Manifestări dedicate Zilei Unirii Principatelor Române, în Piața Republicii

Împlinirea a 161 de ani de la Unirea Principatelor Române va fi marcată, mâine, 24 ianuarie, la Mangalia, cu onoruri militare. Zeci de militari ai Garnizoanei, ofiţeri în retragere şi rezervă, cetăţeni ai oraşului sunt invitați să asiste la manifestările dedicate Zilei Unirii Principatelor, ce vor avea loc în Piaţa Republicii, începând cu ora 10.45.




Ședință ordinară, la Primărie. Deși trebuiau acordate, bursele elevilor sunt aruncate, din nou, în ograda consilierilor locali

 

 




Modificări şi completări la O.U.G. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române

 

 

Începând cu data de 26.01.2020, intră în vigoare Legea nr. 192/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice, principalele modificări aduse OUG nr.104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române vizând introducerea unor masuri preventive sau coercitive pentru consolidarea autorității poliţiştilor de frontieră, ca personal cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, care desfăşoară misiuni în zona de competenţă.

Actul normativ aduce completări şi clarificări atribuţiilor prevăzute de lege, acestea vizând atât drepturile şi obligaţiile poliţiştilor de frontiera aflaţi în exerciţiul funcţiunii, precum şi drepturile şi obligaţiile cetăţenilor.

 

Dintre măsurile preventive folosite de polițiștii de frontieră pentru asigurarea ordinii și siguranței publice în zona de competenţă, enumerăm: legitimarea, stabilirea identităţii persoanelor şi controlul corporal, al bagajelor şi al vehiculelor – atribuţii prevăzute şi în forma anterioară a actului normativ.

 

Astfel, în ceea ce priveşte legitimarea și stabilirea identității persoanei, poliţistul de frontieră era îndreptăţit să desfăşoare astfel de activităţi pe timpul misiunilor specifice şi anterior, dar  actualul act normativ clarifică situațiile în care se justifică o astfel de măsură, precum şi dreptul persoanei legitimate de a fi informată verbal, de către polițistul de frontieră, cu privire la motivul legitimării.

În plus, sunt stabilite măsurile care sunt necesare pentru stabilirea identităţii unei persoane, iar poliţistului de frontieră i-a fost instituit dreptul de a solicita persoanei legitimate să țină mâinile la vedere și, după caz, să renunțe temporar la mijloacele ce pot fi folosite pentru un atac armat, în vederea menținerii unei stări de securitate.

 

Referitor la efectuarea controlului corporal asupra unei persoane, al bagajelor și al vehiculului în care aceasta se află, pe timpul desfăşurării misiunilor specifice în zona de competenţă, actuala lege defineşte în mod clar scopul în care acesta se realizează şi modalitățile practice de efectuare, în funcție de tipul acestuia.

Elementul de noutate îl constituie faptul că rezultatul controlului se consemnează într-un proces-verbal, care se semnează de poliţistul de frontieră şi de persoana în cauză sau de reprezentantul legal. De asemenea, se instituie dreptul polițistului de a solicita persoanei care face obiectul unui control să adopte o poziție inofensivă, care să excludă un posibil atac.

Nu constituie control corporal acțiunea polițistului de frontieră de a deposeda persoana de o armă de foc sau armă albă a cărei deținere este vizibilă sau cunoscută.

Un alt aspect de interes ar fi modalitatea în care o persoană este condusă la   sediul unei structuri a Poliţiei de Frontieră Române. Actul normativ stabileşte  situaţiile când poliţistul de frontieră este îndreptăţit să adopte această măsură şi reglementează drepturilor persoanei vizate de o astfel de măsură. Şi în această situaţie, activitatea se finalizează cu încheierea unui proces verbal aferent acestei măsuri.

 

Un aspect important de precizat este acela că, aceste modificări legislative nu vizează activităţile aferente efectuării formalităţilor de control la trecerea frontierei, derulate în punctele de trecere, atunci când cetăţeanul român sau străin se prezintă la ieşirea sau intrarea în/din ţară.

