Continuă lucrările pentru realizarea Sistemului Regional Constanța

Pentru realizarea Sistemului Regional Constanța, ambițiosul proiect în valoare de 100.118.763,80 Euro, au fost prevăzute 3 contracte de lucrări; două dintre acestea au fost semnate la sfârșitul anului trecut. Cel de-al treilea, CL 37, a fost semnat astăzi – 12 ianuarie 2023, având ca obiect Aducțiune Gospodăria de Apă Constanța Sud – Tuzla – Gospodăria de Apă Eforie Sud; Aducțiune Eforie Sud – Gospodăria de Apă Tatlageac; Reabilitare Gospodărie de Apă Biruința; Reabilitare Gospodărie de Apă Eforie Sud; Alimentare cu apă Biruința și Topraisar (stație hidrofor).
Evenimentul s-a desfășurat la sediul RAJA SA, unde au fost invitați să participe și au răspuns afirmativ, alături de conducerea societății, Președintele Consiliului Județean Constanța – Mihai Lupu, Primarul Municipiului Constanța – Vergil Chițac, Primarul Comunei Topraisar – Stelian Gheorghe, Primarul Comunei Agigea – Cristian-Maricel Cîrjaliu, Primarul orașului Techirghiol – Iulian Constantin Soceanu, Primarul Comunei Costinești – Jean Dorin Dumitru și Florin Mitroi – Președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța.
Contractul semnat face parte din „Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în Aria de Operare a RAJA SA Constanța” și se înscrie în ”Proiectul prioritar strategic privind Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, sprijinit financiar de Comisia Europeană.
Președintele Consiliului Județean Constanța – Mihai Lupu, a subliniat importanța și necesitatea implementării cu succes a acestor proiecte: “Apa este un element vital și cred că angajamentul dumneavoastră de a asigura apă de calitate este extrem de important, mai ales pe anumite zone care presupun investiții foarte mari, așa cum sunt acestea. Referindu-ne strict la proiectele în discuție, chiar dacă au creat disconfort locuitorilor, este pentru prima dată, în zeci de ani, când se fac investiții majore cu un puternic impact asupra calității apei și implicit a vieții. Noile investiții și tehnologii implementate vor duce la creșterea confortului și a sănătății noastre”.
Lucrările din cadrul contractului CL37 prevăd extinderea aducțiunii principale, respectiv a rețelei de alimentare cu apă pe o lungime de aproape 53.878 m, cuprinzând unitățile administrativ teritoriale Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Costinești, 23 August și Topraisar, reabilitarea Gospodăriilor de Apă Eforie Sud și Biruința și a SPH Sursă Biruința. Toate acestea au o valoare de 221.764.980,83 lei cu TVA și se vor derula pe parcursul a 24 de luni.
Aurel Presură, directorul general RAJA SA, a dorit să sublinieze că “… este ultimul contract de lucrări pe care îl semnăm. Prin POIM, pentru județul Constanța avem investiții de peste 503 milioane euro. Acest contract este cel mai mare de la nivelul Sistemului Regional Constanța, este cel mai lung segment din conducta de aducțiune de peste 106 km, de la Medgidia la Mangalia. Este un proiect foarte important pentru întreg județul, care ne va asigura apă de cea mai bună calitate în zeci de localități. Tot de la Medgidia, pleacă o altă conductă de aducțiune către toată zona Cernavodă, sistem pe care l-am pus în funcțiune în urmă cu 7 ani, prin Programul Operațional Sectorial de Mediu”.
Sistemul Regional Constanța a fost proiectat pentru a putea face față provocărilor actuale și viitoare privind calitatea și cantitatea apei potabile, ca urmare a degradării treptate a apelor subterane din acviferul cantonat în calcarele sarmaţiene, dar și a creșterii accelerate a consumului de apă din partea de sud a litoralului, determinate de extinderea și și modificarea urbană. Apa de calitate foarte bună preluată din frontul de captare Medgidia, suplimentată cu un debit din sistemul Constanța, va putea asigura, prin infrastructura nou creată, alimentarea cu apă în 24 de localități de la Medgidia până la Vama Veche. Conducta de aducțiune ce pleacă de la Medgidia și ajunge la Mangalia va avea o lungime de peste 106 km. În urma finalizării acestui proiect, debitul de apă ce va fi asigurat este de 40.646 mc/zi, din care peste 22.000 mc/zi vor fi pentru orașul Mangalia și pentru stațiunile din sudul litoralului.
