Agigea, în carantină de mâine!

 

 

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA

HOTĂRÂRE

 

 

Având în vedere:

 

  • Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată și actualizată
  • Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, modificată și actualizată
  • Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
  • Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 967/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
  • Adresa Direcției de Sănătate Publică a județului Constanța nr. R 16825/19.11.2020
  • Evaluarea riscului răspândirii virusului SARS-CoV-2 în localitatea AGIGEA, în vederea instituirii măsurii de carantină zonală, întocmită de către Direcţia de Sănătate Publică a județului Constanța, nr. SBT 22609/19.11.2020, prin care se concluzionează că se impune măsura de carantină zonală a localității AGIGEA;
  • Avizul de carantină zonală pentru localitatea AGIGEA, județul Constanța, emis de către Institutul Național de Sănătate Publică, INSP-CNSCBT 167/19.11.2020

 

În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă

 

 

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța hotărăşte:

 

ART. 1 (1) Se instituie măsura de carantină zonală, începând cu data de 21.11.2020, ora 20.00, pentru o perioadă de 14 zile, pentru localitatea AGIGEA, judeţul Constanța.

(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

N 44°05′59.7″ –  E 28°36′28.7″

N 44°04′48″  –    E 28°36′11.7″

N 44°05′37.5″ –  E 28°37′25.5″

N 44°05′10.9″ –  E 28°35′40.5″

ART. 2 Este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene și comunale și forestiere.

ART. 3 Circulaţia şi staţionarea în spaţii publice a persoanelor este interzisă, cu excepţia motivelor bine justificate, prevăzute în prezenta hotărâre, pe baza Declaraţiei pe proprie răspundere, legitimaţie de serviciu sau a adeverinţei eliberate de angajator.

ART. 4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menţionată la art. 1:

  1. identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori adresa declarată în zona menţionată la art.1 alin. (2) şi introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri.
  3. În intervalul orar 05.00-23.00, în interiorul zonei menţionată la art. 1 alin. (2), se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, cu următoarele excepţii:
    1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    2. deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale
    3. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    4. deplasările scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi sportive de echipă), cât şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
    5. deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
    6. deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
    7. deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
    8. deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
    9. participare la programe sau proceduri în unități sanitare și de tratament, inclusiv tratament de recuperare, medicină fizică și balneologie;
    10. pentru achiziţia, service-ul, efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
    11. alte motive justificate, precum: îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie, administrarea unei proprietăţi ;
    12. deplasarea pentru participarea la slujbele religioase în condițiile prezentei hotărâri;
    13. deplasarea către instituţiile publice şi financiare;

 

  1. În intervalul orar 23.00-5.00, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei cu următoarele excepții:
    1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
    3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
    4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

 

  1. În/din zona menţionată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieşirea pentru:
    1. transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice în localitatea carantinată, precum şi aprovizionarea populaţiei;
    2. persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitare, veterinare, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice locale, a asistenţei şi protecţiei sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentaţiei publice, comunicaţiilor şi transporturilor;
    3. persoanele care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
    4. persoanele care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
    5. deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
    6. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    7. urgenţe
    8. îngrijirea sau administrarea unei proprietăţi din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obţinerea unor drepturi;
  2. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator.
  3. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în
  4. Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.
  5. În interiorul localităţii se interzice circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
  6. Ocupanții unui autovehicul, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii, au obligația de a purta mască de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura.
  7. Se permite tranzitarea zonei carantinate de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acestuia, fiind interzisă oprirea în
  8. Prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Constanța se vor stabili căile de circulaţie care tranzitează zona respectivă şi acestea vor fi aduse la cunoştinţa populaţiei.
  9. Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepţia celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maxim 20 de persoane;
  11. Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezenţa a maxim 20 de persoane în exteriorul clădirilor si respectiv 8 persoane în interiorul clădirii, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spaţii publice închise şi deschise;
  13. Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona menționată la art.1, alin.2 şi măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi al Județului Constanța cu sprijinul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța, a Poliției locale (după caz), efective din cadrul Direcției de Sănătatea Publică a județului Constanța, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța, Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier sau alți factori desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale.
  14. Este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene și comunale.

ART. 5  Se limitează numărul de persoane în cazul magazinelor sau centrelor/parcurilor comerciale astfel încât să se asigure 8 mp/persoana cu respectarea normelor de distanţare,.

Art. 6. Magazinele sau Centrele/parcurile comerciale își vor reconfigura, acolo unde este posibil, circuitele, astfel încât să se asigure circuite unice, separate pentru intrare și pentru ieșire, poziționate constructiv neadiacent.

 Art. 7. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în staţiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanţare fizică, precum și pentru purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani.

 

Art. 8.  Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Constanța va evalua şi prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor şi va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate către Institutul Naţional de Sănătate Publică / Ministerul Sănătăţii.

 

Art. 9. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanța asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populaţia din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei.

 

Art. 10. (1) Nerespectarea măsurilor prevăzute de prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.64 din legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor de mai sus categoriile de personal prevăzute la art.67 din legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

 

Art.11 Alte măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii SARS-Cov-2, precum și pentru soluționarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Județean de Coordonare și Conducere a intervenției Constanța.

 

Art. 12. Primăria localității AGIGEA va întreprinde demersuri, prin grija Comitetului Local pentru Situații de Urgență, pentru:

  1. respectarea pe teritoriul acesteia a măsurilor pentru prevenirea răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, în conformitate cu prezenta Hotarâre.
  2. pentru a informa populația asupra definiței de caz privind contactul direct, așa cum este stabilită de Institutul Național de Sănătate Publică.
  3. 3. Asigurarea dezinfecţiei zilnice a spaţiilor publice, conform calendarului stabilit de către Direcţia de Sănătate Publică Constanţa.
  4.   Colectarea deşeurilor şi asigurarea funcţionării continue a serviciilor de utilităţi publice.
  5. Asigurarea continuităţii aprovizionării cu alimente şi bunuri de strictă necesitate pentru persoanele fără susţinători sau fără posibilităţi de asigurare a subzistenţei.
  6. Asigurarea continuităţii aprovizionării cu medicamente necesare tratamentului uzual al populaţiei prin unitățile farmaceutice specificate în analiza de risc.

 

 Art. 13. Prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa, prezenta hotărâre se transmite Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă şi Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă în vederea emiterii Ordinului Şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă privind instituirea măsurii de carantină zonală în localitatea AGIGEA, judeţul Constanţa, cât și membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța.

 

 

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

 

PREFECT

 

SILVIU-IULIAN COȘA

 

 

 

Vicepreședinte CJSU                                                       Vicepreședinte CJSU

    Consiliul Județean Constanța                                     Inspectoratul pentru Situații de Urgență

                                                                                ”Dobrogea” al județului Constanța

                                                                                                  Desemnat Inspector șef,

         Președinte, Mihai Lupu                                                               Roșca Ionel

 

 

 

 

       Nr. 81                                                                                          Constanţa, 20.11.2020




Localitatea Ovidiu, încă 14 zile de carantină!

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA

 

 

HOTĂRÂRE

 

 

Având în vedere:

 

  • Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată și actualizată
  • Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, modificată și actualizată
  • Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
  • Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 967/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
  • Adresa Direcției de Sănătate Publică a județului Constanța nr. R 16825/19.11.2020
  • Adresa Direcției de Sănătate Publică a județului Constanța 22677/20.11.2020 privind propunerea de prelungire pentru 14 zile a măsurii de carantinare zonală pentru localitatea OVIDIU, Județul Constața

 

În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă

 

 

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța

hotărăşte:

 

 

ART. 1 (1) Se instituie prelungirea măsurii de carantină zonală, începând cu data de 21.11.2020, ora 20.00, pentru o perioadă de 14 zile, pentru localitatea OVIDIU, judeţul Constanța.

