Recomandări ale edilului Taner Reșit, cu privire la reglementările Stării de Alertă

Primarul comunei Tuzla face precizări cu privire la reglementările Stării de Alertă, instituite de ieri. Astfel, Taner Reșit le recomandă cetățenilor comunei să dea, în continuare, dovadă de responsabilitate și de respectare a măsurilor și a regulilor de igienă impuse de autorități, pentru a se proteja, în primul rând, pe ei înșiși, dar și pe cei dragi.

„Începând cu data de 15.05.2020, în spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă și în alte spații închise se instituie obligativitatea purtării măștii, astfel încât nasul și gura să fie acoperite.
În contextul noilor reglementări legale ce au instituit Starea de Alertă pe o perioadă de 30 de zile în România facem precizarea că localitatea Tuzla este membră a Zonei Metropolitane Constanța. Zona Metropolitană este alcătuită din 6 orașe și 8 comune.

Localități Zona Metropolitană:

– Municipiul Constanța

– Năvodari

– Ovidiu

– Eforie

– Murfatlar

– Techirghiol

– Mihail Kogălniceanu

– Cumpăna

– Valu lui Traian

– Lumina

– Tuzla

– Costinești

– 23 August

– Agigea

– Corbu

– Poarta Albă

În acest sens declarația pe proprie răspundere obligatorie în cazul în care intenționați să părăsiți localitatea, vă este necesară doar dacă părăsiți perimetrul Zonei Metropolitane Constanța (Așa cum este specificat în Anexă la Hotărârea nr. 24 din 14.05.2020, Art.17) și doar pentru motive întemeiate”, afirmă Taner Reșit, primarul comunei Tuzla.




A „plouat” cu infracțiuni rutiere, în sudul litoralului, în primele zile de după Starea de Urgență!

La data de 16 mai a.c., în jurul orei 12.35, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 48 de ani, care a condus un autoturism pe Șoseaua Constanței din municipiul Mangalia, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce autovehicule pentru perioada în curs.
La data de 16 mai a.c., în jurul orei 20.55, polițiști din cadrul Postului de Poliție Albești au identificat un bărbat, de 20 de ani, care a condus un motociclu pe raza comunei Limanu, fără a poseda permis de conducere corespunzător categoriei din care face parte vehiculul.
La data de 16 mai a.c., în jurul orei 22.40, polițiști de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au identificat un bărbat, de 41 de ani, care a condus un autoturism pe DJ 391. Întrucât existau suspiciuni că acesta s-ar afla sub influența băuturilor alcoolice, la fața locului au ajuns polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia, care l-au testat pe bărbat cu aparatul etilotest, rezultând o valoare de 0,88 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la spital pentru prelevarea mostrelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.
La data de 17 mai a.c., în jurul orei 00.05, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au identificat un bărbat, de 35 de ani, care a condus un autoturism pe strada Farului din comuna Tuzla, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,48 mg/l alcool pur în aerul expirat. Bărbatul a fost condus la spital pentru prelevarea mostrelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.




Am licitat-o, am luat-o în concesiune, ce ziceți, avem și un pic de grijă de ea? Plaja primăriei, pepinieră de alge putrezite! (galerie foto)

2

 

 




Nava MAI 1103 a Poliţiei de Frontieră Române va supraveghea, timp de 3 luni, frontierele Europei din Marea Egee

Poliţia de Frontieră Română va participa la Operaţiunea Comună „POSEIDON 2020”, organizată de Agenţia Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă (FRONTEX), cu nava maritimă de patrulare MAI 1103 din cadrul Gărzii de Coastă, care va fi detaşată în Marea Egee timp de 3 luni.

În data de 18.05.2020, nava MAI 1103 a plecat în misiune din Portul Mangalia, de la sediul Grupului de Nave Mangalia.

 

În perioada 18.05 – 14.08.2020, Poliţia de Frontieră Română va participa, conform angajamentelor asumate de România ca stat membru al UE, la Operaţiunea „POSEIDON 2020″, organizată sub egida FRONTEX, prin detaşarea navei maritime de patrulare MAI 1103 – proiect P-157 din cadrul Gărzii de Coastă.

Nava maritimă de patrulare a Poliției de Frontieră Române şi cele două echipaje, aflate prin rotație la bordul acesteia, vor îndeplini misiuni de patrulare, supraveghere, de căutare şi salvare în Marea Egee timp de 3 luni, alături de mijloacele tehnice şi echipajele celorlalte state membre U.E. participante la operaţiune.

De asemenea, în cadrul aceleiaşi operaţiuni comune, Poliţia de Frontieră va detaşa în cadrul Centrului Internaţional de Coordonare – I.C.C. din Pireu doi ofiţeri de legătură, care vor menţine permanent legătura între nava maritimă detaşată de P.F.R. pe teritoriul Greciei şi Centrul Operaţional de Coordonare al I.G.P.F, precum şi între nava maritimă şi reprezentanţii Sectorului Operaţiuni Maritime din cadrul Agenţiei FRONTEX.

 

          Informaţii de background    

Obiectivul principal al Operaţiunii Comune „POSEIDON 2020” este de a oferi suport autorităţilor elene în supravegherea şi controlul la frontierele maritime ale Uniunii Europene, precum şi de căutare şi salvare a persoanelor aflate în dificultate pe mare la frontiera externă a Uniunii Europene.

