Citaţie prin publicitate




Masca nu mai este obligatorie in spatiile neaglomerate! Iată ce alte interdicții au fost ridicate!

Comitetul Național pentru Situații de Urgenă a adoptat în ședința de astăzi, 7 decembrie 2021, Hotărârea numărul 112 prin care se propune prelungirea stării de alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu menținerea măsurilor în vigoare, la care se adaugă următoarele excepții:
-eliminarea interdicțiilor de circulație a persoanelor;
-creșterea intervalului orar în care este permisă desfășurarea activităților cu publicul pentru toți operatorii economici, inclusiv pentru competițiile sportive și activitățile cultural artistice între 05,00 -22,00;
-eliminarea obligativității purtării măștii de protecție pentru toate spațiile publice deschise neaglomerate;
-eliminarea restricțiilor referitoare la programul operatorilor economici de tipul restaurantelor și cafenelelor în perioadele 24.12.2021-25.12.2021 și 31.12.2021 – 01.01.2022;
-permiterea accesului în cadrul operatorilor care comercializează produse nealimentare, centrelor și parcurilor comerciale, și pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid;
-permiterea cazării în structurile de primire turistice și pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid;
-permiterea accesului tuturor persoanelor în cadrul spațiilor de comercializare a produselor nealimentare, cu suprafața mai mică sau egală de 200 mp, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană.




Statiunea Olimp: Imobile cu 21 de etaje, în mijlocul unor „spaţii verzi, neamenajate, cu vegetaţie crescută haotic!”

amplasament olimp

Lasat în paragină timp de zeci de ani, sudul litoralului a început să redevină un punct de atracţie pentru marii investitori imobiliari. În timp ce staţiunile din nord sunt, deja, suprasaturate de construcţii noi, haotice, aproape lipite unele de altele şi fără pic de verdeaţă, zona de sud este lipsită de astfel de construcţii. În ultimii ani, investitorii de aici s-au mulţumit să preia, la preţuri derizorii, clădirile ceauşiste ce zăcuseră în paragină ani de zile şi să le ridice la patru şi cinci stele.
Iată că, mai nou, sudul devine din ce în ce mai atractiv pentru dezvoltatorii imobiliari, în urma studiului de piaţă bazat pe cererile de cazare în timpul sezonului estival. Aşa se face că, pe lângă unităţi apărute, în timp, mai mult sau mai puţin sub zodia legalităţii, urmează să fie construite, aici, unităţi turistice de peste 20 de etaje, cu apartamente de vacanţă, piscine, spaţii comerciale şi parcări. Pe site-ul oficial al Primăriei Mangalia au fost postate două anunţuri, prin care se solicită iniţierea, de către consilierii locali, a unor HCL-uri pentru demararea acestor proiecte.
Prima, înaintată primăriei pe 22.11.2021 de către SC MCF Construct 2000 SRL, vizează iniţierea unui HCL privind documentaţia de urbanism “Plan urbanistic de detaliu construire imobil 2S+P+21 etaje+terasă circulabilă cu destinaţia apartamente de vacanţă, servicii comerciale şi de recreere, piscină” în staţiunea Olimp. Potrivit actelor postate (incomplet încărcate pe site-ul primăriei), aflăm că imobilul va fi ridicat în interiorul unei suprafeţe de 4.398 mp, din intravilanul Mangaliei.
Tot din aceste documente mai aflăm şi faptul că zona verde pe care se va construi este, de fapt, “o disfuncţionalitate de ordin estetic, generată de spaţii verzi neamenajate, cu vegetaţie crescută haotic”.
Cel de al doilea proiect are drept beneficiar pe Paulina Fleancu, care a înaintat primăriei cererea pe 25.11.2021. Aceasta solicită iniţierea unui HCL pentru “Plan urbanistic de Detaliu, în vederea construirii a trei imobile 3S+P+10 etaje, duplex-apartamente de vacanţă, piscină, bar, împrejmuire teren şi organizare de şantier“.




