(VIDEO) Sorin Grindeanu, noul președinte al PSD: Cine mai face parte din noua conducere

Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu a fost ales, la Congresul PSD, președinte al formațiunii politice. Lista lui Sorin Grindeanu cuprinde 27 de membri, inclusiv patru prim-vicepreședinți și vicepreședinți pe domenii cheie precum administrație, educație, economie, mediu, justiție și dezvoltare regională.

Echipa de conducere include cinci prim-vicepreședinți: Bogdan-Gruia Ivan, Victor Negrescu, Marius Oprescu și Ionuț-Florin Pucheanu, alături de Corneliu Ștefan.

Potrivit Știripesurse, printre vicepreședinți se numără: Daniel Băluță (Administrație Publică), Adrian-Dragoș Benea (Nord-Est), Gheorghe Cârciu (Identitate Națională & Diasporă), Francisk-Iulian Chiriac (Sud-Est), Mihnea-Cosmin Costoiu (Educație, Cercetare, Digitalizare & AI), Vasile Sebastian Dîncu (Afaceri Europene, Apărare & Siguranța Populației), Andrei Dolineaschi (Economie & Antreprenoriat), și Marius-Alexandru Dunca (Centru).

Alți vicepreședinți se vor ocupa de domenii specifice precum muncă și protecție socială (Doina Elena Fedorovici), București-Ilfov (Gabriela Firea), Sud (Adrian-Ionuț Gâdea), investiții și fonduri europene (Aladin-Gigi Georgescu), mediu și energie (Dumitrița Gliga), agricultură și turism (Romeo-Daniel Lungu), strategie legislativă (Silvia-Claudia Mihalcea), Vest (Laurențiu Nistor), Sud-Vest (Constantin Rădulescu), dezvoltare regională și infrastructură (Gheorghe Șoldan), politici publice și justiție (Adriana-Diana Tușa) și Nord-Vest (Gabriel-Valer Zetea).

 




RAZIE a polițiștilor rutieri și specialiștilor I.S.C.T.R. pe DN39! Au fost verificați transportatorii de persoane

RAZIE a polițiștilor rutieri și specialiștilor I.S.C.T.R. pe DN39

Polițiștii constănțeni de la Serviciul Municipal de Siguranță Rutieră, împreună cu specialiștii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, au desfășurat o acțiune pe DN39 pentru verificarea legalității transporturilor rutiere de persoane.

Acțiunea s-a derulat pe bulevardul I.C. Brătianu din municipiul Constanța și pe D.N. 39, în comuna Agigea.

Pentru a preveni accicentele rutiere produse pe fondul consumului de alcool, 22 de șoferi au fost testați cu aparatul etilotest.

În cadrul activităților derulate au fost verificate 29 de vehicule care efecutau transport de persoane.

În urma neregulilor constatate au fost aplicate 17 sancțIuni contravenționale pentru nerespectarea timpilor de conducere și de repaus, neutilizarea cartelei tahograf, lipsa licenței de transport, defecțiuni tehnice majore, transportul mai multor persoane decât numărul de locuri stabilit în certificatul de înmatriculare, dar și pentru alte abateri de la regimul circulației rutiere.

Valoarea sancțiunilor contravenționale este de aproximativ 65.000 de lei.

Totodată, au fost retrase 2 certificate de înmatriculare și 2 seturi de plăcuțe cu numere de înmatriculare.

De asemenea, au fost indisponibilizate 2 vehicule.




(VIDEO) Cinci persoane, printre care și un notar public, REȚINUTE în dosarul „Fabrica de moșteniri”: Cum ar fi fost exploatați bătrânii vulnerabili

Mascați, Fabrica de moșteniri

IPJ Constanța a remis un comunicat de presă, referitor la dosarul „Fabrica de moșteniri”. Potrivit IPJ Constanța, în urma activităților desfășurate de către polițiștii BCCO Constanța, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Constanța ieri, 6 noiembrie, a fost dispusă reținerea a cinci persoane.

Astăzi, 7 noiembrie 2025, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Constanța au sesizat judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Curții de Apel Constanța cu propunere de arestare preventivă a celor cinci persoane (dintre care o femeie, care are calitatea de notar public).

Totodată, procurorii au formulat propunere de înlocuire a măsurii arestului la domiciliu cu măsura arestării preventive, pentru 30 de zile, față de o altă persoană, care are calitatea de executor judecătoresc.

Precizăm că persoanele sunt cercetate pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu, fals intelectual și spălare a banilor.

Activitățile, în cauza denumită generic „fabrica de moșteniri”, au beneficiat de sprijinul specialiștilor din cadrul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

Acțiunea a fost desfășurată cu sprijinul jandarmilor din cadrul grupării Mobile de Jandarmi Constanța.

