ENEL stinge lumina la Mangalia și Tuzla!

Enel va întrerupre curentul electric luni, 11 ianuarie, în Municipiul Mangalia, între orele 10.00-12.30, pe strada Rozelor, bloc C16, Complex COOP (frizerie, cizmarie, coafor); bloc C18A, C18B, Centrala Termicã nr. 10 – GOLDTERM, Magazin „PROFI”, bloc C13, bloc C14, bloc C15, bloc C17B si Magazine parter; bloc C17bA; bloc A1; Bloc C12; Bloc C3, Coafor – întrerupere totalã.

Joi 14 ianuarie, va fi întrerupt curentul între orele 9.00-17.00, în localitatea Tuzla, cu strãzile: Televiziunii, Lacului, Baltii, Eternitãtii, Nufarului, Stadionului, Jupiter, Venus, Neptun, Olimp, Soarelui, Interioara, Alexandru Ioan Cuza, Mircea Cel Batran, Farului, Nicolae Bãlcescu, Pinului, Cerealelor, Ioan Vodã și Recoltei – întrerupere totalã.




Dr. Horia Mihai Nicolae, de la Spitalul Municipal Mangalia, a încetat din viață!

136941349_145667387355928_7681447427403161089_n

Colectivul Spitalului Municipal Mangalia anunță cu adânca tristețe trecerea în neființă a cunoscutului medic ortoped, dr. Horia Mihai Nicolae. Dispariția prematură a colegului nostru este un adevărat șoc pentru lumea medicală din județul Constanta și mai ales pentru Ortopedia dobrogeana. La spitalul municipal Mangalia, dr. Nicolae activa de mai mulți ani, timp in care a făcut efectiv minuni pentru pacienții săi. În calitate de șef al Secției Ortopedie-Traumatologie, era mereu la datorie, își trata colegii și pacienții, deopotrivă, cu respect și altruism. Întreg personalul Spitalului nostru transmite condoleanțe și regrete eterne familiei îndurerate! Odihnă veșnică în lumea celor drepți, dragul nostru coleg!

Sursa: Spitalul Municipal Mangalia – Oficial, Facebook




Patru persoane decedate și cinci rănite grav, în 2020, pe DN39!

În perioada 3 – 4 ianuarie a.c., polițiști din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene al Serviciului Rutier au desfășurat acțiuni pe linia prevenirii accidentelor rutiere, pe DN 39 (Constanța – Mangalia) și DN 22 (Lumina – Tulcea).
Din analizele efectuate, s-a constatat faptul că printre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere pe aceste drumuri se numără viteza neregulamentară, depășirea neregulamentară și alte preocupări de natură a distrage atenția conducătorului auto (folosirea telefonului mobil).
Polițiștii rutieri au acționat în 8 zone, fiind aplicate 167 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de peste 100.000 de lei, dintre care 151 pentru depășirea limitei de viteză admisă.
Totodată, au fost reținute 7 permise de conducere, dintre care 5 pentru depășirea cu peste 50 km/h a limitei de viteză admisă pe sectorul de drum respectiv.
Exemplu:
La data de 3 ianuarie a.c., în jurul orei 10.30, polițiștii rutieri au depistat un bărbat, de 25 de ani, care a condus un autoturism pe DN 22 având viteza de 153 km/h pe un sector de drum cu limita de viteză de 100 km/h.
Persoana în cauză a fost sancționată contravențional cu amendă în valoare de 1.305 lei, fiindu-i totodată reținut permisul de conducere pe o perioadă de 90 de zile.


În anul 2020, pe DN 39 au fost înregistrate 47 de accidente rutiere, soldate cu 4 persoane decedate, 5 persoane rănite grav și 40 de persoane rănite ușor.
Totodată, pe DN 22 au fost înregistrate, anul trecut, 24 de accidente rutiere, soldate cu 5 persoane decedate, 2 persoane rănite grav și 26 de persoane rănite ușor.


Astfel de acțiuni vor continua și în perioada următoare.
Polițiștii rutieri vă recomandă să respectați regimul legal de viteză.




Faza 1 a campaniei de vaccinare a demarat și în județul Constanța

 

Astăzi, 4 ianuarie a.c., a demarat faza 1 a campaniei de vaccinare împotriva SARS-CoV-2, în care au fost incluse persoane din corpul medical.

La nivelul județului, au fost stabilite 6 centre de vaccinare pentru personalul medical: Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei”, Spitalul Municipal Mangalia, Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia, Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord, Spitalul Municipal Medgidia și Spitalul Militar de Urgență „Al. Gafencu” SMMIT.

În funcție de necesități, autoritățile au în vedere deschiderea altor două centre de vaccinare, respectiv la Spitalul Orășenesc Cernavodă și Spitalul Orășenesc Hârșova.

Peste 4.000 de oameni din domeniile sănătății și social – sistem public și privat, urmează să fie imunizați. 

Dozele folosite în faza 1 fac parte din tranșa de vaccinuri sosită în țară pe data 29 decembrie 2020. Fiind centru regional de depozitare (în schema națională sunt 6 astfel de centre), județului Constanța i-a fost alocat un total de 8.775 de doze, care au fost împărțite inclusiv în Tulcea, Brăila, Galați, Buzău și Vrancea.

Transportul flacoanelor a început în cursul nopții trecute și a fost făcut în condiții optime de siguranță, la temperaturile recomandate, fiind folosite vehicule și lăzi frigorifice speciale. 