(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

N 44°237′596″ – E 28°582′942″

N 44°232′485″ – E 28°571′934″

N 44°260′466″ – E 28°549′260″

N 44°263′810″ – E 28°564′900″

ART. 2 Este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene și comunale și forestiere.

ART. 3 Circulaţia şi staţionarea în spaţii publice a persoanelor este interzisă, cu excepţia motivelor bine justificate, prevăzute în prezenta hotărâre, pe baza Declaraţiei pe proprie răspundere, legitimaţie de serviciu sau a adeverinţei eliberate de angajator.

ART. 4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menţionată la art. 1:

  1. identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori adresa declarată în zona menţionată la art.1 alin. (2) şi introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri.
  3. În intervalul orar 05.00-23.00, în interiorul zonei menţionată la art. 1 alin. (2), se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, cu următoarele excepţii:
    1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    2. deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale
    3. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    4. deplasările scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi sportive de echipă), cât şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
    5. deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
    6. deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
    7. deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
    8. deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
    9. participare la programe sau proceduri în unități sanitare și de tratament, inclusiv tratament de recuperare, medicină fizică și balneologie;
    10. pentru achiziţia, service-ul, efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
    11. alte motive justificate, precum: îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie, administrarea unei proprietăţi ;
    12. deplasarea pentru participarea la slujbele religioase în condițiile prezentei hotărâri;
    13. deplasarea către instituţiile publice şi financiare;

 

  1. În intervalul orar 23.00-5.00, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei cu următoarele excepții:
    1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
    3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
    4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

 

  1. În/din zona menţionată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieşirea pentru:
    1. transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice în localitatea carantinată, precum şi aprovizionarea populaţiei;
    2. persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitare, veterinare, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice locale, a asistenţei şi protecţiei sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentaţiei publice, comunicaţiilor şi transporturilor;
    3. persoanele care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
    4. persoanele care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
    5. deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
    6. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    7. urgenţe
    8. îngrijirea sau administrarea unei proprietăţi din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obţinerea unor drepturi;
  2. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator.
  3. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în
  4. Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.
  5. În interiorul localităţii se interzice circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
  6. Ocupanții unui autovehicul, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii, au obligația de a purta mască de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura.
  7. Se permite tranzitarea zonei carantinate de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acestuia, fiind interzisă oprirea în
  8. Prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Constanța se vor stabili căile de circulaţie care tranzitează zona respectivă şi acestea vor fi aduse la cunoştinţa populaţiei.
  9. Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepţia celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maxim 20 de persoane;
  11. Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezenţa a maxim 20 de persoane în exteriorul clădirilor si respectiv 8 persoane în interiorul clădirii, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spaţii publice închise şi deschise;
  13. Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona menționată la art.1, alin.2 şi măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi al Județului Constanța cu sprijinul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța, a Poliției locale (după caz), efective din cadrul Direcției de Sănătatea Publică a județului Constanța, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța, Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier sau alți factori desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale.
  14. Este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene și comunale.

ART. 5  Se limitează numărul de persoane în cazul magazinelor sau centrelor/parcurilor comerciale astfel încât să se asigure 8 mp/persoana cu respectarea normelor de distanţare,.

Art. 6. Magazinele sau Centrele/parcurile comerciale își vor reconfigura, acolo unde este posibil, circuitele, astfel încât să se asigure circuite unice, separate pentru intrare și pentru ieșire, poziționate constructiv neadiacent.

 Art. 7. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în staţiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanţare fizică, precum și pentru purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani.

 

Art. 8.  Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Constanța va evalua şi prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor şi va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate către Institutul Naţional de Sănătate Publică / Ministerul Sănătăţii.

 

Art. 9. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanța asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populaţia din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei.

 

Art. 10. (1) Nerespectarea măsurilor prevăzute de prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.64 din legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor de mai sus categoriile de personal prevăzute la art.67 din legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

 

Art.11 Alte măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii SARS-Cov-2, precum și pentru soluționarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Județean de Coordonare și Conducere a intervenției Constanța.

 

Art. 12. Primăria localității OVIDIU va întreprinde demersuri, prin grija Comitetului Local pentru Situații de Urgență, pentru:

  1. respectarea pe teritoriul acesteia a măsurilor pentru prevenirea răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, în conformitate cu prezenta Hotarâre.
  2. pentru a informa populația asupra definiței de caz privind contactul direct, așa cum este stabilită de Institutul Național de Sănătate Publică.
  3. 3. Asigurarea dezinfecţiei zilnice a spaţiilor publice, conform calendarului stabilit de către Direcţia de Sănătate Publică Constanţa.
  4. Colectarea deşeurilor şi asigurarea funcţionării continue a serviciilor de utilităţi publice.
  5. Asigurarea continuităţii aprovizionării cu alimente şi bunuri de strictă necesitate pentru persoanele fără susţinători sau fără posibilităţi de asigurare a subzistenţei.

 

  1. Asigurarea continuităţii aprovizionării cu medicamente necesare tratamentului uzual al populaţiei prin unitățile farmaceutice specificate în analiza de risc.

 

 Art. 13. Prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa, prezenta hotărâre se transmite Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă şi Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă în vederea emiterii Ordinului Şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă privind instituirea măsurii de carantină zonală în localitatea OVIDIU, judeţul Constanţa, cât și membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța.

 

 

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

 

PREFECT

 

SILVIU-IULIAN COȘA

 

 

 

Vicepreședinte CJSU                                                       Vicepreședinte CJSU

    Consiliul Județean Constanța                                     Inspectoratul pentru Situații de Urgență

                                                                                ”Dobrogea” al județului Constanța

                                                                                                  Desemnat Inspector șef,

         Președinte, Mihai Lupu                                                               Roșca Ionel




Aviz de carantina pentru Agigea, Costinești, Lumina, Mihail Kogălniceanu, Medgidia, Techirghiol, Valu lui Traian!

 

Institutul Național de Sănătate Publică a transmis avizul de carantinare pentru următoarele localități: Agigea, Costinești, Lumina, Mihail Kogălniceanu, Medgidia, Techirghiol, Valu lui Traian. Avizul a venit ca urmare a unor analize de risc trimise de DSP Constanța. Propunerile de carantinare vor fi votate în ședința de Comitet Județean pentru Situații de Urgență, care va fi convocată în cursul zilei de astăzi, în sistem electronic.

În aceeași ședință a CJSU, va fi supusă la vot și măsura de prelungire a carantinării zonale în orașul Ovidiu, ca urmare a unei adrese formulate de DSP Constanța, prin care a fost propusă extinderea măsurii existente pe o perioadă de încă 14 zile. Propunerea a venit după constatarea că incidența cumulată a cazurilor de infecție cu SARS-CoV-2 în ultimele 14 zile se află la un nivel ridicat.

INSTITUȚIA PREFECTULUI – JUDEȚUL CONSTANȚA




Municipiul Constanța intră în carantină începând de astăzi, ora 20:00

 

Instituția Prefectului – Județul Constanța a recepționat, în urma propunerii de carantinare a municipiului Constanța, ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, prin care este instituită carantina zonală începând cu data de 20 noiembrie a.c., ora 20:00, pentru o perioadă de 14 zile.

Suplimentar celor propuse prin CJSU și acceptate de DSU, au fost introduse următoarele prevederi:
• Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona carantinată și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către IJJ Constanța, cu sprijinul IPJ Constanța, al Poliției Locale Constanța, efective din cadrul DSP Constanța, DSVSA Constanța, ITM Constanța, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;
• Centrele comerciale de tip „mall” vor avea activitatea suspendată inclusiv în zilele de sărbătoare legală;
• Nerespectarea măsurilor din ordinul de carantinare atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;
• Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor categoriile de personal prevăzute în art. 67 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;
• Alte măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii SARS-CoV-2, precum și pentru soluționarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Constanța.

