Au fost finalizate lucrările de modernizare a drumului județean DJ393, Sectorul Arsa-DJ 391-Albești-Coroana

332137486_1349285285864275_5240177442100801387_n

Consiliul Județean Constanța a organizat astăzi recepția finală a lucrărilor de modernizare a drumului județean DJ393, Sectorul Arsa-DJ 391-Albești-Coroana. Evenimentul a avut loc în amplasamentul de lucrări din localitatea Arsa, în prezența președintelui Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, a administratorului Public al CJC, Gabriel Monea, directorului general al Regiei Autonome de Drumuri și Poduri Constanța, Răzvan-Gabriel Zagon, precum și a viceprimarului Comunei Albești, Cristian Vlad.

Valoarea investiției se ridică la aproximativ 4,5 milioane de lei, fără TVA, lucrările fiind realizate de Regia Autonomă de Drumuri și Poduri Constanța, în calitate de proiectant și executant al lucrărilor, cu sprijinul Consiliului Județean Constanța.  Starea generală a drumului, înainte de începerea lucrărilor, era necorespunzătoare, mai ales în perioada sezonului toamnă-iarnă și în perioadele cu precipitații abundente. Partea carosabilă, pentru care nu s-au mai executat lucrări de întreținere curentă și periodică de foarte mult timp, se afla într-un stadiu avansat de degradare, prezentând gropi și denivelări, fiind greu aplicabilă unui trafic auto și pietonal. Lipsa acestor lucrări a dus inclusiv la o degradare rapidă a elementelor care asigură viabilitatea generală a drumului (acostamente, șanțuri, rigole, podețe etc.).




Accident pe strada General Boerescu: la fața locului intervine ISU Mangalia

smurd
 ISU Mangalia intervine pentru a ajuta victimele unui accident rutier produs în Mangalia.

Este vorba despre un accident între două autoturisme, pe strada General Boerescu.

La fața locului se află o ambulanță SMURD B.

UPDATE: Din accident a rezultat o victimă conștientă, o femeie 54 ani cu dureri cervicale; aceasta este transportată la CPU Mangalia.




Ședință ordinară a Consiliului Local Pecineaga

pecineaga

Consiliul Local al Comunei Pecineaga Județul Constanța este convocat în ședință ordinară care va avea loc pe data de 21 februarie 2023 ora 09:00 în sala de ședințe din Primăria Pecineaga, situată în Pecineaga, str. Șoseaua Ștefan Cel Mare nr. 61 Județul Constanța, cu proiectul ordinii de zi:

Ședinta




Cod galben de vânt pentru zona Mangaliei!

DSC_0801

A fost emis un cod galben de vânt puternic pentru zona Mangaliei.

Atenționarea emisă de meteorologi este valabilă începând de mâine dimineață de la ora 08:00 până la sâmbătă la ora 20:00. Centrul Meteorologic Regional Dobrogea informează că, în municipiul Constanța, vor fi intensificări ale vântului care vor depăși la rafală 55-65 km/h.       

În aceste condiții, cetățenii sunt rugați să evite adăpostirea sau trecerea prin apropierea copacilor, stâlpilor, panourilor publicitare, precum şi a imobilelor aflate în construcţie. 




Un bărbat s-a dus să se întâlnească cu judecătorii cu un cuțit asupra lui: a fost arestat imediat

Cutit Judecatorie

Vineri, 17.02.2023, jandarmii constănţeni aflaţi în postul de pază la Curtea de Apel Constanţa, au efectuat control corporal-preventiv asupra unui tânăr de 27 de ani care intenţiona să intre în instituţia publică. În urma controlului a fost descoperit un briceag pe care acesta nu-l declarase la momentul intrării în instituţie, faptă care se sancţionează conform prevederilor art. 372 din Codul Penal.

Deoarece persoane din grupul celui controlat de jandarmi au început să tulbure liniştea şi ordinea publică, jandarmii din postul de pază au solicitat sprijinul colegilor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa.

Echipajul de intervenţie din cadrul jandarmeriei a ajuns la faţa locului pentru a detensiona situaţia creată și a identificat două persoane care erau în continuare implicate în tulburarea liniştii publice, fapt pentru care au fost sancţionate contravenţional.

Bărbatul în cauză a fost predat lucrătorilor de poliție, pentru continuarea cercetărilor.




Săptămâna viitoare va fi oprit curentul electric în mai multe localități: Vezi dacă ești pe lista sistărilor

