Începe autorecenzarea online!

 




Polaris Costineşti caută şoferi şi încărcători!




A fost finalizată lucrarea din incinta sursei Cișmea 1C din Constanţa!

În cursul nopții trecute, echipele de intervenție au reușit să finalizeze lucrările din incinta sursei Cișmea 1C și s-a reluat alimentarea cu apă la parametrii optimi. La ora actuală, încă se acționează pentru sectorizarea aducțiunii de pe bulevardul Aurel Vlaicu. Se estimează că intervențiile vor fi încheiate în jurul orei 10.00, oră la care se va relua furnizarea apei pe acest tronson. Astfel, abonații de pe bdul Aurel Vlaicu vor avea apă la robinete în jurul orei 11.00.




Polaris M Holding – COSTINEȘTI caută ÎNCĂRCĂTORI (muncitori necalificați)

Polaris M Holding – COSTINEȘTI angajează ÎNCĂRCĂTORI (muncitori necalificați)

Descriere post:
• Asigură descărcarea deșeurilor menajere din vasele colectoare (containere, europubele) din fața imobilelor, platformelor supraterane și alte locuri publice în autogunoiere;
• Salubrizează, după descărcarea vaselor colectoare (containere, europubele), pe străzi și în platformele supraterane;
• Respectă graficul de colectare al deșeurilor menajere și însoțește autogunoiera pe parcursul deplasării din sector până la rampa de descărcare;
• Curăță zăpada și gheața de pe domeniul public, platforme supraterane, instituții publice.

Beneficii:
• Tichete de masă
• Ore suplimentare plătite
• Contract pe perioadă nedeterminată.

📞 Informații suplimentare la numărul de telefon: 0722 526 682, de luni-vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:00.




Au încetat si efectele Certificatului de încadrare în grad de handicap!

Având în vedere faptul că începând cu data de 09.03.2022 starea de alertă nu a mai fost prelungită prin act normativ, vă facem cunoscut faptul că în conformitate cu prevederile art.4, alin.5 din Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19: ,,Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.

 

Raportat la aceste aspecte aducem la cunoștința persoanelor încadrare în grad de handicap, a aparținătorilor acestora, cât și părinților/reprezentanților legali ai minorilor încadrați în grad de handicap, a căror valabilitate a certificatelor de încadrare în grad de handicap a fost prelungită în baza Legii nr. 55/2020, că începând cu data de  de 08.06.2022  aceasta încetează, fapt ce atrage după sine încetarea efectelor Certificatului de încadrare în grad de handicap, respectiv a prestaţiilor şi facilităţilor prevăzute de legislaţia în vigoare.

 

În această perioadă de 90 de zile, toți cei aflați în această situație se pot prezenta la sediul D.G.A.S.P.C. Constanța din municipiul Constanța, strada Decebal nr.22, la Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Constanţa sau la Serviciul de Evaluare Complexă pentru Copil, aflate la parterul instituției, în scopul depunerii documentaţiei necesare reevaluării în scopul încadrării în grad şi tip de handicap.

 

Pentru informații suplimentare puteți apela numerele de telefon 0241/480870 şi 0241/480882 (pentru adulți) sau 0241/480866 și 0241/480865 (pentru copii). În același timp, vă puteți adresa în scris pe adresa de email a instituției  office@dgaspc-ct.ro.

 




De la ora 0.00 încetează toate restricțiile!

Începând de mâine, 9 martie a.c., ora 00.00, își încetează aplicabilitatea Hotărârea Guvernului nr. 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Astfel, începând cu ora 00.00, încetează TOATE restricțiile, precum și restrângerea sau interzicerea unor activități așa cum erau prevăzute în actul normativ menționat (spre exemplu:obligativitatea purtării măști de protecție în spațiile publice, restrângerea sau interzicerea organizării și desfășurării de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri, restrângerea sau interzicerea circulației persoanelor și vehiculelor în locurile și, după caz, în intervalele orare stabilite, organizarea muncii la domiciliu etc).

Totodată, la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, încetează măsurile privind angrenarea poliției locale în cadrul activităților realizate de către unitățile de poliție, precum și subordonarea operațională a serviciilor voluntare pentru situații de urgență și a serviciilor de ambulanță.

De asemenea, punctele de trecere a frontierei, închise temporar, total sau parțial, pe perioada stării de alertă, se vor redeschide, astfel:

–       La frontiera româno-ungară: Carei – județul Satu – Mare

–       La frontiera româno-bulgară : Lipnița, Dobromir – județul Constanța.

