Pentru remedierea a două avarii RAJA, a fost oprită apa în localitatea Hârşova!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea a doua avarii survenite pe conductele de alimentare cu apă, având fiecare diametrul de 250 mm, de la intersecția străzilor Cășăriei cu Frumoasei, respectiv a străzilor Tablei cu Cășăriei din orașul Hârșova, RAJA SA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă astăzi – 02 aprilie 2019, în intervalul orar 11,30 – 17,00.
Sunt afectați de lipsa apei toți consumatorii din orașul Hârșova.

Update
Ca urmare a problemelor întâmpinate la remedierea avariilor survenite astăzi – 02 aprilie 2019, la conductele de alimentare cu apă, având fiecare diametrul de 250 mm, de la intersecția străzilor Cășăriei cu Frumoasei, respectiv a străzilor Tablei cu Cășăriei din orașul Hârșova, RAJA SA Constanța este nevoită să prelungească perioada de întrerupere a furnizării apei potabile până la ora 19,00.
Sunt afectați în continuare de lipsa apei toți consumatorii din localitate.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Târgul naţional, cu participare internaţională, în domeniul agriculturii – EXPOAGROUTIL, va avea loc la Constanța!

Expoagroutil 2019

Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, în parteneriat cu Direcţia pentru Agricultură a Judeţului Constanţa, organizează, în perioada 04 – 07 aprilie 2019, în spaţiul exterior al centrului VIVO! Constanţa, cea de-a XXVII-a ediţie a Târgului EXPOAGROUTIL, târg naţional, cu participare internaţională, în domeniul agriculturii şi industriei alimentare.

Evenimentul beneficiază de o prezenţă masivă a producătorilor si distribuitorilor de utilaje şi inputuri agricole, dar şi de material săditor, produse tradiţionale şi viti-vinicole.  Acest lucru demonstrează faptul că manifestarea a devenit, pe an ce trece, una din cele mai mari din ţară,  iar Dobrogea este un punct deosebit de important, pe harta ţării, în acest domeniu.

Pâna in prezent, sunt înscrişi peste 85 de participanţi, pe o suprafată de expunere de 16.000 mp, în creştere cu 20% faţă de anul trecut şi cu 35% mai mult decât în anii anteriori, acest lucru demonstrând, încă o dată, importanţa evenimentului.

In acest an, ne vom bucura de prezenţa a 20 de expozanţi care expun pentru prima dată la Constanţa şi se remarcă revenirea, printre expozanţi, la această manifestare, a peste 10 firme, care nu au mai participat, în ultimii ani. De asemenea, regăsim, printre expozanţi, firme din Italia, Grecia, Bulgaria, restul fiind participanţi traditionali din România.

Ne bucuram să avem expuse, în premieră, la această editie, dupa multi ani de absenţă, tractoare fabricate în România, alături de cele din import !

Prin implicarea Asociaţiei Producătorilor Privaţi Agricoli de Cereale şi Plante Oleaginoase din judeţul Constanţa şi a LAPAR, a Direcţiei pentru Agricultură a Judeţului Constanţa, dar şi a AGRO-TV-ului, fermierii interesaţi vor participa la întălnirile cu specialiştii, pentru a afla noutăţile din domeniu, promovate în cadrul târgului.

Ca în fiecare an, la această ediţie a târgului EXPOAGROUTIL, participanţii vor avea oportunitatea de a beneficia de oferte promoţionale, de a lansa comenzi şi de a perfecta contracte.

Deschiderea oficială va avea loc joi,  04.04.2019 la ora 11.00.

Manifestarea expoziţională EXPOAGROUTIL – ediţia a XXVII-a va putea fi vizitată zilnic, între orele 10.00 – 19.00 (4-6 aprilie) şi între orele 10.00 – 14.00 (în data de 7aprilie).




Peste 600 de participanți la Ora Pământului, pe 30 martie!

55619249_556640641529399_2178128372800946176_n

În acest an, evenimentul Ora Pământului a reușit să mobilizeze peste 600 de participanți, sub sloganul ”Cine n-are verde, pierde!”. Au fost aprinse peste 3.000 de lumânări în Parcul Arheologic Constanța alături de constănțenii cărora le pasă de mediu și de partenerii  evenimentului: Cercetașii Marini, Tomis Bike Constanța și Asociația Copii cu Viitor.