Scopul este derularea de măsuri comune pe linia gestionarii fluxului migraţionist la frontierele maritime ale spaţiului comunitar, intervenția în cazurile de căutare şi salvare a persoanelor aflate în dificultate pe mare (Search and Rescue), creşterea operativităţii schimbului de date şi informaţii între autorităţile implicate în operațiune, precum şi un schimb eficient de experienţă și de bune practici între poliţiştii de frontieră europeni.

Activitatea este o continuare a operaţiunilor organizate de Agenţia FRONTEX pentru  gestionarea fluxurilor de migraţie ilegală, în cadrul cărora Poliţia de Frontieră Română a avut o contribuţie semnificativă, atât din punct de vedere al mijloacelor tehnice, cât şi din punctul de vedere al numărului, al profilurilor şi al profesionalismului experţilor detaşaţi, aprecierile venind atât din partea autorităţilor de frontiera europene, cât şi din partea Agenţiei Frontex.

Menționăm faptul că Operațiunea ”POSEIDON 2020”, la care iau parte polițiștii de frontieră români, este finanțată de Uniunea Europeană și coordonată de Agenția Frontex, iar responsabilitatea informațiilor din materialul de presă aparține Poliției de Frontieră Române.

 

 

 

 

 




Întreruperi de curent electric, în stațiunea Neptun

Enel

 

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere a instalaţiilor şi reţelelor electrice, precum şi a posturilor de transformare, S.C. E-Distribuție Dobrogea SA – zona MT-JT Constanța anunţă întreruperea totală a furnizării energiei electrice, în stasțiunea Neptun, joi, 21 mai, în intervalul orar 09:00-15:00. În timpul lucrărilor, vor fi afectate următoarele locații: Vilele RAPPS-RA, Vila Garofita, Vila Crominvent, Vilele 1-8, Club Bazin, Restaurant Ambasador, Bufet Delfinul. Reprezentanții E-Distribuţie Dobrogea precizează că au redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a minimiza disconfortul clienților. Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.




Accident grav de motocicletă, la Vama Veche. Un barbat de 33 de ani a murit!

Un motociclist a fost resuscitat minute în șir, la Vama Veche. Din primele informatii ale polițiștilor, acesta ar fi iesit de pe o stradă laterală în drumul național și i s-ar fi blocat pedala de accelerație, ar fi pierdut controlul asupra direcției și a cazut de pe motocicletă.

La accident au intervenit două resurse medicale: un echipaj SMURD B și un echipaj SAJ C. Din fericire, datorită eforturilor susține depuse de medici în urma protocolului de resuscitare, victima a iesit din stop. Acesta a fost preluat de elicopterul Smurd și transportat la spital.

UPDATE:  În timpul transportului starea pacientului s-a înrăutățit (stop cardiorespirator) fiind efectuate manevre de resuscitare atât pe timpul transportului, dar și la ajungerea la spital. Din păcate, din cauza traumatismelor grave, în ciuda tuturor eforturilor de a-i salva viata, medicii au fost nevoiți sa declare decesul.




Romania: 267 de noi cazuri de îmbolnăvire, in ultimele 24 de ore

coronavirus-graphic-web-feature

 

Până astăzi, 16 mai, pe teritoriul României, au fost confirmate 16.704 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 9.574 au fost declarate vindecate și externate.
Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:

Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate
1. Alba 265
2. Arad 691
3. Argeș 199
4. Bacău 427
5. Bihor 501
6. Bistrița-Năsăud 300
7. Botoșani 655
8. Brașov 613
9. Brăila 20
10. Buzău 104
11. Caraș-Severin 110
12. Călărași 69
13. Cluj 526
14. Constanța 257
15. Covasna 228
16. Dâmbovița 194
17. Dolj 162
18. Galați 530
19. Giurgiu 205
20. Gorj 88
21. Harghita 54
22. Hunedoara 607
23. Ialomița 319
24. Iași 358
25. Ilfov 408
26. Maramureș 81
27. Mehedinți 91
28. Mureș 646
29. Neamț 834
30. Olt 53
31. Prahova 79
32. Satu Mare 56
33. Sălaj 72
34. Sibiu 445
35. Suceava 3.408
36. Teleorman 113
37. Timiș 491
38. Tulcea 98
39. Vaslui 146
40. Vâlcea 27
41. Vrancea 507
42. Mun. București 1.627
43. – 40
TOTAL 16.704

Totodată, până acum, 1081 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Dolj, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timiș, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Satu Mare, Sibiu, Ialomița, Bistrița-Năsăud, Covasna, Dâmbovița, Vrancea, Galați, Caraș-Severin, Mureș, Giurgiu, Bihor, Argeș, Vaslui, Botoșani, Alba, Sălaj, Brașov, Mehedinți, Teleorman, Gorj, Prahova, Vâlcea, Călărași, Maramureș, Olt și Ilfov, au decedat.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 267 de noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 206 de pacienți.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 13.746 de persoane. Alte 14.491 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 303.734 de teste.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 402 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 4.961 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, 2.918 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.698 în Italia, 561 în Spania, 29 în Franța, 484 în Germania, 86 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 3 în SUA, 4 în Austria, 3 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 2 în Turcia și câte unul în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 103 de cetățeni români aflați în străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 34 în Marea Britanie, 8 în Spania, 5 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA și unul în Brazilia, au decedat.
Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 22 au fost declarați vindecați: 9 în Germania, 9 în Franța, 2 în Indonezia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp.