Vă reamintim faptul că documentele (spre exemplu: cartea de identitate, permisul de conducere) a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada stării de alertă, urmează să expire după o perioadă 90 de zile  de la încetarea stării de alertă. În acest sens, structurile MAI responsabile pentru emiterea unor astfel de documente vor informa cetățenii cu privire la modalitatea eliberării acestora astfel încât să fie evitată aglomerația la ghișee.

În ceea ce privește măsurile, cu caracter temporar care vor rămâne în vigoare, de protecție sanitară pentru gestionarea situației epidemiologice și limitarea răspândirii Covid- 19, în contextul încetării stării de alertă, Ministerul Sănătății urmează să emită recomandări populației în acest sens.

Informații de background.

În ultimii doi ani, peste 22.000 de efective ale Ministerului Afacerilor Interne au fost mobilizate, zilnic, în gestionarea efectelor pandemiei cu Sars- Cov-2. În această perioadă au fost efectuate peste 44 de milioane de verificări la persoane fizice și aproximativ 2,5 milioane la persoane juridice.

 




Edupedu.ro: Universitățile ar trebui să revină la prezența fizică printr-o perioadă de tranziție, după ridicarea stării de alertă, iar ordonanța 99 permite acest lucru, spune ministrul Sănătății

După ce ieri, ministrul Educației spunea că Universitățile trebuie să reînceapă cursurile cu prezență fizică direct, din data de 9 martie, în urmă cu puțin timp, ministrul s-a răzgândit și a transmis o notă prin care spune că Universitățile pot să organizeze în continuare orele online, dar numai pentru o perioadă de tranziție care apoi trebuie recuperată. La mai puțin de o jumătate de oră distanță, și ministrul Sănătății, Alexandru Rafila a declarat într-o conferință de presă că revenirea la cursuri în cazul studenților trebuie să fie graduală, în următoarea lună.

“Studenții ar trebui să revină la cursuri gradual, după ridicarea stării de alertă”, a spus astăzi ministrul sănătății, în cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat recomandări pentru populație, după ce starea de alertă se va ridica pe teritoriul României, din data la 8 martie, la miezul nopții.

“Există anumite nuanțe. Știți că am pledat întotdeauna pentru o tranziție graduală, și în cazul restricțiilor și în cazul Universităților. Eu pot să vă spun de exemplu, la Universitatea de Medicină, Carol Davila din București, unde eu sunt profesor, cred că o perioadă de tranziție e necesara, pentru refacerea orarelor, accesul în spitale unde avem pacienți infectați, sunt multe elemente care trebuie luate în considerare și la alte Universități, încât să fie posibilă această tranziție, în această lună. Există o ordonanță 99 care modifică legea 55, care ar putea să permită fiecarei Universități prin decizia Senatului să ia o măsură tranzitorie care să asigure și reintoarecrea la conditii de normalitate, la activitate față în față într-o perioadă de tranziție care nu trebuie să fie foarte lungă. La Universități situația e mai complexă, inclusiv cu spațiile de cazare și refugiații”, a mai spus Alexandru Rafila.

În urmă cu o zi, Sorin Cîmpeanu a declarat pentru Edupedu.ro că odată cu încetarea stării de alertă, se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile din școli și universități, iar universitățile nu mai pot organiza cursuri online. Apoi, astăzi, ministrul și-a nuanțat anunțul și a spus că Universitățile pot continua cursurile online pentru “o perioadă optimă de tranziție”, cu obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II-lea.

Informații de context

Primii care l-au contrazis pe ministru au fost studenții de la ANOSR, care au arătat în cadrul unei analize juridice că este posibil, din punct de vedere legal, ca universitățile să facă cursurile online pe întreaga durată a anului universitar 2021-2022. Ulterior, SNSPA a fost prima universitate care a susținut analiza juridică făcută de ANOSR și a întărit că legislația permite o perioadă de tranziție în cadrul căreia universitățile să continue să predea online.




Mai mare râsul: în condiţiile în care presa aşteaptă ani de zile răspunsul la nişte banale întrebări, Primăria caută manager pentru implementarea proiectului ”Etică, transparenţă şi integritate în Primăria Municipiului Mangalia”!

