiacente.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat utilizatorilor din zonele afectate, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Totodată, rugăm utilizatorii să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

După reluarea furnizării apei, este posibil ca aceasta să prezinte modificări temporare de calitate, precum turbiditate sau culoare, motiv pentru care recomandăm utilizarea ei doar în scopuri casnice, până la limpezirea completă.




Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia ANGAJEAZĂ electrician și economist: Iată condițiile solicitate

Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia

Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a două posturi contractuale de execuție vacante cu normă întreagă.

Potrivit anunțului Sanatoriului Balnear Mangalia, cele două posturi sunt următoarele:

  • economist specialist IA, specialitate eonomică, la Compartimentul de Resurse Umane-Salarizare-1 post
  • electrician- muncitor calificat I, întreținere clădiri și instalații, normă întreagă, 8h/zi, 1 post la Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia de la Hotel Hora (stațiunea Saturn),

Taxa de concurs pentru funcții execuție cu studii superioare:150 lei

Taxa de concurs pentru funcții de execuție cu studii medii: 80 lei

Condiţii generale:

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specific potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de falsuri contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractual pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g )nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor personae sau asupra minorilor, precum  şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale, sunt:

Pentru postul de economist specialist IA, specialitate economică:

–       Diplomă de licență în specialitate economică

–       6 ani şi 6 luni vechime  în specialitate

Pentru postul de electrician, muncitor calificat I:

–      Diplomă de absolvire a școlii generale

–      Certificat de calificare

–      9 ani vechime în meserie

Pentru postul de

Concursul constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecţia dosarelor de înscriere;

b) proba scrisă( lucrare scrisă/grilă) şi/sauprobăpractică;

c) interviul.

Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:

a) abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;

b) capacitatea de analiză şi sinteză;

c) motivaţia candidatului;

d) comportamentul în situaţiile de criză;

e) abilităţi de comunicare;

f) iniţiativă şi creativitate.

(3) În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului, criteriile de evaluare prevăzute la alin. (2) lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de către comisia de concurs.

Calendar desfășurare concurs:

  • 05.11.2025-18.11.2025 De luni până vineri online sau  la sediu de la ora 10.00-14.00
  •  Data limită pentru depunerea dosarelor  (PUBLICARE 05.11.2025 perioada depunere 05.11.2025-18.11.2025 de luni pana vineri, on line sau la sediu de la ora 10.00-14.00
  • 19.11.2025      Până la Ora 16.00  Afișare selecției dosarelor concurenților
  • 20.11.2025      Online sau la sediu De la ora 10.00-14.00  Depuneri contestații analiză dosare
  • 21.11.2025      Până la Ora 16.00    Afișare soluționare contestații analiză dosare
  • 26.11.2025      Ora 10.00 PROBA SCRISĂ
  • 27.11.2025      Până la Ora 16.00  Afișare rezultate probă scrisă
  • 28.11.2025      On line sau la sediu De la ora 10.00-14.00 Depuneri contestații probă scrisă
  • 29.11.2025      Până la Ora 16.00 afișare soluționare contestații proba scrisă
  • 02.12.2025      Ora 10.00

PROBA INTERVIU

  • 03.12.2025 Până la Ora 16.00 Afișare rezultate  proba interviu
  • 04.12.2025  Online sau la sediu De la ora 10.00-14.00      Depuneri contestații  proba interviu
  • 05.12.2025 Până la Ora 16.00       afișare soluționare contestații şi rezultate finale

Locul depunerii dosarelor de concurs – la sediul din Strada Mircea cel Batrân nr.2, Mangalia, Județul Constanța.

E-mail: office@balnear.net

Tel. 0241/751215

Susținerea probei scrise (lucrare scrisă/test grilă) și interviu – Concursul de recrutare se va organiza la sediul din Strada Mircea cel Batrân nr.2, Mangalia.

Dosarul de înscriere la concurs va cuprinde:

  1. a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la regulamentul de concurs;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizatschimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasăcă nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor personae sau asupr aminorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate public sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, personae în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de personae vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. i) curriculum vitae, model comun european.

(2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e)este prevăzut în anexa nr. 3 la regulamentul de concurs.

(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine,  în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, înformatul standard stability prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia public competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicit expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia public competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia public organizatoare a concursului, potrivit legii.

(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia public organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

(7) În funcţie de decizia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronic sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34, HG 1336/2022.

(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronic sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data  oraorganizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronic sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

(10) Nerespectarea prevederiloralin. (7)şi(9), după caz, conduce la respingerea candidatului.

