Mangalia: sterilizari gratuite, pentru câini și pisici




Săptămâna viitoare, 2 Mai și Limanu rămân fără curent electric!

ENEL anunta intreruperea energiei electrice marţi, 09 noiembrie 2021, intre orele 8.30-16.30, in localitatea 2 Mai, la sediul administrativ PRIMARIA 2 Mai, Tabara Copii, Scoala Gimnaziala 2 Mai, Biserica, Casa „MARGO”, Complex „La Dinamo” si strazile: Islazului, aleea Taberei – întrerupere totalã, respectiv strazile: Mihail Kogalniceanu, Alexandru Ioan Cuza, Gheorghe Bunoiu, Zaharia Petrescu, Trandafirilor, Liliacului și Zambilelor – întrerupere parţialã.

Tot in 2 Mai se va intrerupe curentul electric si joi, 11 noiembrie, in intervalul 8.30-16.30, pe strazile Alexandru Ioan Cuza, Popa Sapca, Aurel Vlaicu – partial, respectiv strazile: Marului, incinta fost CAP – 2 Mai, Complex Turistic „Sailor” – intreruperi totalã.

Vineri, 12 noiembrie, va fi stinsă lumina in localitatea Limanu, cu strazile: Morii, Mircea Eliade, Granicerului, Rosiorului, Dorobantului, Henry Coanda, Trifoiului, Garofitei – întrerupere totalã, respectiv Soseaua Mangaliei – întrerupere parţialã, in intervalul 8.30-16.30.




Școlile cu un procent al vaccinărilor de peste 60% încep cursurile în prezență fizică. Celelalte, în sistem online

HCNSU nr. 99 din 05.11.2021




Iată situația vaccinărilor personalului didactic, în sudul litoralului. Campioană – Școala din Tuzla – 85,1%!

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 TUZLA 85.10%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’GALA GALACTION’ MANGALIA 70%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 MANGALIA 60%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 MANGALIA 60.06%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’SFÂNTUL ANDREI’ MANGALIA 66%

LICEUL TEHNOLOGIC ’ION BĂNESCU’ MANGALIA 67.92%

LICEUL TEORETIC ’CALLATIS’ MANGALIA 73%

COLEGIUL ECONOMIC MANGALIA 61.40%

ŞCOALA POSTLICEALĂ ‘FEG EDUCATION’ MANGALIA 27.27%

ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ‘DIADA’ MANGALIA 93.33%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 PECINEAGA 57.10%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 LIMANU 60%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’GEORGE COŞBUC’ 23 AUGUST 37%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’ION CREANGĂ’ ALBEŞTI 55.81%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’MIHAI EMINESCU’ COSTINEŞTI 67. 85%

 




Consilierii locali, chemaţi, în grabă, să aprobe două investiţii pe PNI ”Anghel Saligny”

Convocator-extraordinara-convocata-de-indata-din-data-de-05.11.2021




Elevii revin in bănci, de luni!

Cursurile elevilor se vor relua, fizic, de luni, dar nu pentru toata lumea. Presedintele Klaus Iohannis a anunțat ca vacanta nu va fi prelungita si, incepand de luni, acolo unde conditiile sanitare si epidemiologice o permit, elevii se vor putea intoarce fizic la scoala. Insa va fi introdusa o noua conditie pentru ca scolile sa poata functiona cu prezenta fizica – gradul de vaccinare al personalului scolii.

Deocamdata nu se stie foarte clar despre ce procent de vaccinare in scoli e nevoie pentru ca acestea sa se deschida fizic. Detaliile urmeaza sa fie anuntate maine de Ministerul Educatiei.



Copil de trei ani, mușcat de câinele familiei. Băiețelul a decedat la spital!

1280px-Presacanariobody

Astăzi, în jurul orei 11.30, polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au fost sesizați, prin apel 112, cu privire la faptul că un minor, de 3 ani, ar fi fost mușcat de către câinele familiei.

Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că cele sesizate se confirmă, fiind vorba despre un câine din rasa presa canario, înregistrat, care era ținut într-un țarc din curtea locuinței.

Din cercetări a reieșit faptul că, în cursul zilei de astăzi, bunica minorului a intrat în țarc pentru a hrăni câinele, iar în acel moment, copilul s-ar fi strecurat pe lângă aceasta, fiind mușcat de câine.

Copilul a fost transportat la spital unde, din nefericire, a decedat.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, totodată fiind efectuate verificări referitoare la respectarea prevederilor O.U.G. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi.




Doua accidente, la mai putin de 8 ore diferenta: unul a avut loc la iesirea din oras, celalalt chiar in centru

Un accident grav s-a produs marți dimineață în zona Kaufland. Trei persoane au fost rănite după ce trei mașini s-au răsturnat, pe fondul vitezei excesive. Potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului de Ambulanţă al judeţului Constanţa, Diana Claudia Tatarici, la fața locului a intervenit un echipaj SAJ B2 și un SMURD. Două victime conștiente au fost transportate la spital.

In urma cu cateva minute, un alt accident a avut loc in centrul orasului, in zona Flanco. Este vorba despre un pieton care a fost lovit de un autoturism. Pietonul, constient, a fost transportat la spital.




Goldterm scoate la concurs posturile de director general şi adjunct! Salariile brute sunt de 13.000 de lei şi, respectiv, 7.800 de lei!

Mangalioţii care îşi doresc un post bun, la stat, cu un salariu lunar brut de aproape 13.000 de lei, pot aplica pentru funcţia de director general al societăţii de termoficare SC Goldterm Mangalia. Există, totodată, şi un post – la fel de călduţ – de director general adjunct, cu un salariu de numai 7.800 de lei, brut.

Iată anunţul postat pe site-ul societăţii:

ap271021




Fără alimentare în sudul litoralului: a fost schimbat Regulamentul activitătilor comerciale din Mangalia și statiuni!

Proiect Hotărâre - Regulament agenți economici - cu AMENDAMENTELE APROBATE ÎN COMISII




Președintele USR Mangalia, Semiran Abdurefi: „Câțu își arogă succesul lui Cristian Ghinea, fostul ministru al Fondurilor Europene!”