În urmă cu ….nu mai ştim nici noi câţi ani, adresam Primăriai Mangalia o serie de întrebări pe subiecte de importanţă publică. Primăria nu ne-a răspuns nici până acum. Poate pentru că, în urma unei decizii ireale, instituţia nu mai are un birou mass-media, în schimb plăteşte o firmă din Valu lui Traian pentru a se ocupa de presă. Noi nu am reuşit, însă, să aflăm cine este purtătorul de vorbe de la Valu, aşa că, pentru cei ce doresc un post călduţ, fără griji şi remunerat generos, vă lăsăm, mai jos, un anunţ ilar postat de mangalia.ro. După implementarea proiectului, sperăm să găsim si o brumă de transparenţă în primărie. Sau, nu…

 

Primăria Municipiului Mangalia organizează concurs, în vederea ocupării postului de manager proiect pe perioadă de 10 luni, 84 ore/lună, pe durata implementării proiectului ”Etică, transparenţă şi integritate în Primăria Municipiului Mangalia”, post în afara organigramei, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 325/2018, O.U.G. nr. 130/2020 şi a Dispoziţiei nr. 1172/2020 privind aprobarea Procedurii de recrutare și selecție a personalului contractual angajat pe posturi în afara organigramei pe durată determinată, pe durata implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile derulate de Primăria Municipiului Mangalia.

Condiţii generale pentru ocuparea posturilor:

a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

Condiţii specifice pentru ocuparea postului:

– absolvent de studii superioare de lungă durată finalizate cu diplomă de licență sau echivalenta;

– experienţă în  management – 3 ani.

Aptitudini necesare ocupării postului:

– bune abilităţi interpersonale şi în comunicare;

– capacitate de organizare a muncii şi timpului propriu;

– spirit de iniţiativă/ capacitate de organizare a muncii în echipă.

Responsabilităţi:

– Coordonează implementarea proiectului în vederea îndeplinirii obiectivelor propuse;

-Realizează managementul proiectului: organizarea şi planificarea activităţilor, monitorizare şi iniţierea de masuri corective, raportare intermediară şi finală, managementul riscurilor, managementul calităţii;

– Reprezintă proiectul în relaţie cu finanţatorul, furnizorii şi alte părţi ale proiectului;

– Alocă sarcinile, stabileşte rezultate intermediare (defalcate din rezultatele proiectului);

– Asigură relaţionarea eficientă cu departamentele/poziţiile din organizaţie;

– Revizuieşte planul de implementare a proiectului şi realizează corecţiile necesare;

– Organizează şi implementează un sistem intern eficient de monitorizare a performanţelor individuale a membrilor echipei;

– Controlează performanţa şi rezultatele parţiale atinse şi ia măsurile necesare;

– Verifică sistemul de raportare financiară şi execuţia bugetului;

– Monitorizează contractele de achiziţii.

Dosarele candidaţilor se vor depune la sediul Primăriei Municipiului Mangalia din Şos. Constanţei nr. 13, în perioada 07.03.2022 – 18.03.2022, de luni până joi, între orele 08:00 – 16:00, respectiv vineri între orele 08:00 – 14:00, e-mail: secretariat@primaria.mangalia.ro, persoană de contact: Stoicescu Șeila, telefon: 0241/751060,  fax: 0241/755606, şi vor conţine în mod obligatoriu:

a) cerere de înscriere în procesul de recrutare şi selecţie (formular de la secretariatul comisiei);

b) curriculum vitae (model Europass);

c) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului, după caz;

e) cazierul judiciar;

f) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;

Copiile actelor din dosar se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei sau în copii legalizate.

Etapele desfăşurării  procedurii de recrutare şi selecţie:

Etapa I – constă în verificarea eligibilităţii dosarelor depuse de către candidaţi. Pentru a fi admis în etapa ulterioară, dosarul trebuie să conţină toate documentele solicitate şi să îndeplinească condiţiile obligatorii din anunţul de recrutare şi selecţie.

Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de internet, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului.

Etapa a II-a constă în susţinerea interviului care se realizează conform planului de interviu, întocmit de comisia de recrutare şi selecţie în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza următoarelor criterii de evaluare:

a) abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;

b) capacitatea de analiză şi sinteză;

c) motivaţia candidatului;

d) comportamentul în situaţiile de criză;

e) iniţiativă şi creativitate.

În cadrul interviului vor fi testate:

– cunoştinţe despre metodologia de implementare a proiectelor finanţate din fonduri publice;

– cunoştinţe referitoare la activităţile din proiect şi prezentarea propriei viziuni asupra implementarii proiectului (pentru pregătirea prezentării, Primăria Municipiului Mangalia oferă candidaţilor selectaţi acces la descrierea proiectului).

Pentru proba interviu punctajul maxim este de 100 de puncte.

Sunt declaraţi admişi candidaţii care au obţinut minimum 70 de puncte.

Rezultatele interviului se face prin specificarea punctajului al fiecărui candidat, prin afişare la sediul şi pe pagina de internet, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe.

Candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor sau a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Calendarul procedurii de recrutare şi selecţie:

Etapa I:

07.03.2022 – 18.03.2022 – Depunerea dosarelor

21.03.2022 – Verificarea eligibilităţii dosarelor depuse de candidaţi şi publicarea rezultatelor

22.03.2022 – Depunerea contestaţiilor

23.03.2022 – Soluţionarea contestaţiilor

Etapa a II a:

24.03.2022, ora 11:00 – Susţinerea interviului şi publicarea rezultatelor

25.03.2022 – Depunerea contestaţiilor

28.03.2022 – Soluţionarea contestaţiilor şi publicarea rezultatului final




Încep admiterile la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Constanţa!

 

Vă facem cunoscut faptul că Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Constanţa recrutează şi selecţionează candidaţi, pentru sesiunea de admitere martie-mai 2022, în instituţiile militare de învăţământ postliceal ale Ministerului Afacerilor Interne, după cum urmează:

  • Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgăşani, învăţământ de zi: Total 350 locuri (din care 3 locuri pentru romi şi 2 locuri pentru alte minorităţi).
  • Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi „Petru Rareş” Fălticeni, învăţământ de zi: Total 350 locuri (din care 3 locuri pentru romi şi 2 locuri pentru alte minorităţi).

 

Pentru a putea participa la concursurile de admitere în instituţiile militare de învăţământ, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

  1. Să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. Să cunoască limba română scris şi vorbit;
  3. Să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  4. Să fie declaraţi „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (verificările privind starea de sănătate medicală, fizică şi psihologică sunt efectuate de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne);
  5. Să aibă vârsta cuprinsă între 18 – 27 de ani împliniţi în anul participării la concurs;
  6. Să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  7. Să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  8. Să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  9. Să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  10. Să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  11. Să fi obţinut la purtare în perioada studiilor liceale, media de minimum 09.00, cu excepția candidaților care au absolvit instituții de învățământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/ punctaj/ calificativ purtarea elevului;
  12. Să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
  13. să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate, pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară (verificarea punctului m) se realizează cu ocazia examinării medicale;
  14. Să deţină sau să obţină până la absolvire permis de conducere categoria B.

 

Nu se admit derogări de la niciun criteriu!

 

Cererile de înscriere pentru admiterea la instituţiile militare de învăţământ postliceal ale M.A.I., se depun în perioada 07–18.03.2022, exclusiv în format electronic la adresa de e-mail a Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa – resurse.umane@jandarmeriaconstanta.ro

Dosarele de candidat se depun personal şi în volum complet, la sediul unităţii, până la data de 27.03.2022.

Calendarele de desfăşurare ale concursurilor de admitere sunt stabilite de către unităţile de învăţământ şi afişate pe site-urile acestora.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa, cu sediul în municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bătrân, nr. 108, tel. 0241/618969 int. 24539/24537 sau prin consultarea site-ului unităţii: www.jandarmeriaconstanta.ro – secțiunea Cariera.

 

 




Convoi umanitar cu ajutoare pentru Ucraina, organizat de PSD Constanța

IMG-20220303-WA0004

Conducerile organizațiilor Județeană și Municipală PSD Constanța, parlamentari constănțeni, primari, membri ai Biroului Permanent Județean și simpli membri de partid sau simpatizanți au însoțit astăzi convoiul umanitar cu ajutoare pentru refugiații ucraineni – haine, pelerine de ploaie, corturi, jucării ptr copii, materiale sanitare (medicamente, kituri de prim ajutor, fașe, mănuși), hrană ptr bebeluși, apă îmbuteliată, dulciuri, alte alimente – ce a avut ca destinațe punctul de trecere a frontierei de la Isaccea, Tulcea.

Este deja al doilea convoi, în numai trei zile, după cel livrat cu succes pe 1 martie. Mai exact, a fost vorba de 17 microbuze de marfă, pline la maximum. O mențiune specială pentru primarii PSD din județul Constanța, care s-au mobilizat exemplar și, din donații personale și ale cetățenilor din localitățile lor, au adunat imediat încă o cantitate semnificativă de ajutoare. În afară de produsele de strictă necesitate, aduse la Isaccea, o mare parte din materiale au fost descărcate, în vederea sortării și direcționării lor, într un depozit din Tulcea.

Președintele organizației Județene a PSD Constanța, senatorul Felix Stroe, a declarat că a fost nevoie de o asemenea mobilizare umană pentru că s-a dorit ca, în afara donării propriu-zise de ajutoare, refugiații să fie întâmpinați cu căldură, compasiune și simpatie. Să simtă că nu sunt singuri, în fața nenorocirii războiului. Oamenii au fost încurajați și îndemnați să nu-și piardă speranța, pentru că și românii – ca întreaga lume civilizată – sunt alături de ei și dau dovadă de solidaritate.P

Prim-vicepreședintele organizației Județene PSD, primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu a precizat că al treilea convoi cu ajutoare umanitare, pregătit și organizat de PSD Constanța, cu aceeași destinație, este programat pentru duminică, 6 martie. „Este un gest de solidaritate al Contanței față de refugiați și oamenii din Ucraina. Știm că refugiații au nevoie de toată susținerea și de aceea ne-am organizat, alături de colegi și de oamenii din comunitățile noastre. Sunt literalmente fără cuvinte, în fața generozității și umanității de care dau dovadă constănțenii și le mulțumesc din suflet!”