Executarea investițiilor asigură, în primul rând, îmbunătățirea calității vieții și dezvoltarea durabilă a ariei de deservire prin creșterea eficienței sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare, dotate cu tehnologii moderne de prelucrare a datelor și soluții de optimizare.
Prezent la eveniment, primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a declarat: “Prin acest proiect, municipiul Constanța va beneficia de cea de-a treia sursă de alimentare cu apă potabilă de cea mai bună calitate. Nu cred că spun lucruri mari, dar proiectul dumneavoastră, care acoperă întreg județul, este unul din cele mai mari proiecte investiționale din 1989 și până acum, atât ca valoare, cât și ca lucrări”.
“Reușita unui proiect depinde foarte mult și de implicarea autorităților locale. Succesul stă în comunicarea foarte bună, iar ADI Apă-Canal se implică activ și este liantul între compania de apă și autorități, pentru implementarea la termen a programelor investiționale” a declarat Florin Mitroi, Președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța.
Reamintim că RAJA are în implementare două mari proiecte prin Programul Operațional Infrastructură Mare, ce presupun derularea unor investiții specifice în domeniul apei potabile și al apei uzate în 92 de localități din 7 județe – Constanța, Ialomița, Călărași, Dâmbovița, Brașov, Ilfov și Bacău:
- Proiectul Dezvoltarea infrastructurii de apă și apă uzată în municipiul Onești în perioada 2014-2020
- Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA SA Constanța, în perioada 2014-2020
La ora actuală, Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA SA Constanța, cel mai complex proiect derulat până în prezent, cuprinde 57 de contracte de lucrări, dintre care 9 au fost deja finalizate, iar 48 se află în execuție.
Pentru sistemul de alimentare cu apă au fost realizați și decontați 352,83 km din cei 552 km prevăzuți în contracte, înregistrându-se un progres fizic de 63,91%. În cazul sistemului de canalizare menajeră au fost realizați și decontați 391,54 km, dintr-un total de 560 km. Progresul fizic înregistrat este de 69,91%.
Biroul de Comunicare
Scrisoare deschisă a muncitorilor din Damen Mangalia către ministrul Spătaru: „Riscul de faliment este major. Partenerul olandez vrea să destructureze societatea, angajând oamenii la o societate paralelă!”

Nr. 6 / 11.01.2023
Către: MINISTERUL ECONOMIEI
În atenția: D-lui Florin Marian Spătaru – Ministru Economiei
Referitor la: Motivele protestelor zilnice ale salariaților DSMa
Sindicatul Liber Navalistul, sindicat reprezentativ la nivelul SC Damen Shipyards Mangalia SA, având în vedere ultimele evenimente din șantierul naval din Mangalia (DSMa) la care statul român prin Ministerul Economiei deține (încă) o participație majoritară vă comunicam următoarele:
Deși v-am adus la cunoștință situația salariaților și a companiei în nenumărate rânduri atât în ultimii ani dar și în ultimele luni, inclusiv prin memoriul transmis în ziua în care a avut loc protestul la Ministerul Economiei (12.12.2022) cât și prin alte sesizări scrise transmise anterior, situația la nivelul societății DSMa nu s-a îmbunătățit ci dimpotrivă, la acest moment, tensiunile dintre angajați și conducerea operativă a societății DSMa au ajuns la cote înalte.
Astfel, începând din data de 04.01.2022 au loc zilnic proteste spontane ale salariaților în fața pavilionului administrativ, în timpul pauzei de masă.
Unul dintre motivele nemulțumirilor și ingrijorărilor salariaților au legatură cu intenția Directoratului DSMa de restructurare a forței de muncă și a posturilor. Chiar dacă imediat după protestul din luna decembrie 2022 ni s-a comunicat că s-a amânat luarea unei decizii în acest sens, salariații sunt conștienți că în orice moment se poate reveni asupra acelei decizii și asta le amplifică starea de incertitudine privind siguranța locurilor de muncă și a perspectivelor acestei societăți.
