RADIOTERAPIA, GRATUITĂ PENTRU PACIENȚII SCJU

foto 1

Pacienții cu afecțiuni oncologice beneficiază începând cu data de 16 noiembrie 2020 de servicii medicale de radioterapie gratuite, în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța. Astăzi a fost semnat contractul de furnizare de servicii radioterapie în cadrul Subprogramului de radioterapie a bolnavilor cu afecțiuni oncologice relizate în regim de spitalizare de zi. 

Radioterapia este unul dintre tratamentele recomandate bolnavilor de cancer (în tratarea cancerului există 3 metode de principale: chirurgia, radioterapia și chimioterapia). Radioterapia presupune utilizarea unor doze de radiații controlate asupra zonei tumorale, scopul fiind acela de a distruge celulele canceroase, fără să afecteze alte țesuturi sănătoase. Unul dintre avantajele acestui tratament constă în faptul că poate fi folosit pentru numeroase tipuri de cancer.
Laboratorul de Radioterapie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța, a cărui reabilitare a fost finalizată în luna septembrie 2020, dispune acum de unul dintre echipamentele moderne folosite în acest domeniu, fiind dotat cu accelerator liniar de particule 6 MeV, computer tomograf simulator, sistem de imobilizare și sistem de planificare a tratamentului. Echipamentele au fost achiziționate de către Ministerul Sănătății în cadrul proiectului „Reforma sectorului sanitar – Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar”, finanţat prin acordul de împrumut între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Inaintea de începerea tratamentului propriu zis, are loc simularea CT. Astfel se reperează zona care urmează să fie iradiată, ulterior fiind întocmit planul de tratament. O ședință de radioterapie durează între 10 și 20 de minute, numărul de ședințe fiind stabilit de medic în funcție de diagnostic și stadiul bolii.
Pentru a beneficia de terapie, pacienții cu afecțiuni oncologice trebuie mai întâi să se prezinte la consultație. În cadrul SCJU, acordă consultații dr. Monica Lazăr, medic șef Radioterapie și dr. Diana Maican.
Programări pot fi făcute zilnic, între orele 08.00-14.00, la nr. 0241.503.365 sau 0733.585.888.

 




14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă Împotriva Diabetului

Diabetul zaharat reprezintă o afecțiune cronică, cu o incidență foarte crescută alături de obezitate, cu risc important în apariția complicațiilor, în special boala cardiovasculară.
Potrivit Federației Internaționale a Diabetului, 1 din 11 adulți are diabet, iar la nivelul județului Constanța sunt aproximativ 40 000 de bolnavi de diabet.
La aceste date, medicii adaugă faptul că, în urma infecției cu Sars-Cov2, foarte multe persoane ar putea fi diagnosticate cu diabet: există un mecanism de acțiune al acestui virus care determină creșterea glicemiei. De aceea, medicii recomandă pacienților care au trecut printr-un astfel de eveniment nefericit să-și controleze glicemia! În cazul în care au probleme sau descoperă o valoare mai mare, să se prezinte cu încredere la Centrul de Diabet, Boli de Nutriție și Metabolism din cadrul Spitalului Județean Constanța pentru a fi luați în evidență și pentru a primi toate informațiile pentru o viață sănătoasă.
Specialiștii centrului dedicat persoanelor cu diabet din Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța și voluntarii Asociației Sweet Land -care se ocupă de copiii și tinerii cu diabet din județul Constanța- vă reamintesc că, pe lângă tratament, adoptarea unui stil de viață sănătos, cu o dietă corespunzătoare și exercițiile fizice sunt măsurile necesare pentru a echilibra starea persoanelor diagnosticate.
Întreaga lume marchează pe 14 noiembrie Ziua Mondială de Luptă Împotriva Diabetului și recunoaștem, în momentul de față, sistemul sanitar este pus în fața unei mari provocări. Anul 2020 a fost desemnat de Organizația Mondială a Sănătății drept Anul Internațional al Asistentului Medical și Moașei.
Atât asistenții medicali, cât și toate celelalte cadre medicale aflate în linia întâi în lupta împotriva noului coronavirus, fac un apel către dumneavoastră să reflectați un moment și să fiți cu gândul alături de cei care au nevoie de sprijin, să încercați să faceți măcar un pas pentru prevenirea diabetului și împreună să fim mai puternici!
În aceste momente grele solidaritatea ne poate salva!