 

Pe parcursul desfăşurării acestor activităţi în zona de competenţă, poliţistul de frontieră este obligat să aibă un comportament civilizat, să dea dovadă de amabilitate şi solicitudine, respectiv să adopte o atitudine politicoasă şi fermă.

 

Detalii privind modalitatea practică de punere în aplicare a legii se regăsesc la: https://www.politiadefrontiera.ro/ro/main/i-ghid-de-aplicare-a-legii-1922019-19366.html




30 de ani de la înființarea Clubului Sportiv „Marea Neagră”

La 24.01.1990, la Casa Tineretului din Mangalia, s-a desfăşurat şedinţa de constituire a Clubului Sportiv de Arte Marţiale „Marea Neagră”. La această adunare au participat sportivii antrenaţi de un grup de practicanţi de arte marţiale, condus de Ploşniţă Vasile Ovidiu, Iordănoaia Florin, Sîngeorsanu Sever şi Ogrinjea Daniel.

Gruparea de practicanţi s-a format în anul 1983, odată cu sosirea la Mangalia, în urma terminării facultăţii, a d-lui Ploşniţă Vasile Ovidiu, ofiţer inginer în Marina Militară. Alături de acesta s-au aflat şi s-au antrenat d-nii Ogrinjea Adrian, Ogrinjea Emil, Ogrinjea Daniel, Sîngeorsanu Sever, Vlădescu (Maximenco) Anca, Fechete Adriana şi mulţi alţii. La grupare au mai aderat Tusluc Vasile în 1987 şi Iordănoaia Florin în 1988.
Antrenamentele s-au desfăşurat în sala de gimnastică de la Casa Tineretului, la sala de sport de la o unitate militară de pregătire a personalului, la Liceul Industrial nr. 1 („Ion Bănescu” în prezent) şi pe insula din portul Mangalia. La 20.01.1990, la Bucureşti s-a înfiinţat Federaţia Română de Arte Marţiale. La şedinţa de constituire au participat Ploşniţă Vasile Ovidiu şi Iordănoaia Florin, ca membrii fondatori. La 4 zile după această şedinţă, la 24 ianuarie 1990, s-a organizat şedinţa de înfiinţare a unui club sportiv. La adunare, alături de cei patru iniţiatori, au participat dl. Inginer Radu Alexandru Dumitru, preşedintele Consiliului Frontului Salvării Naţionale din Mangalia, Profesor Cioată Doru, membru al C.F.S.N. Mangalia, d-na Todaşcă Irinia, director al Casei Tineretului Mangalia, sportivii şi părinţii celor care se antrenau în acel moment. În funcţiile de conducere au fost aleşi: Ploşniţă Vasile Ovidiu preşedinte, Iordănoaia Florin vicepreşedinte, Sîngeorsanu Sever secretar general, Ogrinjea Daniel secretar adjunct şi Dr. Catană Constantin medic. După şedinţa de constituire au fost depuse documentele la federaţie şi timp de un an, clubul a funcţionat ca filială a federaţiei.
În luna septembrie 1990, Iordănoaia Florin s-a separat de cei trei colegi instructori şi a format alte grupe de sportivi, în Mangalia, Constanţa şi Bucureşti. În luna aprilie 1991 s-a organizat o nouă Adunare Generală pentru înfiinţarea Ligii de Arte Marţiale „Marea Neagră”, care în luna mai 1991, a obţinut personalitatea juridică, avînd sediul în Mangalia. La înfiinţare, LAM „Marea Neagră”, a avut trei filiale în Mangalia, Constanţa şi Bucureşti, cu două secţii: Karate şi Wushu Kung-Fu, în cadrul fiecărei filiale. În anul 2000, conform prevederilor noii legi a sportului, LAM „Marea Neagră” s-a reorganizat şi s-a transformat în Clubul Sportiv „Marea Neagră”, cu sediul juridic în Constanţa.
Pînă în anul 1997 clubul a fost afiliat la Federaţia Română de Arte Marţiale, iar din 1998, secţia de Karate a fost afiliată la Federaţia Română de Karate (Modern). Din anul 2004, secţia de Wushu Kung-Fu a fost retrasă de la F.R.A.M., iar în 2012, secţia de KungFu, a fost afiliată la Federaţia Română de Arte Marţiale de Contact.  De-a lungul celor 30 de ani, în sălile de sport ale clubului s-au antrenat mii de copii, tineri şi adulţi. Mulţi au participat la concursurile de Karate, Wushu şi Kung-Fu, obţinînd sute de titluri de campioni naţionali, vicecampioni şi medalii de bronz. De asemenea, mulţi sportivi ai clubului au fost selecţionaţi în loturile naţionale şi au obţinut titluri de campioni balcanici, europeni şi mondiali, la Karate şi la Kung-Fu, alături de multe medalii de argint şi de bronz.

