Primăria Tuzla vrea să acceseze fonduri pentru înființarea unui parc fotovoltaic. Taner Reșit: „avem în derulare proiecte cu bani europeni, dar și din fonduri guvernamentale”

taner
Primarul comunei Tuzla, Taner Reșit, a anunțat, pe pagina sa de socializare, că localitatea pe care o conduce are în derulare o serie de proiecte cu fonduri europene sau guvernamentale. De asemenea, domnia sa a menționat si câteva dintre proiectele ce urmează să fie accesate în curând sau dintre cele care au primit finanțare.
Proiecte in curs de execuție:
1. CONSTRUIRE CREȘĂ P+1E (PATRU GRUPE), COMUNA TUZLA (AFIR) – Valoare contract 2 767 059 lei inclusiv TVA;
2. ÎNFIINȚARE REȚEA DE DISTRIBUȚIE GAZE NATURALE ÎN U.A.T. TUZLA, JUD. CONSTANȚA (FONDURI LOCALE) – Valoare contract 22 266 780,98 lei inclusiv TVA.
Proiecte pentru care s-a obținut finanțare:
1. MODERNIZARE ȘI REABILITARE STRĂZI LOCALE ÎN COMUNA TUZLA, JUDEȚUL CONSTANȚA (ANGHEL SALIGNY) – cuprinde 24 de străzi cu o lungime totală 6,804 km – Valoarea totală a investiției 13 549 627.23 lei inclusiv TVA;
2. CREȘTEREA EFICIENȚEI ENERGETICE A INFRASTRUCTURII DE ILUMINAT PUBLIC ÎN COMUNA TUZLA, JUD. CONSTANȚA (AFM) – Valoarea totală a investiției 2.198.738,93 lei inclusiv TVA;
3. ASIGURAREA INFRASTRUCTURII PENTRU TRANSPORT VERDE – PUNCTE DE REÎNCĂRCARE VEHICULE ELETRICE (PNRR C10) – Valoare contract 292 900,65 lei inclusiv TVA;
4. ASIGURAREA INFRASTRUCTURII PENTRU TRANSPORT VERDE – ITS/ALTE INFRASTRUCTURI TIC – SISTEME INTELIGENTE DE MANAGEMENT URBAN LOCAL (PNRR C10) cuprinde:
 sistem de ghidare a parcării, respectiv panouri afișare locuri libere, parcometre etc.;
 sistem de informare a participanților la trafic;
 sistem de semnalizare inteligentă pentru 4 treceri de pietoni (semnalizare cu mesaje dinamice);
Valoare contract 1 902 506,88 lei inclusiv TVA.
Proiecte depuse pentru finanțare:
1. CONSTRUIRE TEREN DE SPORT MULTIFUNCȚIONAL – BAZĂ TIP 2 (CNI);
2. REABILITARE, CONSOLIDARE, MODERNIZARE, DOTARE TABĂRĂ DE COPII, DESFIINȚARE CLĂDIRI C2, C3, C4, C5, C6, CONSTRUIRE CORPURI DE CLĂDIRE CU FUNCȚIUNE DE CAZARE, CANTINĂ ȘI SERVICII, BAZIN DE ÎNOT, TERENURI DE SPORT ȘI ÎMPREJMUIRE, COMUNA TUZLA, JUDEȚUL CONSTANȚA (CNI);
3. EXTINDERE SISTEM DE MONITORIZARE VIDEO PE RAZA COMUNEI TUZLA (CNI);
4. CREȘTEREA GRADULUI DE INDEPENDENȚĂ ENERGETICĂ AL UAT TUZLA, JUDEȚ CONSTANȚA PRIN PRODUCEREA ENERGIEI ELECTRICE DIN SURSE REGENERABILE PENTRU CONSUM PROPRIU (POIM).
Proiecte ce urmează să fie depuse pentru finanțare:
1. DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT DIN COMUNA TUZLA, JUDEȚUL CONSTANȚA (PNRR C15);
2. ÎNFIINȚARE PARC FOTOVOLTAIC ÎN COMUNA TUZLA (POIM – FOTOVOLTAICE – deschidere axa în februarie 2023).



Beat mort, a intrat cu mașina într-un cap de pod din 23 August

politie

Astăzi, în jurul orei 7.20, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier, pe DC 4, în localitatea 23 August.

Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că un autoturism, condus de un bărbat, de 30 de ani, a intrat în coliziune cu un cap de pod.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală ușoară a unui bărbat, de 28 de ani, pasager în autoturism.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o valoare de 1,25 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

 




Șeful CNAIR, Cristian Pistol a anunțat că a semnat protocolul necesar demarării obiectivului de infrastructură rutieră “Varianta ocolitoare a Municipiului Mangalia”

325919262_2046078545581099_139994621170060325_n

Protocolul necesar demarării obiectivului de infrastructură rutieră “Varianta ocolitoare a Municipiului Mangalia”, a fost semnat, ieri, de șeful CNAIR, Cristian Pistol și reprezentanți ai primăriei. Cristian Pistol a anunțat, într-o postare public, faptul că instituția pe care o conduce va derula procesul de accesare a finanțării din fonduri europene nerambursabile și va asigura suportul necesar cu specialiști ai companiei.

