Amuzant: pe pagina oficială a primarului Radu mai „scapă” și critici…

Biata administrație publică locală din Mangalia: face ce face, începe nenumărate proiecte, pe fonduri publice sau europene – de cele mai multe ori le și pierde, dar, desigur, numai din graba de a face bine cetățenilor și, cu toate acestea, nimic nu-i mulțumește pe localnici.

Un exemplu concludent: pe pagina oficială a domnului primar Radu ni se povestește, din când în când, despre realizările edilului aflat la cel de al treilea mandat, de faptul că acesta nici nu mai doarme acasă (de fapt, nu mai doarme deloc), ci stă treaz, pe străzile urbei, pentru a face față inundațiilor sau pur și simplu pentru a se întâlni cu cetățenii, pentru a le asculta păsurile.

Pagina oficială este „pieptănată”, periodic, de cei ce o au în grijă, dar, ochii de Cerber ai administratorului par să fi obosit în ultima vreme. Așa că, pe lângă aplaudacii de serviciu, inimioarele date din interes și zâmbetele „sincere” ale apropiaților și admiratorilor, mai scapă și unele comentarii acide (foto), spre amuzamentul nostru, al tuturor.

 

 

 

 

 

 

 




Mangalia, incidență 0 (zero)!

                       INCIDENTA in data de 23.06.2021

 

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 311465 0.06 20
MUNICIPIUL MANGALIA 40212 0 0
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44182 0.07 3
ORAŞ CERNAVODĂ 18692 0.11 2
ORAŞ EFORIE 11100 0.63 7
ORAŞ HÂRŞOVA 10991 0 0
ORAŞ MURFATLAR 11062 0 0
ORAŞ NĂVODARI 43660 0 0
ORAŞ NEGRU VODĂ 5855 0.17 1
ORAŞ OVIDIU 16313 0.06 1
ORAŞ TECHIRGHIOL 8630 0 0
23 AUGUST 5767 0 0
ADAMCLISI 2322 0 0
AGIGEA 9140 0 0
ALBEŞTI 3866 0.26 1
ALIMAN 2778 0 0
AMZACEA 2917 0 0
BĂNEASA 5744 0 0
BĂRĂGANU 2175 0 0
CASTELU 5641 0 0
CERCHEZU 1364 0 0
CHIRNOGENI 3205 0 0
CIOBANU 3567 0 0
CIOCÂRLIA 3129 0.32 1
COBADIN 9480 0.11 1
COGEALAC 5518 0 0
COMANA 2048 0 0
CORBU 6558 0 0
COSTINEŞTI 3454 0 0
CRUCEA 3049 0 0
CUMPĂNA 15985 0 0
CUZA VODĂ 4675 0 0
DELENI 2396 0 0
DOBROMIR 3755 0 0
DUMBRĂVENI 508 0 0
FÂNTÂNELE 1641 0 0
GÂRLICIU 1619 0 0
GHINDĂREŞTI 2681 0 0
GRĂDINA 1070 0 0
HORIA 1118 0 0
INDEPENDENŢA 2929 0 0
ION CORVIN 2025 0 0
ISTRIA 2535 0 0
LIMANU 6891 0 0
LIPNIŢA 2987 0 0
LUMINA 11938 0 0
MERENI 2413 0 0
MIHAI VITEAZU 3758 0 0
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10120 0 0
MIRCEA VODĂ 5419 0 0
NICOLAE BĂLCESCU 5594 0 0
OLTINA 2481 0 0
OSTROV 4760 0 0
PANTELIMON 1900 0 0
PECINEAGA 3487 0 0
PEŞTERA 3572 0 0
POARTA ALBĂ 5971 0 0
RASOVA 3732 0 0
SĂCELE 2453 0 0
SALIGNY 2361 0 0
SARAIU 1286 0 0
SEIMENI 2183 0 0
SILIŞTEA 1520 0 0
TÂRGUŞOR 1578 0 0
TOPALU 1716 0 0
TOPRAISAR 6411 0 0
TORTOMAN 1893 0 0
TUZLA 7299 0 0
VALU LUI TRAIAN 17459 0 0
VULTURU 710 0 0

 




Deşi dispune de un buget mai redus cu 30% faţă de 2021, primarul Niculae Stan va finaliza construcţia pieţei şi dispensarului din Pecineaga  

 

Comparativ cu anul 2020, bugetul de venituri şi cheltuieli al Primăriei Pecineaga este mai redus cu 30%. Astfel, dacă anul trecut valoarea acestuia a fost de 1.100.000 euro, în 2021 bugetul nu trece de 830.000 euro.

Primarul comunei, Niculae Stan ne-a declarat că, din păcate, din cauza banilor puţini, „nu ne putem încadra să suportăm singuri cotele pentru cofinanţare, în valoare de 300.000 lei, a proiectelor de interes local pe care le-am demarat sau care urmau să înceapă. Astfel, avem nevoie de bani să dotăm cu mobilier şi aparatură medicală noul dispensar pe care îl construim de la zero. Un lucru bun este acela că de la Consiliul Judeţean Constanţa ne-a fost alocată suma de 113.000 lei, bani pe care i-am folosit pentru cofinţarea lucrărilor de construcţie a dispensarului şi pieţei agro-alimentare şi de peşte din Pecineaga. Numai investiţia privind construcţia pieţei ne-a costat 1.300.000 lei, suportaţi de bugetul de anul trecut. Paralel, lucrăm la documentaţie necesară racordării comunei la reţeaua de gaze. Este vorba despre o conductă în suprafaţă de  40 km de aducţiune pentru a acoperi întreaga localitate. Pentru această investiţie mare, aşteptată de către cetăţenii comunei Pecineaga, avem nevoie de foarte mulţi bani pe care, în prezent, nu-i avem, mai ales în condiţiile unui buget redus. Astfel, avem două variante pentru a derula investiţia, fie accesăm fonduri europene, fie apelăm la un împrumut. Este vorba, mai exact, de 1,5 milioane de euro, conducta având fibră optică pentru remedierea rapidă a avariilor, dar şi pentru debranşarea doar a celor care nu vor achita facturile, astfel că cetăţenii bun-platnici nu vor avea de suferit”, a declarat edilul Niculae Stan.

