Vot Mangalia! Ce candidat la primăria Mangalia credeți că ar fi cel mai potrivit să reprezinte interesele municipiului pentru viitorii patru ani?

Surse din PSD Constanța au anunțat, astăzi, ca foarte probabilă schimbarea candidatului la primăria Mangalia din partea PSD-ALDE-PNTCD. Astfel, Nicolae Moroianu ar urma să anunțe, oficial, cedarea locului său, în favoarea lui Zanfir Iorguș, fost primar al Mangaliei în perioada 1996-2008 și deputat de Constanța în mandatul 2008-2012.

Cum mai toate taberele de pe scena politică au început, deja, să se agite în favoarea propriului candidat, uneori depășind, lejer, limitele bunului simț în ceea ce privesc comportamentul și limbajul pe rețelele de socializare, lansăm cititorilor noștri invitația de a-și vota preferatul în cursa către fotoliul de primar al municipiului din sudul litoralului. De asemenea, puteți să vă exprimați opiniile referitoare la șansele pe care fiecare candidat le are în bătălia către primăria Mangalia, cu bune și rele.

Toate opiniile vor fi postate, cu excepția celor care vor aduce atingere vieții private a fiecăruia dintre candidați. Nu vor fi permise nici injuriile, amenințările sau limbajul trivial!




Incendiu puternic la rulotele din 2 Mai! (Video)

IMG-20200728-WA0008

In aceste momente, pompierii incearca sa stinga un incendiu la rulotele din localitatea 2 Mai, județul Constanța. La fata locului acționează 3 autospeciale de stingere și o ambulanță smurd din cadrul Secției Mangalia. În sprijin a sosit si o autospeciala de stingere de la Șantierul Naval și una de la unitatea militara Mangalia. Pana în momentul de fata nu sunt raportate victime. Focul s-a extins si la vegetatia din jur.

Vom reveni.

 

UPDATE: incendiul este stabilizat. Din primele cercetari, au fost afectate 3 autorulote si 3.000 mp de vegetatie din jur.

LATER UPDATE: Incendiul a fost stins.




O nouă acțiune de salubrizare a zonei ”Barăci”, derulată de Societatea Polaris

Polaris M Holding

După cum se știe, în urmă cu câteva luni, Primăria Mangalia a decis demolarea unei alte barăci din cartierul M.I. Dobrogeanu. Locul a devenit, curând, ghenă de gunoi, unde localnicii, dar și cei din alte zone ale municipiului aruncă, zilnic, cantități impresionante de deșeuri. Sesizați, reprezentanții societății de salubrizare Polaris Mangalia, s-au deplasat în zonă, ridicând, în repetate rânduri, munții de gunoaie ridicați.
Fără rezultat, însă, întrucât, locul a fost ticsit, din nou, de gunoaie.
”În această dimineață, s-a intervenit, din nou, în zona “Barăci”, pentru a salubriza un teren pe care unii il consideră a fi locul ideal unde să-și arunce deșeurile. Partea și mai tristă este că tocmai cei care aruncă, haotic, deșeurile (unii dintre ei), sunt și cei care fac poze mai apoi și le postează pe Facebook, găsind ca fiind vinovați alții. Reamintesc faptul că, o dată cu demolarea barăcilor, acea ghenă a fost anulată. Blocurile ANL sunt deservite de o platformă subterană, iar la case se colectează, săptămânal, deșeurile din fața porții”, a declarat directorul Societății Polaris Mangalia, Florin Jianu.




ENEL întrerupe curentul electric la Mangalia!

Enel

E-Distribuţie Dobrogea va întrerupe curentul electric miercuri, 29 iulie, între orele 9.00-17.00, în Municipiul Mangalia, cu Complex Turistic Comorova, Vile Padure Comorova, Sectia de Pompieri Mangalia, Herghelia Cai Mangalia, IAS „Fruvileg” Mangalia, respectiv Ferma Zootehnica de vaci – întrerupere totalã.




Damen Mangalia a înființat o celulă de criză dedicată combaterii COVID-19!

Daewoo-Mangalia

Dragi colegi,

Inca de la aparitia primelor cazuri de infectare cu virusul SARS-COV-2 la nivel national, fiind pe deplin constienta de probabilitatea cresterii numarului de infectari, DSMa a infiintat o celula de criza dedicata adoptarii imediate a celor mai eficiente masuri de lupta impotriva virusului si combatere a raspandirii in randul salariatilor proprii, a colaboratorilor, reprezentantilor Clientilor si ai Societatilor de Clasificare.