Barja fostei glorii a sudului litoralului, Festivalul Callatis, a intrat la apă!

In cursul acestei zile, o echipa de muncitori pompa de zor apa infiltrata pe barja-scena a Festivalului Callatis. Daca e sa credem zvonurile potrivit carora fostul edil al Mangaliei, Claudiu Tusac, ar fi dispus fixarea barjei in zona actuala prin turnarea de beton in interiorul navei, furtunile precum cea de ieri ar putea rupe barja in doua. Deocamdata, pe langa rugina, scena a inceput sa ia, serios, apa la „bord”.

Scena azi…

Scena acum câțiva ani

 




Aceştia sunt militarii decedaţi, azi noapte, în urma prăbuşirii elicopterului IAR- 330 Puma

Cinste și onoare memoriei lor!
– Locotenent-comandor Bogdan Florin
– Locotenent Pătrașcu Sorin
– Maistrul militar Banu Gelu
– Sergent Marinescu Ionuț
– Caporal cls. a III-a Lateș Cătălin
– Maistru militar cls. I Carp Vlad
– Maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu



MiG 21 LanceR, disparut in patrulare!

O aeronavă MiG 21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, iar astăzi, la ora 20.03, a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localitățile Cogealac si Gura Dobrogei.

Aeronava decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 19.50.

Nu sunt date, la acest moment, despre starea pilotului și a aeronavei.

Au fost declanșate de urgență operațiunile de căutare-salvare. Un elicopter IAR-330 Puma a decolat de urgență spre zona posibilului impact, iar echipajele de intervenție ale ISU Dobrogea au pornit, de asemenea, spre această zonă.

Vom reveni cu informații suplimentare, de îndată ce vor fi disponibile.




RAJA și Colegiul Național ”Mircea cel Bătrân” – împreună în abordarea provocărilor din domeniul apei

WhatsApp Image 2022-03-02 at 15.11.16

 

RAJA S.A. Constanța sprijină Colegiul Național ”Mircea cel Bătrân” în vederea derulării proiectului educativ Rotary Hands Across Waters. 

RAJA a găzduit astăzi – 02 martie 2022 un grup de elevi din cadrul Colegiului Național ”Mircea cel Bătrân”, însoțiți de profesori îndrumători, care au vizitat Stația de Tratare și Pompare Palas și Laboratorul de apă potabilă din Constanța. 

Interesul acordat serviciilor furnizate de către societatea noastră este determinat de proiectul Hands Across Waters, în care sunt implicați elevi ai CNMB. Programul de înfrățire și colaborare între școli din mai multe țări are ca obiectiv sensibilizarea participanților privind rolul tinerei generații în valorizarea acestei resurse, cultivarea în rândul participanților a unor competențe interdisciplinare în abordarea tematicii apei, împărtășirea cunoștințelor cu alți elevi din diferite colțuri ale lumii, dar mai ales identificarea în comun a soluțiilor de gestionare sustenabilă a managementului integrat al apei, care ar putea fi implementate în viitor. 

Anul acesta participanții trebuie să realizeze observații și documentare referitoare la calitatea apei potabile din consumul urban comparativ cu apa îmbuteliată, ținând cont de calitate, costuri, amprenta asupra mediului etc.,  în contextul în care această bogăție naturală a planetei noastre, este în mare pericol în viitorul previzibil. Activitățile științifice și educative se desfășoară în parteneriat cu RAJA care le-a oferit tinerilor informații referitoare la resursele de apă din județul Constanța, exploatarea acestora, dotările, infrastructura de apă și monitorizarea tuturor proceselor, prin echipamentele și sistemele de control de care dispune societatea noastră. 

Elevii și profesorii aflați în vizită au aflat astfel care sunt etapele prin care trece apa brută, de la captare până la robinetele din fiecare casă, și cât de important este să protejăm această resursă, a cărei calitate este tot mai afectată de creșterea demografică, de poluarea mediului și de schimbările climatice. Au aflat că apa distribuită în sistemul centralizat este atent și permanent monitorizată prin laboratoarele proprii, dar și ale Direcțiilor Județene de Sănătate Publică, unde se verifică periodic calitatea organoleptică și microbiologică, ca și eficiența procedeelor de tratare, cu accent pe tehnologia de dezinfecție, în scopul determinării potabilității apei conform valorilor parametrilor relevanți prevăzuți de legislația în vigoare. 