Chiar dacă din cauza pandemiei şi a banilor puţini nici în acest an nu a putut fi organizată Ziua comunei Pecineaga, de la bugetul local vor fi alocate fonduri pentru echipa de fotbal şi ansamblul de dansuri populare care şi-au reluat activităţile sistate anul trecut din cauza pandemiei de coronavirus. „Este foarte important să-i susţinem pe copii, să-i scoatem din case unde au stat izolaţi mai mult de un an. Având în vedere că şi-au reluat antrenamentele şi repetiţiile, vor putea participa, din nou, la competiţii sportive şi festivaluri de muzică populară”, a mai spus primarul comunei Pecineaga, Niculae Stan.




Primăria a ajuns la sapă de lemn! Drept pentru care, la propunerea primarului Radu, consilierii PNL au aprobat un împrumut de 38,7 milioane de lei! Banii nu vor fi folosiți pentru educație, învățământ sau cultură!

Un împrumut de 38.793.534 lei a fost aprobat, săptămâna trecută, de consilierii PNL, în ședință ordinară a Consiliului Local Mangalia. Potrivit referatului înaintat Consiliului Local Mangalia de către edilul Cristian Radu, împrumutul este extrem de necesar pentru finalizarea a opt obiective de interes local.

Dacă vă întrebați, printre acestea NU se află și un nou corp de clădire pentru Școala Galaction.

Anexăm, mai jos, lista investițiilor care, potrivit lui Radu, vor “aduce beneficii în scurt timp comunității”. În același document, primarul răspunde, anticipat, și cârcotașilor care s-ar arăta îngrijorați de faptul că, generațiile viitoare, vor trebui să achite o datorie făcută prin votul consilierilor PNL și semnatura pixului domniei sale: “vorbim despre echitatea dintre generații, adică cei care beneficiază de un proiect trebuie să și plătească pentru el”. Cu alte cuvinte, în fericitul caz în care copiii de azi vor alege să nu părăsească orașul după încheierea studiilor, aceștia vor trebui să le fie recunoscători actualilor adulți, ce vor achita împrumutul, ei fiind și beneficiarii imediați ai investițiilor urgente pentru Mangalia.

Repetăm, datoria pe care o vor avea de achitat mangalioții nu face nicio referire la vreun proiect în învațământ sau educație, în cultură sau orice alt program benefic copiilor de azi, plătitorilor de debite publice de mâine.

 

Teoretic, împrumutul ar rezolva problema plătiților constructorilor: în ultimii ani, Mangalia a pierdut proiecte europene de zeci de milioane de euro

 

Valoarea împrumutului este de 38.793. 534 lei.

Potrivit primarului Radu, împrumutul este contractat pentru că bugetul local nu dispune de fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor din listă. Potrivit raportului de specialitate ce a stat la baza hotărârii aprobate de consilierii PNL, datoria publică a Municipiului Mangalia, la finalul anului trecut, era de 12,2 milioane de lei. Primarul Radu a fost împuternicit, totodată, să semneze atât contractul, cât și orice alt document de care depinde acest împrumut.

În plus, acesta este obligat să publice INTEGRAL, pe mangalia.ro, hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale și orice modificări ale acesteia, valoarea finanțării rambursabile contractate garantate în valuta de contract, gradul de îndatorare al orașului, peerioada de rambursare, dobânzile, precum și plățile efective.

În cadrul ședinței de consiliu în care a fost aprobat împrumutul viceprimarul Mangaliei, Dragoș Angelescu, a declarat că fondurile împrumuate vor fi utilizate pentru plata lucrărilor din fonduri UE, scuzând, astfel, pierderea celor mai multe contracte europene. Am observat că decontările de la Ministerul Dezvoltării pe fonduri UE vin cu întârzieri foarte mari. Cum Ministerul de Finanțe a epuizat plafonul de fonduri pentru primării, ne-am gândit că astfel vom putea plăti mai repede constructorilor, a declarat Dragoș Angelescu.

Ca informație suplimentară, în împrumut nu sunt prevăzute sume pentru reconstrucția Cinematografului Pescaruș, pentru construcția unui nou corp de clădire pentru Școala nr. 5, nici pentru finalizarea infrastructurii în cartierul Coloniști sau pentru vreun bazin olimpic de înot. În preambulul proiectului de hotărâre nu se face referire despre vreun proiect pentru mucegăita Casă de Cultură cu ai săi 40 și ceva de angajați sau renunțarea la sumele astronomice acordate domnilor avocați, ce pierd, pe bandă rulantă, procesele primăriei ori la evenimente așa zis sportive, pe care s-au aruncat sute de mii de lei, în timp ce elevii Mangaliei își așteaptă, răbdători, bursele sociale sau de merit, iar cei olimpici pur și simplu nu … există pentru administrația Radu.

 




Peste 1.400 de pacienţi, investigati şi trataţi la SCJU Constanţa, în minivacanţa de Rusalii

 

S-a lucrat fără întrerupere, în timpul minivacanței de  Rusalii, la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța, iar personalul din cadrul UPU a rezolvat sute de urgențe medicale, în fiecare zi. 