În continuare vă prezentăm situația privind infectarea cu virusul COVID – 19 (Coronavirus) la nivel european și global:

Până la data de 15 mai 2020, au fost raportate 1.286.952 de cazuri în UE / SEE, Regatul Unit, Monaco, San Marino, Elveția, Andora. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Italia, Franţa, Germania, Spania și Regatul Unit.

ŢARA
CAZURI CONFIRMATE DECEDAȚI
VINDECAŢI*

Regatul Unit 233.151 (+3.446) 33.614 (+428) 1.049 (+4)
Spania 229.540 (+849) 27.321 (+217) 144.783 (+1.409)
Italia 223.096 (+992) 31.368 (+262) 120.205 (+4.917)
Franţa 141.356 (+622) 27.425 (+351) 60.562 (+843)
Germania 173.152 (+913) 7.824 (+101) 151.597 (1.297)

Sursă: Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CEPCB) (https://www.ecdc.europa.eu/en)

SITUAȚIE GLOBALĂ LA 15 MAI 2020

CAZURI CONFIRMATE DECEDAȚI
VINDECAȚI*

4.405.680 (+96.871) 302.115 (+5.435) 1.637.684 (+48.826)

* conform datelor publicate de către Johns Hopkins CSSE – https://systems.jhu.edu/
* datele din paranteze reprezintă numărul de cazuri noi, în intervalul 14 mai – 15 mai 2020
* CEPCB precizează că actualizările la nivel național sunt publicate pe coordonate diferite de timp și procesate ulterior, ceea ce poate genera discrepanțe între datele zilnice publicate de state și cele publicate de CEPCB.

Grupul de Comunicare Strategică




Precizări importante referitoare la activitatea din cadrul Ambulatoriului Spitalului Judeţean Constanţa

Începând de săptămâna viitoare, Ambulatoriul de Specialitate al SCJU “Sf. Ap. Andrei” va fi deschis în intervalul orar 08.00-20.00. Revenirea la programul de funcționare de dinaintea stării de urgență nu exclude măsurile anti-covid aplicate până în prezent. Astfel, vă reamintim următoarele:
Nu se efectuează consulturi/tratamente fără programare !
Programările pot fi efectuate telefonic, pe e-mail (receptie@spitalulconstanta.ro) dar și la ghișeu. Având în vedere riscul de contaminare cu virusul SARS-CoV-2, recomandăm pacienților să evite deplasările dacă nu sunt urgente și să efectueze programările telefonic ( la nr. 0241.503.424 sau 0241503260 pentru Ambulatoriu Diabet Zaharat, Nutriție și Boli Metabolice; Ambulatoriu Oncologie-0241.503.102, CSM Copii- 0241.503.457/0241 503456 și CSM Adulți 0241.503.178).
Pacienții care vor veni să se programeze la ghișeu, trebuie să știe că accesul în Ambulatoriu este permis unui număr limitat de persoane în același timp (maxim 6).
În momentul prezentării la consultație, pentru a preveni riscul de contaminare și pentru ca activitatea medicală să se desfășoare în condiții de maximă siguranță, pacientul trebuie să respecte o serie de reguli care sunt aplicate în cadrul Ambulatoriului încă de la debutul pandemiei.
Astfel, intrarea în Ambulatoriu se face după ștergerea tălpilor încălțărilor pe un covor dezinfectant. Tot acolo pacientului i se va pune la dispoziție soluție hidroalcoolică pentru dezinfecția mâinilor. Pacientul este obligat să poarte masca facială. Rugăm pacienții să vină la consultație fără însoțitori iar în cazuri excepționale (persoane cu dizabilități,vârstnici, copii) este permis accesul unui singur însoțitor. Acesta va respecta aceleași reguli de protecție valabile pentru pacient.
Pentru realizarea triajului epidemiologic, tuturor persoanelor care intră în Ambulatoriu le va fi măsurată temperatura și vor completa împreună cu personalul medical un chestionar. Dacă nu prezintă niciun risc SARS-COV-2, pacientul va intra în cabinetul de consultații / sala de tratament, purtând în continuare masca facială.
După ce pacientul părăsește cabinetul, se efectuează curățenia și dezinfecția. Aceste proceduri sunt reluate pentru fiecare pacient în parte, prin urmare, într-un cabinet vor avea loc 2 consultații/oră. De aceea, rugăm pacienții să nu vină mai devreme și să respecte orele la care au fost programați.
Respectarea cu strictețe a acestor măsuri va permite ca activitatea să se desfășoare în condiții de siguranță atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienți.




APIA a dat startul eliberării adeverințelor aferente Campaniei 2020

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează beneficiarii că începând de astăzi, 15 mai 2020, eliberează adeverințe fermierilor care intenţionează să acceseze credite în vederea finanţării activităţilor curente, de la instituţiile bancare și non-bancare care au încheiat convenţii cu APIA.
Mai mult, pentru a respecta în continuare regulile de distanțare socială și pentru a proteja sănătatea personalului propriu și a beneficiarilor, fermierii au posibilitatea de a solicita Agenției eliberarea adeverințelor prin mijloace electronice (telecomunicații). De asemenea, cu acordul fermierului, APIA transmite direct, prin mijloace electronice, instituțiilor bancare și non-bancare adeverințele eliberate.
În ce privește primirea Cererilor unice de plată în cadrul Campaniei 2020, informăm că se realizează în continuare prin mijloace electronice, până la acest moment fiind depuse un număr de 604.271 cereri, pentru o suprafață de 4.969.969,53 ha.
Campania de depunere a Cererilor Unice de Plată se va încheia la data de 15 iunie 2020, în conformitate cu prevederile OMADR nr.89/ 03.04.2020 privind depunerea on-line a cererilor unice de plată aferente anului 2020.
Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență.
Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit prin mijloace electronice către Centrele județene/locale APIA de care aparțin fermierii.