Facem precizarea că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Cum spun procurorii că erau exploatați, fără milă, bătrânii vulnerabili

Pe 9 iulie 2025, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Constanța, au documentat în cauza denumită generic „fabrica de moșteniri”,  activitatea infracțională a 13 persoane (5 bărbați și 8 femei), două dintre acestea având calitatea de notar public și respectiv de executor judecătoresc,  cercetate pentru săvârșirea infracțiunilor de trafic de persoane, constituirea unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu,  fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals, mărturie mincinoasă și spălare a banilor.

Din probele administrate în cauza a rezultat că,  începând cu vara anului 2015, una dintre persoanele cercetate, de 48 de ani, profitând de vârsta și starea de vulnerabilitate a trei persoanei vătămate, le-ar fi recrutat, transportat și adăpostit în imobile pe care acesta le deținea  în localitatea Oltina, menținându-le într-o stare de aservire, în scopul obținerii unor foloase materiale injuste prin însușirea drepturilor bănești cuvenite (pensie și ajutor de deces).

Pe durata exploatării, persoanele vătămate, dintre care una preluată de la o persoană cercetată, ar fi fost lipsite de hrană suficientă și adecvată, de tratament medical corespunzător afecțiunilor de care sufereau, precum și de îngrijirea și igiena necesare unor persoane aflate în imposibilitatea fizică și/sau psihică de a se îngriji singure.

În  cursul anului 2018,  aceeași persoană cercetată, de 48 de ani, ar fi inițiat și constituit împreună cu alte două persoane cercetate (una notar public și cealaltă executor judecătoresc) un grup infracțional organizat la care, ulterior, ar fi aderat, pentru diferite perioade de timp, și alți membri (printre care un alt notar public), în scopul de a dobândi, prin mijloace frauduloase, imobile aparținând unor persoane vulnerabile (vârstnici aflați în stadii avansate de degradare fizică și psihică ) și de a desfășura, ulterior, operațiuni menite să le asigure introducerea acestor bunuri în circuitul civil.

Cum funcționa schema prin care erau lăsați fără locuințe bătrânii

Astfel, în perioada 2018 – iulie 2025, inițiatorul grupării de criminalitate organizată în calitate de lider, acționând fie individual, fie cu sprijinul unor persoane (administratori de condominii sau președinți ai unor asociații de proprietari), ar fi identificat persoane aflate în situații vulnerabile (vârste foarte înaintate și/sau  sănătate precară), care dețineau în proprietate garsoniere sau apartamente, situate în municipiul Constanța.

Pentru fiecare caz în parte, ar fi fost conceput un circuit complex de operațiuni juridice, preponderent fictive, prin care s-ar fi urmărit și s-ar fi realizat transferul dreptului de proprietate asupra acestor imobile de la persoanele îndreptățite (moștenitori legali) către membri ai grupării de criminalitate organizată.

Prin prisma calităților oficiale deținute, trei dintre persoanele cercetate ar fi conferit actelor juridice încheiate aparența de legalitate necesară pentru a le face opozabile atât părților implicate, cât și terților.

Această aparență ar fi îngreunat considerabil demersurile persoanelor interesate de a obține anularea actelor respective în cadrul procedurilor judiciare (în special contestații la executare), inițiate pentru recuperarea imobilelor de care fuseseră deposedate în mod fraudulos.

În scopul obținerii dreptului de proprietate asupra unor imobile, la instigarea liderului, notarii publici care făceau parte din gruparea de criminalitate organizată, fie ar fi falsificat acte autentice (procură specială, contract de împrumut), fie ar fi derulat proceduri de succesiune testamentară, pe baza unor testamente false.

Prin aceste demersuri, s-ar fi urmărit fie obținerea unui drept de creanță fictiv în favoarea unui membru al grupării (cu rol de persoană interpusă) și împotriva proprietarului de drept, care nu avea cunoștință despre existența unei astfel de obligații, fie transferul direct al dreptului de proprietate asupra imobilului către persoana interpusă, prin moștenire, cu nesocotirea existenței succesorilor legali.

O asemenea situație ar fi fost înregistrată și în cazul uneia dintre victimele traficate de către liderul grupului infracțional organizat, care ar fi fost deposedată de locuința sa, situată în municipiul Constanța.

În situația în care nu se obținea rezultatul dorit, gruparea de criminalitate organizată, prin intermediul unei alte persoane cercetate, executor judecătoresc, demara proceduri de executare silită pe baza unor titluri executorii despre care acesta cunoștea că sunt false (ex.: contracte de împrumut întocmite cu date nereale).

În acest mod, executorul judecătoresc și-ar fi încălcat în mod deliberat obligațiile profesionale, acționând cu rea-credință și contribuind la realizarea scopurilor ilicite ale grupării.

