Situația intervenției RAJA ca urmare a ploilor abundente

apa-este-viata-1

Ploile abundente ce au căzut în județul Constanța, astăzi – 21 iunie 2020, au condus la acumularea unor cantități însemnate de apă pe unele străzi din municipiul și din județul Constanța. Până la această oră, la dispeceratul societăţii s-au înregistrat 27 de sesizări primite din municipiul Constanța și din orașele Techirgiol, Eforie Nord, Ovidiu, Cernavodă și Medgidia. Cele mai multe sesizări au fost primite din orașul Constanța, din cartierele Inel II, Coiciu, Palas, Compozitori, Abator, dar și din zona Centrală și din Stațiunea Mamaia.

În prezent, cele 16 echipe de intervenţie de la nivelul municipiului Constanța, dotate cu echipamentele necesare, wome, vidanje si motopompe de mare putere,  acționează în zonele sensibile ale orașului pentru degajarea tramei stradale, în special pentru curățarea grătarelor de preluare a apelor pluviale, blocate cu diverse aluviuni, resturi vegetale și alte materiale aduse de apă.  

Solicităm tuturor abonaților care se confruntă cu probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă și canalizare, să sesizeze aceste aspecte la dispeceratul societății, la numarul de telefon 0241.924, urmând ca echipele noastre să acționeze în cel mai scurt timp pentru remedierea tuturor situațiilor înregistrate.   

Pe măsură ce vom avea mai multe informații din teren, referitoare la situațiile apărute în urma ploilor torențiale, vom reveni cu amănunte!




RAJA este pregătită să intervină în județul Constanța

apa-este-viata-1

Ca urmare a condițiilor meteo nefavorabile, cu precipitații abundente, la nivelul RAJA S.A. este activat, în această perioadă, Comandamentul pentru Situații de Urgență. Prin urmare, sunt constituite 16 echipe de intervenţie la nivelul municipiului Constanța și 18 echipe pentru restul județului, dotate cu wome, vidanje si motopompe de mare putere, pentru a acționa cu promptitudine în rezolvarea diferitelor situații ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.

Pe măsură ce vom avea mai multe informații referitoare la această situație, vom reveni cu amănunte!




Cod portocaliu de precipitatii in sudul litoralului!

ploaie

A fost transmisa o avertizare prin RO-ALERT privins Codul Portocaliu in intervalul 09:35-10:30- averse torentiale>35 l/mp, descarcari electrice, grindina, vant in localitatile: Constanta, Navodari, Eforie, Techirghiol, Tuzla, 23 August, Agigea, Corbu, Costinesti.




A început Festivalul Lavandei, la Pecineaga!

lavanda

O nouă ediție a evenimentului Lavanda Fest din Pecineaga a început, astăzi și va ține până duminică, 28 iunie.  „Lavanda Fest – Săptămâna Mov” (dress code alb-mov!) este organizată de familia Bălănică, din Pecineaga, pe o suprafață de 2 hectare de teren, lucrate, cot la cot, de toți membrii familiei.

Încă de la primele ore ale dimineții evenimentul s-a bucurat de prezența a zeci de iubitori ai lavandei, prezentată sub diferite forme, de la florile culese de pe câmp și până la dulciuri și casete de cadouri. „Producem ulei esențial, apă de lavandă, sare de baie, săpun, ornamente, dar și brioșe sau suc. Avem pernuțe încărcate cu lavandă, care ajută pe cei cu insomii să adoarmă mai repede”, a declarat, pentru „Ediția de Sud”, Petre Bălănică, capul familiei. Acestea spune că investiția în cultura de lavandă este una relativ profitabilă: „Merită, nu stai la poartă să aștepți pensia, să nu știi dacă îți ajung banii. Cu produsele familiei ieșim în târguri, în oboare și reușim să obținem, pentru produsele noastre, un preț care ne ajută să ne ducem traiul”.

Prezent la evenimentul din câmpurile mov de la Pecineaga, edilul comunei, Niculae Stan, i-a propus organizatorului ca, la edițiile viitoare să vină cu noi îmbunătățiri: „I-am propus domnului Bălănică să strângă o parte din lavandă și să o așeze sub formă de capițe și să-i invite pe cei ce vin aici, pe câmpul de lavandă, să se odihnească pe acestea. Cu siguranță, la edițiile viitoare vor fi expuse și mai multe lucruri fabricate din lavandă”, ne-a asigurat Niculae Stan.