WhatsApp Image 2021-08-16 at 12.46.09

În această dimineață, PNRR-ul României a primit aviz favorabil din partea Consiliului Uniunii Europene, o dată cu planurile Finlandei și Estoniei. Imediat după lansarea acestei știri, premierul Florin Câțu nu a ratat ocazia să își aroge meritele acestui succes, uitând să arată faptul că artizanul proiectului este fostul partener de guvernare, USR-ul.

Referitor la acest subiect, președintele USR Mangalia, Semiran Abdurefi, afirmă că, o dată în plus, premierul României dă dovadă de o lipsă crasă de fair play: „De fapt, artizanul acestui succes este Cristian Ghinea, fostul ministrul al Fondurilor Europene. Acum se și explică de ce USR-ul nu este dorit la conducerea României: la mijloc sunt 3,7 miliarde de euro – prima tranșă a banilor prin PNRR-ul României, suma ce va fi cheltuita așa cum își dorește PNL-ul, fără a da socoteală nimănui. Și asta după ce, în spațiul public, am fost tocați continuu, cu zvonuri potrivit cărora PNRR-ul nu a fost aprobat, că nu vom primi banii…”

Potrivit lui Dragoș Pâslaru, “acesta este ultimul pas care ne lipsea pentru a începe procedura de acces la prima tranșă de finanțare din Mecanismul de Redresare și Reziliență #MRR, de 3,8 miliarde de euro. Acum o lună, Comisia Europeană a aprobat PNRR-ul României, cu ocazia vizitei președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, la București. Următorul pas, conform regulamentului, a fost ca reprezentanții Comisiei să transmită planul aprobat către Parlamentul European și către Consiliul UE, pentru analiză, și să primească decizia Consiliului UE. Odată cu avizul Consiliului UE, PNRR-ul României este adoptat formal și gata de implementare! Îndrăznesc să sper că se va găsi înțelepciune la nivel de guvern și chiar de Parlament pentru ca reformele din PNRR să se concretizeze și să nu mai apară interpretări politice. Neîndeplinirea reformelor poate bloca partea de investiții.

Aici nu mai vorbim despre putere versus opoziție. Discutăm despre interesul național al României!“




RAJA se implică și se alătură campaniei naționale de vaccinare

foto 1

Prin asigurarea serviciilor de furnizare și distribuire a apei potabile, canalizare și management al apelo ruzate, RAJA SA deține un rol esențial pentru sănătatea publică și buna funcționare a comunităților în care își desfășoară activitatea, iar angajații societății au o misiune importantă pentru livrarea acestor servicii vitale, în condiții de siguranță. De aceea, RAJA pune accent pe sănătatea și securitatea oamenilor la locul de muncă însă, în condițiile creșterii ratei de infectare cu COVID-19 la nivel național, acestea nu pot fi garantate decât prin anticiparea și atenuarea riscurilor legate direct de noul Coronavirus.

Pe lângă măsurile specifice de prevenire și de limitare a diseminării virusului, prin acțiuni de dezinfecție, lucru în ture sau în condiții de izolare, reducerea interacțiunilor cu publicul etc., RAJA s-a implicat activ și în conștientizarea personalului propriu cu privire la importanța și beneficiile vaccinării, în vederea creșterii gradului de responsabilizare a acestora. La nivel global s-a demonstrat deja că vaccinul este singurul care are un rol important în atenuarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2, contribuind semnificativ la reducerea morbidității și a mortalității și la limitarea efectelor negative pe care pandemia le-a produs asupra societății, economiei și vieții oamenilor.

Compania noastră s-a alăturat campaniei naționale de vaccinare în sprijinul angajaților care doresc să înceapă sau să continue schema de imunizare.

Pentru a facilita și eficientiza accesul acestora la vaccinare și totodată pentru a evita aglomerarea în centrele anti-Covid, astăzi – 28 octombrie 2021, la sediul central al societății s-a organizat un punct de vaccinare cu sprijinul DSP Constanța, unde aproximativ 200 de angajați au fost imunizați cu prima, a doua sau chiar a treia doză de vaccin împotriva virusului SARS-CoV-2. Convinși fiind că doar prin vaccinare putem pune capăt pandemiei și să reluăm activitățile dragi fiecăruia dintre noi, personalul RAJA a optat pentru serurile Pfizer – BioNTech și Johnson & Johnson.

În prezent, 64% din angajații companiei sunt vaccinați împotriva COVID-19, urmând ca în perioada imediat următoare RAJA să organizeze din nou centre de vaccinare la sediile societății, unde vor avea acces și membrii familiilor angajaților.

În acest fel, RAJA contribuie la creșterea numărului persoanelor imunizate în aria de operare și asigură siguranța și continuitatea serviciilor operate.

 

Biroul de comunicare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Lipsă apă în zona centrală și în cartierul Faleză Nord din mun. Constanța!

Consumatorii din cartierul Faleză Nord și cei din zona centrală a municipiului Constanța sunt afectați de lipsa apei, astăzi – 27 octombrie 2021, în intervalul orar 11.40 – 15.00, ca urmare a unei avarii înregistrate pe conducta de distribuție apă potabilă, cu diametrul de 600 mm, de pe bd. Tomis nr. 141.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Taner Reşit, primarul comunei Tuzla: „Solicitările cetăţenilor se pot face şi telefonic sau online!”

Edilul comunei Tuzla, Taner Reşit, a postat un anunţ prin care aduce la cunoştinţa cetăţenilor faptul că, de luni 25 octombrie, accesul în instituţia pe care o conduce se poate face numai cu certificat verde. Totodată, edilul îi înseamnă pe cei care doresc să facă anumite sesizări, cereri sau vor să obţină o informaţie, să apeleze numerele de telefon ale primăriei sau adresa oficială de mail.
„Noile restricții stabilite de Comitetul Național pentru Situații de Urgență și aprobate prin hotărâre de Guvern săptămâna trecută, au intrat în vigoare începând de luni, 25 octombrie 2021. Astfel, pentru accesul în clădirile publice/instituții publice, este obligatorie prezentarea certificatului verde (care atestă vaccinarea sau trecerea prin boală) pentru toţi cei care NU lucrează în acea clădire (vizitatori).
Ne puteți contacta telefonic la numărul: 0241747178 și pe mail: primariatuzla2007@yahoo.com”, arată primarul comunei Tuzla, Taner Reşit.