Actuala conducere a clubului este formată din: Iordănoaia Florin preşedinte, Cîju Mihai prim-vicepreşedinte, Varsami Dumitru vicepreşedinte Karate, Istrate Gheorghe vicepreşedinte Kung-Fu, Radu Iorguş Laurenţiu vicepreşedinte organizare, Ocolişan Mihaela Laura secretar general, Bocai Tudor secretar adjunct, Stîlpeanu Adrian director secţia de Ju-Jitsu „Hakko-Ryu”.
Vineri 24.01.2020, de la ora 11.00, la Casa Tineretului din Mangalia, se va desfăşura o şedinţă festivă, la care au fost invitate mai multe persoane, sportivii şi părinţii acestora.

Vă aşteptăm la această festivitate!




Primăria supune dezbaterii desfășurarea activităților comerciale și a celor de piață!

piata

Postat, din nou, doar pe site-ul Primăriei Mangalia și nu remis și mass mediei, așa cum s-ar cuveni unei instituții așa zis transparente, un anunț scurt și la obiect ne anunță că, pe 31 ianuarie a.c., va avea loc, la sediul Primăriei, o ședință publică de dezbatere a Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activității comerciale și a serviciilor de piață. Regulamentul ar urma, probabil, să fie inclus într-un HCL și înaintat, spre aprobare, Consiliului Local. Spunem asta, pentru că, pe aceeași pagină, a fost postat un un astfel de proiect, datat 20 ianuarie 2020.

Dezbaterea va avea loc începând cu orele 10.00.

Regulamentul propus de Primărie:

fhttp://mangalia.ro/wp-content/uploads/2020/01/Proiect-de-hotarare-regulament-de-organizare-si-desfasurare-activitati-comerciale-si-servicii-de-piata-%C3%AEn-Mun.-Mangalia.pdf




Locuri de muncă la Polaris Mangalia!




Începe acordarea produselor de igienă, prin Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD

Începând cu data de 21 ianuarie 2020, la Centrul de Pachete (fosta Piață Saturn, intrarea din spate),  situat pe strada Rozelor, se demarează acțiunea de distribuire a produselor de igienă acordate în baza Programului Operational Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD 2019/2021.
În conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 784/04.10.2018 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operational Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD, beneficiază de aceste produse următoarele categorii:
a) persoanele cărora le este stabilit, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
b) familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Persoanele care se încadrează în mai multe categorii beneficiază de pachetele cu  produsele de igienă aferente unei singure categorii din care fac parte la data acordării asistenței materiale de bază.
Pachetele cu produsele de igienă se ridică personal de către destinatarii finali pe baza actului de identitate.
Pentru persoanele beneficiare de venit minim garantat primesc pachete cu produse de igienă doar titularii de VMG.
Pentru persoanele beneficiare de alocație pentru susținerea familiei , ridică pachete  toți membrii familiei.
Un pachet cu produse de igienă conține:
– 5 periuțe de dinți
– Pasta de dinți ( 300 ml )
– Săpun lichid ( 500 ml )
– Șampon pentru copii ( 800 ml )
– Șampon pentru adulți ( 500 ml )
– Detergent pentru rufe ( 2700 g )
Programul de distribuire va fi de luni până vineri, între orele 8.°°- 14.°°, până la epuizarea stocului de produse, dar nu mai târziu de data 24.01.2020.




Miercuri și joi, Tuzla și Vama Veche rămân fără curent electric!