Parcul Arheologic din Constanța a devenit în acest an aproape neîncăpător pentru cele peste 600 de persoane care au participat la eveniment. Sub sloganul ”Cine n-are verde, pierde”, elevi din Constanța, cadre didactice și constănțeni cărora le pasă de mediu au aprins peste 3.000 de lumânări ale căror suporturi au fost realizate de voluntarii ONG Mare Nostrum: ”Voluntarii noștri au lucrat aproape 3 luni la aceste suporturi, în fiecare zi. Suntem foarte bucuroși că am reușit să mobilizăm atât de mulți voluntari și să îi implicăm în această activitate”, spune Andreea Ștefania Ionașcu, coordonator Departament Educație pentru Dezvoltare Durabilă Mare Nostrum.

Activitatea desfăşurată de ONG Mare Nostrum pentru a marca Ora Pământului a constat în amplasarea unor lumânări pe marginea aleilor pentru a marca drumul. Lumânările au fost aşezate astfel încât să reprezinte diverse simboluri stilizate ce sunt în directă legătura cu natura şi cu protecţia mediului: ”Acesta este un eveniment cu tradiție pentru ONG Mare Nostrum, eveniment prin care tragem un semnal de alarmă privind consumul irațional de energie. Este un eveniment mondial, ce se desfășoară simultan în toate țările. În acest an, am venit și cu un alt mesaj, pentru a dubla însemnătatea acțiunii. Mesajul este tot un semnal de alarmă, de data aceasta privind reducerea suprafeței de spațiu verde din Constanța. Existența spațiilor verzi ne-ar tenta să ne petrecem timpul liber în natură și în acest mod am reduce cantitatea de energie consumată de fiecare dintre noi, ducând totodată și o viată mai sănătoasă.”, spune Mihaela Cândea Mirea, director executiv ONG Mare Nostrum.

În zona de online, rulează deja o campanie #20yearschallenge, în care arătăm cum era Constanța acum 20 de ani, comparativ cu perioada actuală și cât de mult a fost diminuat spațiul verde. De altfel, Constanța este în top 3 cele mai poluate orașe, potrivit unui studiu național.

Cicliștii constănțeni (Tomis Bike) s-au alăturat inițiativei ONG Mare Nostrum, precum și Cercetașii Marini, ce ne-au sprijit și cu realizarea a peste 1000 de suporturi. Asociația ”Copii cu Viitor” s-a alăturat inițiativei noastre, de asemenea.




Proiectul bugetului local, în dezbatere publică: milioane de lei pentru investițiile pe hârtie ale Mangaliei!

buget

În cursul zilei de mâine va fi pus în dezbatere publică proiectul bugetului local al Municipiului Mangalia pe anul în curs. Cel mai probabil, acest proiect va fi supus și votului aleșilor locali ai urbei. Veniturile estimate ale Mangaliei sunt, potrivit reprezentanților primăriei, de 192,6 milioane de lei, din care venituri proprii 82,8 milioane de lei. Anul trecut, bugetul inițial a fost estimat la 88,3 milioane de lei, ulterior acesta a fost rectificat la 227,8 milioane de lei, iar încasările, la 31 decembrie, au fost de 73,1 milioane de lei.

Menționăm că marea majoritate a cheltuielilor pe care le vom enumera mai jos urmează, conform experienței din anii trecuți, să sufere majorări, prin rectificări bugetare.

La capitolul Autorități executive, se estimează că, anul acesta, cheltuielile cu angajații vor scoate din bugetul local 5 milioane de lei, achiziționarea de mobilier – 55.000 de lei, carburanții – 50.000 de lei, Poșta, TV și Internetul – 450.000 de lei, deplasările interne – 30.000 de lei, deplasările externe – 5.000 de lei, consultanța și expertiza – 800.000 de lei, reclama și publicitatea – 175.000 de lei, cheltuielile cu protocolul – 30.000 de lei, echipamente IT și calculatoare – 35.000 de lei, iluminatul arhitectural al clădirii primăriei – 52.000 de lei.

Evidența populației are un buget de 293.000 ei, din care cheltuielile cu salariile angajaților ajung la 250.000 de lei. Poliția Locală are stabilite 1,1 milioane de lei (din care 850.000 de lei reprezintă salariile personalului).

Pe diferite capitole, printre cheltuielile Primăriei Mangalia se numără: taberele școlare – 107.000 lei, pachetele cadou – 241.000 lei, asociațiile și fundațiile – 37.000 lei, susținerea cultelor – 150.000 lei, Reabilitarea fațadelor, picturilor murale interioare și exterioare, consolidarea structurii de rezistență și amenajarea unui lumânărar la Biserica Sf. Gheorghe – 344.575 lei, reprezentând contribuția proprie a primăriei (la care se adaugă 9,3 milioane de lei, fonduri nerambursabile).