Astfel, printre masurile implementate ca parte a strategiei de prevenire a raspandirii virusului la nivelul societatii, mentionam:

·      Dezinfectarea zilnica a tuturor cailor de acces cu solutie pe baza de clor;

·      Dezinfectarea suprafetelor care sunt atinse in mod frecvent: usi, coridoare,  toalete, vestiare – de 2 ori pe zi: inainte de inceperea programului de lucru si la ora pranzului;

·      Dezinfectarea tuturor spatiilor inchise (vestiare, birouri, toalete, etc.) la sfarsitul saptamanii de lucru;

·      Verificarea temperaturii corporale a tuturor lucratorilor la portile de acces in incinta societatii, cu ajutorul termometrelor fara contact si a sistemelor de termoscanare;

·      Instalarea de puncte de dezinfectare a mainilor in toate zonele frecventate de salariati;

·      Introducerea obligativitatii purtarii mastii de protectie in toate spatiile inchise si in mijloacele de transport puse la dispozitie de catre societate;

·      Restrictionarea la minimum a accesului tertilor in incinta DSMa;

·      Controlul strict al accesului prin completarea de formulare de evaluare si localizare a vizitatorilor pe teritoriul DSMa si de evidenta si localizare a lucratorilor care au sosit din zone cu risc ridicat de infectare si/sau au intrat in contact cu o persoana suspecta;

·      Verificarea membrilor echipajului de la bordul navelor aflate in reparaiie, in ceea ce priveste simptomele specifice infectiei cu COVID-19;

·      Organizarea sedintelor online, iar in cazul in care se impune prezenta fizica, limitarea numarului participantilor la maxim 10 persoane, cu pastrarea unei distanțe de minim 2 metri intre acestia;

·      Informarea angajatilor in ceea ce priveste pastrarea distanței sociale de minim 2 metri intre persoanele aflate in spatii comune; 

·      Dotarea birourilor cu separatoare, in cazul in care spatiul nu permite asigurarea distantei de minim 2 metri;

·      Transmiterea de informații relevante privind masurile de prevenire a răspândirii infecțiilor, de protectie impotriva infectarii cu noul coronavirus tuturor salariatilor societatii, precum si informatii medicale cu privire la simptomele specifice bolii.

Cu toate acestea, din pacate, in ultimele zile, societatea s-a confruntat cu urmatoarele situatii nedorite:

  • In cursul saptamanii trecute, un angajat Damen Shipyards Galati detasat in cadrul societatii noastre a fost testat pozitiv pentru infectarea cu virusul SARS-COV-2. In prezent, pacientul este internat in spital, sub tratament specific. Urmare a confirmarii diagnosticului, toti colegii acestuia, precum si reprezentantul departamentului HSEQ care a efectuat instructajul de protectia muncii, au intrat in autoizolare. Acestia au fost testati in cursul zilei de joi, 23.07.2020. Totodata, s-a procedat la dezinfectarea zonelor in care acestia si-au desfasurat activitatea.
  • De asemenea, in cursul zilei de marti, 21.07.2020, administratorul societatii subcontractoare care asigura serviciile de curatenie si coordonatorul acesteia au adus la cunostinta ca au fost testati pozitiv pentru infectarea cu SARS-COV-2. In prezent, acestia se afla sub tratament la Spitalul de Boli Infectioase Constanta.

Ca masura de prevenire a raspandirii virusului, conducerea companiei a decis contractarea temporara a serviciilor de curatenie cu o alta societate de profil. In urma anchetei epidemiologice interne, au fost identificati cinci contacti directi ai persoanelor infectate, care au intrat in autoizolare, urmand a fi testati in cursul zilei de luni, 27.07.2020. Mai mult, o alta masura dispusa la nivelul societatii se refera la alti patru salariati care au declarat ca au petrecut timp in preajma contactilor directi, si care momentan isi desfasoara activitatea in regim de telemunca.

  • In cursul zilei de vineri, 24.07.2020, administratorul unei firme subcontractoare care presteaza servicii pentru unul dintre proiectele DSMa a fost testat pozitiv pentru infectarea cu virusul SARS-COV-2, fiind deja internat in spital. Ca si masuri imediate de preventie, s-a procedat la dezinfectarea zonelor in care angajatii societatii si-au desfasurat activitatea, urmand ca niciunul dintre acestia sa nu mai activeze pe platforma DSMa in urmatoarele 14 zile.

Ca urmare, in perioada urmatoare, vom extinde si intensifica masurile de protectie si de distantare sociala, pentru a preveni infectarea personalului, astfel incat sa asiguram un loc de munca sigur pentru toti angajatii nostri.

In ciuda tuturor dificultatilor si ingrijorarilor cu care ne confruntam in aceasta perioada, este importanta continuarea procesului de productie in conditii de siguranta maxima a tuturor lucratorilor care isi desfasoara activitatea pe platforma societatii. Prin urmare, vom continua sa actionam in scopul identificarii celor mai eficiente masuri menite a asigura protejarea acestora.

