„Ploaie” de dosare penale, pentru șoferi beți sau fără carnet, în sudul litoralului

politie

La data de 13 august a.c., în jurul orei 08.00, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 27 de ani, care a condus un autoturism pe DN 39, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs.

La data de 13 august a.c., în jurul orei 11.30, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 57 de ani, care a condus un autoturism pe strada Griviței din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 1,01 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

La data de 13 august a.c., în jurul orei 16.15, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 30 de ani, care a condus un autoturism pe strada Oituz din municipiul Mangalia, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

La data de 13 august a.c., în jurul orei 20.35, polițiști din cadrul Serviciului Rutier Constanța au identificat un bărbat, de 37 de ani, care a condus un autoturism pe strada Nicolae Bălcescu din orașul Techirghiol, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

La data de 14 august a.c., în jurul orei 01.10, polițiști din cadrul Poliției stațiunii Eforie au identificat un bărbat, de 50 de ani, care a condus un autoturism pe bulevardul Republicii din stațiunea Eforie Nord, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,47 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital, unde a refuzat prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.




Peste 7.000 de lei, amenzi pentru produse contrafăcute, la Costinești

În cursul zilei de ieri, polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, împreună cu reprezentanți ai A.N.P.C. Constanța, au desfășurat o acțiune pe linia prevenirii și combaterii faptelor antisociale din domeniul proprietății intelectuale și contrafacerii, în stațiunea Costinești.

În urma activităților, polițiștii de investigare a criminalității economice au întocmit 4 dosare de cercetare penală, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punere în circulație, fără drept, a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare, fiind ridicate bunuri susceptibile a fi contrafăcute, în valoare de 7.350 de lei.

Totodată, polițiștii au aplicat 4 sancțiuni contravenționale, în valoare de 27.000 de lei, dintre care una la O.U.G. 28/1999 și 3 la Legea 12/1990.

De asemenea, reprezentanții A.N.P.C. Constanța au aplicat 10 sancțiuni contravenționale, în valoare de 60.240 de lei, dintre care 7 la O.G. 21/1992.




Nicio contestatie a concursului pentru conducerea Sanatoriului Balnear: Bogdan Maganu ramane managerul institutiei!

sanatoriu

Comunicat de presa SBRM

La Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia (SBRM) a avut loc, miercuri, 12 august, concursul de ocupare a postului de manager al unității medicale de la malul mării, dupa expirarea mandatului șefului instituției. La concursul organizat de Consiliul de Administrație al sanatoriului, a participat actualul conducător al unității sanitare, Bogdan Maganu (fostul viceprimar al municipiului Mangalia) dar şi fostul director financiar contabil al SBRM, actual șef serviciu administrativ al Sanatoriului Balnear si de Recuperare Techirghiol, Arsene Claudiu Liviu.
La sesiunea de prezentare a proiectului de management, managerul in funcție a susținut proiectul de concurs cu tema “Performanța clinică și financiară a spitalului”. Acesta a prezentat proiectul de modernizare a SBRM, care a obținut deja avizul CNI și se află în avizare la Ministerul Lucrărilor Pubice, Dezvoltării și Administrației.
Conform Comisiei de concurs numită prin Decizia nr. 3289/30.06.2020, Bogdan Maganu este, in continuare, manager al Sanatoriului Balnear din Mangalia.
Din comisia de concurs au făcut parte Cristina Schipor, directorul Direcției de Sănătate Publică din Constanța, dr. Ramona Iliuță, directorul adjunct al DSP, în calitate de președinte al Consiliului de Administrație, Liviu Mocanu, fost președinte al Casei Județene de Sănătate Publică și Alina Dan, manager al Spitalului Municipal Mangalia.
Întrucât rezultatele concursului nu au fost contestate, consiliul de administrație a validat un nou mandat pentru actualul manager al sanatoriului, Bogdan Maganu.




