RAJA este alături de comunitate în lupta cu COVID-19

apa-este-viata-1

RAJA asigură comunităților în care își desfășoară activitatea servicii esențiale, de aceea, în condițiile evoluției epidemiei provocate de virusul SARS-CoV-2, ne-am mobilizat pentru a face față tuturor provocărilor întâmpinate pe parcursul acestei perioade fără precedent.
În ciuda distanțării sociale și a tuturor măsurilor impuse pentru protejarea sănătății angajaților, dar și a abonaților noștri, la nivelul RAJA toate activitățile se desfășoară în regim de foc continuu. Pentru a asigura o apă potabilă sigură și de calitate tuturor consumatorilor, dar și un serviciu eficient de canalizare/epurare a apelor uzate menajere, echipele noastre sunt în permanență prezente pe teren, în vederea realizării intervențiilor curente asupra sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare la nivelul localităților deservite.
Totodată, suntem conștienți că, pentru a depăși această perioadă critică, este nevoie de o mobilizare colectivă, de aceea suntem solidari cu sistemul sanitar, ajutând la punerea în funcțiune a Spitalului Militar mobil care va fi ridicat pe stadionul „Portul” din Constanța. Spitalul Modular de Izolare şi Tratament va funcţiona ca o secţie extinsă de boli infecţioase a Spitalului Militar de Urgenţă Constanţa. Prin urmare, RAJA s-a implicat activ și și-a asumat, din surse proprii, realizarea în regim de urgență, a întregii infrastructuri care va asigura necesarul de apă potabilă și colectarea apelor uzate.
În acest sens, mai multe echipe, formate din zeci de angajați ai societății, lucrează 24 de ore din 24 pentru racordarea și branșarea la sistemul de distribuție a apei potabile și de canalizare a noului spital, prevăzut cu o capacitate de peste 600 de paturi.
Reamintim tuturor utilizatorilor că apa are un rol deosebit de important în prevenirea răspândirii Coronavirusului. Este nevoie de doar 30 de secunde pentru spălarea mâinilor cu apă și săpun ca să ținem la distanță virușii.




Deputații USR Stelian Ion, Emanuel Ungureanu și senatorul USR Adrian Wiener solicită modificarea urgentă a Ordinului ministrului sănătății

Comunicat de presă

Către Ministrul Sănătății
DOMNULE MINISTRU,
Subsemnații Adrian Wiener, senator în Parlamentul României, Emanuel Ungureanu și Stelian Ion, deputați în Parlamentul Românei, vă solicităm modificarea urgentă a Ordinului ministrului sănătății nr. 414/2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă de sănătate publică internaţională determinată de infecţia cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei pentru urmăroarele motive:
În ultima perioadă sediile DSP din țară au fost luate cu asalt de către persoanele ieșite din carantină și din izolare la domiciliu care au nevoie de avizul epidemiologic eliberat de această instituție.
Situația este îngrijorătoare. Pe măsură ce trec zilele, sute, mii de oameni vor ieși din carantină și vor îngroșa rândurile pentru obținerea acestui document, crescând riscul de transmitere a virusului. Textul acestui ordin a fost îmbunătățit prin modificările aduse prin Ordinul nr. 497/2020, însă persistă câteva inadvertențe și neclarități.
Există o necorelare între art. 5 alin. (1) și art. 5 alin. (3) în sensul în care la alin. (1) se vorbește despre concediile și indemnizațiile acordate pentru persoanele aflate în carantină (carantină instituționalizată și izolare la domiciliu) care se acordă pe baza documentului emis de direcțiile de sănătate publică, în vreme ce alin. (3) se referă la persoanele aflate în izolare care trebuie să completeze o declarație pe proprie raspundere pentru obținerea concediului.
Apreciem că trebuie ca din text să rezulte clar că pentru persoanele aflate în izolare de domiciliu care până la sfârșitul perioadei de 14 zile nu au avut simptome concediul și indemnizația pentru această perioadă se acordă doar în baza declarației pe proprie răspundere.