14 zile de carantină pentru românii ce vin din zonele roşii!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de astăzi, 6 decembrie 2021, Hotărârea numărul 111 pentru stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00.

Principalele măsuri:

1. *Se instituie măsura carantinei cu o durată de 14 zile la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu privire la persoanele care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană*, astfel:
a) persoanele care sosesc din zona Verde sau Galbenă și nu prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);
b) persoanele care sosesc din zona Roșie și nu prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară.
2.*Se instituie măsura carantinei cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană aflate în zona Roșie,* dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

3.*Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 1 și pct. 2, următoarele categorii de persoane:*
a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;
b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);
c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;
d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;
e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;
f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;
g)membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;
h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;
i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;
j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

4. *Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele care sosesc din statele terțe și nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).*
5. *Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).*

6.*Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 4 și pct. 5, următoarele categorii de persoane:*
a)copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;
b)copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);
c)persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;
d)persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;
e)lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;
f)elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;
g)membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;
h)conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;
i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;
j)membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).




După ce a făcut praf termoficarea, Goldterm Mangalia nu este în stare să gestioneze nici iluminatul public. Vrea să îl paseze unui privat!

În urmă cu doi ani, iluminatul public din Mangalia era preluat, legal şi prin votul consilierilor locali, de societatea care, de bine, de rău, se ocupă şi de termoficarea urbei. Goldterm Mangalia. La vremea respectivă, ENEL-ul era înfierat drept principalul vinovat al deficienţelor iluminatului stradal şi se acorda încredere deplină în profesionalismul conducerii societăţii de termoficare.

La numai doi ani, aceeaşi conducere înaintează Consiliului Local o solicitare, prin care îşi pune cenuşă în cap, recunoaşte că, din lipsă de personal, nu este în stare să asigure mentenanţa iluminatului şi staţiuni şi propune delegarea acestui serviciu unui… terţ! Cu alte cuvinte, prin atribuire directă, un agent economic va prelua mentenanţa iluminatului din staţiuni, suma propusă de directorul Goldterm Mangalia, Dorinel Colgiu, fiind de 438.306 lei, fără TVA (foto).

Iată cum îşi justifică neputinţa Goldterm Mangalia: Primăria Mangalia ar fi solicitat societăţii reparaţiile sistemului de iluminat public din staţiuni până în vara viitoare, însă Goldterm consideră că sezonul estival este extrem de aproape şi că este imposibil să facă acest lucru. Conducerea afirmă că a încercat să angajeze personal, dar, ce să vezi, mangalioţii nu au dat buzna la joburile oferite! Pe pagina oficială a Goldterm nu am reuşit să găsim aceste oferte, oricât am fi încercat (foto şi http://www.goldterm.ro/qcms/?ro_relatii-cu-publicul,3).

Soluţia este una simplă şi, desigur, nefavorabilă buzunarului contribuabililor: Goldterm recunoaşte că este depăşit de situaţie şi solicită ajutorul unei societăţi private. Care va „păpa”, în primele trei luni, din bani publici, numai puţin de 438.306 lei, fără TVA. Situaţia nu stă, astfel, deloc roz, pentru o instituţie înglodată, deja de datorii, cum este Primăria Mangalia.

Cum termoficarea Mangaliei s-a dovedit, anul acesta, mai mult ca oricând, un mare fisco, poate, aleşii locali se vor gândi la o eventuală schimbare a conducerii unei societăţi neputincioase şi lipsită de simţ practic atunci când vine vorba de cheltuirea banului public.

 

 

 




Punct de vedere referitor lucrari Tomis III

Pe bulevardul Tomis la intersecția cu Soveja se execută lucrări de reabilitare a magistralei de apă, din fontă ductilă, cu diametrul de 800 mm, lucrări ce fac parte din contractul CL 32, “Reabilitare aducțiuni și magistrale Constanța”, în valoare de aproximativ 40 milioane lei.