Riscul de faliment este major având în vedere rezultatele financiare negative ale societății DSMa și solicitarea deschiderii procedurii de insolvență în instanță de către creditorul apelant PE Group Climate & Design, procesul aflându-se pe rol la Curtea de Apel Constanța cu nr. Dosar 7014/118/2022/a1.
De asemenea, salariații sunt extrem de nemulțumiți și de faptul că la finalul anului 2022, Administrația DSMa a acordat în mod arbitrar și netransparent un bonus preferențial doar unui anumit număr de salariați fără să facă nicio informare în prealabil despre această decizie și fără să existe criterii.
Deși în cadrul negocierilor colective din luna decembrie 2022 Administrația a invocat faptul că din cauza rezultatelor financiare negative ale DSMa cât și a numărului scăzut de comenzi nu poate acorda o creștere salarială corelată cu nivelul inflatiei și că nu poate acorda nici 1 leu în plus față de propunerea de majorare de 100 lei, totuși a acordat unilateral bonusuri în valoare de ~2340 lei NET, respective 4000 lei BRUT, doar unui anumit număr de salariați fără să ne informeze despre această decizie, despre care am aflat de la salariați și ulterior am solicitat Directoratului prin adresa nr. 36 din 22.12.2022 sa ne comunice detalii, însă până la acest moment nu am primit un răspuns.
În mod repetat și conștient Administrația DSMa încalcă prevederile contractului colectiv de muncă cu privire la modalitatea în care se pot acorda alte bonusuri și indemnizații decât cele prevăzute în contractul colectiv de muncă, menționate în Anexa nr. 5 din CCM la nivel de unitate în vigoare și aplicabil societății DSMa.
Directoratul DSMa are în continuare o atitudine negativă și ostilă față de reprezentanții salariaților (sindicat), ignorând prevederile legale și ale contractului colectiv de muncă, refuzând în mod repetat să negocieze neprezentându-se la convocările Comisiei Paritare, motiv pentru care ne-am adresat instanței.
Mai mult decât atât, salariații sunt nemulțumiți cu privire la faptul că în Comisia Paritara convocată în vederea modificării contractului colectiv de muncă discuțiile au fost întrerupte abrupt de către conducerea societății, iar Administrația DSMa evită reluarea negocierilor invocând anumite motive pentru care de fapt tergiversează finalizarea negocierilor, în condițiile în care neacordându-se o creștere salarială corelată cu rata inflației puterea de cumpărare a salariaților a scăzut și continuă să scadă.
Conducerea operativă a DSMa aplică o politică de personal distructivă pentru societate, realizând recrutarea de personal din cadrul angajaților proprii ai societății DSMa cărora le propun să accepte încetarea raporturilor de muncă cu acordul părților și angajarea la Damen Workforce România SRL, o altă societate la care statul român nu deține acțiuni, acționar unic fiind Șantierul Naval Damen Galați SA (deține 100% din pachetul de acțiuni) iar beneficiar este DAMEN OTC HOLDING B.V.
Astfel, cum se poate observa în anunțul de recrutare de mai sus “RECRUTĂM PENTRU UN NOU PROIECT!” afișat în luna noiembrie 2022 pe monitoarele TV din incinta șantierului DSMa, recrutarea de personal se face de către personalul din cadrul departamentului HR DSMa pentru Damen Workforce România (DWR). Au fost chemați la interviu o parte din angajații DSMa care au calificările menționate în anunțul de recrutare și le-au propus un pachet de beneficii salariale mai avantajos cu condiția să accepte să se angajeze la DWR, spunându-le că DWR e tot Damen și că vor lucra tot la șantierul din Mangalia. O parte dintre angajații care au fost invitați la interviu ne-au contactat să ne sesizeze despre această intenție a angajatorului DSMa de a transfera o parte din salariați la DWR.
La ședința cu Directoratul din luna noiembrie 2022 am abordat acest subiect, însă răspunsul a fost evaziv, comunicându-ne că tot la Damen vor angaja, evident denumirea ambelor societăți conține cuvântul Damen însă nu sunt una și aceeași societate chiar dacă fac parte din același grup Damen, sunt două societăți diferite, cu acționari diferiți.