Serviciul Salvamar este estimat, anul acesta, la 1,8 milioane de lei, serviciile juridice contractate de primărie – 3,5 milioane de lei, susținerea info-chioșcurilor din Saturn, Jupiter și Olimp – 435.000 lei, susținerea Proiectului Parcului Evergreen – 1 milion de lei și a Aleii Teilor – 400.000 de lei.

Direcția Cultură și Sport are le dispoziție 1,75 milioane de lei, din care, o parte covârșitoare, 1,1 milioane de lei, o reprezintă salariile angajaților. Căminului de Bătrâni ar urma să i se aloce 1,3 milioane de lei, Creșei – 770.000 lei, Cantinei Sociale – 328.000 lei, iar Locuințelor Sociale – 2,5 milioane de lei (aici fiind incluși 630.000 de lei pentru demolarea a cinci barăci din zona M.I. Dobrogeanu). Asistența socială are alocate 3,4 milioane de lei, din care cheltuielile cu personalul ajung la 650.000 de lei, ajutoarele de urgență – 20.000 de lei, ajutoare pentru bătrâni – 200.000 de lei și tichete pentru medicamente – 200.000 lei.

Biroul Administrația Domeniului Public și Privat va cheltui, pentru începutul acestui an, printre altele, pentru consultanță și expertiză – 50.000 de lei, demolarea unor construcții considerate ilegale – 50.000 de lei și pentru WC-uri publice ecologice – 150.000 de lei.

Biroul Piețe și Baze Sportive ar urma să repare Piața Mercur cu 50.000 de lei, Piața Sud cu 40.000 de lei și Piața Saturn (Clubul Pensionarilor) cu 2.000 de lei.

 

Fără burse pentru elevi în propunerea de buget pe 2019!

 

Bugetul de început de an dedicat capitolului Învățământ are o lacună extrem de importantă: nu prevede niciunul dintre cele patru tipuri de burse acordate elevilor din Mangalia! Asta în condițiile în care, din cei aproape 900.000 de lei alocați, în 2018, acestui capitol, beneficiarii, elevii claselor V-XII, au primit mai puțin de jumătate din sumele cuvenite.

Defalcat, unitățile de învățământ din municipiu vor primi următoarele sume: Grădinița nr. 7 și Gradinița nr. 1 (unități cumulate) – 320.400 lei, Școala nr. 1 și Grădinița nr. 4 – 582.645 lei, Școala Sfântul Andrei și Grădinița nr. 5 – 1,1 milioane de lei(din care 509.000 lei reprezintă amenajarea terenului de sport al școlii), Școala nr. 3 și Grădinița nr. 3 – 543.700 lei, Școala Gala Galaction – 448.400 lei, Liceul Teoretic Callatis și Grădinița nr. 2 – 571.400 lei, Colegiul Economic – 690.500 lei, Grup Școlar Industrial „Ion Bănescu” – 950.800 lei.

 

Revine moda panseluțelor! Material dendrologic, flori anuale și bienale, de 700.000 de lei

 

Întreținerea yachtului Primăriei, “Heracleea”, nu este deloc ieftină: consilierii vor aproba 20.000 de lei pentru asigurarea ambarcațiunii, 34.000 de lei pentru reviziile anuale și 5.000 de lei pentru promovarea bărcii. Tot la capitolul „mal de mare”, anul acesta primăria promite că vor fi reparate becurile din Portul Turistic, cu 130.000 de lei, precum și plăcile de granit sparte de ani de zile – 85.000 de lei. În plus, plimbăreții prin port vor beneficia și de 30 de coșuri de gunoi, ce vor fi achiziționate cu 27.000 de lei.

Serviciile veterinare și de asistență veterinară de la capitolul Ecarisaj sunt estimate la 1,1 milioane de lei. Tot la acest capitol aflăm că închiriatul unui autovehicul pentru acest serviciu va costa 85.000 de lei, iar hrana cățeilor – 36.000 de lei.

Biroul Spații Verzi va cheltui, în 2019, pentru amenajarea și întreținerea oazelor de verdeață, 2,8 milioane de lei. Vom cumpăra material dendrologic de 400.000 lei, arbori și arbuști de 110.000 lei, flori anuale și bienale de 100.000 lei, toate urmând a fi fertilizate cu 100.000 lei. Întreținerea lacurilor este estimată la 170.000 de lei, în timp de aceea a Parcului Comorova la 50.000 de lei.