Evenimentul se va derula pe tot parcursul săptămânii viitoare.

Pentru directionare locatie 0764901779, fam. Bălănică

 




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

apa-este-viata-1

 

Ca urmare a avertizărilor meteorologice de Cod portocaliu, cu averse torențiale, cantitățile de apă putând depăși 40 l/mp și pe arii restrânse, 50…80 l/mp., vijelii, descărcări electrice și grindină, RAJA S.A. a activat din nou Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, începând de astăzi – 19 iunie 2020, ora 10.00, până luni – 22 iunie 2020, ora 16.00.

Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului au fost constituite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare, care vor asigura permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.

Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.




Angajat al Primăriei Mangalia, depistat pozitiv cu noul coronavirus!

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, a anunțat, în urmă cu puțin timp, ca un angajat al instituției a fost depistat pozitiv cu Covid 19: „Din păcate, un angajat al Primăriei Mangalia a fost depistat pozitiv la infecția cu COVID-19. Colegul nostru s-a autoizolat imediat după ce a resimțit primele simptome, iar ulterior a făcut testul care i-a confirmat prezența virusului in organism. El nu a avut contact cu publicul, dar am cerut colegilor lui de birou să se autoizoleze la domiciliu. De asemenea, am dispus să se dezinfecteze urgent întreaga clădire în care se află biroul său, precum și scara blocului în care locuiește. Precizez că, încă de la apariția pandemiei de coronavirus în țara noastră, toți angajatii Primăriei Mangalia respecta normele de igiena și distanțare socială”.

Angajatul primăriei își desfășoară activitatea în Clubul Nautic, din Portul Turistic Mangalia.

 




La Mangalia, se înființează un Centru Multifuncțional pentru copiii cu dizabilități

foto lucrari centru

Comunicat de presă

În această perioadă, la Mangalia, se lucrează intens pentru reabilitarea unei clădiri în care va funcționa un centru destinat copiilor cu dizabilități, din zona de sud a județului Constanța. În acest sens, încă din anul 2017, Primăria Mangalia a transmis spre administrare Consiliului Județean Constanța, două clădiri situate pe strada M.I. Dobrogeanu, nr. 65H și nr. 65D, unde vor fi construite două căsuțe de tip familial, respectiv un Centru Multifuncțional pentru copiii cu dizabilități. Acesta din urmă va avea o capacitate de 50 de locuri și va deservi copiii cu nevoi speciale, în scopul oferirii serviciilor specializate, pe o perioadă determinată, precum: servicii de consiliere psiho-sociojuridică, orientare profesională, informare, educație civică și de sănătate, precum și derularea de activități care să permită dezvoltarea abilităților și deprinderilor pentru un mod de viață cât mai adecvat din punct de vedere socio-profesional. Cele două case de tip familial vor avea o capacitate de 16 locuri, beneficiari fiind micuții aflați în centrele de plasament din cadrul Complexului de Servicii Comunitare ”Cristina”, aflate în subordinea DGASPC Constanța. Prin acest demers, se urmărește dezinstituționalizarea copiilor din centrele de mare capacitate, în scopul îngrijirii lor, în familie. ”Sperăm ca modernizarea clădirii să se producă până la sfârșitul acestui an, iar noile servicii să fie funcționale pentru copiii cu dizabilități și din comunitatea noastră, care, ani de-a rândul, au făcut naveta la Constanța pentru a beneficia de terapiile necesare. Știu că este foarte grea situația acestor părinți și copii, i-am sprijinit mulți ani cu deplasarea la centrele din Constanța, însă, odată finalizat acest proiect, sperăm ca măcar o parte dintre problemele dumnealor să se rezolve”, a declarat primarul Mangaliei, Radu Cristian. La îndeplinirea acestui obiectiv au colaborat mai multe instituții: Primăria Mangalia, Direcția Generală de Asistență Socială pentru Protecția Copilului Constanța și Consiliul Județean Constanța, care, printr-un efort comun, vor pune la dispoziția copiilor speciali tot ce este necesar pentru recuperarea lor. Conform planificărilor din cadrul instituțiilor specializate, până la sfârșitul anului 2020 trebuie închise centrele de plasament „Cristina”, „Orizont”, „Ovidiu” din municipiul Constanța și „Delfinul” din Agigea.