Becuri
Ziua / Data
Localitatea, strada afectata Orar
Vineri, 17 Februarie 2023
Municipiul Constanta, cu Creșa nr. 6 și Grădinița cu P.P nr. 10 – Aleea Topolog nr. 8 – întrerupere totalã. 08:00 – 16:00
Municipiul Constanta, cu strazile Luptători, Bravilor, Supermarket „ADIVIN 95” și „Mega Image”- str. Luptători nr 10 , Restaurant-Autoservire „Adivin”- str Luptători nr. 15-17. 08:00 – 16:00
Localitatea Dorobanțu, cu străzile: Verde; Fagului; Viilor; Macului – întrerupere parțială. 09:00 – 17:00
Orasul Năvodari, cu străzile: Recoltei; Prelungirea Recoltei; Răsăritului; Eternității; Sibioarei; Liniștii; Plopilor; Macului; Apusului; Locomotivei; Lanului; Labirint; Tractorului – întrerupere parțială. 09:00 – 17:00
Luni, 20 Februarie 2023
Municipiul Constanța, cu blocurile: C1, C2, C3, C5 și C6 – strada Krakovia (cartier Tomis Plus) – întrerupere totalã. 08:00 – 16:00
Municipiul Constanța, cartier Medeea, cu străzile: Medeea – parțial, Constantin Godeanu, Popovici Bănațeanu, Cincinat Pavelescu, Feldioarei, Locomotivei, Ion Ionescu Dela Brad și b-dul Aurel Vlaicu nr. 114 – 130 – întrerupere totalã. 08:00 – 16:00
Oraș Negru Vodă, cu străzile: Independenței, Constanței, Școlii, Văii, Liniștii – întrerupere totală. 08:30 – 16:30
Localitatea Dorobanțu, cu străzile: Verde; Fagului; Viilor; Macului si zona Siloz Dorobanțu – întrerupere parțială. 09:00 – 17:00
Marţi, 21 Februarie 2023
Oraș Negru Vodă, cu străzile: Independenței, Constanței, Școlii, Văii, Linistii, Crinului, Recoltei, Salciilor, Oficiul PTTR, blocurile S1 si S2. 08:30 – 16:30
Localitatea Mireasa – întrerupere totala. 09:00 – 12:00
Municipiul Constanța, bloc nou – b-dul Al. Lapusneanu nr. 187A și Cafenea „Marc’s coffee to go” – întrerupere totalã. 09:00 – 16:00
Localitatea Târgușor, cu zona fost CAP – întrerupere parțială. 09:00 – 17:00
Orașul Năvodari, cu străzile: D22; D25 – întrerupere parțială. 09:00 – 17:00
Localitatea Stupina – întrerupere totală. 09:00 – 17:00
Municipiul Constanța, cu Supermarket „LIDL Discount srl”- strada Soveja nr. 35 – întrerupere totalã. NOTĂ: Întrerupere la solicitare client Lidl. 09:30 – 16:30
Miercuri, 22 Februarie 2023
Localitatea Pantelimon de Jos – întrerupere parțială. (întreruperi de scurtă durată în intervalul orar: 09:00-15:30)
Localitatea Pantelimon de Sus – întreruperi parțiale. (întreruperi de scurtă durată în intervalul orar: 09:00-15:30)
Municipiul Constanța, cu străzile Ion Roată și Eliberării (între str. Ion Roată și Alee acces Brick), Supermarket „Mega Image – Ion Roată”- strada Eliberării nr. 4, Restaurant turcesc „Konak Istanbul”- strada Eliberării nr. 4, Magazin „Nașul și Finul N&F”- strada Eliberării nr. 2C, Centru Copiere „Blueprint Xerox Print color”, Magazine biciclete „Motomar” și Metropolis”- strada Eliberării nr. 2d, Magazin „GAMA Lux – Lighting & Deco”- strada Eliberării nr. 2N, Magazin electrice „Finesse Art Home”, Magazin Plastice „Sterk Plast srl”, Magazin motociclete „Hobby moto Srl”, Spălătorie Auto „Waw”, „Fast Despatch Logistics”- strada Eliberării nr. 2k, Magazin articole pescuit „SC Carpbait Best Fishing SRL”- strada Eliberării nr 2k, Sala Fitness „SanGym Brick”- strada Eliberării – întrerupere totalã. 08:00 – 16:00
Stațiunea Jupiter, respectiv Cap Aurora, cu hotelurile: Agat, Rubin, Opal, California, Cristal, Topaz și Bufet Faleză Cap Aurora – întrerupere totalã. 08:30 – 13:30
Localitate Adamclisi, cu străzile: Decebal, Dacia, Avocat Jean Dinu, Macului, Muzeului, Preot Preotescu, Republicii – întrerupere totală. 08:30 – 16:30
Orasul Năvodari, cu străzile: Recoltei; Corbului; Nuferilor; Lacului; Tractorului – întrerupere parțială. 09:00 – 15:30
Municipiul Constanta, Supermarket „LIDL Discount srl”- strada Baba Novac nr 195 – întrerupere totalã. 09:30 – 15:30
Joi, 23 Februarie 2023
Localitatea Valu lui Traian, cu străzile: Mihai Eminescu (tronsonul de limitat de străzile Zorilor și Dreptății), A. I. Cuza (tronsonul spre Constanta), Mureșului, Dunării și Vlașca – întrerupere parțială. 08:30 – 16:30
Localitatea Casicea, cu Siloz Casicea și Releu RCS-RDC Casicea – întrerupere totalã. 08:30 – 16:30
Localitatea Corbu, cu strada: Malul Marii – zona Petroconst – întrerupere parțială. 09:00 – 17:00
Municipiul Constanța, cu Hala SC ROMTEXTIL SA Constanța, b-dul I.C. Bratianu nr. 131 – întrerupere totalã. 09:00 – 17:00
Municipiul Constanta, Supermarket „LIDL Discount srl”- I.C. Brătianu nr. 140 – întrerupere totalã. 09:30 – 15:30
Vineri, 24 Februarie 2023
Municipiul Constanța, cu bloc H9 – b-dul 1 Mai nr. 1 – întrerupere totalã. 08:00 – 16:00
Localitatea Mereni, cu străzile: Libertății, Troiței, Turturelelor, Viorelelor Caramidariei, Lalelelor, Soarelui, Răsăritului – întrerupere totalã. 08:30 – 16:30
Municipiul Constanța, Ferma Agricolă Stoian (Big Land Company srl) – extravilan, DC 89, Parcela A 143/28/2 – întreruperetotalã. 09:00 – 16:00
Localitatea Crucea, cu strada Baltagești – zona fost CAP – intrerupere parțială. 09:00 – 17:00

