SC IMSAT ELCOMNET SA anunță A.G.A. firmei
SC IMSAT ELCOMNET SA anunță, în data de 21 sau 22 mai a.c., orele 10.00, A.G.A., la sediul firmei.
Ordinea de zi este următoarea:
- Aprobarea situatiei financiare aferente anului 2020.
SC IMSAT ELCOMNET SA anunță, în data de 21 sau 22 mai a.c., orele 10.00, A.G.A., la sediul firmei.
Ordinea de zi este următoarea:
INCIDENTA in data de 14.04.2021
LOCALITATE | POPULATIE DEPABD | CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) | CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE |
MUNICIPIUL CONSTANŢA | 311729 | 4.8 | 1496 |
MUNICIPIUL MANGALIA | 40289 | 4.12 | 166 |
MUNICIPIUL MEDGIDIA | 44345 | 3.11 | 138 |
ORAŞ CERNAVODĂ | 18761 | 3.89 | 73 |
ORAŞ EFORIE | 11084 | 2.98 | 33 |
ORAŞ HÂRŞOVA | 10987 | 1 | 11 |
ORAŞ MURFATLAR | 11102 | 3.15 | 35 |
ORAŞ NĂVODARI | 43581 | 4.27 | 186 |
ORAŞ NEGRU VODĂ | 5871 | 3.75 | 22 |
ORAŞ OVIDIU | 16313 | 3.31 | 54 |
ORAŞ TECHIRGHIOL | 8606 | 3.02 | 26 |
23 AUGUST | 5754 | 2.95 | 17 |
ADAMCLISI | 2321 | 0.86 | 2 |
AGIGEA | 9117 | 3.18 | 29 |
ALBEŞTI | 3871 | 1.81 | 7 |
ALIMAN | 2786 | 0.72 | 2 |
AMZACEA | 2916 | 1.03 | 3 |
BĂNEASA | 5737 | 0.17 | 1 |
BĂRĂGANU | 2173 | 0 | 0 |
CASTELU | 5652 | 0.71 | 4 |
CERCHEZU | 1369 | 2.92 | 4 |
CHIRNOGENI | 3221 | 0.62 | 2 |
CIOBANU | 3586 | 0.84 | 3 |
CIOCÂRLIA | 3151 | 2.86 | 9 |
COBADIN | 9470 | 2.11 | 20 |
COGEALAC | 5536 | 0.54 | 3 |
COMANA | 2055 | 1.46 | 3 |
CORBU | 6567 | 1.07 | 7 |
COSTINEŞTI | 3459 | 4.91 | 17 |
CRUCEA | 3045 | 0 | 0 |
CUMPĂNA | 15925 | 4.33 | 69 |
CUZA VODĂ | 4679 | 0 | 0 |
DELENI | 2393 | 0.42 | 1 |
DOBROMIR | 3738 | 0.27 | 1 |
DUMBRĂVENI | 520 | 1.92 | 1 |
FÂNTÂNELE | 1649 | 1.21 | 2 |
GÂRLICIU | 1629 | 0.61 | 1 |
GHINDĂREŞTI | 2672 | 0.75 | 2 |
GRĂDINA | 1079 | 0 | 0 |
HORIA | 1123 | 0 | 0 |
INDEPENDENŢA | 2932 | 0.34 | 1 |
ION CORVIN | 2017 | 0.5 | 1 |
ISTRIA | 2527 | 0 | 0 |
LIMANU | 6898 | 2.17 | 15 |
LIPNIŢA | 2993 | 1 | 3 |
LUMINA | 11887 | 5.22 | 62 |
MERENI | 2411 | 1.24 | 3 |
MIHAI VITEAZU | 3761 | 0.8 | 3 |
MIHAIL KOGĂLNICEANU | 10134 | 2.47 | 25 |
MIRCEA VODĂ | 5429 | 1.47 | 8 |
NICOLAE BĂLCESCU | 5587 | 1.07 | 6 |
OLTINA | 2487 | 1.61 | 4 |
OSTROV | 4762 | 0.63 | 3 |
PANTELIMON | 1903 | 0.53 | 1 |
PECINEAGA | 3485 | 0.86 | 3 |
PEŞTERA | 3581 | 1.68 | 6 |
POARTA ALBĂ | 5974 | 1.84 | 11 |
RASOVA | 3742 | 2.67 | 10 |
SĂCELE | 2459 | 1.22 | 3 |
SALIGNY | 2346 | 0.43 | 1 |
SARAIU | 1284 | 0.78 | 1 |
SEIMENI | 2184 | 3.66 | 8 |
SILIŞTEA | 1523 | 0.66 | 1 |
TÂRGUŞOR | 1594 | 0.63 | 1 |
TOPALU | 1708 | 0 | 0 |
TOPRAISAR | 6394 | 2.97 | 19 |
TORTOMAN | 1908 | 4.19 | 8 |
TUZLA | 7301 | 1.37 | 10 |
VALU LUI TRAIAN | 17374 | 4.09 | 71 |
VULTURU | 713 | 1.4 | 1 |
Astăzi, 14.04.2021, s-a desfășurat prima probă din cadrul simulării județene a examenului de evaluare națională, probă la care au participat 4277 de elevi (81,43% prezență). Subiectele au fost elaborate de o comisie la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Constanța, urmărind structura celor de la simularea națională, astfel încât elevii să exerseze corespunzător modalitatea de rezolvare a itemilor.
Considerăm că aceste simulări cu caracter facultativ reprezintă o oportunitate pentru beneficiarii direcți ai educației, oferită de legislația actuală în vigoare, în vederea familiarizării viitorilor absolvenți cu procesul de examen în sine, dar și cu noua structură a subiectelor, în cazul elevilor de clasa a VIII-a. Prezența la proba de astăzi confirmă interesul crescut al elevilor, interes pe care-l anticipasem ca formă de conștientizare a importanței acestei etape în formarea și dezvoltarea acestora. De asemenea, considerăm că testarea în sine, prin mecanismele și capacitățile pe care le implică, le oferă un feedback constructiv, atât elevilor, cât și părinților. În același context, dorim să le mulțumim cadrelor didactice care se implică în derularea acestor simulări județene și care depun toate eforturile posibile în vederea pregătirii corespunzătoare a elevilor, menținând un grad înalt de profesionalism în exercitarea atribuțiilor a declarat prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.
Vă multumim pentru întelegere!
Inspectoratul Școlar Județean Constanța intenționează să organizeze în luna aprilie 2021 prima simulare județeană a examenelor naționale pentru elevii din clasele terminale.
Inițiativa vine în contextul în care, în această perioadă, în instituțiile școlare se derulează deja activități remediale cu prezența fizică elevilor din clasele a VIII-a în cadrul Programului național pilot de tip Școala după școală (ȘDȘ), precum și a elevilor de liceu cuprinși în Proiectul privind învățământul secundar-ROSE.