Peste 5800 de absolvenți constănțeni ai clasei a VIII-a au participat la ultima probă scrisă din cadrul Evaluării Naționale

Astăzi, 17 iunie, s-a desfășurat ultima probă scrisă a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a din județul Constanța.
La proba scrisă de Matematică au fost prezenți 5817 de candidați, iar 155 nu s-au prezentat la examen. Nu s-au înregistrat incidente.
Subiectul și baremul de corectare pentru proba de Matematică vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.
Primele rezultate vor fi afișate luni, 22 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 23 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). În acest caz, al depunerii contestațiilor, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate sâmbătă, 27 iunie.
La finalul acestor probe ne declarăm mulțumiți de modul în care examenul de evaluare națională s-a derulat la nivelul județului nostru. Procesul de organizare s-a dovedit a fi un efort care a oferit imaginea unei adevărate echipe: elevi – cadre didactice – părinți. Îi felicit pe această cale pe toți colegii și îmi exprim încrederea că elevii vor obține rezultatele pe care le așteaptă pentru a se situa pe linia parcursului educațional proiectat a declarat prof. Sorin Mihai, inspectorul școlar general.




RAJA a prelungit Comandamentul pentru Situații de Urgență

apa-este-viata-1

 

Având în vedere atenționările meteorologice de instabilitate atmosferică temporar accentuată, cu frecvente descărcări electrice, averse torențiale, grindină și vijelii, cantitățile de apă putând depăși 20…25 l/mp și pe arii restrânse 40…50 l/mp., Comandamentul pentru Situații de Urgență al RAJA SA rămâne activ până joi – 18 iunie 2020, ora 20.00.

Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului sunt în continuare pregătite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare, care asigură permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.

Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.

 




Trafic reluat prin unele puncte de frontieră

 

Începând de azi, 17.06.2020, în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, s-a reluat traficul internațional de persoane și mărfuri prin mai multe puncte de trecere a frontierei deschise la granița cu Bulgaria, R. Moldova, Ucraina și Serbia, după cum urmează:

  • T.F. Negru Vodă rutier şi feroviar (județul Constanța)
  • T.F. Turnu Măgurele rutier (bac) şi portuar (județul Teleorman)
  • T.F. Porţile de Fier II rutier (judeţul Mehedinţi)
  • T.F. Jimbolia feroviar (județul Timiș).
  • T.F. Sighetu Marmației rutier (județul Maramureș)

Măsura va contribui la fluidizarea traficului prin punctele de trecere, în contextul măsurilor de relaxare pentru efectuarea călătoriilor internaționale si a creșterii valorilor de trafic la frontieră.

 

Reamintim faptul că, la granița cu Ungaria, încă de la mijlocului lunii mai, traficul a fost reluat gradual, în prezent fiind operaționale 11 puncte de trecere a frontierei (10 în regim internaţional pentru persoane, autoturisme şi camioane şi 1 pentru lucrătorii transfrontalieri), sens în care recomandăm participanţilor la trafic tranzitarea tuturor acestora, astfel încât să evităm apariţia suprasolicitărilor în unele dintre acestea.

În continuare rămâne suspendată temporar, total sau parțial, activitatea prin următoarele puncte de trecere a frontierei de stat, astfel:

 

La frontiera româno-ungară:

  • T.F. Carei – feroviar, județul Satu Mare.
  • T.F. Săcuieni, judeţul Satu Mare (cu excepția lucrătorilor transfrontalieri)

 

La frontiera româno-bulgară:

  • T.F. Lipniţa, județul Constanța
  • T.F. Dobromir, județul Constanța
  • T.F. Bechet (cu excepția traficului de marfa)

 

La frontiera româno-ucraineană:

  • T.F. Isaccea, județul Tulcea

 

La frontiera româno-moldoveană:

  • T.F. Rădăuţi Prut, judeţul Botoşani
  • T.F. Oancea, judeţul Galaţi

 

La frontiera româno-sârbă:

  • T.F. Drobeta Turnu Severin, judeţul Mehedinţi (cu excepția traficului de marfă)
  • T.F. Orşova, judeţul Mehedinţi
  • T.F. Moldova Noua, judeţul Caraş-Severin
  • T.F. Naidăș, judeţul Caraş-Severin
  • T.F. Vălcani, judeţul Timiş
  • T.F. Stamora Moraviţa, judeţul Timiş – feroviar (cu excepția traficului de marfă)
  • T.F. Lunga, judeţul Timiş
  • T.F. Foeni, judeţul Timiş

 

Mai multe informaţii privind situaţia punctelor de frontieră se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/.

