RAJA susține în continuare efortul medical

apa-este-viata-1

În plină pandemie de coronavirus RAJA S.A. Constanța își manifestă în continuare solidaritatea și responsabilitatea socială susținând cu prioritate sistemul sanitar. Ca urmare a dispunerii unor containere speciale în scopul trierii pacienților cu suspiciune de coronavirus în curtea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” din Constanța, s-a impus racordarea acestora la sistemul de alimentare cu apă și de canalizare. În cursul zilei de astăzi, sâmbătă – 04 aprilie 2020, echipele societății au reușit, printr-un efort susținut, să realizeze întreaga infrastructură care va asigura necesarul de apă potabilă și colectare a apelor uzate din aceste noi facilități medicale atât de necesare. În această perioadă critică apa potabilă este mai mult ca oricând esențială pentru activitatea medicală, de aceea RAJA a acționat în regim de urgență și și-a asumat costurileîntregii lucrări.




O nouă ordonanță militară! Iată textul acesteia, integral




Avarie RAJA între localitățile Techirghiol și Eforie Nord!

 

În cursul acestei seri, conducta principală de alimentare cu apă, de pe Drumul Județean 383, din localitatea Techirghiol, a suferit o avarie. Pentru remedierea acesteia, echipele de intervenție RAJA au fost nevoite să întrerupă furnizarea apei potabile în această noapte, în intervalul orar
21.30 – 04.00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii din Cartierul Nou, cei de pe străzile Oituz și Eroilor, străzile adiacente acestora și sediul DGASPC „Artemia” din localitateaTechirghiol, precum și
cei din Cartierul 23 August din localitatea Eforie Nord.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp



Echipele Polaris au continuat lucrările de dezinfecţie

Polaris 9

 

În cursul acestei zile, echipele Polaris Mangalia au mers în mai multe zone ale Mangaliei pentru a continua măsurile de dezinfecţie.
Potrivit directorului Polaris Mangalia, acţiunea desfăşurată astăzi a vizat zonele frecventate de către cetăţeni. Printre acestea, zona centrală, unde cetăţenii se deplasează să-şi achite facturile, să cumpere medicamente sau alimente, bulevardul 1 Decembrie 1918, cartierul cu blocuri ANL, respectiv Dobrogea 1.
Lucrările vor continua şi în perioada următoare.




Anunt al primarului comunei Tuzla, Taner Resit

STIMAȚI CETĂȚENI,
Având în vedere prevederile art. 4 din Ordonanța Militară nr.3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19,
Art. 4 (1) Pentru verificarea motivului deplasării:
a) angajații prezintă legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator;
b) Persoanele fizice autorizate, titularii întreprinderilor individuale, membrii întreprinderilor familiale, liber profesioniștii și persoanele care practică activități agricole prezintă o declarație pe propria răspundere completată în prealabil.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în alte situații decât cele prevăzute la alin.(1),se prezintă o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
(3) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.(4) Adeverința eliberată de angajator sau declarația pe propria răspundere pot fi prezentate personalului autorităților abilitate și prin intermediul telefonului, tabletei sau unui dispozitiv electronic similar.
(5) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 12.00.
Declarațiile pot fi procurate gratuit de la sediul Primăriei comunei Tuzla de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 13:00.




Spitalul din Medgidia, unitate de suport pentru gravidele infectate COVID 19

 

În contextul răspândirii virusului COVID-19 pe teritoriul României, Direcția de Sănătate Publică Constanța a elaborat un plan concret prin care eforturile din sistemul sanitar să fie împărțite eficient.

Astfel, la nivelul județului Constanța, principala unitate medicală implicată în tratarea pacienților confirmați cu coronavirus este Spitalul Clinic de Boli Infecțioase, care dispune de un total de 120 de paturi și 10 locuri în terapie intensivă. Spitalul este dedicat exclusiv tratării cazurilor de infectare cu COVID-19. Pacienții non-covid cu boli infecțioase vor fi tratați la Spitalul Militar de Urgență Constanța, care va funcționa ca suport pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța.