Aceste programe remediale, desfășurate în baza Ordinului nr. 3558/29.03.2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 3.125/2020 privind structura anului școlar 2020 – 2021, au ca scop sporirea șanselor de succes școlar. Așadar, organizarea unor simulări județene le oferă elevilor posibilitatea de structurare a informațiilor dobândite până în prezent, precum și o fixare a procedurilor ce trebuie respectate în aceste situații de examen, astfel încât rezultatele finale să fie pe măsura bagajului de cunoștințe dobândit în anii anteriori de studiu.
În acest context al precizărilor legislative existente, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a solicitat avizul Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța (DSP) pentru organizarea la nivelul unităților de învățământ preuniversitar a probelor de simulare, după cum urmează:
•14-15 aprilie 2021- simulare evaluare națională pentru absolvenții clasei a VIII-a;
•20, 21, 22 aprilie 2021- simulare examen de bacalaureat național.
Conform etapelor procedurale specifice, după obținerea avizului DSP, Inspectoratul Școlar Județean Constanța va solicita Instituției Prefectului- Județul Constanța aprobarea prin Hotărâre a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a desfășurării simulărilor județene.
Menționăm că aceste simulări nu presupun condiții suplimentare de organizare deoarece unitățile de învățământ funcționează în prezent cu respectarea măsurilor pentru prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2 și managerii școlari cunosc deja toate procedurile care reglementează desfășurarea activității de simulare. De asemenea, în funcție de evoluția epidemiologică la nivelul județului nostru, intenționăm organizarea celei de-a doua simulări în luna mai a declarat prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.
Toate-s lapte și miere pe aici, pe la Mangalia. Așa ne asigură mai marii aleși și unși pe la instituțiile publice locale, tot așa și consilierii puterii, membrii PNL, funcționarii cu zeci de mii de lei și terminând cu ultimul funcționăraș uitat printr-un birou. Într-un cuvânt, grupul de interese (ale orașului, desigur) care gravitează în jurul instituției publice cu cele mai mari fonduri de la stat: Primăria Mangalia.
La polul opus suntem noi, cârcotașii, cetățeni simpli, care merg prin cartierele Mangaliei zi de zi, care calcă în gropile rămase în urma proiectelor europene făcute în dorul lelii și, ulterior, pierdute din cauza incompetenței. Suntem noi, ceilalți, care vedem gropile din asfaltul turnat acum doi, trei ani, buruienile cât casa în care se pierd panseluțele și lalelele de sute de mii de lei, noi, cei care am știut de la început că Școala Gala Galaction nu va avea nicio clădire nouă, pentru că elevii nu votează, noi care știm că bursele elevilor nu se vor acorda, în veci, la timp, noi care știm cam cat ne costă pierderea proiectelor Evergreen și Aleea Teilor, dar și că Mangalia este în top în privința onorariilor avocaților. Avocați care pierd procese ce duc la despăgubiri de miliarde din banii noștri, ai mangalioților, sau chiar la vânzarea unei clădiri precum Maternitatea Mangalia. Știm cam cât costă, pe hârtie, dalele și bordurile Made in China montate peste istoria orașului, pe Aleea Teilor, cunoaștem și de ce administrația locală se aruncă în proiecte inutile, cum ar fi o nouă clădire a primăriei, dar nu accesează fonduri pentru ca elevii galactieni să poată învăța la ore omenești, și de ce, la Mangalia, nu mai există o viață sportivă sau una culturală, demnă de un municipiu atât de bogat.
Da, știm și de ce sunt angajați și ținuți pe palme zeci de amploaiați fideli partidului, într-o primărie plină până la refuz de domni, doamne și domnișoare care plimbă câte o hârtie de la un etaj la celalalt și care, în prezența cetățeanului de rând, își descoperă, ad hoc veleități de vătafi pe propriile plantații.
Ca se vadă și ei, cei votați să aducă prosperitate Mangaliei că noi știm, că vedem și ne izbim de realitatea de zi cu zi, în timp ce ei alunecă, lin, în mașinile de lux, spre minunatele case din Constanța sau București, am dori să provocăm cetățenii orașului la un concurs. Unul fără nicio altă miză decât aceea de a deschide ochii administrației locale vizavi de problemele reale ale orașului: fotografiați, comentați (în limitele bunului simț și fără injurii), aduceți la cunoștință ce probleme are urbea voastră. O puteți face pe pagina de Facebook Ediția de Sud Oficial, monitorizată, vă asigurăm, cu mare grijă de iubiții conducători și coteii lor sau pe editiadesud@gmail.com.
Spre exemplificare, cu primele fotografii facem noi cinste!
Edilul comunei Tuzla, Taner Resit, anunță că, începând cu data de 12.04.2021 următoarele străzi din comuna Tuzla vor fi închise în vederea aducerii acestora la forma iniţială după cum urmează:
În data de 12.04.2021
Str. Pieţei
Str. Dorului/Str. Farului
Str. Merişor
Str. Zorilor
În data de 13.04. – 15.04.2021
Str. Lalelelor
În data de 16.04. – 17.04.2021
Str. Fermei
Str. Mecanizării
În data de 19.04. – 20.04.2021
Str. Teilor
Str. Salcâmilor
În data de 21.04.2021
Str. N.Titulescu
Str.N. Labiş
În data de 22.04. – 23.04.2021
Str. Meduzei
În data de 24.04. – 26.04.2021
Str. Meduzei (canal)
În data de 27.04.2021
Str. Castelului
Str. Zefirului
În data de 28.04.2021
Str.Etrnităţii
În data de 29.04. – 30.04.2021
Str. Morii
În data de 04.05.2021
Str. Cerealelor
Str.Recoltei
Str Teilor ½
În data de 05.05.2021
Str. Câmpului
La data de 9 aprilie a.c., în jurul orei 20.15, polițiștii Secției 3 Rurală Mangalia au fost sesizați, prin apel 112, cu privire la faptul că persoane necunoscute ar fi pătruns în curtea bisericii din satul Cotu Văii, unde ar fi distrus mai multe cruci ridicate în cinstea eroilor din localitate.
Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că cele sesizate se confirmă, fiind vorba despre 16 cruci dărâmate, dintre care 8 au fost distruse.
În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de profanarea de cadavre sau morminte.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța începe astăzi, 8.04.2021, distribuirea unui număr de 2406 de laptopuri pentru 46 de licee din județul Constanța (14 mediul rural, 32 mediul urban).
Acțiunea se desfășoară la Colegiul Național Pedagogic Constantin Brătescu Constanța, în baza unei programări a instituțiilor școlare, la intervale orare fixate astfel încât să se respecte distanțarea fizică, precum și toate măsurile specifice privind prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2.
Reamintim că aceste laptopuri au fost achiziționate de Ministerul Educației- Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă în cadrul Componentei 1 Intervenții sistemice și la nivelul liceelor, Subcomponenta Proiectul privind învățământul secundar ROSE, finanțat prin acord semnat de către Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Guvernul României.