Salubrizarea este estimată la 8,2 milioane de lei, subvențiile la căldură pentru cei branșați la sistemul centralizat de încălzire – 5 milioane de lei, iar subvențiile la transport pentru elevi și vârstnici – 600.000 de lei.

 

Avalanșă de studii: de la Morminte Hypogee la cartier rezidențial la Cap Aurora

 

O importanță extrem de deosebită este acordată, și anul acesta, de către autoritățile publice locale, cheltuielilor pentru studii de fezabilitate, proiecte tehnice, D.AL.I. și alte acte necesare unor proiecte de pe raza urbei noastre. Vă prezentăm o parte dintre acestea, cu mențiunea că numărul lor este mult mai mare, dar multitudinea cifrelor ar putea plictisi, la un moment dat, cititorii.

Astfel, 20.000 de lei ar urma să fie cheltuiți pentru documentația planului de înființare a unei secții de ambulatoriu la spital, 15.000 de lei pentru extinderea clădirii unității medicale, 21.000 de lei actualizarea DALI pentru Biserica Siriană, 99.000 de lei actualizarea DALI și documentația necesară reabilitării Casei de Cultură, 106.000 lei pentru documentația necesară reabilitării Cinematografului Pescăruș și alți 36.000 de lei pentru Grădina Farul.

165.000 de lei sunt estimate a costa actele necesare demarării înființării unui club sportiv recreatic, 75.000 de lei documentația proiectului Valorificarea patrimoniului cultural din Mangalia, Mormintele Hypogee, 106.000 lei documentația înființării unui nou cimitir, 335.000 lei măsurătorile topografice, studiile cadastrale, intabularea, studii geometrice pentru imobile din domeniul public și privat.

Câte 150.000 de lei vor fi investiți în actele necesare proiectelor de Dezvoltare turistică în stațiunea cap Aurora și Dezvoltare turistică în stațiunea Jupiter, alți 15.000 de lei pentru stațiunea Saturn și 130.000 de lei pentru Venus. 50.000 de lei ar costa studiile pentru construirea de locuințe pentru medici specialiști, 54.000 de lei pentru cele privind lucrări de terasament pe T.S. Săveanu – 1 Decembrie, 31.000 de lei  – planul tehnic sistematizare zona Casa Tineretului, 25.000 de lei planul tehnic sistematizare circulație rutieră strada Oituz – G-ral Vârtejanu-Portului, 34.000 de lei – planul tehnic privind sistematizarea zonei Șoseaua Constanței (zona intersecție Saturn-Gară).

100.000 de lei vor costa coșurile și băncuțele ce ar urma să fie montate în Mangalia, 166.000 de lei documentația privind înființarea de locuri de agrement, 128.000 de lei pentru un proiect de reabilitare și modernizare canalizare pluvială, 39.000 de lei pentru modernizarea parcurilor, 97.000 de lei PUZ-ul lotizării cartierului rezidențial înființat la Cap Aurora, 49.000 de lei studiu de oportunitate privind transportul public din Mangalia, 215.000 lei documentația privind Creșterea eficienței energetice a sistemului public de iluminat, 41.000 lei pentru studierea înființării unor stații de autobuz.

Nu în ultimul rând, anul acesta ar urma să fie alocați, pentru documentațiile tehnice, sume consistente pentru finalizarea blocurilor abandonate înainte de repartizarea lor, din zona Dobrogea I și M.I. Dobogeanu: 379.000 lei și, respectiv 425.000 lei.




Sunteți invitați la „Atelierele Iepurașului”, la Pecineaga

55786386_2710365932339278_3375244476703309824_n



Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri

mascati

Polițiști ai Secției Regionale de Poliție Transporturi Constanța, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța, au efectuat, la data de 30 martie a.c., 11 percheziții domiciliare, pe raza județului Constanța, la persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată. Doi bărbați au fost arestați preventiv.

 

Din cercetări a rezultat că, în perioada octombrie 2018 – martie 2019, cei doi, de 29, respectiv 36 de ani, ar fi emis ordine de plată bancare refuzate pentru lipsă total disponibil și specimen semnătură diferit și s-ar fi folosit de mai multe societăți comerciale special constituite în scop infracțional, în scopul achiziționării de produse de la opt firme.

 

De asemenea, aceștia ar fi desemnat administratori în drept persoane fără ocupație și care nu ar fi avut legătură cu activitățile societăților în cauză. 

 

În urma perchezițiilor, polițiștii au ridicat 7 laptopuri, 19 telefoane mobile, peste 1.100 de litri de vin, produse făinoase și pește congelat, în valoare de aproximativ 83.000 de lei, bunuri ce au fost restituite reprezentanților societății păgubite, precum și documente și înscrisuri cu valoare probatorie.