Vă multumim și vă dorim multă sănătate!

Asociaţia Sweet Land Constanța este o organizație nonguvernamentală, nonprofit, înființată în anul 2008. Echipa care se implica în ajutorarea copiilor și tinerilor insulino-dependenți lucrează voluntar.
Menţionăm câteva activităţi din 2019:
– Ore dulci , întâlnire cu membrii Asociației, pentru a cunoaste problemele cu care se confrunta, pentru a socializa, pentru consolidarea comunității
– Târg caritabil organizat de o companie din Constanța special pentru copiii cu diabet si celiachie
– Cadouri oferite de Crăciun cazurilor sociale, cu sprijinul sponsorilor
Facem parte din Federația Asociațiilor Diabeticilor din România (FADR), Coaliţia pentru Diabetul Juvenil și din Federația Volum care dezvoltă voluntariatul în România.
Liliana Moldoveanu




ENEL va întrerupe curentul electric săptămâna viitoare, la Mangalia!

Enel

ENEL va întrerupe curentul electric în Mangalia luni, 16 noiembrie, între orele 8.00-16.00, pe strazile: Șerban Cantacuzino și Alexandru Ilias – întrerupere parţialã.

Marți, 17 noiembrie, a fi întrerupt curentul electric la Mangalia, zona Pompe Apa – UM 02146, Statia Transgaz Mangalia, Ferma Agro și Ferma Zoman Magic – întrerupere totalã, perioada orară 8.00-16.00.

Și miercuri Mangalia este vizată de întreruperi ale energiei electrice, pe strazile: Marin Ionescu Dobrogeanu, 1 Mai, Garii, Crinului, Maior Giurescu, Magazin Materiale Constructii „MAX” Mangalia, respectiv Depozit Pro Horeca Mangalia – întrerupere totalã, 8.30-14.30.

 




Proceduri speciale de recuperare, la Sanatoriul Balnear Mangalia

 

 

În contextul epidemiologic actual, specialiștii în sănătate, din cadrul Sanatoriului Balnear și de Recuperare Mangalia (SBRM) recomandă, în scop profilactic, dar și curativ, mai multe proceduri balneare realizate în unitatea sanitară din sudul județului Constanța. Reprezentanții unității balneare precizează că pacientul, venit în mediul de litoral marin, intră într-un proces de “aclimatizare”, de ”călire termică” și antrenare datorită posibilităților de termoterapie contrastantă, specifică litoralului. ”Deosebit de important pentru contextul epidemiologic actual, există efect de ameliorare a nivelului imunologic și a reacțiilor adaptative de termoreglare, influențând evoluția și frecvența afecțiunilor respiratorii superioare. Curele de aerohelioterapie trebuie făcute în funcție de starea de confort termic și de intensitatea eritemului solar (în sezonul cald). În sezonul rece, contrastul climatic devine mai mic, efortul de aclimatizare e mai redus și de aceea se recomandă bioclima marină ca factor terapeutic și în acest sezon”, au explicat reprezentanții sanatoriului. SBRM oferă însă și servicii de cură balneară pentru adulți, preventive bolilor de uzură, precum artroza sau în scop curativ în rahitism, insuficiență tiroidiană și gonadică, artroze constituite, sechele posttraumatice, afecțiuni respiratorii, dermatologice, ginecologice, metabolice.  ”Prin intervențiile de tip balnear sunt stimulate sistemele nervos, endocrin sau metabolismul fosfo-calcic (sub acțiunea ultravioletelor) și procesele imune nespecifice de apărare”, au mai subliniat reprezentanți din conducerea SBRM. Aceștia mai spun că, profilactic, la copii, pentru o dezvoltare armonioasă prin stimularea și reglarea funcțiilor endocrine, a metabolismului în general și a balanței fosfo-calcice sunt indicate curele balneare din cadrul sanatoriului.