(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, HG 1336/2022, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Taxa de concurs ( se achită la casieria unității).

Relații suplimentare la secretariat, tel 0241751215.




PROIECT: Angajații Romsilva vor fi dotați cu bodycam-uri. Deputatul Florin Jianu: „Este un pas necesar pentru protejarea celor care apără patrimoniul natural al țării”

Florin Jianu

Comisia pentru mediu și echilibru ecologic din Camera Deputaților a dezbătut, astăzi, proiectul de lege care completează OUG 59/2000, privind Statutul personalului silvic. Proiectul le va da posibilitatea angajaților Romsilva să poarte bodycam-uri în timpul atribuțiilor de serviciu. Printre semnatarii proiectului se numără și deputatul Florin Jianu.

Acesta a transmis, ulterior întâlnirii de astăzi din Camera Deputaților:

Astăzi, în cadrul Comisiei pentru mediu și echilibru ecologic din Camera Deputaților, a fost dezbătut proiectul de lege PL-x 399/2025, care completează Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic.

Mă aflu printre inițiatorii acestui proiect și mă bucur că a primit azi un aviz favorabil cu vot “pentru” în unanimitate.

Scopul legii este clar: întărirea siguranței personalului silvic.

Inițiativa prevede dreptul angajaților care asigură paza fondului forestier, cinegetic, piscicol și a ariilor naturale protejate de a utiliza mijloace de înregistrare audio-video în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu.

Măsura crește gradul de protecție pentru cei care lucrează zilnic în teren, apărând pădurile, fauna și resursele naturale ale României.

Este un pas necesar pentru protejarea celor care, prin munca lor, apără patrimoniul natural al țării”.




Damen Mangalia ar putea fi salvat prin programul SAFE, anunță ministrul Economiei

Damen pustiu

Statul român este preocupat ca prin mecanismul SAFE, care aduce și o finanțare pentru zona navală, să salveze șantierul Damen Mangalia.

“Suntem preocupați, așa cum am anunțat, ca prin acest mecanism SAFE, care aduce o finanțare pentru zona navală, să salvăm șantierul naval de la Mangalia (Damen Mangalia).

Sunt discuții comerciale, pe care le analizăm, astfel încât să vedem că Statul român reușește nu doar să obțină un împrumut cu dobândă mica, de 3%, ci ne interesează ca produsul obținut să aibă un preț corect”, a precizat ministrul Radu Miruță.

Potrivit acestuia, autoritățile române se află în discuții pentru producerea în țară de echipamente și armament în domeniile naval, infanterie etc.

“Suntem în discuții pentru zona navală, pentru mașina de luptă infanterie, pentru arma de asalt, pentru drone. Analizăm toate ofertele posibile. Am primit de la Ministerul Apărării criteriile operaționale pe care aceste produse trebuie să le îndeplinească, iar la Ministerul Economiei căutăm cea mai bună variantă comercială pentru statul român”, a adăugat Radu Miruță.

România va beneficia de 16,68 miliarde de euro finanțare prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), potrivit alocărilor provizorii anunțate de Comisia Europeană pentru statele membre. Este a doua alocare ca ordin de mărime stabilită de Comisie. Lista proiectelor trebuie trimise la Comisie până pe 29 noiembrie.

În aceste zile, vor fi definitivate negocierile pentru accesarea fondurilor europene prin programul SAFE, urmând ca planurile de dotări să fie apoi aprobate în ședință a CSAT în a doua jumătate a lunii noiembrie și prezentate ulterior Comisiei Europene.




Andreea Cotoban, de la C.S. Farul, campioana MONDIALĂ la Kumite

Andreea Cotoban

În perioada 31.10-2.11.2025 la Sofia, în Bulgaria, s-a desfăşurat Campionatul Mondial de Karate-Do Shotokan, ediţia a-XV-a, pentru copii, minicadeţi, cadeţi, juniori şi seniori, feminin şi masculin.

Din Constanţa a participat sportiva Andreea Cotoban, de la C.S. „Farul”, antrenor Shihan Valerian Muşat, 8 Dan Shotokan.

Aceasta a participat la Kumite (luptă sportivă) la senioare, la trei probe diferite şi a obţinut următoarele rezultate:

  • Locul 1, la Kumite „Shobu Ippon”, +61 kg.
  • Locul 1, la Kumite „Shobu Nihon”, +61 kg.
  • Locul 2, la Kumite WKF, -68 kg.

Sportiva, la prima finală, a impresionat publicul prezent, prin faptul că a cîştigat meciul după cîteva secunde de la începere, printr-o lovitură care a surprins adversara şi aceasta a abandonat lupta.