De asemenea, trebuie clarificat ce se intâmplă în cazul celor aflați în izolare care au simptome.
De aceea, vă propunem modificarea art. 1 alin (4), art. 5 alin. (1) și (3) din ordinul susmenționat astfel:
Art. 1 (4)Categoriile de persoane nominalizate la alin. (3) se vor izola la domiciliu timp de 14 zile, timp în care îşi monitorizează starea de sănătate. În situaţia în care prezintă simptome de boală vor anunţa medicul de familie sau sistemul «112». Dacă apelează sistemul ”112”, li se efectuează un test pentru COVID-19. În cazul în care rezultatul este pozitiv, vor fi transportate şi izolate în spital, în cazul unor forme severe, sau izolate la domiciliu si monitorizate de medicul de familie inclusiv prin mijloace de comunicare la distanță, acolo unde este posibil, până în momentul în care testul pentru COVID-19 iese negativ, în cazul unor forme ușoare. Dacă la sfârşitul celor 14 zile de izolare la domiciliu nu prezintă simptome de boală, aceştia pot ieşi din izolare fără a avea nevoie de documente justificative (aviz epidemiologic). Persoanele menţionate la alin. (3) lit. b) pot ieşi din izolarea la domiciliu dacă suspiciunea de infecţie cu COVID-19 la persoana simptomatică, cu care a avut contact direct, este infirmată.
Art. 5 (1)Asiguraţii cărora li se aplică măsura de carantinare instituţionalizată în spaţiile special amenajate şi persoanele cărora li se interzice continuarea activităţii prin instituirea măsurii de izolare la domiciliu beneficiază de concediu şi indemnizaţie de carantină pentru perioada stabilită prin documentul eliberat de direcţiile de sănătate publică, respectiv prin declarația pe proprie răspundere completată potrivit anexei nr. 2, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Persoana izolată, care iese din perioada de izolare fără să prezinte simptome de boală și care are nevoie de concediu conform alin. (1), completează o declaraţie pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
De asemenea, considerăm că este necesară o mai bună comunicare a acestor reguli pentru că am observat că ele nu sunt cunoscute suficient de către cei care ar trebui să le aplice. De exemplu, deși în Ordinul nr. 414/2020 se menționează că perioada de izolare este de 14 zile, DSP-urile calculează acest termen de 14 zile de la data contactului pe care persoana izolată l-a avut cu persoana depistată cu codid-19, ceea ce contravine textului Ordinului 414/2020. Dacă intenția ministrului sănătății a fost în sensul în care perioada de izolare să nu fie unică, de 14 zile, iar termenul de 14 zile să se calculeze de la data ultimului contact, acest lucru trebuie reglementat ca atare.




Amenzi de 5.000 de lei, spirt si manusi confiscate de politisti, la Mangalia!

La data de 25 martie a.c., polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice al I.P.J. Constanța au desfășurat activități pe linia prevenirii şi combaterii ilegalităţilor economice specifice stării de urgență actuale.

În acest context, polițiștii au aplicat două sancțiuni contravenționale la Legea nr. 12/1990 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite. Astfel, două societăți comerciale de pe raza municipiului Mangalia au fost sancționate cu amendă în valoare de 3.000 lei și confiscarea a 18 sticle de acool sanitar, respectiv amendă în valoare de 2.000 lei și confiscarea a 800 de mănuși de unică folosință.




COMUNICAT DE PRESĂ – PRELUNGIREA DOVEZILOR ÎNLOCUITOARE CU DREPT DE CIRCULAȚIE ALE PERMISULUI DE CONDUCERE

La nivelul parchetelor, în cauzele în care anterior instituirii stării de urgență prin ordonanță a procurorului a fost disjunsă prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, emise în temeiul art. 111 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele interesate nu este necesar să depună cereri de prelungire.

Din oficiu, procurorii vor emite ordonanțe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanță.