Campanie de sterilizări gratuite pentru câini şi pisici, la Pecineaga!




Speranţă pentru mangalioţii care îngheaţă în apartamente: se aprobă rectificarea bugetului Goldterm! (convocator şedinţă extraordinară)

UTF-8Convocator20sedinta20extraordinara2C20convocata20de20indata2C20din20data20de2026.10.20211




De astăzi, noile restricții au intrat in vigoare: iată unde aveți nevoie de certificatul verde!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de astăzi, 25 octombrie 2021, Hotărârea numărul 94 privind stabilirea unor măsuri suplimentare necesar a fi aplicate pe durata stării de alertă pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19_ prin care se propune:
-accesul în incintele operatoriilor economici care au ca obiect de activitate comercializarea produselor nealimentare să fie permis doar persoanelor care fac dovada *vaccinării sau trecerii prin boală în ultimele 180 de zile*, cu excepția unităților farmaceutice dispuse în afara centrelor și parcurilor comerciale și a benzinăriilor;

-exceptarea de la măsura de interzicere a accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, aplicabilă persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid și a următoarelor categorii:
a)participanții în cadrul procedurilor administrative derulate pentru motive de ordine și siguranță publică;
b)participanții în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenționale sau administrativ-jurisdicționale;
c)persoanele care necesită acces la servicii medicale și prestații sociale;
d)persoanele care se deplasează la centrele de vaccinare în vederea administrării vaccinului.

-exceptarea de la măsura de interzicere a accesului în centrele și parcurile comerciale aplicabilă persoanelor care nu fac dovada vaccinării sau trecerii prin boală în ultimele 180 de zile pentru:
a)persoanele care se deplasează la serviciile publice comunitare ce funcționează în cadrul acestora dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 și fac dovada deplasării în acest scop prin prezentarea unui document justificativ în format letric sau electronic;
b)persoanelor care se deplasează la centrele de vaccinare în vederea administrării vaccinului.

 

Hotarare CNSU masuri nr 94 din 25 10 2021




Iată noile restricții impuse românilor: interdicția ieșirii din casă intre 21.00-5.00, interzicerea nunților, vacanță impusă, de doua săptămâni, pentru toți elevii!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat Hotărârea numărul 91 privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul SARS-CoV-2, prin care se propune:
– interzicerea, *pentru o perioadă de 30 zile*, circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar *22,00-05,00*, cu anumite excepții;

– interzicerea, *pentru o perioadă de 30 zile*, desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, în intervalul orar *21,00-05,00*;

– activitatea *restaurantelor, cafenelelor* etc. în interiorul clădirilor și la terase să fie permisă până la *50%* din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar *05,00-21,00*;

– interzicerea activității în *baruri, cluburi și discoteci* pentru o perioadă de 30 zile, precum și organizarea și desfășurarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), a concertelor și spectacolelor;

– interzicerea participării *spectatorilor* la competițiile sportive;

– accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile conform prezentei hotărâri, să fie permis doar persoanelor *vaccinate sau trecute prin boală*;

– organizarea programului de lucru în regim de *telemuncă* sau muncă la domiciliu pentru cel puțin *50%* din angajați;

– accesul *vizitatorilor* în toate instituțiile publice centrale și locale, operatorilor economici, care funcționează în clădiri de birouri private, să fie permis doar persoanelor care fac dovada *vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării*;

– abilitarea *Ministerul Educației* în vederea emiterii ordinului de ministru privind modificarea structurii anului școlar 2021-2022;

– instituirea obligativității *purtării măștii de protecție*, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.
Vă trimitem, alăturat, Hotărârea CNSU numărul 91.

R O M Â N I A

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMITETUL NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

 

H O T Ă R Â R E 91 din 22.10.2021

privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul

SARS-CoV-2 

 

Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 20.10.2021, realizată la nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției, precum și propunerile formulate în cadrul ședinței de lucru organizate în data de 20.10.2021 la nivelul Președinției României,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv,

ținând cont de măsurile deja întreprinse la nivel național pentru relocarea stocurilor de echipamente din dotarea Companiei Naționale UNIFARM S.A. în cadrul stocurilor de urgență și distribuirea lor către unitățile sanitare, limitarea internărilor și intervențiilor medicale ce nu reprezintă urgențe de sănătate și transformarea unor unități sanitare în spitale dedicate tratamentului bolnavilor de COVID-19, 

în considerarea demersurilor privind solicitarea de asistență internațională prin intermediul Mecanismului de Protecție Civilă al Uniunii Europene în vederea asigurării medicației și materialelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, referitoare la transferul, pe baza acordului bilateral, a unor pacienți infectați în spitale din Ungaria, precum și la utilizarea de echipe medicale internaționale în cadrul unităților sanitare cu deficit de personal, 

raportat la necesitatea menținerii condițiilor socio – economice necesare desfășurării activităților specifice economiei naționale concomitent cu realizarea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și art. 81 din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 5, art. 8, art. 9 alin. (1), art. 17, art. 38 alin. 1^5, art. 43 alin. (1), art. 44 și art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

 

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta 

 

HOTĂRÂRE:

  • (1) Se propune interzicerea circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 22,00-05,00, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, cu următoarele excepții:
  1. deplasarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului                   SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
  2. deplasarea persoanelor în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  3. deplasarea persoanelor pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  4. deplasări ale persoanelor în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  5. deplasarea persoanelor din motive justificate, precum vaccinarea, îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau prezentat în limba română.

(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la alin. (1) lit. b), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

(4) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. c)-e), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei, motivul deplasării, data completării și semnătura.

  • (1) Se propune interzicerea desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, în intervalul orar 21,00-05,00. Între orele 21,00-05,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se aplică și activităților sau evenimentelor organizate și desfășurate de persoanele fizice, operatorii economici, instituțiile publice în următoarele domenii:

  1. instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, organizate și desfășurate în spații închise sau deschise;
  2. săli de sport și/sau fitness;
  3. jocuri de noroc;
  4. piscine interioare;
  5. locuri de joacă pentru copii;
  6. săli de jocuri;
  7. târguri, bâlciuri, talciocuri.