„Nu dorim să punem frână economiei. Așa cum am declarat în toate aceste zile, nu am făcut o listă exclusivă de bunuri și activități esențiale. Lăsăm la latitudinea cetățenilor și apelăm la responsbilitatea fiecăruia în a se organiza corect și să-și limiteze deplasările pe cât posibil. Am dorit să lăsăm operatorilor economici o autonomie în desfășurarea activității, pentru că știm foarte bine cât de mari sunt efectele unor restricții totale pentru sectorul economic”, a declarat Silviu-Iulian COȘA, prefectul județului Constanța.

Instituția Prefectului – Județul Constanța




USR PLUS: „Reorganizarea CFR, trenuri de mare viteză, moderne și curate, din fonduri naționale, europene și regionale!”

tren usr

Trenuri de mare viteză, moderne și curate, care străbat țara de la Constanța până în cel mai îndepărtat oraș. Cred că este ceea ce ne dorim cu toții de mai bine de 30 de ani. Din păcate, în România, viteza medie a trenurilor a ajuns la minime istorice: 44 km/h pentru pasageri și 16 km/h pentru marfă. Aproape 75% din rețeaua de căi ferate necesită reparații capitale.

Trebuie să readucem călătorii pe calea ferată și pentru asta avem nevoie de trenuri la standarde europene, care pleacă și sosesc la timp. În zona marilor orașe, trenurile metropolitane sunt o alternativă viabilă la sutele de mii de mașini din trafic.

E nevoie ca politica investițională să fie reorientată de la reconstrucții-mamut, care au costuri uriașe, durate de implementare de ordinul zecilor de ani și beneficii limitate (calea ferată rezultată nu este de mare viteză) către proiectele de reparație capitală care să readucă rețeaua la parametrii constructivi și să elimine sutele de limitări de viteză. Construcțiile noi trebuie gândite pentru beneficiu maxim per capital investit. O soluție este aceea a realizării unui mix de fonduri naționale, europene și regionale/locale pentru investiții în calea ferată. Spre exemplu pentru rețele suburbane (Brașov, Constanța, Cluj, Timișoara, Ploiești, Iași, Suceava) sau conexiuni pentru aeroporturi (București, Cluj, Brașov, Constanța, Târgu Mureș, Sibiu). Pentru a cumpăra trenuri noi vor fi folosite fondurile europene prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Desigur, este inevitabilă reorganizarea CFR prin: a) cumpărarea de utilaje pentru reparații, reînnoiri și investiții „in-house”; b) reintegrarea verticală a sucursalelor și societăților (SIMC, Electrificare, Telecomunicații) care se ocupă cu infrastructura într-un singur holding; c) fonduri pentru formare și angajare de muncitori și ingineri/tehnicieni; d) reorganizarea personalului TESA; e) pachete de servicii care să atragă călătorii și trenuri noi, moderne; f) frecvențe și legăturile bune.
Nu în ultimul rând, trebuie gândită și reintegrarea sistemul de transport feroviar cu cel rutier printr-un sistem de bilete și un mers al trenurilor care să asigure transferuri între operatori și vânzări integrate de bilete.

Stimularea transportului de marfă pe calea ferată se va realiza prin: a) investiții în terminale multimodale; b) investiții în accesele și racordurile esențiale pentru marfă, care azi sunt profund limitate (de exemplu, accesul în portul Constanța).

Detalii despre programul nostru privind modernizarea căilor ferate (pagina 307): https://drive.google.com/file/d/1nlgafu_dtV5xQmEfbQaB9qczpVUCDo9h/view




Municipiul Constanta, in carantina!

 

Astăzi, 19 noiembrie a.c., prefectul județului Constanța, Silviu-Iulian COȘA, a convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în sistem electronic, pentru votarea hotărârii nr. 74 a CJSU Constanța. Aceasta prevede propunerea instituirii măsurii de carantină zonală a municipiului Constanța, începând cu data de 20 noiembrie a.c., ora 20:00.

Carantinarea municipiului Constanța a fost propusă și votată în CJSU, în urma unei analize de risc realizate de DSP Constanța, analiză avizată pozitiv și de Institutul Național de Sănătate Publică în data de 18 noiembrie a.c.

Măsura va fi luată ca urmare a depășirii ratei de incidență cumulată, peste pragul de 3/1.000 locuitori. În acest moment, indicele, în reședința de județ a ajuns la 9.11/1.000 locuitori. Mai precis, din populația totală de 313.088 de locuitori, până în acest moment au fost confirmate, în ultimele două săptămâni, 2.852 de cazuri de infectare cu SARS-CoV-2.

NOTĂ: măsura se instituie prin ordin al șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, în baza hotărârii CJSU.

În propunerea formulată și votată de CJSU Constanța se arată că este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene și comunale.

De asemenea, circulaţia şi staţionarea în spaţii publice a persoanelor este interzisă, cu excepţia motivelor bine justificate, pe baza Declaraţiei pe proprie răspundere (modelul se regăsește la finalul comunicatului), legitimaţie de serviciu sau a adeverinţei eliberate de angajator.

Totodată, în arealul carantinat se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona:
1. identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori adresa declarată în zona carantinată şi introducerea acestora în bazele de date dedicate;
2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieşirea persoanelor din locuinţă este permisă doar pe bază de declaraţie pe proprie răspundere, legitimaţie de serviciu sau adeverinţă eliberată de angajator, după caz.
3. În intervalul orar 05.00-23.00, în interiorul zonei carantinate, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, cu următoarele excepţii:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
c) deplasările scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi sportive de echipă), cât şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
d) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
e) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
f) deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
g) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
h) îngrijirea sau administrarea unei proprietăţi din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obţinerea unor drepturi;
i) participare la programe sau proceduri în unități sanitare și de tratament, inclusiv tratament de recuperare, medicină fizică și balneologie;
j) pentru achiziţia, service-ul, efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
k) alte motive justificative precum: deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor, îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie;
l) deplasarea pentru participarea la slujbele religioase;
m) deplasarea către instituţiile publice şi financiare.
4. În intervalul orar 23.00-5.00, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.
5. În/din zona carantinată este permisă intrarea / ieşirea pentru:
a) transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice în localitatea carantinată, precum şi aprovizionarea populaţiei;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitare, veterinare, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice locale, a asistenţei şi protecţiei sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentaţiei publice, comunicaţiilor şi transporturilor;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoţirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
g) urgenţe medicale.
6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator.
7. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.
8. Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.
9. În interiorul localităţii se interzice circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
10. Ocupanții unui autovehicul, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii, au obligația de a purta mască de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura.
11. Se permite tranzitarea zonei carantinate de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acestuia, fiind interzisă oprirea în localitate.
12. Prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Constanța se vor stabili căile de circulaţie care tranzitează zona respectivă şi aducerea la cunoştinţa populaţiei prin mijloacele mass-media a acestei măsuri;
13. Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepţia celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
14. Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maximum 20 de persoane;
15. Se permite oficierea stărilor civile cu prezenţa a maximum 20 de persoane în exteriorul clădirilor, si respectiv 8 persoane în interiorul clădirii, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
16. Se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spaţii publice închise şi deschise;
17. Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din municipiul Constanța, judeţul Constanța şi asigurarea ordinii publice se va realiza de către Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Constanța sau Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Constanța, după caz;
18. Este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene și comunale.

În ceea ce privește centrele și parcurile comerciale, se va limita accesul persoanelor, astfel încât să se asigure 8 mp/persoana cu respectarea normelor de distanţare. Suplimentar, își vor reconfigura circuitele, acolo unde este posibil, astfel încât să se organizeze circuite unice, separate pentru intrare și pentru ieșire, poziționate constructiv neadiacent.

Important de menționat este că, în zilele de sâmbătă şi duminică, agenții economici din centrele comerciale îşi vor suspenda temporar activitatea până la expirarea prevederilor incluse în propunerea de carantinare, cu posibilitatea de prelungire în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice, cu excepţia magazinelor care comercializează produse alimentare, farmaciilor, curăţătoriilor, magazinelor care comercializează hrană pentru animalele de companie.