Se poate scana codul QR afisat în anuntul de recrutare veți fi directionati pe site-ul https://career.damen.com/jobs unde ni s-a confirmat că angajarile se fac pentru DWR și nu pentru DSMa
Constatăm că deși prin contractul de asociere cât și în mod public DSMa și-au asumat că va crește numărul de salariați la 3000, însă de fapt nu se vrea creșterea numărului de salariați proprii ai societății DSMa ci dimpotrivă ca numărul de salariați proprii să scadă în continuare în timp ce numărul de salariați ai altor societăți precum cea de mai sus, să crească. În aceste condiții, șansele ca DSMa să înregistreze profit se reduc drastic în timp ce celelalte firme care își desfășoară activitatea în șantier prosperă iar DSMa riscă să dea faliment.
De asemenea, o parte din foștii angajați ce au fost concediați în luna martie 2022 prin desființarea posturilor la DSMa, au fost invitați la același interviu și li s-a oferit un pachet salarial mai avantajos decât la DSMa.
DSMa a devenit firmă de recrutare a forței de muncă pentru DWR ?
Centrul de formare profesională din cadrul șantierului naval Damen Shipyards Mangalia a devenit recent punctul de lucru al aceleiași firme Damen Workforce România SRL (DWR), act sediu: contractul de comodat nr. 114 din data de 14.01.2022 pentru o perioada de 5 ani 11 luni și 30 zile, potrivit informațiilor furnizate de către Oficiul Național al Registrului Comerțului.
De ce a fost încheiat un contract de comodat (gratuit) și nu un contract de închiriere?
Întrucât nu am primit un răspuns la sesizările anterioare privind decizia Directoratului DSMa de închidere a Atelierului de zincare și a Atelierului de confecții tubulatură, cât și suspendarea activității de sablare/pasivare profile și de ce aceste activități se desfășoară la Galați, vă solicitam să ne comunicați răspuns la adresele transmise anterior către Ministerul Economiei și către SN2Mai SA.
Vă informăm că în urma unei analize comparative privind prețurile pentru decaparea, pasivarea și galvanizarea reperelor și tubulaturii efectuate la Galați a rezultat că este mai scump decât dacă aceleași lucrări ar fi fost realizate aici, la șantierul din Mangalia sau la alte ateliere din tara. Pe lângă prețul unitar pe tona în euro care este cu mult mai mare la Galați mai sunt și costuri suplimentare cu transportul dus-întors a acestor materiale din Mangalia către Galați și retur. Zilnic sunt transportate zeci sau chiar sute de tone cu camioanele și din informațiile pe care le avem un transport din Mangalia la Galați costă aproximativ 4000 lei, dacă înmulțiți această sumă cu numărul de transporturi care se fac zilnic/ săptămânal/lunar dus-întors rezultă o sumă considerabilă ce evident este suportată de către DSMa.
Este cel puțin îngrijorător faptul că “partenerul olandez” înțelege să destructureze societatea pentru care s-a angajat să realizeze profit operațional până în anul 2024 prin acest gen de politici, copiate la indigo de la anteriorul “partener coreean”.
Acest management profund defectuos (pentru societate dar nu și pentru alte societăți cu acționariat majoritar olandez) persistă în acțiunile care nu vor conduce decât la falimentul DSMa, perseverând în nerespectarea contractului colectiv de muncă, a legilor dialogului social, a Codului Muncii, iar aceasta situație nu mai poate să treneze în această manieră.
Toate acestea, adăugate la o stare de insecuritate la nivelul întregului șantier a condus la manifestările spontane de nemulțumire a angajaților, care crește cu fiecare zi în care sunt și suntem ignorați.
Reiterăm faptul că dvs. domnule Florin Marian Spătaru în calitate de Ministru al Economiei aveți responsabilitatea instituțională, doctrinară și în același timp morală să protejați interesul statului român și pe cel al salariaților români și să stopați intenția manifestată de compania olandeză Damen de a menține societatea DSMa pe panta descendentă de asasinare economică și externalizare a tot ceea ce ar putea reprezenta activități profitabile, astfel cum s-a întâmplat și în trecut.
În acest sens, vă solicitam să întreprindeți orice acțiuni sunt necesare, legale și potrivit competențelor dvs. astfel încât această situație să înceteze cât mai curând cu putință, astfel cum v-am solicitat și la întâlnirile noastre de la sediul Ministerului, prin sesizările pe care vi le-am adresat cât si prin mesajele transmise de salariați in timpul acestor proteste zilnice.