Conducerea societatii intelege pe deplin responsabilitatea pe care o poarta față de angajatii si colaboratorii sai, carora doreste sa le multumeasca pentru respectarea masurilor de protectie, pentru motivatia si dedicarea cu care au continuat sa isi desfasoare activitatea, si ii asigura ca va lua cele mai bune decizii in vederea limitarii impactului economic si social resimtit.

In incheiere, respingem ferm informatiile false care circula pe canalele de social media in legatura cu numarul de infectari din cadrul societatii noastre si precizam ca pana in acest moment, niciun angajat al DSMa nu a fost infectat. Colegii nostri care au intrat in contact cu cazurile mentionate anterior se afla in izolare si urmeaza sa fie testate. Totodata, va asiguram de intreaga noastra transparenta in ceea ce priveste comunicarea evolutiei pandemice la nivelul societatii, informand, de indata, cu privire la aparitia unor eventuale noi cazuri de infectare.

Constienti fiind de faptul ca doar prin eforturile noastre comune vom putea depasi cu bine aceasta perioada dificila pentru noi toti, va rugam sa ne comunicati, prin intermediul tuturor canalelor de comunicare, orice masura de imbunatatire, sau aspecte care ar putea ajuta la prevenirea infectarii angajatilor nostri.

Va multumim!

Nicu Mavrodin

Manager Corporate Affairs Department




Primăria vrea locuințe ANL la… Cap Aurora!

Consiliul Local al Municipiului Mangalia a aprobat, recent, în cadrul unei ședințe extraordinare desfășurată online, mai multe proiecte de hotărâre inițiate de primarul Radu Cristian. Unul dintre proiectele adoptate de aleșii locali a vizat elaborarea unui PLAN URNANISTIC ZONAL (PUZ) pentru construirea unor locuințe tip ANL, în stațiunea Jupiter-Cap Aurora. Conform documentației din proiect, Primăria Mangalia a atribuit terenul de 4,4ha, spre folosință gratuită, Agenției Naționale pentru Locuințe, care va construi un complex rezidențial, cu regim de înălțime S/Ds+P+2E. Locuințele construite de ANL pot fi cumpărate în rate, prin credit ipotecar.




Plaja licitată de primărie, izvor nesecat de alge putrezite!

Avem o plajă: am licitat pentru ea, am arvunit-o pe banii noștri, ai locuitorilor Mangaliei, am lasat-o, cu încredere, primăriei în administrare. Din păcate, s-a dovedit, o dată în plus, că instituția nu prea găsește, printre cele câteva sute de angajați, resursele necesare pentru a avea grijă de bucățica sa de plajă. Așa se face că, de la începutul verii, plaja publică continuă să fie o inepuizabilă sursă de verdeață și alge putrezite.

18 mai 2020

27 iulie 2020




Absolut toate regulile de distanțare socială, încălcate la „oborul” din Portul Turistic Mangalia!

6

Claie peste grămadă: așa se face comerț, în plină pandemie, la Mangalia! Oborul de week-end, plin de sute de localnici, cărora li s-au adăugat și puținii turiști care au venit, vara asta, în Mangalia, continuă să fie un focar de mizerie, de alimente perisabile expuse la soare, pe trotuar sau pe tarabe infecte. Autoritățile par sa fie lovite de orbul găinii: oameni ai legii, responsabili cu sănătatea publică, autoritățile publice locale (care au, deja, cel puțin două cazuri de infectare COVID-19 confirmate în rândul lor), au intrat în iureșul nebun de nepăsare în fața pericolului ce îl reprezintă noul coronavirus. În minutele în care am zăbovit în oborul pe care primăria trâmbițase, în urmă cu câteva luni, ca va fi un model responsabilitate în privința siguraței alimentelor și, implicit, a cetățenilor, nu am zărit nici un responsabil care să îndemne oamenii la responsabilitate și distanțare socială. Poliția locală, amplasată la intrarea în obor, supraveghea exact asta: intrarea și ieșirea mașinilor cu marfă!

Așa se face că distanțarea obligatorie de doi metri este, de fapt, una de câțiva centimetri, iar oamenii continuă, în bunul stil românesc, să se lipească, tandru, unul de celălalt la cozi.

Carnea, brânza, ouăle, laptele etc, sunt expuse, în mod direct, la strănutul și tusea oricărei persoane infectate (și nu doar cu COVID, ci cu orice virus sau bacterie nocive sănătății), mustind, totodată, în muște și temperaturi de aproape 30 de grade Celsius. Grătarele sfârâie, manelele cântă, oamenii stau spate în spate și bot în bot la terasele improvizate. Un haos total care se adaugă altor motive bine întemeiate ca spectrul instalării stării de urgență să planeze, mai aproape ca niciodată, și de litoral.