 

 

13 noiembrie 2020

 




USR PLUS lansează aplicația pentru sesizări „Mangalia.City”

usr platforma
USR Mangalia a lansat aplicația Mangalia.City, o platforma on-line inovativă pentru Municipiul Mangalia, care își propune să faciliteze rezolvarea problemelor cu care se confruntă locuitorii acesteia.
USR a postat un mesaj pentru cetățenii urbei, care vor putea să își instaleze aplicația pe telefoanele mobile, sesizând, apoi, problemele cu care se confruntă zona în care locuiesc: „După ce s-au terminat alegerile locale din 27 septembrie, în Mangalia, din păcate, lucrurile au revenit la „normal”. Copacii sunt tăiați fără noimă, lucrările de infrastructură sunt abandonate, iar molozul și gunoaiele se tot adună în diferite zone din oraș fără a se lua vreo măsură din partea autorităților. Din păcate, nici autoritățile locale, nici noii consilieri locai aleși nu iau vreo măsură concretă pentru rezolvarea acestor probleme cu care locuitorii se confruntă zilnic. Membrii USR depun eforturi susținute pentru a remedia aceste situații, depunând adrese și sesizări către instituțiile publice care au competența și obligația legală șă rezolve aceste probleme. Unele dintre aceste sesizări și-au făcut deja efectul, precum stoparea tăierilor de copaci de pe strada Vasile Pârvan, și luarea de măsuri de către Garda Forestieră, însă problemele Mangaliei nu sunt puține, iar de câteva săptămâni, văzând activitatea noastră susținută, cetățenii au început să ne semnaleze tot mai mutle nereguli constatate de ei.
Pentru că ne dorim ca interacțiunea dintre cetățeni și administrația publică să treacă în secolul XXI, USR PLUS Mangalia a lansat astăzi aplicația si site-ul „Mangalia.City”.
Modul de funcționare este foarte simplu și rapid, pașii utilizării aplicației fiind urmatorii:
1. Descarcă gratuit aplicația „Mangalia.City” pe tefefonul mobil din Google Play, iar dacă folosești un telefon Apple iPhone, intră pe pagina www.mangalia.city
2. Folosește butonul „Depune o sesizare”, pentru a semnala problema cu care te confrunți;
3. Încarcă pozele reprezentative pentru problema semnalată;
4. Alege din lista disponibilă categoria din care face parte problema semnalată ( drumuri, iluminat, spații verzi, transport public, rețea de apă și canalizare, ordine publică, domeniu public, salubritate, impozite și taxe, personal primărie, educație, etc);
5. Introdu pe hartă locația în care se află problema semnalată;
6. Introdu datele tale de contact (opțional);
7. Apasă butonul „Trimite sesizarea”.
De semenea, aplicatia dă posibilitatea cetățenilor să și susțină o sesizare depusă de altcineva, în situatia în care aceștia sunt afectați de problema semnalată de altcineva și doresc soluționarea cât mai rapidă a acesteia. Puteți face asta prin simpla apăsare a butonului „Susține”, situat sub imaginea în cauză.
Sesizările pot fi înregistrate accesând site-ul www.mangalia.city, sau prin descarcarea aplicației „Mangalia.City”, gratuit, din Google Play. Pentru utilizatorii de telefoane Apple iPhone, accesați site-ul www.mangalia.city
Prin crearea acestei aplicații, dorim să ne apropiem de cetatenii orașului, aratându-le că ne inteterează problemele cu care se confruntă și impliându-ne în rezolvarea lor prin angrenarea instituțiilor abilitate să le rezolve.
De asemenea, întrucat vizualizarea sesizărilor si la numarul de sustinatori ale acestora va fi liberă, ne așteptăm ca cei aflați la conducerea Primăriei Mangalia să profite de acest mijloc pe care il punem la dispozitia dânșilor în mod gratuit. Să țină cont de problemele oamenilor pe care îi reprezintă și să se implice în rezolvarea lor.
Acesta este doar un prim pas spre realizarea viziunii noastre, aceea de transparentizare și debirocratizare, bazându-ne pe degitalizarea despre care toată lumea vorbește, dar nimeni nu a făcut ceva concret în acest sens, până acum”, se arată în postarea publică a USR Mangalia.