Ordonanțele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unitățile de poliție competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situație excepțională.

Precizăm că măsura a fost stabilită prin coordonare interinstituțională între Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul de Interne și Inspectoratul General al Poliției Române.




S-a modificat programul cu publicul la registratura Spitalului Judeţean Constanţa  

Spitalul de Urgență

În contextul epidemiei de COVID-19, conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța continuă planul de măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Astfel, dacă până acum au fost suspendate programările efectuate la ghișeul din cadrul Policlinicii, în continuare, vor fi limitate și celelalte activități cu publicul, pentru a se limita la maxim contactul între persoane.

Prin urmare, Registratura din cadrul SCJU Constanța va avea program cu publicul, de luni până vineri,  între orele 10.00-12.00, doar pentru persoanele care nu au posibilitatea să transmită solicitările online. Totodată, conducerea SCJU suspendă programul de audiențe. Măsurile se aplică începând cu data de 26.03.2020. Toate documentele care până acum se depuneau la Registratură, pot fi trimise online, la adresa registratura@spitalulconstanta.ro.

 




Permisele de conducere, valabile pe intreg teritoriul Romaniei, pana la incetarea starii de urgenta

In contextul social actual privind prioritatea prevenirii si limitarii raspandirii coronovirusului – Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor aduce la cunostinta cetatenilor – solicitanti ai serviciilor de permise/examinari si inmatriculari, urmatoarele informatii de interes general:
In conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Presedintelui Romaniei nr.195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, se mentine valabilitatea documentelor eliberate de autoritatile publice care expira pe perioada starii de urgenta. În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizatiile de circulatie provizorie precum si dovezile înlocuitoare ale certificatelor de inmatriculare si permiselor de conducere care vor expira pe perioada starii de urgenta vor fi considerate valabile pe intreg teritoriul Romaniei, pana la incetarea starii de urgenta.
Cererile de preschimbare pot fi depuse intr-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență — conform dispozitiilor art. 12 alin.(l) din Ordonanta Militara nr.3 din 24.03.2020.
Aceleasi reglementari se vor aplica si documentelor necesare operatiunilor de inmatriculare/ examinare/ preschimbare permis de conducere (ex.certificat de autenticitate, documentul emis de unitatea medicala autorizata – fisa medicala, dosar scolarizare etc.,) care vor expira pe perioada starii de urgenta.




Peste 500 de angajaţi ai şantierului DAMEN au intrat în şomaj tehnic. Pentru cei rămaşi la muncă, măsuri stricte de prevenire a infectării

Daewoo-Mangalia

 