Șoferiță prinsă fără permis în trafic, la Techirghiol

Poliție Mangalia Limanu Techirghiol

Pe 3 noiembrie 2025, în jurul orei 2.55, polițiști din cadrul Poliției orașului Techirghiol au oprit în trafic o femeie, de 47 de ani, pe strada Alexandru Pușkin din orașul Techirghiol.

Potrivit IPJ Constanța, s-a dovedit că femeia avea suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs.

În cauză, cercetările sunt continuate de polițiști.




LOVITURĂ în instanță pentru primarul suspendat al Mangaliei: Decizia de azi a magistraților Curții de Apel Constanța

Cristian Radu

Judecătorii Curții de Apel Constanța a respins, astăzi, cererea primarului suspendat al Mangaliei, Cristian Radu, de efectuarea a unei noi expertize financiar-contabile în cadrul Dosarului avocaților.

La termenul trecut, inculpatul Cristian Radu a instat în efectuarea unei expertize financiar contabile, iar inculpatul Andrei Grimberg a solicitat audierea în calitate de martori a trei persoane, respectiv Dragoș Angelescu, fost viceprimar al Mangaliei, Andrei Munteanu, avocatul Primăriei și a lui Dinu Mihai Daniel, fost consilier juridic la Garda Financiară, actual avocat.

Instanța a luat, astăzi, mai multe decizii în cadrul dosarului avocaților de la Mangalia. Iată care sunt acestea:

  • Respinge solicitările formulate de inculpata Boiţă Petrina privind administrarea probei cu înscrisuri constând în documentaţia care a stat la baza adoptării H.C.L. nr. 111/2016 şi emiterea unei adrese către Tribunalul Constanţa – Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
  • Respinge cererea D.N.A.-Serviciul Teritorial Constanţa vizând emiterea unei adrese către Primăria Mangalia pentru solicitarea de relaţii vizând organigrama instituţiei şi detalii referitoare la demararea unei proceduri de angajare a personalului de specialitate juridică.
  • Respinge cererea de efectuare a unei expertize financiar-contabile formulată de inculpaţii Radu Cristian şi Fotin Diana Ionela.
  • Respinge solicitarea inculpatului Grimberg Andrei Costin privind audierea martorilor Angelescu Dragoş şi Munteanu Andrei.
  • Încuviinţează audierea în calitate de martor a numitului Dinu Mihai Daniel – propus de inculpatul Grimberg Andrei Costin.
  • Încuviinţează pentru inculpata Boiţă Petrina înscirisurile depuse la dosar pentru termenul din data de 20.10.2025, având în vedere teza probatorie formulată în concluziile scrise ataşate acestor documente (volumul 10 instanţă).
  • Dispune citarea martorului Dinu Mihai Daniel pentru termenul de judecată din data de 24.11.2025, ora 1000, sub sancţiunea amendării în caz de neprezentare.

Cu drept de apel odată cu fondul cauzei. Pronunţată astăzi 03.11.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor şi procurorului, prin mijlocirea grefei instanţei.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut, în esență, următoarea stare de fapt:

În perioada octombrie 2014 – decembrie 2017, inculpatul Radu Cristian, în calitatea menționată mai sus, cu încălcarea dispozițiilor legale, ar fi încheiat cu o societate de avocatură, reprezentată de inculpatul avocat în cadrul Baroului București, trimis în judecată în prezenta cauză, un număr de 95 de contracte având ca obiect asistenţa juridică şi reprezentarea primăriei municipiului Mangalia în dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi altor organe judiciare sau jurisdicționale.

Este de precizat faptul că o parte dintre acestea ar fi fost încheiate în condițiile în care, la nivelul primăriei Municipiului Mangalia, existau deja contracte de asistenţă juridică încheiate cu o altă societate de avocatură, în care ar fi fost prevăzute onorarii și de peste 200 de ori mai mici față de cele stabilite în noile contracte.
În contextul menționat mai sus, primarul Radu Cristian ar fi beneficiat de ajutorul celorlalți șase inculpați, funcționari publici, care ar fi întocmit și semnat diverse acte (referate de necesitate, caiete de sarcini, etc.), ce ar fi stat la baza organizării unor proceduri formale de achiziție a serviciilor judiciare menționate mai sus.
Ca urmare a demersurilor menționate mai sus, primăria municipiului Mangalia a fost prejudiciată cu suma totală de 13.675.922 lei.