Astăzi, 4 ianuarie a.c., au fost distribuite 975 de doze, după cum urmează: 

  • Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” – 200 (3 echipe de vaccinare)
  • Spitalul Municipal Mangalia – 150 (2 echipe de vaccinare)
  • Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia – 100 (2 echipe de vaccinare)
  • Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord – 245 (3 echipe de vaccinare)
  • Spitalul Municipal Medgidia – 80 (o echipă de vaccinare)
  • Spitalul Militar de Urgență „Al. Gafencu” SMMIT – 200 (2 echipe de vaccinare)

La ora 11:00, situația fazei 1 a campaniei de vaccinare arăta astfel:

  • Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” – 107 persoane vaccinate
  • Spitalul Municipal Mangalia – 33 persoane vaccinate
  • Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia – 36 persoane vaccinate
  • Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord – 50 persoane vaccinate
  • Spitalul Municipal Medgidia – 0 persoane vaccinate (începe mâine, 5 ianuarie)
  • Spitalul Militar de Urgență „Al. Gafencu” SMMIT – 28 persoane vaccinate

Obiectivul Fazei 1 este de a realiza vaccinarea personalului medico-sanitar, în vederea limitării transmiterii SARS-CoV-2 și asigurarea imunizării acestei categorii esențiale de personal. Se adresează întregului personal care încadrează rețeaua sanitară națională, respectând principiul acordului liber consimțit, cu respectarea indicațiilor și contraindicațiilor precizate în prospectul produsului. Personalul medico-sanitar din zona de responsabilitate a unităților medico-sanitare în care au fost organizate centre de vaccinare se prezintă pentru vaccinare în aceste centre, pe bază de planificare/programare realizată de conducerea instituției în care este organizat centrul de vaccinare.

În schema actuală, pentru următoarele etape, la nivelul județului Constanța a fost stabilit un număr de 19 centre de vaccinare, dintre care două în municipiul Constanța. Trebuie menționat că cele două centre din municipiu vor avea, în total, 32 de cabinete. În fiecare cabinet va exista o echipă formată din patru persoane (un medic, doi asistenți și un registrator). În municipiul Constanța, aproximativ 64.000 de oameni au vârsta de peste 65 de ani. 

Astfel de centre vor funcționa în mai multe localități din județul Constanța, după cum urmează: Medgidia, Mangalia, Năvodari, Cernavodă, Ovidiu, Valu lui Traian, Eforie, Cumpăna, Hârșova, Mihail Kogălniceanu, Cogealac, Negru Vodă, Cobadin, Techirghiol și Băneasa.

„Am intrat într-o etapă foarte importantă, în care o pondere mare a celor din personalul medical au oportunitatea să se imunizeze. Este o reală necesitate să-i avem sănătoși pe cei care se ocupă de persoanele aflate în nevoie și va fi un semnal puternic pentru întreaga societate, pentru că oamenii vor avea încredere din ce în ce mai mare în această campanie de vaccinare și în beneficiile ei. Am fost pe teren, am fost alături de oamenii care se ocupă direct, zi și noapte, de organizarea campaniei de vaccinare. Totul decurge foarte bine, iar astăzi, atât la Spitalul Militar, cât și la cel din Eforie Nord, locuri în care am fost personal, am observat că toți cei programați s-au prezentat la ora stabilită, au primit prima doză de vaccin și nu au fost reacții adverse”, a declarat Silviu-Iulian COȘA, prefectul județului Constanța.

 

Faza 1 a campaniei de vaccinare a fost precedată de Faza 0, desfășurată la finalul anului trecut, pe parcursul căreia au primit prima doză de vaccin cei din personalul Spitalului Clinic de Boli Infecțioase și Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie, în număr total de 260 de beneficiari.

 

NOTĂ: Datele prezentate sunt într-o continuă dinamică, astfel că, la următoarele comunicări pe această temă, pot apărea modificări.




Au fost reluate zborurile spre Marea Britanie!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de astăzi, 3 ianuarie 2021, Hotărârea numărul 1
privind aprobarea listei țărilor/zonelor/teritoriilor de risc epidemiologic pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea.
Pe lângă actualizarea listei statelor și zonelor considerate ca fiind cu risc crescut epidemiologic, Hotărârea prevede reluarea zborurilor către și dinspre Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
De asemenea, persoanele care vin din acest stat trebuie să intre în carantină, ori sa aibă un test negativ la Covid-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înainte de intrarea în România.
Lista statelor cu risc epidemiologic ridicat:

 




Primăria Mangalia nu are Birou Mass Media: iată de ce adresăm, public, o serie de întrebări, firmei de consultanță care ar fi trebuit să ne răspundă acum jumătate de an!

Cu mai bine de jumatate de an, adresam Primăriei Mangalia o serie de întrebări, la care, și la ora actuală, așteptăm, cu sufletul la gură, răspunsurile. Atunci, aflați în plină campanie electorală și extrem de sensibili în fața unor întrebări supărătoare pentru domniile lor, reprezentanții primăriei s-au mulțumit să ne transmită că instituția nu are un purtător de cuvânt, care să se învrednicească să răspundă le ele. Reamintim cititorilor noștri că Primăria Mangalia este printre puținele sau, poate, singura instituție publică din țara care, la un municipiu de 40.000 de locuitori nu are un Birou Mass-Media.