Ulterior, după ce persoanele cercetate deveneau proprietarii imobilelor, inclusiv prin mecanismul unor licitații organizate în cadrul executărilor silite, acestea ar fi fost vândute, unor cumpărători de bună-credință, ori succesiv între membrii grupului, pentru disimularea modului fraudulos de dobândire.

În același scop, anumiți membri ai grupării de criminalitate organizată și-ar fi pus la dispoziție conturile bancare în care ar fi fost transferate sumele de bani obținute din vânzarea imobilelor.

În urma perchezițiilor domiciliare efectuate în cursul zilei de ieri, 8 iulie, au fost descoperite și ridicate înscrisuri, dispozitive de stocare a datelor, precum și alte mijloace de probă.

La aceeași dată, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Constanța au dispus reținerea celor 13 persoane (5 bărbați și 8 femei), două dintre acestea având calitatea de notar public și respectiv de executor judecătoresc,  cercetate pentru săvârșirea infracțiunilor de trafic de persoane, constituirea unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu,  fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals, mărturie mincinoasă și spălare a banilor.




Florian Dinu, administratorul campingului Sandalandala, va fi înmormântat duminică în Cimitirul Eernitatea din Mangalia

Lumânare

Florian Dinu fostul administrator al campingului Sandalandala, va fi înmormantat la Cimitirul Eternitatea din Mangalia, duminică, 9 noiembrie.

În cursul zilei de astăzi, după finalizarea necropsiei, va fi adus la Biserica Sfântul Ilie Tesviteanul și Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil de pe strada Rozelor din Mangalia.

Reamintim că ieri, 6 noiembrie 2025, fostul patron și actual administrator al campingului Sandalandala din Vama Veche și-a pus capăt zilelor.

Tragedia a surprins întreaga comunitate locală. Florian Dinu avea 44 de ani și lasă în urmă o fetiță.




O butelie a sărit în aer la Movilița, comuna Topraisar. Un bărbat a fost rănit

pompieri1

În această dimineață, la Movilița, comuna Topraisar a avut loc o explozie puternică, pe strada Sălciilor.

Potrivit ISU Dobrogea, o butelie a sărit în aer, iar explozia nu a fost urmată de un incendiu.

La fața locului a fost găsit un bărbat de 68 de ani, cu arsuri la nivelul feței si membrelor superioare. Acesta a apucat să iasă singur din casă până la intervenția pompierilor.

Totodată, pompierii Stației Tuzla au intervenit la fața locului cu un echipaj SMURD și o autospecială de stingere, alături de o ambulanță SAJ.

Victima a fost transportata la spital de echipajul SAJ.

Din încăperea care a fost distrusă complet – o anexă în suprafață de 30 mp – au fost extrase două butelii.

Pe aceeași temă:

TRAGEDIE: la Vama Veche! A decedat fostul patron al campingului Sandalandala




OFICIAL de la IPJ Constanța, despre decesul administratorului campingului Sandalandala din Vama Veche

Poliția, Mangalia

La data de 6 noiembrie a.c., în jurul orei 11.30, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia au fost sesizați cu privire la faptul ca o persoană s-ar fi spânzurat în incinta unui camping din stațiunea Vama Veche.

Polițiștii deplasați la fața locului au identificat cadavrul unui bărbat, de 44 de ani.

În cauză se efectuează cercetări cu privire la cauzele și împrejurările producerii decesului.

OBSERVAȚII:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Pe aceeași temă:

https://editiadesud.ro/tragedie-la-vama-veche-a-decedat-patronul-campingului-sandalandala/




TRAGEDIE: la Vama Veche! A decedat fostul patron al campingului Sandalandala

Florian Dinu

Administratorul campingului Sandalandala, Florian Dinu a decedat în cursul acestei dimineți.

Potrivit apropiaților, acesta a fost descoperit de familie în jurul orelor 11.00, în Campingul Sandalandala.

Trupul neînsuflețit a fost depus la Morga Spitalului Mangalia, mâine urmând să se efectueze necropsia.

Totodată, a fost deschisă o anchetă care să stabilească cauza exactă a decesului.

Dumnezeu să îl ierte!

UPDATE:

Ce transmite IPJ Constanța despre caz:

„La data de 6 noiembrie a.c., în jurul orei 11.30, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia au fost sesizați cu privire la faptul ca o persoană s-ar fi spânzurat în incinta unui camping din stațiunea Vama Veche.

Polițiștii deplasați la fața locului au identificat cadavrul unui bărbat, de 44 de ani.

În cauză se efectuează cercetări cu privire la cauzele și împrejurările producerii decesului”.

OBSERVAȚII:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Pe aceeași temă:

https://editiadesud.ro/oficial-de-la-ipj-constanta-despre-decesul-patronului-sandalandala-din-vama-veche/




O adolescentă din județul Constanța a DISPĂRUT pe drumul către școală: Ați văzut-o?