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în staţiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanţare fizică, precum și pentru purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani.

Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Constanța va evalua şi prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor şi va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate către Institutul Naţional de Sănătate Publică / Ministerul Sănătăţii.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanța asigură transmiterea mesajelor de avertizare prins sistemul RO-ALERT către populaţia din municipiul Constanța, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei, adoptate în CJSU.

Primăria Municipiului Constanța va întreprinde demersuri, prin grija Comitetului Local pentru Situații de Urgență, pentru:
• respectarea pe teritoriul acestuia a măsurilor pentru prevenirea răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, în conformitate cu prevederile hotărârii CJSU;
• a informa populația asupra definiței de caz privind contactul direct, așa cum este prevăzută de Institutul Național de Sănătate Publică și mai ales a faptului că ”orice persoană care a purtat masca/echipamentul de protecție corespunzător și a respectat distanțarea fizică NU ESTE CONSIDERATĂ CONTACT DIRECT”;
• asigurarea dezinfecţiei zilnice a spaţiilor publice, conform calendarului stabilit de către Direcţia de Sănătate Publică Constanţa;
• colectarea deşeurilor şi asigurarea funcţionării continue a serviciilor de utilităţi publice;
• asigurarea continuităţii aprovizionării cu alimente şi bunuri de strictă necesitate pentru persoanele fără susţinători sau fără posibilităţi de asigurare a subzistenţei;
• asigurarea continuităţii aprovizionării cu medicamente necesare tratamentului uzual al populaţiei prin unitățile farmaceutice specificate în analiza de risc.

NOTĂ: Declarația pe propria răspundere poate fi redactată olograf („de mână”), cu respectarea tuturor câmpurilor obligatorii din declarația tip (numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării), necesitând totodată semnătura olografă a titularului.

Instituția Prefectului – Județul Constanța

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Se va completa adresa la care persoana locuiește în fapt, indiferent dacă este identică cu cea din actul de identitate.
Nume, prenume
Data nașterii:
Adresa locuinței:
Locul/locurile deplasării (se va menționa traseul):

Motivul deplasării în afara localităţii/zonei carantinate:
¨ interes profesional între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
¨ comercializarea de produse agroalimentare de către producătorii agricoli, cu precizarea certificatului de producător;
¨ alte motive justificate (ex: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere; asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități; deces al unui membru de familie,
¨ asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
¨ urgențe medicale;
¨ deplasarea persoanelor la programe sau proceduri în unitățile sanitare și de tratament, inclusiv tratament de recuperare, medicină fizică și balneologie;
¨ participarea la slujbele religioase de înmormântare.
Motivul deplasării în afara locuinței/gospodăriei din zona carantinată în intervalul 05.00 – 23.00:
¨ interes profesional între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
¨ pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanta;
¨ deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
¨ în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
¨ în scop umanitar sau de voluntariat;
¨ pentru realizarea de activități agricole;
¨ deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
¨ îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
¨ la programe sau proceduri în unități sanitare și de tratament, inclusiv tratament de recuperare, medicină fizică și balneologie;
¨ pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
¨ alte motive justificate precum: deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor; îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, deces al unui membru de familie;
¨ pentru participarea la slujbele religioase în condițiile prezentei hotărâri;
¨ deplasarea către instituțiile publice și financiare.
Motivul deplasării în afara locuinței/gospodăriei din zona carantinată în intervalul 23.00 – 05.00:
¨ în interes profesional. Menționez că îmi desfășor activitatea profesională la:
 instituția/societatea/organizația …………………………………………………………….………
 cu sediul în …………………………………………………………………………………………
 și cu punct/e de lucru la următoarele adrese .……………………….………………..……………..
………………………………………………………………………………………………………
¨ asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
¨ achiziționare de medicamente;
¨ îngrijirea/însoțirea copilului și/sau asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități;
¨ deces al unui membru al familiei.

Data declarației ___________________ Semnătură ____________________




Municipiul Constanta, la un pas de carantinare!

INSP a trimis la DSP Constanța avizul in baza caruia urmeaza ca municipiul Constanta sa intre in carantina. Urmează ca mâine prefectul judetului să convoace CJSU, în baza acestui aviz. În CJSU se va vota propunerea de carantinare, iar hotărârea rezultată va fi trimisă la DSU, pentru emiterea ordinului de carantinare.




Victimele violenței domestice pot apela la ajutor prin aplicația Bright Sky România

violenta

Aplicația pentru victimele violenței în familie, Bright Sky România este o aplicație gratuită dezvoltată de Vodafone România în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania și oferă utilizatorilor – persoane abuzate în familie sau care sunt îngrijorate pentru o persoană cunoscută, – asistență și informații utile în cazul situațiilor de abuz. Aplicația este disponibilă gratuit în Google Playstore și în App Store în limbile română, engleză și maghiară și poate fi instalată atât pe terminalele de operare Android cât și pe cele cu iOS.

Pentru a utiliza aplicația, polițiștii fac câteva sugestii, utile victimelor violenței în familie:

* Pentru propria dvs. protecție, vă sfătuim să descărcați aplicația doar pe un dispozitiv de încredere la care agresorul nu are acces (telefon mobil, tabletă).

* Este de preferat să completați chestionarele online din aplicație într-un loc unde nu vă întrerupe și nu vă influențează nimeni, pentru ca rezultatul să reflecte cât mai bine adevărul.

* Chestionarele „Sunt expus/ă la risc?” și ”Membru al familiei sau prieten expus riscului” din aplicație sunt concepute pentru a oferi utilizatorilor indicii asupra semnelor de abuz potențial din relația lor sau a rudelor/cunoscuților. Totuși, aceste chestionare nu ar trebui să fie considerate drept singurul indiciu al stării de sănătate a relației. Dacă nu sunteți siguri și simțiți că pericolul este potențial, vă recomandăm întotdeauna să contactați cel mai apropiat serviciu de asistență sau să aflați mai multe despre cum puteți ajuta pe cineva cunoscut, folosind aplicația Bright Sky România.

* În scop de confidențialitate/siguranță, unele adrese din instrumentul ”Găsește ajutor” al aplicației, nu sunt publicate/afișate. Puteți contacta aceste organizații care oferă servicii de consiliere/adăpost prin telefon și astfel veți afla și adresa exactă.

*Dacă vă simțiți în pericol, nu ezitați să apelați numărul de urgență 112!

Activitățile preventive desfășurate se subscriu Campaniei Naționale de Prevenire a Violenței Domestice Bright Sky.




Bărbat de 33 de ani din Mangalia, arestat pentru furt calificat

catuse

La data de 17 noiembrie a.c., polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au identificat un bărbat, de 33 de ani, pe numele căruia Curtea de Apel Constanța a emis un mandat de executare a pedepsei de 15 luni de închisoare, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.

Persoana în cauză a fost escortată și încarcerată în Penitenciarul Poarta Albă.




Polițiștii verifică respectarea măsurilor de combatere Covid 19. Noaptea trecută, aceștia au dat amenzi în valoare de 15.000 de lei

Noaptea trecută, în intervalul orar 23.00 – 05.00, polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, jandarmi ai Inspectoratului Județean de Jandarmi Constanța și Grupării de Jandarmi Mobilă „Tomis”, împreună cu polițiști locali au acționat pentru verificarea modului în care sunt respectate măsurile de prevenire și combatere a  răspândirii COVID-19.

 

Astfel, au fost identificate și sancționate contravențional 44 de persoane care nu au respectat interdicțiile privind deplasarea. Valoarea sancțiunilor contravenționale este de peste 15.000 de lei.

 

Reamintim că, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 23.00 – 05.00, cu următoarele excepții motivate de:

 

  1. a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  2. b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  3. c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  4. d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

 

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere.

 

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

 

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.




Pe 6 decembrie, votează-l pe Stelian Ion pentru o #Romaniefarahotie!