 

În continuare, se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini din state Non-UE, respectiv care nu aparţin spațiului Economic European şi Confederației Elvețiene, precum şi apatrizilor. Sunt exceptați de la aceste prevederi următorii cetățeni străini:

  • membri de familie ai cetățenilor români;
  • membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
  • persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului U.E.;
  • persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetători în domeniul medical, cadre medicale pentru îngrijire geriatrică, precum şi transportatorii şi alte categorii de personal implicat în transportul de bunuri care asigură astfel de transporturi necesare;
  • personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
  • persoane în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
  • pasageri care călătoresc din motive imperative;
  • persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.

 

În continuarea măsurilor dispuse de către oficialii ministerelor afacerilor interne din România şi Ungaria pentru fluidizarea traficului la granița comună, autorităţile maghiare au comunicat faptul că începând cu data de 17.06.2020, ora 00:00 (ora Ungariei), cetăţenii români pot tranzita teritoriul Ungariei fără restricţii. Această măsura se aplică deopotrivă cetățenilor proprii.

 

Reamintim faptul că, începând cu data de 15.06.2020, ora 00.00, sunt exceptate de la măsura de carantinare/izolare la locuinţă persoanele care sosesc din ţările stabilite pe baza analizei efectuate de Institutul Naţional de Sănătate Publică, aprobate prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă: Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Confederația Elvețiană, Germania, Grecia, Islanda, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Malta, Norvegia, Slovacia, Slovenia și Ungaria (https://www.cnscbt.ro/index.php/liste-zone-afectate-covid-19/1798-lista-zonelor-afectate-valabila-de-la-15-06-2020). Totodată, persoanele care vin în România din ţările care fac obiectul excepţiei de la carantinare/izolare, dar care, înaintea plecării din ţara respectivă, nu au stat cel puţin 14 zile pe teritoriul acesteia intră în carantină/izolare la locuinţa/ locaţia declarată, împreună cu colocatarii, inclusiv familia/aparţinătorii, după caz.

 

Revenim cu precizarea că, la intrarea în ţară, pe lângă controlul specific, persoanele sunt preluate de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publică pentru completarea declaraţiei pe proprie răspundere și efectuarea triajului epidemiologic.

Modelul de declaraţie se regăseşte şi poate fi descărcat de pe site-ul poliţiei de frontieră, de la următorul link:  https://www.politiadefrontiera.ro/ro/main/i-model-declaratie-de-completat-la-intrarea-in-tara-pentru-participantii-la-trafic-20303.html.

 




Amenzi în valoare de 70.000 de lei pentru ridicarea unor construcţii ilegale pe plajă