DIANA-MARIA VRÎNCEANU

La data de 5 noiembrie 2025, polițiștii constănțeni au fost sesizați cu privire la plecarea voluntară a minorei DIANA-MARIA VRÎNCEANU.

La data de 5 noiembrie 2025, în jurul orei 11.20, aceasta a plecat în mod voluntar de la domiciliul din Valu lui Traian, către unitatea școlară din municipiul Constanța, fără a reveni până în prezent.

DIANA-MARIA VRÎNCEANU are 1,72 m înălțime, 75-80 kg, ochi căprui, păr șaten.

La data plecării voluntare era îmbrăcată cu geacă neagră, pantaloni și adidași negri.

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu această persoană sunt rugaţi să contacteze numărul unic pentru apeluri de urgență 112 sau Dispeceratul I.P.J. Constanța, tel. 0241.611.364.




(VIDEO) URMĂRIRE și focuri de armă la Independența: A fost REȚINUT șoferul care a fugit cu polițiștii din Mangalia pe urme

Șofer din Independența, oprit cu FOCURI de armă de polițiștii din Mangalia!

La data de 5 noiembrie 2025, polițiștii din Mangalia – Biroul Siguranță Rutieră, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, au reținut, pentru 24 de ore, un bărbat, de 44 de ani.

Acesta este cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de conducerea unui vehicul fără permis de conducere, punerea în circulație sau conducerea unui vehicul neînmatriculat și punerea în circulație sau conducerea unui vehicul cu număr fals de înmatriculare sau înregistrare.

Astfel, la data de 5 noiembrie a.c., în jurul orei 07.30, bărbatul ar fi fost depistat în timp ce conducea un vehicul pe strada Bisericii din satul Olteni.

Deoarece nu s-a conformat semnalului regulamentar de oprire, un polițist a efectuat 4 focuri de avertisment în plan vertical, bărbatul fiind imobilizat și, ulterior, condus la sediul poliției.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit că acesta nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule, autoturismul nu este înmatriculat, iar plăcuțele cu numere de înmatriculare montate pe acesta aparțin unui alt vehicul.

Din cercetările efectuate în dosar a rezultat ca bărbatul și-ar fi dus zilnic copilul la școală cu autoturismul, deși nu deținea permis de conducere.

Bărbatul a fost reținut, pentru 24 de ore, condus și încarcerat în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.

Astăzi, 6 noiembrie, va fi prezentat procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, cu propunere legală.

Pe aceeași temă:

Șofer din Independența, oprit cu FOCURI de armă de polițiștii din Mangalia!




BĂTAIE ca în filme în centrul Constanței: Un șofer beat criță a sărit la polițiști. Va sta 30 de zile după gratii

catuse

Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța efectuează cercetări într-o cauză penală, aflată în urmărire penală proprie, cu privire la săvârșirea infracțiunilor de ultraj, tulburarea ordinii și liniștii publice, conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și lovirea sau alte violențe.

De asemenea, în prezenta cauză, acte de urmărire penală au fost efectuate, prin delegare, și de către polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Constanța – Serviciul Municipal de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.

Din cercetările efectuate a reieșit faptul că, la data de 30 octombrie a.c., pe fondul unui conflict spontan, un bărbat, de 32 de ani, în calitate de conducător auto, ar fi fost implicat într-un conflict spontan, pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, unde mai multe persoane s-ar fi agresat fizic reciproc.

Polițiștii deplasați la fața locului au procedat la aplanarea conflictului.

Ulterior, bărbatul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind 1,07 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Bărbatul a fost condus la o unitate medicală, pentru recoltarea de probe biologice, în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

În unitatea de primiri urgențe, le-ar fi adresat amenințări cu acte de violență polițiștilor din cadrul Secției 1 Poliție Constanța, aflați în exercitarea atribuțiilor de serviciu.

Față de persoana în cauză, la data de 4 noiembrie a.c. procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța a dispus măsura reținerii, pentru 24 de ore.

Ieri, 5 noiembrie, bărbatul a fost prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă, pentru 30 de zile, propunere ce a fost admisă.




Hai la plantare pe 14 și 15 noiembrie, la Mangalia: Iată programul acțiunii și cum vă puteți înscrie ca voluntari

Plantare Mangalia

Asociația Pădurea Copiilor, alături de voluntarii din Mangalia, anunță cea mai mare acțiune de plantare din sudul litoralului. Evenimentul va avea loc pe 14 noiembrie 2025, de Ziua Dobrogei. Acțiunea a fost votată în cadrul Consiliului Local Mangalia la inițiativa consilierului Abdurefi Semiran.