Biroul de Comunicare




În curând, ar putea dispare certificatul verde la mall-uri. Masca, opțională la exterior, obligatorie in spatii publice închise!

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a anunțat, marți, într-o conferință de presă, măsurile de relaxare propuse de minister în contextul scăderii cazurilor de COVID și a internărilor.

Potrivit www.g4media.ro, principalele relaxări propuse sunt: renunțarea la masca în aer liber, renunțarea la intrarea cu certificat verde în malluri, hoteluri, pensiuni, restaurante, instituții, precum și permisiunea de organizare de evenimente private cu până la 200 de participanți.

Fără mască în exterior, dar obligatorie în spații publice închise.

Creșterea limitei la 50% din capacitatea spațiului la spectacole, concerte, cinema, săli de sport, piscine, fără limită de oră.

Rămâne carantina la sosirea din țări cu risc epidemiologic ridicat.

Barurile, cluburile și discotecile rămân închise.

Rafila: „Noi am făcut propunerile, urmând să fie lansată o dezbatere la nivelul CNSU”.




Incidența infectarilor Covid, la Mangalia, a scăzut la 7%!

 

INCIDENTA in data de 02.03.2022

 

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 308706 11.46 3538
MUNICIPIUL MANGALIA 39800 7.06 281
MUNICIPIUL MEDGIDIA 43759 5.23 229
ORAŞ CERNAVODĂ 18462 5.85 108
ORAŞ EFORIE 11034 8.79 97
ORAŞ HÂRŞOVA 10880 5.79 63
ORAŞ MURFATLAR 10905 4.77 52
ORAŞ NĂVODARI 43778 8.7 381
ORAŞ NEGRU VODĂ 5751 6.96 40
ORAŞ OVIDIU 16384 7.81 128
ORAŞ TECHIRGHIOL 8603 7.09 61
23 AUGUST 5798 6.04 35
ADAMCLISI 2278 1.76 4
AGIGEA 9329 10.18 95
ALBEŞTI 3881 3.35 13
ALIMAN 2749 1.82 5
AMZACEA 2896 3.8 11
BĂNEASA 5678 2.64 15
BĂRĂGANU 2163 4.16 9
CASTELU 5686 2.29 13
CERCHEZU 1359 2.94 4
CHIRNOGENI 3166 7.26 23
CIOBANU 3553 3.66 13
CIOCÂRLIA 3123 3.84 12
COBADIN 9524 4.2 40
COGEALAC 5314 6.4 34
COMANA 2015 0.5 1
CORBU 6581 8.36 55
COSTINEŞTI 3469 4.9 17
CRUCEA 3042 3.29 10
CUMPĂNA 16208 10.86 176
CUZA VODĂ 4702 1.91 9
DELENI 2391 2.51 6
DOBROMIR 3824 0.52 2
DUMBRĂVENI 495 0 0
FÂNTÂNELE 1616 2.48 4
GÂRLICIU 1572 4.45 7
GHINDĂREŞTI 2643 2.65 7
GRĂDINA 1055 7.58 8
HORIA 1091 3.67 4
INDEPENDENŢA 2880 2.08 6
ION CORVIN 1990 0.5 1
ISTRIA 2467 3.24 8
LIMANU 6822 6.45 44
LIPNIŢA 2950 2.03 6
LUMINA 12085 11.58 140
MERENI 2389 3.77 9
MIHAI VITEAZU 3753 2.4 9
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10065 7.05 71
MIRCEA VODĂ 5424 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5514 3.63 20
OLTINA 2435 3.7 9
OSTROV 4700 3.19 15
PANTELIMON 1881 5.32 10
PECINEAGA 3465 3.46 12
PEŞTERA 3524 3.69 13
POARTA ALBĂ 5970 21.44 128
RASOVA 3700 1.89 7
SĂCELE 2428 7 17
SALIGNY 2351 2.98 7
SARAIU 1251 2.4 3
SEIMENI 2155 3.25 7
SILIŞTEA 1497 2 3
TÂRGUŞOR 1572 3.82 6
TOPALU 1705 5.28 9
TOPRAISAR 6415 7.01 45
TORTOMAN 1882 0.53 1
TUZLA 7268 7.02 51
VALU LUI TRAIAN 17763 10.19 181
VULTURU 706 0 0
  764270 8.45 6461

 




DNA: Fostul primar de la Sectorul 1, trimis in judecata pentru complicitate la trafic de influență si spălare de bani!