Aceste dispozitive le vor fi date în folosință gratuită elevilor care nu dispun de echipamente electronice proprii cu scopul de a le permite participarea la activități de învățare prin intermediul tehnologiei și al internetului, în conformitate cu OMEC nr. 3166/2.01.2021 privind criteriile de repartizare a laptopurilor achiziționate prin Proiectul privind învățământul secundar ROSE.
Așadar, directorii instituțiilor de învățământ, în baza unei proceduri operaționale aprobate în cadrul consiliilor de administrație, le vor distribui beneficiarilor aceste dispozitive, conform dispozițiilor legale, având în vedere, în primul rând, elevii din categorii și grupuri dezavantajate:
• elevi care provin din familii cu venituri mici, elevi romi sau alți elevi discriminați pe baza identității/etniei, elevi cu cerințe educaționale speciale/ cu dizabilități, elevi care trăiesc în zone rurale, izolate, greu accesibile sau alte zone în care nu există școli în proximitate.
Beneficiarii vor intra în posesia laptopurilor în baza unui contract de comodat valabil un an de zile, cu posibilitatea prelungirii acestuia până la finalizarea studiilor în unitatea de învățământ respectivă. În situația în care elevul se transferă la o altă instituție școlară sau nu mai este înmatriculat la unitatea de învățământ de la care a primit în folosință gratuită laptopul, acesta va preda dispozitivul școlii furnizoare.
Reamintim faptul că proiectul ROSE se derulează în perioada 2015- 2022 la nivelul liceelor tehnologice, având ca obiective reducerea ratei de abandon școlar, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la examenul de bacalaureat.
Printre activitățile eligibile în cadrul acestui proiect se numără: activități pedagogice și de sprijin, activități extracurriculare și activități de renovare și dotare. În aceste categorii se regăsesc activități remediale, tutorat, consiliere, îndrumare și orientare în carieră, dezvoltarea personală a elevilor și dezvoltarea de abilități socio-emoționale.
În cursul serii de ieri, o cunoscută avocată din Mangalia a ieșit la plimbare, însoțită de cățelul său. Aceasta și-a dat seama, la un moment dat, că este urmărită de un bărbat, ce purta mască. Pentru a nu fi vorba despre o confuzie, femeia s-a întors din drum. Moment în care a fost abordată cu tupeu, bărbatul apropiindu-se, amenințător, de ea: „Joi seara, intre orele 21.21 si 21.30 pe Str. Demetrios Callatianul, colț cu Str. Transilvaniei, un barbat in jur de 20-25 ani, cu șapcă si masca, îngrijit îmbrăcat, m-a urmarit si văzând ca m am intors înspre el, s-a îndreptat cu mâinile in buzunare spre mine, moment in care m-am aparat cu umbrela pe care o aveam la mine, îndreptând-o spre el, așa cum se și vede pe camera de supraveghere. Acest traseu il fac in fiecare seara, cu Arco, câinele nostru si nicicand nu mi s-a intamplat ceva rău”, a povestit, pentru Ediția de Sud, avocatul din Mangalia, care a dorit să își păstreze anonimatul.
În sprijinul său au sărit și mai mulți vecini, care au auzit-o strigând la bărbat. S-a apelat la 112, dar bărbatul nu a mai fost de găsit.
Astăzi, în cadrul CJSU, a fost votată hotărârea nr. 54. Aceasta prevede încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori a două U.A.T.-uri (Mangalia și Costinești).
Măsurile se aplică pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 09.04.2021, ora 00:00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia. Mai jos regăsiți hotărârea și anexa.
COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA
HOTĂRÂRE
Având în vedere:
– Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată și actualizată
– Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, modificată și actualizată
– Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
– Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu completările și modificările ulterioare
– Prevederile HCNSU nr. 50/26.10.2020, nr. 60/17.12.2020, nr. 16/10.03.2021 și nr. 20/25.03.2021
– Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanta nr. 50/27.03.2021 și 53/01.04.2021
– Adresa Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța nr. R16825/08.04.2021
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situații de urgență
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța
hotărăşte:
Art. 1 – Se constată încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 4/1000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1000 de locuitori a 2 U.A.T. – uri: Mangalia și Costinești.
Art. 2 – Pentru celelalte localități se menține încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile din Hotărârea CJSU nr. 50/27.03.2021 și respectiv 53/01.04.2021 și rămân valabile măsurile adoptate prin CJSU nr. 50/27.03.2021 și respectiv 53/01.04.2021.
Art. 3 – Se aprobă Anexele 1 – 7, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Anexele se completează cu celelalte prevederi ale H.G. nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu completările și modificările ulterioare.
Art. 4 – Comitetele Locale pentru Situații de Urgență ale U.A.T.-urilor Mangalia și Costinești vor întreprinde, prin grija primăriilor, demersuri pentru respectarea pe teritoriul acestora a măsurilor pentru prevenirea răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, conform anexelor atașate prezentei, respectiv:
– măsurile generale cuprinse în Anexa 1 și
– măsurile cuprinse în Anexa 4 și
– măsurile specifice pentru activitățile sportive cuprinse în Anexa 5 și
– măsurile stabilite suplimentar cuprinse în Anexa 6.
Art. 5 – Primăriile U.A.T.-urilor Mangalia și Costinești vor desemna personal din cadrul instituțiilor pentru punerea în aplicare, respectare și verificare a măsurilor conform prevederilor de la Art. 4.
Art. 6 – Primăriile U.A.T.-urilor Mangalia și Costinești vor comunica până în data de 09.04.2021, ora 13.00, Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, toate măsurile adoptate și modul de respectare a acestora pe raza U.A.T.-urilor, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 293/2021, cu completările și modificările ulterioare, la adresa de mail: deconcentrate@prefecturaconstanta.ro.
Art. 7 – Măsurile adoptate în conformitate cu Art. 4 se aplică pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 09.04.2021, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.
Art. 8 – Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, unităților administrativ-teritoriale din județul Constanța și tuturor factorilor interesați.
PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
PREFECT
SILVIU-IULIAN COȘA
Anexa 1 – Măsuri Generale
pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei și a răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2
1. Se menţine obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani în toate spaţiile publice închise și deschise, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă, în condiţiile stabilite de legislația în vigoare privind prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă.
Este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.
2. Se menţin interdicţiile privind organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, cu excepţia celor organizate şi desfăşurate potrivit punctelor 3-12.
3. Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private.
4. Activităţile instituţiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizual, a instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se desfăşoară numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii nr. 3245/1805/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul culturii, cu modificările și completările ulterioare.
5. Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne nr. 1103/95/2020 pentru aprobarea regulilor privind accesul în lăcaşele de cult, distanţa minimă de siguranţă şi măsuri sanitare specifice pentru desfăşurarea activităţilor religioase.
6. Organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa în localitatea unde se desfăşoară respectiva activitate;
6.1. Se interzice participarea la procesiunile şi/sau pelerinajele religioase, a persoanelor care nu au domiciliul sau reşedinţa în localităţile în care se desfăşoară aceste activităţi.