Campanie de prevenire a violenței domestice „Bright Sky Ro”

violenta

 

Polițiștii Biroului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat, în cursul zilei de ieri, activități informativ-preventive și au expus materiale de prevenire cu sigla aplicației Bright Sky Ro și cu recomandări adresate victimelor violenței domestice.
Aplicația Bright Sky RO le oferă utilizatorilor – persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor ce sunt îngrijorate pentru o persoană cunoscută, asistență și informații utile în cazul situațiilor de abuz. Aplicația este disponibilă gratuit în Google Playstore și în App Store și poate fi instalată atât pe terminalele de operare Android, cât și pe cele cu iOS.
Aplicația pune la dispoziția persoanelor abuzate:
– informații despre toate categoriile de violență de acest gen;
– permite evaluarea siguranței unei relații prin simpla completare a unui formular electronic;
– prezintă informații și sfaturi legate de hărțuire și de consimțământul în relațiile sexuale, prezentând studii de caz care exemplifică tipurile de comportament abuziv afișat cel mai frecvent în relațiile intime;
– oferă o bază de date cu servicii de asistență, astfel încât utilizatorii să poată lua legătura cu cel mai apropiat serviciu disponibil în zona în care se află;
– permite accesul la informații despre cauzele și consecințele abuzului, planul de siguranță și prevederile legale care pot proteja o victimă a violenței domestice (ordinul de protecție provizoriu dat de poliție și ordinul de protecție dat de instanță) și măsurile care pot fi adoptate pentru creșterea siguranței în mediul on line;
– oferă posibilitatea înregistrării incidentelor într-un jurnal digital confidențial, la o adresă de email aleasă de către victimă, printr-o funcție ce folosește text, video sau foto. Informațiile strânse de victimă în acest jurnal pot deveni dovezi în instanțele de judecată.
Polițiștii recomandă descărcarea aplicației pe telefoanele mobile și parcurgerea paginilor aplicației, de către fiecare persoană agresată de partener sau de altcineva din familie, pentru a afla informații care o pot ajuta să învețe să recunoască semnele abuzului, să caute ajutor specializat ori să completeze un jurnal privat referitor la situația dificilă în care se află.
Activitățile preventive desfășurate se subscriu Campaniei Naționale de Prevenire a Violenței Domestice Bright Sky, campanie susținută de Fundația Vodafone România, Asociația Neguvernamentală Necuvinte și Asociația Code for Romania.




Ședința de consiliu din 11 noiembrie




Mangalia, îngropată în gunoaie! Munți de resturi menajere și moloz, de jur împrejurul orașului!

DSC_0035

Pe zi ce trece, Mangalia se îngroapă, singură, în gunoaie. Dacă în urmă cu puțin timp prezentam mizeria aruncată într-o groapă ilegală formată la marginea Cartierului Coloniști, sub ochii îngăduitori ai administrației publice locale am descoperit că orașul are, de fapt, mult mai multe spații de depozitare a acestor reziduuri. Fie că este vorba despre marginea selectului cartier „de vile” din Dobrogea II, de zona fostei Fabrici de Gheață (zona Moară) de intrarea în Saturn sau de intrarea în oraș venind dinspre Limanu, mormanele de gunoi se ridică în munți de nesimțire. A celor ce aruncă, la întâmplare, resturi menajere și de pe șantierele de construcții, dar și a celor ce închid ochii în fața realității, deși, doar din sancțiunile pe care le-ar putea aplica cu ajutorul zecilor de forțe de ordine de care dispune, ar reuși să achite o bună parte a datoriilor care popresc conturile primăriei.

Proprietarii de spații comerciale sau cei ce locuiesc în casele din imediata apropiere a acestor gropi de gunoi improvizate ne spun că s-au săturat de lipsa de reacție a autorităților. Un patron ce deține o mică afacere în preajma uneia dintre aceste gropi și-a montat camere video, pe care vede, aproape seară de seară, căruțe și camioane cu moloz și deșeuri menajere. Nu are, însă nicio putere singur, așa cum nici locuitorii de la periferia Coloniștiului sau cei de la capătul străzi Muntenia nu se pot lua la bătaie cu cei ce descarcă mizeria la ei în poartă.

Drumul ce leagă Limanu de Mangalia este o altă zonă plină de infecție. Pe lângă mormanele de moloz, aici am găsit tone de gunoi menajer, adus, cel mai probabil, de cei ce nu au încheiate contracte de salubrizare, fie din comuna Limanu, fie chiar din Mangalia.