În cauza mediatizată prin comunicatele 800/VIII/3 din 21 noiembrie 2020 și 796/VIII/3 din 19 noiembrie 2020, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate  corupției au dispus trimiterea în judecată a inculpaților:

 

TUDORACHE DANIEL, la data faptelor primar, anterior deputat, viceprimar al Primăriei Sectorului 1 București, aflat sub control judiciar pe cauțiune cu o valoare de 1.000.000 euro, pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la trafic de influență și spălarea banilor 

– o persoană fizică din anturajul primarului, sub control judiciar pe cauțiune cu o valoare de 75.000 euro, pentru săvârșirea a două infracțiuni de trafic de influență

  1. – fosta soție, sub control judiciar pe cauțiune cu o valoare de 200.000 euro, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la spălarea banilor 

 

    În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut în esență următoarea stare de fapt:

 

În perioada septembrie 2016 – mai 2017, persoana inculpată aflată în anturajul inculpatului Tudorache Daniel, la acel moment primarul Sectorului 1, ar fi pretins de la un om de afaceri un comision de 10 % din valoarea contractului de servicii pe care societatea acestuia îl avea cu o instituție aflată în subordinea Primăriei Sector 1. În schimbul banilor, persoana respectivă se angaja să intervină, atât în mod direct, cât și prin intermediul inculpatului Tudorache Daniel, la funcționarii responsabili, astfel încât contractul să se desfășoare în bune condiții (plată la timp a facturilor și actualizarea tarifelor).

În schimbul traficării influenței, persoana aflată în anturajul primarului ar fi primit suma totală de 105.000 lei în numerar, precum și suma de 8.640 lei disimulată ca plată a unor facturi fiscale fictive emise de o firmă aparținând traficantului de influență. 

În activitățile descrise, persoana care și-a traficat influența ar fi fost sprijinită inculpatul Tudorache Daniel. Cu prilejul a două întâlniri din zilele de 19 septembrie 2016 și  07 februarie 2017 desfășurate în biroul din cadrul Primăriei Sectorului 1, acesta i-ar fi întărit omului de afaceri convingerea că solicitantul comisionului ar fi trimisul său și că trebuie să țină legătura cu acesta pentru buna desfășurare a contractului. În acest mod, Tudorache Daniel ar fi confirmat caracterul real al influenței.

De altfel, din datele cauzei ar reieși că primarul de la acea vreme Tudorache Daniel ar fi fost principalul beneficiar al sumelor primite de persoana din anturajul său.

În perioada în care a ocupat funcții publice ( ianuarie 2008 – martie 2019), inculpatul Tudorache Daniel ar fi beneficiat de sume de bani disproporționat de mari comparativ cu veniturile sale licite care reprezentau o medie de aproximativ o mie de euro pe lună.

Pentru a ascunde originea sumelor de bani presupus obținute în mod nelegal, acesta ar fi procedat la:

– depunerea de sume de bani în numerar prin intermediul fostei soții și al menajerei, în conturi bancare deschise pe numele acestora – în total 3.255.465 lei și 231.117 euro;

– achiziționarea de bunuri imobile pe numele fostei soții, în sumă totală de 305.000 euro și 470.000 lei, sume plătite de asemenea în numerar;

– acordarea unui împrumut de 920.000 de euro, în numerar, unei persoane, prin intermediul fostei soții;

– achiziționarea, prin intermediul fostei soții, de bijuterii, inclusiv diamante în valoare de 9.784.295 lei.

– restituirea, în perioada 2010-2012, pe parcursul unui an și jumătate, în mai multe tranșe, în numerar, a sumei de 240.000 de lei împrumutată în data de 13.09.2010 de la o persoană, prin intermediul fostei soții, în contul căreia a fost transferată suma împrumutată și care a fost utilizată în data de 15.09.2010  pentru achiziționarea,  pe numele  soției, a unui autoturism de lux în valoare de 59.494 euro;

Într-un context separat, în perioada aprilie – iunie 2018, persoana inculpată din anturajul primarului Tudorache Daniel ar fi pretins de la același om de afaceri un comision de 10 % din valoarea unui contract de servicii încheiat la data de 27 aprilie 2018 cu o instituție aflată în subordinea Primăriei Sectorului 1. În schimb, persoana  se angaja să-și exercite influența asupra funcționarilor responsabili, atât direct, cât și prin intermediul primarului, pentru a asigura câștigarea și buna desfășurare a contractului. La data de 12 iunie 2018, în baza solicitării, persoana din anturajul primarului ar fi primit în numerar, suma totală de 5.000 lei disimulată ca plată a unor facturi fiscale fictive emise de o firmă aparținând traficantului de influență.    