Spitalele de pneumologie au fost desemnate spitale suport și vor primi cazurile ușoare și medii de infectare cu coronavirus. Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie are o capacitate de 100 de paturi, destinate pacienților cu COVID-19. De asemenea, Secția Exterioară din Agigea a SCJU Constanța, organizat în sistem pavilionar, are dedicat un număr total de 80 de paturi pentru tratarea cazurilor de coronavirus. Totodată, secția exterioară va continua să trateze, într-un pavilion separat, cazurile grave de TBC gestionate până acum de Spitalul de Pneumoftiziologie.

Pentru cazurile de coronavirus care prezintă patologii diferite față de cele respiratorii, dar și pentru gravidele infectate, Spitalul Municipal Medgidia a fost desemnat unitate de suport, având toate specialitățile, inclusiv un bloc operator dotat corespunzător pentru intervenții chirurgicale. La Medigidia au fost alocate 150 de paturi pentru pacienții cu COVID-19. De asemenea, nașterile non-coronavirus din zona Medigidia vor fi redistribuite la alte maternități din județ, inclusiv în unități private.

În aceste zile se ridică, pe stadionul „Portul”, un spital militar mobil dedicat exclusiv pacienților cu noul coronavirus. Spitalul va avea un număr de aproximativ 55 de paturi și va trata cazurile ușoare și medii. Totodată, sistemul prevede și un număr de 120 de paturi pentru carantină.

În cazul în care unitățile enumerate mai sus vor fi depășite de numărul de cazuri confirmate cu COVID-19, sistemul medical județean va beneficia și de suportul SCJU Constanța, care în prezent are o capacitate de aproximativ 1.300 de paturi, dintre care 50 în terapie intensivă. În curtea SCJU Constanța va fi montat un cort de pretriaj, unde vor fi consultate persoane aflate în autoizolare / carantină. Pentru intervențiile chirurgicale la pacienți care au și COVID-19, secția de Chirurgie Plastică va fi dedicată exclusiv acestui scop. De asemenea, SCJU Constanța va beneficia, pentru pacienții care prezintă alte afecțiuni, diferite de cele raportate de coronavirus, de sprijinul spitalelor private cu capacitate ATI.

„Alături de specialiștii în domeniu, de medicii constănțeni și de autorități, ne-am pregătit și pentru cele mai dificile scenarii. Trebuie să fim pregătiți pentru orice evoluție a răspândirii virusului COVID-19, iar în acest sens, sistemul sanitar din Constanța a fost adaptat, pentru a putea răspunde unui număr mare de infectări, dar și pentru a nu neglija pacienții care suferă de alte afecțiuni și care au mare nevoie de asistență medicală”, a declarat prefectul județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU.




Cum și-au motivat judecătorii constănțeni decizia în dosarul lui Zanfir Iorguș (minuta)




Zanfir Iorguș, marele câștigător al procesului intentat de Cristian Radu!

Fostul primar al Mangaliei, Zanfir Iorguș, a fost achitat, în urmă cu câteva ore, în dosarul 1843/118/2015, intentat de actualul edil al urbei, Cristian Radu. Potrivit completului de trei judecători, fapta pentru care Zanfir Iorguș a fost trimis în judecata nu există, deci fostul edil a fost declarat nevinovat.

Dosarul, deschis în 2015, face referire la construcția Oborului din zona Moară, a cărui construcție a început în 2006, și pentru care Radu afirma, la vremea respectivă, că este o construcție inexistentă, deși primăria ar fi plătit sume importante de bani. Pe parcursul procesului, au fost aduse, însă, o serie de dovezi și mărturii ale unor persoane implicate în realizarea Oborului, dovezi care, iată, după aproape cinci ani, s-au dovedit de bună credință și irefutabile în ochii judecătorilor de la Curtea de Apel Constanța.

Vom reveni.