Stelian Ion

Stelian Ion este de profesie avocat și unul dintre cei mai fervenți apărători ai justiției din Parlamentul României, din funcția de deputat. Acum, Stelian candidează pentru un nou mandat de deputat, pentru a putea continua să protejeze justiția de infractori și să inițiezi legi benefice pentru România.

Din 2016, de când este deputat, Stelian Ion a activat în Comisia juridică, de disciplină și imunități, dar și în Comisie „Iordache”, în care PSD-ul a mutilat legile justiției și a încercat modificarea legislației penale.

În timpul mandatului de deputat, Stelian a avut nenumărate intervenții, amendamente, inițiative legislative și a contribuit la redactarea sesizărilor la Curtea Constituțională care, într-un final, a fost nevoită să declare neconstituționale modificările aduse legislației penale promovate de PSD.

De asemenea, Stelian a contribuit și la redactarea textului care a stat la baza proiectului Fără Penali în Funcții Publice. A redactat și inițiat, alături de colegii săi, mai multe propuneri legislative de corectare a legilor justiției precum și la proiectul de înființare a DNA-ului pădurilor.

Pe 6 decembrie, votează-l pe Stelian Ion pentru o #Romaniefarahotie.

 




ISU Dobrogea: Acestea sunt unitățile sanitare fără autorizație de securitate la incendiu. Spitalul Mangalia, printre ele!

corturi spital 1

 

1.S.C. ISIS MEDICAL CENTER S.R.L. – SPITAL ISIS CONSTANȚA(nu are autorizație deoarece nu a depus solicitare pentru emiterea acestui document; in prezent este necesara elaborarea unui nou proiect actualizat la cerințele reglementărilor tehnice în vigoare)
2.S.C. MEDSTAR 2000 S.R.L. – SPITAL MEDSTAR CONSTANȚA ( pentru constructia spitalului a fost avizat proiectul de executie, in prezent constructia este in stadiul de investitie in termenul autorizatiei de construire)

3.SPITALUL ORĂȘENESC CERNAVODĂ(nu are autorizație deoarece nu a depus solicitare pentru emiterea acestui document;in prezent este necesar elaborarea unui nou proiect actualizat la cerințele reglementarilor tehnice in vigoare)

4.S.C. DIAGNOST S.R.L. – SPITAL HEKA CONSTANȚA( pentru constructia spitalului a fost avizat proiectul de executie, in prezentse afla in analiza documentatia pentru emiterea autorizatiei de securitate la incendiu)
5.SPITALUL CLINIC JUDEȚEAN DE URGENȚĂ SF. APOSTOL ANDREI CONSTANȚA – 2 cladiri ( pentru constructiile spitalului a fost avizat proiectul de executie, in prezent constructia este in stadiul de investitie in termenul autorizatiei de construire. Avand in vedere caracterul unitatii sanitare lucrarile se executa pe compartimente de incendiu distincte, fiecare nivel fiind considerat un compartiment de incendiu)

6.SPITALUL CLINIC DE PNEUMOFTIZIOLOGIE CONSTANȚA – 2 cladiri( pentru constructile spitalului a fost avizat proiectul de executie, in prezent constructia este in stadiul de investitie penru realizarea lucrarilor cu rol de securitate la incendiu)

7.SPITALUL MUNICIPAL MANGALIA (pentru constructia spitalului a fost depusa solicitare pentru emiterea autorizatiei de securitate la incendiu, dar la verificarea in teren au fost constatate neconformitati raportate la reglementarile tehnice fiind emis un raspuns de neconformitate)
8. S.C. MOGADORMED S.R.L. – SPITAL OFTALMOLOGIC MRINI CONSTANȚA (pentru constructia spitalului a fost depusa solicitare pentru emiterea autorizatiei de securitate la incendiu, dar la verificarea in teren au fost constatate neconformitati raportate la reglementarile tehnice fiind emis un raspuns de neconformitate).

Prin autorizație de securitate la incendiu – actul administrativ emis, în baza legii, de inspectoratul pentru situații de urgență județean, kprin care se certifică, în urma verificărilor în teren și a documentelor privind realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, îndeplinirea cerinței esențiale – securitate la incendiu – la construcții, instalații tehnologice și alte amenajări; autorizația de securitate la incendiu conferă persoanelor fizice sau juridice, deținătoare ale construcțiilor, instalațiilor și ale altor amenajări, dreptul de a le edifica, de a le pune în funcțiune și de a le exploata din punctul de vedere al îndeplinirii cerinței esențiale – securitate lao incendiu;
Prin aviz de securitate la incendiu – actul emis, în baza legii, de inspectoratul pentru situații de urgență, după verificarea de conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor, adoptate în documentațiile tehnice de proiectare, pentru îndeplinirea cerinței esențiale – securitate la incendiu – a construcțiilor, instalațiilor și altor amenajări;
Categoriile de construcții care se supun avizarii/autorizării privind securitatea la incendiu se regăsesc în HGR. nr. 571/2016.




Producătorii români de dezinfectanți, semnal de alarmă: Atenție cum vă protejați împotriva coronavirusului!