utilaj pe plajă

Inspectorii Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea – Litoral au sancționat contravențional 7 operatori de plajă din Năvodari, Constanța și Vama Veche cu amenzi în valoare toatală de 70.000 de lei pentru construcții ilegale pe domeniul public al statului și nerespectarea măsurilor stabilite în urma controalelor.
Inspectorii Sistemului de Gospodărire a Apelor Constanța din cadrul A.B.A. Dobrogea-Litoral au notificat 47 de operatori de plajă în vederea dezafectării construcțiilor ilegale amplasate pe plajele litoralului românesc, fiind vorba despre 35 operatori de plajă de pe aria Unității Administrativ Teritoriale (U.A.T.) Năvodari, 11 operatori de plajă din zona U.A.T. Constanța și 1 operator de plajă aflat în zona U.A.T. Limanu. Mulți dintre operatorii de plajă care au fost notificați au atacat în instanță documentul prin care erau înștiințați să demoleze construcțiile ilegale.
Notificarea acestora s-a făcut în urma controalelor desfășurate în perioada 25.05 – 03.06.2020 care au avut ca scop identificarea construcțiilor ilegale amplasate pe sectoarele de plajă, iar mulți dintre aceștia nu se aflau la prima notificare. În urma măsurilor dispuse operatorilor de plajă s-au efectuat acțiuni de verificare pentru a stabili modul în care aceștia au respectat măsurile date de inspectori cu termene de remediere pe plajele din Năvodari, Constanța și Vama Veche și s-a constatat că 7 operatori nu au dezafectat construcțiile ilegale.
Pentru neaducerea la îndeplinire a măsurilor în termenul stabilit, precum și pentru realizarea de construcții ilegale pe domeniul public al statului reprezentat de plajă, 7 operatori de plajă – PILISTERA MARKET SRL, SAFRA MALI SRL, FIN.CO.GERO SPA, MEGALOS TURISM REZIDENTIAL SRL, TEMICO LINE SRL, DRAGOȘ COM SRL, CADOS BUCUREȘTI SRL au fost sancționați contravențional cu amenzi în valoarea totală de 70.000 lei, conform O.U.G. nr. 202/2002.
“Chiar dacă turiștii au început să vină pe plajele litoralului românesc, inspectorii din cadrul Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea – Litoral vor continua controalele pentru a verifica respectarea clauzelor contractuale de către operatorii de plajă care au încheiate contracte de închiriere cu A.B.A.D.L. Acolo unde se va constata că acestea nu sunt respectate se va ajunge la desființarea construcțiilor și poate chiar la rezilierea contractelor de închiriere” a declarat directorul A.B.A.D.L. Bogdan Bola.
În conformitate cu O.U.G. 107/2002, cu modificările și completările ulterioare, Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral, administrând domeniul public al plajelor litoralului românesc, personalului însărcinat cu activitatea de inspecție în județul Constanța îi revine activitatea de îndrumare și control pe întreg sectorul de plajă cuprins între Năvodari și Vama Veche, căruia i se acordă atenție deosebită în special în sezonul estival. În desfășurarea acestei activități menționăm câteva atribuții specifice:
controlează starea de curățenie a plajelor;
verifică existența dotărilor de plajă conform O.U.G.19/2006 cu modificările și completările ulterioare;
semnalează aspecte privind calitatea apelor Mării Negre;
semnalează fenomenele de depunere de scoică sau alge pe plaje sau în zonele de îmbăiere;
verifică modul de întreținere al plajelor de către agenții economici ce dețin contracte de închiriere a plajelor;
verifică situația legalității construcțiilor de pe plajă;
verifică modul de desfășurare a activității de agrement de pe plaje și luciul de apă al Mării Negre;
semnalează organelor abilitate să intervină în cazurile de comerț ambulant de pe plaje;
colaborează la întocmirea rapoartelor și informărilor privind activitățile aferente asigurării potențialului turistic și de agrement al litoralului românesc.




Operatorii de plaje, scutiţi cu 30% de la plata contravalorii contractelor de închiriere

foto plaja Mangalia

 

Administrația Națională „Apele Române” a înaintat prin Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor către Ministerul Finanțelor Publice o propunere de act normativ cu scopul de a sprijini operatorii de plaje care au încheiat contracte de închiriere cu Administrația Națională „Apele Române”, prin Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.
„Prin actul normativ aprobat astăzi în ședința de guvern, titularii contractelor de închiriere la Marea Neagră sunt scutiți de la plata sumei datorate cu titlu de chirie. Această sumă reprezintă o reducere cu 30% din contravaloarea contractelor de închiriere pentru anul 2020. În mod evident, aceste sume nu vor mai fi incluse la plata datoriilor scadente”, a declarat ERVIN MOLNAR, director general al Administrației Națională „Apele Române” .
Propunerea legislativă răspunde solicitărilor formulate de operatorii economici care au încheiat contracte de închiriere a plajelor cu Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, ținând cont de faptul că activitățile aferente sezonului estival 2020 nu se desfășoară la capacitate optimă, datorită măsurilor de protecție stabilite pentru prevenirea răspândirii COVID-19 pe teritoriul României.
„Propunerea noastră își dorește să fie o compensare a pierderilor financiare pe care operatorii de plaje le au sau le-ar putea avea în acest sezon estival” a mai adăugat ERVIN MOLNAR, director general al Administrației Națională „Apele Române”, după ședința de guvern.




Incendiu la o casa din Pecineaga. O persoana a decedat!

IMG-20200616-WA0004

.In cursul nopții trecute pompierii au fost solicitati sa intervina pentru lichidarea unui incendiu izbucnit la o casa în Pecineaga. Sosiți la fata locului salvatorii au constatat ca incendiul se manifesta generalizat la o casa. Au intervenit pentru localizare si lichidare 3 autospeciale de stingere si un echipaj SMURD B din cadrul Secției Mangalia cu 13 pompieri. Casa incendiata a ars pe o suprafață de 200 mp. Din nefericire, o persoana a fost gasita decedata. Cauza probabila a rămas în curs de stabilire.




