Mangalia: rata de infectare a ajuns la 2,01 la mia de locuitori!

 

Până astăzi, 6 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 824.995 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

754.335 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.064 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Incidența pe județ este 1,86. Iată situația pe localități:

 

 




Miercuri, se întrerupe curentul electric la Vama Veche și Costinești!

ENEL va întrerupe curentul electric miercuri, 10 martie în localitatea Vama Veche, cu strazile: Ion Creanga – partial, Arinului, Nichita Stanescu, Agricultorilor, Mihail Kogalniceanu – partial, spre 2 Mai – întrerupere totalã – 8.30-11.30.

Tot miercuri, se va întrerupe curentul în localitatea Costinesti, Hotel Forum, Hotel Azur, Discoteca Vox Maris, Incinta BTT – întrerupere totalã, între orele 9.00-16.00.




RESTRICȚIA PRIVIND ACCESUL NAVELOR ȘI EXPLOATAREA FUNDULUI MĂRII NEGRE A FOST ANULATĂ DUPĂ 2 SĂPTĂMÂNI DE LA IMPUNEREA ACESTEIA

default

Restricția privind accesul navelor și exploatarea fundului Mării Negre, în perimetrul destinat extragerii nisipului pentru lărgirea plajei din stațiunea Mamaia, a fost anulată după două săptămâni de la impunerea acesteia, printr-o adresă emisă ieri de către Directia Hidrografica Maritima.

Administratia Bazinala De Apa Dobrogea-Litoral, în calitate de beneficiar al proiectului „REDUCEREA EROZIUNII COSTIERE, FAZA II (2014-2020)” finanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și cofinanțat de la bugetul de stat, a fost notificată de către Direcția Hidrografică Maritimă  Constanța prin adresa ARN 13/03.03.2021, de faptul că a anulat adresa ARN 06/16.02.2021 prin care se aplica restricția de tranzit și exploatare asupra unui perimetru din Marea Neagră, care se suprapunea în parte cu perimetrul autorizat pentru prelevare de nisip.

Antreprenorul BOSKALIS S.R.L., de la punerea interdicției de exploatare la data de 16 februarie 2021, nu a mai extras nisip din zona restricționată și a continuat să exploateze un capăt al perimetrului autorizat din imediata vecinătate a zonei restricționate, astfel încât, lucrările de înnisipare executate de antreprenorul Boskalis nu au fost oprite. Zona exploatabilă din afara perimetrului restricționat avea o rezervă limitată, care cel mai probabil ar fi fost epuizată în doar câteva săptămâni.

Identificarea zonelor cu rezerve de nisip din largul mării, compatibile cu cerințele proiectului, dar și activitățile de descărcare arheologică, de obținere a acordului de mediu pentru extragerea de nisip, precum și obținerea permiselor de extragere de nisip de la Agenția Națională pentru Resurse Minerale intră în exclusivitate în responsabilitatea Antreprenorului – SC Boskalis SRL, care execută LOTUL 2 – PROTECȚIA ȘI REABILITAREA LITORALULUI ROMÂNESC AL MĂRII NEGRE ÎN ZONA MAMAIA, beneficiar fiind Administratia Bazinala De Apa Dobrogea-Litoral.

Odată cu ridicarea restricției, antreprenorul poate continua lucrările conform graficelor existente, astfel încât, lotul Mamaia să poată fi finalizat până la începutul sezonului estival.

Totodată, rămâne în vigoare restricționarea impusă de către Direcția Județeană pentru Cultură Constanța pentru zona cu potențial arheologic evidențiată de fragmentele ce pot proveni de la o epavă, dispersate pe o suprafață de 20 mp.

Utilizând cea mai modernă tehnologie specializată din lume – draga absorbant refulantă, va continua să extragă nisip de la o distanță de aproximativ 12 km și o adâncime de 25 de metri. Aceasta se conectează la o conductă submsersă în lungime de 2 km care asigură legătura cu țărmul mării și astfel va aduce pe plajă în total aproximativ 4,3 milioane metri cubi de nisip. Lotul 2 – Mamaia va fi înnisipat pe o lungime de 6.950 ml și se va crea o nouă porțiune de plajă de aproape 53 de ha.

Lotul 2 – Mamaia face parte din proiectul „REDUCEREA EROZIUNII COSTIERE, FAZA II (2014-2020),implementat de Administratia Bazinala De Apa Dobrogea-Litoral prin ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ „APELE ROMÂNE” și MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ȘI PĂDURILOR, însemnând lucrări de reducere a eroziunii costiere pentru 11 sectoare: stăvilarele Edighiol/Periboina, Mamaia, Tomis-Cazino, Agigea, Eforie, Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia– Venus- Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai.

Proiectul este cofinanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, Axa Prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor, Obiectiv specific 5.1 Reducerea efectelor și a pagubelor asupra populației cauzate de fenomenele naturale asociate principalelor riscuri accentuate de schimbările climatice, în principal de inundații și eroziune costieră.