Farmacie constanteana amendata: vindea solutie de curatare drept alcool sanitar!

În perioada 30-31 martie a.c., polițiștii Biroului de Investigare a Fraudelor din cadrul Secției Regionale de Poliție Transporturi Constanța, cu sprijinul inspectorilor D.G.A.F.P. Constanța au efectuat verificări la 6 puncte de lucru ale unei unități farmaceutice din județul Constanța, cu privire la respectarea normelor referitoare la comercializarea produselor de protecție împotriva COVID-19.
Astfel, au fost identificate 581 de sticle (290,5 litri) de soluție de curățare, care era comercializată drept alcool sanitar. De asemenea, polițiștii au descoperit 21 de cutii cu mănuși, în valoare de 2.100 de lei, care erau expuse spre comercializare fără a avea afișat prețul de vânzare, precum și 179 de sticle (89,5 litri) cu lichid dezinfectant pe a căror etichetă nu era specificat termenul de valabilitate.
Polițiștii au aplicat 6 sancțiuni contravenționale, în valoare de 57.000 de lei, la Legea 12/1990 și au ridicat, în vederea confiscării, bunurile, evaluate la 13.186 de lei.




AMF Tomis Constanța aduce la cunostință pacienților modificările legislative apărute în perioada stării de urgenƫă la nivelul medicinii primare

Comunicat

AMF Tomis Constanța aduce la cunostință pacienților modificările legislative apărute în perioada stării de urgenƫă la nivelul medicinii primare

Ȋn ce priveşte acordarea asistenƫei medicale primare şi eliberarea reƫetelor:
– medicii de familie sunt în cabinete şi asigură servicii medicale, în cadrul programului, pe baza programărilor telefonice;
– se suspendă obligativitatea utilizării cardului de sănătate în această perioadă;
– se eliberează prescripțiile medicale pentru pacienții cu boli cronice cu schemă stabilă, fără a fi nevoie de reevaluare la medicii de alte specialităƫi şi fără a fi necesară reînnoirea scrisorii medicale eliberate de aceştia;
– medicii de familie pot emite prescripƫii medicale, în continuare, pentru pacienƫii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale emise pacientului ( scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere) şi pentru medicamente care erau prescrise doar de medicii specialişti din ambulator/spital;
– se pot acorda consultaƫii la distanƫă, prin orice mijloace de comunicare ; toate documentele necesare pacientului ( bilete de trimitere, reƫete ) pot fi transmise prin poşta electronică ( e-mail).
– se prelungeşte cu 90 de zile termenul de valabilitate a biletelor de trimitere ( atât pentru specialităƫile clinice, cât şi pentru cele paraclinice).

Ȋn ce priveşte eliberarea concediilor medicale :
-certificatele medicale emise de spital/alte specialități nu necesită vizarea lor de către medicul de familie pe perioada stării de urgență;
-adeverința de la angajator privind dovada asigurării în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru concedii şi indemnizaƫii (atenƫie:modelul nou, conform legislaƫiei în vigoare ) poate fi transmisă pe adresa de e- mail a cabinetului medical.
-certificatele medicale emise de medicii de familie pot fi transmise pacientului / angajatorului pe e- mail;formularele originale ale concediilor medicale se depun la plătitorii de indemnizaƫii de asigurări sociale de sănătate în termen de 60 de zile de la data eliberării lor.

Dragi pacienƫi , toate aceste modificări legislative au menirea de a veni in sprijinul dumneavoastră. Medicii de familie sunt în cabinete, pacienții stau acasă, împreună luptăm împotriva răspândirii infecției cu noul coronavirus.




APC avertizează despre pericolul consumului de sucuri: Băutură răcoritoare de portocale cu esteri glicerici ai răşinilor din lemn!

 

2 linguriţe de suc de portocale într-un pahar cu băutură răcoritoare pe baza de  adaos de suc de portocale!

8 E-uri într-un pahar cu băutură răcoritoare cu adaos de suc de portocale!

1 litru de suc de portocale se obţine din 21 de portocale!