Dar, are, în același timp, mai multe contracte de consultanță, pe bani deloc, puțini, cu firme care sunt obligate să răspundă întrebarilor ziariștilor, fie ele și incomode. Iată, în continuare, întrebările adresate de Editia de Sud „transparentei” primării Mangalia, pe marginea unor subiecte de interes public, in baza Legii 544/2001:

 

În atenția Biroului Mass Media,

 

Prin prezenta va adresez, atașat, o serie de întrebări, conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare:

 

 

  1. Acordarea burselor elevilor din Municipiul Mangalia trenează de două trimestre. Toți directorii contactați de noi afirmă că au fost trimise listele cu beneficiarii acestora. Când vor fi acordate, efectiv, bursele pentru anul scolar încheiat (o data exactă, daca este posibil)?
  2. În urma plângerilor formulate de mai mulți cetățeni din Municipiul Mangalia, vă adresăm întrebările: când vor fi reluate lucrările din zona Coloniști și Negru Vodă? Care sunt datele limită ale lucrărilor din Mangalia și stațiuni?
  3. Ce ne puteți spune despre yachtul primăriei Mangalia: unde se află acesta în momentul de față, care sunt sumele încasate în urma închirierii acestuia de la cumpărare și până azi, potrivit destinației sale inițiale? Unde se pot adresa cetățenii Mangaliei și/sau turiștii care vor să beneficieze de serviciile Heracleei?
  4. Unde pot fi accesate TOATE declarațiile de avere ale angajaților primăriei și consilierilor locali, întrucât termenul limită de depunere a acestora a expirat de câteva săptămâni, iar pe site-ul primăriei acestea nu figureaza decât într-o foarte mică măsură?
  5. Care este termenul la care va demara construcția noului corp de clădire al Școlii Gala Galaction? Dar cel al finalizării proiectului și care este valoarea acestuia?
  6. Care este termenul limită la care se va da în folosință clădirea aflată în zona Barăci și dezafectata de 12 ani încoace?
  7. Puteti confirma/infirma zvonul suspendării vânzării locuințelor ANL sau al majorării sumelor votate în Consiliul Local Mangalia pentru beneficiari?
  8. Ne puteți oferi un răspuns cu privire la suspendarea vânzării locuințelor din blocurile D01, 02, 03, precum și a celor de pe M.I. Dobrogeanu, toate realizate de constructorul Mivan Kier (de ce s-a sistat vânzarea lor și dacă se vor mai vinde, pe viitor)
  9. Care este stadiul achiziționării autobuzelor electrice și când vor intra acestea pe traseu?
  10. Ne puteți spune care va fi propunerea de preț pentru gigacalorie pentru sezonul rece 2020-2021 și cât va plăti populația din acest cost?
  11. Ce se întâmplă cu blocurile finalizate din Dobrogea I, zona Barăci și cel de la fostul Șantier Militar? Ce liste vor fi luate în considerare la o eventuală repartiție a acestora?

 

Data,

 

22 iunie 2020

 

www.editiadesud.ro

 

 




Mâine începe faza 1 din vaccinarea anti-Covid. Spitalul și Sanatoriul Mangalia, centre pentru vaccinarea personalului medical!

Luni, 4 ianuarie 2021, va începe în județul Constanța faza 1 de vaccinare anti-Covid, mai exact vaccinarea personalului medical.

Vor exista șase centre pentru vaccinarea personalului medical: Spitalul Municipal Mangalia, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța, Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia, Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord, Spitalul Municipal Medgidia și Spitalul Militar de Urgență „Al.Gafencu” SMMIT.

În prima zi se vor distribui 975 de doze: Spitalul Municipal Mangalia 150, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța 200, Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia 100, Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord 245, Spitalul Municipal Medgidia 80 și Spitalul Militar de Urgență „Al.Gafencu” SMMIT 200.

 




Municipiul Constanța iese din carantină în această seară, de la ora 20:00!

După 42 de zile în care a fost sub carantină zonală, municipiul Constanța revine la restricțiile specifice stării de alertă, actualizată prin Hotărâre de Guvern. Ieșirea din carantină se va face începând cu ora 20:00.

 

Astfel, cetățenii municipiului, dar și cei care tranzitează sau se află în Constanța, nu vor mai fi nevoiți să completeze declarații pe propria răspundere, în intervalul orar 05:00 – 23:00. Vor rămâne în vigoare restricțiile de circulație existente la nivelul întregului teritoriu național, în intervalul 23:00 – 05:00. Mai jos, pot fi consultate modelele de declarație și adeverința angajator.

 

https://stirioficiale.ro/storage/0611_Model%20Declaratie%20proprie%20Raspundere.pdf

https://stirioficiale.ro/storage/0611_Adeverinta%20pentru%20angajatori.pdf

 

Ieșirea municipiului Constanța din carantină înseamnă și ridicarea restricțiilor impuse pentru centrele comericale. Începând de mâine, 2 ianuarie a.c., ele vor putea funcționa și în zilele de weekend și în sărbătorile legale. Programul de funcționare se va încheia, cel mai târziu, la ora 21:00.

 

Activitatea unităților de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este interzisă. Acestea își vor relua funcționarea, dar doar pe terase, măsură care, de altfel, se aplică la nivelul întregului județ, întrucât recent a fost constatată oficial de CJSU rata de incidență de peste 3/1.000 locuitori pe județul Constanța. 

 

NOTĂ: Restaurantele vor fi deschise la interior DOAR dacă, la 14 zile de la constatarea incidenței peste 3/1.000 locuitori, aceasta va fi mai scăzută față de indicele amintit. Spre exemplu, dacă pe data de 14 ianuarie a.c. rata de incidență va fi între 1,5/1.000 și 3/1.000, atunci restaurantele vor fi deschise și la interior, la o capacitate de 30%.

 

Toate prevederile aplicabile pentru un județ în care a fost constatată rata de incidență peste pragul de 3/1.000 de locuitori, pot fi consultate în Anexa 4 a Hotărârii nr. 120 a CJSU – https://ct.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/39/2020/12/H120-incidenta-judet.pdf

 

La data de 1 ianuarie a.c., rata de incidență pe municipiul Constanța este de 4,42. Rata a scăzut constant în ultimele săptămâni, cu precădere în ultimul ciclu de carantină propus de CJSU și avizat de autoritățile centrale.

 

Pe 20 noiembrie, ziua în care municipiul a intrat în carantină, rata de incidență era de 9,35. La începutul celui de-al doilea ciclu de carantină, pe 4 decembrie, rata de incidență a consemnat o creștere – 10,33 . Iar pe data de 18 decembrie, când Constanța a pornit în a treia etapă de carantină, rata înregistra un indice de 8,65.