(3) Activitatea cu publicul a operatorilor economici prevăzuți la alin. (1) care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor, cafenelelor, etc., în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(4) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, prevăzuți la alin. (1), cu excepția celor prevăzuți la alin. (3), se desfășoară până la capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(5) Organizarea și desfășurarea activităților prevăzute la alin. (2) este permisă, în intervalul orar 05,00-21,00, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(6) Prin excepție de la prevederile alin. (1), (2), (3) și (4), unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

  • (1) Se propune interzicerea activității în baruri, cluburi și discoteci.

         (2) Se propune interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a organizării și desfășurării evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cursurilor de instruire, workshop-urilor și conferințelor, precum și a concertelor și spectacolelor organizate în alte spații deschise sau închise cu excepția celor special destinate care aparțin instituțiilor de spectacole și/sau concerte.

(3) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, competițiile sportive să poată fi organizate și desfășurate pe teritoriul României fără participarea spectatorilor. 

(4) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, mitingurile și demonstrațiile să poată fi organizate cu participarea a cel mult 100 de persoane și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(5) Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, să se desfășoare în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană și purtarea măștii de protecție.

(6) Se propune ca activitățile recreative și sportive să poată fi desfășurate în aer liber cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

  • (1) Se propune ca accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile pentru care se propun măsurile din prezenta hotărâre, precum și accesul în cadrul centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, să fie permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală și care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(2) De la obligația prevăzută la alin. (1) referitoare la accesul controlat sunt exceptate activitățile religioase precum și cele din unitățile de alimentație publică în care doar se comercializează produsele alimentare și băuturile alcoolice sau nealcoolice dispuse în afara centrelor comerciale, târgurile, bâlciurile și talciocurile.

(3) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru participarea la activitățile și evenimentele prevăzute la art. 3 sau pentru acces în incinta centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  • (1) Se propune ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile şi instituțiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanțare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale şi societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială să organizeze programul de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, acolo unde specificul activității permite această modalitate de desfășurare a muncii.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se propune ca în situația în care nu se poate desfășura activitatea în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, aceasta să se organizeze și desfășoare în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară.

(3) În cazul în care angajatorii nu pot organiza activitatea în condițiile alin. (1) sau (2) se propune intensificarea verificărilor privind respectarea măsurilor de prevenire și combatere a virusului SARS-CoV-2. 

  • (1) Se propune ca accesul tuturor persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, să fie permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării, cu obligația de a verifica la intrarea în locație, prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19 care va fi scanat de personalul propriu, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau în limba română.

(2) Se propune ca prevederile alin. (1) să se aplice și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

(3) Instituțiile publice și operatorii economici prevăzuți la alin. (1), vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente (certificat de deces, certificat de naștere, etc.) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală sau testării, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

(4) Se propune reglementarea accesului angajaților în toate sediile instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatorii economici cu capital public, precum și în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, prin limitarea acestuia doar la persoanele care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării.

(5) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru permiterea accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, sau în clădirile de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  •  (1) Se abilitează Ministerul Educației în vederea emiterii ordinului de ministru pentru acordarea unei vacanțe suplimentare de două săptămâni pentru învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal în perioada 25.10.2021-05.11.2021, precum și pentru stabilirea ulterioară, dar nu mai târziu de data de 05.11.2021 a modificărilor privind structura anului școlar.

 (2) Se propune emiterea de către Ministerul Educației a unei instrucțiuni prin care să se recomande instituțiilor de învățământ superior din sistemul național de învățământ trecerea în online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  • (1) Se suspendă activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în toate unitățile de învățământ privat, inclusiv în cele cuprinse în Registrul special al organizațiilor furnizoare de educație care organizează și desfășoară pe teritoriul României activități de învățământ corespunzătoare unui sistem educațional din altă țară, pentru perioada 25.10.2021-05.11.2021.

(2) Se propune suspendarea activităților cu prezența fizică la nivelul tuturor unităților sau operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school, în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  • (1) Se propune instituirea obligativității purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

(2) Se exceptează de la măsura prevăzută la alin. (1), următoarele categorii de persoane:

  1. copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
  2. persoanele care sunt singure în birou;
  3. prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  4. reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  5. persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.
  • Măsurile prevăzute în prezenta hotărâre produc efecte doar în situația aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administrației publice centrale.
  • Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU 

 

FLORIN-VASILE CÎȚU

 




Taner Reşit, primarul din Tuzla: „Purtarea măştii în comună, obligatorie!”

Primarul din Tuzla, Taner Reşit, a postat, pe reţelele de socializare, un apel la cetăţeni prin care anunţă escaladarea numărului de infectaţi Covind 19 la nivelul comunei: „Dragi cetățeni, vă informez asupra faptului că în localitatea noastră rata de infectare cumulată a depășit 8 la 1000 de locuitori, iar purtarea măștii de protecție, care să acopere nasul și gura, a devenit obligatorie în toate spațiile închise și deschise. Se va permite participarea cu prezența fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ indiferent de rata de incidență cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii infecției cu Covid-19. Deciziile de suspendare a prezenței fizice la cursuri vor fi luate în funcție de cazurile confirmate la nivel de clasă/școală”.




Iarna 2021: iată condiţiile şi modalitatea de acordare a ajutorului pentru încălzire a locuinţei şi a suplimentului pentru energie

frig

CADRUL LEGISLATIV

– Legea nr. 226 / 2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie;

– H.G. nr.1073 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție social pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Prețul local al gigacaloriei pentru energia termică facturată populației din rețeaua secundară (de distribuție) Oradea este de 276,15 lei /Gcal (inclusiv TVA) și de 248,02 lei / Gcal (inclusiv TVA) pentru populația din rețeaua primară (de transport).

Solicitanții ajutorului pentru încălzirea locuinței cu energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și/sau lichizi  vor completa formularul de Cerere și declarație pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială prevăzut în Anexa nr.1 la Normele metodologice aprobate prin H.G. nr.50/2011, cu modificările și completările ulterioare.