Directorul Societății Polaris Mangalia, Florin Jianu, afirmă că, ori de câte ori au fost solicitați, angajații săi au venit la fața locului și au remediat situațiile semnalate punctual: „Cu siguranță este vorba despre gunoaie lasate în urmă de anumiti agenți economici. Bănuiesc ca pot fi identificati de autorități și amendați. Până la urmă, își fac singuri un deserviciu, avand unitățile de cazare si alimentație in stațiuni. Ori de câte ori ni s-a solicitat, de către cetățeni, agenți economici sau de către primărie, noi am răspuns imediat solicitărilor. Trebuie să conștientizăm că abandonul acestor deșeuri ne creează un deserviciu nouă, tuturor cetățenilor din Mangalia”.




Linie de garda continua la anestezie si terapie intensiva, la Spitalul Mangalia

Convocator-extraordinara-convocata-de-indata-din-data-de-11.11.2020 (1)




În plin centrul Mangaliei, trecere de pietoni nemarcată și nesemnalizată, pericol pentru viața cetățenilor!

Lucrările abandonate de pe strada Oituz afectează atât pietonii, cât și șoferii. Și asta nu doar din cauza lucrărilor de proastă calitate la trotuare – lăsate de izbeliște, cu dale nefixate și mormane de nisip ce zac pe mijlocul drumului – sau pentru că, deja, în asfalt au început să apară cratere, dar și pentru că semnele de circulație au fost aruncate cât colo, iar cei în drept să le fixeze la loc au luat „vacanță”.

Așa se face că, în intersecția semaforizată, veți avea surpriza ca șoferii, mai ales cei ce nu sunt din localitate, să nu vă acorde prioritate la trecerea de pietoni ba să vă adreseze și câteva cuvinte tari, pentru că traversați pe acolo, întrucât trecerea este nesemnalizată și nemarcată. Semnele de circulație pot fi admirate la doi pași de intersecție, întinse pe jos…

 

 




Unitățile de învățământ din județul Constanța sunt pregătite pentru activitatea de învățare în sistem on-line

Începând cu data de astăzi, 09.11.2020, toate unitățile de învățământ preuniversitar din județul Constanța vor adopta scenariul 3 de funcționare pentru 30 de zile, în conformitate cu Ordinul MEC privind suspendarea activităților care presupun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar nr. 5972/8.11.2020 și cu Ordonanța de Urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, precum și pentru modificarea lit. a) a art. 7 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă.

Așadar, un număr de 108.496 de preșcolari și elevi, alături de 7668 de cadre didactice își vor desfășura activitățile didactice în sistem on-line.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța, în colaborare cu partenerii educaționali, a întreprins demersurile necesare pentru ca procesul de învățare să își păstreze coerența și consistența în aceste condiții date de situația epidemiologică înregistrată la nivel național.
Începând cu luna martie a acestui an și până în luna septembrie, s-au achiziționat la nivelul județului nostru 5171 de dispozitive pentru învățarea on-line, obținute prin eforturile managerilor instituțiilor școlare care au încheiat diverse colaborări cu autoritățile locale, agenții economici și organizațiile non-guvernamentale (fonduri proprii, fonduri UAT, sponsorizări, donații).
Prin aplicarea Hotărârii nr. 370/2020 privind aprobarea Programului național Școala de acasă și pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru Ministerul Educației și Cercetării 5689 de dispozitive vor fi asigurate în această perioadă, cu prioritate pentru copiii care provin din medii defavorizate.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța asigură, prin Hotărârea de Guvern nr. 756- Educația în siguranță, un număr de 170 de tablete și aproximativ 192 de laptopuri, alături de alte dispozitive solicitate de unitățile de învățământ din județ: sisteme tablă interactivă și videoproiector (132), camere web (78), camere streaming (91), routere (192), switch-uri (42), imprimante (31) etc
La acestea se vor adauga dispozitivele achiziționate de către unitățile de învățământ, în parteneriat cu administrația publică locală prin Hotărârea de Guvern nr. 144/2020– privind unele măsuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfășurării în condiții de prevenție a activităților didactice aferente anului școlar 2020/2021 în contextul riscului de infecție cu coronavirus SARS-CoV-2. Data deschiderii apelului a fost 02.11.2020, iar dispozitivele fie au fost achiziționate, fie pot fi achiziționate în perioada următoare, pentru ca apoi sumele să fie recuperate prin proiect.
Tot în privința dotării cu dispozitive electronice, prin Proiectul pentru Învățământul Secundar ROSE se achiziționează 2433 de laptopuri, 213 sisteme tablă interactivă și videoproiector, 280 de camere pentru videoconferință.
În acest moment, la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Constanța li s-a solicitat directorilor unităților de învățământ o situație clară cu privire la modul în care se derulează procesul didactic începând de astăzi, precum și o actualizare a procedurii proprii de funcționare, în baza scenariului 3 de activitate.
De precizat este că unitățile de învățământ funcționează utilizând platforme educaționale care permit derularea de activități on-line, de tip sincron sau asincron. Managerii școlari au achiziționat dispozitive, astfel încât cadrele didactice pot susține activitatea didactică din sala de clasă, apelând la laptopuri, table smart, videoproiectoare. Pentru situațiile excepționale în care dispozitivele nu au fost furnizate încă, directorii au identificat diverse modalități de derulare a procesului instructiv-educativ, în funcție de resursele de care dispun. Menționăm că acest sistem de funcționare este reglementat prin Metodologia-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
Le mulțumesc colegilor directori și profesori pentru toate eforturile depuse în vederea organizării adecvate a activităților din instituția școlară. Buna colaborare, profesionalismul și implicarea fiecăruia au constituit premise în gândirea unui proces de învățare on-line care să le transmită încredere elevilor și părinților acestora. Inspectoratul Școlar Județean Constanța monitorizează în permanență desfășurarea activității didactice în vederea promovării exemplelor de bună practică și a îmbunătățirii aspectelor care necesită acest lucru. Le recomandăm colegilor de la catedră o activitate prin care să se alterneze tipurile de organizare, pentru a se asigura și un stil de viață sănătos al elevilor a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.