Șofer prins beat, la volan, în Tuzla

Ieri, în jurul orei 19.30, polițiști din cadrul Serviciului Rutier Constanța au identificat un bărbat, de 35 de ani, care a condus un autoturism pe strada Belșugului din comuna Tuzla, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,81 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. Acesta a fost implicat într-un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

În urma incidentului, bărbatul s-a ales cu dosar penal.




Peste 5800 de absolvenți constănțeni ai clasei a VIII-a au participat la prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naționale (sesiunea 2-27 iunie 2020)

scoala_elevi

Astăzi, 15 iunie, s-a desfășurat prima probă scrisă a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a din județul Constanța.

La proba scrisă de Limbă și literatură română au fost prezenți 5859 de candidați, iar 112 nu s-au prezentat la examen. Un candidat de la Școala Gimnazială nr. 29 Mihai Viteazul Constanța a avut temperatura peste maximul admis. De asemenea, doi candidați de la  Școala Gimnazială nr. 1 Castelu, respectiv Școala Gimnazială nr. 1 Valu lui Traian, se află în izolare, la domiciliu. Cei trei elevi vor susține examenul în etapa specială din data de 29 iunie. Nu s-au înregistrat alte incidente.

Subiectul și baremul de corectare pentru proba de Limba și literatura română vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.

Următoarea probă va avea loc miercuri, 17 iunie (Matematică), iar ultima probă, la Limba și literatura maternă, va fi susținută joi, 18 iunie, de elevii care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă.

Primele rezultate vor fi afișate luni, 22 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 23 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). În acest caz, al depunerii contestațiilor, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi anunțate sâmbătă, 27 iunie.

În afara celor trei situații înregistrate azi, Evaluarea Națională s-a derulat fără incidente majore. Acest fapt demonstrează capacitatea de responsabilizare a tuturor factorilor implicați în vederea asigurării unui examen echitabil pentru elevii noștri, cu atât mai mult cu cât condițiile de organizare sunt speciale în această perioadă. Le mulțumesc colegilor mei care fac parte din comisiile de organizare și le doresc tinerilor absolvenți de clasa a VIII-a mult succes pentru proba care urmează a afirmat prof. Sorin Mihai, inspectorul școlar general.




Drumul spre Arsa, campion la numărul de gropi pe metrul pătrat!

Situația intervenției RAJA ca urmare a ploilor abundente

Trei metri: atât măsoară bucățica de asfalt ce leagă șoseaua Mangalia-Albești de satul Arsa. După aceea, Dumnezeu cu mila!

De obicei, cetățenii din Arsa aleg, pur și simplu, să circule pe un drum paralel, din pământ, printre lanurile de grâu. Însă, în momentul în care plouă, aceștia sunt nevoiți să aleagă șoseaua „pietruită” pentru a ajunge acasă. Iar asta implică riscuri enorme din punctul de vedere al autoturismelor, întrucât strada este absolut înțesată cu gropi.

Una lângă alta, gropi, gropițe, cratere, le poți admira, după măsură, pe fiecare, mai ales că mașinile nu au capacitatea de a depăși 2-3 kilometri la oră. Trist este că, la intrarea în sat sunt câteva tone de piatră, așezate, cuminți, probabil în așteptarea apropierii alegerilor.

Nici în sat lucrurile nu stau mai bine, cele mai multe dintre străzi, inclusiv cea principală, fiind un dezastru al infrastructurii.