În zonă au fost descoperite rețele edilitare foarte vechi, ce nu au fost trecute în avizele obținute pentru proiect. În această situație a fost necesară modificarea traseului inițial. Având în vedere materialul conductei nou pozate, fontă ductilă, piesele de legătură pentru modificarea traseului au fost făcute pe comandă specială, având dimensiuni atipice. La ora actuală, piesele au fost aprovizionate de către constructor și de săptămâna trecută au fost reluate lucrările. Conform graficelor de execuție, până la data de 15 decembrie 2021, intersecția va fi redată traficului în condiții normale, inclusiv se va realiza asfaltarea, dacă vor permite condițiile meteo. Înțelegem și ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar pe parte de subteran lucrările au continuat fără oprire, în momentul de față având loc subtraversarea canivoului de termie din zonă.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.

Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.

Vă mulțumim pentru înțelegere și vom reveni cu amănunte pe măsură ce lucrarea avansează!




Şedinţă extraordinară: o nouă rectificare de buget pentru firma furnizoare de agent termic

UTF-8Convocator20C899edinta20extraordinara2007.12.202120




Concert de Crăciun cu Alex Velea, la Mangalia. Iată ce artiști mai sunt invitați!

 

Primăria Municipiului Mangalia organizează, în perioada 4 – 18 decembrie, mai multe concerte în aer liber, dedicate locuitorilor orașului. Seria spectacolelor de sărbători va fi deschisă în data de 4 decembrie, începând cu orele 17:00, de artiștii Edward Sanda și Cleopatra Stratan, care vor urca pe scena exterioară a Casei de Cultură, pentru a încânta audiența. Concertele de Crăciun continuă, în ziua de 11 decembrie, cu spectacolul susținut de îndrăgitul artist Alex Velea, cunoscut publicului larg pentru show-urile incendiare. Seria concertelor din luna cadourilor va fi încheiată, sâmbătă 18 decembrie, de tânăra solistă Roxen, care va susține un concert deosebit, așa cum și-a obișnuit fanii. Pe aceeași scenă, în fiecare sâmbătă, vor susține mai multe momente artistice ansambluri de dans și interpreți de la nivel local. În cursul lunii decembrie, pe platoul din fața Casei de Cultură, va fi amenajat un Târg de Crăciun, unde vor fi comercializate dulciuri și obiecte specifice Sărbătorilor de iarnă. Atmosfera de sărbătoare va fi întregită de iluminatul ornamental, brazii împodobiți, dar și de patinoarul amenajat în Piața Republicii.
Accesul la concerte se va face cu respectarea normelor sanitare în vigoare.




Primarul comunei Pecineaga, Niculae Stan: „La Mulți Ani tuturor romanilor!”

De 1 Decembrie, Ziua tuturor Românilor, edilul din Pecineaga, Niculae Stan, le ureaza locuitorilor comunei un calduros „La Multi Ani!”

 




Accident la iesirea din Mangalia!

In urma cu cateva minute, a avut loc, in zona podului de la Neptun, un acccident rutier intre doua autoturisme. O victima a ramas incarcerata fiind necesara interventia pompierilor.




1 Decembrie, Ziua Românilor, sărbătorită de militari, la Muzeul Marinei din Mangalia (galerie foto)

9




Taner Reşit, primarul comunei Tuzla: „La Multi Ani tuturor românilor, cu ocazia sărbătorii noastre naţionale!”

taner
Primarul comunei Tuzla, Taner Reşit, urează tuturor cetăţenilor localităţii sale, un călduros la Multi Ani! şi le transmite următoarul mesaj: „Astăzi, România și românii sărbătoresc cea de-a 103-a aniversare de la actul istoric din 1 Decembrie 1918. Marea Unire a fost şi rămâne pagina cea mai sublimă a istoriei româneşti. Măreţia ei stă în faptul că desăvârşirea unităţii naţionale nu este opera niciunui om politic, a niciunui guvern, a niciunui partid, ci este fapta istorică a întregii naţiuni române. Istoria din acel moment ne învaţă că putem să răzbim în momente grele numai cu solidaritate şi coeziune, prin definirea coerentă a interesului naţional.
Cu acest prilej al Zilei Naționale a României, împreună cu consilieri din Consiliul Local al comunei Tuzla, am depus coroane de flori la Monumentul Eroilor Revoluției din 1989, precum și la bustul ctitorului bisericii Sfânta Ecaterina, Mihail Kogălniceanu, aflat în curtea parohiei din centrul comunei, cinstind astfel jertfa și devotamentul eroilor și a înaintașilor noștri.
Astfel, mă adresez tuturor concetățenilor, românilor de toate etniile, urându-le felicitări, sănătate, prosperitate și unitate cu ocazia sărbătorii noastre naţionale!”.