6.2. Se interzice efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum si suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile si/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activităţi.
7. Se permite organizarea de cursuri de instruire şi workshop-uri pentru adulţi, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu un număr de participanţi de maximum 25 de persoane în interior şi de maximum 50 de persoane în exterior şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii nr. 1228/2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii infecţiei cu noul coronavirus SARS-CoV-2 care trebuie implementate de către cei care organizează cursuri de perfecţionare, formare, instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, precum şi unele activităţi specifice organizate de către instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării naţionale, ordinii şi siguranţei publice şi cele din domeniul diplomatic
8. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanţi de maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor măsuri:
a) purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toţi participanţii;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spaţiul în care se desfăşoară mitingul;
c) menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru între participanţi şi asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp/persoană acolo unde este posibil;
d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe perioada desfăşurării mitingului sau a demonstrației;
e) aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2.
9. Se menţine interzicerea activităţilor recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, după caz, cu ministrul tineretului şi sportului, ministrul mediului, apelor şi pădurilor sau ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1219/1634/2020 pentru aprobarea regulamentelor privind condiţiile necesar a fi respectate pentru accesul în bazele sportive, în vederea practicării sporturilor individuale în aer liber, pentru practicarea sporturilor de echipă în aer liber, pentru reluarea activităţii de nataţie în bazinele acoperite şi în aer liber din România, în vederea desfăşurării activităţilor sportive în spaţii închise, respectiv desfăşurării activităţilor de pregătire fizică în săli de fitness şi aerobic
10. Se interzice organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.
11. Se interzice organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.
12. Se menţine interdicţia de circulaţie în interiorul localităţilor pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri.
13. În toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții motivate de:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.”
13.1. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
13.2 Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
13.3 Declarația pe propria răspundere, prevăzută la punctul 13.2 trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
14. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 1493/2788/149/2020 din 31 august 2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.
15. Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00—21,00, în condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.
15.1. Prin excepție, în intervalul orar 21.00 – 5.00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
15.2. Prin excepție, în intervalul orar 21.00 – 5.00, unitățile farmaceutice, benzinăriile și operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone, își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.”
16. Se menţine interdicţia de desfăşurare a activităţii în baruri, cluburi şi discoteci.
17. În interiorul centrelor comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum şi a activităţii barurilor, cluburilor şi discotecilor.
18. Se menţine suspendarea activităţii operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în următoarele domenii: activităţi în piscine, locuri de joacă şi săli de jocuri.
19. Se menţine obligaţia pentru instituţiile şi autorităţile publice, operatorii economici şi profesionişti de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne nr. 874/81/2020 privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă, cu modificările și completările ulterioare.
20. Angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, pe durata stării de alertă, în condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare și în condiţiile art. 108 – 110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările ulterioare.
20.1. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.
21. Se menţine obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii nr. 1219/1634/2020 pentru aprobarea regulamentelor privind condiţiile necesar a fi respectate pentru accesul în bazele sportive, în vederea practicării sporturilor individuale în aer liber, pentru practicarea sporturilor de echipă în aer liber, pentru reluarea activităţii de nataţie în bazinele acoperite şi în aer liber din România, în vederea desfăşurării activităţilor sportive în spaţii închise, respectiv desfăşurării activităţilor de pregătire fizică în săli de fitness şi aerobic.
22. Se menţine obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii nr. 1078/2020 privind măsurile necesar a fi implementate în cadrul unităţilor care desfăşoară activităţi de tratament balnear.
23. Activitatea în creşe, grădiniţe şi afterschool-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetării, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 1076/4518/3936/2020 privind stabilirea măsurilor necesare în vederea redeschiderii creşelor, grădiniţelor, afterschool-urilor pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2.
24. Se suspendă activitatea târgurilor, bâlciurilor și talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.
25. Activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a celor volante, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, al ministrului sănătății și al președintelui Autorității Naționale Sanitar-Veterinară și pentru siguranța Alimentelor, nr. 335_4225_2078_1730_2020 pentru aprobarea Regulamentului privind desfășurarea activității piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, pe perioada stării de alertă instituite pe teritoriul României, cu stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
26. La apariţia a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spaţiile destinate cazării elevilor sau studenţilor se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenţii care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locaţie se asigură, de către unitatea de învăţământ responsabilă, cazarea în condiţii de carantină, precum şi măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităţilor de bază.
27. Se permite organizarea şi desfăşurarea de către instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării naţionale, ordinii şi siguranţei publice, în aer liber, a activităţilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
28. Se permite organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice din domeniul diplomatic, la sediile misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România, organizate în aer liber, astfel încât să fie asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă şi respectarea regulilor de protecţie sanitară.
29. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.
30. Se poate institui carantina zonală în condițiile art. 7 şi 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic.
31.Se menține obligația ca activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice și unităților sanitare non-COVID, să se desfășoare numai în condițiile stabilite prin ordinul ministrului sănătății nr. 767/2020 privind condițiile de funcționare a cabinetelor stomatologice pentru efectuarea intervențiilor stomatologice de urgență.
32. Se menține închiderea temporară a următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat din județul Constanța:
a. Lipnița;
b. Dobromir.
33. Transportul aerian se va desfășura în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport și aeronavelor, procedurile și protocoalele din interiorul aeroporturilor și aeronavelor, regulilor de conduită pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului aerian, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 1082/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii COVID-19.
34. Transportul feroviar se va desfășura în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune din gări, halte, stații sau puncte de oprire, a echipamentelor și garniturilor de tren, procedurile și protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, stațiilor sau punctelor de oprire, dar și în interiorul vagoanelor și garniturilor de tren, gradul și modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 1082/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii COVID-19.
35. Transportul rutier se va desfășura în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția mijloacelor de transport persoane, procedurile și protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul și modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului rutier, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 1082/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii COVID-19.
36. Transportul naval se va desfășura în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția navelor de transport persoane, procedurile și protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul și modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului naval, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 1082/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii COVID-19.
37. Transportul intern și internațional de mărfuri și persoane se va desfășura în continuare, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 1082/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii COVID-19.
38. Funcționarea operatorilor din domeniul jocurilor de noroc care comercializează bilete de tip LOTO, pariuri și lozuri, este permisă doar pentru activitatea de vânzare a acestora, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară (H CNSU 60/17.12.2020).
ANEXA 2 – Măsuri aplicabile în U.A.T.-urile în care incidenta cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori
1. Se instituie obligaţia de purtare a măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în toate spaţiile publice închise și deschise.
Este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.
2. Administratorii/Proprietarii spaţiilor publice deschise au obligația afişării la loc vizibil informaţii privind obligativitatea purtării măştii de protecţie în spaţiile respective.
3. Se permite organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului.
4. Se permite organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in, numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane.
5. Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanţă de minimum 2 metri unul faţă de celălalt, precum şi cu purtarea măştii de protecţie.