Sursa foto: Ilustrativ (pixabay.com)




15 ani de pușcărie pentru traficanții de droguri: Etnobotanicele sunt incluse pe lista substanțelor interzise!

etnobotanice

Până la 15 ani de închisoare! Atât vor sta după gratii traficanţii de droguri, dar şi cei care cultivă, deţin sau consumă aceste substanţe.

Este vorba despre un proiect de lege votat iniţial în Senat, care a trecut ieri şi de Camera Deputaţilor, for decizional. Legea sancţionează şi traficul de substanţe cu efect psihoactiv, aşa zisele etnobotanice. Inclusiv publicitatea făcută acestor produse va fi aspru pedepsită.

Propunerea adoptată înăsprește pedepsele pentru trafic de droguri, dar și pentru vânzarea de etnobotanice. Concret, cei ce vând produse pe care le promovează că ar avea efecte psihoactive riscă să stea în închisoare până la 5 ani.

Și pedepsele pentru traficanții de droguri ar urma să crească. Cei care sunt prinși că dețin sau cultivă astfel de substanțe riscă pana la 10 ani de închisoare. 15, dacă vorbim despre droguri de mare risc precum heroina, amfetamina sau cocaina.

Aceeași pedeapsă se acordă și pentru introducerea sau scoaterea lor din țară. Propunerea legislativă are nevoie de aprobarea președintelui Klaus Iohannis, dar și de publicarea actului legislativ în Monitorul Oficial, pentru a intra în vigoare.

Sursa foto: pixabay.com




RAJA a pregătit premiile pentru cei mai inspirați mici artiști!

Bicicletă 1

Înscrierile pentru concursul Apa este viață continuă. Competiția este deschisă elevilor cu vârste între 7 și 16 ani, din județul Constanța. Termenul limită pentru trimiterea creațiilor artistice este 28 februarie 2023, ora 23.00.

 

Concursul Apa este viață – ediția 2023 a demarat cu succes în rândul copiilor talentați la pictură și desen. Ne bucură faptul că școlarii constănțeni au răspuns provocării lansate de RAJA pentru a marca Ziua Mondială a Apei.

Prin fiecare desen sau pictură trimise pentru competiție, tânăra generație demonstrează că dorește să se implice pentru a schimba în bine starea naturii, trăgând astfel un semnal de alarmă în rândul nostru, al tuturor, că putem fi „picătura” salvatoare.

Poate mai mult ca oricând, Ziua Mondială a Apei 2023 accelerează motoarele către schimbarea mult așteptată. La rândul său, compania de apă RAJA continuă să deruleze la nivelul comunității campanii de informare-educare privind creșterea gradului de conștientizare asupra problemelor de mediu.

Dăruirea artistică a copiilor în cadrul competiției nu va rămâne fără ecou. Cele mai apreciate lucrări vor fi recompensate pe măsura ilustrării cât mai fidele a conceptului propus în acest an de Organizația Națiunilor Unite – „Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume”.

La această ediție, pentru fiecare categorie de vârstă vor fi acordate câte trei premii care constau în trotinete electrice, biciclete și hoverboard-uri, dar și mențiuni, toate însoțite de vouchere la librăria Cărturești, în valoare de 300 de lei. În plus, organizatorul competiției va oferi câte o mențiune specială, ce va consta tot într-un voucher la Cărturești.

NU UITAȚI! Vor fi declarați câștigători participanții ale căror lucrări au acumulat cele mai multe aprecieri pe pagina de Facebook RAJA, accesând butoanele „Like” sau „Love”.

Detalii despre competiție și condițiile de participare se găsesc în Regulamentul publicat pe pagina de Facebook RAJA sau pe site-ul www.rajac.ro.

 

SUCCES TUTUROR PARTICIPANȚILOR! AȘTEPTĂM CU NERĂBDARE ÎN CONTINUARE DESENELE VOASTRE!




Atenție se oprește apa în mai multe zone din municipiul Medgidia!

raja

În vederea executării lucrărilor de reabilitare a rezervorului de înmagazinare de la nivelul rețelei de alimentare cu apă din mun. Medgidia, RAJA S.A. va întrerupe furnizarea apei, de luni – 20 februarie, ora 22.00 până marți – 21 februarie 2023, ora 07.00.