Începând de marţi, 24 martie ac, puţin peste 500 angajaţi (TESA si muncitori), ai Şantierului Naval DAMEN Mangalia au intrat în şomaj tennic pentru o perioadă scurtă, se speră, în unele cazuri, prin rotație maximum 2 săptămâni, iar în altele, până la data de 16 aprilie.
De asemenea, a fost organizat şi programul de lucru în 2 schimburi, pentru a se evita supraaglomerarea, aceasta fiind una dintre măsurile de prevenire de infectare cu COVID – 19.
În acelaşi timp, s-au stabilit pentru angajaţi o serie de reguli pe care trebuie să le respecte cu stricteţe. Iată, care sunt acestea:
“Având în vedere conjunctura actuală, ca o dovadă a preocupării permanente pentru sănătatea şi siguranţa tuturor angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea pe platforma societăţii, în ultima perioadă au fost implementate o serie de măsuri concrete, în scopul prevenirii răspândirii virusului COVID-19.
Astfel, am decis:
– restricţionarea accesului în incinta societăţii tuturor persoanelor sosite din străinătate, excepţie făcând salariaţii proprii;
– achiziţia de echipamente „non-contact” pentru măsurarea temperaturii corporale a salariaţilor, atât la intrarea în incinta societăţii, cât şi pe durata programului de lucru;
– dezinfectarea tuturor vestiarelor;
– dezinfectarea tuturor căilor de acces şi a drumurilor uzinale din incintă, cu o frecvenţă de două ori pe zi;
– organizarea programului de lucru în două schimburi şi acordarea posibilităţii unor categorii de salariaţi de a lucra de la domiciliu;
– restricţionarea temporară a deplasărilor în interes de serviciu a salariaţilor societăţii;
– transmiterea cu regularitate către toţi angajaţii societăţii a unor mesaje de informare cu privire la modalităţile de prevenire a răspândirii infectării cu coronavirus.
– Totodată, ca o măsura complementară, menită a veni în sprijinul salariaţilor noştri, vă facem cunoscut faptul că, începând cu data de 19.03.2020, a fost amenajat un spaţiu destinat cazării angajatilor DSM suspecţi de contaminare care doresc să se autoizoleze pe o perioadă de 14 zile, pentru a nu pune în pericol sănătatea membrilor familiei.
În acest sens, orice solicitare pentru cazarea în acest spaţiu, se va transmite către departamentul Corporate Affairs ( tel. 0730078078).
– În continuare, vă reamintim câteva dintre regulile de bază care trebuie avute în vedere în perioada următoare la locul de muncă: păstrarea distanţei de 1,5 m la orice întrunire în spaţii comune: birouri, holuri, spaţii de recreere, chiar şi în timpul pauzelor; respectarea organizării şedinţelor cu maximum 10 persoane, păstrând distanţa de siguranţa de 1,5m; respectarea prevederilor Regulamentului Intern cu privire la interzicerea consumului de seminţe, care prezintă risc biologic de răspândire a virusului COVID-19.
– Totodată, raportat la contextul actual, facem următoarele precizări: orice informație, suspiciune, neclaritate, cu privire la posibila prezenţă în şantier a persoanelor suspecte de contaminare sau venite din zone de risc, va fi comunicată, de îndată, conducătorului locului de muncă, sau direct către HSEQ Dept. (tel. 0731 022 418) pentru a fi clarificată şi evitată răspândirea de informații distorsionate, ce pot induce o stare de panică nejustificată; conducătorii locurilor de muncă vor transmite în timp util programarea la cabinetul medical pentru controlul medical periodic, întrucât acesta se organizează în grupuri de maximum 10 persoane, conform unui program bine stabilit; aparatele etilotest funcţionează fără ca persoana supusă controlului să aibă contact direct cu dispozitivul respectiv. Dacă în urma testării, aparatul indică prezenţa alcoolului în aerul expirat, se procedează la o noua testare, cu utilizarea unui alt aparat, cu suflare în muștiuc de contact steril, de unica folosință. Niciunul dintre aparate nu prezintă risc de contaminare. Vă mulţumim pentru înţelegere!”.
Tot în contextul actual al pandemiei de coronavirus, având în vedere închiderea unităţilor şcolare, câteva zeci de părinți au beneficiat de concediu pentru supravegherea copiilor minori sub 12 ani.
Şantierul are, în prezent, peste 2.100 de angajaţi, având în lucru 7 nave ce vor fi construite, la Mangalia, de la zero.
Un alt aspect important, în şantierul din Mangalia se află la reparat şi retehnologizat cel mai mare spărgător de gheaţă, “Perseus” ce aparţine AFDJ Galaţi.
Trebuie precizat faptul că toate aceste informaţii de interes pentru întreaga comunitate locală, Mangalia şi zonele limitrofe, ne-au parvenit pe surse, administraţia mai având de învăţat la capitolele comunicare, dialog, colaborare.