6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, se permite fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06.00-22.00.
7. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, se permite fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06.00-22.00.
8. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 6 şi 7 este restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.
9. Operatorii economici prevăzuţi la pct. 6 şi 7 vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1493/2788/149/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.
10. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului.
ANEXA 3 – Măsuri aplicabile în U.A.T.-urile în care incidenta cumulată la 14 zile este mai mare de 1,5/1000 locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori
1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise. Este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.
2. Administratorii/Proprietarii spaţiilor publice deschise au obligația afişării la loc vizibil informaţii privind obligativitatea purtării măştii de protecţie în spaţiile respective.
3. Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spaţiului.
4. Organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.
5. Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale este interzisă.
6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06.00-22.00.
7. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06.00-22.00.
8. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 6 şi 7 este restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.
9. Operatorii economici prevăzuţi la pct. 6 şi 7 vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1493/2788/149/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.
10. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului.
ANEXA 4 – Măsuri aplicabile în U.A.T.-urile în care incidenta cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori
1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice închise și deschise. Este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.
2. Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este interzisă.
3. Organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.
4. Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale este interzisă.
5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este interzisă.
6. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, se desfăşoară doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi.
7. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 5 şi 6 este restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.
8. Operatorii economici prevăzuţi la pct. 5 şi 6 vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1493/2788/149/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.
9. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.
9.1. Funcționarea operatorilor din domeniul jocurilor de noroc care comercializează bilete de tip LOTO, pariuri și lozuri, este permisă doar pentru activitatea de vânzare a acestora, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară (H CNSU 60/17.12.2020).
ANEXA 5 – Măsuri specifice pentru activități sportive
1. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, cu excepţia celor organizate şi desfăşurate potrivit pct. 2-4.
2. Activităţile de pregătire fizică în cadrul structurilor şi bazelor sportive, definite conform Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente şi competiţii sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfăşurate numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii nr. 1219/1634/2020 pentru aprobarea regulamentelor privind condiţiile necesar a fi respectate pentru accesul în bazele sportive, în vederea practicării sporturilor individuale în aer liber, pentru practicarea sporturilor de echipă în aer liber, pentru reluarea activităţii de nataţie în bazinele acoperite şi în aer liber din România, în vederea desfăşurării activităţilor sportive în spaţii închise, respectiv desfăşurării activităţilor de pregătire fizică în săli de fitness şi aerobic.
3. Competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii nr. 1219/1634/2020 pentru aprobarea regulamentelor privind condiţiile necesar a fi respectate pentru accesul în bazele sportive, în vederea practicării sporturilor individuale în aer liber, pentru practicarea sporturilor de echipă în aer liber, pentru reluarea activităţii de nataţie în bazinele acoperite şi în aer liber din România, în vederea desfăşurării activităţilor sportive în spaţii închise, respectiv desfăşurării activităţilor de pregătire fizică în săli de fitness şi aerobic.
4. În condiţiile pct. 2, se permite desfăşurarea de către sportivii profesionişti, legitimaţi şi/sau de performanţă a activităţilor de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activităţile de pregătire fizică în spaţii închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât să se asigure minimum 7 mp/persoană.
ANEXA 6 – Măsuri aplicabile în U.A.T.-urile în care incidenta cumulată
la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori
1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;
2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la pc. 1, lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la pc. 1, lit. b)-d), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
4) Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și desfășoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5,00 – 18,00.
5) Prin excepție de la prevederile pc. 6, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
6) Prin excepție de la prevederile pc. 6, unitățile farmaceutice, benzinăriile și operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone, își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.
7) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.
ANEXA 7 – Măsuri aplicabile în U.A.T.-urile în care incidenta cumulată
la 14 zile este mai mare de 7,5/1.000 de locuitori
1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00 – 05.00, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;
2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la pc. 1, lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la pc. 1, lit. b)-d), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
4) Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00 – 18,00.
5) Prin excepție de la prevederile pc.6, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
6) Prin excepție de la prevederile pc. 6, unitățile farmaceutice, benzinăriile și operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone, își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.
7) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.
ENEL va întrerupe curentul electric vineri, 9 aprilie, in Pecineaga, Vȃnãtori, Dulcesti, 23 August și Moșneni – întrerupere totalã, în intervalul 8.30-13.30
Duminică, ENEL va întrerupe energia electrică la: Costinești, Schitu, Pecineaga, Vȃnatori, Dulcesti, 23 August, Mosneni, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Venus, Mangalia, Limanu, 2 Mai, Vama Veche, Hagieni și Arsa – întrerupere parţialã. Potrivit reprezentanților companiei, întreruperile vor avea loc în intervalul 08:30 – 16:30 și vor fi de scurtă durată, între 0 și 3 minute sau lungă durată până la maxim 6 ore, până la remedierea deficiențelor.
Ziua Mondială a Sănătăţii se celebrează în fiecare an în data de 7 aprilie, pentru a marca întemeierea Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) în anul 1948.
În anul 2021 tematica Zilei Mondiale a Sănătății este „Pentru o lume mai dreaptă și mai sănătoasă”.
Cu prilejul Zilei Mondiale a Sănătății, OMS solicită tuturor țărilor să întreprindă acțiuni concrete pentru eliminarea inechităților în domeniul sănătății, ca parte a unei campanii globale cu durata de un an pentru a aduce oamenii împreună pentru a construi o lume mai echitabilă și mai sănătoasă.
Campania subliniază principiul constituțional al OMS conform căruia „realizarea celui mai înalt standard de sănătate este unul dintre drepturile fundamentale a fiecărei ființe umane fără discriminare de rasă, religie, credință politică, condiție economică sau socială”.
“Pandemia de COVID-19 a lovit puternic întreaga lume. Este o perioadă extrem de dificilă pentru toată lumea. Presiunea pe sistemul sanitar și pe cadrele medicale este foarte mare. Pandemia ne-a învățat că numai împreună putem reuși. La mulți ani, tuturor cadrelor medicale.” a declarat directorul DSP, Cristina Schipor.
În 2020, Ziua mondială a sănătăţii a sărbătorit munca asistentelor medicale şi a moaşelor.