A fost inaugurata reteaua de gaz de la Limanu

IMG-20200814-WA0006

Comunicat

Prima centrala pe gaze din satul Limanu a fost pornită astăzi! S-a marcat astfel finalizarea lucrărilor la rețeaua de alimentare cu gaz natural din zonă, dar și momentul din care consumatorii casnici pot fi racordați la sistem!
“Este cea mai importantă investiție din comuna Limanu din ultimii zeci de ani! Mulți nu au acordat nicio șansă proiectului, dar, iată că, din august 2020, rețeaua de gaz nu numai că există, dar este și funcțională! În prima etapă- în Limanu, dar urmează 2 Mai și Vama Veche. Această lucrare a fost o provocare pentru toată echipa mea, dar a fost o promisiune pe care mi-am asumat-o în fața comunității. Au fost eforturi majore, dar acum este o realitate, o mare realizare pentru comuna noastră. Am căutat și am găsit fonduri pentru finanțarea lucrărilor, am respectat toate procedurile legale, am monitorizat permanent șantierul și construcțiile și iată că acum discutăm despre un obiectiv funcțional. Este cel mai important proiect al mandatului meu și sunt mândru de această realizare a echipei noastre!”, afirmă Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.
Tronsonul inaugurat astazi are o lungime de 23,50 km, iar valoarea lucrărilor executate a fost de 2,6 milioane lei. Potrivit estimărilor, în aproximativ o lună, va fi operabil și tronsonul din 2 Mai, cu o lungime de 13,6 km.
“ Mulțumesc celor care ne-au susținut și care au înțeles cât este de importantă această investiție pentru comunitatea noastră. Consider că este un succes al administrației locale și județene, iar viața comunității se va îmbunătăți semnificativ. Fiecare potențial beneficiar va avea o solutie tehnică personalizată în funcție de caracteristicile proprietății. Noi ne dorim să facilităm branșamentele și să accelerăm procesul de racordare a gospodăriilor la această rețea. Prin urmare, pe site-ul primariei vom publica toate informațiile necesare pentru elaborarea dosarelor, precum și date de contact ale celor care se ocupă de centralizarea documentelor necesare pentru încheierea unui contract cu furnizorii de gaze”, mai spune Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.
Primele branșamente la rețeaua de gaz au fost deja realizate. Gradinița, școala și biserica din localitatea Limanu – au fost conectate la sistemul national de alimentare cu gaz, lucrările fiind susținute de către Primaria Comunei Limanu.




31 august 2020 – termenul limită până la care rentierii agricoli pot transmite documentele privind acordarea rentei viagere

 

 

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) reamintește că termenul limită până la care rentierii agricoli ori împuternicitul/mandatarul/curatorul, pot transmite documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă este data de 31 august 2020.

Pentru obţinerea vizei aferente anului 2019, documentele care se vor transmite prin mijloace electronice (telecomunicații), la Centrele județene/locale APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, se regăsesc enumerate mai jos:

1) carnetul de rentier agricol;

2) actul de identitate al solicitantului;

3) decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II / decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;

4) procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal;

5) contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*), cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil.*) Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011;

6) extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. (extrasul se depune opţional);

7) declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005.

Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art. 6 alin. 1 şi alin. 2, din Legea 247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2018 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15.10.2020, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:

– carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);

– copie a certificatului de deces;

– copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula ”definitivă”);

– copie B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;

– împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original);

– extras de cont pe numele moștenitorului.

Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora.

 




Bogdan Maganu, câștigător al concursului de manager al Sanatoriului Balnear Mangalia

Bogdan Maganu a câștigat concursul pentru ocuparea fotoliului de manager al Sanatoriului Balnear Mangalia. Acesta a obținut nota 9,16, în timp ce contracandidatul său, Claudiu Arsene, a fost respins cu 8,07.

Astăzi, la orele 16.00, este data limita pana la care poate fi depusă o eventuală contestație din partea contracandidatului lui Bogdan Maganu, iar rezultatele finale vor fi cunoscute pe 15 august.




Parfumurile fake, la mare…. cautare!

La data de 12 august a.c., polițiști din cadrul Poliției stațiunii Neptun au identificat, pe strada Gala Galaction din stațiunea Jupiter, un bărbat, de 46 de ani, care oferea spre vânzare mai multe parfumuri susceptibile a aduce atingere unor mărci înregistrate.
În cauză, a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punere în circulație a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice ori similare, conform Legii 84/1998.




Două cazuri de infectare COVID-19, la Curtea de Conturi Constanta!

Recent, DSP Constanța a confirmat două cazuri de infectare COVID-19 la Curtea de Conturi. Un caz a fost confirmat pe data de 11 august, iar cel de-al doilea ieri, 12 august. Fiind vorba de două cazuri, nu a fost declarat focar COVID-19 la Curtea de Conturi Constanta.

Ancheta epidemiologică este în curs, condusă de DSP Constanța.




Trei angajati ai Autorității Navale Române, confirmate pozitiv cu virusul SARS-CoV-2

 

În data de 12 august a.c., trei persoane care lucrează în cadrul Autorității Navale Române au fost confirmate pozitiv cu virusul SARS-CoV-2, după ce, în zilele precedente, alți doi angajați ai instituției au fost pozitivați. În acest sens, se poate considera că avem de-a face cu un focar COVID-19 în ANR.

DSP Constanța a pornit o anchetă epidemiologică extinsă, pentru a se identifica toți angajații care au fost în contact direct cu cele cinci persoane confirmate pozitiv. Cei care vor fi considerați contacți direcți vor intra în carantină la domiciliu pentru următoarele 14 zile și vor fi testați, în eventualitatea în care vor prezenta simptome specifice infectării cu noul coronavirus.

În acest moment, ancheta epidemiologică este în curs de desfășurare.