DEZINFECTANT FALS

Producătorii români de dezinfectanți trag un semnal de alarmă în contextul creșterii semnificative a numărului cazurilor de coronavirus. Experții spun că se întâmplă acest lucru pentru că, dincolo de măștile neconforme sau purtate incorect, există lacune semnificative în privința folosirii dezinfectanților. Producătorii fac apel la autorități, comercianți și clienți, să evite produse neautorizate care, pe lângă faptul că nu asigură o protecție reală, pot reprezenta un adevărat pericol pentru sănătate.
Deși în ultima vreme au avut loc ample controale în scopul depistării produselor falsificate și a comercianților ilegali, există în continuare pe piață produse care aduc atingere sănătății publice.
Printre acestea se află produse dezinfectante provenite în special din import care nu întrunesc toate condițiile de calitate și protecție sanitară prevăzute de legislația europeană în materie.
Potrivit producătorilor, acești dezinfectanți, care reprezintă un pericol real pentru sănătatea publică, sunt ușor de identificat după câteva elemente simple – produsul este lipicios, lasă dâre pe recipienții în care este stocat și se usucă mai greu pe mâini. În plus, poate crea senzația de încălzire a mâinilor sau poate da iritații.
,,Pe lângă faptul că nu au descrieri în limba română, marea majoritate a acestor produse prezintă abateri extrem de grave de la normele europene de etichetare a produselor chimice, respectiv nu au pe etichetă pictograme specifice pentru avertizarea consumatorilor cu privire la toxicitate și inflamabilitate. Mai mult de atât, există produse care nu au prevăzut un sistem de închidere de siguranță pentru copii, care să înlăture riscul ingestiei substanței. Astfel de produse au ajuns pe piață cu acte care nu reflectă produsele comercializate’’, afirmă Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce în România dezinfectanții Hygienium, exportați în 24 de țări din întreaga lume.
PERICOLUL FOLOSIRII DEZINFECTANȚILOR NEAUTORIZAȚI
În prezent, multe firme și instituții publice au ales să folosească soluții dezinfectante ,,no name’’, fără niciun fel de autorizare, doar pentru că prețul este unul foarte mic.
,,Folosirea acestor produse în spațiile publice, în magazine, spații industriale și birouri, în loc să ajute la prevenirea pandemiei COVID, creează și mai multe probleme, pentru că, indirect, contribuie la extinderea numărului cazurilor de îmbolnăviri’’, afirmă reprezentantul Hygienium.
Pe de altă parte, producătorii români de dezinfectanți remarcă și faptul că există firme, inclusiv din rândul celor care lucrează cu publicul, care folosesc dezinfectanți contrafăcuți în recipienți de branduri consacrate.
Dincolo de faptul că prejudiciază imaginea și produsele firmelor autorizate, producătorii trag un semnal de alarmă privind riscul folosirii unor astfel de soluții.
Într-o analiză lansată recent de Frames & Hygienium, experții afirmau că, din păcate, multe dintre firmele și instituțiile publice din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul COVID – 19.
Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecințe majore pe lanțurile economice.
,,Există lacune serioase în privința utilizării soluțiilor de protecție sanitară. Chiar dacă au acces la produse de calitate, sunt multe cazurile în care acestea sunt folosite incorect, fapt care le scade din eficiență și crește riscul îmbolnăvirilor’’, afirmă experții.
FOLOSIȚI NUMAI PRODUSE AUTORIZATE
Producătorii români de dezinfectanți au început demersurile pentru înființarea unei asociații care să le reprezinte interesele, ,,Protejăm România’’, și lansează un apel public prin care solicită comercianților și populației să folosească numai dezinfectanți autorizați de Ministerul Sănătății.
Potrivit reprezentanților producătorilor, în România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate standardele, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.
Companiile fac apel la Ministerul Sănătății și la celelalte autoritățile competente să joace un rol mai activ în acest sector, pe întregul lanț, de la import/producție la distribuție.
,,Este nevoie, în plus, de o accelerare a procedurilor de acreditare a produselor românești, pentru că birocrația reprezintă, în prezent, o mare provocare’’, afirmă reprezentanții companiilor.
Producătorii români își anunță disponibilitatea de a dezvolta, împreună cu autoritățile, un laborator special care să acrediteze produsele vândute pe piața românescă, inclusiv pe cele venite din import.
ÎMPREUNĂ PROTEJĂM ROMÂNIA
Producătorii și comercianții de dezinfectanți, reuniți în asociația patronală ,,Protejăm România’’, au pus bazele unei campanii publice de conștientizare a măsurilor de protecție sanitară în scopul limitării pandemiei.
,,Dezvoltăm o platformă de training în domeniul asigurării soluțiilor de protecție sanitară și încercăm să reunim, pe o hartă virtuală, toate companiile acreditate care vin și oferă astfel de soluții. De asemenea, vrem să inventariem toate business-urile din România, mai ales din HORECA, care respectă toate măsurile de siguranță sanitară și pe cele care au nevoie de sprijin pentru a evita pericolul îmbolnăvirilor’’, afirmă inițiatorii.
Totodată, companiile au început demersurile pentru dezvoltarea unei platforme de colaborare al cărei scop principal îl constituie revitalizarea industriei chimice din România.
,,Vrem să construim un ecosistem de business capabil să asigure întregul necesar de produse dezinfectante pentru țara noastră și export. Hygienium vinde deja în 24 de țări din întreaga lume și, împreună, vrem să conlucrăm pentru dezvoltarea unei oferte competitive de produse de siguranță sanitară made in Romania’’, afirmă Danciu.
Potrivit producătorilor, România are resursele economice și umane capabile să dezvolte o industrie de profil la standarde europene.
,,Împreună cu autoritățile și experții din domeniul sanitar, pe baza fondurilor europene aflate la dispoziția României, țara noastră are șansa de a construi rapid un sistem de protecție sanitară de ultimă generație, care să includă produsele și serviciile necesare care să-i asigure un răspuns prompt și eficace în cazul apariției unor crize sanitare de tipul pademiei COVID’’, a mai declarat expertul Constantin Danciu.




ISU Dobrogea: 10 din cele 18 unități sanitare din județ nu au autorizație de securitate la incendiu!

In anul 2020 cadrele Inspecției de Prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgenţă Dobrogea al județului Constanța au efectuat 21 de controale la unitățile spitalicești din județ, precum și exerciții de evacuare. În urma controalelor au fost aplicate 277 sancțiuni, 259 de avertismente si 18 amenzi in valoare totală de 91.000 lei. In evidentele Inspectoratului, funcționează 18 unități sanitare cu spitalizare continua din care 10 construcții nu au autorizație de securitate la incendiu 7 sunt autorizate și una nu necesita.
Prin autorizație de securitate la incendiu – actul administrativ emis, în baza legii, de inspectoratul pentru situații de urgență județean, prin care se certifică, în urma verificărilor în teren și a documentelor privind realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, îndeplinirea cerinței esențiale – securitate la incendiu – la construcții, instalații tehnologice și alte amenajări; autorizația de securitate la incendiu conferă persoanelor fizice sau juridice, deținătoare ale construcțiilor, instalațiilor și ale altor amenajări, dreptul de a le edifica, de a le pune în funcțiune și de a le exploata din punctul de vedere al îndeplinirii cerinței esențiale – securitate lao incendiu;
Prin aviz de securitate la incendiu – actul emis, în baza legii, de inspectoratul pentru situații de urgență, după verificarea de conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor, adoptate în documentațiile tehnice de proiectare, pentru îndeplinirea cerinței esențiale – securitate la incendiu – a construcțiilor, instalațiilor și altor amenajări;
Categoriile de construcții care se supun avizarii/autorizării privind securitatea la incendiu se regăsesc în HGR. nr. 571/2016.




Dumitru Caragheorghe, candidat USR PLUS la Camera Deputaților: „Dotarea unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente de protecție medicală, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-Cov-2”

usr cara
„Într-un interviu dat săpămâna trecută spuneam că vrem să introducem pe ordinea de zi a viitoarei ședințe a Consiliului Local un proiect privind dotarea unitatilor de invatamant cu echipamente necesare desfășurării cursurilor online în context epidemiologic (laptopuri, sistem desktop cu monitor, sistem all-in-one, cameră web, cameră web videoconferinţă, proiector, ecran proiecţie, ecran proiecţie perete, tablă interactivă, router wireless, sistem management dispozitive sau tabletă grafică).
🔹 Azi, 16 noiembrie, am fost convocați într-o nouă ședință de îndată cu un singur proiect pe ordinea de zi: fix proiectul la care mă refeream în interviu.
🔹 Apreciez că angajații Primăriei par a fi făcut demersuri în timp util astfel încât să putem beneficia de finanțare europeană pe 98% din sumele necesare. Demersul fiind unul competitiv, integralitatea dosarului și promptitudinea înscrierii sunt factori decisivi pentru a se obține acești bani.
🔹Necesarul a fost stabilit prin consultarea tuturor unităților de învățământ preuniversitar, iar bugetul a fost stabilit prin inserarea unor prețuri medii din 3-4 oferte solicitate (precizarea departamentului Primăriei).
🔹 Evident, tot Consiliul Local a votat pentru, dar este important să subliniez faptul că același departament trebuie să aiba în vedere completarea de urgență a unui dosar similar și pentru dotarea acestor unități de învățământ cu echipamente de protecție medicală (măşti de protecţie medicală, dezinfectanţi, combinezoane precum şi alte echipamente de acest tip, cum ar fi aparatură destinată dezinfecţiei şi sterilizării aerului de tipul nebulizatoarelor, necesare pentru a preveni răspândirea coronavirusului SARS-Cov-2).
🔹 Așadar, pentru celeritate și încadrarea în termenii acordării finanțării europene, ne așteptăm probabil la o nouă ședință de îndată, oricum ar fi noi vom pune presiune pentru realizarea acestor demersuri.”
(sursa: Dumitru Caragheorghe Facebook)



RAJA S.A. continuă extinderea și modernizarea rețelelor de apă-canal în aria de operare

Semnare contracte

 

RAJA S.A. Constanța a semnat astăzi, 16 noiembrie 2020, în prezența Președintelui Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța – dl. Florin Mitroi și a Directorului General al RAJA S.A. – dl. Aurel Presură, două noi contracte de lucrări derulate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Acestea vizează modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă și de colectare și tratare a apei uzate în localitatea Valu lui Traian, județul Constanța și în municipiul Onești, județul Bacău.