Enel

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi reţele electrice, precum şi posturi de transformare, SC E- Distribuţie Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanţa, anunţă întreruperea furnizării energiei electrice în timpul lucrărilor, după următorul program:

– miercuri, 22 ianuarie, sat Vama Veche, cu străzile: Albatros, Tudor Vladimirescu, Midiei – întrerupere parţială, Delfinului, Sanda Landala, inclusiv Vila Polux – întrerupere totală, intervalul 9.00-12.00.

– joi, 23 ianuarie, Comuna Tuzla, în intervalul 8.00-16.00.




Programul casieriilor RAJA în data de 24 ianuarie 2020, Ziua Unirii Principatelor Române –

apa-este-viata-1

 

RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că vineri – 24 ianuarie 2020, Dispeceratul, echipele de intervenţie, dar şi reprezentanţii societăţii care asigură buna desfăşurare a proceselor de alimentare cu apă şi de preluare a apelor uzate vor lucra în program normal.

Apelurile către numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924 vor fi preluate fără întrerupere. Echipele RAJA sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a disfuncţionalităţilor apărute în sistemul de alimentare cu apă, astfel încât utilizatorii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.

Abonaţilor interesaţi să îşi achite facturile pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi canalizare le aducem la cunoștință că, în ziua de vineri – 24 ianuarie 2020, toate casieriile RAJA vor fi închise. Sâmbătă – 25 ianuarie 2020, casieria de pe strada Răscoalei 1907 nr. 5, din municipiul Constanța, va funcţiona în intervalul orar 09:00-13.00. Începând de luni – 27 ianuarie 2020, toate casieriile RAJA își vor relua programul normal de lucru.

În perioada în care casieriile RAJA sunt închise, facturile pot fi achitate online (prin intermediul contului de client RAJA), transfer bancar, direct debit, Pay-Point, Payzone, etc..

 

 




Evenimente de aproape 500.000 de euro, organizate în an electoral, la Mangalia!

Un buget extrem de generos, de circa 500.000 de euro, revine, prin bunăvoința administrației publice locale și a aleșilor urbei, manifestărilor organizate la Mangalia, în acest an. Cu egală bunăvoință, calculând, am putea spune că, apelând la aceeași sumă, s-ar putea construi una bucată de școală nouă pentru copiii galactieni, ce așteaptă, de ani buni, să nu mai învețe în două sau chiar trei schimburi sau să le cadă bucăți de clădire în cap.

Nu avem nimic împotriva distracției cetățenilor, mai ales acum, în prag de alegeri, când circul politic va începe să umble, liber, pe străzile Mangaliei. Însă sumele alocate unora dintre evenimentele organizate de primărie sunt demne de o administrație lipsită de datorii, ba chiar cu pușculița aflată pe plus. Nu e, nici pe departe, cazul Mangaliei…

Demarăm în forță, pe 24 ianuarie: 30.000 de lei pentru cocarde și fasole cu ciolan, pentru Ziua Unirii. Doamnele și domnișoarele urbei vor fi mai mult decât încântate să zâmbească în fotografii, primind flori și mărțișoare, în luna martie, de la reprezentanții administrației locale. Și, de ce nu are fi: delicatele cadouri, alături de spectacolele tematice, vor scoate din bugetul local 170.000 de lei.

Iepurașul vine însoțit de 110.000 de lei, sumă alocată micuților urbei, care vor beneficia de spectacole și mascote.

Zilele Mangaliei își iau traista-n băț și anul acesta și se plimbă, de la o dată la alta: deși Consiliul Local a decis, acum ceva timp, ca Ziua Mangaliei să fie pe 8 septembrie, în 2017 aceasta a fost sărbătorită la începutul toamnei, anul trecut a fost aruncată pe 1 Mai, iar anul acesta tot luna mai va găzdui sărbătoarea oficială a orașului, la o dată deocamdată nedecisă. Decisă este, însă, suma alocată celor trei zile de spectacole și mâncare gratuită: 250.000 de lei.

Cupe, medalii, alături de zeci de servicii bine plătite: de amenajare de traseu, cazare, arbitraj, securitate, toalete, PR, transport, radiocomunicații, sonorizare etc, cam așa va arăta cea de a doua ediție a Mangalia Super Rally (8-9 mai). A doua, dar și cel mai costisitor eveniment al anului: 400.000 de lei, bani ce includ și veste personalizate și… sacoșe inscripționate!