Cui servim Mangalia pe tavă? (IV) – Ozghiun Menabit (PER)

IMG-20200811-WA0000

Ozghiun Menabit (PER) – nascut în 11 octombrie 1972, în Mangalia.
– am satisfăcut stagiul militar la Batalionul Special Intervenție Antiteroristă (actual batalionul „Vlad Țepeș”).
– am lucrat 15 ani în Ministerul de Interne, Poliția de Frontieră și Biroul de Combatere a Infracționalității Transfrontaliere
– cursuri și seminarii ținute la FBI-Quantico, U.S.Secret Service, Bundepolizei Germania, Poliția Federală Belgiană, United Nation.
– între 2006 și 2012 am dezvoltat un grup de firme de importuri și distribuție la nivel național, cu o cifră de afaceri de 6.000.000 de euro pe an. Asociat în mai multe societăți comerciale până în anul 2012.
– din 2012 am revenit acasă, în Mangalia, și am dezvoltat un sistem de catering și am lucrat cu un contract de consultanță pentru dezvoltare în România a unei companii străine.
– între 2016-2019 am fost consilier local al municipiului Mangalia.
– din 2012 activist civic în Mangalia.
– în prezent, investitor în activitate turistică și alimentație publică, la nivel familial; în curs de dezvoltare a unui produs-brand „de Mangalia”; dezvoltarea programului „Grijă pentru Vârstnici” și partener „Grădina pe Roți” în Vama Veche.
Pentru a descrie acțiunile si proiectele realizate este nevoie de mai multe pagini scrise. Locuitorii Mangaliei mă cunosc sau au auzit de activitatea mea. Am realizat întotdeauna ceea ce am promis că voi face.

Profilul candidatului Menabit Ozghiun este mai bine reprezentat de proiectele propuse pentru Mangalia: – Înființarea „Serviciul Străzi” – entitate juridică a municipalității.

– Scutire 100% a taxei de rezervare pentru locul de parcare rezidențială, dacă respectivul loc de parcare nu este iluminat public, nu este supravegheat video sau dacă nu este marcat corespunzător de către Primărie.

– Zugrăvirea periodică a blocurilor în parteneriat public-privat.

– Programul „Mangalia cu Flori”.

– Regulamentul Arborilor: obligația de a planta 4 arbori pentru fiecare copac tăiat.

– Înfiinţarea unui parc forestier cu 5.000 de arbori, Mangalia să aibă un loc loc pentru picnic si pentru evenimente outdoor.

– Mutarea variantei Mangaliei lângă strada Alexandru Iliaș (proiect CNADR), actuala variantă va deveni stradă locală, amenajată cu pistă de biciclete.

– Taxa Specială pe punctele de lucru de pariuri sportive și jocuri de noroc, pentru a sprijini sportul practicat de copii.

– Construcția Palatului Copiilor în Parcul Evergreen. Să dăm un sens betoanelor.

-Creative Cluster” în Agenția pentru Dezvoltare Locală Mangalia (în parcul industrial), unde oricine poate desfãșura activități conform pas
iunilor, în ateliere și spații amenajate și dotate.

– Atragerea investitorilor pentru construcția unui mall cu 2 săli de cinema: unul cu 250 locuri, al doilea cu 50 locuri pentru copii, cu proiecție 4D.

– Sprijin real pentru activități culturale și sportive: Organizarea de spectacole în seri festive pentru turiști, în hoteluri. Înființarea unui Club Sportiv.

– Construcția clădirii de școală pentru „Gala Galaction.

– Pentru fiecare 1.000 de locuitori, înființarea a unui teren de sport amenajat modern.

– Înființarea Agenției pentru Dezvoltare Locală Mangalia pentru a dezvolta 300 de afaceri noi și 1.200 locuri de muncă.

– Construcția a 10 parcări supraetajate în primii 2 ani, pe terenurile unde s-au demolat garajele, pentru a rezolva problema parcărilor. Autofinanțare prin ADL Mangalia.

– Granturi municipale între 20-40.000 de euro pentru demararea afacerilor, cu condiția ca proiectul să asigure minim 4 angajați cu salariul MEDIU. În primii 2 ani, cu impozitele pe salarii și impozitele pe profit Primăria recuperează valoarea grantului.

– Centrul Municipal pentru Fonduri Structurale (europene și de stat, nerambursabile): întocmește GRATUIT documentațiile și studiile de fezabilitate pentru cererile de finanțare ale solicitanților locuitori ai Mangaliei.

– Schemă de minimis pentru scutire 50% la impozite pe clădiri și pe terenuri, pentru hotelierii care angajează permanent 8-12 salariați. Proiectul generează 1.600 locuri de muncă permanente.

– Planul Local pentru Siguranță Publică: sistemul de telegestiune în iluminatul public va permite montarea camerelor de supraveghere pe străzi, în parcări, în parcuri, la ghenele de gunoi.

– Reorganizarea Poliției Locale cu atribuții în folosul cetățenilor, și nu împotriva lor.

– Construirea mai multor locuri frumoase în municipiu și stațiuni, cu care locuitorii Mangaliei să se mândrească.

– Implementarea programului „Grijă pentru Vârstnici” la nivel de municipiu.

– Organizarea unui Târg-Eveniment duminical cu activități pentru copii, cu spectacole și concursuri, în parteneriat cu asociațiile și fundațiile din Mangalia.