APIA efectuează plata beneficiarilor Măsurii M215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor

Comunicat de presă

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA), aduce la cunoștința opiniei publice că începând de astăzi, 25 martie 2020, demarează efectuarea plăților aferente Măsurii M215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor, pentru cererile depuse în anul 2019.
Suma totală autorizată la plată este 8,283,571.50 euro, respectiv 38.630.435,70 lei pentru un număr de 48 de beneficiari care au accesat această formă de plată compensatorie în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale în vigoare.
Valoarea în lei este calculată la cursul de schimb de 4,6635 lei/euro stabilit de Banca Centrală Europenă în data de 1 ianuarie 2019.
Acordarea plăţilor compensatorii aferente Măsurii M215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor se realizează în conformitate cu Fişa Măsurii M215 din Programul Național de Dezvoltare Rurală – PNDR 2014 – 2020.




Intrarea în toate clădirile primăriei, interzisă publicului!




Se suspendă activitatea cu publicul la ghișeele Primăriei Mangalia. Documentele pot fi înaintate electronic, iar taxele locale achitate prin cont bancar!

primaria-mangalia

AVÂND ÎN VEDERE STAREA DE URGENȚĂ DECRETATĂ LA NIVELUL ÎNTREGII ȚĂRI PRECUM ȘI PREVEDERILE OUG NR.29/2020 VĂ ANUNȚĂM CĂ ÎNCEPÂND CU DATA DE 25.03.2020 SE VA SUSPENDA ACTIVITATEA CU PUBLICUL LA  GHIȘEELE PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI MANGALIA.

PENTRU DEPUNERE DOCUMENTE AVEȚI LA DISPOZIȚIE ADRESA DE EMAIL taxe@primaria.mangalia.ro IAR RĂSPUNSUL LA SOLICITAREA DUMNEAVOASTRĂ VA FI TRANSMIS PRIN INTERMEDIUL POȘTEI ELECTRONICE.

PENTRU A ACHITA IMPOZITE ȘI TAXE DATORATE BUGETULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI MANGALIA PUTEȚI VIRA PRIN TRANSFER BANCAR SAU MANDAT POȘTAL ÎN URMĂTOARELE CONTURI DESCHISE LA TREZORERIA MANGALIA BENEFICIAR PRIMĂRIA MANGALIA, CUI -4515255

 

IMPOZIT CLĂDIRI PF                    – RO37TREZ2332107020101XXX

IMPOZIT CLĂDIRI PJ                     – RO34TREZ2332107020102XXX

IMPOZIT TEREN PF                        – RO81TREZ2332107020201XXX

IMPOZIT TEREN PJ                         – RO37TREZ2332107020101XXX

IMPOZIT TEREN EXTRAVILAN   – RO78TREZ2332107020203XXX

TAXA TEREN PF/PJ                         – RO81TREZ2332107020201XXX

TAXA SPECIALE                             – RO90TREZ23321360206XXXXX

IMPOZIT MIJ TRANSPORT PF      – RO56TREZ2332116020201XXX

IMPOZIT MIJ TRANSPORT PJ       – RO06TREZ2332116020202XXX

IMPOZIT AUTO PESTE 12 TO        – RO71TREZ2335033XXX000056

AMENZI                                            – RO34TREZ23321350102XXXXX

TAXA JUDICIARA DE TIMBRU   – RO65TREZ23321070203XXXXX

PENTRU A SOLICITA INFORMAȚII CU PRIVIRE LA BUNURILE DEȚINUTE VĂ RUGĂM SĂ APELAȚI NUMĂRUL DE TELEFON 0241751060 INTERIOR 216 SAU SĂ SCRIEȚI PE ADRESA DE EMAIL taxe@primaria.mangalia.ro

 

Primar= 0756201202
Secretariat = 0241751060 interior 216
fax = 0241755606




Creștin ortodocșii sărbătoresc, astăzi, Buna Vestire (Blagoştevenia)