SINDICATUL LIBER NAVALISTUL
Prin președinte,
Laurențiu Gobeajă
Acoperișul sălii de sport de la Liceul Callatis, în pericol sa cadă!
Acoperișul salii de sport a Liceului Callatis, in pericol de cădere! Potrivut ISU Constanta, pompierii intervin chiar acum pentru a remedia situația. Vom reveni!
Avarie pe Șos. Mangaliei din mun. Constanța!
Echipele RAJA intervin astăzi – 11 ianuarie 2023, în vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de distribuție, cu diametrul de 500 mm, de pe Șos. Mangaliei din mun. Constanța.
Astfel, în intervalul orar 10.30 – 16.00, se întrerupe furnizarea apei potabile consumatorilor din perimetrul delimitat de străzile: Șos. Mangaliei – bd. 1 Mai – Caraiman – Albăstrelelor – Șos. Mangaliei, precum și celor arondați punctelor termice 154 și 155.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Autoturism în flăcări pe strada Rozelor
Un autoturism a luat foc în urmă cu câteva minute, pe strada Rozelor. Pompierii acționează chiar acum la fața locului, cu două autospeciale si o mașină SMURD B.
Angajații Damen Mangalia continuă protestele! (Video)
Se întrerupe curentul electric, în zona Trans Gaz
Anunț de interes public
Pentru asigurarea capacității rețelei de funcționare și alimentare cu energie electrică a tuturor clienților, E-Distribuţie Dobrogea anunță întreruperea totală a furnizării energiei electrice, miercuri, 11 ianuarie, a.c., în intervalul orar 09:00 – 15:00, zona externã, cu staţia Trans Gaz, Pompe apa unitate militarã și Ferma Agricolã.
10 ianuarie 2023
Trafic îngreunat pe bd. Tomis din mun. Constanța!
În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, pe o lungime de aproximativ 30 m, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului au fost anunțate Poliția Municipiului Constanța și Poliția Locală.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei, astfel încât zona afectată să poată fi redată circulației în condiții normale cât mai rapid.
În atenţia pacienţilor şi vizitatorilor Spitalului Judeţean Constanţa!
Având în vedere contextul epidemiologic actual privind creşterea numărului de cazuri de gripă şi viroze repiratorii şi la recomandarea Direcţiei de Sănătate Publică şi a Ministerului Sănătăţii, conducerea Spitalului Judeţean Constanţa a luat o serie de măsuri, în vederea prevenirii răspândirii infecţiiilor respiratorii.
Astfel, începând de marti, 10 ianuarie 2023, accesul vizitatorilor în Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Apostol Andrei” Constanţa va fi permis după cum urmează:
LUNI – DUMINICĂ: 13.00-15.00
Totodată, în vederea protejării pacienților și a personalului medical,
SE INTERZICE ACCESUL VIZITATORILOR ÎN SECŢIILE CU RISC: Neonatologie, Obstetrică Ginecologie 1 şi 2, Pediatrie, Chirurgie şi Ortopedie Pediatrică.
Venim în sprijinul pacienţilor internaţi în secţiile unde programul de vizită este suspendat, cu personal care va asigura serviciul de curierat, zilnic, în intervalele orare 11.00-12.00 și 16.00-17.00. Punctul de întalnire este la intrarea în Spital dinspre Bd. Tomis (ușa rotativă).
Accesul vizitatorilor în salon este permis după cum urmează:
– 1 vizitator/pacient în saloanele cu 3 paturi, pacientii putând fi vizitati pe rând; …
– 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de 4-6 paturi, putând fi vizitati maximum doi pacienti în acelasi timp. …
– Durata vizitei este limitată la 15 minute.
– Nu este permis accesul vizitatorilor care prezintă semne clinice de infectii respiratorii sau aflaţi în stare de ebrietate;
– Este obligatorie purtarea echipamentului de protectie. Acesta este pus la dispozitia vizitatorilor gratuit si se regăseşte la intrarea în fiecare secţie.
MASCA DE PROTECŢIE ESTE OBLIGATORIE ÎN INCINTA SPITALULUI, ÎN TIMPUL VIZITEI !!!
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Pompieri puși pe drumuri de fumul scos de o oală uitată pe foc!