– Amenajarea şi dotarea Pieței Volante de lângă Portul Turistic în conformitate cu legislația în vigoare.

– Amenajarea Centrului Vechi (Piața Republicii) cu terase și activități comerciale, conform Conceptului Municipal. Mutarea sediilor de partide din centrul orașului.

– Implementarea în Primăria Mangalia a unui sistem integrat cu aplicație municipală pentru cereri online, informații solicitate, cereri pentru autorizații și sesizări. Inclusiv audiențele cu primarul vor putea fi și online.




Oamenii legii au aplicat 5 sancțiuni, în valoare de 15.300 de lei, la Vama Veche și 2 Mai!

La data de 11 august a.c., în intervalul orar 21.00-24.00, polițiști din cadrul Biroului de Poliție Vama Veche – 2 Mai, cu sprijinul jandarmilor din cadrul G.J.M. Tomis Constanța, au desfășurat o acțiune pe linia verificării respectării măsurilor prevăzute de Legea nr. 55/2020 și a celorlalte acte normative referitoare la măsurile de protecție individuală și distanțarea socială, precum și pe linia prevenirii comiterii de fapte antisociale.
În urma activităților, polițiștii au aplicat 15 sancțiuni contravenționale, în valoare de 15.300 de lei, dintre care 4 la Legea 55/2020.

Totodată, polițiștii le-au adus la cunoștință cetățenilor și operatorilor economici prevederile legale în ceea ce privește distanțarea fizică și purtarea măștii de siguranță.




33.706 de locuitori ai Mangaliei sunt chemați la vot pe 27 septembrie!

bec-peste-150-000-de-alegatori-au-votat-pana-la-ora-23-00-in-sectiile-din-strainatate-18496418

Pe site-ul public mangalia.ro au fost publicate, în urmă cu câteva momente, cele mai importante informații de la Biroul Electoral de Circumscripție nr. 2 Mangalia. Potrivit deciziei semnate de președintele BEC Mangalia, Nicoleta Târsână-Leopea, listele cu susținătorii trebuie să conțină minimum 250 de semnături, iar listele la Consiliul Local, de la fiecare formațiune politică, trebuie să cuprindă 24 de candidați.

Actele adoptate de BEC Mangalia vor fi aduse la cunoștința cetățenilor pe site-ul mangalia.ro, precum și prin publicarea lor și afișarea la intrarea în primărie. Totodată, editiadesud.ro își va informa cititorii, în mod constant, cu privire la Alegerile locale și județene din 27 septembrie 2020.

În timpul alegerilor, la intrarea la BEC, toți cetățenii vor purta mască și vor utiliza materialele dezinfectante. Limita de acces în instituție va fi de maximum două persoane, în momentul depunerii candidaturilor, de la fiecare formațiune în parte. Pentru cereri, contestații, plângeri etc, accesul este restricționat la o singură persoană.

Anul acesta, pe listele Registrului Electoral se numără 33.706 locuitori ai Mangaliei (din care 60 sunt pe liste complementare). În 2016 au fost înscriși 35.302 alegători, în 2012 – 36.688, iar în 2008 – 36.383 alegători ai Municipiului Mangalia.




Ședința extraordinară de consiliu, în realitate virtuală




Gala HOP! a părăsit, definitiv, litoralul! Anul acesta evenimentul se desfășoară la București

Gala-HOP-2019---foto-Andrei-Gindac_3

Din juriul de concurs al GALEI TÂNĂRULUI ACTOR HOP, ediția a 23-a, fac parte: ADRIAN BATISTA – regizor și producător TV, IOANA BOGĂŢAN – actriţă, SILVIA GHIAȚĂ – producător TV, ANDREI și ANDREEA GROSU – regizori, ILEANA LUCACIU – critic de teatru.

Cei 24 de actori aflați în competiția finală vor concura pentru următoarele premii:

Premiul „Ştefan Iordache”, marele premiu al Galei HOP

Premiul pentru cea mai bună actriţă, secţiunea individual

Premiul pentru cel mai bun actor, secţiunea individual

Premiul „Cornel Todea” pentru cea mai bună trupă de actori

Premiul „Sică Alexandrescu”, Premiul special al juriului

Gala Tânărului Actor HOP – eveniment dedicat promovării tinerilor actori este organizat pentru prima dată în București. Concursul se va desfășura în perioada 3-6 septembrie la Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București, în aer liber, în spațiul Amfiteatru.

Publicul este aşteptat să urmărească transmisia livestreaming a celor 3 (trei) zile concurs pe site-ul Galei HOP www.galahop.uniter.ro și să-și voteze favoriții online. Premiul Publicului va fi anunțat în cadrul festivității de decernare a premiilor, duminică, 6 septembrie.

Vom reveni cu noutăți despre desfășurarea evenimentului.

 

UNITER

11 august 2020

 

Tema: Teatru coregrafic. DansActorul ca fenomen al teatrului actual.

Motto-ul prezentei ediţii: «ZIS ŞI FĂCUT», proiectarea vorbei şi a corpului în spaţiu.