În acest timp vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din următoarele zone:

  • Spital (tronsonul delimitat de str. Mărgăritarului și Tineretului) și strada Spitalului;
  • zona Vest (blocurile VS -uri și cartierul de case), Est (parțial) și Hidrofor;
  • Berărie (porțiunea delimitată de str. Rahovei cu Lupeni);
  • Catanga (tronsonul delimitat de străzile Panseluțelor și Ovidiu), precum și cei de pe strada Lt. Oprea Haraciu (blocurile D și E);
  • satul Remus Opreanu.

Investiția face parte din Contractul de lucrări Contractul de lucrări CL31 – “Stație tratare apă, rezervoare și conductă transport Hârșova. Gospodării de apă Năvodari. Reabilitare stație pompare Ovidiu. Reabilitare stații pompare ape uzate și conducte de refulare Mamaia Sat. Gospodărie de apă Valu lui Traian. Reabilitare rezervor Medgidia. Stație de clorare Vadu Oii”, în valoare totală de aproximativ 41 milioane lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.

Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.




Patru zile de luptă cu valurile, 21 de emigranți evrei salvați de la naufragiu: Un material prezentat de prof. Emil-Corneliu Ninu

Schița portului Mangalia, în registrul portuar, 1941

Un articol de prof. Emil-Corneliu Ninu

Greu încercată, cu 25 de ani mai înainte, începând cu noaptea de 14 spre 15 august 1916, Mangalia avea să repete, la un alt nivel, bineînțeles, experiența dramatică a participării sale la un alt mare conflict între statele lumii, Al Doilea Război Mondial.

Tot după doi ani de la izbucnirea războiului (1 septembrie 1939, prin atacarea Poloniei), pe 22 iunie 1941, conducătorul statului, mareșalul Ion Antonescu, avea să dea celebrul ordin, pentru recuperarea unor teritorii, Basarabia și Bucovina, pierdute numai cu un an înainte: „Români! Vă ordon treceți Prutul!”

După bombardarea Iașiului de către aviația sovietică, în iunie 1941 și aruncarea în aer a Comandamentului Român din Odesa, pe 22 octombrie, orele 17.35,  printre măsurile luate, s-a aflat, ca represalii, uciderea multor evrei, mulți nevinovați, sub suspiciunea colaborării acestora cu sovieticii sau, respectiv, cu  partizanii zonei.

Nu ne propunem dezbaterea unui asemenea subiect, pe marginea căruia au curs tone de cerneală, el contribuind, împreună cu mult mediatizatele pogromuri de la Iași și București, la  calificarea de GENOCID a unor asemenea măsuri, sub spectrul cumplitului război trecut.

Totuși, statul român i-a protejat pe foarte mulți dintre etnicii evrei, salvându-i de la trimiterea în camerele de gazare ale unor lagăre ce au înspăimântat întreaga omenire, prin atrocitățile comise acolo.

Mangalia, vrând-nevrând, prinsă în acest carusel al morții, a contribuit ți ea la salvarea unui iaht, cu  21 de emigranți evrei (copii, femei și bărbați), care, plecați din portul Constanța, la numai o lună de la evenimentul derulat la Odesa, încercau să ajungă la Istanbul, pentru refugierea în Palestina.

Detaliile acestui act umanitar sunt relatate, aproape telegrafic, de către căpitanul portului Mangalia, PAVEL N. BOGDAN, al cărui registru portuar se constituie într-o mărturie dramatică a eforturilor de a-i salva pe năpăstuiți, precum și echipajul navei, numită, sugestiv, „DOR DE VAL”.

Rândurile care urmează sunt emoționante prin răsturnările de situații, care de care mai adânc întipărită în memoria cititorului.

Le-am redat întocmai, cu formulele consacrete, tipizate, ale unui adevărat registru de port, permițându-ne a le actualiza, din punct de vedere al normelor lingvistice de astăzi.

Mulțumim, pe această cale, personalului Arhivelor Naționale din Constanța, pentru înaltul profesionalism și condescendența dovedite, în a ne pune la dispoziție, cu celeritate,  materialele solicitate, documente și fotografii, fără de care confuzia și necunoașterea ar dăinui la nesfârșit. 

***

23 noiembrie 1941

          Ora 1.30 p.m. Ancorează în port, la adăpost, din cauza furtunii și a motorului defect, yachtul „Dor de Val”, sub pavilon român, plecat de la Constanța pentru Istanbul, cu 21 emigranți evrei: bărbați, femei și copii.

          După declarația comandantului și a echipajului, nu au putut continua călătoria, din cauza electromotorului care e defect, a pompelor de combustiune, care nu funcționează normal și a pânzelor de la filtru, care sunt rupte.

          Se verifică spusele comandantului.

          Reparațiunile urmează a se face cu mijloacele existente la bord.

          La mare, vânt tare,  forța 10-12 m.p.s. Marea agitată.