Stare de alertă pe teritoriul României – măsuri care trebuie respectate!

 

Începând de astăzi, 15 mai a.c., România și, implicit, județul Constanța, au intrat într-o nouă etapă de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Starea de alertă, în vigoare pentru următoarele 30 de zile, a fost reglementată prin Hotărârea nr. 24 a CNSU, iar în anexă sunt menționate toate aspectele de importanță publică pentru următoarea perioadă.

În primul rând, având în vedere că starea de urgență a încetat, a expirat măsura obligatorie de purtare a măștii de protecție în tot județul Constanța, hotărâre luată pe 14 aprilie a.c. în cadrul CJSU. Măsura a fost, practic, înlocuită de prevederile din anexa Hotărârii nr. 24 a CNSU, care indică faptul că purtarea măștilor va fi obligatorie în spațiile închise, pe tot teritoriul României.

Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii economici publici și privați vor avea în continuare obligația să-și organizeze activitatea, astfel încât angajații să poată munci de la domiciliu, cu excepția personalului de maximă necesitate, vital pentru continuitatea activității. În cazul acestora din urmă, angajatorii trebuie să asigure triaj epidemiologic, dezinfectare obligatorie, decalaj în sosirea la locul de muncă și respectarea normelor de distanțare socială.

Instituțiile publice și operatorii economici care desfășoară activități în interiorul clădirilor trebuie să asigure un minimum de 4 mp pentru fiecare persoană și o distanță de cel puțin 2 metri între oricare două persoane. De asemenea, nu se va permite accesul persoanelor care au temperatura corporală de peste 37,3 grade Celsius.

Un aspect important al anexei Hotărârii nr. 24 adoptată de CNSU se referă la organizarea de activități în aer liber. Acestea sunt interzise pe perioada stării de alertă (mitinguri, demonstrații, concerte sau orice alte întruniri). De asemenea, în spațiile închise vor fi interzise activități culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment, jocuri de noroc, activități de fitness, activități în piscine și de tratament balnear. Sunt exceptate de la aceste prevederi următoarele: activitățile religioase cu maximum 16 participanți (slujbele se vor ține tot în afara lăcașurilor de cult), cantonamentele sportivilor sau activitățile sportiv-recreative.

Este important de știut că la restaurantele hotelurilor de pe litoral nu va exista posibilitatea servirii mesei, iar terasele, cluburile, restaurantele și cafenelele vor continua să fie închise. Vor rămâne disponibile serviciile de take-away, drive-in și room-service.

De asemenea, centrele comerciale din Constanța care au o suprafață mai mare de 15.000 mp vor fi închise în continuare. Cetățenii vor putea merge, în schimb, în puncte care comercializează produse alimentare, farmacii, magazine veterinare, curățătorii, centre de optică medicală și în magazinele care au ieșire directă dintr-un centru comercial.

În următoarea perioadă vor rămâne deschise doar două puncte de trecere a frontierei din județul Constanța: PTF Vama Veche și PTF Ostrov. În continuare, punctele Negru Vodă, Dobromir și Lipnița sunt închise, până la noi dispoziții.

Important de menționat este faptul că navigatorii români, preponderent locuitori ai județului Constanța, vor fi exceptați de la măsura carantinării/izolării la domiciliu, la întoarcerea în țară. Măsura este reglementată în Ordinul 816/2020 al Ministerului Sănătății.

Totodată, au fost trasate clar motivele pentru care o persoană poate părăsi localitatea de domiciliu/zona metropolitană*: deplasare în interes profesional, umanitar, voluntariat, pentru activități agricole, pentru comercializarea produselor agricole, pentru îngrijiirea unei proprietăți aflate în afara localității de domiciliu, tratamente în centre specializate, însoțirea/îngrijirea copiilor, vârstnicilor, bolnavilor, persoanelor cu dizabilități, pentru decesul unui membru al familiei, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată, pentru activități recreativ-sportive, pentru evenimente familiale (cu număr limitat de persoane), pentru achiziția sau service-ul unui autovehicul.
*Prin zonă metropolitană se înțelege „o zonă constituită prin asociere, pe bază de parteneriat voluntar, între marile centre urbane (capitala României și municipiile de rangul I) și localitățile urbane și rurale aflate în zona imediată, la distanțe de până la 30 km, între care s-au dezvoltat relații de cooperare pe multiple planuri” (Legea 351/2001).

Nu în ultimul rând, constănțenii care intenționau să plece peste hotare, trebuie să știe că în următoarele 14 zile s-a prelungit măsura de suspendare a zborurilor cu următoarele state: Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Franța, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii, Turcia și Iran. De asemenea, aceeași măsură a fost luată în cazul transporturilor rutiere internaționale de persoane organizate spre Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos și Turcia, dar și din aceste țări către România.