Jumătate din sucurile de portocale sunt obţinute din concentrat de portocale!

Nectarul de portocale conţine 50% suc, 50% apă, zahăr şi acid citric!

6 linguriţe de zahăr într-un pahar de băutură răcoritoare!

Băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr constituie cauza principală pentru apariţia obezităţii, hipertensiunii şi a diabetului zaharat de tip 2!

Băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr constituie cauza a 38 de afecţiuni medicale!

Aspartamul este cauza a 60 de afecţiuni medicale!

România ocupă locul 2 în Europa la obezitate infantilă!

1,5 milioane de români suferă de diabet zaharat!

Studiul privind calitatea băuturilor răcoritoare cu adaos de suc de portocale versus sucul din portocale face parte din Campania Națională de Informare și Educare: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe părinţi să înțeleagă eticheta produselor astfel încât aceștia să facă achiziții în cunoștință de cauză pentru copiii lor. Totodată, Asociația Pro Consumatori (APC) își dorește să promoveze un stil de viață sănătos și să atragă atenţia părinţilor cu privire la existenţa pe piaţă a unor sucuri/băuturi răcoritoare, care au un conţinut ridicat de zahăr, respectiv sunt îndulcite cu  îndulcitori artificiali sau sunt conservate cu conservanţi artificiali.

Asociația Pro Consumatori (APC) a achiziționat 36 de băuturi răcoritoare cu adaos de suc de portocale, respectiv sucuri din portocale, care prin forma şi concepţia grafică a ambalajului urmăresc atragerea atenţiei părinţiilor şi influenţarea acestora în privinţa alegerii şi consumului.

Studiul a fost realizat de către o echipă de experți a APC România alcătuită din prof. univ. dr. Ion Schileru, conf. univ. dr. Costel Stanciu, nutriţionist Dumitru Bălan şi inginer tehnolog în industria alimentară Virgil Virgilsen.

La realizarea acestui studiu s-a avut în vedere următorul obiectiv: analiza ingredientelor folosite la fabricarea acestui tip de produs pentru prezentarea unor puncte de vedere.

Băuturile răcoritoare cu adaos de suc de portocale conţin următoarele ingrediente: apă, dioxid de carbon, zahăr, sirop de glucoză-fructoză, suc de portocale în proporţii variabile şi insignifiante, acid citric, amidon modificat, gumă de celuloză, gumă de guar, gumă caruba, gumă arabica, esteri glicerici ai răşinilor din lemn, beta-caroteni, beta-apo-8-carotenal, antocianine, acid ascorbic, citraţi de sodiu, benzoat de sodiu, sorbat de potasiu, lactat de calciu, sucraloză, acesulfam K, carboximetilceluloză de sodiu, ciclamat de sodiu, zaharinat de sodiu, aspartam, caramel sulfit de amoniu, carbonat de calciu, vitamina C, vitamina E, vitamina B6, extract de portocale, aromă de portocale şi arome artificiale.

“Din păcate, în limbajul de zi cu zi al consumatorului român, suc este orice lichid îmbuteliat

într-o sticlă de plastic, pe eticheta căreia apare imaginea unui fruct. Băutura răcoritoare este un amestec format din apă, conţinut insignifiant de suc, coloranţi, conservanţi, antioxidanţi, arome şi alte chimicale adăugate  care fac rău celor care o consumă. Statul român prin instituţiile sale, respectiv Ministerul Sănătăţii, Ministerul Agriculturii, ANPC sau ANSVSA, nu a întreprins nicio măsură de ordin legislativ pentru a elimina această confuzie cu privire la sucuri care există în percepţia colectivă a consumatorilor români. ANPC-ul trebuie de îndată prin ordin al preşedintelui să interzică folosirea imaginii fructului/fructelor pe eticheta băuturilor răcoritoare care conţin apă/arome/urme de suc şi chimicale, deoarece induc în eroare consumatorul cu privire la natura reală a acelui produs! Ba mai mult, Camera Deputaţilor a respins în aprilie 2019 proiectul de lege care se referea la taxarea băuturilor răcoritoare cu adaos de zahăr, respectiv cele care aveau mai mult de 5 grame de zahăr per 100 ml. Lipsa de responsabilitate a deputaţilor români cu privire la acest proiect de lege nu face altceva decât să crească obezitatea în rândul copiilor, în prezent unul din patru copii fiind obez! Totodată, consumatorii trebuie să considere suc doar acea băutură care se obţine prin stoarcerea/presarea fructului/fructelor care dau denumirea băuturii respective.” Conf. univ. dr. Costel Stanciu, preşedintele APC