24 noiembrie

          Până la ora 10 dimineața, reparațiile neputând fi terminate la bordul vasului și cum furtuna la mare continua cu aceeași tărie, din direcția Nord-Est, împreună cu aspirant Ioan Munteanu, cu o barcă, ne-am transportat în apropiere de vas, de la care am cerut a ne arunca o parâmă, pentru a-i asigura stabilitatea. S-a raportat despre acest caz Direcțiunii Generale a Marinei Comerciale și Inspectoratului II  General de Navigațiune și Porturi.

          Ora 2 p.m. A sosit în inspecție Domnul Comandor Constantin Ulic, Inspector General Porturi, care s-a informat despre sosirea vasului „Dor de Val” și datorită cărei cauze.

          Ora 4 p.m. După ce s-a luat contact cu comandantul și mecanicul yachtului, Domnul Comandor Constantin Ulic a părăsit localitatea, plecând la Constanța.

25 noiembrie 1941

          Ora 5 dimineața – 5 seara. Ploaie rece continuă. Vântul foarte tare, din direcția N-E, forța 7, cu 12-14 m. Marea montată. Yachtul „Dor de Val” se află în siguranță.

26 noiembrie 1941

          Ora 8 dimineața. Parâma dată la geamandură pentru siguranța yachtului „Dor de Val” se rupe.

          La bord nu mai există nicio parâmă. Yachtul rămâne fixat pe ancore.

          La mare, furtună. Valurile grăbesc tumultoase în port, cu mai multă furie, ca la data de 25 noiembrie. Valuri mari de coastă.

          Telefonic, se aduce acest caz la cunoștința Căpităniei Portului Constanța, solicitând, totodată, a se cere agenției vasului de a se trimite urgent o parâmă sau un cablu de sârmă.           Până la sosirea cablului, procurăm din oraș parâmele necesare și, împreună cu aspirant Ion Munteanu, barcagii și cu ajutorul marinarilor de la Comandamentului Militar al Portului, pe o furtună forte și valuri foarte mare, am putut face o nouă legătură.

          La ora 3 p.m., se rup și aceste legături.

          De la Constanța, nu au sosit, până la această oră, cablurile.

          Telefonic, am semnalat acest caz, din nou, Căpităniei Portului Constanța.

          Până la ora 4 p.m., yachtul s-a putut menține pe ancore. La un moment dat însă, ancorele cedează, iar vasul, de data aceasta, dus de curent, cade în centrul curenților de la Capul Digului de Nord. Din acest moment, vasul, prins în jocul valurilor mari de fund, era în pericol de a fi aruncat peste stânci, la far, sau a rămâne pe fund.

          Din nou, telefonic, am semnalat acest caz Căpităniei portului Constanța.

          Ca mijloace de salvare, nu aveam decât lotcile pescărești, pregătite pentru orice eventualitate.

          Brusc însă, yachtul e împins de curent spre sud. Scăpase și, dus de curent, târât pe ancore, ajunge în dreptul Lacului Mangalia, iar, de aci, în dreptul satului Două Mai, 1 km și jumătate larg de coastă.      De data aceasta, vântul se schimbase, de la N-V, mai mult Vest, pentru a se servi de velatură.

          La ora 7 seara, yachtul ajunge la sud de punctul 2 Mai, larg 3-4 km.

          La bord,, o lumină roșie: yachtul pornise la drum, luând direcție Istanbul.




INCENDIU pe strada Negru Vodă: Pompierii intervin la o o ghenă cu gunoi rezultat din construcții

Incendiu

Pompierii Secției Mangalia intervin, chiar în aceste minute, la un incendiu iscat la un morman de gunoi, rezultat din construcții efectuate lângă pe strada Negru Vodă nr. 39.

La fața locului se află două autospeciale cu apă și spumă o autoscară și o ambulanță SMURD B.

Vom reveni.

Foto: pixabay.com




Primăria Mangalia, menționată în raportul Curții de Conturi: Bugetul local a fost păgubit de activitățile sezoniere fără autorizații și de ocuparea abuzivă a spațiului public

Plaja Mangalia

Curtea de Conturi a României a realizat, în perioada 04.04.2022 – 27.05.2022, șase acțiuni de flash-audit la unități administrativ-teritoriale din zona litoralului, respectiv UATM Constanța, UATM Mangalia, UATO Eforie, UATO Năvodari, UATC Costinești și UATC Limanu.

Auditul a scos în evidență faptul că, în mare măsură, activitățile comerciale desfășurate pe raza unităților administrativ-teritoriale din zona litoralului sunt efectuate/realizate de către operatori economici/comercianți neautorizați, acest aspect având implicații directe în privința sănătății și siguranței consumatorilor, precum și în privința modului de stabilire și încasare a veniturilor bugetelor locale cuvenite din taxele de autorizare.

Obiectivul general al misiunii de audit a vizat identificarea cazurilor de operatori economici care desfășoară activitate comercială în localitățile riverane litoralului Mării Negre, în afara cadrului legal.

Astfel, în anul 2021, o parte importantă din activitatea comercială desfășurată pe Litoralul Mării Negre a fost realizată în afara cadrului legal, cu ocuparea domeniului public în mod abuziv.

De asemenea, au fost identificate neconformități în ceea ce privește desfășurarea de activități comerciale fără deținerea de autorizații/acorduri emise de autoritățile de reglementare, dar și legate de modul de efectuare a controalelor pentru reducerea sau eliminarea riscurilor de desfășurare a activităților în afara cadrului legal de către operatorii economici.