140.000 de lei vor distra copiii orașului pe 1 Iunie, evenimentul fiind bine garnisit cu spectacole, clovni și înghețată gratuită, numai bune să înmoaie inimile părinților în prag de alegeri.

Ziua Geamiei Esmahan Sultan (17 august) are alocați, de la buget, 50.000 de lei, Ziua Marinei – 150.000 de lei, Ziua Pensionarului (1 octombrie) – 60.000 de lei, Zilele Toamnei – 140.000 de lei, Ziua Armatei (25 octombrie) – 2.000 de lei, Ziua Națională – 30.000 de lei, iar Ziua Tătarilor (13 decembrie) – 40.000 de lei.

Evenimentele de Crăciun și Turismul Ecumenic merg mână în mână: câte 200.000 de lei, în timp ce mândria de a reprezenta litoralul sudic la târguri naționale și internaționale ne va costa 300.000 de lei. 

Și, ca să nu fim răutăcioși, iată că anunțăm și un eveniment gratis: Europa FM, ce va avea loc la Venus, în luna august. Să nu uităm, însă, că, în acest caz, protocolul de colaborare prin care primăria a dăruit firmei organizatoare 14.000 mp în zona Venus a expirat, iar „gratuitatea” ar putea fi, și ea, tarifată.




Consiliul Județean a eliberat certificatul de urbanism pentru proiectul de înființare a distribuției de gaze, la Tuzla!

taner

Comuna Tuzla a mai făcut un pas, înainte, în procesul de înființare a distribuției de gaze naturale. Potrivit edilululi  comunei Tuzla, Taner Reșit, „În urmă cu ceva timp a fost finalizat studiului de fezabilitate privind înfiinţarea distribuției de gaze naturale în Comuna Tuzla. Astăzi, vă anunţ faptul că a fost eliberat de către Consiliul Judeţean Constanţa Certificatul de Urbanism nr. 181/09.12.2019 în scopul obţinerii Autorizaţiei de Construire pentru „Înfiinţarea distribuţiei de gaze naturale în comuna Tuzla, judeţul Constanţa “, urmând obţinerea avizelor necesare solicitate prin prezentul certificat. Obiectivul este realizarea unei investiții durabile care va fi integrată în infrastructura existentă și corelată cu investițiile viitoare, în vederea conformării cu cerințele legislației în vigoare. În vederea alegerii soluţiei de alimentare cu gaze naturale s-a avut în vedere aspectul economic astfel încât cheltuielile totale legate de înfiinţarea distribuţiei de gaze naturale să fie cât mai mici, respectând normativele în vigoare”, a arătat, pe pagina sa de socializare, Taner Reșit.




470 kg de calcan, fără documente legale, confiscate de polițiștii de frontieră în P.T.F. Vama Veche

 

Poliţiştii de frontieră din cadrul P.T.F. Vama Veche au descoperit și confiscat aproximativ 470 kg de pește din specia calcan, pentru care un cetățean turc nu a putut prezenta toate documentele necesare pentru transport.

În data de 15.01.2020, în jurul orei 20.00, polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche, județul Constanța, au efectuat controlul specific, pe sensul de ieșire din ţară, pasagerilor dintr-un autocar ce efectua curse pe ruta România – Turcia.
Totodată, au efectuat controlul amănunțit asupra autocarului, descoperind într-un compartiment separat de cel al bagajelor, 12 saci din rafie ce conțineau cantitatea totală de 468 kg de pește din specia calcan, în stare proaspătă, ce aparținea unui cetățean turc, în vârstă de 51 de ani.
La cercetări, cetăţeanul turc a declarat că a pescuit legal peștele din Marea Neagră și urma să-l vândă unei societatăţi comerciale din Bulgaria, fără a deține toate documentele necesare de transport.
Întreaga cantitate de pește a fost predată unei societăţi comerciale de profil, conform procedurilor legale, iar poliţiştii de frontieră fac cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de “deţinerea, transportul sau comercializarea fără documente legale a peştelui şi altor vieţuitoare acvatice obţinute din pescuit ori produselor din peşte”, la finalizare fiind dispuse măsurile legale care se impun.
De asemenea, societatea transportatoare a fost sancționată cu suma de 6.000 de lei pentru încălcarea normelor sanitar-veterinare.