Proiectul are o valoare de 3.805.641.720,80 de lei, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile eligibile obținute prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, iar restul de 15% este cofinanțat de la bugetul de stat. Durata de implementare a proiectului este 2015 – 2023.

                                                                                                                                                                                      




Bunuri contrafăcute, descoperite la PT Vama Veche!

În ultimele 24 de ore  poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche au descoperit, bunuri susceptibile a fi contrafăcute,  în valoare totală de peste 81.900 lei, inscripţionate cu numele unor mărci cunoscute.

  • În data de 03.03.2021, la Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, judeţul Constanţa, poliţiştii de frontieră au efectuat, pe sensul de intrare în ţară, controlul specific pasagerilor dintr-un autocar ce efectua transport regulat pe ruta Turcia – România.

    Astfel, polițiștii de frontieră au descoperit în cala destinată bagajelelor 65 articole de îmbrăcăminte, care purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.  Acestea  aparțineau unui cetăţean turc, în vârstă de 21 de ani care a declarat că a achiziţionat articolele din Turcia, fără a deține documente de provenienţă pentru bunurile transportate.

  • În data de 02.03.2021, 19.40, la acelaşi punct de trecere a frontierei, s-a prezentat pentru a intra în ţară, la volanul unui autoturism înmatriculat în România, un cetățean român, în vârstă de 38 de ani.

În urma controlului efectuat asupra autoturismului, poliţiştii de frontieră au descoperit, ascunse în bagajele bărbatului, 264 articole vestimentare. Toate bunurile purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

Persoana în cauză a declarat că a achiziționat bunurile din Turcia în scopul comercializării acestora.

  • De asemenea, în aceiaşi dată, poliţişti de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche, judeţul Constanţa au descoperit în cala destinată bagajelelor dintr-un autocar ce efectua transport regulat de persoane pe ruta Turcia – România, patru saci de culoare gri ce conţineau 441 articole vestimentare, susceptibile a fi contrafăcute.

Acestea aparțineau unui cetăţean turc, în vârstă de 22 de ani, care a declarat că a achiziţionat articolele din Turcia, însă nu a putut prezenta documente de provenienţă pentru bunurile transportate.

Toate produsele, în valoare de peste 81.900 lei , au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor, iar în cauză poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată.




Programul Național Școală după școală debutează în județul Constanța

Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial nr. 186 din 24 februarie 2021 Ordinul nr. 3.300 din 19 februarie 2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului național pilot de tip „Școala după școală”, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv.

Scopul principal al acestui programului național pilot este organizarea, în școlile cu clase de învățământ primar și gimnazial, de activități remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competențelor specifice, sporirea șanselor de succes școlar și de acces la niveluri superioare de educație și diminuarea riscului de părăsire timpurie a școlii , începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2020-2021.

Pentru a putea participa la Programul pilot de tip „Școala după școală” sunt eligibili elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate economic, care îndeplinesc cel puțin unul dintre următoarele criterii:

a) nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;

b) se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;

c) au nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

Înscrierea în acest program se realizează prin depunerea documentelor la unitatea de învățământ unde funcționează elevul până mâine, 3.03.2021. La nivelul județului Constanța s-au centralizat, până în prezent, solicitări pentru aproximativ 1000 de elevi.

În calitate de parteneri, facem apel la toate canalele media pentru a promova acest program alături de Inspectoratul Școlar Județean Constanța. Activitățile care se vor realiza vin în întâmpinarea nevoilor reale de pregătire a elevilor noștri și oferă o intervenție individuală, în funcție de progresul realizat de către fiecare elev în cadrul procesului educațional derulat până în prezent, conform condițiilor impuse de situația pandemică înregistrată la nivel național a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.




RAJA a semnat Contractul de lucrări rețele de apă și canalizare Năvodari și Mamaia Sat

Locuitorii din orașul Năvodari și localitatea Mamaia Sat vor beneficia de modernizarea infrastructurii de apă potabilă și de colectare și tratare a apelor uzate în urma derulării contractului de lucrări Rețele de apă și canalizare Năvodari și Mamaia Sat, județul Constanța. Contractul a fost semnat astăzi – 02 martie 2021 la sediul central al RAJA SA și face parte din Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA SA Constanța, derulat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor, sprijinit financiar de Comisia Europeană.

Consiliul Județean Constanța, așa cum s-a angajat, sprijină orice proiect investițional care conduce la o viață mai bună a oamenilor și contribuie la dezvoltarea județului nostru.  Năvodariul este o localitate dragă sufletului meu, mă bucur că v-ați îndreptat spre acea zonă; are nevoie de investiții și cred că împreună cu administrația de acolo vom identifica posibilățile de a aduce la parametrii normali tot ce înseamnă infrastructura de alimentare cu apă și de canalizare. Zona Năvodari și Mamaia Sat sunt foarte importante, ele făcând practic parte din prelungirea Constanței”, a declarat Mihai Lupu, președintele Consiliului Județean Constanța.