„Am intrat într-o nouă etapă, la fel de importantă, dacă nu chiar mai importantă decât starea de urgență. Spun asta, pentru că observăm anumite relaxări ale măsurilor. Cu toate acestea, nu este momentul să adoptăm un comportament total relaxat, ci este necesar să rămânem concentrați și responsabili. Mă bucur că au fost prevăzute măsuri care vin în avantajul navigatorilor, de exemplu, pentru ca aceștia să se întoarcă în siguranță acasă, ori să plece pe mare, pentru a asigura traiul familiilor lor. În continuare, vom fi atenți la punctele de trecere a frontierei, vom rămâne vigilenți în fiecare domeniu și este imperios necesar să ne protejăm, prin distanțare socială și purtarea măștilor de protecție. Pericolul nu a dispărut, chiar dacă înregistrăm progrese de la o zi la alta. Din acest motiv, cer tuturor, fie că sunt operatori economici, angajați, tineri, vârstnici, să aibă răbdare în continuare și să respectăm cu toții prevederile nou-instituitei stări de alertă”, a declarat George-Sergiu NICULESCU, prefectului județului Constanța.
Instituția Prefectului – Județul Constanța




Incheierea Starii de Urgenta a gasit Romania cu 1.056 decedati. Iata ce aveti voie sa faceti de astazi!

De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 2 și până la încheierea stării de urgență instituite pe teritoriul României, au fost plasate în carantină instituționalizată 2.304 de persoane care nu au respectat perioada de autoizolare. De asemenea, 238 persoane aflate în carantină au părăsit locația în care au fost plasate, pentru acestea fiind dispusă măsura carantinării pentru o nouă perioadă de 14 zile.
O dată cu instituirea stării de alertă, pentru persoanele care vin în România din străinătate, măsura izolării/carantinării la locuință împreună cu familia/aparținătorii cu care locuiesc împreună, iar pentru cele care nu au posibilitatea îndeplinirii condițiilor pentru măsura menționată sau solicită acest lucru pentru a nu-și expune familia, se poate opta pentru măsura carantinei instituționalizate în spații puse la dispoziție de autorități.
Persoanele care nu respectă măsurile de izolare/carantină la domiciliu vor fi introduse în carantină instituționalizată pentru o perioadă de 14 zile să suporte contravaloarea cazării și hrănirii pe această perioadă.
Persoanele aflate în carantină instituționalizată la această dată, rămân în carantină în spațiile respective până la încheierea perioadei de 14 zile.

Începând cu data de 15.05.2020, este permisă circulația persoanelor în
afara locuinței/gospodăriei, în interiorul localităților, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecției și evitarea formării grupurilor pietonale mai mari de 3 persoane care nu aparțin aceleiași familii.
Se instituie interdicția deplasării persoanelor în afara localității/zonei metropolitane cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
c) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
d) deplasarea pentru comercializarea de produse agroalimentare de către producătorii agricoli;
e) deplasarea pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate sau eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
f) deplasarea pentru participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament;
g) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în
întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul
unui membru de familie;
h) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
i) deplasarea pentru activități recreativ-sportive individuale desfășurate în aer
liber (ciclism, drumeție, alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit și altele) cu participarea a cel mult 3 persoane.
j) deplasarea pentru participarea la evenimente familiale, cu un număr limitat de persoane și respectarea regulilor de distanțare socială;
k) deplasarea pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de
întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu.
Până astăzi, 15 mai, pe teritoriul României, au fost confirmate 16.437 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 9.370 au fost declarate vindecate și externate.
Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:

Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate
1. Alba 256
2. Arad 691
3. Argeș 193
4. Bacău 418
5. Bihor 492
6. Bistrița-Năsăud 292
7. Botoșani 646
8. Brașov 604
9. Brăila 19
10. Buzău 97
11. Caraș-Severin 110
12. Călărași 69
13. Cluj 513
14. Constanța 256
15. Covasna 228
16. Dâmbovița 170
17. Dolj 154
18. Galați 529
19. Giurgiu 202
20. Gorj 88
21. Harghita 36
22. Hunedoara 598
23. Ialomița 319
24. Iași 342
25. Ilfov 404
26. Maramureș 80
27. Mehedinți 89
28. Mureș 641
29. Neamț 824
30. Olt 53
31. Prahova 79
32. Satu Mare 56
33. Sălaj 55
34. Sibiu 442
35. Suceava 3.386
36. Teleorman 113
37. Timiș 488
38. Tulcea 96
39. Vaslui 146
40. Vâlcea 27
41. Vrancea 501
42. Mun. București 1.591
43. – 44
TOTAL 16.437

Totodată, până acum, 1056 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Dolj, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timiș, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Satu Mare, Sibiu, Ialomița, Bistrița-Năsăud, Covasna, Dâmbovița, Vrancea, Galați, Caraș-Severin, Mureș, Giurgiu, Bihor, Argeș, Vaslui, Botoșani, Alba, Sălaj, Brașov, Mehedinți, Teleorman, Gorj, Prahova, Vâlcea, Călărași, Maramureș, Olt și Ilfov, au decedat.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 190 de noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 219 de pacienți.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 14.441 de persoane. Alte 14.791 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 294.601 teste.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 364 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 3.798 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Prin structurile abilitate ale M.A.I. au fost întocmite, până în prezent, 578 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, 2.887 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.698 în Italia, 561 în Spania, 29 în Franța, 453 în Germania, 86 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 3 în SUA, 4 în Austria, 3 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 2 în Turcia și câte unul în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 103 de cetățeni români aflați în străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 34 în Marea Britanie, 8 în Spania, 5 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA și unul în Brazilia, au decedat.
Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 22 au fost declarați vindecați: 9 în Germania, 9 în Franța, 2 în Indonezia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp.