În situația în care solicitantul, la data depunerii cererii pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, este deja beneficiar de ajutor social și/sau alocație de susținere a familiei acesta va completa formularul de Cerere și declarație pe propria răspundere pentru modificarea cererii de acordare a unor drepturi de asistență socială sau pentru acordarea unor noi drepturi prevăzut în Anexa nr.1a la Normele metodologice aprobate prin H.G. nr.50/2011, cu modificările și completările ulterioare

Cuantumul ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei se va raporta la valoarea de referință, în funcție de sistemul de încălzire, astfel:

  1. 250 lei/lună, pentru gaze naturale;
  2. 500 lei/lună, pentru energie electric;
  3. 320 lei/lună, pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

Valoarea de referință a ajutorului pentru energie termică se stabilește, lunar, în limita consumului mediu, în funcție de prețul local al energiei termice facturate populației.

Ajutorul pentru energie electrică se acordă consumatorilor vulnerabili care nu deţin altă formă de încălzire, precum şi consumatorilor vulnerabili care din motive tehnologice sau economice au fost debranşaţi de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale şi care au contracte valabile de furnizare a energiei electrice, iar, consumul este realizat respectând condiţiile contractului.

Se menţine obligativitatea prezentării de documente justificative privind componenţa familiei, veniturile realizate si situaţia juridică a locuinţei, pentru a se evita acordarea unor drepturi necuvenite şi înregistrarea de debite.

Ancheta socială rămâne ca mijloc de verificare a îndeplinirii de către solicitanţi a condiţiilor de acordare a ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie și se va efectua la un interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie pentru soluționarea cazurilor în care nu se pot determina cu exactitate pe baza documentelor justificative prezentate, situația socio-economică a solicitanțiilor. Ancheta socială este obligatorie pentru solicitarea ajutorului de încălzire cu energie electrică pentru a evita acordarea de ajutoare pentru mai multe sisteme de încălzire utilizate în aceeaşi gospodărie sau pentru evitarea renunţării la un sistem de încălzire deja utilizat, disponibil şi pentru care au fost acordate ajutoare în sezoanele reci anterioare.

Plata ajutoarelor de încălzire cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri se va efectua la începutul sezonului rece, pentru toate lunile sezonului, respectiv pentru lunile rămase din sezonul rece.

Asociaţiile de proprietari vor fi implicate în procedura de acordarea a ajutoarelor prin certificarea numărului de camere şi nominal a persoanelor luate în calcul la stabilirea cheltuielilor lunare (şi la distribuirea formularelor Cerere şi declaraţie pe propria răspundere).

Aceste măsuri vizează reducerea cheltuielilor din Bugetul local întrucât protecţia socială se va focaliza asupra celor mai defavorizate segmente ale populaţiei preîntâmpinând înregistrarea unor debite, dificil de recuperat, ca urmare a acordării beneficiilor doar pe baza Cererilor şi declaraţiei pe proprie răspundere.

CADRUL GENERAL

Începând cu data de 01.11.2021 se vor aplica prevederile Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, dată de la care se abrogă O.UG nr.70/2011.

BENEFICIARI

Consumatorii vulnerabili din motive de venit, de vârstă, de sănătate sau consumatori vulnerabili izolați.

Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul pentru energie se stabilesc pe categorii de venit pentru:

– familiile și persoanele singure care utilizează pentru încălzirea locuinţei energie termică furnizată în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale ori combustibili solizi și/sau petrolieri;

– cetăţeni români și cetăţeni străini ori apatrizi cu domiciliul sau după caz, reşedinţa în România, stabilită în condiţiile legislaţiei în vigoare

Prin consumator vulnerabil se înţelege clientul, persoana singură/familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție social și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetic minimale.

Ajutor pentru încălzirea locuinţei – măsură care are drept scop sprijinul financiar, suportată din bugetul de stat şi/sau, după caz, din bugetele locale, destinată consumatorilor vulnerabili, care are drept scop acoperirea integral sau, după caz, a unei părți din cheltuielile cu încălzirea locuinței. Acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, fiind cel principal utilizat;

Prin familie se înţelege soţul, soţia, precum şi alte persoane, indiferent dacă între acestea există sau nu relaţii de rudenie, care au acelaşi domiciliu ori reşedinţă şi/sau care locuiesc şi gospodăresc împreună, ori, după caz, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;

Prin persoana singură se înţelege persoana care a împlinit vârsta de 18 ani, care locuieşte singură şi nu se mai află în întreţinerea părinţilor, precum şi persoana cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani, care locuieşte şi se gospodăreşte singură şi are capacitate de exerciţiu anticipată, potrivit prevederilor art. 40 din Legea nr. 287/2009, privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei – reprezentantul familiei sau, după caz, persoana singură care îndeplineşte condiţiile legale de acordare a ajutorului și a suplimentului pentru energie, care solicită acordarea acestora şi care poate fi, după caz: proprietarul locuinţei, succesorul de drept al acestuia, persoana care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu rezerva dreptului de abitaţie/uzufruct, titularul contractului de închiriere, comodat, concesiune al acesteia ori alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori, după caz, reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani sau al persoanelor puse sub interdicţie şi cele pentru care s-a instituit curatela:

  1. a) din cauza bătrâneţii, a bolii sau a unei infirmităţi fizice, o persoană, deşi capabilă, nu poate, personal, să îşi administreze bunurile sau să îşi apere interesele în condiţii corespunzătoare şi, din motive temeinice, nu îşi poate numi un reprezentant sau un administrator;
    b) din cauza bolii sau din alte motive, o persoană, deşi capabilă, nu poate, nici personal, nici prin reprezentant, să ia măsurile necesare în cazuri a căror rezolvare nu suferă amânare;

Locuinţa de domiciliu sau de reşedinţă – construcţia cu destinaţia de locuinţă aflată în proprietatea titularului ajutorului ori închiriată sau asupra căreia exercită un drept de folosinţă în condiţiile legii, situată la adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei. Se asimilează locuinţei de domiciliu sau reşedinţei şi locuinţa de necesitate, precum şi locuinţa socială, astfel cum sunt acestea definite potrivit prevederilor Legii locuinţei nr.114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Valoarea de referință –nivelul maxim al ajutorului pentru încălzirea locuinței aferent unei luni, stabilit în funcție de sistemul de încălzire utilizat.