În total, 1474 pacienți au fost investigați în cadrul Unității Primiri Urgențe Constanța în perioada 18.06.2021, ora 08.00 – 22.06.2021, ora 08.00 și, în același timp, aproximativ 800 pacienți au primit tratament de specialitate, fiind internați în secțiile SCJU. 

Cei mai mulți dintre pacienții din UPU au fost încadrați  pe COD VERDE 1316. Pacienții al căror risc vital a fost evaluat ca fiind imediat, cât şi pacienţii pentru care există un risc de agravare rapidă au fost repartizați pe codurile ROȘU și GALBEN (31- cod roșu și 96- cod galben). Pe codurile albastru și alb au fost repartizați 3, respectiv 27 pacienți.

În urma investigațiilor de specialitate, din cele 1474 persoane, au fost spitalizate 362. Cele mai multe internări au fost în secțiile: Pediatrie (57), Obstetrică Ginecologie 1 (36) și Obstetrică Ginecologie 2 (35), Neurologie (28) și Cardiologie (27). 

Totodată, în timpul weekendului prelungit, medicii de gardă din cadrul Spitalului Județean Constanța au efectuat 218 de intervenții chirurgicale de urgență (26 la copii și 192 la adulți).

 




142 dintre cei 4.722 de elevi nu s-au prezentat la Evaluarea Națională (2021)

 

Astăzi, 22 iunie, s-a desfășurat prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naționale a absolvenților de clasa a VIII-a (Limba și literatura română) – sesiunea 2021.

La nivelul județului Constanța au fost prezenți 4.722 de candidați. Nu s-au prezentat la examen 3% de candidați dintre aceștia (142). Nu au fost înregistrate situații speciale.

Subiectul și baremul de corectare pentru proba de Limba și literatura română au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.

Următoarea probă scrisă (Matematică) va avea loc joi, 24 iunie, iar ultima probă (Limba și literatura maternă) va fi susținută vineri, 25 iunie, de elevii care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă.

Primele rezultate vor fi afișate marți, 29 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen).

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 4 iulie.

 

 




Peste 4.800 de elevi constănțeni susțin marți, 22 iunie 2021, prima probă a Evaluării Naționale

 

 

Marți, 22 iunie 2021, debutează examenul de Evaluare Națională pentru absolvenții de clasa a VIII-a cu proba scrisă la Limba și literatura română, urmată de proba la Matematică, joi, 24 iunie 2021.

Probele încep la ora 9.00 și se vor derula în 120 de centre din județul Constanța (65 mediul urban, 55 mediul rural). 4864 de elevi constănțeni s-au înscris pentru a participa la acest examen care reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă este de 120 de minute, după alocarea celor 15 minute dedicate completării casetei cu datele de identificare, conform prevederilor art.17 alin. (10) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale.

Comisia Județeană de organizare a examenului de Evaluare Națională din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța a aprobat 73 de solicitări privind asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor, conform normelor metodologice și a procedurilor în vigoare care vizează asigurarea de săli separate pentru elevii care prezintă tulburări de învățare, prelungirea timpului destinat redactării lucrărilor scrise, prezența unui profesor de sprijin pentru elevii cu tulburări din spectrul autist. 

Primele rezultate vor fi comunicate participanților marți, 29 iunie, până la ora 14.00, în centrele de examen. Contestațiile pot fi depuse în zilele de 29, respectiv 30 iunie, atât fizic cât și prin mijloace electronice. Cererea de contestație va fi însoțită de o declarație-tip, în care candidatul menționează faptul că a luat la cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Media de admitere în liceu constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la evaluarea națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 16 – 22 iulie conform Ordinului ME nr. 3721/23.04.2021 și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat (24 iulie).

 




Taner Reșit: Sărbătoarea Rusaliilor să vă aducă pace, iubire și fericire!




16 reținuți și 8 persoane căutate, rezultatul descinderilor de ieri de la clanurile interlopilor din Mangalia! 40 de tinere, exploatate sexual în mai multe țări din Europa! (video)

Ieri, 17 iunie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Constanța, au efectuat 44 de percheziții domiciliare, în județul Constanța, pentru destructurarea unui grup infracțional organizat.

Membrii grupului sunt bănuiți de săvârșirea infracțiunilor de proxenetism, cămătărie, șantaj și spălare a banilor. Aceștia ar fi fost implicați în activități de proxenetism, în România, Germania, Austria și Anglia, precum și în oferirea de bani cu camătă, context în care ar fi recurs la amenințări, cu acte de violență, asupra datornicilor, în scopul recuperării sumelor împrumutate și dobânzilor aferente.

Din cercetări a reieșit că 24 de persoane ar fi constituit grupul infracțional organizat de tip polivalent, cu risc crescut în generarea conflictelor stradale. Acesta ar fi fost coordonat de un bărbat, de 46 de ani, din municipiul Mangalia și ar fi acționat din 2011, neîntrerupt, în principal în zona de sud a litoralului.

Principala activitate infracțională a membrilor grupării a reprezentat-o exploatarea sexuală a tinerelor, în România și în alte state europene (Spania, Italia, Germania, Franța, Cehia, Austria, Elveția și Anglia), fiind identificate peste 40 de tinere care ar fi practicat prostituția.

Produsul infracțional obținut din comiterea infracțiunii de proxenetism, calculat până la momentul cercetărilor, este de peste 3,5 milioane de euro.

Sumele de bani obținute din activitatea infracțională ar fi fost folosite pentru achiziționarea de imobile și autoturisme sau investite în construcția unor imobile.