Anul trecut, consilierii locali din Mangalia au aprobat un parteneriat între Primărie şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) privind Studiul de Fezabilitate şi proiectul tehnic pentru construirea variantei ocolitoare (DRUM EXPRES) a municipiului Mangalia. Prin construirea acestei artere rutiere, traficul greu va fi scos din oraș și vor fi create premisele necesare extinderii reţelei de transport naţional şi internaţional, prin exteriorul localităţii.

Potrivit reprezentanților Primăriei Mangalia, va fi asigurată fluidizarea traficului rutier, pe magistrala de Est a României, respectiv  drumul european E87, care conectează Mangalia cu restul staţiunilor, graniţa cu Bulgaria şi municipiul Constanţa. Conform Studiului de Fezabilitate, noua infrastructură rutieră se va întinde pe o lungime de aproximativ 7,7 km şi va avea mai multe căi de acces. Traseul propus se va desprinde din DN 39 (E87), la km 37+735, continuând de-a lungul căii ferate, cu deviere spre vest, traversând fosta Herghelie. Apoi, circulaţia se va desfăşura pe strada Oborului, ocolind la vest ansamblul arheologic ”Movile”. Ulterior, traseul coboară spre sud, pe partea dreaptă a rambleului căii ferate şi se închide în DN39 (E87), printr-un sens giratoriu, la km 7+673.




Conducerea Damen, declarații publice: „Compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa și aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit”

damen

După luni de zile în care glasul de disperare al angajaților de la Damen Mangalia a fost auzit fie în interiorul șantierului, în cadrul protestelor în pauzele de masă, fie în fața Ministerului Econimiei, unde șef este fostul director al Damen Mangalia, Florin Spătaru, conducerea Damen a ieșit, astăzi, cu declarații de presă publice:

 

„Conducerea  Damen Shipyards Mangalia (DSMa) prezintă următoarele clarificari importante:

Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial,în ultima decadă. 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat. Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării și dezvoltării pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs,care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale. Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe activități specifice și prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acționarilor și Consiliului de Supraveghere si pentru implementare se va asigura de respectarea cerințelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa. Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar si o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați. Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției.

 

Suntem surprinși de multitudinea de informații distorsionate sau false care au fost distribuite în spațiul public. Asemenea acțiuni afectează nu doar șantierul, ci și activitățile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a șantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:

 

  1. Nu dorim să “trenăm” negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziție publică până nu am avut un dialog intern cu sindicatul și angajații DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.

Am prezentat intern,în cursul zilei de 16.01.2023 soluții constructive, pornind de la consultările anterioare,care să fie corelate cu realitățile concrete actuale ale industriei navale mondiale și cu perspectivele de dezvoltare comerciala a șantierului. Negocierile sunt în desfășurare și suntem încrezători în găsirea unei soluții, printr-o comunicare mai eficientă și mai puține tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părților implicate.

  1. Speculațiile despre posibilul faliment: In momentul de față, compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital) și trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit, dacă șantierul nu este sustenabil și productiv. Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare.  Damen Shipyards Galați este singurul șantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat și construit la Galați peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 țări, inclusiv țări membre NATO și UE (nu și pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate și produse la Galați sunt cele mai mari și complexe nave militare produse vreodată în România.

 

  1. Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție. Cu alte cuvinte, vom angaja persona lîn producție pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea și flexibilizarea întregului șantier și, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluționa situația actuala. Până acum acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare.Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un șantier performant. Am făcut-o la Galați, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung.

 

  1. Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție. Aceste fonduri vor fi folosite și pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătățește eficiența sudurii cu peste 20%.

 

Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabilam informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar.

 

 

 

Damen Shipyards Group– Oceane de posibilități

 

Damen Shipyards Group își desfășoară activitatea de peste nouăzeci de ani și oferă soluții maritime la nivel mondial, prin proiectarea, construcția, conversia și repararea navelor și a componentelor navelor. Prin integrarea sistemelor creăm platforme inovatoare, de înaltă calitate, care oferă clienților noștri valoare adăugată maximă.

Valorile noastre de bază sunt colegialitatea, măiestria, antreprenoriatul și administrația. Scopul nostru este să devenim cel mai sustenabil constructor de nave din lume, prin digitalizarea, standardizarea și construcția în serie a navelor noastre.