O altă constatare a auditorilor publici se referă la diminuarea veniturilor bugetelor locale cu valoarea veniturilor nestabilite (provenite din taxele necolectate de către unitățile administrativ-teritoriale), respectiv cu suma de 13.422.438 lei, estimată la nivelul minim al taxelor de autorizare sau cu suma de 22.760.349 lei, estimată la nivelul mediu al taxelor de autorizare.

De altfel, având în vedere că acordarea autorizațiilor de funcționare sau vizarea acestora în anul 2021 s-a făcut pentru mai puțin de jumătate din totalul celor care ar fi trebuit să solicite autorizarea, respectiv faptul că nu au fost încheiate contracte cu operatorii economici privați (spre ex. pentru serviciile de salubrizare), la bugetul local nu s-au încasat venituri substanțiale care ar fi putut ridica potențialul economic al zonei, în același timp o parte a cheltuielilor fiind suportată chiar de unitățile administrativ teritoriale.




Nicușor Dan, în stare de incompatibilitate și conflict de interese: ANI a sesizat Parchetul

nicusor dan
Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă, a sesizat organele de urmărire penală și fiscală și a sesizat Instituția Prefectului Municipiului București în cazul Primarului General al Capitalei, Nicușor Dan.

Potrivit procurorilor ANI, în perioada exercitării mandatului de primar general, DAN NICUȘOR DANIEL a exercitat și alte funcții de conducere în cadrul a patru instituții sau servicii publice, fără mandat de reprezentare, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003-incompatibilitatea.

În perioada 07 august – 07 septembrie 2021, prin exercitarea simultană a funcției de primar general și a funcției de director general al Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB),  DAN NICUȘOR DANIEL a solicitat în calitate de director general suplimentarea bugetului ALPAB cu suma de 3.000.000 Lei și ulterior a retransmis ALPAB, în calitate de primar general, bugetul solicitat. Prin acest demers, bugetul ALPAB a fost suplimentat de la 11.517.000 Lei la 14.517.000 Lei. Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003 – conflict de interese.

Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către DAN NICUȘOR DANIEL a infracțiunii de abuz în serviciu prevăzută de art. 297 din Codul Penal și a infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât:

– amenda contravențională aplicată de către o instituție publică persoanei fizice  DAN NICUȘOR DANIEL a fost achitată de Primăria Municipiului București, iar demersurile de contestare la instanța abilitată au fost efectuate de către Direcția Juridic din cadrul Primăriei Municipiului București pentru  DAN NICUȘOR DANIEL atât în calitate de persoana fizică, cât și în calitate de primar general, documentul purtând semnatura olografă a acestuia, distinct pentru ambele calități;

– în perioada 07 august – 07 septembrie 2021,  prin exercitarea simultană a funcției de primar general și a funcției de director general  al ALPAB, a solicitat în calitate de director general suplimentarea bugetului  ALPAB cu suma de 3.000.000 Lei și ulterior a retransmis ALPAB, în calitate de primar general, bugetul solicitat.

ANI a sesizat Instituția Prefectului Muncipiului București cu privire la legalitatea exercitării de către primarul general DAN NICUȘOR DANIEL a celor patru funcții de conducere în cadrul instituțiilor sau serviciilor publice (Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, Administrația Străzilor București, ALPAB, Centrul Cultural Expo Arte), fără a avea un mandat de reprezentare.

Totodată, ANI a sesizat Curtea de Conturi a României cu privire la legalitatea achitării amenzii contravenționale aplicată lui DAN NICUȘOR DANIEL in calitate de persoană fizică, din bugetul Primăriei Municipiului București.

Nicușor Dan a fost informat despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.




Elevii Radu Dincă și Elis Maria Emin, pe podiumul Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar

Elevi olimpici la șah

Comunicat de presă

La Olimpiada Națională a Sportului Școlar, disciplina șah, Liceul Teoretic „Callatis” a fost reprezentat  de elevi deosebiți, care s-au întors cu premii pe măsură. Dacă locul al II- lea a fost ocupat de Elis Maria Emin, elevul Radu Dincă, a obținut, după cum ne-a obișnuit de ani de zile, cu locul I și calificarea la faza națională a ONSS.

Îi urăm succes și multă forță de muncă, pentru că este calificat și la faza județeană a Olimpiadei de matematică, dar , din câte îl cunoaștem, știm că face totul din pasiune și nu simte presiunea concursurilor, ci abordează competițiile ca pe o provocare cu sine.

Nu în ultimul rând, trebuie să le mulțumim și coordonatorilor, ce au muncit alături de acești elevi și i-au susținut – prof. Tudor Lakme și prof. Sali Ghiulserin.




Avarie în zona rezervorului Leonciuc!