 

„Am avut parte de o lună și jumătate cum nu și-a dorit cineva vreodată. Știu că a fost frustrant pentru mulți constănțeni să se simtă limitați, obligați să respecte niște prevederi dure. Dar a fost singura soluție pentru revenirea la o stabilitate. Măsurile au avut un caracter gradual, astfel încât, după fiecare nou pachet de măsuri sau după fiecare intensificare a acestora, să putem evalua rezultatele și să decidem dacă este nevoie, sau nu, de pasul următor.

 

Sunt conștient că Instituția Prefectului nu a câștigat capital de imagine, nu a împăcat multă lume, dar nu acesta este obiectivul nostru. Rolul autorităților este să ia măsurile necesare siguranței cetățeanului, chiar dacă acestea, uneori, sunt nepopulare. Iar, pe această cale, le transmit constănțenilor să fie în continuare resposabili, pentru că amenințarea nu a trecut. Dacă rata de infectare va crește, din nou, nu excludem reintrarea în carantină. Totuși, sper că oamenii au văzut cât de obositor este să trăiești sub o astfel de presiune, timp de o lună și jumătate, iar acest lucru poate cântări mult în acțiunile lor viitoare, care vor fi ceva mai cumpătate și rezervate.

 

Închei prin a vă ura un an nou bun și să nu uităm că mai trebuie să avem răbdare. Așa cum mulți au spus-o, simțim că suntem la începutul sfârșitului acestei pandemii. Până învingem, împreună, acest flagel, fac apel la conștiința voastră și la resposabilitatea fiecărui constănțean”, a declarat Silviu – Iulian COȘA, prefectul județului Constanța.

 

      




Începe faza 1 a vaccinării anti-Covid, la Constanța – vaccinarea personalului medical!

 

Luni, 4 ianuarie 2021, va începe în județul Constanța faza 1 de vaccinare anti-Covid, mai exact vaccinarea personalului medical.

Vor exista șase centre pentru vaccinarea personalului medical: Spitalul Clinic de Boli Infecțioase, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța, Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia, Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord, Spitalul Municipal Medgidia și Spitalul Militar de Urgență „Al.Gafencu” SMMIT.

Până în acest moment discutăm despre 4304 de oameni care lucrează în domeniile sănătății și social – sistem public și privat, care și-au exprimat dorința de a fi vaccinați.

Astăzi, 30 decembrie, s-a încheiat faza zero a vaccinării la Spitalul de Boli Infecțioase. În total, 260 de persoane au fost vaccinate, astfel:

Ziua 1 (27 decembrie): 55 de persoane
Ziua 2 (28 decembrie): 60 de persoane
Ziua 3 (29 decembrie): 120 de persoane
Ziua 4 (30 decembrie): 25 de persoane

Menționăm că un flacon conținând 5 doze de vaccin a fost raportat la pierderi.




Dezbatere publică „online” pentru înființarea noului cimitir din Mangalia

Teoretic, mâine, 29 decembrie, la orele 10.00, ar trebui să aibă loc dezbaterea publică pe marginea înființării noului cimitir al Mangaliei, situat pe strada Oituz, nr. 107. Potrivit reprezentanților administrației publice, dezbaterea  ar urma să aibă loc on-line, dar, ca și în cazul ședințelor de consiliu, în anunțul postat pe site-ul primăriei, nu figurează nicio adresă pe care, cei interesați, ar putea-o accesa.

Menționăm, totodată, că dezbaterea publică nu a fost anunțată mijloacelor de informare în masă.

 

 

Documentație cimitir – PUZ, Anunț, etc.

 




Impact intre doua autoturisme, pe Soseaua Constantei!

În cursul zilei de astăzi, în jurul orei 12.30, polițiștii rutieri au fost sesizați despre producerea unui accident rutier pe strada Constanței din municipiul Mangalia.

Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că impactul s-a produs între 2 autoturisme, conduse de un bărbat de 52 de ani, respectiv un bărbat de 33 de ani. În urma accidentului rutier, a rezultat vătămarea corporală ușoară a două pasagere (23 și 53 de ani).

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




Mâine, se întrerupe curentul electric la Saturn!

ENEL va întrerupe curentul electric mâine, mați, 29 decembrie, în stațiunea Saturn, la blocurile CP1 și CP2, între orele 8.30-16.30.




Platforma pentru programarea online la vaccinare – disponibilă de astăzi

Platforma informatică care permite programarea persoanelor pentru vaccinarea împotriva COVID-19 – https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ – este operațională. Începând de astăzi, 28 decembrie a.c., în conformitate cu Strategia de vaccinare împotriva COVID-19, se pot planifica la vaccinare persoanele din etapa 1, respectiv lucrătorii din domeniile sănătate și social, urmând să se activeze accesul în aplicație și pentru celelalte două grupe de vaccinare (grupa a II-a – populația cu grad de risc și lucrătorii care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale și grupa a III-a – populația generală). Vom informa opinia publică imediat ce accesul în aplicație va fi disponibil și pentru aceste două grupe populaționale.
Planificarea electronică prin intermediul platformei eficientizează procesul de vaccinare, distribuția dozelor de vaccinare și evită supraaglomerarea din centrele de vaccinare. Platforma informatică vine în sprijinul tuturor celor care vor să se programeze pentru vaccin, inclusiv populația generală din etapa a 3-a. Pașii de înscriere sunt ușor de parcurs. Din platforma națională de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19, https://vaccinare-covid.gov.ro/, se accesează meniul PROGRAMEAZĂ-TE sau se accesează direct link-ul https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/. Persoanele care se planifică la vaccinare își creează un cont pe baza datelor de identificare și a numărului de telefon. În contul creat, cetățenii au acces la propriile programări: centrul de vaccinare, datele la care vor fi efectuate prima administrare și rapelul (cea de-a doua doză). De asemenea, în momentul programării, platforma generează un document pe baza căruia se va face accesul în centrul de vaccinare la data planificată. Ulterior, la prezentarea în centrul de vaccinare a persoanei programate, validarea programării se realizează în zona de triaj prin scanarea codului QR de pe documentul generat de platformă sau pe baza cărții de identitate.
Platforma a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale formulate de Comitetul Național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19. Personalul medical din centrele de vaccinare va utiliza tablete distribuite de STS, cu ajutorul cărora se va realiza accesul securizat în aplicația Registrul Electronic Național de Vaccinare (RENV). Aplicația RENV este pusă la dispoziție de Institutul Național de Sănătate Publică pentru a avea evidența vaccinărilor. Platforma și sistemele informatice puse la dispoziție de către Serviciul de Telecomunicații Speciale au fost astfel dimensionate și configurate încât să permită accesarea simultană de către un număr mare de utilizatori, totodată fiind implementate și măsuri specifice de securitate cibernetică.
–––––-
Comitetul Național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 este un organism interministerial, fără personalitate juridică, în subordinea directă a Secretariatului General al Guvernului și coordonarea Prim-ministrului.
www.vaccinare-covid.gov.ro
#ROVaccinare