Damen operează 35 de șantiere navale și alte 20 de companii în 20 de țări, susținute de o rețea de vânzări și service la nivel mondial. Damen Shipyards Group oferă locuri de muncă directe pentru peste 12.000 de oameni”.




Se întrerupe curentul electric în Mangalia și stațiuni

light-bulb-503881_960_720

Anunț de interes public

 

Pentru asigurarea capacității rețelei de funcționare și alimentare cu energie electrică a tuturor clienților, E-Distribuţie Dobrogea anunță întreruperea parțială a curentului electric, în perioada 17 – 19 ianuarie, a.c., între orele 07:30 – 15:30, după cum urmează:

– localitãţile Neptun, Jupiter și Olimp, cu Castel APA RAJA – 23 August, SP 2 RAJA, RAPPS – Neptun – Vilele Speciale, Restaurant Casa cu Stuf, Los Colombes, Lacul Racilor, Stația Pompieri Neptun, Peco Neptun, Peco Rompetrol, Complex Comorova, Fabrica Lumotex;

– municipiul Mangalia, cu IAS Fruvileg Mangalia, Ferma Vaci IAS Mangalia, Herghelia Mangalia, Spălătorie zona Moară Mangalia, Avicola Mngalia, Abator Mangalia, Ferma Porci Mangalia, IAS Fruviileg, Ferma Olan, Birouri Agricola Holding, Stația gaz TRANSGAZ;

– pompe apă Unitate Militară, Ferma Agricola, Șantier Naval 1, Unitățile Militare, Cartier Dobrogea 1 și 2, bLocuri ANL, strada Șerban Cantacuzino, respectiv strada Alexandru Iliaș.

 

17 ianuarie 2023




Un jandarm din Constanţa s-a sinucis în garajul casei sale

Un jandarm din cadrul Grupării Mobile Constanța a fost găsit astăzi cu gâtul tăiat, în locuinţa sa din Lumina. Cadrele medicale ale Serviciului de Ambulanță Județean Constanța au intervenit la fața locului, dar și ale SMURD, însă nu au mai putut face nimic pentru el, fiind declarat decesul.

Colegii acestuia au trimis un mesaj de condoleanţe:

„Cu profund regret, confirmăm vestea tragică a decesului colegului nostru, care a fost găsit în această după-amiază în garajul casei sale din Năvodari.

Ne exprimăm regretul pentru pierderea sa și transmitem condoleanțe familiei îndurerate.

Jandarmul era subofițer în cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Constanța și avea 40 de ani. La cea mai recentă evaluare psihologică a fost declarat apt.

Circumstanțele în care s-a produs evenimentul urmează să fie elucidate de către instituțiile abilitate.

La nivelul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române au fost dispuse, de urgență, verificări interne cu privire la cele întâmplate, urmând ca rezultatele să fie puse la dispoziția organelor abilitate.

Dumnezeu să îl ierte!”

 

 

COMPARTIMENTUL INFORMARE, RELAŢII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL




O primă victorie a sindicaliştilor de la Navalistul: conducerea societăţii Damen a cedat şi va majora salariile angajaţilor cu 265 de lei, de la 1 ianuarie!

IMG-20230116-WA0005

În cursul zilei de astăzi, ca în fiecare zi din 4 ianuarie 2023, angajaţii Damen Mangalia au ieşit la protest, în timpul pauzei de masă. Liderul Sindicatului Navalistul a primit, chiar atunci o veste extrem de îmbucurătoare pentru muncitorii ajunşi la capătul răbdării: „Se pare că administraţia va accepta propunerea SLN de majorare salarială cu 265 lei, de la 1 ianuarie 2023, a salariilor de bază din grila de salarizare. Ni s-a comunicat ca vor anula decizia de acordare unilaterala a majorării de 100 lei brut şi a compensației pentru utilități acordata sub formă de bonus in valoare de 225 lei brut pentru perioada iernii, având în vedere acest acord, urmând ca în perioada imediat următoare sa ne transmita propunerile de modificare a CCM, în corelaţie cu noile modificări legislative (codul muncii si legea dialogului social etc). În perioada imediat următoare vom relua negocierile colective pentru a modifica și completa textul în corelație cu noile modificări legislative. Această majorare de 265 lei începând cu 1 ianuarie 2023 reprezinta diferența inflației pentru anul 2022, urmând ca, pentru anul în curs, 2023 să negociem în perioada următoare”, a declarat Laurenţiu Gobeajă, liderul de sindicat din Damen Mangalia.

Solicitările navaliştilor au fost unele clare, exprimate chiar la începutul anului, printr-o scrisoare adresata lui Florin Spătaru, ministrul Economiei:

Scrisoare deschisă a muncitorilor din Damen Mangalia către ministrul Spătaru: „Riscul de faliment este major. Partenerul olandez vrea să destructureze societatea, angajând oamenii la o societate paralelă!”