Iata cum trebuie sa va legitimati corect, la solicitarea politistilor




Sofer beat si fara carnet de conducere, la plimbare prin Mangalia

catuse

Astazi, în jurul orei 03.00, polițiști din cadrul Poliției municipiul Mangalia și ai Biroului Vama Veche au identificat un bărbat, de 30 de ani, care a condus un autoturism pe strada M.I. Dobrogeanu din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,83 mg/l alcool pur în aerul expirat. Bărbatul a fost condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. În urma verificărilor, polițiștii au constatat faptul că acesta nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. Totodată, s-a stabilit că autoturismul figurează pe numele unui alt bărbat, de 39 de ani, care i l-a încredințat cu bună știință și care se afla pe locul din dreapta.
La data de 30 martie a.c., în jurul orei 08.00, polițiști din cadrul Poliției stațiunii Costinești au identificat un bărbat, de 21 de ani, care a condus un autoturism pe strada Principală din stațiunea Costinești, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pentru perioada în curs.




Textul celei de a patra Ordonante Militare

 

ORDONANȚA MILITARĂ
nr. 4 din 29.03.2020

privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 15 din 29.03.2020,

În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 și 3 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

Ordonanță militară

Art.1 – (1) Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în exteriorul locuinței/gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00-13.00 dacă aceasta se face pentru rezolvarea problemelor de natură medicală, precum tratamentele oncologice planificate, dializă etc. folosind mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susținătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în situațiile prevăzute la alin. (1) se prezintă o declarație pe propria răspundere completată în prealabil, care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.
(3) Circulația persoanelor prevăzute la alin.(1), în afara locuinței/gospodăriei, este permisă și în intervalul orar 20.00 – 21.00, dacă aceasta se face pentru a asigura nevoile animalelor de companie/domestice doar în proximitatea locuinței/gospodăriei. Declarația pentru acest interval orar nu este necesară atunci când deplasarea se face în acest scop.
(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.2 – (1) Operatorii economici care comercializează alimente și produse de strictă necesitate și care își desfășoară activitatea în condițiile dispuse prin ordonanțe militare în perioada stării de urgență își vor organiza programul de lucru pentru a facilita și a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalul orar 11.00-13.00, limitând, în acest interval, accesul persoanelor din alte categorii de vârstă.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 30 martie 2020.

Art.3 – (1) Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.
(2) Persoanele care nu respectă condițiile izolării la domiciliu și sunt identificate în afara spațiului de izolare, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.
(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4 – (1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:
a) carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;
b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spațiu locativ disponibil;
c) carantinarea la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării.
(2) Opțiunea pentru una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) se materializează prin completarea, de către conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, a unei declarații pe propria răspundere prin care își asumă una dintre cele 3 variante de carantinare/izolare.
(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și piloților de aeronave și personalului navigant.
(4) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.5 – (1) Se instituie, pentru o perioadă stabilită de angajator, măsuri de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului și distribuției energiei electrice și gazelor naturale, a activităților de întreținere și mentenanță a echipamentelor și instalațiilor specifice, precum și a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv, extracție, producție și procesare a resurselor și materiilor prime și/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului Energetic Național în concordanță cu prevederile Planurilor proprii de continuitate a activităților de bază în cazul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.
(2) Refuzul izolării preventive de către personalul prevăzut la alin.(1) atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020, ora 12.00.