Prof. univ. dr. Sorin Rugina, coordonator al campaniei de imunizare din cadrul Spitalului de Boli Infecțioase, prima persoana vaccinata, la Constanta! (Video)

 

 




In aceasta dimineata incepe campania de vaccinare la Constanta!

Primele doze de vaccin anti Covid ajung, in aceasta dimineata, la Constanta. Vaccinarea primelor cadre medicale va incepe in jurul orei 9.30. Primul medic constantean care se va vaccina este prof. Univ. dr. Sorin Rugina, coordonator al campaniei de imunizare din cadrul Spitalului de Boli Infecțioase Constanța.




10 milioane – numărul de vaccinuri pe care le poate accesa România pe baza contractului semnat de Comisia Europeană cu BioNTtech/Pfizer”

Prezent astăzi, 26 decembrie, la Institutul de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară ”Cantacuzino” la sosirea primei tranșei de 10.000 de doze de vaccinuri împotriva COVID-19 de la BioNTtech/Pfizer, premierul României, Florin Cîțu a declarat: „Campania de vaccinare începe în același timp în România și în celelalte state membre ale Uniunii Europene. Avem totul pus la punct. Este un moment important, îl așteptăm de un an de zile”; „apariția
vaccinului într-un timp record va ajuta la eradicarea pandemiei într-o perioada cât mai scurtă, sper eu; în completarea măsurilor pe care le avem, vaccinul vine să ajute la acest lucru”. De asemenea, premierul României a precizat că „săptămâna viitoare vom primi în jur de 144.000
de doze; în total, România va avea în jur de 10 milioane de doze de vaccin”.

Precizăm că, pe baza contractului semnat de Comisia Europeană cu BioNTtech/Pfizer, România poate accesa peste 10 milioane de doze de vaccin. În plus, în acest moment, Comisia Europeană urmărește dezvoltarea unui portofoliu divers de vaccinuri candidate pe platforme
diferite, astfel încât să crească șansele de a avea mai multe vaccinuri disponibile, după
autorizarea de punere pe piață acordată de către Agenția Europeană a Medicamentului (EMA). La începutul lunii ianuarie, EMA urmează să finalizeze evaluarea celui de-al doilea vaccin împotriva COVID-19, respectiv vaccinul dezvoltat de compania Moderna. Numărul de
doze repartizat României din vaccinurile ce ar putea obține recomandarea din partea EMA și
autorizarea din partea Comisiei Europene va fi stabilit în aceeași manieră în care s-a perfectat
contractul cu primul producător al cărui produs a trecut deja de aceste trepte.
Până în acest moment, Comisia Europeană a semnat contracte cu șase companii. În baza acestor contracte semnate și în funcție de ce vaccinuri vor fi, în continuare, recomandate de
către EMA și autorizate de către Comisia Europeană, România va putea accesa numărul de doze necesar pentru vaccinarea a 10,7 milioane de persoane, cu posibilitatea de suplimentare.
Conform Strategiei UE privind vaccinurile împotriva COVID-19, Uniunea Europeană și-a asumat un rol important în ceea ce privește garantarea accesului universal la testele, tratamentele și vaccinurile împotriva COVID-19. Obiectivele asumate de Uniunea Europeană
sunt legate de asigurarea calității, siguranței și eficacității vaccinurilor și asigurarea accesului echitabil și în timp util la vaccinuri pentru cetățenii UE.




Iată cine sunt miniștrii USR PLUS în Cabinetul Câțu!

Comunicat de presă

 

În urma votului Comitetului Politic USR și al Consiliului Național PLUS miniștrii propuși de Alianța USR PLUS să facă parte din Guvernul de coaliție PNL-USR PLUS-UDMR sunt: Dan Barna (Viceprim-ministru), Cătălin Drulă (Ministerul Transporturilor), Claudiu Năsui (Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului), Stelian Ion (Ministerul Justiției), Cristian Ghinea (Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene), Vlad Voiculescu (Ministerul Sănătății) și Ciprian Teleman (Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării).

Dan Barna este copreședintele USR PLUS și deputat de Sibiu la al doilea mandat. În legislatura 2016-2020, Dan Barna a fost vicepreședinte al comisiei de politică externă și membru în comisia de afaceri europene din Camera Deputaților. În calitate de președinte USR a coordonat proiectul Fără Penali, care a reușit să strângă peste un milion de semnături pentru schimbarea Constituției. Cu o experiență vastă ca expert în finanțări europene înainte de a intra în politică, Dan Barna a făcut parte din guvernul tehnocrat în 2016 și a fost secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene.