LIMITELE DE VENITURI ŞI CUANTUMUL LUNAR AL AJUTOARELOR PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI CU GAZE NATURALE, ENERGIE ELECTRICĂ ŞI COMBUSTIBILI SOLIZI ȘI/SAU PETROLIERI

Limite de venituri
(lei)
Cuantum ajutor

gaze naturale (lei)

Valoarea de referință 250 lei/lună

Cuantum ajutor energie electrică
(lei) Valoarea de referință 500 lei/lună
Cuantum ajutor combustibili

solizi sau petrolieri (lei)

Valoarea de referință 320 lei/lună

Până la 200 lei (100%) 250 500 320
200,1 – 320 (90%) 225 450 288
320,1 – 440 (80%) 200 400 256
440,1 – 560 (70%) 175 350 224
560,1 – 680 (60%) 150 300 192
680,1 – 920 (50%) 125 250 160
920,1 – 1.040 (40%) 100 200 128
1.040,1 – 1.160 (30%) 75 150 96
1.160,1 – 1.280 (20%) 50 100 64
1.280,1 – 1.386 (10%) – pe membru de familie 25 50 32
1.280,1 – 2.053 (10%) – persoana singură 25 50 32

Valoarea de referință a ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie termică se stabilește, lunar, în limita consumului mediu, în funcție de prețul local al energiei termice facturate populației. Ajutorul pentru energie termică calculat nu poate depăşi, pe toată perioada sezonului rece, valoarea de referință stabilită lunar de către primar.

 CONSUM MEDIU LUNAR DE ENERGIE TERMICĂ – ZONA TEMPERATĂ
Tip locuinţă/

consum lunar

Gcal

Ianuarie Februarie Martie Noiembrie Decembrie
1 cameră 0,91 0,76 0,67 0,75 0,82
2 camere 1,36 1,18 1,06 1,19 1,36
3 camere 1,76 1,55  1,38 1,55 1,76
> 4 camere 2,45 2,07 1,92 2,15 2,45

LIMITELE DE VENITURI ŞI PROCENTUL DE COMPENSARE STABILIT PENTRU FAMILIILE SAU PERSOANELE SINGURE CARE UTILIZEAZĂ ENERGIE TERMICĂ PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI

Limite de venituri (lei) Compensare energie termică
Până la 200 lei 100%
200,1 – 320 90%
320,1 – 440 80%
440,1 – 560 70%
560,1 – 680 60%
680,1 – 920 50%
920,1 – 1.040 40%
1.040,1 – 1.160 30%
1.160,1 – 1.280 20%
1.280,1 – 1.386 (10%) – pe membru de familie 10%
1.280,1 – 2.053 (10%) – persoana singură 10 %

 

Exemple:

Pentru o familie compusă din 3 persoane cu un venit net total de 2.775 lei și cu un venit net/persoană de 925 lei, care locuiește într-un apartament cu 2 camere, în condițiile în care prețul gigacaloriei este de 276,15 valoarea de referință calculată pe perioada sezonului rece se prezintă astfel:

Noiembrie: 276,15 (prețul Gcal) x 1,19 (consum mediu lunar pentru un apartament cu două camere) x 40% (procentul de compensare stabilit în funcție de venitul net/membru de familie) = 131,45 lei (valoarea de referință)

Decembrie: 276,15 x 1,36 x 40% = 150,23 lei

Ianuarie: 276,15 x 1,36 x 40% = 150,23 lei

Februarie: 276,15 x 1,18 x 40% = 130,34 lei

Martie: 276,15 x 1,06 x 40% = 117,09 lei

Pentru o persoană singură cu un venit net în cuantum de 2.000 lei care locuiește într-un apartament cu 3 camere în condițiile în care prețul gigacaloriei este de 276,15 valoarea de referință calculată pe perioada sezonului rece se prezintă astfel:

Noiembrie: 276,15 (preț gcal) x 1,55 (consum mediu lunar pentru un apartament cu două camere) x 10% (procentul de compensare stabilit în funcție de venitul net/membru de familie) = 42,8 lei (valoarea de referință)

Decembrie: 276,15 x 1,76 x 10% = 48,60 lei

Ianuarie: 276,15 x 1,76 x 10% = 48,60 lei

Februarie: 276,15 x 1,55 x 10% = 42,8 lei

Martie: 276,15 x 1,38 x 10% = 38,11 lei

 

 

 

 

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, în sumă fixă în funcție se sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum de:

  1. 30 lei / lună pentru consumul de energie electric;
  2. 10 lei / lună pentru consumul de gaze naturale;
  3. 10 lei / lună pentru consumul de energie termică;
  4. 20 lei / lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri.

Suplimentul pentru energie se acordă cu scopul de a acoperi integral sau o parte din cheltuielile cu:

  • Iluminatul locuinței,
  • Susținerea facilităților de gătit și asigurarea apei calde în locuință,
  • Asigurarea continuității în alimentare a echipamentelor electrice de care depinde viața persoanelor, din motive de sănătate,
  • Utilizarea mijloacelor de comunicare care presupun utilizarea de energie

 

CONDIŢII DE ACORDARE

(1) Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul de energie se acordă pe baza Cererii şi declaraţiei pe proprie răspundere – formular tipizat, însoţită de documente doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia precum şi dovada spaţiului locativ;

(2) Componenţa familiei şi veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte, în fotocopie:

  1. a) fotocopie după actul de identitate, în termen de valabilitate, (buletin de identitate, carte de identitate, carte de identitate provizorie, permis de şedere temporară) pentru membri familiei care au împlinit vârsta de 14 ani (domiciliul sau reşedinţa trebuie să corespundă cu locul de consum);
  2. b) fotocopie după certificatele de naştere pentru membri familiei care nu au împlinit vârsta de 14 ani;
  3. c) fotocopie după hotărârea judecătorească de divorţ sau certificate de deces, după caz;
  4. d) Adeverinţă de venit cuprinzând salariul net realizat în luna anterioară depunerii cererii (inclusiv valoarea tichetelor de masă, norma de hrană);
  5. e) Cupon pensie în original sau fotocopie (orice tip de pensie) din luna anterioară depunerii cererii;
  6. f) Cupon indemnizaţie de handicap în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii;
  7. g) Cupon indemnizaţie de şomaj în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă A.J.O.F.M.;
  8. h) Cupon indemnizaţie pentru creşterea copilului în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii (fotocopie decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizaţiei pentru luna anterioară depunerii cererii);
  9. i) Cupon alocaţie de plasament în original sau fotocopie (dacă este cazul);
  10. j) Declarația unică pentru anul 2021 eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru atestarea veniturilor impozabile în cazul persoanelor constituite în asociații  familiale sau a persoanelor fizice autorizate;
  11. k) Adeverinţă de venit eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în termen de valabilitate, privind veniturile impozabile pentru toți solicitanții majori;
    l) Pentru membri familiei care nu realizează venituri se va anexa declaraţie pe proprie răspundere;
  12. m) Persoanele solicitante care au fost încadrate în muncă în anul 2021, dar care la momentul depunerii cererii au contract de muncă încetat vor depune o fotocopie a acestuia;
  13. n) Titularii cererilor, persoane singure care nu realizează venituri vor prezenta o dovadă (ex. facturi utilităţi, etc.) şi declaraţie privind veniturile din care îşi plătesc utilităţile, etc., venituri care se vor consemna la codul 78 (alte venituri) din Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere;
  14. o) Pentru persoanele care dețin depozite bancare, adeverință de la unitățiile bancare din care să rezulte valoarea acestora;
  15. p) Fiecare cerere va fi însoţită de Declaraţia privind depozitele bancare.

În cazul în care, sunt persoane absente temporar din familii (ex. sunt plecate la muncă în străinătate) acestea nu se vor lua în calcul la stabilirea numărului de membri ai familiei, însă solicitantul beneficiilor sociale are obligaţia înscrierii în cerere a sumelor primite de la aceste persoane, ca sprijin material pentru membrii familiei rămaşi în ţară. Sumele vor fi înscrise la Cap.5 din cerere, Tabel venituri – poz.78 – Alte venituri.

La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie şi, după caz, al persoanei singure se iau în calcul toate veniturile nete realizate de membrii acesteia în luna anterioară depunerii cererii cu excepţia următoarelor venituri:

alocatia de stat pentru copii prevăzută de Legea nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată cu modificările și completările ulterioare,

alocaţia pentru susţinerea familiei prevăzută de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare,

bugetul personal complementar prevăzut de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

bursele școlare și sumele acordate în baza art.51 alin. (2) din Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare

stimulentul educațional oferit, conform prevederilor Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate,

sprijinul financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», cu modificările şi completările ulterioare,

veniturile obținute din activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri în condițiile Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situaţii excepţionale.

sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu character de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale.

(3) În vederea dovedirii calităţii de proprietar sau chiriaş, solicitantul ajutorului pentru încălzirea locuinţei va anexa cererii o fotocopie după unul din următoarele documente, după caz:

  • contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă;
  • contractul de donaţie a unui imobil tip locuinţă;
  • contractul de vânzare-cumpărare sau de donaţie a unui imobil tip locuinţă cu clauza de abitaţie, uz sau uzufruct viager;
  • contractul de schimb de locuinţe;
  • contractul (convenţia) de partaj voluntar;
  • contractul de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
  • contractul de închiriere (locaţiune) care are ca obiect un imobil tip locuinţă, din fondul locativ de stat;
  • contractul de comodat (împrumutul de folosinţă) a unui imobil cu destinaţia de locuinţă;
  • certificatul de moştenitor;
  • hotărârile judecătoreşti, rămase definitive şi irevocabile, privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuinţă;
  • autorizaţia de construcţie ori contractul de construire, a unui imobil tip locuinţă, însoţit de procesul-verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară;

(4) În cazul în care solicitantul măsurilor de protecție este un membru de familie major care nu are calitatea de proprietar sau chiriaş, acesta va prezenta împuternicirea legală (notarială) din partea proprietarului sau a titularului contractului de închiriere, dovedind totodată că are domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul de încălzire.

(5) pentru ajutorul pentru încălzirea locuinței cu energie termică și a suplimentului pentru energie, datele înscrise în cererea şi declaraţia pe proprie răspundere referitoare la componenţa familei solicitante – numele şi prenumele acestora, codul de furnizor, precum şi numărul de camere branşate aferente locuinţei vor fi certificate de către asociaţiile de proprietari prin eliberarea unei adeverinţe sau certificarea datelor amintite mai sus pe formularele tip (prin semnătură şi ştampilă) de către asociaţiile de proprietari.

(6) Consumatorii particulari vor prezenta de la S.C. Termoficare Oradea ultima factură;

(7) În cererea pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului de energie solicitantul are obligaţia de a menţiona bunurile deţinute (ANEXA NR.4)

____________________________________________________________________

LISTA BUNURILOR
CE CONDUC LA EXCLUDEREA ACORDĂRII AJUTORULUI PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI ȘI A SUPLIMENTULUI PENTRU ENERGIE

BUNURI IMOBILE

  1. Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
    2. Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 m2 în zona urbană şi 2.000 m2 în zona rurală;

BUNURI MOBILE*

  1. Autoturism/Autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap ori destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile;
  2. Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani;
  3. Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze;
  4. Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării”;
  5. Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată;
  6. Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale;
  7. Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric;

*) Aflate în stare de funcţionare

DEPOZITE BANCARE

  1. Depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei, cu exceptia dobânzii;

TERENURI / ANIMALE ŞI / SAU PĂSĂRI

  1. Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie.