În urma perchezițiilor, au fost ridicate 12 autoturisme, cu o valoare de aproximativ 300.000 de euro, peste 81.000 de lei, 9.000 de dolari, peste 8.500 de euro, 100 de lire sterline, 45 de telefoane mobile, 2 pistoale cu aer comprimat, 5 laptopuri, 15 ceasuri și bijuterii, precum și alte înscrisuri cu valoare probatorie.
În urma probatoriului administat, procurorul de caz a dispus măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de 16 persoane, pentru comiterea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, proxenetism, camătă, șantaj și spălare de bani, acestea fiind introduse în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.

În cursul zilei de astăzi, procurorul de caz urmează a formula propunere de arestare preventivă față de cele 16 persoane reținute, precum și față de alte 8 persoane, care, în prezent, se sustrag cercetărilor.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române și al Unității Teritoriale de Analiză a Informațiilor din Constanța.

La activități au participat polițiști ai Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Porturi Maritime, polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, polițiștii specializați în combaterea criminalității organizate din Tulcea și jandarmi ai Grupării Mobile de Jandarmi „Tomis” Constanța.




I-ați văzut? Trei copii, dispăruți de acasă, din Techirghiol!

Astăzi, în jurul orei 09.40, poliţiştii orașului Techirghiol au fost sesizaţi cu privire la dispariţia a trei minori, IUSEIN GHIUNEY, ALI GELIL, ambii de 7 ani și ISMAIL SAIN, în vârstă de 8 ani, toți din orașul Techirghiol.

 

La data de 17 iunie, în jurul orei 11.00, cei trei minori au plecat, în mod voluntar, de la adresa de domiciliu, fără a reveni până în prezent.

 

ÎMBRĂCĂMINTE

 

La data dispariției, unul dintre minori purta haine de culoare închisă, cel de-al doilea pantaloni negri și o bluză albă, iar al treilea minor purta pantaloni de culoare deschisă și bluză neagră cu mâneci albe.

 

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu minorii dispăruți, sunt rugaţi să contacteze Poliția orașului Techirghiol sau Dispeceratul I.P.J. Constanța, tel. 0241.611.364.




Mangalia „o să” aibă un nou cimitir. De doi ani, primăria promite că acesta va fi gata în cel mai scurt timp…

După ani de zile de promisiuni din partea primăriei Mangalia și în urma problemei extrem de stringente a supraaglomerării cimitirelor din oraș, consilierii locali au votat, recent, proiectul de hotărâre referitor la Regulamentul Local de Urbanism și Planul Urbanistic Zonal aferente înființării unui nou cimitir ortodox, în localitate. Acesta va fi amplasat pe strada Oituz, în zona Castelului de apă, la ieșire din Mangalia, spre comuna Albești. Noul amplasament va avea o suprafață totală de aproximativ 4,7 ha, pe care se vor putea amenaja circa 7000 de morminte, conform normelor în vigoare.

Conform documentației de urbanism, accesul principal se va face din latura de Nord a străzii Oituz, printr-o circulație auto și pietonală. La interior, cimitirul va fi prevăzut cu alei de circulație pietonală, principale și secundare. Totodată, va fi dotat cu mobilier urban și iluminat ambiental. De asemenea, noua locație va avea o parcare de peste 100 de locuri, iar în perimetrul apropiat pot fi edificate construcții anexe, de tipul serviciilor funerare, spații tehnice, etc.

Primăria Mangalia spune că, până la finalul anului, cimitirul va fi funcțional. Tot primăria organiza, în martie 2019, o dezbatere publică pe marginea înființării acestui cimitir, cu aceeași promisiune că, pe strada Oituz, va binevoi să demareze lucrările pentru înființarea acestuia. Nu s-a întâmplat, la vremea respectivă. Sperăm că, poate, de data acesta, edilii își vor respecta promisiunea…




Programul casieriilor RAJA de Rusalii

Luni – 21 iunie 2021, a doua zi de Rusalii, casieriile RAJA și compartimentele care desfășoară activități de lucru cu publicul vor fi închise.

Abonații pot folosi serviciile online pentru efectuarea plăților, precum contul de client RAJA (accesibil pe pagina web www.rajac.ro sau prin aplicația de mobil), transfer bancar sau direct debit. Clienții care nu au acces la soluțiile de plată la distanță pot achita facturile la punctele de plată Pay Point/Payzone, Westaco și în incinta magazinelor „La doi Pași”.

În această perioadă, activitatea structurilor RAJA SA care asigură continuitatea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate se desfășoară fără întrerupere.

Pentru eventuale disfuncționalități survenite la nivelul infrastructurii de apă și canalizare, abonații societății pot apela numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924, accesibil 24 de ore din 24. Echipele de intervenție sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistem, astfel încât utilizatorii serviciilor noastre să poată beneficia de acestea la parametri optimi.

Începând de marți – 22 iunie 2021, societatea își va relua programul normal de lucru.

 

 

Biroul de comunicare                             

 




Barbat retinut pentru pornografie infantila si santaj!

 

Ieri, 16 iunie, Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța – Serviciul de Combatere a Criminalității Informatice, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – S.T. Constanța, au efectuat o percheziție domiciliară, în judeţul Botoșani, la imobilul unui bărbat, de 37 de ani, bănuit de pornografie infantilă și șantaj.

Din cercetări a reieșit că bărbatul ar fi contactat o minoră, prin intermediul unei rețele de socializare şi i-ar fi solicitat fotografii și înregistrări video, în care să fie înfățişată în ipostaze cu caracter pornografic.

Totodată, bărbatul în cauză ar fi solicitat, în continuare, fotografii şi înregistrări cu caracter pornografic, prin folosirea de amenințări cu divulgarea imaginilor.