Pe diverse canale mass media se blamează HORECA ca fiind sursa principală a infectării cu COVID-19 a turiștilor: nimic mai fals. Hotelierii sunt primii care au investit în dezinfectante, măști și mănuși pentru personal, turiștii sunt obligați să poarte măști pe holurile unităților de cazare și li se pun la dispoziție materiale sanitare de dezinfecție. Timp în care, autoritățile publice locale îngăduie funcționarea, fără niciun fel de măsuri, a unei bombe biologice cu ceas: oborul de week-end!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Doi turisti s-au inecat, astazi, pe litoral!

Doi turisti au murit, astazi, inecati in mare. Unul la Corbu, celalalt la Costinesti. Desi s-au facut toate eforturile pentru a fi readusi la viata, medicii au fost nevoiti sa declare decesul celor doi.

De la inceputul acestui sezon, au fost inregistrate zece decese in randul adultilor si un copil.




Primul weekend BE.SAFE „A douăsprezecea noapte” de Shakespeare în Parcul Arheologic

Sâmbătă, 25 iulie și duminică, 26 iulie, de la ora 21:00, în Parcul Arheologic din Constanța, în vecinătatea primăriei, vă invităm la teatru!
„A douăsprezecea noapte” de William Shakespeare este primul spectacol invitat în cadrul stagiunii estivale, producție a Teatrului Dramatic „I.D.Sîrbu” Petroşani, în regia lui Radu Tudosie, nominalizat la Premiile UNITER din anul acesta pentru debut.
Doi gemeni, Sebastian și Viola, sunt despărțiți de un naufragiu și ajung pe insula Ilyria, crezând unul despre celălalt că au pierit în apa mării. Viola ia numele de Cesario și intră în slujba Ducelui Orsino, de care se îndrăgostește, acesta iubind-o, la rândul lui, pe Contesa Olivia, la care îl trimite pe tânărul Cesario (Viola) să o cucerească pentru el. Dar Olivia, care promisese că nici un bărbat nu o să îi vadă chipul timp de șapte ani, începe să nutrească sentimente de iubire pentru Cesario. Astfel se naște un triunghi al dragostei: Viola îl iubește pe Orsino, Orsino o iubește pe Olivia, iar Olivia îl iubește pe Cesario (Viola).
Toate aceste „chinuri” din dragoste sunt acompaniate de cântecele și frazele pline de tâlc ale nebunului Feste, care pare să știe tot ce se întâmplă și ne dă impresia că, de fapt, el orchestrează totul.
Intrarea este liberă. Puteți să rezervați maximum două locuri la una dintre cele două reprezentații, printr-un email la festivaldeteatru.constanta@gmail.com .
Atenție! Rezervarea va fi valabilă până la ora 20.40.
Stagiunea Estivală BestSummerArtFEst – BE.SAFE – Constanța 2020, organizată de Teatrul de Stat Constanța, cu sprijinul Consiliului Județean Constanța și Primăriei Municipiului Constanța, cuprinde evenimente culturale diverse, ce se desfășoară în spații adecvate, în aer liber, până la începutul lunii septembrie. Partenerii stagiunii sunt Teatrul pentru Copii și Tineret „Căluțul de mare” Constanța și Centrul Cultural Județean „Theodor T. Burada”.
Sănătatea populației rămâne prioritatea numărul unu, așadar toate evenimentele din cadrul stagiunii vor avea loc cu respectarea strictă a tuturor normelor de protecție împotriva contaminării cu Coronavirus.




Prins cu „Gucci”-n traistă, pe plaja Neptun!

WhatsApp Image 2020-07-23 at 14.59.16

În cursul zilei de ieri, jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa aflați în misiune în zona de sud a litoralului  au depistat o persoană care oferea spre comercializare mai multe parfumuri şi perechi de ochelari ,,la preţ avantajos”, pe plaja din staţiunea  Neptun. 

 

Bărbatul în cauză nu avea documente de provenienţă a bunurilor respective, acestea fiind inscripţionate cu numele unor mărci de renume.

Existând  suspiciunea că obiectele oferite spre vânzare erau contrafăcute, jandarmii au întocmit procesul verbal de constatare conform prevederilor Codului de Procedură Penală şi l-au transmis împreună cu bunurile ridicate în vederea confiscării, structurilor de poliție pentru continuarea cercetărilor.

 

Totodată, în cursul zilei de ieri, jandarmii au aplicat 11 sancțiuni contravenționale în cuantum total de 5500 lei, pentru fapte prevăzute de Legea nr.12/1990  privnd protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite.

 

Recomandăm cetăţenilor să nu achiziţioneze bunuri comercializate în mod ambulant şi fără îndeplinirea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare, iar când observă astfel de acte de comerţ, să sesizeze autorităţile abilitate.