CL 21 – Rețele apă și canalizare Valu lui Traian

Contractul de lucrări Rețele de apă și canalizare Valu lui Traian reprezintă o nouă etapă semnificativă în cadrul extinderii și modernizării infrastructurii de alimentare cu apă, colectare și evacuare a apelor uzate din aria de operare a RAJA S.A., continuându-se astfel procesul investițional derulat prin Programele ISPA, SAMTID și POS Mediu de creare a sistemelor regionale în sectorul apei.
Contractul face parte din Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA S.A. Constanța în perioada 2014-2020, în valoare totală de 593.184.900 Euro (2.662.688.783,50 lei), finanțat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Această investiție, în valoare totală de 115.573.244,72 lei, se va derula pe o perioadă de 22 de luni și vizează 5 obiective:
1. Reabilitare rețea de distribuție apă, pe o lungime totală de 9.872 m și reabilitare branșamente la consumatori, inclusiv cămine de apometru – 649 buc;
2. Extindere rețea de distribuție apă pe o lungime de 13.581 m și noi branșamente la consumatori, inclusiv cămine de apometru – 879 buc;
3. Extindere rețea de canalizare pe o lungime totală de 28.299 m și racorduri noi la consumatori – 1.938 buc;
4. Stații de pompare ape uzate menajere, cămine de decantare și conducte de refulare: 9 stații de pompare apă uzată, 9 cămine de decantare înaintea fiecărei stații de pompare apă uzată menajeră, pe rețeaua de canalizare, conducte de refulare aferente stațiilor de pompare în lungime de 8.469 m.
5. Cămine de reglare debit și monitorizare presiune – 22 buc.
Toate lucrările prevăzute a se realiza în cadrul acestui contract vor fi dotate cu echipamente care să permită citirea informațiilor de funcționare de la distanță (tablouri locale de automatizare, debitmetre, vane electrice etc.). Echipamentele vor fi integrate în sistemul SCADA centralizat la nivelul RAJA S.A., în vederea operării automatizate.
La finalizarea lucrărilor în localitatea Valu lui Traian, gradul de conformare cu prevederile Directivei 98/83/EC va fi de 100 %, atât pentru infrastructura de apă potabilă cât și pentru cea de canalizare.
CL 1 – Reabilitarea și extinderea rețelelor de alimentare cu apă și a rețelelor de canalizare menajeră în municipiul Onești

Cel de al doilea contract de lucrări semnat astăzi are o valoare de 71.041.148,42 lei și se derulează în cadrul proiectului “Dezvoltarea Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în Municipiul Onești”.
Lungimea totală a rețelei de distribuție a apei potabile existentă în municipiul Onești este de 72,78 km și are o vechime în anumite zone chiar și de 60 de ani. La momentul preluării de către RAJA S.A., aceasta funcționa cu mult peste presiunile de serviciu (cca. 3,5 atm.), ajungând în unele zone chiar și la 8 atm. Din cauza conductelor învechite, aflate într-un stadiu avansat de uzură, se înregistrau frecvent avarii care conduceau la pierderi de apă în sistem, în procent de aproximativ 70%, situație care se reflecta negativ atât în calitatea serviciului, cât și în situația economico-financiară a operatorului.
Contractul de lucrări se va derula pe o perioadă de 24 luni și are în vedere atingerea următoarelor obiective:
1. Reabilitare și extindere rețele de distribuție apă potabilă:
• extinderea rețelei de distribuție cu apă potabilă pe o lungime de circa 7.000 m;
• reabilitarea rețelei de distribuție apă potabilă pe o lungime de circa 19.000 m;
• lucrări speciale: 3 subtraversări de cursuri de ape și 2 subtraversări de cale ferată.
2. Realizare 4 noi stații de ridicare locală a presiunii (SPH), montate subteran.
3. Realizare sectorizare rețea de distribuție:
• 37 cămine de debitmetru ;
• 13 stații de pompare apă existente (integrate în sistemul SCADA).
4. Reabilitarea și extinderea rețelei de canalizare apă uzată menajeră:
• reabilitarea rețelei de canalizare în lungime de 3.500 m;
• extinderea rețelelor de canalizare cu lungimea de 26.000 m;
• lucrări speciale: 3 subtraversări de cursuri de ape și 3 subtraversări de cale ferată;
• 11 stații de pompare ape uzate și conducte de refulare cu lungimea de 6.600 m;
• 4 stații de pompare apă uzată existente (integrate în sistemul SCADA).
Toate investițiile prevăzute a se realiza vor fi dotate cu echipamente SCADA integrate în sistemul centralizat de dispecerizare al RAJA S.A.

Biroul de Comunicare al RAJA S.A.




Bunuri contrafăcute, în valoare de peste 300.000 lei, descoperite la Vama Veche, ascunse într-un microbuz

1511 2

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche au descoperit, într-un microbuz sosit din Turcia, 187 articole vestimentare și de marochinărie și 201 flacoane parfum, inscripţionate cu numele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

În data de 14.11.2020, în jurul orei 21.00, la Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, judeţul Constanţa, s-a prezentat pentru a intra în ţară, la volanul unui microbuz înmatriculat în România, un cetățean român în vârstă de 27 de ani.
În urma controlului efectuat asupra autovehiculului, poliţiştii de frontieră au descoperit printre bagajele personale 187 articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și de marochinărie. De asemenea, au mai fost descoperite, în locuri special create în caroseria vehiculului, mai multe pungi ce conțineau 201 flacoane parfum.Toate bunurile purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.
Persoana în cauză a declarat că a achiziționat bunurile din Turcia și nu deține documente legale pentru acestea.
Produsele, în valoare de aproximativ 302.000 lei dacă ar fi fost comercializate ca bunuri de marcă, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor, iar în cauză poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată.




Rata record de infectare la Agigea si Constanta! Noi masuri luate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență

Astăzi, 15 noiembrie a.c., prefectul județului Constanța, Silviu-Iulian COȘA, a convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în sistem electronic, pentru votarea hotărârii nr. 73 a CJSU Constanța, care prevede aplicarea de noi măsuri preventive pentru municipiul Constanța și localitatea Agigea, începând de astăzi, de la ora 17:00.
Astfel, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a dispus întrunirea de îndată a CLSU Constanța, respectiv CLSU Agigea, pentru aplicarea următoarelor măsuri:
1. Informarea locuitorilor asupra măsurilor care trebuie respectate pe întreg teritoriul celor două localități, conform prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 967/2020, privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia, pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
2. Întreprinderea de acțiuni de conștientizare cu personalul disponibil, privind obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în toate spațiile publice închise și deschise;
3. Asigurarea condițiilor pentru desfășurarea învățământului în condițiile stabilite de Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 5972/08.11.2020;
4. Informarea instituțiilor publice, precum și a tuturor operatorilor economici publici sau privați, privind organizarea activității și desfășurarea programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde specificul activității nu permite acest lucru, organizarea programului de lucru, astfel încât personalul să fie împărțit în cel puțin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin 2 ore;
5. Verificarea respectării măsurilor dispuse de Anexa 3 art. 12 din HG nr. 967/2020 referitoare la suspendarea activității piețelor agroalimentare în spații închise, târgurilor, bâlciurilor, piețelor mixte și volante și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare; prin excepție, se permite activitatea piețelor agroalimentare care pot fi organizate în zone publice deschise, cu respectarea normelor de protecție sanitară;
6. Afișarea la loc vizibil și informarea tuturor cetățenilor de pe raza U.A.T.-urilor asupra informațiilor detaliate referitoare la măsurile de igienă individuală care trebuie respectate în contextul epidemiologic existent, care vor fi puse la dispoziție de Direcția de Sănătate Publică a județului Constanța, conform art.3, pct.2;
7. Asigurarea dezinfecției periodice după calendarul stabilit de Direcția de Sănătate Publică, conform art.3 pct.1;
8. Intensificarea controalelor privind respectarea regulilor de distanțare socială/mască, fără a se limita la locațiile aglomerate cum ar fi mall-uri, piețe, supermarket-uri/hipermarket-uri, stații de autobuz, în special la orele de vârf.
Pe raza celor două localități, vor fi implementate reguli noi în ceea ce privește desfășurarea transportului în comun, astfel:
1. Informarea călătorilor în vederea utilizării mănușilor de unică folosință pe parcursul deplasării cu mijloacele de transport în comun; evitarea utilizării telefonului mobil pe timpul călătoriei și îndepărtarea mănușilor după coborârea din mijlocul de transport, urmată de dezinfectarea mâinilor;
2. Afișarea, în stații, a materialelor informative cu privire la utilizarea măștii și mănușilor de unică folosință la urcarea în mijloacele de transport;
3. Analiza posibilității de înființare a stațiilor de urcare în mijloacele de transport în comun separat de stațiile de coborâre, ca modalitate de evitare a aglomerației.