 

Prejudiciul cauzat prin activitatea infracțională este de aproximativ 780.000 de lei.

 

În cursul zilei de ieri, cei doi bărbați, din Constanța și Medgidia, au fost arestați preventiv pentru 30 de zile.

 

În activități au fost angrenați polițiști din cadrul Serviciului de Poliție Transporturi Maritime și Serviciului pentru Acțiuni Speciale al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.




Motociclist accidentat pe Strada Rozelor

motor

În jurul orei 11.15, un bărbat, în vârstă de 30 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe Str. Rozelor, cu directia de deplasare dinspre Hotel Diana catre Liceul Callatis, pe fondul neasigurării, în momentul efectuării manevrei de întoarcere, a intrat în coliziune cu o motocicletă, condusă de un bărbat, de 32 de ani, care se deplasa regulamentar din sens opus.

A rezultat vătămarea corporală uşoară a motociclistului.




Dezbaterea bugetului municipiului Mangalia, amânată pentru miercuri!




Un sofer baut s-a rasturnat cu masina in zona sensului de la Olimp!

IMG-20190330-WA0006

In data de 30.03.2019, ora 18.35 un bărbat de 73 ani, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice, rezultat 0,26 mg/l alcool pur în aerul expirat, a condus un autoturism pe DN 39, dinspre Constanța către Mangalia și ajungând la intersecția cu DN 39 B (Olimp), din cauza neadaptării vitezei la configurația drumului, la ieșirea din sensul giratoriu a pierdut controlul directiei, a intrat în coliziune cu parapetul despărțitor de pe axul drumului după care s-a răsturnat pe partea carosabilă.
In urma accidentului a rezultat vătămarea corporală ușoară a conducătorului auto care se afla singur in autoturism.




GOLDTERM întrerupe furnizarea termice către asociațiile de proprietari restante




Avarie RAJA pe strada Constanței din localitatea Cumpăna!

apa-este-viata-1

 

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 160 mm, de pe strada Constanței, din localitatea Cumpăna, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile vineri, 29 martie 2019, în intervalul orar 11,45 – 15,00.

Sunt afectați de lipsa apei toți consumatorii din localitate. 

Ca urmare a problemelor întâmpinate la remedierea avariei survenită vineri, 29 martie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 160 mm de pe strada Constanței, din localitatea Cumpăna, RAJA SA este nevoită  să prelungească perioada de întrerupere a furnizării apei potabile până la ora 18,00.

Sunt afectați în continuare de lipsa apei toți consumatorii din localitate. 

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 

 




Avarie RAJA pe bulevardul Tudor Vladimirescu din Eforie Nord!

apa-este-viata-1

 

Pentru remedierea unei avarii survenită pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 65 mm, de pe bulevardul Tudor Vladimirescu din localitatea Eforie Nord, RAJA SA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă joi, 28 martie 2019, în intervalul orar 13,00 – 16,00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe bulevardul Tudor Vladimirescu, tronsonul delimitat de Debarcader și Hotelul Belona.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Pentru remedierea unei avarii RAJA, Avarie pe strada Ion Creangă din orașul Murfatlar!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul 125 mm, de pe strada Ion Creangă, din oraşul Murfatlar, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile joi, 28 martie 2019, în intervalul orar 09,00 – 13,00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe strada Ion Creangă, blocurile I.A.S, Fabrica de Pâine şi Şcoala Gimnazială.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 

 




A VII-e ediție a concursului „Eroul din familia mea”




DNA critică modificările aduse Codului Penal şi de Procedură Penală. 42 de cauze cu 335 de inculpaţi ar putea fi rejudecate!

stema-dna

DNA își exprimă punctul de vedere asupra celor mai recente propuneri de modificare a legislației penale (Codul Penal, Codul de Procedură Penală, Legea 78/2000 privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, proiectul de act normativ privind contestația în anulare). Aceste propuneri au fost formulate de Ministerul Justiției, fiind transmise participanților la o discuție la care a luat parte și un reprezentant al DNA, la data de 22 martie 2019 :
Biroul de informare și Relații Publice este abilitat să prezinte modificările care, dacă ar intra în vigoare, ar afecta în mod substanțial activitatea de urmărire penala și implicit capacitatea de a trage la răspundere penală a celor care au săvârșit fapte penale.