INCIDENTA in data de 06.04.2021
LOCALITATE | POPULATIE DEPABD | CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) | CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE |
MUNICIPIUL CONSTANŢA | 311729 | 6.1 | 1903 |
MUNICIPIUL MANGALIA | 40289 | 4.02 | 162 |
MUNICIPIUL MEDGIDIA | 44345 | 3.11 | 138 |
ORAŞ CERNAVODĂ | 18761 | 3.3 | 62 |
ORAŞ EFORIE | 11084 | 4.51 | 50 |
ORAŞ HÂRŞOVA | 10987 | 0.73 | 8 |
ORAŞ MURFATLAR | 11102 | 2.61 | 29 |
ORAŞ NĂVODARI | 43581 | 4.57 | 199 |
ORAŞ NEGRU VODĂ | 5871 | 2.9 | 17 |
ORAŞ OVIDIU | 16313 | 3.62 | 59 |
ORAŞ TECHIRGHIOL | 8606 | 4.3 | 37 |
23 AUGUST | 5754 | 3.13 | 18 |
ADAMCLISI | 2321 | 0 | 0 |
AGIGEA | 9117 | 3.84 | 35 |
ALBEŞTI | 3871 | 1.81 | 7 |
ALIMAN | 2786 | 0.72 | 2 |
AMZACEA | 2916 | 0.69 | 2 |
BĂNEASA | 5737 | 0.7 | 4 |
BĂRĂGANU | 2173 | 0 | 0 |
CASTELU | 5652 | 0.88 | 5 |
CERCHEZU | 1369 | 2.92 | 4 |
CHIRNOGENI | 3221 | 0.93 | 3 |
CIOBANU | 3586 | 0.28 | 1 |
CIOCÂRLIA | 3151 | 1.9 | 6 |
COBADIN | 9470 | 1.27 | 12 |
COGEALAC | 5536 | 1.26 | 7 |
COMANA | 2055 | 2.92 | 6 |
CORBU | 6567 | 0.91 | 6 |
COSTINEŞTI | 3459 | 3.18 | 11 |
CRUCEA | 3045 | 0.99 | 3 |
CUMPĂNA | 15925 | 5.02 | 80 |
CUZA VODĂ | 4679 | 0 | 0 |
DELENI | 2393 | 0.42 | 1 |
DOBROMIR | 3738 | 0.27 | 1 |
DUMBRĂVENI | 520 | 1.92 | 1 |
FÂNTÂNELE | 1649 | 1.21 | 2 |
GÂRLICIU | 1629 | 0.61 | 1 |
GHINDĂREŞTI | 2672 | 0 | 0 |
GRĂDINA | 1079 | 0 | 0 |
HORIA | 1123 | 0 | 0 |
INDEPENDENŢA | 2932 | 0.34 | 1 |
ION CORVIN | 2017 | 0.5 | 1 |
ISTRIA | 2527 | 0 | 0 |
LIMANU | 6898 | 3.62 | 25 |
LIPNIŢA | 2993 | 1.67 | 5 |
LUMINA | 11887 | 7.49 | 89 |
MERENI | 2411 | 0.41 | 1 |
MIHAI VITEAZU | 3761 | 3.19 | 12 |
MIHAIL KOGĂLNICEANU | 10134 | 1.78 | 18 |
MIRCEA VODĂ | 5429 | 1.47 | 8 |
NICOLAE BĂLCESCU | 5587 | 1.43 | 8 |
OLTINA | 2487 | 1.61 | 4 |
OSTROV | 4762 | 0.42 | 2 |
PANTELIMON | 1903 | 0 | 0 |
PECINEAGA | 3485 | 0.86 | 3 |
PEŞTERA | 3581 | 0.84 | 3 |
POARTA ALBĂ | 5974 | 1.17 | 7 |
RASOVA | 3742 | 4.01 | 15 |
SĂCELE | 2459 | 0.81 | 2 |
SALIGNY | 2346 | 1.28 | 3 |
SARAIU | 1284 | 9.35 | 12 |
SEIMENI | 2184 | 2.29 | 5 |
SILIŞTEA | 1523 | 1.97 | 3 |
TÂRGUŞOR | 1594 | 2.51 | 4 |
TOPALU | 1708 | 0 | 0 |
TOPRAISAR | 6394 | 2.5 | 16 |
TORTOMAN | 1908 | 6.81 | 13 |
TUZLA | 7301 | 2.6 | 19 |
VALU LUI TRAIAN | 17374 | 4.6 | 80 |
VULTURU | 713 | 1.4 | 1 |
Poliția de Frontieră Română implementează sistemul MALE RPAS (Medium Altitude Long Endurance -Remotely Piloted Aircraft System), un sistem de pilotare de la distanță a aparatelor de zbor fără pilot/ tip drone de dimensiuni mari, pentru supravegherea multifuncțională a zonei de coastă de la Marea Neagră.
Serviciul este operational începând cu luna martie 2021, în zona de competență a Poliției de Frontieră Române, la Marea Neagră, și folosește aparate de zbor, tip drone de dimensiuni mari, model CAMCOPTER® S-100.
Acest sistem este pus la dispoziție de către Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă – E.M.S.A. și utilizat atât pentru detectarea timpurie a unor situații/evenimente/incidente, cât și pentru creșterea capacității de reacție și intervenție în cadrul misiunilor specifice privind supravegherea și controlul frontierei de stat, monitorizarea traficului naval, căutarea și salvarea pe mare, protejarea mediului și a faunei marine, precum și asigurarea intereselor statului român în zona contiguă și zona economică exclusivă.
Caracteristicile tehnico-constructive ale acestor aparate de zbor, tip drone de dimensiuni mari, model CAMCOPTER® S-100, permit executarea unor misiuni de supraveghere pe distanțe mari și de lungă durată, având capabilități de înregistrare, colectare, analiză și transmitere în timp real a datelor și informațiilor la nivelul platformei RPAS Data Centre, dedicată în acest scop. Serviciul este alocat pentru o perioada de 6 luni, prin intermediul companiei SCHIEBEL Aircraft GmbH, care asigură personalul specializat și tehnica aferentă pentru operarea acestuia.
De asemenea, serviciul de referință va avea o contribuție semnificativă în planul operativ al misiunilor specifice, în contextul implicării Poliției de Frontieră Române în planificarea și organizarea operațiunii comune cu scopuri multiple la Marea Neagră – Multipurpose Maritime Operation 2021 – coordonată de Agenția Frontex , cu suportul agențiilor E.M.S.A. și E.F.C.A. , care se va desfășura în colaborare cu instituțiile naționale de profil, A.N.R. și A.N.P.A. , respectiv cu autoritățile corespondente din R. Bulgaria, urmărindu-se în acest sens dezvoltarea interoperabilității parților participante în cadrul activităților circumscrise funcțiilor gărzii de coastă.
Implementarea acestui serviciu de mare complexitate s-a realizat în cooperare cu Statul Major al Forțelor Aeriene și ROMATSA R.A., care au acordat sprijinul de specialitate în conformitate cu competențele instituționale, astfel încât operațiunile de zbor să se realizeze în condiții de siguranță și cu respectarea normelor legale în vigoare.
Informatii de background
Anul trecut, Poliția de Frontieră Română a implementat un proiect similar folosind sistemul RPAS (Remotely Piloted Aircraft System), un sistem de pilotare de la distanță a aparatelor de zbor de mici dimensiuni, pentru supravegherea multifuncțională a zonei de coastă de la Marea Neagră. Proiectul a fost furnizat și finanțat în totalitate de Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă (EMSA) și a fost utilizat pentru a îndeplini diferite scopuri, inclusiv prevenirea poluării maritime, detectarea pescuitului ilegal, supravegherea frontierelor maritime și operațiunile de căutare și salvare.