Liderul PSD Mangalia, Neculai Tănasă:  „La Mulţi Ani cu Sănătate, tuturor cetăţenilor municipiului!”

WhatsApp Image 2021-12-01 at 12.33.59

Aşa cum am anunţat cu amărăciune şi dezamăgire, Primăria Mangalia a ignorat Ziua Naţională a României, nepreocupându-se să organizeze nicio ceremonie de 1 Decembrie.

Cu toate acestea, la nivelul municipiului există, din fericire, oameni care îşi exprimă respectul faţă de ţară, faţă de marea sărbătoare de astăzi şi, nu în ultimul rând, faţă de eroii neamului. Un exemplu l-a dat, astăzi, dimineaţă, Organizaţia PSD Mangalia, condusă de către Neculai Tănasă.

Însoţit de către un grup de membri ai formaţiunii politice, liderul PSD, Neculai Tănasă a depus la monumentul din Piaţa Centrală a municipiului o coroană de flori, în semn de recunoştinţă şi preţuire a eroilor care s-au jertifit pentru ţară. „Doresc, astăzi, în zi de mare sărbătoare pentru români, tuturor cetăţenilor municipiului Mangalia, sănătate, un trai mai bun şi  un sincer La Mulţi Ani!”.




“Callatis Fight Club” Mangalia şi-a îmbogăţit palmaresul cu încă cinci medalii la Jiu Jitsu Brazilian

3

Sâmbătă, 27.11.2021, Ministerul Tineretului şi Sportului a organizat la Tecuci “Campionatul Naţional de Brazilian Jiu Jitsu”. 

Cu această ocazie, “Callatis Fight Club” din Mangalia a participat cu 3 sportivi la cele 2 probe de Gi (cu kimonou) şi NoGi (fara kimonou). 

Potrivit antrenorului George Trandafirescu, “sportivii au avut o evolutie bună şi au reuşit să aducă, la Mangalia, o medalie de aur şi 4 de argint, după cum urmează:

Aur – Orlando Dobrescu  – NoGi  – 63 kg;

 

Argint: 

Andrei Trache – Gi  – 80 kg;

Andrei Trache – NoGi – 80 kg;

 Alexandru Juravle – NoGi – 80 kg.

 

Ne bucurăm că Ministerul Tineretului şi Sportului a putut organiza această competiţie de Jiu Jitsu Brazilian în condiţii de siguranţă, având în vedere măsurile restrictive. A fost un concurs cu un nivel tehnic ridicat, la care au participat sportivi din toată ţara, cu vârsta de minimum 16 ani. 

Îi felicit, pe această cale, pe sportivii noştri, care au lăsat deoparte oboseala din cauza drumului lung, au reuşit să se concentreze şi au luptat foarte bine în două probe în decursul aceleiaşi zile. Datorită lor, la Mangalia au ajuns încă 5 medalii”, a declarat, pentru „Editia de Sud”, antrenorul clubului, George Trandafirescu.

 




Cum uită, o dată în plus, Primăria Mangalia, de mândria de a fi român: nicio manifestare organizată cu ocazia Zilei Naționale!

Primăria Mangalia bifează încă un an în care sărbătoarea de 1 Decembrie pare să nu semnifice absolut nimic. Cum mai marii orașului sunt plecați în vacanțe, în țară sau în străinătate, sau, pur și simplu, preferă să stea la gura sobei, mâine, de Ziua Națională a tuturor românilor, Piața Eroilor din centrul urbei va rămâne pustie.