Prezent la semnarea acestui important contract pentru orașul Năvodari, primarul Florin Chelaru a ținut să precizeze: ”Acest proiect este gândit și așteptat de foarte mult timp, deoarece orașul Năvodari a dezvoltat în zona Mamaia Sat o stațiune de interes național, unde se impunea derularea unui astfel de proiect. Sunt mândru că sunt partener cu RAJA SA și că împreună vom putea demonstra că facem ceea ce am promis. Vreau să știți că antreprenorul are suportul meu total pentru a implementa acest proiect cu succes și voi urmări atent respectarea termenelor de execuție și calitatea lucrării”.  

Contractul de lucrări CL 5 – Rețele de apă și canalizare Năvodari și Mamaia Sat, județul Constanța are o valoare totală de 35.900.314,04 lei cu TVA și se va derula pe o perioadă de 18 luni. Investiția își propune să îmbunătăţească și să dezvolte infrastructura de apă şi apă uzată astfel încât să acopere necesitățile crescânde în aceste zone aflate într-o continuă expansiune demografică. 

Rețeaua de apă potabilă se va extinde și reabilita, prin înlocuirea conductelor, pe o lungime totală de peste 16,5 km, se vor realiza și moderniza 56 cămine de vane, 379 branșamente și 127 hidranți de incendiu subterani și se vor instala 9 senzori de presiune pe conducta magistrală de distribuție a apei. 

În ceea ce privește sistemul de colectare și epurare a apelor uzate, investiția va consta în reabilitarea și extinderea rețelei de canalizare pe o lungime de peste 13 km, construirea a 299 cămine de vizitare, mai mult de 500 racorduri de canalizare (inclusiv cămine de racord), 2 stații de pompare ape uzate cu căminele decantoare aferente și 1,2 km conducte de refulare noi.  

De asemenea, contractul prevede achiziționarea unui grup electrogen mobil complet echipat în vederea asigurării continuității alimentării cu energie electrică pe timpul desfășurării intervențiilor.

Obiectivele principale ale investiției sunt asigurarea continuității serviciilor furnizate, accesul la apă potabilă de calitate și reducerea riscurilor de poluare a mediului atât pentru populația din zonă cât și pentru turiștii care cresc semnificativ numărul consumatorilor în sezonul estival. 

Din cele 50 de contracte de lucrări aferente POIM, 4 se află în stadiul de recepție la terminarea lucrărilor și lunar închidem câte un contract. Este un proiect extrem de mare și de complicat. Sunt 91 de localități din 6 județe; numai în județul Constanța sunt 61 de localități, mai mult de 80% din valoarea proiectului se investește în județul Constanța, ceea ce înseamană că aceste investiții fac bine județului nostru. Despre proiectul de la Năvodari am făcut eforturi susținute și astăzi demarăm această investiție cu încrederea că vom reuși să rezolvăm problemele legate de apă și canal într-o zonă unde în sezonul estival este foarte mare aglomerație”, a precizat la sfârșitul evenimentului Aurel Presură, director general RAJA SA.     

Proiectul Regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a RAJA SA Constanța este cel mai reprezentativ proiect integrat din domeniul alimentării cu apă potabilă și al colectării/tratării apelor uzate aflat în implementare la nivel național. Acesta vizează investiții pe raza a celor 6 județe, din aria de operare și este structurat în cadrul a 50 contracte de lucrări și 4 contracte de servicii. Până în prezent au fost atribuite 38 de contracte (34 de lucrări şi 4 de servicii), cu o valoare totală de 1.185.732.359,74 lei. Alte 12 documentații de atribuire sunt publicate pe platforma SICAP având o valoare totală estimată de 494.228.260 lei, iar 3 documentaţii de atribuire urmează a fi publicate pe platforma SICAP pȃnă la sfârşitul lunii martie 2021, având o valoare totală estimată de 349.562.374 lei. Aceste investiții vor contribui la îndeplinirea obiectivelor privind calitatea apei destinate consumului uman conform directivelor europene (98/83/CE) și epurarea apelor uzate (91/271/EEC), concomitent cu conformarea utilităților la cerințele de mediu și îndeplinirea angajamentelor asumate de România prin Tratatul de Aderare.

Biroul de Comunicare 




Atenție, se oprește apa în zona Tomis Nord din municipiul Constanța!

    Ca urmare a desfășurării lucrărilor, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii de pe str. Ștefăniță Vodă, tronsonul delimitat de bd. Aurel Vlaicu și str. Badea Cârțan, Complexele Comerciale Vivo și Kaufland, precum și Spitalul Euromaterna.

    Totodată, în același interval orar se va furniza apă cu presiune scăzută utilizatorilor din zonele:

  • str. Ștefăniță Vodă, porțiunea cuprinsă de str. Badea Cârțan și Soveja, precum și unitățile militare din zonă;
  • str. Soveja, segmentul delimitat de str. Ștefăniță Vodă și ale. Zmeurei;
  • str. Badea Cârțan, str. Tulcei, ale. Fragilor, ale. Murelor, precum și cei arondați punctelor termice 46, 47, 48.

    Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonele afectate, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile la parametrii optimi în cel mai scurt timp. Totodată, rugăm toți utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.




Unitățile de învățământ din Limanu trec în Scenariul 1!

AVIZAT INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN CONSTANȚA   Inspector Școlar General Sorin Mihai   AVIZAT DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEȚULUI CONSTANȚA   Director Executiv Cristina Mihaela Schipor  

Propunere

privind modificarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitățile de învățământ din județul Constanța și structurile arondate

începând cu 01 martie 2021

Având în vedere prevederile Ordinului Ministerului Educației nr. 3235/04.02.2021 și Cercetării și Ministerului Sănătății nr. 93/04.02.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, propunem aplicarea modificării scenariilor de organizare și desfășurare a cursurilor, an școlar 2020-2021, conform tabelului următor:

Nr. crt. Municipiul/orașul/ comuna Unitatea de învățământ Scenariul inițial aprobat Scenariul propus Perioada până la care este valabil scenariul Observații
1 GRĂDINA ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 GRĂDINA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
2 GRĂDINA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL CHEIA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
3 GRĂDINA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL GRĂDINA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
4 LIMANU ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 LIMANU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
5 LIMANU GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL LIMANU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
6 LIMANU GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ’FRAŢII GRIMM’ 2 MAI 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
7 LIMANU ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 2 MAI 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
8 ION CORVIN ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ION CORVIN 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
9 ION CORVIN GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ION CORVIN 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
10 ION CORVIN GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL RARIŞTEA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
11 ION CORVIN GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ’CĂSUŢA FERMECATĂ’ VIILE 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
12 ION CORVIN ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIILE 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
13 TÂRGUŞOR ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 TÂRGUŞOR 3 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
14 TÂRGUŞOR GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL TÂRGUŞOR 3 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
15 CONSTANŢA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ’ROBOŢEL’ CONSTANŢA sistem online 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Finalizarea perioadei în care a fost aprobată prin Hotărârea CJSU nr.13/15.02.2021 perioada de suspendare a cursurilor „față în față”; Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori

Inspector școlar general,

Prof. Sorin MIHAI




Ministerul Sănătății se spală pe mâini: problema Maternității din Mangalia, în mâinile administrației locale. Primăria nu a reușit, de ani de zile, să găsească o soluție viabilă!

Biroul de presă al Ministerului Sănătății a remis, Ediției de Sud, un răspuns la întrebarea, firească, pe care am adresat-o în cursul zilei de miercuri: cine ar putea detona bomba cu ceas pe care stă Maternitatea din Mangalia? Răspunsul a fost unul tranșant: Primăria Mangalia a fost și rămâne singura în măsură să rezolve problema imobilului în care își desfășoară activitatea Maternitatea. Cum procesul cu Societatea Națională de Cruce Roșie a durat ani de zile, iar cursul dosarului în instanță a fost aproape întotdeauna unul defavorabil municipalității, onor reprezentanții administrației publice locale ar fi putut găsi o soluție: fie ar fi accesat fonduri europene, fie naționale sau chiar ar fi apelat la mila publicului din oraș. sau, ar fi oferit, ca troc, un imobil echivalent ca valoare celui donat de Regina Maria, Societății de Cruce Roșie.

Dar, cum de zeci de ani Mangalia nu a fost în stare să aibă o administrație locală care să construiască măcar un corp de școală nouă (nu pe hârtie, ca alte multe proiecte moarte încă din prima zi de lansare), cum am avea așteptări la construcția unui întreg spital, care să găzduiască Maternitatea și Urgențele pediatrice?

Iată răspunsul Ministerului Sănătății:  „Potrivit prevederilor din Hotărârea Guvernului nr. 529/2010 pentru aprobarea menţinerii managementului asistenţei medicale la autorităţile administraţiei publice locale care au desfăşurat faze-pilot, precum şi a Listei unităţilor sanitare publice cu paturi pentru care se menţine managementul asistenţei medicale la autorităţile administraţiei publice locale şi la Primăria Municipiului Bucureşti şi a Listei unităţilor sanitare publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistenţei medicale către autorităţile administraţiei publice locale şi către Primăria Municipiului Bucureşti, cu modificările și completările ulterioare, Spitalul Municipal Mangalia este unitate sanitară pentru care managementul asistenței medicale s-a transferat către autoritatea administrației publice locale”.




SNCRR, pentru „Ediția de Sud”: Pentru a nu pierde clădirea Maternității, „Crucii Roșii Române nu i s-a propus sau oferit un alt teren în compensare”!

La solicitarea ziarului Ediția de Sud, Societatea Națională de Cruce Roșie a avut amabilitatea să ne răspundă, cu promptitudine (adica în decurs de 24 de ore, spre deosebire de Primăria Mangalia, de la care încă așteptăm, de circa 10 luni, răspunsuri la o serie de întrebări adresate conform Legii 544), la solicitarea unui punct de vedere cu privire la clădirea Maternității Spitalului Municipal Mangalia:

Ce relații contractuale mai există între SNCRR și imobilul din curtea Spitalului Mangalia, care găzduiește Maternitatea?