Cătălin Drulă este deputat de Timiș la al doilea mandat. În legislatura 2016-2020 a fost membru în Comisia pentru transporturi şi infrastructură și președintele Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor. Cătălin este de profesie inginer software, a studiat în Canada, la University of Toronto, iar după ce a terminat facultatea, a revenit în țară și a lucrat pentru diverse proiecte antreprenoriale în domeniul IT. Este unul dintre fondatorii Asociației Pro Infrastructură, care realizează filmări aeriene ale șantierelor de construcții și monitorizează progresul lor.

Claudiu Năsui este deputat de București la al doilea mandat. În primul mandat de deputat a fost membru în Comisia pentru buget, finanţe şi bănci și a promovat mai multe legi pentru debirocratizare. În 2016, Claudiu a fost consilier al ministrului Finanțelor în guvernul condus de Dacian Cioloș, având experiență în consultanță financiară și în sectorul bancar. Claudiu a absolvit Facultatea de finanțe a Universității Paris-Dauphine și a terminat un Master la universitatea Bocconi, în Italia, tot în domeniul finanțelor. Este fondator al platformei Open Budget, o platformă de transparență bugetară.

Stelian Ion este deputat de Constanța la al doilea mandat. În legislatura 2016-2020 a fost membru al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, dar și membru în Comisia specială în care s-au dezbătut legile justiției și codurile penale și a luptat împotriva modificărilor nocive propuse de PSD. Stelian a contribuit la redactarea textului care a stat la baza proiectului Fără penali în funcții publice. A redactat și inițiat mai multe propuneri legislative de corectare a legilor justiției, dar și proiectul de înființare a DNA-ului pădurilor.

Cristian Ghinea, europarlamentar din 2019, este vice-președinte al Comisiei de Dezvoltare Regională (REGI), membru în Comisia de Control Bugetat și Comisia de Agricultură și Dezvoltare Rurală din Parlamentul European. În 2016 a fost ales deputat de București, după mandatul ca Ministru al Fondurilor Europene în guvernul tehnocrat, perioadă în care a transparentizat contractele cu fonduri europene ale României, o premieră pentru țara noastră.

Vlad Voiculescu a fost ministrul Sănătății în Guvernul Cioloș între mai 2016 și ianuarie 2017, numele său fiind legat de proiecte precum mecanismul electronic de feedback al pacientului, platforma de raportare a lipsei medicamentelor, inițiative pentru depolitizarea managementului de spital și demararea pregătirii proiectelor spitalelor regionale.Este economist, absolvent al Vienna University of Economics and Business Administration, cu peste 10 ani experiență de lucru internațională în companii de top. Vlad este, de asemenea, inițiatorul unor proiecte non-profit, precum Rețeaua, MagiCAMP, MagicHOME și altele. De ajutorul concret oferit prin aceste proiecte au beneficiat câteva zeci de mii de familii cu copii cu afecțiuni grave de sănătate. Vlad este unul dintre inițiatorii mișcării politice care a demarat în 2017 cu Platforma România 100, devenind mai târziu PLUS și mai apoi USR PLUS. În prezent, el este copreședinte al USR PLUS București și membru al Biroului Național PLUS.

Ciprian Teleman și-a început activitatea profesională ca cercetător științific la Institutul Geologic al României, unde a lucrat opt ani, urmând apoi o carieră în domeniul consultanței de management și al antreprenoriatului. În ultimii 15 ani a lucrat cu peste 400 de companii antreprenoriale românești sau multinaționale pentru creșterea nivelului de performanță a echipelor și implementarea unor sisteme moderne de definire și măsurare a performanței. În 2017, după absolvirea unor cursuri cu tema „Digital Strategies for Business“ la Columbia Business School/EMERITUS Institute of Management, a cofondat Max-BA, o platformă de business pentru digitalizarea activității financiar-contabile a întreprinderilor mici și mijlocii. Pasiunea lui Ciprian Teleman este transformarea sistemelor organizaționale prin creșterea gradului de cooperare, conectarea la inovație și la dezvoltările globale din domeniile respective de activitate. În prezent, este președintele PLUS Ilfov.

Angajamentele USR PLUS incluse în programul de guvernare al coaliției

În urma negocierilor din coaliția de guvernare, cele mai importante angajamente ale USR PLUS se regăsesc în programul de guvernare al executivului care va cere votul Parlamentului în câteva zile.

Fără Penali în funcții publice
Imediat ce condițiile sanitare vor permite, Parlamentul va declanșa referendumul Fără Penali în Funcții Publice, unul dintre cele mai importante angajamente al USR PLUS.

Să nu mori cu dreptatea în mână
Toate angajamentele din capitolul justiție al USR PLUS se vor regăsi în programul de guvernare al coaliției: desființarea Secției speciale, schimbarea modului de numire al procurorilor șefi cu avizul conform al CSM, eliminarea schemei de pensionare anticipată a magistraților, asigurarea de resurse pentru DNA și DIICOT, informatizarea sistemului de justiției.

Transparență totală
Publicarea online și accesul cetățenilor la toate cheltuielile publice, contractele de achiziții publice și la toate informațiile relevante privind instituțiile statului, de la Guvern până la primării.

Tăierea pensiilor speciale ale aleșilor
Încă din prima ședință a noului Guvern vor fi prorogate pensiile speciale pentru primari iar la începutul anului viitor vor fi desființate pensiile pentru parlamentari. De asemenea, se va demara un proces prin care Parlamentul va identifica și propune legislație unitară pentru rezolvarea inechităților din întreg sistemul de pensii.