În urma percheziției, au fost ridicate mai multe dispozitive de stocare a datelor.

Procurorul de caz a dispus măsura reținerii, pentru 24 de ore, urmând ca, astăzi, persoana în cauză să fie prezentată instanței de judecată, cu propunere de arestare preventivă.

Acțiunea a beneficiat de suportul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.

La activități au participat jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Cercetările sunt continuate, în vederea stabilirii şi documentării întregii activităţi infracţionale a celui în cauză, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de pornografie infantilă și șantaj.




Toate secțiile Spitalului Mangalia și-au reluat activitatea curentă. Incidenta infectarilor a scazut la 0,02 la mia de locuitori!

Spitalul Municipal Mangalia și-a reluat activitatea dinaintea pandemiei, începând cu 1 iunie, a.c, în unitatea medicală fiind tratate cazurile non-COVID, pe toate secțiile din cadrul spitalului. Conform normelor sanitare în vigoare, în instituția spitalicească sunt pregătite 18 paturi pentru potențialii pacienți infectați cu COVID-19, care vor fi tratați în Pavilionul C al spitalului, separat de ceilalți bolnavi. Spitalul este în continuare carantinat, în sensul că nu pot intra în instituție vizitatori ai bolnavilor internați. Aparținătorii pot să ceară detalii despre starea de sănătate a celor dragi, de la cadrele medicale care îi tratează, prin alte mijloace de comunicare. Toate pachetele pentru pacienți se pot lăsa în spațiul amenajat din exteriorul spitalului, ulterior acestea ajungând la bolnavi.

În prezent, la spitalul Mangalia nu mai sunt cazuri de internări COVID-19, incidența îmbolnăvirilor fiind de 0,02 la mia de locuitori.




Azi a fost ultima zi de depunere a declarațiilor de avere și de interese a aleșilor locali. Site-ul primăriei ne „tratează” cu o … eroare!

Potrivit unui comunicat al Agenției Naționale de Integritate, marți, 15 iunie, este data limită până la care persoanele prevăzute la art. 1, alin. 1 din legea 176/2010 (https://www.integritate.eu/Files/Files/legislatie/088%20Legea%20nr%20176%20din%202010.pdf) pot depune declarațiile de avere și de interese anuale.

Pe site-ul primăriei Mangalia, în locul declarațiilor aleșilor locali este afișată o eroare tehnică (cel putin asta credem noi). Nici în privința declarațiilor angajaților primăriei nu stăm mai bine: lipsa de transparența a Primăriei Mangalia, cu care ne-am obișnuit deja, cel puțin noi, reprezentanții presei, se afișează, în toată plenitudinea, și pe pagina unde, teoretic, ar trebui să apară informații despre averile funcționarilor publici și cei ai Poliției Locale. Din cele câteva sute de angajați, doar 25 sunt afișați pe pagină, iar polițiștii locali, absolut deloc, probabil și din cauza mutatului în noua casă, la malul mării, a sediului direcției, fapt care, probabil, a bruiat un pic procesul de postare a declarațiilor.

Pentru a da o mână de ajutor primăriei și, poate, totodată, și un mic ghiont de încurajare a mult clamatei transparențe, postăm și restul comunicatului ANI, punând, totuși, în prim plan, sancțiunile Agenției în cazul nerespectării legii:

„Sancțiuni prevăzute de Legea nr. 176/2010:

  • Nerespectarea termenului pentru depunerea declarațiilor de avere și a declarațiilor de interese ori nedeclararea cuantumului veniturilor realizate sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei, iar Agenția poate declanșa din oficiu procedura de evaluare;
  • Nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 6 din Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, de către persoanele responsabile cu implementarea prevederilor prezentei legi constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Aceeaşi sancţiune se aplică şi conducătorului entităţii respective, dacă acesta nu îndeplineşte obligaţiile prevăzute de Legea nr. 176/2010″

Pentru a facilita procesul de completare și depunere a declarațiilor, Agenția Națională de Integritate aduce la cunoștința opiniei publice un set de informații utile:

 

  • Platforma e-DAI:

Agenția Națională de Integritate a lansat noua platformă online „e-DAI”, prin intermediul căreia persoanele prevăzute la art. 1, alin. (1), pct. 1-38 din Legea nr. 176/2010, vor putea completa și depune declarațiile de avere și de interese în format digital.

Cadrul legal privind modalitatea de completare și depunere digitală a declarațiilor de avere și de interese a fost stabilit prin Legea nr. 105/2020 (https://bit.ly/34nqcvZ).

Până la data de 31 decembrie 2021, persoanele prevăzute la art. 1, alin. (1), pct. 1 – 38 din Legea nr. 176/2010, pot completa și depune declarațiile de avere și de interese, astfel:

– în format electronic, certificate cu semnătură electronică calificată prin intermediul platformei e-DAI; În cazul în care deponentul nu deține încă o astfel de semnătură, acesta poate, până la finalul anului 2021, completa și transmite declarațiile prin platforma e-DAI, semnate olograf;

– în format letric și transmise Agenției Naționale de Integritate de către persoana responsabilă, în copie certificată „conform cu originalul”.

Începând cu 01 ianuarie 2022, toate persoanele prevăzute de lege vor avea obligația de a completa și depune declarațiile certificate cu semnătură electronică calificată, exclusiv prin intermediul platformei e-DAI.

  • Modalitatea de completare a declarațiilor de avere și de interese:

Declarațiile de avere se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere și vor cuprinde toate datele și informațiile solicitate de formular (funcție, CNP, domiciliu).