Ședință de îndată, convocată online!




Doi tineri din Mangalia, prinsi dupa un furt in Olimp, in valoare de 8.600 de lei!

Urmare a sesizării din data de 17 iulie a.c., privind săvârșirea unei infracțiuni de furt, poliţişti din cadrul Poliției stațiunii Neptun au depistat doi tineri, de 19, respectiv 24 de ani, ambii din municipiul Mangalia, bănuiți de comiterea faptei.

În urma cercetărilor, polițiștii au stabilit că cei doi i-ar fi sustras unei femei, în timp ce se afla în incinta unui imobil din stațiunea Olimp, un telefon mobil și 1.700 de lei. Prejudiciul, în valoare de aproximativ 8.600 de lei, a fost recuperat în totalitate și predat persoanei vătămate.
În cauză, polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt.




Garda de Coastă participă la Operațiunea Maritimă cu Scopuri Multiple în Marea Neagră (MMO Black Sea 2020)

9250

 

În perioada 08 iunie – 24 august 2020, Poliţia de Frontieră Română și Poliţia de Frontieră din Bulgaria participă la Operațiunea Maritimă cu Scopuri Multiple la Marea Neagră (MMO Black Sea 2020), organizată de către Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă (FRONTEX).

MMO Black Sea 2020 se desfășoară în cadrul Operațiunii Comune „Puncte Focale Maritime 2020”, având ca obiectiv general implementarea și aplicarea funcțiilor gărzii de coastă prin coordonarea operațională la nivelul autorităților naționale cu competență la frontierele maritime externe ale UE, prin concentrare pe prevenirea, detectarea și combaterea migrației ilegale, a activităților de pescuit ilegal, a poluării marine și a altor infracțiuni transfrontaliere, precum și prin dezvoltarea cooperării între autoritățile relevante din România, Bulgaria și agențiile Frontex (Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă), EMSA (Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă) și EFCA(Agenția Europeană de Control al Pescuitului).
Astfel, Agenția Frontex, împreună cu EFCA și EMSA, asigură sprijinul autorităților naționale care îndeplinesc funcții ale gărzii de coastă, pentru augmentarea cunoașterii situației prin furnizarea de servicii, informații, respectiv a capacității de reacție. Pe durata desfășurării operațiunii, un mijloc de mobilitate aeriană a asigurat supravegherea spațiului maritim din Marea Neagră, furnizând imagini în timp real către Centrele de Comandă și Control ale autorităților implicate, respectiv către Centrele Internaționale de Coordonare ale agențiilor europene.
De asemenea, în cadrul operaţiunii s-a pus accent şi pe pregătirea personalului, în perioada 21-22 iulie fiind organizată, la Constanța, o conferință în domeniul căutării și salvării persoanelor aflate în pericol pe mare. La activitățile teoretice și practice au participat reprezentanți din cadrul agențiilor europene și statelor membre (România, Bulgaria, Grecia, Italia, Portugalia, Spania), care au efectuat schimb de experiență și bune practici pentru îmbunătățirea modului de coordonare și acțiune.
În data de 23 iulie se desfășoară un exercițiu complex având ca scop căutarea și salvarea unor persoane aflate în pericol pe mare, combaterea poluării marine și a pescuitului ilegal nedeclarat și nereglementat, abordarea unei nave necooperante. Unul dintre obiective l-a reprezentat interoperabilitatea, modul de acțiune, deprinderile reprezentanților autorităților naționale care implementează funcții ale Gărzii de Coastă.

Garda de Coastă participă la exercițiu cu 5 mijloace de mobilitate navală, Autoritatea de Frontieră din Bulgaria cu o navă maritimă de patrulare, Inspectoratul General pentru Aviație cu 2 elicoptere, Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare cu 3 nave de intervenție, I.G.P.R. – Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale cu o echipă tactică, Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură cu 2 inspectori piscicoli, coordonarea acțiunilor de căutare și salvare pe mare, respectiv depoluarea marină, fiind asigură de către Centrul Maritim de Coordonare a Acțiunilor de Căutare și Salvare a Vieții Omenești pe Mare (MRCC) Constanța din cadrul Autorității Navale Române.
Menționăm faptul că Operațiunea Comună ”Puncte Focale Maritime 2020”, implementată de autoritățile de frontieră din România și Bulgaria în regiunea Mării Negre, este finanțată de Uniunea Europeană și coordonată de Agenția Frontex, iar responsabilitatea informațiilor din materialul de presă aparține Poliției de Frontieră.