Conform procesului verbal de licitație nr.99/17.09.2020 întocmit în baza dosarului de executare silită 99/2020, Societatea Națională de Cruce Roșie din România nu mai este proprietar al imobilului situat în str. George Emil Palade, nr.13, din Mangalia, jud. Constanța, respectiv LOT D  compus din teren și Spital Mangalia.

Anunțul găsit de dvs in mediul online nu aparține Crucii Roșii Române și nu face referire la terenul deținut de organizația noastră.

Îmi puteți spune cui a vândut Crucea Roșie imobilul la licitație?

Împotriva SNCRR a fost întocmit un dosar de executare, prin urmare Lot-ul D nu a fost scos la licitație de către SNCRR, ci de către Biroul de Executori. Pentru informații cu privire la cumpărător, vă rugam sa va adresați executorului judecătoresc întrucât organizația noastră nu are acces la aceste informații.

Primăria Mangalia a avut posibilitatea, in timpul procesului, să recupereze in vreun fel acest imobil și mă refer la o ofertă, de exemplu, de compensare cu un alt imobil, teren sau clădire?

LOT D (în discuție) a fost construit de SNCRR și a aparținut organizației noastre de la bun început. Acesta a fost preluat abuziv de către stat, ulterior SNCRR a înaintat un dosar de revendicare pentru LOTUL D, proces pe care l-am câștigat. Prin urmare, Spitalul Mangalia și terenul aferent nu a aparținut niciodată, în drept, Primăriei Municipiului Mangalia. Crucii Roșii Române nu i s-a propus sau oferit un alt teren în compensare. 




Consilierii locali, chemați în ședință de îndată azi, la 14.00!




Accident rutier la Olimp: un biciclist de 60 de ani a decedat

Astăzi, în jurul orei 05.40, polițiștii constănțeni au fost sesizați despre producerea unui accident rutier pe DN 39, în afara localității 23 August.

Din primele cercetări, s-a stabilit faptul că impactul s-a produs între o autoutilitară, condusă de un bărbat, de 32 de ani, și un biciclist.

În urma impactului a rezultat decesul bărbatului, de aproximativ 60-65 de ani, care se deplasa pe bicicletă.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




A fost prins autorul furtului dintr-o locuință din Eforie Sud!

La data de 24 februarie a.c., polițiști din cadrul Poliției stațiunii Eforie au fost sesizați de către un bărbat, de 36 de ani, cu privire la faptul că, în noaptea de 23/24 februarie a.c., persoane necunoscute ar fi pătruns în locuința sa din localitatea Eforie Sud, de unde ar fi sustras un televizor, un laptop, un joc și două console, precum și 5 pachete de cafea, mai multe produse cosmetice și o geacă de piele, prejudiciul fiind de aproximativ 6.000 de lei.

În urma cercetărilor, în scurt timp, polițiștii au identificat un bărbat, de 25 de ani, bănuit de comiterea faptei. Bunurile sustrase au fost recuperate în totalitate și predate părții vătămate.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt, bărbatul fiind reținut pentru 24 de ore și depus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.




ENEL întrerupe curentul electric la 2 Mai!

Vineri, 26 februarie, ENEL va intrerupe curentul electric în localitatea 2 Mai, cu sediul Primariei 2 Mai, respectiv pe strada Mihail Kogalniceanu (tronsonul delimitat de strazile Islazului si Dobrogeanu) – întrerupere parţialã, în intervalul 8.30-16.30.




Unitățile de învățământ din Mangalia trec în Scenariul 2: se va studia online!

În această seară, în cadrul CJSU a fost votată Hotărârea nr 24. Aceasta prevede schimbarea a 35 de scenarii de funcționare pentru unități din județ.

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA

HOTĂRÂRE

Având în vedere:

  • Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată și actualizată
  • Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, modificată și actualizată
  • Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
  • Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 35/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12februarie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
  • Prevederile HCNSU nr.50/26.10.2020, nr.5/03.02.2021 și nr.8/10.02.2021
  • Ordinul comun nr. 3235/93/04.02.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 al Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Sănătății
  • Adresa Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța nr. R 16825/23.02.2021
  • Propunerea privind scenariile de funcționare pentru 35unități de învățământ, înaintată de către Inspectoratul Școlar Județean Constanța

În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța

hotărăşte:

Art. 1 – Se aprobă propunerea privind modificarea a 35 scenarii de funcționare, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, având în vedere scăderea/creșterea ratei incidenței cumulate în ultimele 14 zile – 35scenarii.

Art. 2 – Inspectoratul Școlar Județean Constanța va comunica prezenta hotărâre tuturor unităților de învățământ din județul Constanța.

Art. 3 – Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța și unităților administrativ-teritoriale din județul Constanța.