Buna Vestire sau Ziua Cucului este sărbătorită în fiecare an pe data de 25 martie. Cunoscută în popor şi ca Blagoştevenia, Buna Vestire este praznicul în amintirea zilei în care Sfântul Arhanghel Gavriil a vestit Sfintei Fecioare că va naște pe Fiul lui Dumnezeu.
Anul acesta, Buna Vestire pică în timpul Postului Paştelui şi este una din sărbătorile pentru care Biserica acordă dezlegare la peşte. Buna Vestire este prima sărbătoare confirmată în documente, dintre sarba­torile Maicii Domnului. Data acestei sărbători a variat la început. Astfel, unii o sarbato­reau în ajunul Bobotezei (5 ianuarie), iar în unele Biserici din Apus, că cele din Spania, Galia și Milano, Buna Vestire s-a sărbătorit pe 18 decembrie. În Răsărit însă, data de 25 martie s-a generalizat probabil îndată ce Nașterea Domnului a început să fie sărbătorită peste tot pe 25 decembrie, adică încă din prima jumătate a sec. al V lea. În calendarul popular, Buna Vestire este cunoscută şi ca Ziua Cucului, pentru că este ziua în care are loc primul cântec al cucului, care anunţă venirea primăverii.

Buna Vestire – tradiţii şi superstiţii de Ziua Cucului

În tradiția populară cucul este vestitorul de lucruri importante din viața de zi cu zi a omului.
Potrivit tradiției, dacă primul cântec al cucului era auzit pe stomacul gol, în spatele omului, era semn rău: ”Cucu-n spate mi-a cântat/ și moartea m-a săgetat!” Flăcăii și fetele îl întrebau pe cuc când se vor căsători: ”Cucule voinicule/ Câți ani îmi vei da/ pan m-oi însura (mărită)?” Dacă se întâmplă că după rostirea acestor cuvinte, cucul să cânte, cântecul său echivala cu un an de aşteptare. Dacă el tăcea, tăcerea să era semn că avem de-a face cu o căsătorie grabnică. De asemenea, craca pe care a cântat cucul de ziua sa, era tăiată și pusă în scăldătoarea fețelor, în speranța că flăcăii nu le vor ocoli.
Conform unei superstiții de Buna Vestire este bine să se pună în pragul casei sare și pâine pentru hrană îngerilor. După cum spune și numele sărbătorii, această zi aduce mereu creștinilor o veste minunată. În această zi oamenii nu trebuie să se certe deoarece este mare păcat. Persoanele care se ceartă în ziua de Bună Vestire vor avea necaz tot anul. În regiunea Bucovinei, de Bună Vestire nu se pun ouă la cloșcă deoarece se crede ca puii ar putea ieși cu două capete și patru picioare. O lege nescrisă din străbuni spune că, de Buna Vestire, nu avem voie să ieșim din casă flămânzi. În această zi e obligatoriu să se mănânce bine, să nu se simtă deloc senzația de foame și să nu se iasă din casă cu stomacul gol.

 




De luni, nu se mai oficiază căsătorii la Starea Civilă din Mangalia!

Începând cu data de 30.03.2020, programul de lucru cu publicul va fi modificat la S.P.C.L.E.P. Mangalia, astfel:

  DEPUNERE DOCUMENTE ELIBERĂRI DOCUMENTE
LUNI 08.30 – 11.30 11.30 – 13.30
MARŢI 10.30 – 14.30 08.30 – 10.30
MIERCURI 08.30 – 11.30 11.30 – 13.30
JOI 14.30 – 17.30 12.30 – 14.30
VINERI 08.30 – 11.30 11.30 – 13.30

 

De asemenea, dorim să vă anunţăm că începând cu data menţionată mai sus nu se vor mai primi cereri pentru eliberarea actelor de identitate decât pentru următoarele motive : PIERDERE, FURT, DETERIORARE sau SCHIMBARE DE NUME.

Depunerea documentelor la Compartimentul Evidența persoanelor se va face numai cu programare prealabilă la numarul de telefon : 0241.75.77.45.

 

Totodată vă reamintim dispoziţiile art. 14 din Anexa 1 Decretul privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, potrivit cărora: „ Se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.”

La Compartimentul Stare Civilă programul rămâne neschimbat. Cetățenii care se află în situația declarării unui deces sau de a înregistra o naștere se pot adresa Compartimentului de Stare Civilă Mangalia, fără programare.