RAJA
Echipele RAJA intervin astăzi –15 februarie 2023, pentru remedierea unei avarii survenite pe conducta de aducțiune, cu diametrul de 800 mm, din zona rezervorului Leonciuc din orașul Năvodari. În vederea executării acestor lucrări, se sistează furnizarea apei potabile, în intervalul orar 08.30 – 18.00, în zona delimitată de str. Ceferistului și Sibioarei, dar și pe str. Eternității, Liniștei, Recoltei și Corbului. În același interval orar în restul localității Năvodari se va înregistra apă cu presiune redusă, iar la etajele superioare ale imobilelor se poate înregistra lipsa totală a acesteia.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție deplasate la fața locului vor face tot posibilul pentru remedierea avariei și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Foto: pixabay.com




S-ar putea BLOCA, pe termen nelimitat, numirea curatorilor de către instanţă pentru persoanele cu handicap: Evaluările vor costa peste 2.000 de lei

Judecata

Din cauza legislaţiei insuficient de favorabile persoanelor cu handicap, după cum a apreciat Curtea Constituţională, dosarele privind punerile sub interdicţie ale persoanelor cu dizabilităţi au fost suspendate ani buni.

Toamna trecută, însă, timp de câteva luni s-a reluat judecarea acestor dosare. Bucuria a fost mare pentru familiile care au un membru cu probleme de această natură şi care, din cauza dizabilităţilor de care suferă, nu îşi poate apăra interesele, nu se poate deplasa la vreo instituţie şi nu poate beneficia de anumite drepturi, fiind, astfel, nevoie de o persoană care să le reprezinte.

Cum tot ceea ce merge bine dispare rapid, în luna noiembrie a anului trecut a apărut un ordin al Ministerului Sănătăţii care complică, din nou, lucrurile.

Este vorba despre Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 3423/2128/2022 din data de 11.11.2022, privind aprobarea metodologiei şi a raportului de evaluare medicală şi psihologică a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale şi psihosociale în contextul dispunerii, prelungirii, înlocuirii sau ridicării măsurii de ocrotire.

Pe de o parte, ordinul impune efectuarea unei evaluări psihologice, realizate de către un psiholog care este înscris în Registrul experţilor psihologi din cadrul Colegiului Psihologilor din România, cât şi a unei evaluări medicale a persoanelor cu dizabilităţi în cadrul sistemului de sănătate public sau privat, realizată de către un medic specialist psihiatru.

Aşa se face că, expertizele psihiatrice efectuate la Serviciul de Medicină Legale nu mai sunt luate în considerare, potrivit noului ordin fiind nevoie atât de un raport al unui medic psihitru cu cabinet la stat sau la privat, dar şi de o evaluare a unui psiholog şi nu orice psiholog, ci unul care să fie înscris Registrul experţilor psihologi din cadrul Colegiului Psihologilor din România.

Aceste două evaluări nu sunt gratuite, ci, dimpotrivă însumează peste 2.000 de lei, sumă pe care multe dintre familii nu şi-o vor permite.

Cum nu vor putea depune aceste evaluări la dosar, cauzele se vor suspenda, asfel că acest tip de acţiuni vor fi, din nou, blocate pentru cine ştie câtă vreme.

Sursa foto: Pixabay.com




RAJA Constanța anunță că înscrierile pentru Concursul „Apa este Viață” continuă

afis Ziua Apei
Sunt așteptate creațiile tinerilor școlari despre viitorul apei şi modul în care își asumă responsabilitatea față de această resursă vitală.

Dacă ai între 7 și 16 ani și ești elev al unei instituții de învățământ din județul Constanța, te așteptăm să răspunzi provocării “Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume – Fiecare picătură contează”.

Arată că îți pasă! Acțiunile tale, oricât de mici, pot ajuta la rezolvarea crizei apei. Motivează-i pe cei din jurul tău să acționeze la rândul lor.

Îndrăznește să îți expui ideile care pot aduce schimbarea, folosind oricare dintre tehnicile de pictură sau desen, alb-negru sau color. Termenul limită pentru înscrierea lucrării în concurs este 28 februarie 2023, ora 23.00.

Creațiile care vor primi cele mai multe aprecieri din partea publicului („Like” sau „Love”) vor fi declarate câștigătoare.

Trebuie doar să dai frâu liber imaginației și să lași emoțiile să curgă!

Poți intra în posesia unuia dintre cele 14 premii puse în joc: trotinete electrice, biciclete, hoverboard-uri și vouchere la librăria Cărturești.

Așadar, nu uita!

Înscrierea în Concursul de pictură și desen APA ESTE VIAȚĂ – 2023 se face prin trimiterea unei singure lucrări pentru fiecare participant, în format JPEG sau PDF, pe adresa de e-mail: concurs@rajac.ro. Aceasta va fi însoțită de Declarația de consimțământ parental și de celelalte informații prevăzute în Regulamentul concursului. Condițiile explicite sunt prevăzute în Regulamentul concursului publicat pe pagina de Facebook RAJA sau pe site-ul www.rajac.ro.

Toate lucrările înregistrate în concurs vor fi publicate, începând cu data de 04 martie 2023, în cadrul unei expoziții virtuale, pe pagina de Facebook RAJA S.A., în două albume, câte unul pentru fiecare categorie de vârstă (7-11 ani, respectiv 12-16 ani), pentru a fi votate de public.