LOVITURĂ a procurorilor DIICOT în județul Constanța: Trei traficanți de crital, ARESTAȚI

Droguri, DIICOT

Polițiștii BCCO Constanța, împreună cu procurorii DIICOT – Serviciul  Teritorial Constanța, au documentat activitatea infracțională a 3 persoane (doi bărbați și o femeie ), cercetate pentru săvârșirea infracțiunilor de trafic de droguri de mare risc, iar una dintre persoane, de 32 de ani, este cercetată și pentru infracțiunea de deținere, fără drept, de droguri de mare risc pentru consum propriu.

Cercetările au fost demarate la data de 31 octombrie 2025, atunci când un echipaj al Direcției Generale de Poliție Locală Constanța a surprins în flagrant delict, 3 persoane, în parcul situat în zona Gării C.F.R. Constanța, imediat după ce ar fi tranzacționat o cantitate de peste 6 grame de fragmente vegetale și o țigaretă confecționată artizanal, ambele conținând MDMB-4en-PINACA (drog de mare risc), în valoare de 1.000 de lei.
La datele de 31 octombrie și 1 noiembrie 2025, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul  Teritorial Constanța au dispus reținerea celor 3 persoane cercetate.
La data de 1 noiembrie 2025, judecătorul de drepturi și libertăți  din cadrul Tribunalului Constanța a dispus arestarea preventivă a acestora, pentru 30 de zile.
Precizăm faptul că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale, prevăzute de Codul de Procedură Penală precum și de prezumția de nevinovăție.



Șofer BEAT criță, depistat pe o stradă din satul Vânători: Ce alcoolemie a indicat etilotestul

Poliție

La data de 2 noiembrie 2025, în jurul orei 15.30, polițiștii Poliției municipiului Mangalia au identificat un bărbat, de 53 de ani, care a condus utilaj agricol neînmatriculat pe strada Duculeasa din localitatea Vânători, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

Totodată, șoferul ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 1,06 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital pentru prelevarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei și substanțelor din sânge.

 




ATENȚIE! Cartierul Coiciu din Constanța a rămas fără apă potabilă

RAJA, apa potabilă, Constanța, Mangalia, robinet

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă de pe strada Fulgerului, din municipiul Constanța, echipele RAJA sunt nevoite să sisteze furnizarea apei potabile astăzi, 02 noiembrie 2025, în intervalul orar 04:00–17:00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii din zona cartierului Coiciu.

Inițial, echipele de intervenție au estimat finalizarea lucrărilor în jurul orei 13:00, însă, în urma lucrărilor de decopertare efectuate, s-a constatat necesitatea înlocuirii unui tronson din conducta de distribuție afectată, motiv pentru care a fost necesară prelungirea duratei de intervenție și, implicit, a întreruperii furnizării apei, până în jurul orei 17:00.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților din zonă și îi asigurăm că echipele noastre depun toate eforturile pentru finalizarea intervenției și reluarea serviciului în cel mai scurt timp posibil.

După reluarea alimentării, apa poate prezenta modificări temporare de calitate, precum turbiditate sau culoare. Din acest motiv, recomandăm utilizarea apei doar în scopuri casnice până la limpezirea completă.




Polaris M Holding anunță că benele pentru deșeuri voluminoase sunt amplasate în cartierele KM 5 și CET

Bena Polaris M Holding

Polaris M Holding anunță că, săptămâna aceasta, containerele speciale pentru colectarea deșeurilor voluminoase sunt amplasate în cartierele KM 5 și CET: strada Fântânele, colț cu strada Comarnic și aleea Egretei (platforma 110). 

Ce puteți depozita în bena de culoare verde: mobilier vechi deteriorat, canapele, rafturi, dulapuri, saltele, uși, obiecte de uz sanitar, mochete, calorifere, etc.

Ce NU puteți depozita în aceste containere: deșeuri menajere, deșeuri rezultate din construcții sau demolări, deșeuri de echipamente electrice și electronice, deșeuri reciclabile (hârtie, carton, plastic, metal, sticlă).

Graficul de colectare a deșeurilor voluminoase poate fi consultat pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța, la secțiunea „Mediu”.

În afara acestor bene amplasate temporar în toate cartierele orașului, constănțenii pot duce permanent deșeurile voluminoase la centrul de colectare situat pe bulevardul Aurel Vlaicu, nr.290 A, telefon: 0723 372 163.

Depozitarea sau abandonarea pe domeniul public al municipiului Constanța a deșeurilor constituie contravenție și se sancționează conform normelor legale în vigoare.