În continuare vă prezentăm situația privind infectarea cu virusul COVID – 19 (Coronavirus) la nivel european și global:

Până la data de 14 mai 2020, au fost raportate 1.277.188 de cazuri în UE / SEE, Regatul Unit, Monaco, San Marino, Elveția, Andora. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Italia, Franţa, Germania, Spania și Regatul Unit.

ŢARA
CAZURI CONFIRMATE DECEDAȚI
VINDECAŢI*

Regatul Unit 229.705 (+3.242) 33.186 (+494) 1.045 (+13)
Spania 228.691 (+661) 27.104 (+184) 143.374 (+2.551)
Italia 222.104 (+888) 31.106 (+195) 115.288 (+2.747)
Franţa 140.734 (+507) 27.074 (+83) 59.719 (+933)
Germania 172.239 (+933) 7.723 (+89) 150.300 –

Sursă: Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CEPCB) (https://www.ecdc.europa.eu/en)

SITUAȚIE GLOBALĂ LA 14 MAI 2020

CAZURI CONFIRMATE DECEDAȚI
VINDECAȚI*

4.308.809 (+85.762) 296.680 (+5.161) 1.588.858 (+36.947)

* conform datelor publicate de către Johns Hopkins CSSE – https://systems.jhu.edu/
* datele din paranteze reprezintă numărul de cazuri noi, în intervalul 13 mai – 14 mai 2020
* CEPCB precizează că actualizările la nivel național sunt publicate pe coordonate diferite de timp și procesate ulterior, ceea ce poate genera discrepanțe între datele zilnice publicate de state și cele publicate de CEPCB.

Grupul de Comunicare Strategică




Se redeschid parcurile și instituțiile publice, la Mangalia

Odată cu încheierea stării de urgență, în data de 15 mai, Primăria Mangalia anunta ca va redeschide parcurile, locurile de joacă și birourile de relații cu publicul, din cadrul instituțiilor administrației publice locale. Primaria mai anunta ca purtarea măștilor va fi obligatorie, mai ales în spațiile închise.

Instituțiile publice din Mangalia își vor relua programul normal în relația cu cetatenii, dar accesul în clădiri va fi limitat și permis doar cu măști de protecție. Se va permite, din nou, accesul în cimitire, iar din data de 23 mai se va redeschide târgul, după finalizarea lucrărilor la străzile din zonă. Poliția locală va supraveghea respectarea măsurilor de distanțare socială și purtarea măștilor de către comercianți și clienți.




Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Constanța începe activitatea în noul sediu, de pe 18 mai

IMG-20200514-WA0004

 

După o perioadă de aproximativ 15 ani în care a funcționat în subsolul Palatului Administrativ de pe Blvd. Tomis, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Constanța începe activitatea într-un nou sediu, de luni, 18 mai a.c.

De luni, constănțenii vor putea merge în vederea obținerii unui pașaport în sediul amplasat la etajul III al centrului comercial „Tomis Mall”, de pe strada Ștefan cel Mare 36-40. Măsura a fost luată pentru a oferi constănțenilor un spațiu nou, modern și pentru a spori calitatea condițiilor de muncă pentru angajații Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța.

„Ne mutăm într-un spațiu modern și reușim să venim în întâmpinarea celor care vor dori să obțină un pașaport. Unul dintre marile câștiguri este faptul că amplasarea în incinta centrului comercial a generat o zonă de așteptare calitativă. În plus, toate spațiile sunt dotate cu aer condiționat și ventilație, astfel că nu vor mai exista situații precum cele din vară, când condițiile de climatizare erau deficitare. Această schimbare a fost gândită în principal pentru constănțeni, care vor vedea că tot procesul de obținere a pașaportului va fi unul facil, ca și până acum, de altfel, dar care se va desfășura într-un mediu adecvat”, a declarat comisar-șef de poliție Adrian MANEA, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța.

În noul sediu sunt pregătite 9 birouri de lucru cu publicul, dintre care 6 birouri pentru cereri de eliberare a pașapoartelor (față de cele 5 în fostul sediu), un birou pentru eliberările de pașapoarte, care va avea două ghișee destinate publicului (față de un singur ghișeu în fostul sediu), dar și un birou de informații și unul pentru adeverințe, restricții și audiențe, facilități în permieră pentru Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Constanța.

Suprafața pe care este dispus noul sediu este considerabil mai mare. Dacă în vechiul sediu birourile de lucru cu publicul însumau 60 de mp, iar sala de așteptare încă 60 de mp, începând cu data de 18 mai, constănțenii vor ajunge într-un sediu de aproape trei ori mai mare, compus din suprafața destinată lucrului cu publicul de aproximativ 120 de mp și o sală de primire și așteptare de 200 de mp.

Totodată, constănțenii vor putea folosi, în momentele de așteptare, facilitățile de care dispune centrul comercial, cum ar fi: restaurante, loc de joacă, zonă de relaxare/lectură, toalete, parcare subterană (contra cost).

În noul sediu, reprezentanții Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța estimează că se pot prelua până la 450 de solicitări în fiecare zi, dintre care aproximativ 300, prin platforma de programări online, lansată în 2018. www.epasapoarte.ro, alături de condițiile din noul sediu, pot conduce la timpi de așteptare reduși pentru constănțenii care vor dori să obțină un pașaport.

De asemenea, estimările arată că, în medie, 350 de pașapoarte vor fi eliberate zilnic. Deși media nu prezintă creșteri semnificative, principalul câștig este reprezentat de condițiile superioare în care va fi desfășurat întreg procesul de obținere a pașaportului.