Lupta cu tăierile ilegale de lemn
Coaliția de guvernare a fost de acord cu nevoia de a obține rezultate mai bune în lupta împotriva infracționalității de mediu, în special a tăierilor ilegale de păduri. Astfel a fost agreata ori înființarea unei structuri specializate în cadrul Parchetului General care să investigheze acest tip de infracțiuni, fie crearea unor structuri specializate în cadrul parchetelor.

Cetățenie digitală
Crearea infrastructurii necesare pentru ca cetățenii să nu mai plimbe hârtii între instituții, ci informațiile să circule electronic, sigur, rapid și ușor de urmărit. Construirea „autostrăzilor digitale” între instituțiile statului care au baze de date, astfel încât acestea să comunice eficient între ele.

Fondul de finanțare pentru o infrastructură sanitară modernă
Audităm întreaga infrastructură sanitară și investim pentru a asigura standarde de siguranță pentru toate spitalele din țară. Demarăm procedurile pentru construcția spitalelor regionale și a altor proiecte de investiții din fonduri naționale și europene.
Susținem echipele din linia I pentru a trece cu bine prin criza COVID-19.

Investim în prevenție, medicina de familie și de ambulatoriu.

Revigorăm sistemul de transfuzii.

Creștem calitatea actului medical și siguranța pacientului

Acces garantat la medicamente esențiale
Garantarea accesului românilor, în regim 100% compensat, la medicamentele esențiale de pe lista Organizației Mondiale a Sănătății.

Medic și pacient, la un click distanță
Dezvoltăm soluții digitalizate și de telemedicină prin care să debirocratizăm practica medicală și să apropiem medicul de pacient.

Școala de la 8 la 5, masă caldă și școală după școală
Generalizarea programelor afterschool în unitățile de învățământ de stat și creșterea calității serviciilor oferite;
Oferirea pachetelor de servicii integrate pentru elevii cu risc crescut de abandon școlar și celor cu cerințe educaționale speciale: servicii de consiliere, cazare, servicii de masă, servicii medicale, servicii educaționale de sprijin, servicii sociale, acces la echipamente și resurse educaționale specifice pentru cei cu nevoi educaționale speciale sau cu diverse forme de dizabilitate, etc.

Sprijin pentru școala online
Digitalizarea proceselor de management și administrative la nivelul unităților de învățământ preuniversitar;
Construirea unui sistem de Big Data și Inteligență artificială capabil să interpreteze datele, să identifice punctele slabe din sistemul de educație și să realizeze previziuni;
Dezvoltarea Platformei E-portofoliu care va gestiona portofoliile educaționale digitale ale elevilor, profesorilor și școlii.
Realizarea și aplicarea bateriilor de teste standardizate digitale în vederea orientării profesionale si vocaționale a tuturor elevilor;
Operaționalizarea Bibliotecii Virtuale și asigurarea de resurse educaționale deschise pentru care să acopere integral conținuturile aferente pregătirii elevilor pentru examenele naționale până în anul 2021;
Accesibilizarea tuturor resurselor educațional digitale (inclusiv a Bibliotecii Virtuale) și pentru învățământul în limbile minorităților naționale și asigurarea tuturor fondurilor necesare pentru acest scop.
Implementarea generalizată a Catalogului Virtual începând cu anul școlar 2022-2023;
Conectarea la internet a tuturor unităților de învățământ în regim de urgență;
Transparentizarea managementului școlar prin publicarea pe pagina web a fiecărei unități de învățământ a tuturor documentelor de interes public
Asigurarea competențelor digitale și de integrare a tehnologiei în formarea inițială și continuă, prin module de tehnologie în programele academice universitare;
Alinierea unităților de învățământ la conceptul de „Smart School”, în concordanță cu Strategia de Digitalizare a Educației din România, 2021-2027.

Bani europeni investiți în industrii ale viitorului
Dezvoltarea României prin investiții în industrii strategice la nivel european și în avantaje competitive la nivel local: tehnologie verde, digital, ecoturism, industrii creative.

„Clasa de mijloc la sate”: susținerea fermierilor mici și mijlocii
Creșterea competitivității și a performanței economice a fermierilor mici și mijlocii prin acces la: know-how, forme asociative și centre de colectare cu servicii integrate („food hubs”) și la canale de vânzare variate.

Internet pentru toți
Asigurarea accesului tuturor românilor la internet de mare viteză și alfabetizare digitală, nevoi devenite esențiale în orice aspect al vieții, inclusiv sănătate, educație și muncă.

Un viitor pentru cultura independentă
Ajutor de stat pentru operatorii culturali din sectorul independent-privat, în condițiile suspendării activității acestora pe termen nedefinit. Sprijin pentru relansarea producției culturale în condițiile revenirii treptate a publicului la evenimentele cu prezență fizică.

Sate cu arhitectură tradițională protejată și pusă în valoare
Sprijin financiar pentru cei care cumpară case părăsite la țară pentru a le restaura și pune in valoare, fie pentru locuit, fie pentru a le introduce în circuitul turistic, mai ales în zone rurale recunoscute pentru tradiția arhitecturală specifică.

Democrație și presă liberă în Republica Moldova
Crearea unui Fond pentru Democrație în Republica Moldova care să sprijine dezvoltarea societății civile și a presei libere.

Zero taxe pe salariul minim
Coaliția a decis elaborarea unui studiu de impact în 2021 și pilotarea în 2022 pe un sector al economiei a măsurii Zero taxe pe salariul minim din programul USR PLUS.4

Reforma electorală
Revenirea la alegerea primarilor în două tururi este un deziderat important al USR PLUS și va fi realizat printr-un protocol de colaborare parlamentară cu PNL, care va include și alte reforme electorale.

 

Obiective finanțabile din PNRR

Viitorul guvern va renegocia Planul Național de Redresare și Reziliență și prioritățile propuse de PNL, USR PLUS și UDMR sunt specificate în programul de guvernare. Ministerul Fondurilor Europene va fi reorganizat, redenumit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene si va fi orientat spre simplicare, impact real și lucrul la portofoliul de proiecte.