Propunerile de modificare cele mai îngrijorătoare se referă la:

1.Posibilitatea contestării deciziilor definitive pronunțate completurile de 5 judecători ale ICCJ chiar dacă a expirat termenul prevăzut de Codul de procedură penală (dosare vizând membri ai Parlamentului, miniștri și magistrați în care s-au pronunțat decizii definitive în perioada 1 februarie 2014 – 29 noiembrie 2018) – proiect referitor la contestația în anulare
,,Art….(1) Contestația în anulare pentru motivul prevăzut de art. 426 lit. d) teza I C.p.p. împotriva hotărârilor judecătorești definitive pronunțate în apel de către complete de 5 judecători ale înaltei Curți de Casație și Justiție după intrarea în vigoare a Codului de procedură penală și pentru care termenul de introducere a contestației în anulare s-a împlinit anterior datei de 29 noiembrie 2018 poate fi introdusă de oricare dintre titularii acestei căi de atac prevăzuți de art. 427 alin. (1) C.p.p., în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
(2) Dacă se admite contestația în anulare formulată în condițiile alin. (1), cursul termenului prescripției răspunderii penale se suspendă de la data desființării hotărârii a cărei anulare se cere și până la data pronunțării unei hotărâri ca urmare a rejudecării apelului”
Opinie și consecințe practice
Acest proiect de act normativ ar putea determina rejudecarea unui număr de 42 cauze cu 335 inculpați, față de care Înalta Curte de Casație și Justiție, în completuri de 5 judecători, a pronunțat decizii definitive în perioada 01 februarie 2014 – 29 noiembrie 2018.
Prin cele 42 de hotărâri definitive pronunțate de completurile de 5 judecători s-a dispus confiscarea specială a sumelor de 5.5 milioane lei, 16.5 milioane euro și 2 milioane USD, precum și despăgubiri civile în favoarea statului român în cuantum de 23 milioane lei și în favoarea altor părți civile în cuantum de 2 milioane lei.
Practic, prin acest text legal, în cazul hotărârilor judecătorești definitive pronunțate în apel de către completurile de 5 judecători ale Înaltei Curți de Casație și Justiție, după intrarea în vigoare a Codului de procedură penală și pentru care termenul de introducere a contestației în anulare referitor la cazul prevăzut de art.426 alin.(1) lit.d teza I Cod procedură penală (când instanța nu a fost compusă potrivit legii) s-a împlinit anterior datei de 29.11.2018, posibilii titulari ai acestei căi de atac sunt repuși în termen, în sensul că pot ataca aceste hotărâri definitive timp de 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență.
O astfel de normă prin care se repun în termen titularii contestației în anulare întemeiat pe cazul prevăzut de art.426 alin.(1) lit.d teza I Cod procedură penală este neconstituțională și încalcă dispozițiile art.1 alin.(4) și (5) precum și art.115 alin.(4) din Constituție.
Totodată, nu se poate adopta o soluție legislativă cu efect retroactiv pentru cauzele deja judecate definitiv.
Intervenția legiuitorului delegat pentru „repunerea în termen a celor condamnați definitiv prin hotărâre judecătorească” aduce atingere gravă principiului securității raporturilor juridice și încrederii cetățenilor în actul de justiție.
Prin urmare, instituirea unei căi extraordinare de atac sau repunerea în termen pentru formularea unei căi extraordinare de atac deja existente are caracterul unei norme de drept procesual penal și nu de drept penal substanțial.
Dreptul la un proces echitabil prevăzut de art.6 din CEDO nu a fost încălcat atâta timp cât judecătorii care au făcut parte din completurile de 5 ale Înaltei Curți de Casație și Justiție sunt independenți, dosarele au fost repartizate aleatoriu și judecata a avut loc cu numărul de judecători prevăzut de lege.
În cazul admiterii acestor contestații în anulare, există, în mod evident, posibilitatea desființării măsurilor asigurătorii dispuse și, implicit, posibilitatea sustragerii bunurilor indisponibilizate în vederea reparării pagubelor produse prin infracțiune sau a executării măsurilor de siguranță prevăzute de lege.
De asemenea, părțile civile și statul vor fi expuse riscului de a nu mai recupera prejudiciile și nici de a obține executarea hotărârilor într-un termen rezonabil.
Mai mult decât atât, Curtea Constituțională a României s-a pronunțat în mai multe situații, apreciind că introducerea unor astfel de reglementări încalcă prevederile Constituției.