Sistemul folosea un concept de tip integrat care consta în operarea de la bordul navei Poliţiei de Frontieră „Ştefan cel Mare” a unei drone de mici dimensiuni, tip UAS – Unmanned Aerial System, cu capabilități de filmare pe timp de zi și de noapte, de către piloți specializați din cadrul companiei Nordic Unmanned A.S. Datele colectate de la zboruri erau transmise, în timp real, utilizatorilor, prin intermediul Centrului de date RPAS al Agenției Europene pentru Siguranță Maritimă, cu ajutorul unui sistem de comunicații prin satelit, dedicat în acest scop.
Aproape 255 de milioane de lei: acestea sunt veniturile totale ale Primăriei Municipiului Mangalia, bani care, în infinita înțelepciune a administratorilor urbei, au fost împărțiți în cele mai diverse domenii ale activității orașului. Unele cheltuieli continua să ne uimească: de exemplu o halcă extrem de mare din banii contribuabililor este alocată… hârtiilor: SF-urilor, DALI-uri, PT-uri și altor acronime care, în fapt, înseamnă un singur lucru: proiecte pe hârtie sau reactualizări costisitoare ale altor documente aprobate anii trecuți, dar care au expirat pentru că nu au fost puse în practică. Cum suma totală a acestor proiecte pe hârtie este una extrem de mare, vom atașa, la finalul materialului, o bună parte a acestora, în formatul oferit de primărie pe site-ul oficial.
Între timp, aflăm că, totalul cheltuielilor planificate de autoritatea executivă este de 261,1 milioane de lei. În acești bani sunt incluse salariile – aproape 4 milioane de lei, Poșta, telecomunicațiile și Internetul – 575.000 lei, Consultanța și Expertiza – 450.000 de lei, iar Reclama și publicitatea ce se ocupă cu “cântatul” primăriei vor scoate, din banii noștri, 115.000 lei.
Proiectul Școlii Gala Galaction a murit de mult, în ciuda aplauzelor furtunoase – din partea naivilor sau partizanilor actualei administrații – care l-au însoțit, pe tot parcursul anilor de promisiuni. În schimb, aflăm, cu uimire, că primăria are așa de mulți angajați (aproape 500 la număr), încât și-ar dori din suflet un sediu nou. Doar la stadiul de proiect, deocamdată, plătit cu o sumă grăsuță: aproape 200.000 de lei, studiul de fezabilitate și DALI.
La Capitolul Primărie sunt alocați 8,3 milioane de lei. Aici sunt incluse, printre altele, tabere pentru copii (!) – 128.000 lei, dar și pachetele cadou oferite cu diferite ocazii, în special vârstnicilor urbei – 125.000 lei. Apar și aici clasicele actualizări DALI, DDE și PT, de data aceasta pentru trei proiecte de creștere a eficienței energetice, la Liceul Callatis – 85.000 de lei, Școala Sf. Andrei – 75.000 lei și Grădinița nr. 3 – 75.000 de lei.
Salarii de aproape un milion de lei la o instituție cu activitate ce tinde spre zero!
Direcția Cultură și Sport, deși în pană de activitate din cauza pandemiei, are un buget de 3,3 milioane de lei, din care achită salarii de 900.000 de lei și are cheltuieli cu bunuri și servicii de 2,2 milioane de lei.
Ce mai plătește direcția cu peste 40 de angajați? Nimic altceva decât mașini și mijloace de transport – 60.000 de lei, un tractoraș pentru gazon – 50.000 de lei, dar și scaune la Grădina Saturn – 80.000 de lei.
Demolarea Stadionului central a fost estimată la 520.000 de lei, cheltuielile cu evenimentele culturale (!) – 750.000 de lei, Callatis, istorie la malul mării – 462.000 lei, reabilitarea Bisericii Sf. Gheorghe – 4,4 milioane de lei.
La Capitolul Învățământ, unitățile școlare vor primi următoarele sume:
Evidența Populației va cheltui, cu angajații, 213.000 de lei, preconizează reparații curente de 50.000 de lei, iar cheltuielile cu votarea însumează 264.000 lei.
Poliția Locală va achita salarii de aproape 7 milioane de lei, bunuri și servicii de 618.000 lei (printer care carburantul – 55.000 lei, piese de schimb – 35.000 lei, uniforme și echipamente – 75.000 lei, dar și o rampa omologată, de 23.000 lei).
Protecția Civilă are alocați 208.000 lei, în care sunt incluse: verificarea și repararea hidranților – 30.000 lei, verificarea prizelor și paratrăznetelor – 15.000, măști, mănuși, dezinfectanți – 30.000 de lei, dar și diverse – 50.000 de lei.
Alte servicii ale primăriei au alocate următoarele sume: asistenții personali – 7,1 milioane de lei, Căminul de Bătrâni – 1,1 milioane de lei, Creșa – circa un million de lei, Cantina Socială – 205.000 lei, Clubul Pensionarilor – 81.000 lei.
Locuințele sociale înghit, anul acesta, 1,15 milioane de lei, din care primăria achită demolarea a doua barăci cu 195.000 de lei și serviciile juridice – 50.000 de lei.
Direcția Asistență Socială are alocate 2,7 milioane de lei (salariile însumând 1,1 milioane de lei), iar sprijinul pentru pentru persoane vulnerabile COVID – 278.412 lei.
Servicii juridice de 3,4 milioane de lei!
Alte cheltuieli ale Primăriei Mangalia, demne de a fi luate în calcul: Serviciile Juridice – 3,4 milioane de lei, Salvamarul – 2,5 milioane de lei, cele trei centra turistice – 150.000 lei, Aleea tailor – 200.000 lei și Parcul Evergreen – 1 milion de lei.
Hrana câinilor din Biobază – 5.000 de lei. Serviciile medical veterinare – 50.000 de lei!
Un capitol extrem de sensibil pentru iubitorii de animale: deși solicitat de o bună parte a mangalioților care nu au unde să își plimbe oficial patrupedele, parcul pentru căței nu este nici măcar la faza de proiect. În schimb, aflăm, cu uimire, că hrana bieților câini din Adăpostul primăriei are alocați … 5.000 de lei! În timp ce serviciile medicului veterinar însumează 50.000 de lei, închirierea unui autoturism – 25.000 de lei și serviciile veterinare – 20.000 de lei!
Flori și floricele, pomi și fertilizatori de sute de mii de lei!
Biroul Spații Verzi va cheltui, anul acesta, 550.000 de lei pentru amenajarea și întreținerea gazonului și plantelor, 50.000 de lei pentru întreținerea parcurilor, 100.000 de lei pentru material dendrologic, 150.000 pentru pomii ce ar urma să fi plantați, 52.000 pentru fertilizatori, 90.000 pentru întreținerea irigațiilor, 130.000 de lei pentru întreținerea lacurilor de la Neptun, 50.000 de lei pentru Comorova, 150.000 de lei pentru închirierea mijloacelor de transport pentru muncitori, 135.000 de lei pentru închirierea cisternei care udă plantele din Mangalia.