Locuitorii de pe Șoseaua Constanței au solicitat ajutor la 112, în momentul în care au observat un fum gros ieșind dintr-un apartament din zona fostului magazin Silvia.
La fața locului s-au deplasat autospecialele Stației Mangalia, care au constatat ca fumul provenea de la o oală uitata pe foc.
Accident lângă Techirghiol

Primăria a bifat şi dezbaterea publică pe marginea Registrului spaţiilor verzi! Administraţia vrea să iniţieze un HCL în baza unei documentaţii total incomplete, cu lacune crase!
Un senator (Remus Negoi), un consilier judeţean (Sermiran Abdurefi) şi doi consilieri locali (Ozghiun Menabit şi Doru Marinescu), alături de doi localnici şi trei angajaţi ai primăriei – aceştia au fost toţi cei prezenţi la dezbaterea publică iniţiată pentru un viitor HCL, ce va reglementa Registrul Spaţiilor Verzi din Mangalia. Angajaţii primăriei au fost acuzaţi, de către cei prezenţi, că s-au prezentat la dezbatere cu o documentaţie proastă, total incompletă, si cu o atitudine arogantă. Printre lacunele Registrului se numără, în primul rând, omiterea unei bucăţi bune a Pădurii Comorova, astfel încât, spun consilierii prezenţi la dezbatere, oricine va putea tăia şi, ulterior, construi proiecte imobiliare, chiar şi în ariile protejate, precum Stejarii Brumării de la Neptun.
Puteţi viziona o bună parte a dezbaterilor în cele ce urmează:
S-a stins av. Florentina Pană

„Editia de Sud” îşi exprimă regretul pentru dispariţia prematură a av. Florentina Pană, soţia renumitului chirurg dr. Stelian Pană, care a plecat dintre noi în urmă cu doi ani. Suntem alături de familia îndoliată.
Condoleanţe!
Dumnezeu să o ierte!
Mâine, la ora 15.00, trupul neînsuflețit va fi depus la capela Bisericii Sf. Mina.
Astăzi, la orele 12.00, la primărie, are loc dezbaterea pentru iniţierea HCL privind aprobarea Registrului local al spațiilor verzi

Referat de aprobare al Proiectului de Hotărâre privind ”Registrului local al spațiilor verzi din municipiul Mangalia, județul Constanța”
În conformitate cu prevederile Legii nr. 24/15.01.2007 privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din zonele urbane au fost stabilite sarcini și atribuții pentru autoritățile administrației locale referitoare la obligația de a ține evidența spațiilor verzi de pe teritoriul unităților administrative prin constituirea registrelor locale ale spațiilor verzi.
Evidența spațiilor verzi are drept scop organizarea folosirii raționale a acestora, a regenerării și protecției lor eficiente, cu exercitarea controlului sistematic al schimbărilor
calitative și cantitative, cît și la asigurarea informațiilor privind spațiile verzi.
Datele și informațiile privind suprafața, categoria de folosință și proprietarul spațiului verde sunt cele existente în evidențele documentelor de cadastru general, în cazul în care aceste spații au fost identificate, măsurate și reprezentate pe planuri și hărți și sunt cuprinse în registre cadastrale.
Sistemul informațional al spațiilor verzi a fost realizat ca urmare a efectuării lucrărilor de identificare, măsurare, inventariere și cartare a terenurilor definite ca spații verzi, precum și a culegerii informațiilor specifice privind speciile de arbori și vegetația existentă, cu determinarea indicilor cantitativi și calitativi. Registrul local al spațiilor verzi din intravilanul municipiului Mangalia a fost structurat pe categorii, după cum urmează:
– spații verzi
– arbori izolați
– terenuri degradate – proprietate publică, ce pot fi reabilitate ca spații verzi
Pe baza datelor și informațiilor din registrul spațiilor verzi din intravilanul municipiului Mangalia se generează și se vizualizează planuri și hărți tematice, rapoarte statistice, diagrame și altele asemenea, în scopul:
a) întreținerii și actualizării Registrului local al spațiilor verzi din intravilanul municipiului Mangalia;
b) asigurării suportului decizional al autorității administrației publice în activitatea de reglementare urbană și în gestionarea fondului verde al localității (tăieri, toaletări, replantări).