    În cauză au fost dispuse măsuri asigurătorii asupra unor bunuri aparținând inculpatului Tudorache Daniel și soției acestuia, identificate la percheziția domiciliară, respectiv 258 de obiecte (bijuterii și pietre) cu o valoare totală de 9.784.295 lei și sumele de  11.210 euro și 4.235 USD, precum și asupra mai multor bunuri imobile aparținând soției inculpatului. 

    De asemenea, s-au dispus măsuri asigurătorii și asupra sumei de 150.000 lei aparținând celui de-al treilea inculpat.

 

    Dosarul a fost trimis spre judecare la  Înalta Curte de Casație și Justiție (având în vedere calitatea de deputat a inculpatului Tudorache Daniel) cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză.

   

    Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

   

    Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.

   

 

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

 




Echipele Polaris Mangalia au intervenit pentru curăţarea carosabilului de zăpadă

f6

Prima zi a primăverii ne-a adus ninsori abundente şi vânt destul de puternic. Pentru ca traficul rutier din Mangalia să se desfăşoare în condiţii normale, echipele Polaris Mangalia au intervenit încă de la orele 04.00 ale dimineţii. Potrivit city-managerului Municipiului Mangalia, Florin Jianu s-a intervenit atât pe arterele principale, cât şi pe cele secundare şi pe trotuare. „Au fost trimise utilaje în zonele Zootehnie, IAS şi Fruviileg, de asemenea pe traseul microbuzelor, în curtea Spitalului Municipal, Policlinică, Negru Vodă, Sirenei şi Albatros. Nu în ultimul rând, au fost curăţate trotuarele atât cu o autoutilitară tip papuc, precum şi cu echipe de lucrători, care au împrăştiat sare. În funcţie de starea vremii, vom interveni, astfel să se poată circula în condiţii optime. Utilajele de intervenţie sunt pregătite, de asemenea, avem stoc de material antiderapant, un amestec de sare cu nisip”.




Anunt Primăria Tuzla, referitor la refugiaţii ucrainieni




Trenuri de mare viteză? Nu la noi: „Mocaniţa” autohtonă, pe ruta Mangalia-Constanţa, este un motor Malaxa interbelic!

Începe autorecenzarea online!

În timp ce visăm la trenuri de mare viteză şi parcurgerea celor 45 de kilometri amărâţi dintre Mangalia şi Constanţa depăşeşte o oră si ceva (japonezii ar fi reuşit în şapte minute!), navetiştii şi călătorii ocazionali pe această rută sunt transportaţi, în continuare, cu vagoane… interbelice! În Gara Mangalia pot fi admirate două astfel de vagoane – două motoare Malaxa 78.

Linia Mangalia-Constanţa nu este electrificată şi trenurile merg (sau, mai bine zis, mai mult stau) cu combustibil clasic, iar o plimbare de peste o oră, prelungită la aproape două pe timp de vară, nici nu ar fi un lucru neplăcut, dacă vagoanele ar fi curate, pe dinăuntru şi pe dinafară. Din păcate, micuţele bătrânele sunt vandalizate pe dinafară, iar în interior patina timpului s-a transformat într-un miros neplăcut, îmbâcsit, aproape insuportabil.

Potrivit site-ului mobilitate.eu, motorul Malaxa a fost produs de uzinele Malaxa București, fiind livrat la CFR în perioada 1939 – 1954.

Nicolae Malaxa (n. 10/23 decembrie 1884, orașul Huși, județul Vaslui – d. 1965, New Jersey) a fost un inginer și întreprinzător român, unul din cei mai importanți industrialiști ai României interbelice. În același timp, pentru unii, Malaxa este o personalitate controversată datorită simpatiilor sale politice, conform Wikipedia. Din anul 1931, fabrica de locomotive „Malaxa” a început fabricarea de automotoare echipate cu motoare Diesel tip Ganz și transmisii Mylius cu patru și cinci trepte. În paralel cu producția și reparația locomotivelor s-a trecut și la fabricarea unui sistem de frână (sub licență Knorr) și a distribuitorului de aer. Împreună cu inginerul Henry Holban, Malaxa a pus la punct o strategie integratoare în spațiul național unificat pentru domeniul construcțiilor și exploatării automotoarelor. Între anii 1932-1934, savantul George Constantinescu a folosit principiul sonicității la invenția sa „Convertorul sonic de cuplu”, aplicat cu succes la locomotivele și automotoarele produse la uzinele „Malaxa” din București.

(sursa: https://mobilitate.eu/malaxa-ciulnita-bucuresti/)