Director artistic: Gigi Căciuleanu

Concursul Galei HOP: 3-5 septembrie 2020

Festivitatea de decernare a premiilor: 6 septembrie 2020

Locația: Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București – Spațiul Amfiteatru

 

PARTENERII GALEI HOP 2020

Organizatori:

UNITER – Uniunea Teatrală din România

Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București prin Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava”

 

Proiect cultural finanțat de:

Ministerul Culturii

 

Coproducător:

Societatea Română de Televiziune

 

Parteneri:

Institutul Cultural Român

Primăria Sector 5 Bucureşti și Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”

 

TIFF – Festivalul Internațional de Film Transilvania

ITI – Institutul Internațional de Teatru, Secţia Română

 

 

 




Astăzi, ședință de consiliu: pe ordinea de zi NU figurează niciun proiect privind alocarea, cu un an întârziere, a burselor pentru elevi!

20190220_122811

Un proiect de hotărâre inițiat de mai marii administrației publice locale privind modificarea programului de evenimente pe anul acesta, ce va fi supus votului consilierilor chiar astăzi, ne-a dat un fior de speranță. Cum pandemia a anulat mai toate manifestările publice, așa puține cum rămăseseră ele în ultimii ani, ne-am gândit că Primăria Mangalia s-a gândit, cu doar o lună înainte de începerea școlilor, și la micuții urbei și, cu sumele cu care s-ar fi achitat plimbările pe la mănăstiri ale dreptcredincioșilor/credincioaselor sau cu sutele de mii de lei cu care se organizează, sau nu, un raliu pe străzile în plină asfaltare, ar fi urmat, zilele acestea, să se achite cele două runde de burse pe care le au de încasat copiii noștri.

Dar, nu! Nici pe departe! Primăria nu are, nici de data aceasta, în lista de priorități, elevii urbei: unica modificare a listei cu evenimente constă în amânarea Sărbătorii Geamiei Esmahan Sultan cu zece zile, de pe 17 august, pe 27 august. Și atât!

Surprinzător, pe lista cu pricina, pe lângă anularea turismului ecumenic (200.000 de lei), pe lista cu evenimente figurează, e drept, cu sume diminuate, Ziua Copilului – 100.000 de lei (deși în preajma lui 1 Iunie nu au avut loc manifestări dedicate copiilor) sau Ziua Marinei – 200.000 de lei, această din urmă manifestare fiind, 100% non-realizabilă, mai ales că Garnizoana Mangalia a și anunțat anularea sa!

Rămân, pe aceeași listă, Ziua Geamiei – 50.000 de lei, Mangalia Super Rally 2020 – 400.000 de lei (aproape 85.000 de euro), Zilele Mangaliei – 250.000 de lei, Ziua Pensionarului – 110.000 lei, Zilele Toamnei – 140.000 de lei, Ziua Tătarilor – 30.000 de lei, Concerte de Crăciun – 250.000 de lei, alături de 300.000 de lei participarea la târguri de turism naționale și internaționale.

Acordarea burselor pentru elevi se amână, din nou, pe termen nelimitat. E drept, copiii nu votează! 




Avertizare APC: Îngheţata pentru copii colorată cu extract de insecte!