2. Nu va mai fi considerată infracțiune și, prin urmare, nu va mai fi pedepsită fapta abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite așa cum este formulată de art. 132 din Legea 78/2000 privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție
Articolul 132 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 18 mai 2000, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă.
Opinie:
Abrogarea art.132 din Legea nr.78/2000 ar afecta în mod grav activitatea desfășurată de către Direcția Națională Anticorupție, în condițiile în care există un număr de 1249 dosare în care a fost începută urmărirea penală in rem sau in personam pentru această infracțiune.
Aproximativ 25 % din totalul infracțiunile trimise in judecata de DNA reprezintă infracțiune definită de art. 132
Prin urmare, dacă întră în vigoare, această modificare ar determina închiderea unui procent important din numărul cauzelor soluționate în prezent de către Direcția Națională Anticorupție.
Mai mult, articolul respectiv transpune în legislația română dispozițiile art 19 privind abuzul de funcție din Convenția ONU privind Corupția ( Convenția de la Merida) ratificată de România. Conform acestui articol, una dintre caracteristicile infracțiunii de corupâie este condiția ca fapta să fie comisă în scopul obținerii unor avantaje necuvenite pentru sine sau pentru altul.

3. La infracțiunea de dare de mită, modificările, dacă vor fi aduse, vor îngreuna extrem de mult descoperirea faptelor de corupție săvârșite pentru care nu s-a formulat denunț în termen de 1 an de la săvârșirii faptei, ceea ce echivalează cu o dezincriminare de facto a acestor fapte;
Alineatul (3) al articolului 290 Cod penal se modifică și va avea următorul cuprins:
„(3) Mituitorul nu se pedepsește dacă denunță fapta mai înainte ca organul de urmărire penală să fi fost sesizat cu privire la aceasta, dar nu mai târziu de 1 an de la data săvârșirii acesteia.”

4. Reducerea termenelor de prescripție pentru anumite categorii de infracțiuni va afecta dosarele instrumentate de DNA, multe dosare dinre cele aflate în instrumentare riscă să fie clasate, iar dintre cele deja trimise în judecată, multe riscă să fie finalizate cu încetarea procesului penal, pe motiv de prescrierea faptelor.
Termenele de prescripție se reduc
“ De la 10 la 8 ani, când legea prevede pentru infracțiunea săvârșită pedeapsa închisorii mai mare de 10 ani, dar care nu depășește 20 de ani;
De la 8 la 6 ani, când legea prevede pentru infracțiunea săvârșită pedeapsa închisorii mai mare de 5 ani, dar care nu depășește 10 ani;”
Opinie:
Această modificare reduce nejustificat termenele de prescripție pentru infracțiunile pedepsite cu închisoare mai mare de 10 ani, dar care nu depășește 20 de ani, precum și în cazul celor pedepsite cu închisoare mai mare de 5 ani, dar care nu depășește 10 ani.
Reducerea acestor termene va influența activitatea desfășurată de Direcția Națională Anticorupție, întrucât infracțiunile prevăzute de Legea nr.78/2000 se încadrează în categoria infracțiunilor pentru care se reduc termenele de prescripție (5 ani – 20 ani), cu consecința clasării cauzelor, respectiv încetării procesului penal.
Practic, prin această modificare, în toate cauzele Direcției Naționale Anticorupție se vor reduce termenele de prescripție, situație în care persoanele suspectate pentru comiterea faptelor de corupție vor putea scăpa de răspunderea penală.

5. În codul de procedură penală se introduc trei articole referitoare la comunicarea publică, a căror formulare este neclară.
„(3) În cursul urmăririi penale și al judecării cauzei sunt interzise comunicările publice, declarațiile publice precum și furnizarea de alte informații, direct sau indirect, provenind de la autorități publice referitoare la faptele și persoanele ce fac obiectul acestor proceduri. Persoanele din cadrul autorităților publice nu se pot referi la persoanele suspectate sau inculpate ca și cum acestea ar fi vinovate decât în cazul în care există o hotărâre definitivă de condamnare cu privire la acele fapte.
(4) Prin excepție, în cursul urmării penale sau al judecății, organele de urmărire penală sau instanța de judecată pot comunica public date despre procedurile penale care se desfășoară doar atunci când datele furnizate justifică un interes public prevăzut de lege sau acest lucru este necesar în interesul descoperirii și aflării adevărului în cauză.
(5) În cursul procesului penal este interzisă prezentarea publică a persoanelor suspectate de săvârșirea unor infracțiuni purtând cătușe sau alte mijloace de imobilizare sau afectate de alte modalități de natură a induce în percepția publică că acestea ar fi vinovate de săvârșirea unor infracțiuni.”
Dispozițiile respective riscă să limiteze dreptul la informare corectă și să suscite interpretări în sensul afectării exigenței de transparență pe care autoritățile publice sunt obligate să o asigure.
Practic, opinia publică se va afla în situația de a fi informată numai de anumite părți implicate în procesul penal, respectiv suspectul ori inculpatul, fără a se cunoaște perspectiva organului judiciar.