După mutarea birourilor de lucru cu publicul, va urma și relocarea arhivelor Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța, fapt ce va duce la o operaționalizare completă a serviciului.

Relocarea Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța s-a realizat printr-un contract de comodat încheiat pentru o perioadă de 5 ani, cu drept de prelungire, între Instituția Prefectului – Județul Constanța și S.C. Tomis S.A. Contractul nu presupune cheltuieli suplimentare pentru instituție.

Mutarea serviciului într-un nou sediu, într-un timp cât mai scurt, a fost un obiectiv important pentru Instituția Prefectului: „Mă declar pe deplin mulțumit de ce am văzut în noul sediu, am discutat mult atât cu domnul Manea, cât și cu reprezentanții centrului comercial despre această mutare. Este un moment așteptat de constănțeni, care meritau să aibă parte de servicii de calitate în condiții extrem de bune. Sunt convins că toți cei care vor trece pragul noului sediu și care au fost și în vechiul sediu vor vedea un progres imens. Nu în ultimul rând, trebuie subliniat faptul că personalul serviciului va beneficia de condiții de lucru mult îmbunătățite, diferența dintre fostul sediu și actualul fiind extrem de mare”, a conchis prefectul județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU.

NOTĂ – Programul de funcționare în noul sediu va rămâne neschimbat, după cum urmează: luni, miercuri, joi, vineri 08:30 – 16:30, marți 08:00 – 18:30. Programul poate fi prelungit în sezonul estival sau în anumite perioade ale anului, în funcție de numărul de solicitări.




APIA eliberează adeverințe pentru beneficiarii Campaniei 2020

 

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că începând cu data de 15 mai 2020, eliberează adeverinţe pentru beneficiarii schemelor de plată (schema de plată unică pe suprafaţă (SAPS), plata redistributivă, plată pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu şi măsurile de mediu şi climă, respectiv Măsura 10 – Agromediu și climă, Măsura 11 – Agricultură ecologică, Măsura 13 – Plăți pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale), implementate de Agenţie în cadrul Campaniei 2020. Aceste conventii se adresează fermierilor care intenţionează sa acceseze credite în vederea finanţării activităţilor curente, de la instituţiile bancare și non-bancare care au încheiat convenţii cu APIA.
Astfel, potrivit convenţiilor, la solicitarea scrisă a fermierului, APIA eliberează o adeverinţă prin care confirmă că acesta a depus cererea unică de plată pentru anul 2020 solicitând sprijin pentru schema de plată unică pe suprafaţă, plata redistributivă, plată pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu și/sau pentru măsurile de mediu şi climă – M10, M11, M13. De asemenea, prin adeverinţă se confirmă, la data emiterii acesteia, suprafaţa determinată la plată pentru schemele de plată care fac obiectul convenţiei, că s-a efectuat controlul administrativ sau controlul preliminar, sau datele au fost preluate din informațiile existente în cererea închisă în aplicația IPA online și înregistrată în IACS, după caz, asupra cererii beneficiarului referitor la eligibilitatea schemelor de plată care fac obiectul convenţiei și că beneficiarul, la data emiterii Adeverinței, nu face obiectul excluderilor de la plată pentru aceste scheme de plată, îndeplinind condiţiile generale pentru acordarea sumelor cuvenite, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Valoarea creditului va fi de până la 85% din valoarea sumei calculate conform adeverinţei eliberate de APIA.
Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN – SA (FGCR) şi Fondul Naţional de Garantare a Creditului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii IFN – SA (FNGCIMM) garantează creditele acordate de bănci fermierilor.
Reamintim fermierilor că potrivit Ordinului Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr. 50/2017 de modificare a Ordinului Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr.703/2013 pentru aprobarea condițiilor în care se vor încheia convențiile dintre instituțiile financiar-bancare și nebancare și APIA, în vederea finanțării de către acestea a activităților curente ale beneficiarilor plăților derulate de instituția noastră în baza adeverințelor eliberate, dobânda aferentă acordării creditelor va fi de RON-ROBOR 6M + maxim 2%.
În ce privește comisioanele practicate de instituțiile finanțatoare, APIA atrage atenția fermierilor care doresc să acceseze credite pentru finanțarea capitalului de lucru în vederea desfășurării activităților curente, să analizeze cu atenție sporită soluțiile de finanțare propuse de instituțiile financiar-bancare și nebancare în ceea ce privește costul acestora, astfel încât să aleagă modalitățile de finanțare care răspund cel mai bine necesităților proprii.
Toate convențiile încheiate între APIA, instituțiile bancare și nebancare și FGCR/ FNGCIMM vor fi postate pe site-ul instituției, la adresa: www.apia.org.ro, în secțiunea Convenții, Acorduri, Protocoale.




Șofer beat, prins pe Șoseaua Constanței din Mangalia

politie

La data de 11 mai a.c., în jurul orei 23.00, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 39 de ani, care a condus un autoturism pe Șoseaua Constanței din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,48 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.




Tâlhărie, în plină zi, la Mangalia! Infractorul, prins în câteva minute

catuse

La data de 11 mai a.c., în jurul orei 11.30, polițiști ai Biroului Ordine Publică din cadrul Poliției municipiului Mangalia s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea unei infracțiuni de tâlhărie, comisă asupra unei tinere, de 20 de ani. Aceasta se afla în fața unei unități bancare din municipiul Mangalia când o persoană necunoscută i-a smuls telefonul din mână, după care a fugit.