Bugetul Primăriei Pecineaga, în dezbatere publică

pecineaga

In conformitate cu dispozițiile art.7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizională în administrația publică, referitoare la participarea cetățenilor și a asociațiilor legal constituite la procesul de elaborare a actelor normative, Primăria Comunei Pecineaga aduc la cunoștiință publicarea în data de 10.01.2023 a

PROIECT DE HOTARARE
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Comunei Pecineaga pe anul 2023
Proiectul poate fi consultat pe site-ul Primăria Comunei Pecineaga www.primaria-pecineaga.ro. Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de hotarâre mai sus menționat se pot transmite până la data de 23.01.2023 inclusiv, la secretariatul instituției prin următoarele modalități:
– prin e-mail, la adresa www.secretariat @primaria-pecineaga.ro
– prin poștă, la adresa din comuna Pecineaga, Șos. Ștefan cel Mare, nr. 61
– prin fax, la numărul 0241/858524.
Materialele transmise vor purta mențiunea : “PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Comunei Pecineaga pe anul 2023. Pentru informații suplimentare vă stăm la dispoziție cu nr. De telefon : 0241- 858510, persoană de contact.

10.01.2023.Anunt proiect buget 2023




Turmă de oi, pe Autostrada Soarelui! Ciobanii au fost amendaţi cu 16.000 de lei

oite

Astăzi, în jurul orei 7.30, polițiști din cadrul Biroului de Poliție Autostrada A2, aflându-se în exercitarea atribuțiilor de serviciu, s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul că, pe Autostrada A2, în zona km 157-160 – pod Cernavodă, pe carosabil (prima bandă) a pătruns o turmă de ovine, însoțită de conducători.

Polițiștii prezenți la fața locului au asigurat siguranța traficului rutier, fără crearea de restricții totale. Astfel, animalele au fost îndepărtate de pe partea carosabilă în primul punct unde acest lucru a fost posibil (după pod).

Menționăm faptul că, pe parcursul activităților, nu au fost înregistrate evenimente.

Totodată, polițiștii au identificat persoanele în cauză ca fiind 3 bărbați, cu vârste cuprinse între 33 și 63 de ani. Aceștia au fost sancționați contravențional, cu amendă în valoare totală de 10.005 lei, respectiv 3.335 de lei fiecare, pentru pătrunderea, în calitate de pieton, pe autostradă și pentru conducerea unei turme de animale pe autostradă.

De asemenea, facem precizarea că, în acest interval de timp, nu a fost înregistrat niciun apel la 112 prin care să se aducă la cunoștință situația prezentată.




60 de sancţiuni, în valoare de 32.000 de lei, aplicate şoferilor de autoturisme de transport persoane, pe rutele din zona oraşului Eforie!

Astăzi, 13 ianuarie a.c., poliţiştii rutieri constănțeni au desfășurat o acțiune pe linia verificării legalității transportului de persoane.

Acțiunea a vizat verificarea legalității transporturilor rutiere de persoane, prin:
•verificarea deţinerii documentelor necesare efectuării transportului public de persoane de către operatorul de transport şi de conducătorul auto;
•respectarea capacităţii maxime de încărcare ale autovehiculelor de transport persoane, avându-se în vedere situaţiile în care persoanele sunt transportate în picioare;
•testarea cu aparatul etilotest a tuturor conducătorilor de autovehicule care efectuează acest gen de transport;
•valabilitatea inspecţiei tehnice periodice a autovehiculului;
•depistarea activităților ilegale de transport rutier de persoane.

În cadrul activităților desfășurate, polițiștii rutieri au verificat aproximativ 150 de autovehicule destinate transportului de persoane, fiind aplicate 60 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de aproximativ 32.000 de lei.




Prim procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, Gabriela Rugea, a ieșit la pensie. Postul său a fost preluat de procurorul Octavia Toader

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat luni, 9 ianuarie 2023, eliberarea din funcția de procuror a doamnei Rugea Gabriela, prim-procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Mangalia – pensionare şi eliberarea din funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Mangalia, cu grad profesional corespunzător parchetului de pe lângă tribunal a doamnei Cornea Laura-Angela – pensionare.

Funcţia de prim procuror interimar al Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia este deţinută, în prezent, de procuror Octavia Toader.




Starea precară a acoperișului Liceului Callatis a dus la interzicerea parcării in zonă!

În urmă cu două zile, angajații ISU Dobrogea erau alertați cu privire la desprinderea acoperișului sălii de sport a Liceului Callatis.

Până la remedierea situației – repararea acoperișului – părinții și profesorii au fost sfătuiți sa nu își lase autoturismele in parcarea din zonă, fiind pericol să se desprindă bucăți de acoperiș, care pot cădea peste mașini. Totodată, a fost interzis accesul elevilor, părinților, personalului școlii și al altor persoane în parcarea sălii de sport.