Art.6 – (1) Autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.7 – (1) Ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.8 – (1) În perioada stării de urgență prețurile la energie electrică și termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate și carburanți nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanțe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcție de cerere și ofertă.
(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9 – (1) În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate.
(2) Difuzarea categoriilor de mesaje prevăzute la alin. (1) va fi solicitată radiodifuzorilor sau instituțiilor mass-media de către Grupul de comunicare strategică din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și se vor identifica în momentul difuzării cu mențiunea „Mesaj de utilitate publică.”
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10 – (1) Pe perioada stării de urgență se autorizează Centrul de Cercetări Științifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Științifică pentru Apărare CBRN și Ecologie, Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare și Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino” pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor și dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii, precum și pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor.
(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11 – (1) Transportul maritim și pe căile navigabile interioare, accesul navelor în porturile românești, precum și inspectarea și operarea navelor se desfășoară fără restricții, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a infectării cu COVID-19, impuse de Ministerul Sănătății.
(2) Se interzice accesul piloților la bordul navelor maritime și fluvio-maritime, sosite din zonele de risc roșu sau galbene, dacă nu dispun de echipamentul de protecție stabilit de Ministerul Sănătății.
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.12 – (1) După alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
„(3) Interdicția privind circulația persoanelor într-un grup mai mare de 3 persoane se aplică exclusiv circulației pietonale.”

Art.13 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1;
b) Poliția Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și poliția locală, pentru măsura prevăzută la art.2;
c) Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Jandarmeria Română, poliția locală, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.3 și 4;
d) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.5;
e) Ministerul Sănătății și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsurile prevăzute la art.11.
(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-5 și art.11 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.14 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Ministrul Afacerilor Interne

Ion Marcel Vela




Echipele Polaris au dezinfectat ghenele aferente blocurilor C 9 şi C 10 din staţiunea Neptun

ghenă c9 2

În cursul zilei de astăzi, echipele Polaris au dezinfectat ghenele de gunoi şi platformele subterane din staţiuni, cât şi din mai mai multe cartiere din oraş.
O atenţie deosebită a fost acordată ghenelor situate în imediata apropiere a blocurilor C 9 şi C 10 din staţiunea Neptun.
După cum se ştie, angajata unui supermarket din oraş, infectată cu COVID-19 locuieşte în blocul C 9 din Neptun, astfel că lucrătorii de la Polaris s-au deplasat în zonă pentru a dezinfecta cu clor ghenele utilizate de locatari. De asemenea, au fost igienizate ghenele de lângă blocul C 10, învecinat cu C 9.
Directorul Polaris Mangalia, Florin Jianu a declarat că măsurile de dezinfecţie vor fi luate şi zilele următoare.




Echipele Polaris au dezinfectat ghenele de gunoi

Ghene 3

În cursul acestei zile, echipele Polaris Mangalia au mers în mai multe zone ale Mangaliei pentru a continua măsurile de dezinfecţie.
Astfel, au fost dezinfectate ghenele de gunoi, paralel, igienizându-se carosabilul în mai multe cartiere.




Repatriatii din Italia nu vor mai fi adusi la Constanta, ci dusi in judetele de domiciliu!

 

Ca urmare a colaborării între Prefectul Județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU, ministrul Afacerilor Interne, Marcel VELA și CNCCI, cu susținerea premierului Ludovic ORBAN, începând de astăzi, 27 martie, cetățenii români aduși prin misiunea umanitară pe Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța vor fi transportați către județele de domiciliu. Astfel, în urma sosirii pe Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța a celor două avioane din Italia, cu aproximativ 380 de pasageri, aceștia din urmă nu vor mai fi carantinați pe raza județului Constanța. Prefectul Județului Constanța s-a asigurat că toate procedurile de maximă securitate sanitară sunt implementate.