Avarie RAJA pe strada Unirii din localitatea Mihail Kogălniceanu!

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 200 mm, de pe strada Unirii, din localitatea Mihail Kogălniceanu, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile, astăzi – 16 ianuarie 2020, în intervalul orar 13.00 – 16.00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe partea dreaptă a localității, cu sensul de mers către Constanța.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Sanatoriul Balnear din Mangalia se pregătește pentru reluarea activității

sanatoriu

Încă de la începutul acestui an, la Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia (SBRM) au început pregătirile pentru realuarea activității atât în cele două pavilioane balneare, cât și în unitatea de cazare, respectiv Hotel Callatis. Potrivit reprezentanților conducerii instituției, în pavilionul A, activitatea va reîncepe pe data de 10 februarie, iar în pavilionul B – pe 9 martie. Toți angajații vor lucra în primul pavilion, până la redeschiderea ambelor centre balneare. „Deocamdată, am început să facem curățenie, igienizare și reparații peste tot unde este cazul. Personalul va reveni în curând și trebuie să ne pregătim cum se cuvine pentru a întâmpina pacienții în condiții optime”, a declarat managerul SBRM, Bogdan Maganu. El a mai spus că, în paralel, continuă demersurile pentru modernizarea unității de cazare, cu fonduri guvernamentale, printr-o investiție a Companiei Naționale de Investiții. „În prezent, dosarul nostru se află în așteptare la Ministerul Dezvoltării pentru obținerea avizului necesar, în vederea demarării procedurii de licitație”, a explicat managerul unității balneare din sudul litoralului.

 




Condiții de vizibilitate redusă, din cauza ceții dense!

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe foarte multe drumuri importante din țară circulația rutieră se desfășoară dificil, în condiții de vizibilitate redusă, din cauza ceții dense.

Fenomenul este întâlnit în Capitală, pe autostrăzile A1 București – Pitești, A2 București – Constanța, A3 București – Ploiești, A4 Ovidiu – Agigea și pe artere din județele Constanța, Tulcea, Olt, Dolj, Dâmbovița, Călărași, Bacău, Galați, Iași, Vrancea, Arad, Bihor, Covasna, Brașov, Mureș, Harghita, Sibiu și altele.

Pentru a preîntâmpina producerea unor evenimente nedorite pe drumurile publice, conducătorii auto sunt sfătuiți să manifeste prudență sporită la volan, să adapteze viteza la condițiile meteo-rutiere, să utilizeze în mod corespunzător sistemul de iluminare-semnalizare al vehiculului și să mărească distanța de siguranță față de vehiculele dinainte. De asemenea, atragem atentia pietonilor, bicicliştilor şi căruţaşilor, care trebuie să fie conştienţi de faptul că pe timp de ceaţă sunt mai greu vizibili în trafic.




Numărul victimelor din accidentul de la Topraisar a ajuns la 20! Două persoane au decedat

Polițiști din cadrul Serviciului Rutier Constanța au fost solicitați să intervină, în jurul orei 08.50, la un accident rutier care a avut loc pe DN 38, la km 19+500m, în afara localității Topraisar, pe fondul neadaptării vitezei la condițiile meteo nefavorabile, respectiv ceață densă și carosabil umed.
În accident a fost implicat un microbuz care efectua curse regulate de transport persoane, pe relația Negru Vodă – Constanța, conducătorul auto pierzând controlul direcției de mers și răsturnându-se în afara părții carosabile. În urma accidentului rutier, un bărbat de 37 de ani și o copila de 17 au decedat la fața locului iar 20 de pasageri au fost transportati la spital cu vătămări corporale pentru îngrijiri medicale.




Microbuz răsturnat la Topraisar! 11 persoane sunt rănite!

UPDATE: Cele doua persoane gasite sub microbuz au fost declarate decedate. Numarul victimelor se ridica la 18!