AVIZAT INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN CONSTANȚA   Inspector Școlar General Sorin Mihai   AVIZAT DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEȚULUI CONSTANȚA   Director Executiv Cristina Mihaela Schipor  

Propunere

privind modificarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitățile de învățământ din județul Constanța și structurile arondate

începând cu 25februarie 2021

Având în vedere prevederile Ordinului Ministerului Educației nr. 3235/04.02.2021 și Cercetării și Ministerului Sănătății nr. 93/04.02.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, propunem aplicarea modificării scenariilor de organizare și desfășurare a cursurilor, an școlar 2020-2021, conform tabelului următor.

Nr. crt. Municipiul/orașul/ comuna Unitatea de învățământ Scenariul inițial aprobat Scenariul propus Perioada până la care este valabil scenariul Observații
1 SARAIU PJ – ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’NICOLAE MARALOI’ SARAIU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
2 SARAIU AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL DULGHERU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
3 SARAIU AR – ŞCOALA PRIMARĂ NR. 1 DULGHERU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
4 SARAIU AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL SARAIU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
5 EFORIE PJ – ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 EFORIE NORD 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
6 EFORIE GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL EFORIE NORD 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
7 EFORIE PJ – LICEUL TEORETIC ’CARMEN SYLVA’ EFORIE 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
8 EFORIE GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT ’ALBATROS’ EFORIE SUD 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
9 EFORIE  PJ – GRĂDINIŢA LUI ANDREI EFORIE NORD 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
10 MANGALIA PJ – COLEGIUL ECONOMIC MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
11 MANGALIA PJ – GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 7 MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
12 MANGALIA AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 1 MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
13 MANGALIA PJ – LICEUL TEHNOLOGIC ’ION BĂNESCU’ MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
14 MANGALIA PJ – LICEUL TEORETIC ’CALLATIS’ MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
15 MANGALIA AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 2 MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
16 MANGALIA PJ – ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’GALA GALACTION’ MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
17 MANGALIA PJ – ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
18 MANGALIA AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 4 MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
19 MANGALIA PJ -ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’SFÂNTUL ANDREI’ MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
20 MANGALIA AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.5 NEPTUN 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
21 MANGALIA PJ-ŞCOALA POSTLICEALĂ ‘FEG EDUCATION’ MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
22 MANGALIA PJ-ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ‘DIADA’ MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
23 MIHAIL KOGĂLNICEANU PJ-LICEUL TEORETIC ‘MIHAIL KOGĂLNICEANU’ MIHAIL KOGĂLNICEANU 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
24 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL IAS MIHAIL KOGĂLNICEANU 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
25 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 1 ‘DELFINAŞUL’ MIHAIL KOGĂLNICEANU 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
26 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 2 ‘PITICOT’ MIHAIL KOGĂLNICEANU 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
27 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 3 ‘PINOCHIO’ MIHAIL KOGĂLNICEANU 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
28 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL UA SIBIOARA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
29 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL PALAZU MIC 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
30 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR -GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL PIATRA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
31 MIHAIL KOGĂLNICEANU AR – ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 PIATRA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
32 MANGALIA PJ – ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 MANGALIA 1 Suspendare cursurile „față în față”, continuare online Până la data de  09.03.2021 se suspendă cursurile „față în față” Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021, art.9
33 MANGALIA AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 3 MANGALIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
34 TÂRGUŞOR PJ – ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 TÂRGUŞOR 2 3 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este mai mare de 3/1.000 locuitori
35 TÂRGUŞOR AR – GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL TÂRGUŞOR 2 3 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este mai mare de 3/1.000 locuitori

Inspector școlar general,

Prof. Sorin MIHAI




7 martie – Kebab la Hagieni!

Consilierul local Ozghiun Menabit organizează, pe 7 martie, în Hagieni, un grătar pentru copiii satului, la care sunt invitați să participe, ca voluntari, toți cei ce iubesc tradițiile dobrogene.




Pasionații de kitesurfing și cei de sailing au, de ieri, o stație Holfuy la Mangalia!

Dacă nu pentru altceva, Mangalia ar putea deveni, în scurt timp, un punct de atracție pentru pasionații de kitesurfing. Începând de ieri, pe malul mării, a fost amplasată o stație de vânt și temperatură, prezentă permanent pe aplicațiile internaționale Windguru și Holfuy.

Stația a fost achiziționată de un grup de pasionați de kitesurfing din Mangalia, sprijiniți, financiar, de Razvan Ion, om de afaceri din localitate. „Stația este extrem de utilă atât pentru fanii sportului cu zmeul pe mare, cât și pentru noi, cei ce deținem veliere. Auzisem de o astfel de stație și știam că băieții vor să cumpere una, dar nu aveau suficienți bani, așa că am contribuit și eu financiar, mai ales că am reușit să o achiziționăm prin firma mea, intracomunitară, la un preț avantajos. Cu ajutorul acestei stații vom putea ști, în timp real, temperatura aerului, curenții, puterea vântului, direcția lui etc. Într-un cuvânt, prin montarea acestei stații, am făcut din Mangalia un punct pe harta mondială a kitesurfingului, dar și a sailingului”, a declarat, pentru „Ediția de Sud”, Răzvan Ion.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA



MINI-SPECTACOL DE DRAGOBETE PENTRU VOI, DIN PARTEA TRUPEI DE DANSURI „FRESH“ A CENTRULUI DE PLASAMENT „DELFINUL“ DIN AGIGEA

Trupa de dansuri „Fresh“ a Centrului de Plasament „Delfinul“ din Agigea a susținut un mini-spectacol virtual cu ocazia zilei de 24 Februarie, sărbătoarea românească a dragostei și a iubirii.