Polițiștii aflați în patrulare au observat strigătele de ajutor și au intervenit prompt, iar persoana suspectată de comiterea faptei a fost imobilizată.

Telefonul mobil a fost recuperat și predat părții vătămate.

Bărbatul, în vârstă de 22 de ani, a fost reținut pentru 24 de ore, iar în cursul zilei de astăzi va fi prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă.




Propunerea privind setul de măsuri de relaxare poate fi consultata online!

 

Institutul National de Sănătate Publică a postat în transparență decizională propunerea privind setul de măsuri de relaxare care vor fi aplicate după ridicarea stării de urgență.

Documentul poate fi consultat pe pagina de web a INSP, www.insp.gov.ro, secțiunea Comunicate.

Toate observațiile și propunerile celor interesați pot fi transmise la adresa de mail propuneri.relaxare@ms.ro

https://insp.gov.ro/dj/comunicate/Recomandari%20masuri%20speficice%20dupa%20starea%20de%20urgenta.pdf




Anunt Sanatoriul Balnear Mangalia

sanatoriu

Programările pentru perioada 15 iunie – decembrie 2020 se vor relua dupa ridicarea stării de urgență.

Progrămarile efectuate pentru perioada 19 martie – 15 mai se consideră anulate, deoarece activitatea de tratament balnear a fost suspendată pe perioada stării de urgență, conform Ordonanței Militare nr.1 din 18.03.2020.




111 ani de la înființarea Corpului Maiștrilor Militari de Marină

 

Ziua de 6 mai 2020 marchează împlinirea a 111 ani de la înființarea Corpului Maiștrilor Militari de Marină și, totodată, peste un secol de când această categorie de ersonal constituie „coloana vertebrală” a Forțelor Navale Române.
La data de 6 mai 1909, Regele Carol I emitea Înaltul Decret nr. 1620 prin care consfințea constituirea corpului militar sub denumirea de „Maeștri de marină șefi de specialitate”. Potrivit acestui decret, „Maeștrii militari șefi de specialitate sunt auxiliari ai ofițerilor de marină la bord și pot fi întrebuințați, la nevoie, în loc de ofițeri, ca șefi de magazii, depozite și ateliere, pentru păstrarea materialelor marinei și pentru exploatarea tehnicii de bord“. Acest decret a intrat în vigoare odată cu Decretul Ministerial nr. 163/1909 emis de către Direcția 5 Marină din Departamentul de Război, consemnându-se astfel, în urmă cu 111 ani, înființarea Corpului Maiștrilor Militari de Marină.
Astăzi, maiștri militari de marină continuă să îndeplinească misiuni la bordul navelor de luptă cu profesionalismul, devotamentul și autenticitatea pentru care s-au făcut remarcați predecesorii lor. Maiștrii militari de marină sunt instruiți să facă față atât luptei pe mare, cât și pe fluviu. Această categorie de personal are în atribuții operarea, mentenanța și, la nevoie, reparația tehnicii de la bordul navelor, iar, în calitate de lideri, maiștrii militari se asigură, în fiecare zi, de succesul grupelor, echipelor și echipajelor pe care le au în subordine.
Formarea maiştrilor militari de marină cuprinde un complex de discipline stabilite în conformitate cu standardele cerute de NATO şi Uniunea Europeană, pentru ca militarii să poată face față oricând provocărilor de securitate ce ar putea apărea.
„Corpul maiștrilor militari de marină aniversează 111 ani de existență, un prilej pentru noi să îi asigurăm pe camarazii noștri de toată admirația și de tot respectul care li se cuvin, pentru frumoasa istorie pe care o scriu, zi de zi, în Forțele Navale Române.
La Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale ținem, în permanență, cont de evoluția cerințelor care apar pentru această categorie de personal din Armata României și ne adaptăm astfel încât să formăm tehnicieni capabili să ducă mai departe reputația breslei și să contribuie la atingerea potențialului de competență și operativitate al Marinei Militare Române.
La ceas aniversar, urez tuturor maiștrilor militari de marină multă sănătate, putere de muncă, înțelepciune în luarea deciziilor și cât mai multe misiuni îndeplinite cu succes! Bun cart înainte!”, transmite locțiitorul comandantului Școlii Militare de Maiștri Militari a Forțelor Navale, căpitan-comandorul Valentin NAE.”, transmite tuturor maiștrilor militari de marină, de ziua lor, locțiitorul comandantului Școlii Militare de Maiștri Militari a Forțelor Navale, căpitan-comandorul Valentin NAE.




S-au redeschis ghișeele pentru public, la Serviciul Taxe și Impozite Locale Mangalia

Primăria Municipiului Mangalia anunță contribuabilii persoane fizice și juridice că, începând de miercuri, 6 mai, s-a reluat activitatea cu publicul la ghișeele Serviciului de Taxe și Impozite. Cetățenii care doresc să achite obligațiile fiscale se pot prezenta la ghișeele instituției, însă cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecțiilor cu coronavirus. Accesul în clădire este permis pentru maximum două persoane, cu obligativitatea de a purta mască de protecție și de a respecta distanțarea socială.

Reamintim că, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență privind unele măsuri economice și fiscale, plata taxelor și impozitelor locale, pe anul în curs, s-a prelungit până la data de 30 iunie, cu aplicarea reducerilor de 10%. Contribuabilii persoane fizice și juridice care doresc să plătească taxele și impozitele aferente anului 2020, înainte de acest termen, se pot prezenta la ghișeele Serviciului Taxe și Impozite Locale Mangalia.