Declaraţiile de avere se întocmesc după cum urmează:

– în cazul veniturilor se vor declara veniturile obținute în anul fiscal anterior încheiat la 31 decembrie (ex. salarii, dividende);
– în cazul celorlalte capitole din declaraţie, se va menționa situația la data declarării; (ex. situație active financiare, bunuri mobile deținute, datorii, etc.).

Declaraţiile de interese se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind funcţiile şi calitățile prevăzute în anexa 2 din Legea nr. 176/2010, potrivit prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare;

Persoanele suspendate din exerciţiul funcţiei sau al demnităţii publice pentru o perioadă ce acoperă integral un an fiscal vor actualiza declaraţiile în termen de 30 de zile de la data încetării suspendării.

 

  • Obligațiile conducătorilor entităților :

–   Să desemneze persoane responsabile cu implementarea prevederilor legale privind declarațiile de avere și de interese, în cazul în care acestea nu au fost desemnate;
–   Să asigure, până la data de 31 decembrie 2021, certificate calificate pentru semnătură electronică, pentru fiecare deponent din cadrul entității (obligație instituită prin art. III din Legea nr. 105/2020);
–   Să asigure ducerea la îndeplinire a prerogativelor legale la nivelul entității pe care o conduce.

  • Obligațiile persoanelor responsabile:

–   Să se înroleze în platforma e-DAI, obținând un cont specific în cadrul căruia își vor putea îndeplini obligațiile stabilite de lege;
–   Să înroleze deponenții în platforma e-DAI;
–   Să verifice declarațiile deponenților sub aspectul existenței eventualelor deficiențe și să le valideze, fiind astfel transmise către Agenția Națională de Integritate;
–   Să asigure afişarea şi menţinerea declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese pe pagina de Internet a instituţiei, dacă aceasta există, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor                   declarate, cu excepţia localităţii unde sunt situate, adresei instituţiei care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnăturii;
–   Să transmită Agenţiei până la data de 01 august 2020, lista definitivă cu persoanele care nu au depus în termen sau au depus cu întârziere declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, însoţită de punctele de vedere primite.

  • Anonimizarea declarațiilor de avere și de interese:

În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, precum și ale prevederilor speciale din Legea nr. 176/2010, în cuprinsul declarațiilor de avere și de interese se vor anonimiza:

  • adresa imobilelor declarate cu excepţia localităţii unde sunt situate,
  • adresa instituţiei care administrează activele financiare,
  • codul numeric personal,
  • semnătura.

Agenția Națională de Integritate prelucrează datele cu caracter personal cu respectarea prevederilor Regulamentului nr. 679/2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, respectiv art. 6 „Prelucrarea este legală numai dacă și în măsura în care se aplică cel puțin una dintre următoarele condiții: prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului” (Art. 6 alin. 1 lit. c).

În situația în care, declarațiile de avere conțin date cu caracter personal ale unor terți care nu au fost informați că vor fi făcute publice, aceștia au posibilitatea de a se adresa Agenției Naționale de Integritate solicitând anonimizarea respectivelor informații.

 

  • Asigurarea publicității declarațiilor de avere și de interese pe Portalul public al Agenției:

Declaraţiile se păstrează pe pagina de Internet a instituției şi pe Portalul public al Agenției (http://declaratii.integritate.eu/), pe toată durata exercitării funcţiei sau mandatului, timp de 3 ani după încetarea acestora şi se arhivează potrivit legii”.

 




Consilierii locali au aprobat scutirea majorărilor de întârziere, la plata impozitelor, pentru persoanele juridice

Consilierii locali din Mangalia au adoptat, recent, un proiect de hotărâre privind aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru persoanele juridice care au calitatea de contribuabili la bugetul local. Conform documentului, persoanele juridice din Mangalia vor beneficia de anumite facilități fiscale aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 1 aprilie 2021, dacă debitele vor fi achitate integral, la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 30.09.2021. Solicitanții care fac obiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare declarate ilegale și incompatibile sau utilizate abuziv nu sunt eligibili pentru a primi finanțare în cadrul schemei de minimis. Prezenta schemă se adresează întreprinderilor din toate sectoarele economice, care activează pe raza administrativ-teritorială a municipiului Mangalia și care îndeplinesc condițiile privind acordarea de facilități fiscale reprezentând scutire de la plata accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, constând în impozite și taxe locale, redevențe, chirii, cote de participare, etc.




Container cu peste 25 tone de deșeuri din cauciuc, descoperit în Portul Constanţa Sud Agigea

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu lucrători vamali și comisari din cadrul Gărzii Naționale de Mediu au depistat un container ce conţinea peste 25 tone de deşeuri (cauciuc), care urmau sa fie importate în România fără respectarea prevederilor legale.

 

    În data de 14.06.2021, în urma unor activități informativ-operative desfăşurate, polițiștii de frontieră, în cooperare cu lucrători vamali și comisari din cadrul Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Constanța, au identificat  un container, sosit din Germania, pentru o firmă de pe raza judeţului Vâlcea care efectua activități de import în România

În urma verificărilor suplimentare, echipa de control a constatat faptul că în container se aflau paleţi încărcaţi cu 25 de tone de deşeuri din cauciuc, marfă care nu corespunde cu datele declarate și cuprinse în documentele folosite la autoritatea vamală.

În acest sens, a fost luată măsura nepermiterii importului pe teritoriul României de către comisarii Gărzii de Mediu Constanţa, deoarece mărfurile sunt deșeuri. Astfel, acestea nu pot fi puse în liberă circulație pe teritoriul României și nici nu pot fi comercializate, punând în pericol viața și sănătatea consumatorilor în cazul folosirii acestora.