Pentru orice altă solicitare ( eliberare duplicate de certificate naștere, căsătorie, deces, anexa 9, etc. ), vă rugăm să vă programați în prealabil la numarul de telefon: 0341.100.374.

De asemenea, vă informăm că începând cu data de 30.03.2020 la Compartimentul Stare Civilă nu se vor mai oficia căsătorii.

Accesul în clădire este permis pentru o singură persoană, în timp ce, toți ceilalți solicitanți sunt rugați să-și aștepte rândul în afara instituției.

Totodată, avem rugămintea ca toți cetățenii veniți din străinătate să nu se prezinte la sediul SPCLEP Mangalia, decât după 14 zile de izolare la domiciliu.

Cele mai sus menţionate sunt măsuri de prevenţie contra răspândirii virusului Covid – 19 şi vor fi aplicate pe perioada menţinerii stării de urgenţă.




A treia Ordonanță Militară: vârstnicii nu mai pot ieși din casă decât două ore pe zi!

coronavirus-graphic-web-feature

 

 




Primarul din Pecineaga, Niculae Stan nu-i iartă pe cei care nu respectă măsurile de izolare!

stan

Primarul comunei Pecineaga, Niculae Stan a luat măsuri sporite în vederea combaterii răspândirii cazurilor de COVID-19.
Astfel, pe lângă afişele şi recomandările făcute, zilnic, cetăţenilor cu privire la măsurile pe care trebuie să le urmeze, în instituţie au fost puse recipiente cu substanţe dezinfectante. Angajaţii au primit măşti şi mănuşi, fiind instruiţi, la rândul lor, cu privire la măsurile de care trebuie să ţină cont în timpul desfăşurării activităţii.
Edilul a mai declarat că la nivelul comunei Pecineaga, există câteva zeci de persoane care s-au întors acasă din diverse ţări de unde au revenit, întrucât pandemia i-a lăsat fără locuri de muncă. Imediat după ce au ajuns acasă, aceştia au fost îndrumaţi de către reprezentanţii Primăriei Pecineaga, către medicii de familie pentri a fi luaţi în evidenţă. Tot cu cadrele medicale, păstrează legătura permanent pentru a se stabili care le este starea de sănătate. „În privinţa acestora, echipe mixte de lucrători ai Poliţiei Locale şi Naţionale fac zilnic verificări la domiciliile acestora pentru a verifica dacă respectă măsurile de izolare. Cei care nu sunt găsiţi acasă, sunt amendaţi. Situaţia este îngrijorătoare, astfel că tratăm lucrurile cu maximă seriozitate şi fermitate. Nu ne jucăm când vine vorba despre sănătatea noastră. Cine nu respectă măsurile impuse, suportă consecinţele!




În plină pandemie, consilierii locali sunt chemați în ședință extraordinară!




Herghelia Mangalia, inchisa vizitatorilor!

hergh3

Directorul Hergheliei Mangalia a anuntat, cu putin timp in urma, ca institutia pe care o conduce se va inchide vizitatorilor. Potrivit lui Constantin Ancuta, „incepând cu data de 23 martie 2020, accesul în Herghelia Mangalia este interzis persoanelor ce nu locuiesc în herghelie, porțile din DN 39 și Venus Hergheliei Mangalia sunt închise, accesul este permis doar până în parcarea din fața sediului ! Vă mulțumim pentru înțelegere!”




Hotel Turquoise angajează personal pentru sezonul estival!




Un bărbat din Constanța a fost introdus în carantină, după ce a plecat de acasă, unde se afla în autoizolare!

Având în vedere deciziile luate după instaurarea stării de urgență pe teritoriul României, inclusiv înăsprirea măsurilor pentru respectarea autoizolării la domiciliu, I.P.J. Constanța a luat decizia mutării unei persoane din izolare la domiciliu, în carantină instituționalizată.