Două accidente de amploare au avut loc, în ultimele 12 ore, în zona noastră. Primul, ce a avut loc între Dulceşti şi Pecineaga, la primele ore ale dimineţii, s-a produs între un autoturism şi un microbuz. Acesta s-a soldat cu două victime, ambele aflate în autoturism. A fost necesară intervenţia unei autospeciale de descarcerare pentru a scoate una dintre victime din maşină.

Un al doilea accident a avut loc, în urmă cu câteva minute, între Topraisar şi Amzacea. Intervin, la această oră, patru echipaje SMURD, unul ATPVM şi unul ASAS şi 8 ambulanţe. Este vorba despre un accident în care un microbuz a fost răsturnat. Sunt 11 victime, dintre care două prinse sub microbuz. Deocamdată, doar una dintre victimele prinse sub autoturism a fost extrasă, inconştientă.




„Cioplit”, anul trecut, cu buldozerul, Cinematograful ”Pescăruș” va fi reabilitat cu finanțare de la CNI

Pescăruş

Cinematograful ”Pescăruș” din Mangalia va fi reabilitat și modernizat, în baza unui proiect finanțat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, prin Compania Națională de Investiții. Recent, ministrul de resort a inclus cinematograful din sudul litoralului pe lista de sinteză a obiectivelor de investiții care urmează să fie finanțate de CNI, în cadrul programului „Săli de cinema”.

Aflat în proximitatea falezei, Cinematograful „Pescăruș” a fost inaugurat în anul 1982, fiind cel mai frecventat așezământ cultural din sudul litoralului, până la jumătatea anilor 1990.

Primăvara trecută, administraţia Radu a găsit de cuviinţă să-l demoleze parţial, clădirea “ciobită” fiind lăsată să “decoreze” zona centrală a Mangaliei de atunci până în prezent.

Iniţial, s-a vorbit despre o reabilitare, după care s-a vehiculat ideea amenajării unei parcări. Cum această din urmă intenţie a stârnit revolta cetăţenilor, administraţia Radu a revenit şi a înaintat proiectul în vederea finanţării astfel ca cinematograful să fie modernizat.




Fii o VOCE pentru Marea Neagră în 3 paşi simpli!

În cadrul evenimentului ”Fii o voce pentru Marea Neagră”, desfășurat la Hotel Ibis Constanța zilele trecute, cei peste 30 de participanți au aflat cum se pot implica pentru a reduce cantitatea de deşeuri marine, în trei paşi simpli. Participanţii au fost instruiţi de reprezentanţii ONG Mare Nostrum prin metode non-formale, iar creativitatea a fost cuvântul cheie al training-ului.

Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului MARLITER și s-a desfăşurat pe parcursul a două zile. Scopul training-ului a fost familiarizarea cadrelor didactice și a voluntarilor cu problema deșeurilor marine, precum și de a oferi soluții privind implicarea directă a participanţilor în reducerea cantității de deșeuri marine.

De asemenea, cadrele didactice şi voluntarii prezenţi la eveniment au aflat informaţii despre managementul deşeurilor marine şi despre secretul celor 3R: Reduce, Reuse, Recycle: Participanţii au lucrat împreună pentru a construi cele mai bune metode de educaţie: au analizat metodele deja folosite şi au gândit activităţi şi campanii, bazate pe metode noi. Rezultatele au fost destul de spectaculoase, pentru că au fost consistente, foarte bine gândite şi conturate. Au contat foarte mult entuziasmul şi disponibilitatea participanţilor, precum şi grupul eterogen (persoane cu vârste între 15-55 ani) “, spune Andreea Ştefania Ionaşcu, coordonator departament Educaţie pentru Dezvoltare Durabilă în cadrul ONG Mare Nostrum.

În urma sesiunilor de lucru organizate, au fost identificaţi 3 paşi simpli pentru a salva ecosistemul marin, iar aceşti paşi ar trebui să fie respectaţi de toată lumea.

Care sunt cei 3 paşi care pot salva ecosistemul marin?