Acestea sunt modelele de declarații pe propria răspundere pentru deplasarea în afara locuinței

Modelul declarației pe propria răspundere pentru deplasarea în afara locuinței în intervalul orar 23.00-05.00 și modelul adeverinței de la angajator pot fi descărcate de pe site-ul stirioficiale.ro, accesând link-urile de mai jos.
➡️https://stirioficiale.ro/storage/0611_Model%20Declaratie%20proprie%20Raspundere.pdf

➡️https://stirioficiale.ro/storage/0611_Adeverinta%20pentru%20angajatori.pdf

 




Săptămâna viitoare, Enel va întrerupe curentul la Mangalia și Tuzla!

Miercuri, 11 noiembrie, ENEL va întrerupe curentul electric pe strada 9 Mai din Municipiul Mangalia, între orele 8.00-16.00.

Joi, 12 noiembrie, va fi întreruptă energia electrică în comuna Tuzla, cu strazile: Televiziunii, Lacului, Baltii, Eternitatii, Nufarului, Stadionului, Jupiter, Venus, Neptun, Olimp, Soarelui, Interioara, Alexandru Ioan Cuza, Mircea cel Batran, Farului, Nicolae Balcescu, Pinului, Cerealelor, Ioan Voda și Recoltei – întrerupere totalã, între orele 9.00-15.00.




Dragoș Angelescu rămâne viceprimar. Au fost constituite și comisiile de specialitate din Consiliul Local

 

Prima ședință a noului Consiliu Local Mangalia a avut loc joi, 5 noiembrie, ocazie cu care a fost ales viceprimarul orașului pentru următorii patru ani și s-au adoptat hotărârile privind alegerea președintelui de ședință, pe o perioadă de 3 luni, dar și constituirea comisiilor de specialitate ale CL. Conform votului aleșilor locali, consilierul PNL Dragoș Angelescu a fost reales viceprimar al municipiului Mangalia. Un alt proiect de hotărâre adoptat în unanimitate a fost cel care a vizat constituirea comisiilor de specialitate din cadrul CL Mangalia, pe domenii de activitate, respectiv alegerea membrilor fiecărei comisii. Astfel, CL Mangalia are trei comisii de specialitate. Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism și Industrie, constituită din 4 consilieri PNL, 2 consilieri PSD și un consilier PER. Comisia de Urbanism – Amenajarea Teritoriului și Juridică, formată din 3 consilieri PNL, respectiv câte un consilier de la PSD și PER. Comisia Socială, de Sănătate, Culte și Învățământ, compusă din 3 consilieri PNL, 2 consilieri PSD, un consilier PER și un consilier de la PRO România.




Se închid școlile, piețele și târgurile! Vezi ce alte măsuri intră în vigoare de luni!