Iată ce contracte de achiziţii a încheiat, anul trecut, Primăria Mangalia şi ce societăţi au beneficiat de banul public!

 

 

 

 

 

 




Continuă lucrările pentru realizarea Sistemului Regional Constanța

7f524c8e-0ddc-44ca-81f8-8d277c28c19d

Pentru realizarea Sistemului Regional Constanța, ambițiosul proiect în valoare de 100.118.763,80 Euro, au fost prevăzute 3 contracte de lucrări; două dintre acestea au fost semnate la sfârșitul anului trecut. Cel de-al treilea, CL 37, a fost semnat astăzi – 12 ianuarie 2023, având ca obiect Aducțiune Gospodăria de Apă Constanța Sud – Tuzla – Gospodăria de Apă Eforie Sud; Aducțiune Eforie Sud – Gospodăria de Apă Tatlageac; Reabilitare Gospodărie de Apă Biruința; Reabilitare Gospodărie de Apă Eforie Sud; Alimentare cu apă Biruința și Topraisar (stație hidrofor).

Evenimentul s-a desfășurat la sediul RAJA SA, unde au fost invitați să participe și au răspuns afirmativ, alături de conducerea societății, Președintele Consiliului Județean Constanța – Mihai Lupu, Primarul Municipiului Constanța – Vergil Chițac, Primarul Comunei Topraisar – Stelian Gheorghe, Primarul Comunei Agigea – Cristian-Maricel Cîrjaliu, Primarul orașului Techirghiol – Iulian Constantin Soceanu, Primarul Comunei Costinești  – Jean Dorin Dumitru și Florin Mitroi – Președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța.

Contractul semnat face parte din „Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în Aria de Operare a RAJA SA Constanța” și se înscrie în ”Proiectul prioritar strategic privind Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, sprijinit financiar de Comisia Europeană.

Președintele Consiliului Județean Constanța – Mihai Lupu, a subliniat importanța și necesitatea implementării cu succes a acestor proiecte: “Apa este un element vital și cred că angajamentul dumneavoastră de a asigura apă de calitate este extrem de important, mai ales pe anumite zone care presupun investiții foarte mari, așa cum sunt acestea. Referindu-ne strict la proiectele în discuție, chiar dacă au creat disconfort locuitorilor, este pentru prima dată, în zeci de ani, când se fac investiții majore cu un puternic impact asupra calității apei și implicit a vieții. Noile investiții și tehnologii implementate vor duce la creșterea confortului și a sănătății noastre”.

Lucrările din cadrul contractului CL37 prevăd extinderea aducțiunii principale, respectiv a rețelei de alimentare cu apă pe o lungime de aproape 53.878 m, cuprinzând unitățile administrativ teritoriale Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Costinești, 23 August și Topraisar, reabilitarea Gospodăriilor de Apă Eforie Sud și Biruința și a SPH Sursă Biruința. Toate acestea au o valoare de 221.764.980,83 lei cu TVA și se vor derula pe parcursul a 24 de luni.

Aurel Presură, directorul general RAJA SA, a dorit să sublinieze că “… este ultimul contract de lucrări pe care îl semnăm. Prin POIM, pentru județul Constanța avem investiții de peste 503 milioane euro. Acest contract este cel mai mare de la nivelul Sistemului Regional Constanța, este cel mai lung segment din conducta de aducțiune de peste 106 km, de la Medgidia la Mangalia. Este un proiect foarte important pentru întreg județul, care ne va asigura apă de cea mai bună calitate în zeci de localități. Tot de la Medgidia, pleacă o altă conductă de aducțiune către toată zona Cernavodă, sistem pe care l-am pus în funcțiune în urmă cu 7 ani, prin Programul Operațional Sectorial de Mediu”.

Sistemul Regional Constanța a fost proiectat pentru a putea face față provocărilor actuale și viitoare privind calitatea și cantitatea apei potabile, ca urmare a degradării treptate a apelor subterane din acviferul cantonat în calcarele sarmaţiene, dar și a creșterii accelerate a consumului de apă din partea de sud a litoralului, determinate de extinderea și și modificarea urbană. Apa de calitate foarte bună preluată din frontul de captare Medgidia, suplimentată cu un debit din sistemul Constanța, va putea asigura, prin infrastructura nou creată, alimentarea cu apă în 24 de localități de la Medgidia până la Vama Veche. Conducta de aducțiune ce pleacă de la Medgidia și ajunge la Mangalia va avea o lungime de peste 106 km. În urma finalizării acestui proiect, debitul de apă ce va fi asigurat este de 40.646 mc/zi, din care peste 22.000 mc/zi vor fi pentru orașul Mangalia și pentru stațiunile din sudul litoralului.