Cel mai probabil, ca și în alți ani în care edilii urbei uită, voit, ce semnifică mândria de a fi român, doar o mână de concitadini, reprezentanți ai ONG-urilor și ai câtorva partide politice, vor fi prezenți în centrul orașului, pentru a depune coroane de flori și pentru a-și ura un trist „La Multi Ani!”

 

 

 




Mangalia: rata infectarilor Covid a scăzut sub 1%!

INCIDENTA CONSTANTA 30.11.2021




Lipsă apă în localitatea Cumpăna din județul Constanța!

Consumatorii din localitatea Cumpăna sunt afectați de lipsa apei, astăzi – 27 noiembrie 2021, în intervalul orar 12.00 – 16.00, pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă de la nivelul Complexului de Înmagazinare și Pompare – Constanța Sud (Bifurcație Cumpăna).

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în parametri optimi, în cel mai scurt timp.




Minivacanță în siguranta!

 

 

În perioada 27 noiembrie – 1 decembrie, polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța vor acţiona pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice, prevenirea și combaterea faptelor antisociale, precum și pentru siguranța și fluența traficului rutier în județ.

 

De asemenea, polițiștii vor acționa, împreună cu celelalte instituții abilitate, pentru verificarea respectării măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.

 

În medie, zilnic, peste 180 de polițiști se vor afla în teren şi vor acționa în sistem integrat cu celelalte instituții cu atribuții în domeniu. 

 

În fiecare zi, polițiști rutieri vor acţiona pe principalele drumuri din județul Constanța, pentru prevenirea accidentelor și fluidizarea traficului rutier, folosind aparate radar.

 

Pentru a vă petrece timpul liber în siguranță, vă recomandăm să aveți grijă de bunurile personale, să fiți prudenți în relațiile cu persoane cunoscute întâmplător și să fiți atenți la copiii care vă însoțesc.

 

De asemenea, pentru sănătatea și siguranța dumneavoastră, vă rugăm să respectați toate normele de protecție sanitară și să evitați deplasările în locurile publice care nu sunt necesare.

 

Recomandări pentru conducătorii auto: 

 

Circulaţi cu viteză adaptată condiţiilor din trafic, în special când se merge în coloană şi nu uitaţi de politeţea rutieră. De asemenea, pentru un plus de siguranţă, în mers, măriţi distanţa dintre vehicule.

 

Conduceţi prudent, fără bruscarea comenzilor autoturismului, asiguraţi-vă temeinic înainte de efectuarea fiecărei manevre şi evitaţi depăşirile care, în condiţii de vizibilitate redusă, se dovedesc extrem de periculoase.

 

Respectaţi regimului legal de viteză! Poliţiştii rutieri reamintesc că viteza excesivă şi cea neadaptată la condiţiile de drum sau trafic reprezintă unul dintre principalii factori generatori ai accidentelor rutiere.

 

În caz de nevoie sau dacă aţi asistat ori aveţi cunoştinţă despre comiterea vreunei fapte antisociale, apelaţi la cel mai apropiat poliţist ori sunaţi la 112 – Apelul Unic de Urgenţă!

 




Taner Reşit, edilul din Tuzla, şi-a prezentat cetăţenilor raportul de activitate anual

taner

Primarul comunei Tuzla, Taner Reşit, a înaintat cetăţenilor localităţii, raportul de activitate pe ultimul an. Vă prezentăm, în continuare, acest raport:

 