Pentru românii sosiți cu primul transport, aflați în carantină pe raza județului Constanța, perioada legală de carantinare expiră săptămâna viitoare și vor fi sprijiniți să ajungă, în siguranță, acasă.

Prefectul Județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU afirmă că „obiectivul umanitar a fost îndeplinit, județul Constanța s-a asigurat că românii repatriați sunt consultați, că li se prelevează probe și că stau în condiții bune de carantinare. După acest proces, ei vor putea ajunge în siguranță acasă”.




Iresponsabilitate la Mangalia: deși soția i-a fost diagnosticată cu COVID 19, un bărbat a venit la spital cu fiul său!

La data de 27 martie a.c., polițiști din cadrul Poliţiei municipiului Mangalia au fost sesizați de către Spitalul Municipal Mangalia cu privire la faptul că un bărbat s-ar fi prezentat, în data de 25 martie a.c., la Spitalul municipal Mangalia, împreună cu fiul său, de 13 ani și ar fi declarat, în mod fals, că nu a intrat in contact cu alte persoane suspecte / diagnosticate cu acest virus, deși sotia sa fusese anterior diagnosticată pozitiv cu virusul COVID 19 și se află internată la Spitalul de Boli Infecțioase Constanța, de pe data de 24 martie a.c..

În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de zădărnicirea combaterii bolilor și fals în declarații.

Cu privire la aceste aspecte au fost informati si reprezentanții D.S.P. Constanta.




Echipele Polaris au continuat măsurile de dezinfecţie a carosabilului şi trotuarelor

Şi astăzi, echipele Polaris Mangalia au continuat să dezinfecteze carosabilul din întreg municipiul Mangalia.
Directorul Polaris Mangalia, Florin Jianu a declarat pentru “Ediţia de Sud” că dezinfectarea carosabilului a început dimineaţă, la ora 6.00. Paralel, au fost dezinfectate trotuarele. În cursul zilei de mâine, vor fi dezinfectate platformele subterane pentru depozitarea deşeurilor menajere.




CL Mangalia a alocat Spitalului municipal fonduri suplimentare pentru echipamente și aparatură medicală

Comunicat

 

Consilierii locali din Mangalia au aprobat, vineri, într-o ședință extraordinară, un proiect privind alocarea unor fonduri suplimentare de aproape 2 milioane de lei, Spitalului municipal, pentru aparatură și echipamente necesare în această perioadă de criză epidemiologică. Reprezentanții unității medicale au declarat că fondurile vor fi destinate exclusiv pentru achiziționarea de dezinfectanți speciali, măști, mănuși, aparate de ventilație mecanică, monitoare funcții vitale și alte echipamente medicale de protecție, necesare atât pentru medici, cât și pentru pacienți, pe durata stării de urgență. În aceeași ședință a CL, au mai fost alocate fonduri pentru materiale sanitare și soluții dezinfectante la școli și alte instituții publice din municipiul Mangalia, dar și pentru măsurile de protecție socială, destinate vârstnicilor orașului. „Pe toată durata stării de urgență, prioritatea noastră este să avem grijă de persoanele în vârstă, atfel încât să evite pe cât posibil să iasă din casă. Le facem cumpărăturile, le ducem mese calde celor care au nevoie, le cumpărăm medicamentele și tot ce mai au nevoie pentru a fi protejați”, a declarat primarul Cristian Radu. El a mai spus că toate resursele financiare ale municipalității vor fi direcționate pentru dotarea spitalului și măsurile de protecție socială, igienizarea orașului și dotarea cu echipamente de protecție sanitară. „Nimic altceva nu este important în această perioadă. Unele proceduri de achiziție și-au urmat cursul legal, dar am amânat sau anulat orice evenimente sau alte cheltuieli nejustificate. Bugetul public este folosit în primul rând pentru măsurile de protejare a populației, iar apoi pentru funcționarea administrației publice și lucrările de infrastructură și gospodărire a domeniului public”, a subliniat Cristian Radu.