Executarea investițiilor asigură, în primul rând, îmbunătățirea calității vieții și dezvoltarea durabilă a ariei de deservire prin creșterea eficienței sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare, dotate cu tehnologii moderne de prelucrare a datelor și soluții de optimizare.

Prezent la eveniment, primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a declarat: “Prin acest proiect, municipiul Constanța va beneficia de cea de-a treia sursă de alimentare cu apă potabilă de cea mai bună calitate. Nu cred că spun lucruri mari, dar proiectul dumneavoastră, care acoperă întreg județul, este unul din cele mai mari proiecte investiționale din 1989 și până acum, atât ca valoare, cât și ca lucrări”.

Reușita unui proiect depinde foarte mult și de implicarea autorităților locale. Succesul stă în comunicarea foarte bună, iar ADI Apă-Canal se implică activ și este liantul între compania de apă și autorități, pentru implementarea la termen a programelor investiționale” a declarat Florin Mitroi, Președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța.

Reamintim că RAJA are în implementare două mari proiecte prin Programul Operațional Infrastructură Mare, ce presupun derularea unor investiții specifice în domeniul apei potabile și al apei uzate în 92 de localități din 7 județe – Constanța, Ialomița, Călărași, Dâmbovița, Brașov, Ilfov și Bacău:

  1. Proiectul Dezvoltarea infrastructurii de apă și apă uzată în municipiul Onești în perioada 2014-2020
  2. Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA SA Constanța, în perioada 2014-2020

La ora actuală, Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA SA Constanța, cel mai complex proiect derulat până în prezent, cuprinde 57 de contracte de lucrări, dintre care 9 au fost deja finalizate, iar 48 se află în execuție.

Pentru sistemul de alimentare cu apă au fost realizați și decontați 352,83 km din cei 552 km prevăzuți în contracte, înregistrându-se un progres fizic de 63,91%. În cazul sistemului de canalizare menajeră au fost realizați și decontați 391,54 km, dintr-un total de 560 km. Progresul fizic înregistrat este de 69,91%.

 

Biroul de Comunicare




Scrisoare deschisă a muncitorilor din Damen Mangalia către ministrul Spătaru: „Riscul de faliment este major. Partenerul olandez vrea să destructureze societatea, angajând oamenii la o societate paralelă!”

319299077_594616932672167_6968708059842136418_n

 

Nr. 6 / 11.01.2023
Către: MINISTERUL ECONOMIEI
În atenția: D-lui Florin Marian Spătaru – Ministru Economiei
Referitor la: Motivele protestelor zilnice ale salariaților DSMa

Sindicatul Liber Navalistul, sindicat reprezentativ la nivelul SC Damen Shipyards Mangalia SA, având în vedere ultimele evenimente din șantierul naval din Mangalia (DSMa) la care statul român prin Ministerul Economiei deține (încă) o participație majoritară vă comunicam următoarele:
Deși v-am adus la cunoștință situația salariaților și a companiei în nenumărate rânduri atât în ultimii ani dar și în ultimele luni, inclusiv prin memoriul transmis în ziua în care a avut loc protestul la Ministerul Economiei (12.12.2022) cât și prin alte sesizări scrise transmise anterior, situația la nivelul societății DSMa nu s-a îmbunătățit ci dimpotrivă, la acest moment, tensiunile dintre angajați și conducerea operativă a societății DSMa au ajuns la cote înalte.
Astfel, începând din data de 04.01.2022 au loc zilnic proteste spontane ale salariaților în fața pavilionului administrativ, în timpul pauzei de masă.
Unul dintre motivele nemulțumirilor și ingrijorărilor salariaților au legatură cu intenția Directoratului DSMa de restructurare a forței de muncă și a posturilor. Chiar dacă imediat după protestul din luna decembrie 2022 ni s-a comunicat că s-a amânat luarea unei decizii în acest sens, salariații sunt conștienți că în orice moment se poate reveni asupra acelei decizii și asta le amplifică starea de incertitudine privind siguranța locurilor de muncă și a perspectivelor acestei societăți.
Riscul de faliment este major având în vedere rezultatele financiare negative ale societății DSMa și solicitarea deschiderii procedurii de insolvență în instanță de către creditorul apelant PE Group Climate & Design, procesul aflându-se pe rol la Curtea de Apel Constanța cu nr. Dosar 7014/118/2022/a1.
De asemenea, salariații sunt extrem de nemulțumiți și de faptul că la finalul anului 2022, Administrația DSMa a acordat în mod arbitrar și netransparent un bonus preferențial doar unui anumit număr de salariați fără să facă nicio informare în prealabil despre această decizie și fără să existe criterii.
Deși în cadrul negocierilor colective din luna decembrie 2022 Administrația a invocat faptul că din cauza rezultatelor financiare negative ale DSMa cât și a numărului scăzut de comenzi nu poate acorda o creștere salarială corelată cu nivelul inflatiei și că nu poate acorda nici 1 leu în plus față de propunerea de majorare de 100 lei, totuși a acordat unilateral bonusuri în valoare de ~2340 lei NET, respective 4000 lei BRUT, doar unui anumit număr de salariați fără să ne informeze despre această decizie, despre care am aflat de la salariați și ulterior am solicitat Directoratului prin adresa nr. 36 din 22.12.2022 sa ne comunice detalii, însă până la acest moment nu am primit un răspuns.
În mod repetat și conștient Administrația DSMa încalcă prevederile contractului colectiv de muncă cu privire la modalitatea în care se pot acorda alte bonusuri și indemnizații decât cele prevăzute în contractul colectiv de muncă, menționate în Anexa nr. 5 din CCM la nivel de unitate în vigoare și aplicabil societății DSMa.
Directoratul DSMa are în continuare o atitudine negativă și ostilă față de reprezentanții salariaților (sindicat), ignorând prevederile legale și ale contractului colectiv de muncă, refuzând în mod repetat să negocieze neprezentându-se la convocările Comisiei Paritare, motiv pentru care ne-am adresat instanței.
Mai mult decât atât, salariații sunt nemulțumiți cu privire la faptul că în Comisia Paritara convocată în vederea modificării contractului colectiv de muncă discuțiile au fost întrerupte abrupt de către conducerea societății, iar Administrația DSMa evită reluarea negocierilor invocând anumite motive pentru care de fapt tergiversează finalizarea negocierilor, în condițiile în care neacordându-se o creștere salarială corelată cu rata inflației puterea de cumpărare a salariaților a scăzut și continuă să scadă.
Conducerea operativă a DSMa aplică o politică de personal distructivă pentru societate, realizând recrutarea de personal din cadrul angajaților proprii ai societății DSMa cărora le propun să accepte încetarea raporturilor de muncă cu acordul părților și angajarea la Damen Workforce România SRL, o altă societate la care statul român nu deține acțiuni, acționar unic fiind Șantierul Naval Damen Galați SA (deține 100% din pachetul de acțiuni) iar beneficiar este DAMEN OTC HOLDING B.V.