mail

Îngheţata pentru copii conţine urme de frişcă – 0,06%!
Îngheţata pentru copii conţine de la 2 până la 6 E-uri!
Cantitatea de suc din îngheţatele pe bază de apă este infimă – 0,2%!
Îngheţatele pentru copii au în compoziţie grăsimi vegetale exotice!
Acidul citric este nelipsit din îngheţata copiilor noştri – 8 din 10 îngheţate conţin acest acidifiant!
5 linguriţe de zahăr în îngheţata copiilor noştri!
Asociația Pro Consumatori membră a Organizației Europene a Consumatorilor lansează Campania Națională de Informare și Educare: ”S.O.S. alimentele procesate pentru copii!”. Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe părinți să înțeleagă eticheta produselor astfel încât aceștia să facă achiziții în cunoștință de cauză pentru copiii lor.
Asociația Pro Consumatori (APC), organizaţie de utilitate publică cu o activitate neîntreruptă în domeniul protecţiei consumatorilor de peste 30 de ani, a achiziționat din marile structuri comerciale (hipermarketuri/supermarketuri) 13 tipuri de îngheţată, în vederea realizării unui studiu prin care să atragă atenția în ceea ce privește conținutul acestor produse și potențialele efecte asupra sănătății copiilor. Studiul a fost realizat de către o echipă de experți din cadrul APC, coordonată de conf. univ. dr. Costel Stanciu.
Prin intermediul acestui studiu şi a altora care vor fi realizate în perioada următoare, tragem un semnal de alarmă asupra pericolelor pe care aditivii alimentari adăugaţi în alimentele destinate copiilor îl au asupra sănătății acestora.
La ingredientele tradiționale s-au adăugat treptat: apă – nu doar în rețetele de înghețate „ușoare“ (dietetice, economice), o gamă largă de aditivi (agenți de îndulcire – zahăr și sirop de porumb; lianți, emulgatori, stabilizatori, agenți de aromatizare și colorare, agenți de îngroșare și pentru textură – gelatină și carboximetilceluloză, aceasta nefiind digerabilă, dar în cantitate mare are efect laxativ).
O cantitate uriaşă de E-uri!
Ia priviţi ce conține înghețata fabricată special pentru copiii noştri! Ingredientele regăsite în compoziția înghețatelor analizate sunt următoarele: apă, lapte praf degresat (0,1% grăsime) reconstituit, lapte condensat degresat, produse din zer, proteine din lapte, zer pudră, proteine din zer, frișcă, cacao pudră cu conţinut scăzut de grăsime, praf din gălbenuș de ou, grăsime vegetală din nucă de cocos, amidon de cartofi, făină din grâu, grăsime vegetală de copra, grăsime din unt, ulei de cocos, ulei de palmier, ulei de rapiță, ulei de floarea soarelui, fibre de Psyllium, fibre de inulină, pesmet din grâu, sare iodată, extract de cafea, zahăr, sirop de glucoză, sirop de zahăr invertit, suc de zmeură, sirop de caramel, suc concentrat de lămâie, suc de căpşuni, sirop de afine, dextroză, lactoză, fructoză, lecitină din soia, amidon modificat, gelatină, preparate aromatizante, concentrate vegetale cu rol de colorare, extract din sfeclă roșie, extract de morcov negru, curcumină, arome, dioxid de carbon și pectine.
În cele 13 tipuri de denumiri de înghețată s-au identificat 19 aditivi alimentari, după cum urmează: E 100 – curcumină, E 120 – carmin/coșenilă, E 141 – complecși de cupru ai clorofilelor și clorofilinelor, E 160c – extract de paprika, E 131 – albastru patent V, E 322 – lecitină din soia, E 330 – acid citric, E 407 – caragenan, E 407a – alga marină Eucheuma prelucrată, E 410 – gumă de carruba, E 412 – gumă de guar, E 414 – gumă arabică, E 415 – gumă de xantan, E 417 – gumă tara, E 422- glicerol, E 440 – pectină, E 460 – gumă de celuloză, E 468 – carboximetilceluloză de sodiu, E 471 – mono și digliceride ale acizilor grași.
Dintre aditivii alimentari identificați în sortimentele de înghețată analizate, următorii aditivi sunt suspecți de apariția unor probleme de sănătate, astfel:
E 100 – curcumina este un colorant galben portocaliu. Are o rată de absorbție scăzută, iar unele studii au arătat că poate provoca stare de greață, diaree. Recent, s-a constatat că poate afecta metabolizarea fierului în organism, putând cauza deficiențe de fier la anumite persoane.
E 120 – carminul este un colorant roșu strălucitor produs din insecte, coşenile, specie de gândac din America de Sud, uscate şi zdrobite. Carminul nu este recomandat în alimentaţia copiilor pentru că poate produce hiperactivitate şi deficienţe de concentrare. Poate produce astm, alergii şi rinite.
E 131 – albastru patent V este un colorant albastru violet care poate provoca reacții alergice, dermatită, tulburări de respirație și este potențial cancerigen. A fost interzis în Australia, SUA și Norvegia.
E 133 – albastru briliant este un colorant albastru care poate provoca alergii la persoanele cu astm moderat.
E 405 – propan-1,2-diol-alginat esteesterul propilen-glicolic al acidului alginic,unele persoane manifestă reacţii alergice la anumite concentraţii de propilen-glicol.
E 1520 – propilen glicolul se obține din petrol și este unul dintre cele mai controversate E-uri. Produce stări depresive ale sistemului nervos central, este neurotoxic, cardiotoxic.
E 296 – acid malic, potențiator de aromă. Concentrațiile mari nu sunt permise în alimentele pentru copii, deoarece copiilor mici le lipsește capacitatea de a metaboliza cantități mari de acid malic.
E 322 – lecitine, emulgatori. În general, este sigur. Totuși, unele studii arată că poate fi descompus de bacteriile din tractul digestiv într-un compus care poate contribui în timp la apariția aterosclerozei și a infarctului.
E 330 – acidul citric, agent de reglare a acidității. Cel mai bine documentat efect al acidului citric este distrugerea smalțului dentar, acesta favorizând apariția cariilor dentare. Acidul citric nu este recomandat în alimentaţia copiilor şi nu trebuie consumate alimente ce conţin acid citric de către cei care au afecţiuni cardiovasculare sau renale, afecţiuni ale aparatului digestiv şi diaree.
E 407 – caragenan, agent de îngroșare. Unele studii au arătat că poate avea un efect toxic, putând provoca ulcer și cancer. Este interzis în UE în laptele praf de început pentru copii, ca o măsură de precauție.
E 410 – gumă de carruba, agent de îngroșare. Poate provoca scăderea eficienței anumitor substanțe (enzime) care ajută digestia.
E 412 – gumă de guar, agent de îngroșare. Poate provoca alergii.
E 414 – gumă de acacia (arabică), emulgator. Poate provoca alergii și se comportă ca o substanță de balast. Nu se recomandă consumul frecvent.
E 415 – gumă de xantan este produsă prin fermentarea glucozei, sucrozei sau lactozei de bacteria Xanthomonas campestris. Poate provoca balonare, flatulență, diaree, crampe abdominale și scăderea glicemiei.
E 417 – gumă tara, stabilizator. Poate provoca alergii.
E 440 – pectină, agent de îngroșare. Poate fermenta în intestinul gros, provocând flatulenţă.
E 460 – gumă de celuloză, emulgator. Celuloza este insolubilă, dar poate fi fermentată în intestinul gros. Concentraţiile mari pot cauza probleme intestinale, cum ar fi balonarea, constipaţia şi diareea.
E 471 – mono și digliceride ale acizilor grași. Aditivii E471 conțin amestecuri de mono- di-esteri de glicerină ai acizilor grași prezenți în uleiuri și grăsimi alimentare. Mai pot conține și mici cantități de acizi grași liberi și glicerină. Aditivul este un emulgator, deci rolul său principal este de a forma și de a stabiliza emulsiile prin scăderea tensiunii superficiale dintre cele două faze lichide nemiscibile.
În ceea ce priveşte parametrii din declaraţiile nutriţionale ale îngheţatelor analizate, experţii APC au constatat că producătorii acestor tipuri de îngheţate au stabilit greutatea netă a acestora în aşa fel încât să dea impresia unor produse hipocalorice (valoarea energetică per unitatea ambalată de consum variază între 32 Kcal şi 110 kcal).
În concluzie, niciuna din îngheţatele pentru copii analizate de experţii APC nu prezintă o listă scurtă de ingrediente, fapt ce i-a îndreptăţit pe aceştia să le recomande părinţilor să evite achiziţionarea îngheţatelor cu listă lungă de ingrediente în compoziţia cărora predomină extracte de origine vegetală şi animală, completate cu aditivi alimentari mai mult sau mai putin toxici pentru copiii noştri.