Spectacole sub emblema „BE.SAFE – BestSummerArtFEst 2020”

Perioada de desfășurare: 23 iulie – 6 septembrie

Teatrul de Stat Constanța, Consiliul Județean Constanța și Primăria Constanța dau startul Stagiunii Estivale BestSummerArtFEst – Constanța 2020, care va cuprinde evenimente culturale diverse, ce se vor desfășura în spații adecvate, în aer liber.

Inițiativa reprezintă o declarație implicită a convingerii noastre că, în acest context dificil, de criză epidemiologică și economică, cultura rămâne extrem de relevantă și își păstrează rolul vital pe care îl are în societate. Ea a fost și a rămas cea mai importantă carte de vizită a unui popor, o componentă fundamentală în formarea oamenilor, pentru că doar prin educație și cultură, membrii societății devin cetățeni activi, implicați și conștienți de rolul pe care îl joacă fiecare.

Studiul Barometru de consum cultural, realizat de Institutul pentru cercetare și formare culturală INCFC, care analizează percepția oamenilor cu privire la rolul instituțiilor culturale, arată că 65% dintre oameni cred că participarea tinerilor la activități culturale este la fel de importantă ca participarea la orele de școală.

În această perioadă, evenimentele culturale pot avea loc exclusiv în aer liber, așadar am găsit potrivit prilejul pentru a lansa ideea stagiunii estivale, care a avut o lungă tradiție pe litoral și care nu ar trebui să lipsească, de acum, în fiecare vară. Constanța este destinația de vacanță preferată de turiști în sezonul estival și, practic, își dublează astfel populația.

Consiliul Județean Constanța, Primăria Municipiului Constanța și Teatrul de Stat Constanța vin în sprijinul localnicilor precum și al vizitatorilor, printr-un program cultural consistent. Partenerii stagiunii sunt Teatrul pentru Copii și Tineret „Căluțul de mare” Constanța și Centrul Cultural Județean „Theodor T. Burada”.

De-a lungul unei perioade îndelungate, de o lună și jumătate, vor avea loc reprezentații ale unor spectacole de teatru, concerte, lansări de carte, proiecții de filme selecționate la festivaluri internaționale, spectacole de stand up comedy și improvizație, spectacole și ateliere de creație pentru copii, seri dedicate minorităților naționale, spectacole de folclor.

Astfel, în perioada următoare, pe lângă reprezentațiile oferite de Teatrul de Stat Constanța, programul stagiunii estivale BE.SAFE va cuprinde:

  • Lansarea romanului istoric „Piața Independenței” de Cristian Cealera;
  • Proiecții de filme selecționate la TIFF, cel mai important festival de film din România;
  • Concerte Ada Milea;
  • Concert fusion – Calancea Band și Izvoare Dobrogene;
  • Seară multietnică
  • Spectacole susținute de teatre invitate din țară:

 

  1. Teatrul „Ioan Slavici” Arad – „Ai mei erau super”, regia Cristi Ban
  2. Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj – „Chirița în concert”, spectacol de Ada Milea
  3. Teatrul Metropolis București – „Colivia cu nebune”, direcția de scenă Victor Ioan Frunză
  4. Teatrul Odeon București – „Liniște. Sărut. Acțiune.”, regia Peter Kerek
  5. Teatrul Excelsior București – „Familia Addams”, regia Răzvan Mazilu
  6. Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani – „Zeul măcelului”, regia Erwin Șimșensohn
  7. Teatrul Național Iași – „Jocul dragostei și al întâmplării”, regia Ovidiu Lazăr
  8. Teatrul „Andrei Mureșanu” Sf. Gheorghe – „Nu chiar 1918”, regia Cristi Ban
  9. Teatrul Dramaturgilor Români – „Nu sunt eu” one woman show Maia Morgenstern, direcția de scenă Victor Ioan Frunză
  10. Teatrul „Tony Bulandra” Târgoviște – „Zorba grecul”, regia McRanin
  11. Teatrul MIC București – „Pensiune completă”, regia Gelu Colceag
  12. Teatrul „Nottara” București – „Praf de stele”, regia Lucian Sabados
  13. Teatrul „Maria Filotti” Brăila – „Prințul nefericit”, regia Sânziana Stoican
  14. Teatrul Național „I.L. Caragiale” București – „Săftița”, concert Marius Mihalache
  15. Teatrul Național Târgu Mureș – „Take, Ianke și Cadîr”, regia Nicu Mihoc
  16. Teatrul Muzical „Nae Leonard” Galați – Gală de Operetă
  17. Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” București – „This is My Song” (Momente celebre din musical-uri și muzică de film) și Seară Franceză – Colaj de șansonete
  18. Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu – „Cui îi e frică de Virgina Woolf”, regia Andreea și Andrei Grosu
  19. Teatrul „Regina Maria” Oradea – „Creștini”, regia Radu Iacoban
  20. Teatrul „Toma Caragiu” Ploiești, secția Revistă – „Crimă la Howard Johnson”, regia Radu Gabriel
  21. Teatrul „Toma Caragiu” Ploiești, secția Dramă – „Piatra în casă”, regia Alexandru Dabija
  22. Teatrul „Alexandru Davila” Pitești – „Labirintul cuvintelor”, regia Alexandru Nagy
  23. Teatrul Dramatic „I.D. Sîrbu” Petroșani – „A douăsprezecea noapte”, regia Radu Tudosie
  24. Teatrul „Anton Pann” Râmnicu Vâlcea – „D’ale carnavalului”, regia Vladimir Anton.