RAPORT DE ACTIVITATE SEPTEMBRIE 2020-SEPTEMBRIE 2021

Registrul agricol
•725 adeverințe carte identitate/viză flotant/carte identitate provizorie;
•254 adeverințe nomenclator stradal;
•270 adeverințe școală/liceu/facultate;
•71 adeverințe APIA;
•22 adeverințe Direcția Agricolă;
•114 adeverințe Enel/Raja;
•18 adeverințe istoric rol;
•8 declarații înscriere animale/familii de albine;
•132 contracte de arendă;
•15 acte adiționale la contractele de arendă;
•34 adrese/corespondență;
•393 declarații înscriere/scădere teren intravilan;
•104 declarații înscriere/scădere teren extravilan;
•311 declarații înscriere/scădere persoane;
•37 declarații înscriere/scădere construcții;
•87 alte adeverințe;
•43 situații lunare: efectiv animale, producții zootehnice, carnete producător, Legea 10/2001;
•Completare registre agricole – 8 volume;
•Deplasare pe teren în vederea atribuirii numerelor poștale, recepția lucrărilor edilitare
Serviciul impozite și taxe
•1280 certificate fiscale eliberate pentru persoane fizice și juridice;
•97 certificate de oportunitate;
•Declarații de impunere operate în sistem:
°Clădiri/teren persoane fizice și juridice – 832;
°Declarații auto persoane fizice și juridice – 1176;
°Declarații taxă salubrizare persoane fizice – 2064;
•102 certificate handicap/scutiri/acord de plată persoane fizice;
•40 transferuri auto;
•230 adrese/corespondență;
•76 somații și titluri executorii persoane juridice;
•32 adrese înființare poprire persoane juridice;
•15 adrese ridicare poprire persoane juridice;
•534 somații și titluri executorii persoane fizice;
•118 adrese înființare poprire persoane fizice;
•45 adrese ridicare poprire persoane fizice;
•34 acorduri de plată persoane fizice.
Asistență socială
•131 anchete sociale;
•64 dosare alocații;
•46 dosare concediu pentru creșterea copilului și stimulent de inserție;
•4 dosare asistenți personali conform Legii 448/2005;
•18 dosare acordare indemnizații handicap;
•12 dosare încetare a indemnizațiilor de handicap;
•Vizite semestriale la cei 10 asistenți personali;
•80 de carduri cu mese calde ridicate de la Instituția Prefectului Constanța distribuite pe teren conform OUG 115/2020;
•6 carduri de parcare pentru persoanele cu handicap;
•13 baxuri și 30 de cutii cu măști de protecție distribuite beneficiarilor;
•Distribuit către beneficiari ajutoare UE – pachete alimente, produse de igienă;
•Evidența listelor DSP cu persoanele aflate în carantină/izolare.
Stare Civilă
•12 acte de naștere eliberate;
•44 acte de căsătorie eliberate;
•78 acte de deces eliberate;
•au fost comunicate pentru a fi operate pe marginea actelor de stare civilă un număr de 244 de mențiuni; au fost primite și operate un număr de 52 de mențiuni;
•La cererea instanțelor de judecată, poliției, birourilor notariale publice și ale altor instituții abilitate ofițerul de stare civilă a întocmit și înaintat un număr de 157 extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă;
•La cererea altor primării și a persoanelor fizice s-au întocmit și eliberat un număr de 72 duplicate de certificate de stare civilă;
•Au fost înaintate structurii de evidență a persoanelor în termen de 10 zile de la data întocmirii actului de stare civilă următoarele: 12 comunicări de naștere, 78 acte de identitate ale persoanelor decedate, precum și 4 certificate anulate în urma completării eronate;
•S-au întocmit un număr de 134 buletine statistice de naștere, căsătorie, deces;
•S-au atribuit un număr de 11 CNP-uri pe baza listelor de coduri precalculate;
•5 solicitări pentru eliberarea dovezilor prevăzute de anexa 9 cu privire la actele de stare civilă;
•Au fost preluate și soluționate un număr de 11 dosare de transcriere de acte de stare civilă produse în străinătate, un dosar de adopție, un dosar înregistrare tardivă a nașterii persoanei majore și 8 dosare de rectificări de acte de stare civilă;
•Activități de operare în registrul electoral – au fost efectuate un număr de 78 radieri din registrul electoral.
Urbanism
•73 autorizații de construire;
•192 certificate de urbanism;
•41 procese verbale de recepție;