Sudul litoralului: spargeri de peste 32.000 de lei, comise de trei barbati intr-o singura noapte!

În cursul zilei de astăzi, în jurul orei 04.30, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au fost sesizați, prin apel 112, cu privire la faptul că, în cursul nopții, persoane necunoscute i-ar fi sustras dintr-un cort amplasat pe plaja comunei 23 August, mai multe bunuri, printre care un laptop, un telefon mobil și o sumă de bani.
Deplasați la fața locului, în urma desfășurării activităților operative, polițiștii au identificat un autoturism care se deplasa pe strada Tudor Arghezi din comuna 23 August, dinspre plajă către DN 39.
În autoturism au fost identificați 3 bărbați, cu vârste cuprinse între 41 și 45 de ani, iar la examinarea vehiculului au fost depistate bunurile despre care există indicii că ar aparține persoanei vătămate.
În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.
Cele 3 persoane au fost conduse la sediul Postului de Poliție 23 August pentru continuarea cercetărilor, urmând a fi luate măsurile legale care se impun.
Ulterior, in urma activităților desfășurate de polițiștii Secției 3 Rurală Mangalia, cei trei bărbați au fost reținuți pentru 24 de ore, urmând ca în cursul zilei de mâine să fie prezentați instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă.

Prejudiciul inițial, estimat la 32.000 de lei, a fost recuperat în proporție de 93% și predat părții vătămate.

Totodată, în urma extinderii cercetărilor, polițiștii au stabilit faptul că, în cursul nopții trecute, cele 3 persoane ar fi sustras, dintr-un cort amplasat pe plaja Tuzla, un alt telefon, de la un turist de 42 de ani. Prejudiciul a fost recuperat și predat părții vătămate.




Cui servim Mangalia pe tavă? (III) – Ion Mincă, candidat independent la Consiliul Local Mangalia