 




5526 de cereri admise în prima etapă de cuprindere a copiilor în învățământul primar din județul Constanța (anul școlar 2020-2021)

­­­­­­­­­­­­­­­­­

 

Inspectoratul Școlar Județean Constanța a centralizat situația preliminară a cererilor de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, după prima etapă de cuprindere în clasa pregătitoare (8 – 20 iulie), prevăzută de calendarul modificat și completat în luna mai prin  ordin de ministru.

La nivelul județului Constanța au fost aprobate pentru clasa pregătitoare, an școlar 2020-2021, 6844 de locuri. În prima etapă au fost admiși 5526 de elevi, drept urmare, pentru cea de-a doua etapă au rămas 1322 de locuri.

În prima etapă, repartizarea copiilor s-a realizat pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse, inclusiv prin aplicația informatică, de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali și în baza deciziilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripții școlare.

În a doua etapă (22 – 31 iulie) va fi asigurată înscrierea, pe locurile libere, a copiilor care nu au participat la prima etapă sau nu au fost distribuiți, din diferite motive, conform procedurii elaborate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța (ISJ).

În perioada 1 – 4 septembrie sunt prevăzute centralizarea și soluționarea, de către ISJ Constanța, a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ. De asemenea, inspectoratul școlar va soluționa orice alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

În situația transmiterii documentelor pe e-mail, prin poștă, cu confirmare de primire, documentele utilizate pentru înscrierea în clasa pregătitoare vor fi solicitate și în format fizic, în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor.

Important este pentru fiecare părinte ca debutul școlarității pentru copilul său să fie unul firesc, în condiții echitabile și de confort emoțional. Din acest motiv, Inspectoratul Școlar Județean Constanța, urmărește aplicarea prevederilor legale în vigoare cu privire la cuprinderea copiilor în învățământul primar, astfel încât să fie soluționate toate cererile existente a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.




Încă două cazuri de COVID-19, confirmate în Prefectura Constanța

 

Alte două cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 au fost confirmate în rândul angajaților din Instituția Prefectului – Județul Constanța, bilanțul total ajungând la patru persoane infectate cu noul coronavirus. Este vorba despre un bărbat în vârstă de 51 de ani, internat la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța și o femeie de 46 de ani, internată la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța.

Așa cum presupune protocolul impus de Direcția de Sănătate Publică Constanța, toate birourile din cadrul Instituției Prefectului au fost, astăzi, dezinfectate temeinic. În același timp, DSP Constanța a demarat anchetele epidemiologice.

De asemenea, primul caz de COVID-19 din Prefectura Constanța, înregistrat pe 6 iulie a.c., nu mai poate fi considerat „caz activ”, având în vedere că angajata instituției a fost declarată vindecată.

„Trebuie să fim foarte atenți în continuare și să gestionăm această situație cu mult calm și maturitate. Respectăm toate recomandările DSP-ului și țin să le reamintesc, atât colegilor, cât și constănțenilor, faptul că acest virus are o forță deosebită și ne poate lovi pe fiecare dintre noi. În niciun moment, să nu fim neglijenți, pentru că repercusiunile pot fi foarte mari. Colegii noștri sunt bine îngrijiți de medicii constănțeni, iar starea lor generală este una bună. Le urăm, cu toții, însănătoșire grabnică!”, a declarat prefectul județului Constanța, George-Sergiu NICULESCU.

Pe măsură ce vor fi informații noi pe această temă, Instituția Prefectului – Județul Constanța le va face publice.