Astfel, cum se poate observa în anunțul de recrutare de mai sus “RECRUTĂM PENTRU UN NOU PROIECT!” afișat în luna noiembrie 2022 pe monitoarele TV din incinta șantierului DSMa, recrutarea de personal se face de către personalul din cadrul departamentului HR DSMa pentru Damen Workforce România (DWR). Au fost chemați la interviu o parte din angajații DSMa care au calificările menționate în anunțul de recrutare și le-au propus un pachet de beneficii salariale mai avantajos cu condiția să accepte să se angajeze la DWR, spunându-le că DWR e tot Damen și că vor lucra tot la șantierul din Mangalia. O parte dintre angajații care au fost invitați la interviu ne-au contactat să ne sesizeze despre această intenție a angajatorului DSMa de a transfera o parte din salariați la DWR.
La ședința cu Directoratul din luna noiembrie 2022 am abordat acest subiect, însă răspunsul a fost evaziv, comunicându-ne că tot la Damen vor angaja, evident denumirea ambelor societăți conține cuvântul Damen însă nu sunt una și aceeași societate chiar dacă fac parte din același grup Damen, sunt două societăți diferite, cu acționari diferiți.
Se poate scana codul QR afisat în anuntul de recrutare veți fi directionati pe site-ul https://career.damen.com/jobs unde ni s-a confirmat că angajarile se fac pentru DWR și nu pentru DSMa