Trecând peste sumele enorme cheltuite pentru închirierea mijloacelor de transport (la banii aceștia se putea achiziționa un autoturism ceva mai ieftin), ne aducem aminte, cu nostalgie, cum înfiera, pe la începuturi, cu tovărășească indignare, actuala administrație, panseluțele cumpărate și plantate de predecesorii primari. Iată că, în bugetul de anul acesta figurează numai puțin de 125.000 de lei pentru flori și floricele ce ar urma să fie plantate prin urbea noastră.
Fațada de la CP5 – 270.000 de lei!
Alte lucrări ale primăriei bugetate anul acesta (cel mai probail neachitate anul trecut din cauza datoriilor): repararea fațadei de CP5 – 270.000 lei, vopsitul fațadei Policlinicii – 153.000 lei, reparații la fântâna de la Policlinică – 50.000 lei, reparații la scări taluz (?) – 200.000 lei, iluminat public – 1,37 milioane de lei, subvenție energie termică – 4,6 milioane de lei.
Astăzi, în jurul orei 20.00, polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au fost sesizați cu privire la faptul că pe bulevardul 1 Decembrie 1918 din municipiu are loc o altercație între mai multe persoane.
Deplasați la fața locului, polițiștii au identificat persoanele în cauză, fiind vorba despre 3 bărbați care, pe fondul unui conflict spontan, s-ar fi agresat fizic cu alți 2 bărbați.
Cei 5 au fost transportați la spital pentru îngrijiri medicale, starea lor fiind una stabilă.
În cauză a fost întocmit un dosar penal, fiind efectuate cercetări pentru stabilirea situației de fapt și luarea măsurilor legale care se impun.
În conformitate cu Ordinul nr. 3.300 din 19 februarie 2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului național pilot de tip Școala după școală (ȘDȘ), pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, la nivelul județului Constanța s-au constituit pentru participarea la acest proiect 32 de centre în mediul rural (170 elevi nivel primar și 90 de elevi nivel gimnazial) și 21 de centre în mediul urban (2143 de elevi nivel primar și 1157 de elevi nivel gimnazial).
Scopul principal al acestui program național pilot este organizarea de activități remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competențelor specifice, sporirea șanselor de succes școlar și de acces la niveluri superioare de educație și diminuarea riscului de părăsire timpurie a școlii.
Având în vedere Ordinul comun al ministrului educației și ministrului sănătății nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare, precum și Ordinul nr. 3558/29.03.2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 3.125/2020 privind structura anului școlar 2020 – 2021, pe durata vacanțelor se pot desfășura activități remediale cu prezență fizică, atât pentru elevii înscriși în ȘDȘ, cât și pentru elevii din clasele liceale în cadrul subproiectelor finanțate prin Proiectul privind învățământul secundar-ROSE. (Proiectul ROSE are următoarele obiective: reducerea ratei de abandon școlar în licee, creșterea ratei de absolvire a liceului, îmbunătățirea ratei de succes la examenul de bacalaureat).
Inspectoratul Școlar Județean Constanța le recomandă unităților de învățământ preuniversitar din județ care nu au demarat încă Programul național de tip Școală după Școală să concentreze activitățile remediale, în special prin participarea elevilor care sunt în clasa a VIII-a. De asemenea, le solicită instituțiilor școlare liceale înscrise în proiectul ROSE desfășurarea de activități de pregătire suplimentară în vederea îmbunătățirii rezultatelor la examenele naționale.
Este important faptul că precizările legislative din ultima perioadă ne oferă posibilitatea de a asigura elevilor noștri cadrul adecvat în vederea exersării și a fixării cunoștințelor dobândite pe parcursul anului școlar, astfel încât să se construiască o pregătire intensă pentru obținerea unor rezultate bune și foarte bune la examenele naționale a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.
Lipsa grijii de mâine, siguranța jobului, salarii mai mult decât motivante și un program strict, de opt ore, alături de alte bonusuri – palpabile sau de la sine înțelese – acestea ar fi numai câteva dintre motivele pentru care românii ar prefera, oricând, un loc de muncă călduț, într-un birou de primărie, unuia de la privat.
În 2019 Primăria Municipiului Mangalia număra 473 de posturi, incluzându-le și pe cele de la Asistență Socială. Spre comparație, în 2017, Primăria Berlinului număra 207 persoane – 69 funcționari, iar 138 simpli angajați (sursa: Romania Liberă). E drept, în orașele cu adevărat europene numărul angajaților scade, pe măsură ce instituția se digitalizează. La Mangalia, taxe și impozitele nu se pot plăti, nici acum, cu POS-ul.
Revenind la subiect, iată ce salarii încasează angajații primăriei, pentru a munci pentru propășirea Mangaliei și a răspunde, prompt și cu amabilitate solicitărilor îndreptățite ale cetățenilor urbei:
Funcțiile contractuale aduc cu ele și salarii simțitor mai mici față de cele ale funcționarilor: un șef de serviciu încasează 5.894 lei brut, cu spor de proiect european de până la 2.947 lei, un debutant se încadrează între 2.444 lei și 3.043 lei, consilierii juridici au venituri de 3.019 ei-3.759 lei, în funcție de grad, în timp ce referenții, inspectorii și arhivarii cu studii medii obțin sume cuprinse între 2.588 lei și 3.222 lei.
Cele mai mici salarii sunt cele ale debutanților pe studii medii, casierilor, șoferilor, paznicilor, muncitorilor necalificați și asistenților personali: între 2.300 și 3.043 lei.
Deși suntem siguri că nu toți asudă din greu muncind – dovadă stând cele câteva proiecte demarate la Mangalia din fonduri europene și, ulterior, pierdute definitiv – potrivit legii, angajații care sunt nominalizați în proiectele UE nerambursabile sunt răsplătiți cu o majorare salarială de până la 50% a salariului de bază. Primarul și viceprimarul orașului au o bonificație de 25% pentru aceeași muncă.
Alte sporuri de pe la primărie – indemnizația de hrană (a 12-a parte din două salarii de bază minime brut pe țară – 4.160 lei) și un supliment de 10% din salariul de bază minim brut pe țară (232 lei) pentru funcționarii care fac parte din comisiile de concurs.
Consilierii locali ai Mangaliei, aleși prin votul cetățenilor, obțin 1.352 lei pe lună, cu condiția să fie prezenți măcar o dată la ședințe.
O altă societate ce aparține tot statului, fiind subordonată direct Consiliului Local, este GOLDTERM Mangalia. Aici, directorul general al societății, Dorinel Colgiu, are un salariu de 12.590 lei brut, directorul economic – 6.600 lei, iar directorul adjunct – 7.800 de lei. În decizia celor membrilor CA privind salarizarea conducerii se precizează că aceștia au venituri fixe și nu în funcție de realizarea indicilor de performanță. Adică, orice pierderi ar înregistra societatea pe parcursul anului, directorii nu trebuie să dea dovadă că știu să performeze, ci doar să semneze statele de plată.