Programele naționale „Fiecare copil la grădiniță” și „Școală pentru toți (II)”
Creșterea numărului de copii din medii sărace care merg la grădiniță, prin dezvoltarea și extinderea programului „Fiecare Copil în Grădiniță”. Reducerea abandonului școlar prin extinderea programului „Școală pentru Toți”, de la 500 la 1.200 de școli vulnerabile.

Combaterea sărăciei energetice
Implementarea de proiecte și programe finanțate cu fonduri europene, care să asigure accesul tuturor românilor la energie.

Protecție socială și muncă legală în domeniul serviciilor
Crearea unui cadru legal simplificat în domeniul serviciilor, prin acordarea unei forme simplificate de plată (vouchere) pentru lucrătorii sezonieri, zilieri, personalul de menaj și îngrijire. Aceste categorii vor dobândi beneficii sociale (pensie, asigurare de sănătate) și în acelasi timp se va lărgi baza de colectare a contribuțiilor și impozitelor.

Un loc de muncă: cea mai bună protecție socială (VMI)
Implementarea legii Venitului Minim de Incluziune care stimulează căutarea locurilor de muncă pentru că persoanele care primesc asistență socială nu mai trebuie să aleagă între un loc de muncă și păstrarea ajutorului social.

CRESC – Corpul Român de Solidaritate și Cooperare
Crearea unui sistem integrat de servicii pentru: oamenii care care doresc să se implice în activități cu impact în comunitate, organizații care lucrează cu aceștia și comunitățile beneficiare. Inițiativă a Corpul Român de Solidaritate și Cooperare (CRESC).

-=-=-



Sancțiuni de 24.600 lei aplicate de forțele de ordine în ultimele 24 de ore!

Având în vedere instituirea măsurii carantinei zonale în municipiul Constanţa, polițiștii și jandarmii constănțeni sunt mobilizați în misiuni de verificare a măsurilor dispuse.

În ultimele 24 de ore, forțele de ordine au verificat 2.008 persoane și 1.300 de autovehicule, aplicând 156 de sancțiuni contravenționale, în cuantum total de peste 24.600 lei.

Forțele de ordine acționează în sistem integrat, prin elemente de dispozitiv atât fixe cât și mobile, dinamice, flexibile, menite să supravegheze în mod activ o suprafaţă cât mai mare, într-un interval de timp determinat.

Reamintim că pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu / adeverinţa eliberată de angajator.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.




S-a stins din viața directorul Muzeului de Artă Constanța, Doina Păuleanu

 

 

Una dintre cele mai proeminente figuri ale vieţii culturale din Constanţa, cunoscută drept un profesionist în domeniu, Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă Constanța s-a stins din viață lăsând un gol imens în inimile tuturor și în viața culturală constănțeană!

Un om bun, modest, respectuos, optimist și pasionat de a crea ceva bun într-o comunitate a plecat prea devreme, lăsând în urmă o moștenire culturală durabilă pentru viitoarele generații.

Absolventă a Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ Bucureşti , secţia Istoria şi teoria artei, promoţia 1971, doctor în Istoria Artei (Universitatea Bucureşti) şi director al Muzeului de Artă Constanţa din 1990, criticul de artă a publicat de-a lungul timpului numeroase lucrări în domeniul istoriei artei şi despre principalele atracţii ale oraşului Constanţa. Pentru activitatea sa îndelungată, Doina Păuleanu a primit premiul Chevalier de L’Ordre des Arts et des Lettres, din partea ministerului culturii francez, în anul 2008.

Grație doamnei Doina Păuleanu, Muzeul de Artă Constanța deține una dintre cele mai mari colecții de artă din țară, opere ce fac parte din patrimoniu inestimabil al României, în acestă instituție de cultură, aflându-se opere aparținând marilor pictori și sculptori români, cele mai importante fiind semnate de Nicolae Tonitza, marea sa iubire, sau de Nicolae Grigorescu, precum și mulți alți artiști români de mare valoare.

Cetățean de onoare al județului Constanța, Doina Păuleanu a publicat numeroase cărți, volume de artă, lucrări de istorie a artei, de management cultural sau antropologie urbană. Pentru toate realizările sale a fost recompensată de-alungul timpului, cu numeroase premii precum Premiul Academiei Române “George Oprescu” în domeniul istoriei artei pentru lucrarea “Constanța: 1878 – 1928. Spectacolul modernității târzii”.

 

Biroul de Presă

al

Consiliului Județean Constanța




„Ediția de Sud”: noi sensuri unice pe străzile din Mangalia!

Aleșii urbei, chemați, maine, în ședință ordinară online, vor aproba un proiect de hotărâre privind „Fluidizarea circulației rutiere în municipiul Mangalia, prin realizarea de sensuri unice”. Concret, potrivit documentației tehnice întocmită de societatea Drumproiect Macri SRL, vor fi înființate sensuri unice în Mangalia, după cum urmează:

  • Strada Rozelor, pe tronsonul cuprins între Șoseaua Constanței și Strada Greenport.
  • Strada Negru Vodă, într-un perimetru cuprins între Strada Negru-Vodă – blocurile de locuințe Y3, Y2 și Y1 – blocul T3 – blocurile Z1, Z2, Z3 și T2.
  • Strada Albatros, între Strada Oituz și Bulevardul 1 Decembrie – Strada Albatros și Strada Portului.
  • Strada Oituz, într-un perimetru delimitat de Strada Oituz – Bulevardul 1 Decembrie – Strada Portului – Strada Ștefan ce Mare.

Devizul general al lucrării, realizată în baza documentației tehnice întocmită de SC Drumproiect Macri SRL este de 283.095 lei, cu TVA.