În cauză, polițiștii de frontieră continuă cercetările, sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanta învestit în cauză, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor folosirea de acte nereale și încălcarea regimului deşeurilor transportul iar bunurile vor fi returnate firmei. 

 




Comunicat privind intervențiile RAJA în urma averselor torențiale  din 13 iunie 2021

 

Duminică, 13 iunie 2021, în intervalul orar 14.00 – 23.00, județul Constanța, cu precădere zona litoralului, s-a aflat sub cod portocaliu de vreme rea cu averse torențiale înregistrând, în anumite zone, chiar și 50 – 60 l/mp, într-o perioadă foarte scurtă de timp. Ca urmare a șuvoaielor puternice care au măturat unele străzi, debitele de preluare ale sistemului de colectare a apelor pluviale au fost depășite în anumite zone. Prin urmare, Dispeceratul societăţii a înregistrat 91 de sesizări, privind suprasolicitarea căminelor pentru colectarea apelor meteo și 22 referitoare la dislocarea capacelor, avarii la nivelul sistemului de alimentare cu energie electrică și alte situații specifice. Cele mai multe sesizări au fost primite din municipiul Constanța, dar și din Medgidia, Cernavodă, Mangalia, Ovidiu, Eforie, Valu lui Traian, Tuzla și Cumpăna.

În tot acest timp, cele 26 de echipe de intervenţie ale RAJA au acționat cu autospeciale tip womă, vidanje, motopompe de mare putere și autoutilitare pentru rezolvarea tuturor solicitărilor primite în vederea repunerii în funcțiune a sistemelor operate, dar și pentru degajarea zonelor inundate în municipiul Constanța și în județ, acolo unde nu există sisteme de preluare a apelor pluviale sau de canalizare. 

În zona falezei din Constanța, șuvoaiele puternice au spălat străzile din zonă de diverse materiale, nisip, pietriș, pământ și resturi vegetale, preluate de la nivelul tramei stradale. Acestea au  obturat rețeaua de colectare a apelor meteorice, fiind împrăștiate de apa deversată către zona de promenadă. 

Subliniem faptul că, sistemul stradal de colectare și evacuare a apelor meteorice este proiectat conform reglementărilor tehnice în vigoare, pentru preluarea cantităților de apă calculate conform unor date standardizate, pentru ploi de intensitate, durată și frecvență medii. Nicăieri în lume, nu sunt luate în calcul la proiectare precipitațiile ce pot ajunge la un nivel de vârf. 

De asemenea, pentru a se asigura funcționarea sistemului pluvial și de canalizare în condiții corespunzătoare, echipe din cadrul Secției Canal, desfășoară permanent lucrări de curăţare şi decolmatare a gurilor de scurgere-colectare a apelor meteorice şi stradale, a rigolelor și a căminelor de vizitare. Aceste lucrări de întreținere se vor desfășura în continuare, cu atât mai mult cu cât, și perioada următoare se anunță bogată în precipitaţii. 

 

Biroul de Comunicare

 




212 sportivi, din 28 de cluburi, au participat la Campionatul Naţional de Kick-Boxing și Cupa Românei la proba K1!

CNKB-7

Sîmbătă 12.06.2021, la Sala de Jocuri Sportive şi la Sala de Box, din Complexul „Tomis”, din Constanţa, s-au desfăşurat în paralel Campionatul Naţional de Kick-Boxing la probele (Kick-Light, Light-Contact şi Points Fighting)  şi Cupa Românei la proba K1, care a devenit probă olimpică.

La campionat au participat 212 sportivi, din 28 de cluburi sportive membre ale Federaţiei Române de Arte Marţiale de Contact, preşedinte profesor Dumitru Mocănaşu. Dar din judeţul Constanţa, au participat doar sportivii de la CS Medgidia, instructor Iusein Tanior. Celelalte cluburi sportive nu au participat, din diferite motive, de la cele financiare, pînă la cele legate de pregătirea sportivilor.

Practic, toată elita Kick-Boxing-ului din România, a fost prezentă la cele două concursuri, începînd de la preşedintele federaţiei, personalitate importantă recunoscută de WAKO, apoi preşedintele departamentului „All-Styles”, dl. Mircea Mitroescu şi continuînd cu cel mai cunoscut sportiv din România, dl. Ciprian Sora, alături de alţii.

Aceste două concursuri reprezintă un semnal clar că FRAMC, sub conducerea d-lor Dumitru Mocănaşu şi Mircea Mitroescu, se va reface şi va duce înainte artele marţiale de contact pentru amatori, dar şi ca bază de selecţie pentru profesionişti.

Nivelul tehnic al meciurilor a fost foarte ridicat, avînd în vedere faptul că aproape 2 ani, sportivii nu au participat la nici un concurs. Au concurat sportivi consacraţi, multiplii campioni, dar şi începători dornici de afirmare, care au ridicat calitatea meciurilor.

Finalelel de la K1 au fost transmise în direct la televiziune, astfel încît cei care doresc, le pot urmări, fiind înregistrate. Nu au fost înregistrate contestaţii, nu au fost probleme de arbitraj, echipa de arbitrii, formată din mulţi arbitrii internaţionali WAKO, s-a achitat de sarcini şi a rezistat celor 13 ore de concurs, care au solicitat şi un efort deosebit din partea sportivilor, care au concurat la două sau chiar trei probe.

Campionatul a avut sprijinul Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport Constanţa şi al S.C. „Urban Legends” Constanţa. Aducem mulţumiri doamnei director Mariana Solomon, domnilor consilieri Alexandru Negraru şi Reşit Emiran, de asemenea domnului director Mihai Isop.