Recomandări pentru temperaturi ridicate

Pentru prevenirea efectelor negative cauzate de temperaturile ridicate, specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa şi medicii SMURD, recomandă ca cetăţenii să respecte următoarele măsuri preventive:
În spaţii închise (acasă şi la birou):
Evitaţi creşterea temperaturii, având grijă să:
– limitaţi utilizarea aparatelor electrocasnice, a luminii artificiale şi a surselor de căldură;
– menţineţi închise toate ferestrele când temperatura exterioară este mai mare decât cea din spaţiul închis.
Scădeţi temperatura, având grijă să:
– aerisiţi dimineaţa devreme sau seara târziu, utilizând curenţi de aer;
– reglaţi aerul condiţionat la 5 oC sub temperatura ambientală.
În spaţii deschise (pe stradă şi la locul de muncă):
– deplasările sunt recomandate în primele ore ale dimineţii sau seara, pe cât posibil prin zone cu umbră sau fără expunere directă la soare (corturi, umbrare);
– purtaţi haine lejere, subţiri, deschise la culoare, pălării şi ochelari de soare;
– consumaţi 1,5 – 2 litri de lichide pe zi (apă sau sucuri naturale de fructe sau ceaiuri), nu foarte reci, neaşteptând apariţia senzaţiei de sete;
– mâncaţi echilibrat şi variat insistând pe produsele cu valoare calorică mică;
– menţineţi legătura cu persoanele în vârstă (rude, vecini, persoane cu dizabilităţi) interesându-vă de starea de sănătate a acestora şi oferindu-le asistenţă ori de câte ori au nevoie;
– evitaţi băuturile ce conţin cofeină sau zahăr în cantităţi mari;
– evitaţi alimentele cu un conţinut mare de grăsimi, în special de origine animală;
– nu consumaţi alcool – vă deshidratează şi vă transformă într-o potenţială victimă a caniculei;
– nu lăsaţi copiii singuri în maşină.

Vă rugăm să vă informați permanent folosind sursele oficiale și să respectați recomandările autorităților referitoare la prevenirea răspândirii virusului COVID-19.

Apelaţi 112 pentru orice situaţie de urgenţă!




Primăria Mangalia intră în carantină timp de 14 zile! Cetățenii au interzis în sediul instituției!




199 de candidați din județ sunt așteptați miercuri, 22 iulie, la proba scrisă a examenului național de definitivare în învățământ (sesiunea 2020)

Proba scrisă din cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, se va desfășura miercuri, 22 iulie, începând cu ora 10:00, la centrul de examen Școala Gimnazială nr. 24 I. Jalea Constanța.
Dintre cei 211 candidați înscriși la începutul anului școlar la 35 de discipline de examen, au fost admiși la proba scrisă 199 de candidați, care au îndeplinit cumulativ următoarele condiții: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puțin un an, calificativul pentru anul școlar în curs „Bine” sau „Foarte bine” și media aritmetică a notelor obținute la inspecția la clasă și la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8 (dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective).
Având în vedere contextul pandemic care a impus o serie de restricții, inclusiv suspendarea cursurilor în școli, începând cu data de 11 martie 2020, candidații au fost admiși la proba scrisă cu condiția susținerii unei singure inspecții la clasă (spre deosebire de anii anteriori, când se susțineau două inspecții). De asemenea, candidații au avut posibilitatea să solicite echivalarea rezultatului obținut la ultima inspecție la clasă, susținută în calitate de cadru didactic calificat. Au beneficiat de această măsură specială 6 candidați din totalul de 8 candidați care nu aveau nicio inspecție susținută până la data de 11 martie a.c. De asemenea, portofoliul profesional a putut fi transmis și on-line la inspectoratul școlar, spre evaluare.
Conform Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ, în vederea susținerii probei scrise, candidații vor avea acces în sălile de examen, cel mai devreme, la ora 8:00 și, cel mai târziu, la ora 8:45, în baza unui act de identitate/pașaport valabil. În acest sens, vor fi respectate toate măsurile specifice în vigoare, aplicabile în cazul examenelor naționale, referitoare la normele de acces în centrele de examen, pentru protejarea candidaților și a personalului implicat, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea SARS-CoV-2. În fiecare sală de examen au fost repartizați maximum 10 candidați.
După primirea subiectelor, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, timp ce poate fi depășit doar în cazul candidaților cu cerințe speciale care au solicitat acest lucru.
La fel ca în anii anteriori, disciplinele de examen cu cel mai mare număr de candidați înscriși sunt: învățământ preșcolar în limba română (63 de candidați), educație fizică și sport (25), învățământ primar în limba română (22), limba și literatura engleză (14) și limba si literatura română (11).
Subiectele, precum și baremele de evaluare sunt asigurate de către Centrul National de Politici și Evaluare în Educație și vor fi afișate, după susținerea probei scrise, pe site-ul subiecte.edu.ro și la avizierele centrelor de examen.
Primele rezultate vor fi afișate în data de 29 iulie în centrele de examen și pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestațiile se depun la centrul de examen, conform calendarului aprobat, în zilele de 29 iulie, după afișarea rezultatelor, și pe 30 iulie, până la ora 12:00. Rezultatele finale se afișează la centrul de examen și pe site-ul anterior menționat, în data de 4 august 2020.
Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.
Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul acestui examen național. Prin dobândirea definitivării în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.