Bugetul, votat în trei minute: „Învăţământul“ primeşte 22 milioane de lei, iar consultanţa „specialiştilor“ circa 300.000 de lei!

Trei minute. De atât a fost nevoie pentru ca aleşii locali, reuniţi în şedinţă extraordinară, să „treacă“ bugetul de venituri şi cheltuieli al primăriei pe anul în curs, după ce, în prealabil, aceştia avuseseră o serie de consultări menite să îmbunătăţească împărţirea banului public.

Despre bugetul aprobat în cursul acestei zile, preşedintele de şedinţă, consilierul local Paul Foleanu ne-a declarat că este unul de criză, „având în vedere  că primăria are foarte multe datorii de plătit din mandatul precedent. În urma discuţiilor cu colegii mei, am găsit, totuşi, resursele necesare pentru a putea finanţa lucrări de dezvoltare a oraşului: alimentarea cu apă în Dobrogea I, reabilitarea trotuarelor de pe străzile T.S. Săveanu, Sirenei şi Albatros, plombări ale străzilor din Mangalia şi staţiuni. Am decis şi mansardarea Şcolii „Gala Galaction“, una dintre cele mai aglomerate din localitate, reuşind, astfel, amenajarea unor  noi săli de curs. O altă problemă pe care o vom rezolva este cea a câinilor fără stăpân, întrucât am hotărât contractarea unei firme specializate. Am prevăzut fondurile necesare strângerii, vaccinării, tratării şi, în cazul nerevendicării, a eutanasierii câinilor fără stăpân, acţiunea urmând să se deruleze în două etape: 2.000 de câini anul acesta şi alte 2.000 în 2015, pentru fiecare câine urmând să fie alocaţi 295 de lei“.

Potrivit declaraţiilor consilierului Paul Foleanu, există promisiuni din partea administraţiei locale că, la prima rectificare bugetară va fi rezolvată şi problema Oborului duminical, aici urmând să fie pietruit întreg perimetrul, instalate grupuri sanitare şi montat un gard care să delimiteze comercianţii de carosabil. „Nu în ultimul rând, au fost alocaţi banii necesari subvenţiei la energie termică, la preţul de 245 de lei/gigacaloria de la 1 ianuarie 2014 şi de 200 de lei de la 1 noiembrie. Mă bucur că, împreună cu reprezentanţii PPDD am reuşit să ne impunem punctul de vedere şi să alocăm banii necesari proiectelor prioritare pentru cetăţenii care ne-au acordat încrederea lor“, conchide Paul Foleanu.

Printre modificările aduse de către consilieri bugetului iniţial, propus de autoritatea publică locală în urmă cu câteva zile, mai amintim: o suplimentare de 365.000 de lei capitolului „Învăţământ“, alături de o reducere de aproape 200.000 de lei la capitolul „Autoritate Executivă – primărie“, prin reducerea sumei alocate cărţilor şi publicaţiilor (de la 88.000 de lei la 38.000 de lei, reclamă şi publicitate de la 100.000 de lei la 50.000 de lei şi 270.000 de lei faţă de 280.000 de lei la „Consultanţă şi expertiză“).

Patrulele şi monitorizarea video ne vor costa aproape 800.000 de lei

În ceea ce priveşte Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat, acesta va avea un venit estimat de 3.434.510 lei. Pe lista de investiţii a serviciului se numără: amenajarea de intersecţii pentru fluidizarea circulaţiei pe str. Portului, M. Basarab, Oituz şi B-dul 1 Decembrie 1918 – 450.000 de lei, proiect tehnic şi execuţie amenajare scuaruri şi sensuri giratorii în localitate – 430.000 de lei, modernizarea unui pavilion pentru pensionari şi amenajarea unuia nou – 100.000 de lei, alimentare cu apă şi canalizare Cartier Dobrogea IA – parţial – 80.000 de lei, sistem de supraveghere video şi securitate electronică, sedii – 32.000 de lei, achiziţie mobilier urban – 130.000 de lei, achiziţie sistem de lucru IT managementul documentelor – 90.000 de lei, indicatoare stradale, de informare şi orientare – 69.404 lei.

Printre cheltuielile curente ale SADPP pe anul în curs (7.013.685 lei) se află iluminatul public stradal – 1.380.015 lei, lucrări de reparaţii ale iluminatului public stradal – 689.219 lei, achiziţia de materiale arhitectură peisagistică – 160.000 de lei, administrarea fondului forestier Parc Comorova – 50.000 de lei, amenajarea şi întreţinerea spaţiilor verzi în Mangalia şi staţiuni – 1.349.966 lei, irigaţii – 50.000 de lei, consultanţă tehnică şi expertiză lucrări şi servicii diverse – 74.000 lei. Întreţinerea lacurilor din Neptun este estimată la 34.699 lei, cea a parcurilor (diverse) – 880.708 lei, a barierelor de acces – 10.000 de lei, a locurilor de joacă – 110.348 lei, a sistemelor de irigaţii, fântâni arteziene şi cişmelelor – 30.000 lei, în timp ce, pentru limitatoarele de viteză s-au alocat 29.344 lei, pentru marcajele rutiere – 100.000 de lei şi pentru rampele pentru persoanele cu dizabilităţi – 20.000 de lei.

Reamenajarea aleii de acces a nou înfiinţatului Club Nautic va costa 100.000 de lei, reparaţia clădirii Poliţiei Locale este apreciată la 19.523 lei, iar cea a primăriei – 416.274 lei. Pentru serviciile de patrulare se vor cheltui 550.500 lei, pentru pază şi monitorizare – 198.506 lei, stropirile contra dăunătorilor în Comorova vor costa 16.326 lei, iar WC-urile ecologice – 77.840 lei.