„Mă bucur foarte tare de acest proiect și fac un apel la voluntari. Vom avea nevoie de oameni care să se implice, fiindcă va fi o acțiune complexă.

Pe 14 noiembrie, de Ziua Dobrogei, vom planta arbori și vrem să participe cât mai multă lume. Avem material dendrologic gratuit și specialiști care vor aduce plante adaptate zonei”, declară Semiran Abdurefi.

Aceasta a precizat, totodată, că arborii plantați vor necesita îngrijire și udare timp de trei ani, pentru a depăși perioada critică de adaptare.

Asociația Pădurea Copiilor a transmis amănunte referitoare la acțiunea de plantare:

“Pe 14 și 15 noiembrie sărbătorim Dobrogea, la plantare!

Continuăm maratonul de înverzire a orașului început în 2024 până când fiecare cetățean al Mangaliei va avea un puiet plantat și îngrijit de Asociația Pădurea Copiilor!

Până în prezent, Asociația a desfășurat proiecte de împădurire și înverzire în 6 localități din Dobrogea: Mangalia, Tortoman, Techirghiol, Cumpăna, Pantelimon și Cernavodă. În această toamnă împădurirea continuă!

De ziua Dobrogei ne vedem în Mangalia, județul Constanța, la o nouă acțiune de plantare!

Vrei să ni te alături? Completează formularul și hai să plantăm împreună:

  • Pe 14 noiembrie, plantăm lângă Liceul Ion Bănescu: Hai la plantare în Mangalia, 14.11.2025
  • Pe 15 noiembrie, plantăm pe faleza Mangalia, loc de întâlnire Parcul Diana: Hai la plantare în Mangalia, 15.11.2025

Acțiunea face parte din programul „România plantează pentru mâine”, inițiat de OMV Petrom.

Formularul de înscriere poate fi completat AICI.

Pe aceeași temă:

VIDEO La inițiativa consilierului Semiran Abdurefi, zeci de mii de arbori oferiți GRATUIT vor fi plantați la Mangalia, prin proiectul Pădurea Copiilor




Șofer din Independența, oprit cu FOCURI de armă de polițiștii din Mangalia!

Șofer din Independența, oprit cu FOCURI de armă de polițiștii din Mangalia!

La data de 5 noiembrie 2025, în jurul orei 07.30, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia – Biroul Siguranță Rutieră au efectuat semnal regulamentar de oprire a șoferului unui autoturism care se deplasa pe strada Bisericii din satul Olteni, comuna Independența.

Șoferul nu s-a conformat semnalului, continuându-și deplasarea, iar polițiștii au pornit în urmărirea acestuia, vehiculul fiind interceptat și blocat în trafic.

Conducătorul auto a coborât din autoturism și a fugit, încercând să-și piardă urma în curțile unor imobile.

Pentru interceptarea acestuia, un polițist a efectuat 4 focuri de avertisment în plan vertical.

Astfel, bărbatul a fost imobilizat și, ulterior, condus la sediu poliției.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit că acesta are 44 de ani și nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

De asemenea, s-a constatat că autoturismul nu este înmatriculat, iar plăcuțele cu numere de înmatriculare montate pe acesta aparțin unui alt vehicul.

Din cercetările efectuate în dosar a rezultat ca bărbatul și ar fi dus zilnic copilul la școală cu autoturismul, deși nu deținea permis de conducere.

În cauză a fost întocmit dosar de cercetare penală.




Șofer prins fără permis de polițiștii din Mangalia, pe DN 39

Poliție DN39

Ieri, 4 noiembrie 2025, un șofer a fost tras pe dreapta pe DN39, de polițiștii din Mangalia.

Potrivit IPJ Constanța, în jurul orei 15.30, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia, cu sprijinul polițiștilor de frontieră, au identificat un bărbat, de 38 de ani, care a condus un autoturism pe D.N. 39, în stațiunea 2 Mai, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pe drumurile publice pentru perioada în curs.

Cercetările sunt continuate de polițiști.




O avarie majoră în zona Tomis III din municipiul Constanța a sistat apa potabilă în mai multe cartiere

RAJA, apa potabilă, Constanța, Năvodari, Mangalia, robinet

Astăzi – 05 noiembrie 2025, a survenit o avarie majoră la nivelul conductei magistrale de distribuție a apei potabile, cu diametrul de 600 mm, situată la intersecția străzii Soveja cu bulevardul Tomis din municipiul Constanța.

Având în vedere caracterul urgent al intervenției, numărul mare de consumatori afectați și complexitatea lucrărilor, s-a luat decizia executării intervenției pe timpul nopții, pentru a reduce disconfortul utilizatorilor. Totodată, sunt necesare lucrări pregătitoare menite să limiteze durata întreruperii furnizării apei.