Veste bună pentru locuitorii din Pecineaga: S-a făcut primul pas pentru înființarea rețelei de gaze naturale. Marian Makkai: „Sperăm ca până la sfârșitul anului viitor să începem lucrarea”

Primaria Pecineaga

Veste bună pentru locuitorii comunei Pecineaga! Consiliul Local Mangalia a aprobat, în unanimitate, emiterea acordului cu privire la executarea lucrărilor de înființare a rețelei de distribuție gaze naturale de către U.A.T. comuna Pecineaga, respectiv punerea la dispoziție cu titlu gratuit a terenurilor proprietate publică (aparținând U.A.T. Municipiul Mangalia), viitorului concesionar al serviciului de utilitate publică de distribuție a gazelor naturale, pentru realizarea obiectivului de investiții “Înființare rețea de distribuție gaze naturale în comuna Pecineaga”.

Astfel, în comuna Pecineaga și satul Vânători va fi realizată o rețea de gaze naturale cu o lungime totală de 47.628 metri în prima etapă și 33.114 metri în cea de a doua etapă.

Potrivit edilului comunei Pecineaga, Marian Makkai, „odată obținută aprobarea UAT Mangalia pentru a trece cu conducta pe teritoriul Mangaliei, urmează licitația pentru proiectare, construcție și concesiune.

Până la sfârșitul lunii ianuarie, dacă nu sunt contestații se termină procedura, apoi se semnează contractul de finanțare și se începe lucrarea.

Sperăm ca până la sfârșitul anului viitor să începem lucrarea„, spune primarul comunei Pecineaga.

Ce prevede proiectul aprobat de Consiliului Local Mangalia

Terenurile aflate în domeniul public al U.A.T. Municipiul Mangalia, ce vor fi puse la dispoziția viitorului concesionar, sunt următoarele:

  • Teren reprezentând strada Munteniei – aflat în intravilan, domeniu public al municipiului Mangalia, având nr. cadastral 110838, înscris în Cartea Funciară nr. 110838, cu suprafața de 8567mp din acte (8388mp măsurată), categoria de folosință drum – lungime aproximativ 38m; Teren reprezentând strada Nicolae Mavrocordat aflat în intravilan, domeniu public al municipiului Mangalia, având nr. cadastral 111212, înscris în Cartea Funciară nr. 111212, cu suprafața de 2450mp din acte (1117mp măsurată), categoria de folosință drum lungime aproximativ 200m;
  • Teren reprezentând strada Alexandru Ilias Lot 1 aflat în intravilan, domeniu public al municipiului Mangalia, având nr. cadastral 111204, înscris în Cartea Funciară nr. 111204, cu suprafața de 7100mp din acte (3947mp măsurată), categoria de folosință drum – lungime aproximativ 357m;
  • Teren reprezentând Alexandru Ilias – Lot 2 – aflat în intravilan, domeniu public al municipiului Mangalia – lungime aproximativ 526mp;

Primarul comunei Pecineaga, Marian Makkai, a arătat, în solicitarea adresată Consiliului Local Mangalia, că instituția pe care o conduce intenționează să demareze procedurile pentru înființarea rețelei de distribuție gaze naturale în localitate, “un proiect de interes strategic pentru comunitate, menit să asigure creșterea calității vieții și atragerea de noi investiții în zonă„.




RAJA Constanta: Olimp, Neptun, Saturn, Venus și Jupiter, fără apă potabilă

RAJA, apa potabilă, Constanța, Năvodari, Mangalia, robinet

Astăzi – 01 noiembrie 2025, în jurul orei 11:48, Sursa de Apă Tatlageac din județul Constanța a înregistrat o cădere totală de tensiune, motiv pentru care pompele de la nivelul acesteia nu mai pot funcționa.

Până la remedierea avariei de natură electrică, consumatorii din localitatea 23 August, precum și cei din stațiunile: Olimp, Neptun, Saturn, Venus și Jupiter, nu au apă potabilă la robinete.

În același timp, în municipiul Mangalia se va furniza apă cu presiune redusă iar în unele zone, în funcție de topografia rețelei, cu preponderență la etajele superioare ale imobilelor, se poate înregistra lipsa totală a acesteia.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor afectați, pe care îi asigurăm că, imediat ce disfuncționalitățile de la nivelul sistemelor de alimentare cu energie electrică vor fi remediate, lucrătorii RAJA vor relua furnizarea apei.

Atragem atenția consumatorilor că, după reluarea alimentării, apa poate prezenta modificări temporare ale calității, cum ar fi turbiditatea sau culoarea. Recomandăm abonaților să evite consumul de apă potabilă și să o utilizeze doar în scopuri casnice până la limpezire.