NOTĂ : Familiile şi persoanele singure care au în proprietate cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în această listă nu beneficiază de ajutor pentru încălzirea locuinţei.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

(8) Persoanele care au domiciliul stabil situat pe raza altei unităţi administrativ-teritoriale vor depune o adeverinţă de negaţie eliberată de primăria de domiciliu din care să rezulte că nu a depus cerere pentru acordarea acestui tip de ajutor/supliment, Certificatul fiscal eliberat de Direcţia de Impozite şi Taxe Locale şi Adeverinţa din Registrul agricol. Menţionăm că cererea şi declaraţia pe proprie răspundere va fi înregistrată doar în situaţia în care se vor prezenta toate documentele solicitate.

(9) Pentru a dovedi vechimea mai mare de 10 ani a autoturismului / motocicletei solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuiţei vor anexa la Cerere, în fotocopie, talonul şi/sau cartea de identitate a vehiculelor.

(10) Solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie cu gaze naturale și energie electrică vor anexa, în fotocopie ultima factură.

(11) În cazul în care se solicită ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie electrică, locuință care inițial a fost racordată la sistemul de energie termică este necesară prezentarea procesului verbal de debranșare de la furnizarea energiei termice (fotocopie), contractul beneficiarului cu furnizorul de energie electrică şi ultima factură emisă de furnizor.

(12) În cazul copilului minor care locuieşte cu bunicii, în situaţia în care părinţii domiciliază la alte adrese şi care nu contribuie la întreţinerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar în condiţiile în care este stabilită măsura plasamentului sau a tutelei, altfel copilul este în întreţinerea părinţilor naturali.

(13) Studenţii, până la vârsta de 26 de ani, întreţinuţi de părinţi şi care locuiesc separat de aceştia pot beneficia de ajutor cu următoarele condiţii:

– studenţii fără loc de muncă care nu realizează venituri proprii vor prezenta documente doveditoare privind veniturile nete realizate de către părinţi în luna anterioară depunerii cererii (Adeverinţă de venit cuprinzând salariul net realizat, inclusiv valoarea tichetelor de masă, tichetelor cadou, de vacanță și de creșă, norma de hrană, Cupon pensie în original sau fotocopie – orice tip de pensie), Cupon indemnizaţie de handicap în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă AJOFM, Adeverinţă eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în termen de valabilitate, privind veniturile impozabile pentru toţi membri familiei majori, Declarația unică pentru anul 2021 eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru atestarea veniturilor impozabile în cazul persoanelor constituite în asociaţii familiale sau a persoanelor fizice autorizate; Pentru membri familiei care nu realizează venituri, se va anexa declaraţie pe proprie răspundere însoţită de adeverinţă eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în termen de valabilitate, privind venituri impozabile;

– studenţii fără loc de muncă, dar care realizează venituri din pensii de urmaş, activităţi independente, etc. vor prezenta documente justificative care atestă sursa și valoarea venitului;

– studenţii care realizează venituri salariale vor prezenta documente doveditoare privind veniturile nete realizate în luna anterioară depunerii cererii;

Studenţii vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte componenţa familiei, cu corespondent fotocopii ale actelor de identitate (CI sau CN) ale membrilor familiei, pentru a se putea stabili venitul net pe membru de familie, venit care se va completa în Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere la codul 78;
În situaţia în care părinţii nu-şi îndeplinesc obligaţia să-l întreţină pe copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani, în caz de neînţelegere, întinderea obligaţiei de întreţinere, felul şi modalităţile executării, precum şi contribuţia fiecăruia dintre părinţi se stabilesc de instanţa de tutelă.

 

(14) Studenţii străini

– studenţii străini care provin din ţări ale Uniunii Europene: vor prezenta o dovadă şi/sau declaraţie privind veniturile din care îşi plătesc utilităţile, taxele de şcolarizare, etc., venituri care se vor consemna la codul 78 (alte venituri) din Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere;

– studenţii care provin din ţări non U.E. vor prezenta dovada mijloacelor de întreţinere necesare obţinerii permisului de şedere pe teritoriul României.

 

(15) Studenţii străini trebuie să anexeze la formularul Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere contractul de comodat sau de închiriere valabil pe toată perioada sezonului rece, permis de şedere (pt. studenţii nonUE şi membri de familie) / certificat de înregistrare (pt. studenţii UE) cu perioada de valabilitate care să acopere perioada sezonului rece (01.11.2021 – 31.03.2022), adeverinţă de la Facultate din care să rezulte dacă beneficiază sau nu de bursă – tipul şi cuantumul acesteia, declaraţia pe proprie răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri pe teritoriul României şi adeverinţă eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Pentru studenţii străini proveniţi din ţările membre UE se va lua în considerare ca şi venit lunar suma de 142 lei (cuantumul ajutorului social pt. o persoană), iar pentru studenţii străini proveniţi din ţări non UE se ia în considerare ca şi venit lunar suma de 1386 lei (salariul de bază minim net pe ţară din 1 ianuarie 2021).

VERIFICĂRI ŞI SANCŢIUNI

Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire, se vor efectua anchete sociale la un interval de 6 luni. Anchetele sociale pot fi efectuate şi la sesizarea unor terţi.

În situaţia în care familia sau persoana singură beneficiară de ajutor pentru încălzirea locuinţei și supliment pentru energie refuză să furnizeze informaţiile şi documentele necesare pentru întocmirea anchetei sociale, se va înceta acordarea ajutorului/suplimentului.

În cazul în care în urma anchetelor sociale efectuate, se constată că la completarea cererii şi declaraţiei pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia, familia sau persoana singură beneficiară de ajutor pentru încălzirea locuinţei nu a declarat corect numărul membrilor de familie, veniturile ori bunurile deţinute, dreptul la măsurile de protecție social încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condiţiile legii, prin decizie a directorului executiv al AJPIS Bihor.

Precizări 

În situaţia în care consumatorii vulnerabili îndeplinesc condiţiile de acordare pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei se face începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective şi începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data prevăzută mai sus.

Familiile și persoanele singure pot solicita acordarea suplimentului pentru energie dacă veniturile nete sunt până la valoarea prevăzută pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței, inclusiv în perioada sezonului rece. Suplimentul pentru energie poate fi solicitat împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinței sau separat și se acordă cumulat în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate.

În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.