Constatăm că deși prin contractul de asociere cât și în mod public DSMa și-au asumat că va crește numărul de salariați la 3000, însă de fapt nu se vrea creșterea numărului de salariați proprii ai societății DSMa ci dimpotrivă ca numărul de salariați proprii să scadă în continuare în timp ce numărul de salariați ai altor societăți precum cea de mai sus, să crească. În aceste condiții, șansele ca DSMa să înregistreze profit se reduc drastic în timp ce celelalte firme care își desfășoară activitatea în șantier prosperă iar DSMa riscă să dea faliment.
De asemenea, o parte din foștii angajați ce au fost concediați în luna martie 2022 prin desființarea posturilor la DSMa, au fost invitați la același interviu și li s-a oferit un pachet salarial mai avantajos decât la DSMa.
DSMa a devenit firmă de recrutare a forței de muncă pentru DWR ?
Centrul de formare profesională din cadrul șantierului naval Damen Shipyards Mangalia a devenit recent punctul de lucru al aceleiași firme Damen Workforce România SRL (DWR), act sediu: contractul de comodat nr. 114 din data de 14.01.2022 pentru o perioada de 5 ani 11 luni și 30 zile, potrivit informațiilor furnizate de către Oficiul Național al Registrului Comerțului.
De ce a fost încheiat un contract de comodat (gratuit) și nu un contract de închiriere?
Întrucât nu am primit un răspuns la sesizările anterioare privind decizia Directoratului DSMa de închidere a Atelierului de zincare și a Atelierului de confecții tubulatură, cât și suspendarea activității de sablare/pasivare profile și de ce aceste activități se desfășoară la Galați, vă solicitam să ne comunicați răspuns la adresele transmise anterior către Ministerul Economiei și către SN2Mai SA.
Vă informăm că în urma unei analize comparative privind prețurile pentru decaparea, pasivarea și galvanizarea reperelor și tubulaturii efectuate la Galați a rezultat că este mai scump decât dacă aceleași lucrări ar fi fost realizate aici, la șantierul din Mangalia sau la alte ateliere din tara. Pe lângă prețul unitar pe tona în euro care este cu mult mai mare la Galați mai sunt și costuri suplimentare cu transportul dus-întors a acestor materiale din Mangalia către Galați și retur. Zilnic sunt transportate zeci sau chiar sute de tone cu camioanele și din informațiile pe care le avem un transport din Mangalia la Galați costă aproximativ 4000 lei, dacă înmulțiți această sumă cu numărul de transporturi care se fac zilnic/ săptămânal/lunar dus-întors rezultă o sumă considerabilă ce evident este suportată de către DSMa.
Este cel puțin îngrijorător faptul că “partenerul olandez” înțelege să destructureze societatea pentru care s-a angajat să realizeze profit operațional până în anul 2024 prin acest gen de politici, copiate la indigo de la anteriorul “partener coreean”.
Acest management profund defectuos (pentru societate dar nu și pentru alte societăți cu acționariat majoritar olandez) persistă în acțiunile care nu vor conduce decât la falimentul DSMa, perseverând în nerespectarea contractului colectiv de muncă, a legilor dialogului social, a Codului Muncii, iar aceasta situație nu mai poate să treneze în această manieră.
Toate acestea, adăugate la o stare de insecuritate la nivelul întregului șantier a condus la manifestările spontane de nemulțumire a angajaților, care crește cu fiecare zi în care sunt și suntem ignorați.
Reiterăm faptul că dvs. domnule Florin Marian Spătaru în calitate de Ministru al Economiei aveți responsabilitatea instituțională, doctrinară și în același timp morală să protejați interesul statului român și pe cel al salariaților români și să stopați intenția manifestată de compania olandeză Damen de a menține societatea DSMa pe panta descendentă de asasinare economică și externalizare a tot ceea ce ar putea reprezenta activități profitabile, astfel cum s-a întâmplat și în trecut.
În acest sens, vă solicitam să întreprindeți orice acțiuni sunt necesare, legale și potrivit competențelor dvs. astfel încât această situație să înceteze cât mai curând cu putință, astfel cum v-am solicitat și la întâlnirile noastre de la sediul Ministerului, prin sesizările pe care vi le-am adresat cât si prin mesajele transmise de salariați in timpul acestor proteste zilnice.

SINDICATUL LIBER NAVALISTUL
Prin președinte,
Laurențiu Gobeajă




Acoperișul sălii de sport de la Liceul Callatis, în pericol sa cadă!

Acoperișul salii de sport a Liceului Callatis, in pericol de cădere! Potrivut ISU Constanta, pompierii intervin chiar acum pentru a remedia situația. Vom reveni!




Avarie pe Șos. Mangaliei din mun. Constanța!

Echipele RAJA intervin astăzi – 11 ianuarie 2023, în vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de distribuție, cu diametrul de 500 mm, de pe Șos. Mangaliei din mun. Constanța.

Astfel, în intervalul orar 10.30 – 16.00, se întrerupe furnizarea apei potabile consumatorilor din perimetrul delimitat de străzile: Șos. Mangaliei – bd. 1 Mai – Caraiman – Albăstrelelor – Șos. Mangaliei, precum și celor arondați punctelor termice 154 și 155.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Autoturism în flăcări pe strada Rozelor

Un autoturism a luat foc în urmă cu câteva minute, pe strada Rozelor. Pompierii acționează chiar acum la fața locului, cu două autospeciale si o mașină SMURD B.




Angajații Damen Mangalia continuă protestele! (Video)

 

 

 

 




Se întrerupe curentul electric, în zona Trans Gaz

Anunț de interes public

 

Pentru asigurarea capacității rețelei de funcționare și alimentare cu energie electrică a tuturor clienților, E-Distribuţie Dobrogea anunță întreruperea totală a furnizării energiei electrice, miercuri, 11 ianuarie, a.c., în intervalul orar 09:00 – 15:00, zona externã, cu staţia Trans Gaz, Pompe apa unitate militarã și Ferma Agricolã.

 

 

10 ianuarie 2023