Pentru realizarea acestor reparații, suntem nevoiți să sistăm furnizarea apei potabile din această noapte, ora 22.30 până joi – 06 noiembrie 2025, ora 07.00.

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din următoarele zone:

  • Cartierul Anadalchioi, cu punctele termice: 53, 54, 55, 56 și 77;
  • Bulevardul Alexandru Lăpușneanu – tronsonul delimitat de strada Nicolae Iorga și bulevardul Tomis, cu străzile adiacente și punctele termice 100, 115 și 124;
  • Perimetrul delimitat de: bulevardul Alexandru Lăpușneanu – strada Soveja – bulevardul Tomis – bulevardul Alexandru Lăpușneanu, inclusiv străzile adiacente.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat utilizatorilor din zonele afectate, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Totodată, rugăm utilizatorii să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

După reluarea furnizării apei, este posibil ca aceasta să prezinte modificări temporare de calitate, precum turbiditate sau culoare, motiv pentru care recomandăm utilizarea ei doar în scopuri casnice, până la limpezirea completă.




Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia ANGAJEAZĂ electrician și economist: Iată condițiile solicitate

Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia

Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a două posturi contractuale de execuție vacante cu normă întreagă.

Potrivit anunțului Sanatoriului Balnear Mangalia, cele două posturi sunt următoarele:

  • economist specialist IA, specialitate eonomică, la Compartimentul de Resurse Umane-Salarizare-1 post
  • electrician- muncitor calificat I, întreținere clădiri și instalații, normă întreagă, 8h/zi, 1 post la Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia de la Hotel Hora (stațiunea Saturn),

Taxa de concurs pentru funcții execuție cu studii superioare:150 lei

Taxa de concurs pentru funcții de execuție cu studii medii: 80 lei

Condiţii generale:

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specific potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de falsuri contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractual pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g )nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor personae sau asupra minorilor, precum  şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale, sunt:

Pentru postul de economist specialist IA, specialitate economică:

–       Diplomă de licență în specialitate economică

–       6 ani şi 6 luni vechime  în specialitate

Pentru postul de electrician, muncitor calificat I:

–      Diplomă de absolvire a școlii generale

–      Certificat de calificare

–      9 ani vechime în meserie

Pentru postul de

Concursul constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecţia dosarelor de înscriere;

b) proba scrisă( lucrare scrisă/grilă) şi/sauprobăpractică;

c) interviul.

Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:

a) abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;

b) capacitatea de analiză şi sinteză;

c) motivaţia candidatului;

d) comportamentul în situaţiile de criză;

e) abilităţi de comunicare;

f) iniţiativă şi creativitate.

(3) În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului, criteriile de evaluare prevăzute la alin. (2) lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de către comisia de concurs.

Calendar desfășurare concurs:

  • 05.11.2025-18.11.2025 De luni până vineri online sau  la sediu de la ora 10.00-14.00
  •  Data limită pentru depunerea dosarelor  (PUBLICARE 05.11.2025 perioada depunere 05.11.2025-18.11.2025 de luni pana vineri, on line sau la sediu de la ora 10.00-14.00
  • 19.11.2025      Până la Ora 16.00  Afișare selecției dosarelor concurenților
  • 20.11.2025      Online sau la sediu De la ora 10.00-14.00  Depuneri contestații analiză dosare
  • 21.11.2025      Până la Ora 16.00    Afișare soluționare contestații analiză dosare
  • 26.11.2025      Ora 10.00 PROBA SCRISĂ
  • 27.11.2025      Până la Ora 16.00  Afișare rezultate probă scrisă
  • 28.11.2025      On line sau la sediu De la ora 10.00-14.00 Depuneri contestații probă scrisă
  • 29.11.2025      Până la Ora 16.00 afișare soluționare contestații proba scrisă
  • 02.12.2025      Ora 10.00

PROBA INTERVIU

  • 03.12.2025 Până la Ora 16.00 Afișare rezultate  proba interviu
  • 04.12.2025  Online sau la sediu De la ora 10.00-14.00      Depuneri contestații  proba interviu
  • 05.12.2025 Până la Ora 16.00       afișare soluționare contestații şi rezultate finale

Locul depunerii dosarelor de concurs – la sediul din Strada Mircea cel Batrân nr.2, Mangalia, Județul Constanța.

E-mail: office@balnear.net

Tel. 0241/751215

Susținerea probei scrise (lucrare scrisă/test grilă) și interviu – Concursul de recrutare se va organiza la sediul din Strada Mircea cel Batrân nr.2, Mangalia.

Dosarul de înscriere la concurs va cuprinde:

  1. a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la regulamentul de concurs;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizatschimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasăcă nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor personae sau asupr aminorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate public sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, personae în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de personae vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. i) curriculum vitae, model comun european.