Vacanță plină de evenimente, la Centrul Pentru Tineret „Ion Creangă” din Tuzla

ion creanga

Calendarul de evenimente din această vară de la Centrul Pentru Tineret „Ion Creangă” din Tuzla este unul extrem de bogat. Oferta organizatorilor cuprinde manifestări cultural-artistice și etno, gastronomice, spiritual-religioase și multe altele. „Și anul acesta vom organiza Școala de Vară pentru copii, precum și tabere de creație, la care se pot înscrie, ca voluntari pe diferite domenii, tineri din toată țara”, ne-a declarat coordonatorul instituției de cultură din Tuzla, Maria Damian Pascal.

Comuna Tuzla beneficiază de una dintre cele mai moderne case de cultură din zona de sud a litoralului, realizată din fonduri europene. Centrul Pentru Tineret „Ion Creangă” oferă o gamă largă de servicii cultural-artistice și de creație. Centrul dispune de bibliotecă națională și internațională, sală de IT, săli de creație, o sală de spectacole și una de socializare, unde au loc diverse evenimente culturale sau de divertisment. Pe parcursul acestei veri, trupe de muzică rock și folk, soliști de muzică populară românească și multietnică, teatru pentru copii, seri de lectură, workshop-uri pe diverse teme, vor umple serile de după plajă. Coordonatorii instituției spun că vă puteți înscrie la cercurile de creație, pictură sau hand made.

„Asociația Stratonis (pentru dezvoltare și promovare a litoralului), împreună cu colaboratorii, vă vor oferi informații sau vă vor putea organiza excursii turistice în împrejurimi sau internaționale (Bulgaria, Turcia, Republica Moldova).
Putem asigura cazarea la localnici. Totodată, puteți să încercați rețete culinare din bucataria musulmană. Doamnele de etnie turcă sau tătară vor găti diverse preparate cu specific. Am reușit întocmirea acestui calendar de evenimente cu ajutorul colaborărilor și parteneriatelor cu asociații de profil sau societati din țară și străinatate”, a punctat coordonatorul instituției de cultură din Tuzla, Maria Damian Pascal.




Avarie RAJA pe Aleea Egretei din Constanța!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de pe Aleea Egretei, din municipiul Constanţa, RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 27 martie 2019, în intervalul orar 09,00 – 12,00.
Vor fi afectaţi de lipsa apei consumatorii arondaţi punctului termic 272 ( blocurile de la AV1 la AV9), blocurile de la C1-C5 precum şi cei de pe strada Eugen Tanţa.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților afectați pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 

 




România trece la ora de vară în acest weekend

ceas

Ora de vară 2019. România trece la ora de vară în acest weekend. În noaptea de sâmbătă spre duminică, adică 30 spre 31 martie 2019, românii trec la ora de vară, când ora 3.00 va deveni ora 4.00.

Schimbarea orei a fost îndelung dezbătută în Parlamentul European. România trece la ora de vară în weekendul 30-31 martie 2019. Ora de vară înseamnă că ora 3.00 devine ora 4.00, astfel dormim mai puțin cu o oră, dar vom beneficia de mai multă lumină de la soare, acesta fiind și unul dintre motivele înființării orei de vară. În Parlamentul European s-a votat că ultima schimbare de oră din Uniunea Europeană să fie în martie 2021.

Ora de vară în România și în lume
Ora de vară a fost propusă în anul 1895 de către entomologul din Noua Zeelandă, pe nume George Vernon Hudson. În prezent, 110 țări de pe Glob își potrivesc ceasurile după ora de vară. În România, ora de vară a fost introdusă pentru prima dată în 1932. Totuși, sunt și țări care au renunțat la ora de vară. Rusia a renunţat la ora de vară după 20 de ani, pe motiv că nu vrea să streseze cetăţenii. De asemenea, Islanda nu foloseşte ora de vară.

(all4romania.eu)




Plata facturilor Polaris Holding se poate face, online, în câteva secunde!




Avarie RAJA pe strada Albinelor din Năvodari!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită  la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul 160 mm, de pe strada Albinelor, din oraşul Năvodari, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 25 martie 2019, în intervalul orar  08,45 – 13,00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile Albinelor, Albatros, Plopilor, Delfinului şi Corbului.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.