În cursul zilei de astăzi, în jurul orei 17.00, o patrulă, formată din polițiști din cadrul Sectiei 2 și polițiști locali, a identificat, pe raza de competență, un bărbat, de 32 de ani, care se afla în autoizolare, în locuință, și care a părăsit locuința, nerespectând perioada de autoizolare. Persoana în cauză a fost sancționată contravențional cu amendă (100 de lei).

A fost anunțată Direcția de Sănătate Publică, iar bărbatul a fost introdus într-un centru de carantinare (Hotel Flora din Mamaia).




U.S.R. Constanța solicită ministrului Afacerilor Interne să pună Hotelul “Meridian” la dispoziția cadrelor medicale din Constanța

Uniunea Salvați România (U.S.R.) Constanța solicită ministrului Afacerilor Interne să pună Hotelul “Meridian” la dispoziția cadrelor medicale din Constanța.
Cazarea separată a personalului medical reprezintă o măsură esențială în lupta împotriva răspândirii COVID-19. Astfel, vor fi protejați nu doar medicii și asistenții medicali, ci și familiile acestora. Hotelul “Meridian” aparține Ministerului Afacerilor Interne, ceea ce face ca decizia de a aloca acest spațiu personalului medical să poată fi pusă în aplicare rapid și eficient.
În ultimele ore numărul cadrelor medicale infectate la Spitalului Județean Suceava a crescut la 57. Pentru a nu ajunge în aceeași situație și la Constanța, considerăm că măsura este absolut necesară și trebuie implementată urgent. Fără protejarea acestor oameni aflați în prima linie a luptei cu pandemia, există riscul ca sistemul nostru de sănătate să intre în colaps, cu consecințe greu de imaginat și de controlat.




Avertisment Prefectură: nerespectarea izolării la domiciliu poate aduce pedepse cu închisoarea de la 6 luni la 2 ani!

La nivelul județului Constanța, instituțiile abilitate de control fac zi de zi acțiuni de verificare a respectării regimului de izolare la domiciliu / carantină. De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr.1, au fost acordate 22 de sancțiuni contravenționale (17 avertismente și 5 amenzi), în cuantum de 3.050 lei. Acestea au fost aplicate de polițiștii și jandarmii constănțeni.

În ultimele 24 de ore, 1.100 de persoane aflate în izolare la domiciliu au fost verificate de oamenii legii. Pentru această acțiune, au fost angrenați 490 de agenți din cadrul IPJ Constanța, polițiști ai Gărzii de Coastă, jandarmi din IJJ Constanța, respectiv GM „Tomis” Constanța și polițiști locali constănțeni.

Important de menționat este că persoanele care nu respectă regimul de izolare la domiciliu vor fi trimise, automat, în carantină instituționalizată pentru 14 zile. De asemenea, persoanele care nu respectă termenii impuși de carantinare, vor fi replasate în acest regim pentru încă 14 zile.

Nerespectarea izolării la domiciliu poate aduce, pe lângă amenzi contravenționale, și pedepse cu închisoarea de la 6 luni la 2 ani.

De asemenea, de când a fost decretată starea de urgență, polițiștii constănțeni au verificat 170 de societăți comerciale și Persoane Fizice Autorizate, sub aspectul respectării prevederilor ordonanței militare emise.

 

În ceea ce privește situația actualizată privind COVID-19, la nivelul județului Constanța, bilanțul este următorul: 361 de persoane carantinate, respectiv 4.763 de persoane aflate în izolare la domiciliu.

 

Facem apel către toți locuitorii județului Constanța să respecte TOATE prevederile Ordonanței Militare emise pe data de 21 martie. Evitați ieșirile nejustificate din casă, rezumați-vă doar la deplasările în interes de serviciu sau de maximă necesitate! Nu uitați să păstrați distanța față de celelalte persoane și să respectați toate recomandările de igienă reiterate de către specialiști!

 

      Instituția Prefectului – Județul Constanța