(2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e)este prevăzut în anexa nr. 3 la regulamentul de concurs.

(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine,  în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, înformatul standard stability prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia public competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicit expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia public competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia public organizatoare a concursului, potrivit legii.

(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia public organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

(7) În funcţie de decizia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronic sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34, HG 1336/2022.

(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronic sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data  oraorganizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronic sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

(10) Nerespectarea prevederiloralin. (7)şi(9), după caz, conduce la respingerea candidatului.

(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, HG 1336/2022, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Taxa de concurs ( se achită la casieria unității).

Relații suplimentare la secretariat, tel 0241751215.




PROIECT: Angajații Romsilva vor fi dotați cu bodycam-uri. Deputatul Florin Jianu: „Este un pas necesar pentru protejarea celor care apără patrimoniul natural al țării”

Florin Jianu

Comisia pentru mediu și echilibru ecologic din Camera Deputaților a dezbătut, astăzi, proiectul de lege care completează OUG 59/2000, privind Statutul personalului silvic. Proiectul le va da posibilitatea angajaților Romsilva să poarte bodycam-uri în timpul atribuțiilor de serviciu. Printre semnatarii proiectului se numără și deputatul Florin Jianu.

Acesta a transmis, ulterior întâlnirii de astăzi din Camera Deputaților:

Astăzi, în cadrul Comisiei pentru mediu și echilibru ecologic din Camera Deputaților, a fost dezbătut proiectul de lege PL-x 399/2025, care completează Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic.

Mă aflu printre inițiatorii acestui proiect și mă bucur că a primit azi un aviz favorabil cu vot “pentru” în unanimitate.

Scopul legii este clar: întărirea siguranței personalului silvic.

Inițiativa prevede dreptul angajaților care asigură paza fondului forestier, cinegetic, piscicol și a ariilor naturale protejate de a utiliza mijloace de înregistrare audio-video în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu.

Măsura crește gradul de protecție pentru cei care lucrează zilnic în teren, apărând pădurile, fauna și resursele naturale ale României.

Este un pas necesar pentru protejarea celor care, prin munca lor, apără patrimoniul natural al țării”.




Damen Mangalia ar putea fi salvat prin programul SAFE, anunță ministrul Economiei

Damen pustiu

Statul român este preocupat ca prin mecanismul SAFE, care aduce și o finanțare pentru zona navală, să salveze șantierul Damen Mangalia.

“Suntem preocupați, așa cum am anunțat, ca prin acest mecanism SAFE, care aduce o finanțare pentru zona navală, să salvăm șantierul naval de la Mangalia (Damen Mangalia).

Sunt discuții comerciale, pe care le analizăm, astfel încât să vedem că Statul român reușește nu doar să obțină un împrumut cu dobândă mica, de 3%, ci ne interesează ca produsul obținut să aibă un preț corect”, a precizat ministrul Radu Miruță.

Potrivit acestuia, autoritățile române se află în discuții pentru producerea în țară de echipamente și armament în domeniile naval, infanterie etc.

“Suntem în discuții pentru zona navală, pentru mașina de luptă infanterie, pentru arma de asalt, pentru drone. Analizăm toate ofertele posibile. Am primit de la Ministerul Apărării criteriile operaționale pe care aceste produse trebuie să le îndeplinească, iar la Ministerul Economiei căutăm cea mai bună variantă comercială pentru statul român”, a adăugat Radu Miruță.

România va beneficia de 16,68 miliarde de euro finanțare prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), potrivit alocărilor provizorii anunțate de Comisia Europeană pentru statele membre. Este a doua alocare ca ordin de mărime stabilită de Comisie. Lista proiectelor trebuie trimise la Comisie până pe 29 noiembrie.

În aceste zile, vor fi definitivate negocierile pentru accesarea fondurilor europene prin programul SAFE, urmând ca planurile de dotări să fie apoi aprobate în ședință a CSAT în a doua jumătate a lunii noiembrie și prezentate ulterior Comisiei Europene.




Andreea Cotoban, de la C.S. Farul, campioana MONDIALĂ la Kumite

Andreea Cotoban

În perioada 31.10-2.11.2025 la Sofia, în Bulgaria, s-a desfăşurat Campionatul Mondial de Karate-Do Shotokan, ediţia a-XV-a, pentru copii, minicadeţi, cadeţi, juniori şi seniori, feminin şi masculin.

Din Constanţa a participat sportiva Andreea Cotoban, de la C.S. „Farul”, antrenor Shihan Valerian Muşat, 8 Dan Shotokan.

Aceasta a participat la Kumite (luptă sportivă) la senioare, la trei probe diferite şi a obţinut următoarele rezultate:

  • Locul 1, la Kumite „Shobu Ippon”, +61 kg.
  • Locul 1, la Kumite „Shobu Nihon”, +61 kg.
  • Locul 2, la Kumite WKF, -68 kg.