Copiii au pregătit și un dans special ce prezintă o poveste despre dragoste și încredere.

Trupa „Fresh“ s-a înființat în anul 2016, totul pornind de la o simplă joacă. Dansul era, pe atunci, doar o modalitate prin care copiii se recreau însă, în scurt timp, a devenit o provocare asumată care a atras după sine participări la concursuri locale, naționale și internaționale, multe cupe, diplome și medalii. Acum, pentru copii, orice concurs de la care nu pleacă măcar cu un premiu, este o dezamăgire imensă și un motiv de a se antrena și mai mult pentru următoarea competiție. Palmaresul trupei în nici 5 ani de există este uimitor: „sunt 127 de trofee, 30 de diplome de participare și 500 de medalii, iar medalii de participare, 80“, a declarat antrenorul trupei, Chenan Iomer.

Mai în glumă, mai în serios, copiii spun că el, CHENAN, ar fi, de fapt, omul „vinovat“ pentru tot, fie că e vorba despre lucruri bune, fie că este vorba despre lucruri mai puțin bune: Chenan este de vină că nu se potrivesc costumele, este de vină și atunci când copiii sunt obosiți, sau când muzica nu se aude așa cum trebuie, când decorul nu este complet etc. Acestea sunt doar glume din interiorul trupei. De fapt, toți îi sunt recunoscători pentru timpul pe care și-l dedică trupei și pentru toate eforturile pe care le face pentru ei.  

Trupa avea 6 membrii dar, acum, a rămas cu 5 pentru că Sibel a renunțat – a dat dansul pe desen. Și pentru asta, se pare că tot Chenan este de vină, pentru că el, împreună cu ceilalți educatori a descoperit talentul lui Sibel, și tot el o sprijină să se pregătească să participe, anul acesta, la o serie de competiții de pictură. „Educatorii și cu dl. Chenan mă sprijină să continui pe partea cu desenul și pictura. Da, tot dl. Chenan este vinovat și pentru aceste lucruri“, zâmbește Sibel. Fata participă la cursuri de pictură on-line cu un voluntar al Asociației „Ajungem Mari“.

Nuțica este una dintre membrele trupei în care Chenan își pune mari speranțe. Fata povestește că pasiunea pentru dans a descoperit-o aici, la centru, în urmă cu ceva ani. „Aveam 6 ani atunci. M-am gândit că ar fi bine să încep să fac și eu ceva. Stăteam prea mult la televizor. Am început să dau drumul la muzică și am început să dansez“, spune Nuțica. Nu mai știe la câte concursuri a participat, nici câte medalii are. Le-a pierdut socoteala. „Sunt multe. Sunt foarte multe“, spune Nuțica.

Cupele, diplomele și medaliile trupei Fresh sunt așezate la locuri de cinste: pe holul centrului, în biroul șefului centrului de plasament, dar și în sala de antrenamente, iar spațiile devin acum neîncăpătoare pentru toate. Trupa are un repertoriu format din dansuri populare, dansuri moderne, salsa, cha-cha, merengue, zumba, dans sportiv, contemporan și balet.

Chenan realizează toate coregrafiile trupei împreună cu toți copiii. Fiecare are câte o idee, un cuvânt de spus și este ascultat.




Un elev al Colegiului Economic a primit un pumn în plină figură. Agresorul are aceeași vârstă cu victima!

Un adolescent de 16 ani a ajuns, astăzi, la Spitalul de Urgenta Constanța, fiind rănit în urma unei altercații cu un tânăr de aceeași varsta. Potrivit martorilor la eveniment, băiatul, elev al Colegiului Economic Mangalia, a primit un pumn în plină fata. Întâmplarea a avut loc chiar în fața unității de învățământ.

Băiatul rănit a fost transportat la Constanța pentru investigații amănunțite.

Vom reveni cu amanunte.

Punctul de vedere oficial al IPJ Constanța:

Astăzi, în jurul orei 14.30, polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia au fost sesizați cu privire la faptul că un tânăr, de 16 ani, ar fi fost agresat fizic, în timp ce se afla pe strada Oituz din municipiul Mangalia.

Polițiștii au identificat agresorul, fiind vorba despre un alt tânăr de 16 ani, din Mangalia, care ar fi recurs la acest gest, ca urmare a unui conflict spontan.

Persoana vătămată a fost transportată la spital conștientă, pentru investigații de specialitate.

Polițiștii efectuează cercetări în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de lovirea sau alte violențe.