Ședință a CL Mangalia pentru alegerea viceprimarului

 

Prima ședință a noului Consiliu Local Mangalia este convocată, joi, începând cu orele 17:30 și va avea loc în sala de conferințe a Clubului Nautic Callatis. Primul proiect de pe ordinea de zi se referă la alegerea președintelui de ședință, pe o perioadă de 3 luni. Al doilea proiect care va fi dezbătut de noii consilieri locali vizează constituirea comisiilor de specialitate, pe domenii de activitate. Nu în ultimul rând, al treilea proiect de hotărâre care urmează a fi adoptat, în aceeași ședință, se referă la alegerea viceprimarului municipiului Mangalia, pentru următorii patru ani.




Masca, obligatorie in spatiul public! Politistii au aplicat 222 de sanctiuni pentru incalcarea legii

 

Pentru prevenirea și combaterea infectării cu noul coronavirus, poliţişti din cadrul Poliției municipiului Constanța (Secțiile de poliție urbană și Secțiile 1 și 2 Rurală Constanța) au desfășurat, în cursul zilei de ieri, activități de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Deoarece în municipiul Constanța, incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori, aproximativ 50 de polițiști au verificat modul în care se respectă măsurile aplicate, atât în ceea ce privește activitatea, în spațiile închise, a societăților comerciale vizate de noile reglementări legale, cât și în privința purtării măștii de protecție în toate spațiile deschise. Astfel, au fost controlate peste 100 de locaţii de interes (restaurante, satul de vacanță, portul turistic Tomis, parcuri, etc.), dar și aproximativ 100 de mijloace de transport în comun, fiind totodată legitimate peste 1.200 de persoane.

Pentru abaterile constatate au fost aplicate 222 de sancţiuni contravenţionale în valoare de peste 40.000 de lei, pentru nepurtarea măștii de protecție.

* * * * * *

Având în vedere faptul că în județul Constanța s-a instituit obligaţia purtării măstii de protecţie, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spaţiile deschise, în cadrul acțiunilor desfășurate, polițiștii constănțeni verifică aceste aspecte.

Precizăm faptul că nerespectarea măsurilor individuale de protecție constituie contravenție și se sancţionează cu amendă, limitele amenzilor fiind cuprinse între 500 și 2.500 de lei.

Scopul nostru nu este aplicarea de sancţiuni, ci acela de a determina toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării tuturor normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Polițiștii constănțeni sunt permanent la datorie și nu vor tolera nicio abatere de la normele legale.

Astfel de acțiuni vor fi desfășurate zilnic, în județul Constanța.

Recomandăm tuturor cetăţenilor să păstreze distanțarea fizică, să poarte masca de protecție și să nu se expună la riscuri.




Alexandru are nevoie de sprijinul nostru!

Alexandru Rotariu

Se numește Alexandru Dumitru Rotariu, în vârstă de 21 de ani, este din Agigea și a fost diagnosticat cu “parapareză spastică și sindrom cerebelos”, gradul grav.
Coşmarul a început chiar la naştere, când a fost tras cu putere de cap, fapt ce i-a provocat leziuni care s-au acutizat în timp.
Cu lacrimi în ochi, mama tânărului, Liliana, povesteşte: “Abia la vârsta de 2 ani și 8 luni am aflat diagnosticul. Şi apoi a urmat calvarul. Alexandru a suferit trei intervenţii chirurgicale pentru întindere de tendoane la București, prima în 2006 și a doua în 2012, iar a treia operație a vizat reconstrucția genunchiului, fiind efectuată în anul 2018 în Instanbul. Abia după cea de-a treia operaţie, starea lui s-a ameliorat vizibil, putând face, în sfârşit, paşi cu picioarele drepte. Se deplasează, în prezent, cu ajutorul unui cadru, dar pe distanţe scurte”.
Alexandru este un tânăr intelligent, a fost un elev silitor, a urmat Şcoala Gimnazială din Agigea şi Liceul “Carmen Sylva” din Eforie Sud.
Alexandru trebuie să mai facă trei operații una cu DBS și alte două cu celule stem în Turcia, la spitalul Liv Hospital Ulus din Instanbul. Medicii turci care l-au consultat, i-au spus că va fi mult mai bine decât acum, după următoarele trei operaţii pe care trebuie să le facă.
Împreună, îl putem ajuta să se deplaseze şi să se descurce singur.
Persoanele şi agenţii economici care doresc să-i întindă o mână de ajutor, pot dona în următoarele conturi:

RO49BACX0000000481030001 – Cont în euro;

RO76BACX0000000481030000 – Cont în lei.
Ambele conturi sunt deschise pe numele mamei lui Alexandru, Liliana Daniela Rotariu.
Fiecare donaţie contează!
Vă mulţumim!