Sportiva, la prima finală, a impresionat publicul prezent, prin faptul că a cîştigat meciul după cîteva secunde de la începere, printr-o lovitură care a surprins adversara şi aceasta a abandonat lupta.




Șoferiță prinsă fără permis în trafic, la Techirghiol

Poliție Mangalia Limanu Techirghiol

Pe 3 noiembrie 2025, în jurul orei 2.55, polițiști din cadrul Poliției orașului Techirghiol au oprit în trafic o femeie, de 47 de ani, pe strada Alexandru Pușkin din orașul Techirghiol.

Potrivit IPJ Constanța, s-a dovedit că femeia avea suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs.

În cauză, cercetările sunt continuate de polițiști.




LOVITURĂ în instanță pentru primarul suspendat al Mangaliei: Decizia de azi a magistraților Curții de Apel Constanța

Cristian Radu

Judecătorii Curții de Apel Constanța a respins, astăzi, cererea primarului suspendat al Mangaliei, Cristian Radu, de efectuarea a unei noi expertize financiar-contabile în cadrul Dosarului avocaților.

La termenul trecut, inculpatul Cristian Radu a instat în efectuarea unei expertize financiar contabile, iar inculpatul Andrei Grimberg a solicitat audierea în calitate de martori a trei persoane, respectiv Dragoș Angelescu, fost viceprimar al Mangaliei, Andrei Munteanu, avocatul Primăriei și a lui Dinu Mihai Daniel, fost consilier juridic la Garda Financiară, actual avocat.

Instanța a luat, astăzi, mai multe decizii în cadrul dosarului avocaților de la Mangalia. Iată care sunt acestea:

  • Respinge solicitările formulate de inculpata Boiţă Petrina privind administrarea probei cu înscrisuri constând în documentaţia care a stat la baza adoptării H.C.L. nr. 111/2016 şi emiterea unei adrese către Tribunalul Constanţa – Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
  • Respinge cererea D.N.A.-Serviciul Teritorial Constanţa vizând emiterea unei adrese către Primăria Mangalia pentru solicitarea de relaţii vizând organigrama instituţiei şi detalii referitoare la demararea unei proceduri de angajare a personalului de specialitate juridică.
  • Respinge cererea de efectuare a unei expertize financiar-contabile formulată de inculpaţii Radu Cristian şi Fotin Diana Ionela.
  • Respinge solicitarea inculpatului Grimberg Andrei Costin privind audierea martorilor Angelescu Dragoş şi Munteanu Andrei.
  • Încuviinţează audierea în calitate de martor a numitului Dinu Mihai Daniel – propus de inculpatul Grimberg Andrei Costin.
  • Încuviinţează pentru inculpata Boiţă Petrina înscirisurile depuse la dosar pentru termenul din data de 20.10.2025, având în vedere teza probatorie formulată în concluziile scrise ataşate acestor documente (volumul 10 instanţă).
  • Dispune citarea martorului Dinu Mihai Daniel pentru termenul de judecată din data de 24.11.2025, ora 1000, sub sancţiunea amendării în caz de neprezentare.

Cu drept de apel odată cu fondul cauzei. Pronunţată astăzi 03.11.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor şi procurorului, prin mijlocirea grefei instanţei.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut, în esență, următoarea stare de fapt:

În perioada octombrie 2014 – decembrie 2017, inculpatul Radu Cristian, în calitatea menționată mai sus, cu încălcarea dispozițiilor legale, ar fi încheiat cu o societate de avocatură, reprezentată de inculpatul avocat în cadrul Baroului București, trimis în judecată în prezenta cauză, un număr de 95 de contracte având ca obiect asistenţa juridică şi reprezentarea primăriei municipiului Mangalia în dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi altor organe judiciare sau jurisdicționale.

Este de precizat faptul că o parte dintre acestea ar fi fost încheiate în condițiile în care, la nivelul primăriei Municipiului Mangalia, existau deja contracte de asistenţă juridică încheiate cu o altă societate de avocatură, în care ar fi fost prevăzute onorarii și de peste 200 de ori mai mici față de cele stabilite în noile contracte.
În contextul menționat mai sus, primarul Radu Cristian ar fi beneficiat de ajutorul celorlalți șase inculpați, funcționari publici, care ar fi întocmit și semnat diverse acte (referate de necesitate, caiete de sarcini, etc.), ce ar fi stat la baza organizării unor proceduri formale de achiziție a serviciilor judiciare menționate mai sus.
Ca urmare a demersurilor menționate mai sus, primăria municipiului Mangalia a fost prejudiciată cu suma totală de 13.675.922 lei.