Se prelungește timpul de finalizare al avariei RAJA SA de pe Bulevardul Tomis

apa-este-viata-1
În zona în care echipele de intervenție RAJA S.A. desfășoară lucrările de remediere a avariei survenite pe conducta de distribuție apă, cu diametrul de 600 mm, de pe bd. Tomis (Peco Lukoil), din municipiul Constanța, au fost întâmpinate mai multe obstacole ce au îngreunat mult operațiunile și au condus la prelungirea timpului de finalizare a acestora.

O mare parte din zonă este betonată, iar conducta este poziționată la o adâncime de peste 3 metri, în locație fiind identificate totodată cabluri electrice, care au impus precauție în executarea operațiunilor și au făcut intervenția dificilă. Având în vedere diametrul mare al conductei, mai este nevoie de o perioadă de alte 2-3 ore pentru umplerea și intrarea în presiune a sistemului.

Ca urmare a acestor aspecte, estimăm că reluarea furnizării apei potabile către consumatorii din zonele afectate se va face în jurul orei 21:00.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Lipsă apă în mai multe zone din municipiul Constanța!

raja
În vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de distribuție apă, cu diametrul de 600 mm, de pe bd. Tomis (Peco Lukoil) din mun. Constanța, echipele RAJA întrerup furnizarea apei potabile din Sursa Cișmea 1B, astăzi – 14 februarie 2023, în intervalul orar 08.20 – 16.00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe bd. Tomis – tronsonul cuprins de bd. Aurel Vlaicu și str. Nicolae Iorga, cartierele Tomis Nord, Boema, Tic Tac, Tomis III, Anadalchioi, str. Mihai Viteazu și Poporului, cu punctele termice aferente.

Ținând cont de diametrul conductei, debitul mare de apă și lungimea rețelei, reluarea furnizării apei potabile se va realiza în mod progresiv în fiecare zonă afectată.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Medic trimis în judecată de DNA: a facilitat obținerea adeverințelor de vaccinare anti Covid pentru 926 de persoane

Vaccin

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiov au dispus trimiterea în judecată, sub control judiciar, a inculpatei VATAN VENERA ECATERINA, la data faptelor medic de familie în județul Dolj, în sarcina căreia s-a reținut comiterea infracțiunilor de:

–  luare de mită, în formă continuată (926 acte materiale),

– fals informatic, în formă continuată (926 acte materiale),

– înșelăciune, în formă continuată (6 acte materiale),

– fals intelectual, în formă continuată (12 acte materiale),

– delapidare,

Și în stare de libertate, a doi inculpați, persoane fizice, în sarcina cărora s-a reținut comiterea infracțiunilor de:

– complicitate la luare de mită, în formă continuată,

– complicitate la fals informatic, în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut, în esență, următoarea stare de fapt:

În perioada octombrie 2021 – ianuarie 2022, inculpata Vatan Venera Ecaterina, în calitate de medic de familie, autorizat să efectueze și activitatea de vaccinare antiCOVID-19, beneficiind de ajutorul mai multor persoane, printre care și cele două cercetate în prezenta cauză, ar fi pretins şi primit mai multe sume de bani, de la un număr de 926 persoane cărora le-a facilitat obținerea adeverințelor de vaccinare antiCovid 19/certificat de vaccinare anticovid, fără ca acestea să se fi vaccinat efectiv.

Din banii pretinși de intermediari de la fiecare din cele 926 persoane, suma de 200 lei/persoană (în total 185.200 lei) i-ar fi revenit medicului Vatan Venera Ecaterina care ar fi procedat la înscrierea persoanelor respective în Registrul Electronic Național de Vaccinări (RENV) și la eliberarea adeverințelor care atestau în mod fals că acestea erau vaccinate împotriva COVID-19.

În afară de banii primiți în modalitatea de mai sus, inculpata Vatan Venera Ecaterinaar fi solicitat și ar fi obținut de la Casa de Asigurări de Sănătate Dolj, contravaloarea “administrării” vaccinului în cazul celor 926 persoane, primind de la instituția respectivă suma totală de 37.720 lei.

În același context, mediculVatan Venera Ecaterina, după ce ar fi intrat în posesia carnetelor cu tichete de masă, alocate pacienților conform O.M.S. nr. 1863/2021 (privind acordarea alocaţiei de hrană sub forma tichetelor de masă persoanelor care se vaccinează cu schemă completă de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2), ar fi dat,în mod nelegal, unuia dintre intermediari(care a încheiat cu procurorii anticorupție un acord de recunoaștere a vinovăției) un număr de 190 carnete (ce conținea fiecare câte 5 tichete de masă în valoare de 20 de lei/buc – 19.000 lei) pentru a dispune de ele în interes personal.

În cauză au fost dispuse măsuri asigurătorii.

Casa de Asigurări de Sănătate Doljși Direcția de Sănătate Publică Dolj s-au constituit părți civile cu suma totală de 56.720 lei.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Dolj cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză.

Anterior, în cauză au fost încheiate acorduri de recunoaștere a vinovăției cu patru persoane (intermediari).

În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin din partea Direcției Generale Anticorupție.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.

FOTO: pixabay.com