Unitățile de învățământ din Albești și Costinești trec în Scenariul 1!

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA

HOTĂRÂRE

Având în vedere:

  • Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată și actualizată
  • Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, modificată și actualizată
  • Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
  • Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 35/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 februarie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
  • Prevederile HCNSU nr. 50/26.10.2020, nr. 5/03.02.2021 și nr. 8/10.02.2021
  • Ordinul comun nr. 3235/93/04.02.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 al Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Sănătății
  • Adresa Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța nr. R 16825/21.02.2021
  • Propunerea privind scenariile de funcționare pentru 33 unități de învățământ, înaintată de către Inspectoratul Școlar Județean Constanța

În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța

hotărăşte:

Art. 1 – Se aprobă propunerea privind modificarea a 33 scenarii de funcționare, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, după cum urmează:

Art. 1.1 Modificarea scenariilor având în vedere scăderea/creșterea ratei incidenței cumulate în ultimele 14 zile – 32 scenarii;

Art. 1.2 Suspendarea activității unei unități de învățământ – 1 scenariu.

Art. 2 – Inspectoratul Școlar Județean Constanța va comunica prezenta hotărâre tuturor unităților de învățământ din județul Constanța.

Art. 3 Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța și unităților administrativ-teritoriale din județul Constanța.

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PREFECT

SILVIU-IULIAN COȘA

Propunere

privind modificarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitățile de învățământ din județul Constanța și structurile arondate

începând cu 23 februarie 2021

Având în vedere prevederile Ordinului Ministerului Educației nr. 3235/04.02.2021 și Cercetării și Ministerului Sănătății nr. 93/04.02.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, propunem aplicarea modificării scenariilor de organizare și desfășurare a cursurilor, an școlar 2020-2021, conform tabelului următor.

Nr. crt. Municipiul/ orașul/ comuna Unitatea de învățământ Scenariul inițial aprobat Scenariul propus Perioada până la care este valabil scenariul Observații
1 ALBEŞTI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’ION CREANGĂ’ ALBEŞTI 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
2 ALBEŞTI GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ALBEŞTI 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
3 ALBEŞTI GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ARSA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
4 ALBEŞTI GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL COTU VĂII 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
5 ALBEŞTI ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 COTU VĂII 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
6 ALBEŞTI GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL VÂRTOP 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”  
7 COSTINEŞTI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’MIHAI EMINESCU’ COSTINEŞTI 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
8 COSTINEŞTI GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL ’PINOCHIO’ COSTINEŞTI 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
9 COSTINEŞTI ŞCOALA PRIMARĂ ’ION CREANGĂ’ SCHITU 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
10 CUMPĂNA GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT ’FLORILOR’ CUMPĂNA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
11 CUMPĂNA GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT ’SFÂNTA MARIA’ CUMPĂNA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
12 CUMPĂNA LICEUL TEHNOLOGIC ’NICOLAE DUMITRESCU’ CUMPĂNA 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
13 TECHIRGHIOL GRĂDINIŢA SPECIALĂ SANATORIU TECHIRGHIOL 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
14 TECHIRGHIOL ŞCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ SANATORIU TECHIRGHIOL 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
15 TECHIRGHIOL LICEUL TEORETIC ’EMIL RACOVIŢĂ’ TECHIRGHIOL 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
16 TECHIRGHIOL GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 1 ’PINOCCHIO’ TECHIRGHIOL 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”  
17 TECHIRGHIOL GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR. 2 TECHIRGHIOL 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
18 TECHIRGHIOL GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT TECHIRGHIOL 2 1 Pe parcursul anului școlar Rata incidenței cumulate este sub 1/1000 de locuitori și asigurarea condițiilor pentru învățământ „față în față”
19 CIOCÂRLIA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CIOCÂRLIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
20 CIOCÂRLIA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL CIOCÂRLIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
21 CIOCÂRLIA DE SUS GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL CILACER CIOCÂRLIA 1 Suspendat activitatea     –     –
22 CIOCÂRLIA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL CIOCÂRLIA DE SUS 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
23 CIOCÂRLIA ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 CIOCÂRLIA DE SUS 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
24 COGEALAC LICEUL TEHNOLOGIC COGEALAC 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
25 COGEALAC GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL COGEALAC 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
26 COGEALAC ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’CRISTEA CARAMAN’ COGEALAC 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
27 COGEALAC GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL RÂMNICU DE JOS 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
28 COGEALAC ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 RÂMNICU DE JOS 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
29 COGEALAC GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL TARIVERDE 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
30 COGEALAC ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TARIVERDE 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
31 GRĂDINA ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 GRĂDINA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
32 GRĂDINA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL CHEIA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori
33 GRĂDINA GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL GRĂDINA 1 2 Cf ORDIN ME nr. 3235/2021 și MS nr. 93/2021 până la modificarea ratei incidenței cumulate Rata incidenței cumulate este între 1-3/1.000 locuitori

Inspector școlar general,

Prof. Sorin MIHAI