mangalia_IonMinca

Ion Mincă, alintat de prieteni, nea Nelu, este un nume sonor în Mangalia, recunoscut atât pentru activitatea sa politică, dar mai ales pentru experienţa acumulată în domeniul turismului.
S-a născut la data de 17.10.1954 în comuna Tătărăştii de Sus, judeţul Teleorman şi încă din tinereţe a început să lucreze în turism, domeniu în care activează şi în prezent.
Ani buni a deţinut funcţia de manager al hotelurilor Prahova şi Raluca, în prezent, fiind directorul restaurantului Cerna, respectiv al Complexului Narcis şi Cleopatra din staţiunea Saturn.
În plan politic, a fost viceprimar, şi pentru scurt timp, primar din partea PC, după ce fostul edil, Mihai Claudiu Tusac a fost eliberat din funcţie de către prefect după ce Agenția Națională de Integritate a constatat că acesta se afla în incompatibilitate. A avut şi trei mandate de consilier local din partea PRM şi PC.
De altfel, în mandatul lui Tusac a luptat mult cu măsurile aberante ale acestuia, astfel că nu s-a sfiit să convoace şi să desfăşoare şedinţele Consiliului local Mangalia în holul Primăriei Mangalia, după de edilul interzise accesul aleşilor în instituţia publică! De asemenea, s-a împotrivit proiectelor de hotărâre care atentau la bugetul local ori care nu erau favorabile municipiului. A criticat, vehement, şarada cocoţării uşii Primăriei pe acoperişul acesteia, în condiţiile în care oamenii trebuiau să aştepte să intre în biroul lui Tusac chiar şi patru-cinci ore!
A activat în cadrul Comisiei Sociale a Consiliului Local Mangalia, contribuind la obţinerea de repartiţii pentru cei fără locuinţe, care se aflau pe liste lungi de aşteptare.
Pe durata derulării celor trei mandate de consilier local, a votat şi sprijinit iniţiative în favoarea cetăţenilor, în special a celor nevoiaşi. De altfel, se cunoaşte faptul că Ion Mincă este binefăcătorul a multe familii cu problem, cărora le-a întins o mână de ajutor necondiţionat.
Este printre puţinii aleşi locali care nu a avut, niciodată, afaceri cu Primăria, cu statul în general şi care nu a beneficiat de râvnitele avantaje care vin la pachet, în cazul multora, cu calitatea de consilier local.
Pentru alegerile din data de 27 septembrie ac intenţionează să candideze independent pentru un loc în Consiliul local Mangalia. Motivul? “Mangalia încă are nevoie de mine. Simt că pot face în continuare ceva necesar pentru cetăţenii acestui oraş. De altfel, toate indemnizaţiile mele de consilier au ajuns la oamenii nevoiaşi şi la diverse asociaţii şi fundaţii de caritate. Nu de puţine ori am sprijinit financiar persoane bolnave care aveau nevoie de medicamente sau care trebuiau supuse unor intervenţii chirurgicale costisitoare. De asemenea, am oferit locuri de muncă multor cetăţeni care mi-au solicitat ajutorul. Am donat sume impresionante bisericilor din Mangalia. Am o relaţie foartă bună cu toţi oamenii, cu angajaţii mei, pe care îi consider familia mea. Din păcate, în cei patru ani de pauză de la politică, am constatat că Mangalia şi-a pierdut strălucirea. Deşi are un potential imens, iată, că oraşul şi cele şase staţiuni nu se ridică la un standard ridicat. Mangalia trebuia să fie o biijuterie, însă, din cauza nepăsării, s-a transformat într-un loc şters, sumbru.
Regretabil, dar nici oamenii aflaţi în impas, nici agenţii economici nu au găsit un sprijin de la autorităţile publice locale. Taxele au devenit tot mai numeroase, investiţiile aproape că nu există, economia locală, nefiind semnificativă.
Cu toate acestea, sunt optimist şi am convingerea că ajutat de cetăţeni, de prieteni, amici, cunoştinţe vom putea reda, împreună, Mangaliei noastre strălucirea de altădată”.
Ion Mincă a mai declarant că turismul de care depinde bunăstarea municipiului nu a primit ajutorul de care avea nevoie, în condiţiile în care avem şase staţiuni de interes naţional. “Agenţii economici nu au primit facilităţi, reduceri de taxe, dimpotrivă, sunt nevoiţi să contibuie tot mai mult la bugetul local. Buget care, deşi, este foarte consistent, nu contribuie la dezvoltarea municipiului, banii fiind cheltuiţi iresponsabil. Nefiind ajutaţi, hotelierii nu au putut face investiţii majore, nu au putut creşte gradul de confort al unităţilor pe care le deţin şi nu au putut demara afaceri noi. Mangalia şi cele şase staţiuni trebuie să arate la standard europene, însă, din păcate, sunt încremenite în timp. Tocmai aceste lucruri doresc să le schimb din postura mea de consilier local. Dacă voi câştiga, voi fi cuiul din talpa unora, răul necesar. Voi fi la fel de incomod ca şi până acum cu proiectele care nu aduc plus valoare Mangaliei, dar le voi vota cu două mâini pe cele de care cetăţenii au mare nevoie”.




Un tanar a disparut in valuri, La Steaguri!

Cinci scafandri si doua autospeciale de interventie, alaturi de un echipaj de prim ajutor actioneaza pe plaja La Steaguri din Neptun, in cautarea unui tanar de 24 de ani. Acesta a fost vazut ultima data in zona digului de la Steaguri.

Începând cu ora 20:30, din cauza condițiilor hidro-meteo nefavorabile, scafandrii au sistat căutările din stațiunea Neptun.




Barbat scos inconstient din valuri, la Olimp!

Chiar in aceste momente, in stațiunea Olimp, un echipaj de prim ajutor Smurd B și un echipaj cu medic din cadrul SAJ acționează pentru salvarea unui bărbat scos din mare de către salvamari. Paramedicii și medicii au început protocolul de resuscitare.

UPDATE: În ciuda eforturilor depuse, medicii au fost nevoiți sa declare decesul. E vorba de un bărbat de aprox 20 de ani din Iași.