În timp ce proprietarii Asociaţiei nr. 106 tremură de frig în locuinţe, pe Goldterm o lasă rece problema acestora!

caldura

Preşedintele celei mai mari asociaţii de proprietari din Mangalia, Gheorghe Toader ne-a sesizat, în cursul zilei de astăzi, miercuri, 4 noiembrie ac. asupra faptului că deşi, temperatura de afară este tot mai scăzută, cetăţenii nu beneficiază de agent termic. Mai grav este faptul că foarte mulţi dintre cetăţenii Asociaţiei de Proprietari nr. 106 „Unirea” Mangalia sunt vârstnici, vulnerabili atât în faţa frigului, cât şi în faţa actualului context pandemic dat de coronavirus. „Deşi conduc cea mai mare asociaţie, iar la nivelul municipiului s-a început furnizarea agentului termic, iată, că noi, nu avem căldură. Afară este tot mai rece, oamenii sunt majoritatatea la o anumită vârstă şi sunt nemulţumiţi din această cauză. M-am deplasat la sediul Goldterm, unde am discutat cu directorul tehnic care mi-a spus că ar fi o ţeavă spartă, avarie ce nu poate fi remediată rapid, întrucât societatea de termoficare nu are decât 4 angajaţi care să se ocupe de aceste lucrări de reparaţii! Auzind acest lucru destul de şocant, în condiţiile în care în birourile Goldterm lucrează foarte mulţi angajaţi, i-am dat o sugestie directorului tehnic, respectiv aceea de a angaja o firmă care să se ocupe de avarie, dacă nu dispune decât de 4 muncitori. Am discutat şi cu primarul care, deşi iniţial, s-a arătat interesat de problema noastră, ulterior, nu mi-a mai răspuns la telefon. Astfel, după atâtea demersuri, noi stăm tot în frig şi nu ne mai rămâne de făcut decât să protestăm toţi cetăţenii asociaţiei în faţa centralei termice nr. 13, mai cu seamă, că până la această dată nici măcar nu s-a încărcat instalaţia cu apă, se pare, tot din cauza acelei avarii”, a declarat pentru „Ediţia de Sud”, preşedintele Asociaţiei de Proprietari nr. 106, „Unirea”, din Mangalia, Gheorghe Toader.
Această asociaţie cuprinde nu mai puţin de 20 de scări de bloc, 307 proprietari şi 40 de agenţi economici. Mai trebuie spus faptul că preşedintele asociaţiei a făcut demersuri încă din 2016 pentru reabilitarea termică, însă i s-a spus că nu sunt bani. Asociaţia nu are nicio datorie, mai mult, fondul de rulment este încasat de la proprietari în proporţie de 98%, astfel că nu există motive pentru a fi „pedepsită” de către societatea Goldterm şi de autorităţile publice locale în general.
Am încercat să aflăm un punct de vedere de la directorul general al Goldterm, Dorinel Colgiu, cel care răspunde şi de comunicarea cu mass-media, însă nu am primit niciun răspuns, fiind, probabil, ocupat cu „altele”.




Casieria RAJA din localitatea Eforie Nord se închide

Ca urmare a scăderii plăților directe pe fondul evoluției epidemiei de  coronavirus, RAJA S.A. Constanța va suspenda activitatea casieriei din localitatea Eforie Nord pentru o perioadă nedeterminată, începând cu data de 05 noiembrie 2020.

În condițiile creșterii alarmante a numărului de cazuri de Covid-19, principala regulă care trebuie respectată de populație este distanțarea socială. Din acest motiv, facem apel către clienții societății să opteze cu precădere pentru metodele de plată on-line a facturilor curente, dar și a debitelor restante, prin intermediul contului de client RAJA – https://contulmeu.rajac.ro/, prin transfer bancar sau direct debit.

Abonații care nu au acces la soluțiile de plată la distanță pot achita facturile la punctele de plată Pay Point / Payzone, Westaco, în incinta magazinelor „La doi Pași” și la unitățile bancare.