Față de cele mai sus prezentate, în temeiul prevederilor Legii nr. 24/15.01.2007 privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din zonele urbane, respectând procedura prevăzută de Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare, precum și în temeiul prevederilor art. 129, alin. (1) ”Consiliul local are inițiativă și hotărăște, în condițiile legi, în toate problemele de interes local, cu excepția celor care sunt date prin lege în competența altor autorități ale administrației publice locale sau centrale”, alin. (2), lit c) ”Consiliul Local exercită următoarele categorii de atribuții: atribuții privind administrarea domeniului public și privat al comunei, orașului sau municipiului” și alin. (6), lit.
c) ”În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. c) Coniliul Local: avizează sau aprobă, în
condițiile legii, documentațiile de amenajare a teritoriului și urbanism ale localităților” din O.U.G. nr. 57/2019 privind codul administrativ cu modificările și completările ulterioare, supunem spre analiza și elaborarea unui proiect de hotărâre a Consiliului Local, referitor la aprobarea ”Registrului local al spațiilor verzi în municipiul Mangalia”, după cum urmează:
– spații verzi
– arbori izolați
– terenuri degradate – proprietate publică, ce pot fi reabilitate ca spații verzi
Anunt dezbatere publica – 09.01.2023, ora 12:00 – Registrul local al spatiilor verzi
Bugetul local al Mangaliei, în dezbatere publică: draftul acestuia va fi publicat pe site-ul primăriei în cursul zilei de mâine
În timp ce navaliştii îşi strigau, disperaţi, drepturile şi cereau respectarea legii, conducerea şantierului îi privea nepăsătoare de la fereastră! Protestele vor continua!
Administraţia Şantierului Naval DSMa continuă, chiar şi după câteva zile de proteste ale angajaţilor, să nu respecte contractul colectiv de muncă şi nu se prezintă la convocarea Comisiei Paritare, amânând să se implice şi să participe, menţinând o atitudine sfidătoare.
Preşedintele Sindicatului Liber „Navalistul”, Laurenţiu Gobeajă a declarat, în exclusivitate, pentru „Ediţia de Sud” că „administraţia în loc să comunice salariaţilor nemulţumiţi răspunsuri la întrebările pe care aceştia le-au tot adresat, preferă să-i ignore şi refuză orice formă de dialog. Deşi, în cursul zilei de joi, 5 ianuarie 2023, un membru al Directoratului ne-a comunicat că, vineri, 6 ianuarie 2023, directorul general va reveni din concediu şi se va adresa salariaţilor, totuşi, cu câteva minute înainte de protestul de astăzi (vineri, 6 ianuarie 2023), ne-a spus, sec, că s-a răzgândit… S-au rezumat să trimită nişte adrese pe care le-am publicat pe site-ul sindicatului, www.slnavalistul.ro. Amânarea întrunirii Comisiei Paritare până vineri, 13 ianuarie 2023, deşi au obligaţia să se prezinte în termen de cel mult 5 zile, reprezintă o altă tergiversare, cât şi o lipsă de respect faţă de salariaţi. De asemenea, această atitudine se traduce printr-o încălcare a prevederilor contractului colectiv de muncă. Probabil, conducerea şantierului consideră că dacă amână o săptămână participarea, salariaţii vor renunţa la proteste, însă, personal, consider că acest lucru îi va irita şi dezamăgi şi mai mult. În timpul protestelor, reprezentanţii conducerii priveau salariaţii de la fereastră, sfidând revendicările şi nemulţumirile acestora! Este de neconceput şi de neacceptat un asemenea comportament! Astfel, vom transmite sesizări către acţionarii DSMa, respectiv celor majoritari din ţară, cât şi celor din Olanda. Mai mult, ne vom adresa şi clienţilor în scris pentru a-i informa despre tensiunile sociale create cu intenţie de către Directoratul DSMa, respectiv legate de acele bonusuri acordate preferenţial şi în secret cu intenţia clară de a strârni, voit, astfel de reacţii de nemulţumire. De altfel, comunicatul DSMa din data de 23 decembrie 2022, a fost mai mult decât evident, că a avut ca scop destabilizarea şi dezbinarea organizaţiei sindicale, întrucât ne-am opus concedierilor pe care intenţionau să le facă, în condiţiile în care, în prezent, şantierul are cel mai mic număr de angajaţi din istoria sa, respectiv puţin peste 1.500!!! De asemenea, cconducerea a fost mereu nemulţumită de faptul că sindicatul a organizat numeroase proteste atât la nivel local, cât şi în Bucureşti, în faţa Ministerului Economiei.