  1. PASUL 2- Creativitatea în abordare schimbă mentalităţi! Concluzia training-ului este că soluţiile creative au şanse mult mai mari de a fi asimilate şi de a produce schimbări decât metodele clasice. Printre metodele inovatoare găsite de participanţi pentru educarea publicului: strategia Walt Disney, teatru labirint, teatru de umbre, cafeneaua publică, expoziţia vie, metoda spaţiului deschis. Propunerile participanţilor şi soluţiile găsite vor fi folosite de ONG Mare Nostrum pentru dezvoltarea evenimentelor din acest an.

  2. Schimbarea vine prin colaborare! Mai exact, este nevoie ca tinerii şi adulţii să lucreze împreună pentru găsirea de soluţii viabile, folosind propria experienţă şi know-how.

Scopul acestui training a fost de a familiariza constănțenii cu tot ceea ce ține de problema deșeurilor marine și de a deveni conștienți de faptul că fiecare din noi este o voce pentru Marea Neagră.Timp de două zile, participanții au aflat informații despre modul în care se pot implica direct în problema reducerii deșeurilor marine, prin metode non-formale și demonstrații practice”, spune Angelica Paiu, coordonator proiect.

Ne dorim ca lumea să înțeleagă ce înseamnă educație pentru dezvoltare durabilă și că nu mai putem sta, fără să facem nimic. Este de dorit să acționăm cât mai repede și să transmitem mai departe comportamentul responsabil: fie că este vorba de elevii pe care îi instruim, fie că este vorba de copiii noștri”, spune Andreea Ștefania Ionașcu, coordonator Departament Educație pentru Dezvoltare Durabilă ONG Mare Nostrum.

BONUS INFO

2. În fiecare an, un milion de păsări marine mor din cauza deșeurilor marine. Peste 260 de specii de animale au fost găsite încurcate/prinse în echipamentele de pescuit, plase, frânghii aruncate sau pierdute în mare.

3. 82% din totalul de deșeuri marine înregistrate la Marea Neagră sunt din material polimeric artificial (conform Marine Litter Watch)

4. 205.569 deșeuri marine au fost inventariate și eliminate în regiunea Mării Negre (Marine Litter watch), o cantitate enormă, care crește de la an la an.

Workshop-ul a fost organizat în cadrul proiectului Îmbunătățirea accesului public la datele de monitorizare privind deșeurile marine în vederea reducerii poluării marine în bazinul Mării Negre, finanțat prin Programul Operațional Black Sea Basin 2014-2020, cod proiect BSB 138. Obiectivul general al proiectului este de a promova o integrare transfrontalieră mai puternică a informațiilor, cunoștințelor și expertizei în domeniul monitorizării mediului și a problemelor deșeurilor marine în bazinul Mării Negre.




500 de lei RESPECT de la primărie, dar numai pentru pensionarii cu venituri mai mici de 1.500 de lei

happy-elderly-2334

„A îmbătrâni este singurul mijloc de a trăi mai mult”, acesta este doar un fragment din emoţionantul preambul ataşat proiectului de hotărâre adoptat de consilierii locali la finele anului trecut, prin care, proaspăt pensionaţii municipiului vor beneficia de 500 de lei cadou din bugetul local. Programul se intitulează RESPECT şi suma este acordată o singură dată, în urma depunerii unei cereri.

Mesajul continuă pe acelaşi ton sensibil, atingând corzile sufleteşti ale aleşilor locali, ce au aprobat, în unanimitate, proiectul: „Societatea actuală valorizează diferit persoanele vârstnice, comparativ cu societăţile tradiţionale, în care bătrânii erau valorizaţi. Astăzi bătrânii reprezintă o problemă socială, încheierea activităţii profesionale transformându-i în „întreţinuţi”.

Tocmai pentru a amortiza, în oarecare măsură, impactul pe care actul pensionării îl are asupra vârstnicilor, a fost luată decizia acordării celor 500 de lei, un ajutor pentru cei ce joacă rolul de „păstrători ai culturii, consilieri sociali şi bătrâni ai satului”. Din păcate, aleşii au considerat că valoarea de „păstrător al culturii” se cuantifică în jurul unei pensii de 1.500 de lei. Acesta este plafonul maxim la care se opreşte acordarea celor 500 de lei, întărindu-se astfel, citatul din acelasi preambul al HCL-ului: „Societatea actuală valorizează diferit persoanele vârstnice”.