•42 certificate de atestare a edificării construcției;
•33 cereri depuse.
6. Poliția Locală
•persoane legitimate – 2510;
•persoane atenționate verbal – 490;
•grupuri identificate și dispersate – 55;
•stări conflictuale aplanate -349;
•pânde efectuate – 600;
•sesizări directe de la cetățeni și verificate – 276;
•sesizări din oficiu – 460;
•sesizări administrația locală – 69;
•persoane conduse la sediul Poliției Locale și la Postul de Poliție Tuzla – 302;
•minori surprinși în baruri după ora 22:00 și predați părinților – 28;
•luarea măsurilor de atenționare și informare a familiei privind minorii – 70;
•paznici verificați – zilnic;
•obiective verificate – zilnic;
•parcuri supravegheate – zilnic;
•grădinițe supravegheate – 2 zilnic;
•vizionarea zilnică pe cele 160 camere de supraveghere a activităților, persoanelor sau a autoturismelor suspecte;
•asigurarea măsurilor de ordine și siguranță cu ocazia anumitor activități în cadrul Centrului Cultural.
Gospodărie comunală
•Toaletat arbuști, salubrizare parcuri și spații verzi;
•Curățare masă vegetală cimitir ortodox și musulman;
•Reparații mobilier stradal vandalizat;
•Fertilizat, tuns și întreținut gazon stadion;
•Refăcut cu pavaj trotuare pietonale deteriorate;
•Întreținere curentă Școala Gimnazială numărul 1 Tuzla;
•Întreținere curentă Grădiniță;
•Reparații acoperiș Grădinița Piticot;
•Reparații și întreținere Școala mică;
•Reparații sala de sport;
•Decolmatat rigole;
•Salubrizare zona Balta Tuzla;
•Salubrizare plaja Tuzla;
•Deszăpezire și împrăștiere material antiderapant pe perioada sezonului rece.
PROIECTE
●ÎNCHIDERE DEPOZIT NECONFORM DE DEȘEURI
》Etapa I – micșorarea bazei depozitului și lucrări de terasamente – realizat 100%;
》Etapa II – retaluzarea depozitului – realizat 100%;
》Etapa III – realizarea stratului suport (susținere) – realizat 100%;
》Etapa IV – realizarea stratului de drenare a gazului de depozit – realizat 100%;
》Etapa V – realizarea stratului de impermeabilizare – realizat 100%;
》Etapa VI – stratul de drenare a apelor pluviale – realizat 100%;
》Etapa VII – stratul de pământ și sol vegetal – realizat 100%;
》Etapa VIII – sistemul de colectare a gazului de depozit – realizat 100%;
》Etapa IX – sistemul de colectare a levigatului – realizat 100%;
》Etapa X – monitorizarea calității apei – realizat 100%;
》Etapa XI – realizarea sistemului de colectare a apelor pluviale – realizat 100%;
》Etapa XII – se așteaptă emiterea avizului tehnic de racord electric de la furnizorul de electricitate pentru ca în conformitate cu specificațiile tehnice din cuprinsul avizului de racord să se realizeze lucrarea de branșare și alimentare cu curent electric a echipamentelor tehnologice.



Tânără din Mangalia, arestată la domiciliu: cu carnetul suspendat, a condus beată şi drogată!

La data de 23 noiembrie a.c., în jurul orei 2.00, polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au identificat o femeie, de 22 de ani, care a condus un autoturism pe strada Lavrion din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice și a substanțelor psihoactive.

În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,97 mg/l alcool pur în aerul expirat. Totodată, în urma testării cu aparatul drug-test a fost indicat un rezultat pozitiv pentru THC-5 și amfetamină.

Tânăra a fost condusă la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei și substanțelor în sânge.

În urma cercetărilor s-a stabilit faptul că aceasta are suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs, întrucât, la data de 29 august a.c. a fost depistată conducât un autoturism pe Șoseaua Mangaliei din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice (1,02 mg/l alcool pur în aerul expirat).

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală, iar în urma administrării probatoriului în cauză, femeia a fost reținută pentru 24 de ore, fiind introdusă în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă.

În cursul zilei de ieri, aceasta a fost prezentată instanței de judecată, care a decis măsura arestului la domiciliu pentru 30 de zile.