Luni, 9 ianuarie ac, vom avea prima şedinţă a Consiliului Director din acest an şi ne vom consulta şi vom lua în calcul organizarea unui marş de protest cu plecare din şantier până în centrul municipiului. Nu vom ceda, sub nicio formă, vom face tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a determina Administraţia să îşi asume deciziile proaste şi păguboase pe care le-a luat, îi vom determina să ne ofere răspunsuri şi soluţii la problemele pe care le-am tot ridicat, mă refer la salarii majorate, volum mai mare de activitate, transparenţă în decizii etc.. De asemenea, vom face tot ceea ce va fi necesar astfel ca Administraţia să respecte prevederile legale ale contractului colectiv de muncă, să putem relua negocierile, pentru că numai printr-un dialog constructiv putem soluţiona situaţia incertă şi defavorabilă prin care trecem de luni bune, situaţii create, exclusiv, de către Administraţie”.
Vom reveni!
Lipsă apă pe mai multe străzi din mun. Constanța!
Astăzi – 05 ianuarie 2023, s-a înregistrat o avarie pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 150 mm, din zona bd. Mamaia din mun. Constanța. Pentru remedierea acesteia, echipele RAJA sunt nevoite să sisteze furnizarea apei potabile, în intervalul orar 12.00. – 17.00, consumatorilor din următoarele zone:
- perimetrul delimitat de străzile: Maramureș – Petru Vulcan – Mircea cel Bătrân – Făgetului – Pictor Ion Andreescu – Panait Cerna – Chiliei – Soveja – bd. Mamaia – Ion Rațiu – Maramureș;
- Mamaia – tronsonul delimitat de intersecția cu str. Bogdan Vodă și zona Pescărie;
- cartierul Faleză Nord și zona Pescărie, precum și cei arondați punctelor termice 22, 24, 30, 31, 33, 34, 35, 37 și 38.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Aproape 5.000 de infecții respiratorii și pneumonii, în județul Constanța!
Virozele respiratorii reprezintă unul dintre cele mai comune tipuri de patologii cu transmitere interumană, mai ales în sezonul rece și sunt o infecție a căilor respiratorii superioare sau inferioare.
România se confruntă cu un număr ridicat de infecţii respiratorii. (La ultima raportare pe raza județului Constanța s-au înregistrat: IACRS= 3546, PNEUMONII = 1031, GRIPĂ = 115)
Astfel, DSP Constanța trage un semnal de alarmă și face câteva recomandări populației pentru reducerea transmiterii infecțiilor.
Prevenirea și controlul infecțiilor respiratorii sunt posibile în mare măsura dacă sunt respectate o serie de reguli:
– respectarea cu strictețe a măsurilor igienico-sanitare;
– purtarea măștii în spațiile închise aglomerate, slab ventilate;
– evitarea spațiilor aglomerate;
– în cazul copiilor care prezintă simptomele unei viroze respiratorii se recomandă izolarea și este important să nu meargă în comunități (grădiniță, școală, after school) pentru că pot răspândi foarte ușor infecția;
– evitarea contactului cu persoanele simptomatice;
– aerisirea încăperilor, sălilor de clasă sau a birourilor cu menținerea unei temperaturi de 18-20 grade C.
DSP Constanța
800 de kilograme de materiale feroase, furate din incinta fostelor sere din Tuzla!
La data de 3 ianuarie a.c., polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au fost sesizați, de către un bărbat, cu privire la faptul că persoane necunoscute ar fi sustras componente metalice (porți, bare, grilaje) din incinta fostelor sere din comuna Tuzla.
În urma investigațiilor efectuate de polițiști, au fost identificați 3 bărbați, cu vârste cuprinse între 18 și 38 de ani, bănuiți de comiterea faptei. Astfel, s-a stabilit faptul că cei 3 au sustras peste 800 de kilograme de materiale feroase, pe care le-au transportat și depozitat la domiciliul unuia dintre ei.
Bunurile au fost recuperate în totalitate și predate părții vătămate.
În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.