 




Peste 5.900 de absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională

scoala_elevi

La nivelul județului Constanța, la Evaluarea Națională din sesiunea 2-27 iunie 2020 s-au înscris 5973 de absolvenți ai clasei a VIII-a.
Examenul începe luni, 15 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română și miercuri, 17 iunie, se desfășoară proba la Matematică. Pentru proba de limba maternă nu s-a înscris niciun candidat.
Probele pentru examenele naționale încep la ora 9:00 și se vor desfășura în 121 de centre de examen din județ.
Primele rezultate vor fi comunicate marți, 22 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen).
Contestațiile pot fi depuse în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 23 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 27 iunie.
Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Probele sunt monitorizate audio-video.
Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor, creion negru pentru realizarea desenelor/schemelor și instrumente de desen la proba de Matematică.
Pentru elevii care solicită și primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale în vederea susținerii probelor cu subiectul de rezervă, se organizează proba scrisă/probele scrise, după finalizarea ultimei probe prevăzute în Calendarul de desfășurare a Evaluării Naționale.
Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc. De asemenea, elevii vor fi informați că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări/materiale: manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

Elevii aflați în izolare/confirmați pozitiv cu noul coronavirus vor susține probele conform unei proceduri speciale, în perioada 22 iunie – 4 iulie. La această etapă vor participa doar absolvenții care au avut temperatura peste maximul admis, au fost in izolare, carantină, au afecțiuni cronice care pot crește receptivitatea sau severitatea afecțiunii în contextul pandemiei, sunt spitalizați/internați, în prima etapă a examenelor naționale, pentru diverse afecțiuni.
În zilele probelor de examen, la intrarea în centrul de examen/unitatea de învățământ, cadrele medicale vor efectua triajul epidemiologic al elevilor astfel:
– Măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact, temperatură ce nu trebuie să depășească 37.3 ̊C. În cazul în care temperatura înregistrată depășește maximul admis, se repetă măsurarea acesteia de trei ori succesiv, la interval de 2-5 minute;
– Măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact se va realiza la umbră;
– Observarea clinică a simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată).
Reamintim faptul că fiecare centru de examen va dispune de echipamente și materiale de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini, etc). De asemenea:
• se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanței ușii, mânerelor de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide;
• intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de examen și alte încăperi, vor fi semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;
• se asigură existența, în regim permanent, de săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar;
• În sălile de clasă examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de celălalt.
Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli din cadrul Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil în perioada 15 – 18 iunie, între orele 8:00 – 16:00, iar vineri, 19 iunie, între orele 8:00 -14:00.
Media generală obținută în cadrul Evaluării Naționale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizat ciclul gimnazial.
Ne dorim ca acest examen să se deruleze în condiții optime pentru toți elevii constănțeni. În acest sens, mulțumesc colegilor mei, inspectori și profesori, pentru efortul depus în organizarea corespunzătoare a centrelor. Suntem conțienți că absolvenții trebuie să beneficieze de un climat de siguranță astfel încât să se poată concentra pe rezolvarea corectă a subiectelor a afirmat Sorin Mihai, inspectorul școlar general.




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

apa-este-viata-1

 

Ca urmare a atenționărilor meteorologice de instabilitate atmosferică temporar accentuată, cu cantități de apă însemnate, grindină, intensificări puternice ale vântului și vijelii, la nivelul RAJA S.A. a fost activat Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, începând de astăzi – 14 iunie 2020, ora 08.00, până marți – 16 iunie 2020, ora 16.00.
Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului au fost constituite zeci de echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare, care vor asigura permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.
Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.
Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.

 




Cetățenii care vin din state ce nu se află pe lista aprobată de CNSU, obligati sa stea in izolare!

Având în vedere că a fost aprobată lista statelor pentru care a fost introdusă excepția de la carantină și izolare pentru cetățenii care vin în România, facem precizarea că cetățenii care vin în țara noastră din statele care nu se regăsesc pe respectiva listă, dar care tranzitează țări care sunt exceptate, au în continuare obligația izolării la domiciliu sau a carantinării (la cerere).
Excepție fac cetățenii care vin din state ce nu se află pe lista aprobată de CNSU și care petrec în țările incluse pe listă o perioadă de 14 zile sau mai mare, înainte de a intra în România,potrivit articolului 1,punctul 2 din Hotărârea numărul 28 a CNSU.

Reamintim că statele pentru care este introdusă măsura exceptării de la izolare, pentru persoanele asimptomatice care vin în România, sunt:
Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Confederația Elvețiană, Germania, Grecia, Islanda, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Malta, Norvegia, Slovacia, Slovenia și Ungaria.

Lista cu statele pentru care se aplică eliminarea măsurilor de carantină/izolare, se actualizează săptămânal de către Institutul Național de Sănătate Publică, în fiecare zi de luni până la ora 16:00, în vederea introducerii în listă a unor noi țări.




A fost eliminată măsura carantinării cetățenilor ce vin în România din mai multe țări europene