DSP Constanța va dispune măsuri suplimentare, care vor fi aplicate în Constanța și Agigea:
1. Stabilirea calendarului de dezinfecție periodică a spaţiilor publice, după un calendar bine structurat, pe care îl va comunica celor două U.A.T.-uri;
2. Punerea la dispoziţia U.A.T. Constanța și U.A.T. Agigea a informațiilor detaliate referitoare la măsurile de igienă individuală care trebuie respectate în contextul epidemiologic existent;
3. Verificarea activității în creşe şi afterschool-uri privind respectarea condiţiilor stabilite prin ordinul comun al ministrului educaţiei şi cercetării, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 1076/4518/3936/2020, privind stabilirea măsurilor necesare în vederea redeschiderii creşelor, grădiniţelor, afterschool-urilor, pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2;
4. Verificarea respectării regulilor de distanțare socială/mască, fără a se limita la locațiile aglomerate cum ar fi mall-uri, piețe, supermarket-uri/hipermarket-uri, stații de autobuz, în special la orele de vârf;
5. Transmiterea corectă și în timp real către structurile MAI abilitate, a listei persoanelor aflate în carantină/izolare, pentru a fi verificate.
De asemenea, în urma unei adrese trimise de Instituția Prefectului – Județul Constanța, ITM Constanța va dispune noi măsuri:
1. Informarea și consilierea instituțiilor publice și a agenților economici, în vederea adoptării unor măsuri organizatorice privind pauza de masă, astfel încât angajații să ia masa cu evitarea aglomerării persoanelor în același spațiu;
2. Informarea și consilierea instituțiilor publice și a agenților economici, în vederea adoptării unor măsuri organizatorice, astfel încât la locurile de fumat din exteriorul clădirilor să fie prezente maximum două persoane în același timp, cu păstrarea distanței de 2 m între aceștia.

Totodată, Inspectoratul de Poliție al județului Constanța și Inspectoratul de Jandarmi Județean Constanța vor intensifica acțiunile de verificare, conform competențelor legale.
În acest moment, rata de incidență cumulată în municipiul Constanța este de 7.52, în timp ce localitatea Agigea consemnează o rată de incidență de 6.39.

Instituția Prefectului – Județul Constanța




RADIOTERAPIA, GRATUITĂ PENTRU PACIENȚII SCJU

foto 1

Pacienții cu afecțiuni oncologice beneficiază începând cu data de 16 noiembrie 2020 de servicii medicale de radioterapie gratuite, în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța. Astăzi a fost semnat contractul de furnizare de servicii radioterapie în cadrul Subprogramului de radioterapie a bolnavilor cu afecțiuni oncologice relizate în regim de spitalizare de zi. 

Radioterapia este unul dintre tratamentele recomandate bolnavilor de cancer (în tratarea cancerului există 3 metode de principale: chirurgia, radioterapia și chimioterapia). Radioterapia presupune utilizarea unor doze de radiații controlate asupra zonei tumorale, scopul fiind acela de a distruge celulele canceroase, fără să afecteze alte țesuturi sănătoase. Unul dintre avantajele acestui tratament constă în faptul că poate fi folosit pentru numeroase tipuri de cancer.
Laboratorul de Radioterapie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța, a cărui reabilitare a fost finalizată în luna septembrie 2020, dispune acum de unul dintre echipamentele moderne folosite în acest domeniu, fiind dotat cu accelerator liniar de particule 6 MeV, computer tomograf simulator, sistem de imobilizare și sistem de planificare a tratamentului. Echipamentele au fost achiziționate de către Ministerul Sănătății în cadrul proiectului „Reforma sectorului sanitar – Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar”, finanţat prin acordul de împrumut între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Inaintea de începerea tratamentului propriu zis, are loc simularea CT. Astfel se reperează zona care urmează să fie iradiată, ulterior fiind întocmit planul de tratament. O ședință de radioterapie durează între 10 și 20 de minute, numărul de ședințe fiind stabilit de medic în funcție de diagnostic și stadiul bolii.
Pentru a beneficia de terapie, pacienții cu afecțiuni oncologice trebuie mai întâi să se prezinte la consultație. În cadrul SCJU, acordă consultații dr. Monica Lazăr, medic șef Radioterapie și dr. Diana Maican.
Programări pot fi făcute zilnic, între orele 08.00-14.00, la nr. 0241.503.365 sau 0733.585.888.

 




14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă Împotriva Diabetului

Diabetul zaharat reprezintă o afecțiune cronică, cu o incidență foarte crescută alături de obezitate, cu risc important în apariția complicațiilor, în special boala cardiovasculară.
Potrivit Federației Internaționale a Diabetului, 1 din 11 adulți are diabet, iar la nivelul județului Constanța sunt aproximativ 40 000 de bolnavi de diabet.
La aceste date, medicii adaugă faptul că, în urma infecției cu Sars-Cov2, foarte multe persoane ar putea fi diagnosticate cu diabet: există un mecanism de acțiune al acestui virus care determină creșterea glicemiei. De aceea, medicii recomandă pacienților care au trecut printr-un astfel de eveniment nefericit să-și controleze glicemia! În cazul în care au probleme sau descoperă o valoare mai mare, să se prezinte cu încredere la Centrul de Diabet, Boli de Nutriție și Metabolism din cadrul Spitalului Județean Constanța pentru a fi luați în evidență și pentru a primi toate informațiile pentru o viață sănătoasă.
Specialiștii centrului dedicat persoanelor cu diabet din Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța și voluntarii Asociației Sweet Land -care se ocupă de copiii și tinerii cu diabet din județul Constanța- vă reamintesc că, pe lângă tratament, adoptarea unui stil de viață sănătos, cu o dietă corespunzătoare și exercițiile fizice sunt măsurile necesare pentru a echilibra starea persoanelor diagnosticate.
Întreaga lume marchează pe 14 noiembrie Ziua Mondială de Luptă Împotriva Diabetului și recunoaștem, în momentul de față, sistemul sanitar este pus în fața unei mari provocări. Anul 2020 a fost desemnat de Organizația Mondială a Sănătății drept Anul Internațional al Asistentului Medical și Moașei.
Atât asistenții medicali, cât și toate celelalte cadre medicale aflate în linia întâi în lupta împotriva noului coronavirus, fac un apel către dumneavoastră să reflectați un moment și să fiți cu gândul alături de cei care au nevoie de sprijin, să încercați să faceți măcar un pas pentru prevenirea diabetului și împreună să fim mai puternici!
În aceste momente grele solidaritatea ne poate salva!

Vă multumim și vă dorim multă sănătate!

Asociaţia Sweet Land Constanța este o organizație nonguvernamentală, nonprofit, înființată în anul 2008. Echipa care se implica în ajutorarea copiilor și tinerilor insulino-dependenți lucrează voluntar.
Menţionăm câteva activităţi din 2019:
– Ore dulci , întâlnire cu membrii Asociației, pentru a cunoaste problemele cu care se confrunta, pentru a socializa, pentru consolidarea comunității
– Târg caritabil organizat de o companie din Constanța special pentru copiii cu diabet si celiachie
– Cadouri oferite de Crăciun cazurilor sociale, cu sprijinul sponsorilor
Facem parte din Federația Asociațiilor Diabeticilor din România (FADR), Coaliţia pentru Diabetul Juvenil și din Federația Volum care dezvoltă voluntariatul în România.
Liliana Moldoveanu