 

 PREŞEDINTE, FLORIN IORDĂNOAIA 

 

https://www.facebook.com/watch/live/?v=233056851625437&ref=watch_permalink




Judetul Constanta: Cod Portocaliu de vreme severa, pana la miezul noptii!

Astăzi, 13 iunie a.c., a fost convocat CJSU în sistem electronic pentru votarea hotărârii nr. 95.

Aceasta prevede aprobarea planului de măsuri de apărare împotriva inundațiilor, care trebuie respectat la nivel local, în contextul Codului Portocaliu de vreme severă care cuprinde județul Constanța. Membrii CJSU cu atribuții în domeniu vor fi pregătiți cu forțe, materiale și mijloace de apărare, pentru intervenții în punctele critice, dacă este cazul.

Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției (CJCCI) constituit la nivelul județului Constanța va fi în contact cu primăriile din județ, pentru a afla situația în timp real ca urmare a manifestărilor hidrometeorologice prognozate, cât și asupra instituirii permanenței conform legislației în vigoare.

Pe timpul Avertizărilor emise de către ANM și Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor, se completează CJCCI cu reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța, Regiei Autonome Județene Drumuri și Poduri Constanța, A.N. Îmbunătățiri Funciare – Filiala Teritorială de Îmbunătățiri Funciare Constanța.

Potrivit anexei Planului de Măsuri de Apărare, în cazul Codurilor Portocalii de vreme severă se convoacă, la nivelul fiecărui U.A.T., Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență și personalul apt, pentru intervenții în puncte critice. Populația trebuie avertizată asupra posibilelor fenomene meteorologice. Dacă situația o cere, se poate dispune evacuarea populației și a bunurilor din zonele inundabile. Forțe suplimentare se pot dispune la solicitare de către CJSU Constanța, ISU „Dobrogea” Constanța și ABADL, cu măsuri adiacente, precum:
– supraînălțarea malurilor;
– lucrări provizorii de punere în siguranță;
– supravegherea digurilor;
– realizarea de șanțuri pentru scurgerea apelor.

De asemenea, primăriile trebuie să transmită informații și rapoarte operative în timp real la ISU „Dobrogea” Constanța și către SGA Constanța.

 

 

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA
HOTĂRÂRE

 

  1. Având în vedere:
    – Avertizarea meteorologică emisă de către Administrația Națională de Meteorologie: Cod Portocaliu, interval de valabilitate 13 iunie 2021, ora 14.00 – 13 iunie 2021, ora 23.00;
    – Avertizarea hidrologică nr. 51/13.06.2021, emisă de către Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor: Cod Galben, interval de valabilitate 13 iunie 2021 ora 12.00 – 14 iunie 2021, ora 24.00 și Cod Portocaliu, interval de valabilitate 13 iunie 2021, ora 14.00 – 14 iunie 2021, ora 09.00;
    – Adresa Administrației Bazinale de Apă Dobrogea-Litoral – Sistemul de Gospodărire a Apelor Constanța, în calitate de de coordonator al Grupului de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de inundații, fenomene hidrometeorologice periculoase având ca efect producerea de inundații, secetă hidrologică precum și incidente/accidente la construcții hidrotehnice, poluări accidentale ale cursurile de apă și poluări marine în zona costieră, nr. 9366/2021

În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situații de urgență

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța
hotărăşte:

 

Art. 1 – Se aprobă Planul de măsuri de apărare împotriva inundațiilor, necesar a fi respectat la nivel local, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2 – În vederea gestionării fenomenelor hidrometeorologice periculoase, primarii localităților din județul Constanța vor întreprinde demersuri pentru ducerea la îndeplinire, fără a se limita la acestea, a măsurilor de apărare împotriva inundațiilor, prevăzute la Art. 1, cât și pentru respectarea prevederilor Ordinului comun nr. 459/78/2019 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele hidrometeorologice periculoase având ca efect producerea de inundații, secetă hidrologică, precum și incidente/accidente la construcții hidrotehnice, poluări accidentale pe cursurile de apă și poluări marine în zona costieră.

Art. 3 – În vederea informării operative a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța (C.J.S.U.) asupra potențialelor evenimente înregistrate în județ, se vor dispune măsuri, astfel:

Art. 3.1. Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției constituit la nivelul județului Constanța va contacta primăriile din județ, periodic (din trei în trei ore) și ori de câte ori situația o va impune, începând cu data adoptării prezentei, pentru a afla situația în timp real ca urmare a manifestărilor hidrometeorologice prognozate, cât și asupra instituirii permanenței conform legislației în vigoare.

Art. 3.2. Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției constituit la nivelul județului Constanța, pe baza informărilor colectate conform art. 3.1, va informa C.J.S.U. periodic (din trei în trei ore) și ori de câte ori situația o va impune, asupra situației din județ.

Art. 4 – Membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență vor fi pregătiți cu forțe, materiale și mijloace de apărare pentru a interveni, la solicitare, în punctele critice.

Art. 5 – Începând cu data adoptării prezentei, se completează Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției de la nivelul județului Constanța, pe timpul Avertizărilor emise de către Administrația Națională de Meteorologie și Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor, cu reprezentanți ai instituțiilor din componența grupului de suport tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, generate de inundații, fenomene hidrometeorologice periculoase având ca efect producerea de inundații, secetă hidrologică precum și incidente/accidente la construcții hidrotehnice, poluării accidentale la cursurile de apă și poluări marine în zona costieră, astfel:
– Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța
– Regia Autonomă Județeană Drumuri și Poduri Constanța
– A.N. Îmbunătățiri Funciare – Filiala Teritorială de Îmbunătățiri Funciare Constanța

Art. 6 – Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, unităților administrativ-teritoriale din județul Constanța și tuturor factorilor interesați.